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    Baidu.com - NASDAQ: BIDU crashed - dieses Jahr noch unter 30 US Dollar? (Seite 173)

    eröffnet am 10.03.06 10:23:51 von
    neuester Beitrag 26.03.24 10:24:03 von
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      schrieb am 24.07.08 08:40:38
      Beitrag Nr. 241 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 34.512.313 von Karlll am 15.07.08 16:30:38Moin, Moin,

      das liest sich ja nicht schlecht.

      Baidu Marktanteil im 2. Q rauf von 60,7 auf 64,7 %.

      Google Marktanteil im 2. Q nur marginal runter von 26,8 auf 26,1 %.

      Revenues + 87 % gegenüber Q 1 in 2007. Nun kann Olympia kommen und
      hoffentlich auch nach dem 3. Quartal noch positiv nachwirken.

      Mal sehen, wie sich der Conference Call darstellt.

      After hours gings in Amiland 13 % rauf.

      http://baidu-news.blogspot.com/2008/07/baidu-widens-lead-ove…

      Gruß Karlll
      Avatar
      schrieb am 15.07.08 16:30:38
      Beitrag Nr. 240 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 34.460.028 von Karlll am 08.07.08 14:04:56Zahlen dann also am 23. Juli nach Handelsschluß an US-Börse.

      Mal sehen, wo wir bis dahin noch laufen.

      Karlll
      Avatar
      schrieb am 08.07.08 14:04:56
      Beitrag Nr. 239 ()
      Hier im Thread wird die Nachrichtenlage ja immer dünner.

      Kann jemand sagen, wann es die Quartalszahlen geben3 wird. Muß ja wohl in den nächsten 2 - 3 Wochen der Fall sein.

      Ich denke Baidu wird relativ konjunkturresistent sein.

      Kurze Info zu den Q-Zahlen wäre schön.

      Gruß Karlll
      Avatar
      schrieb am 13.05.08 09:15:52
      Beitrag Nr. 238 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 34.077.952 von edgar99 am 12.05.08 21:50:56
      Hi Edgar,

      schön, wieder was von Dir zu lesen.

      Die 700.000 beziehen sich nur auf Japan. Wenn das also richtig ist, dann liegt zwischen China und Japan derzeit der Faktor 4.800... Okay, da ist wohl noch ein "kleiner" Weg zu gehen... ;)
      Avatar
      schrieb am 12.05.08 21:50:56
      Beitrag Nr. 237 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 34.051.783 von MontPelerin am 08.05.08 06:47:56Hi MontPelerin,
      zu Deiner Frage:

      Verstehe ich das richtig, dass es im Februar 713.000 einzelne Suchanfragen gegeben hat? Das wäre natürlich noch fast gar nichts. Bin sehr gespannt, wie das in einem Jahr ausschaut.

      Hier die Suchanfragen (Dezember 2007); kann mir also nicht vorstellen, dass im Februar lediglich 713.000 Anfragen zu verzeichnen waren:

      Baidu.com - bleibt die führende Suchmaschine in China - und war mit 3,4 Milliarden Suchanfragen im Dezember 2007 die drittgrößte Suchmaschine der Welt.
      Laut ComScore verdrängte sie mit der Eroberung eines weltweiten Suchanteils von 5,2% die Seiten von Microsoft vom dritten Platz. Aber jetzt beginnt der Kampf richtig, weil die Unternehmen zusätzliche und mobile Services heranziehen, um den Suchmarkt zu erobern und dies ist der Punkt, wo wir Buzz Technologies Inc.
      finden.
      Etwa 66,2 Milliarden Suchfragen wurden im Dezember weltweit geführt. Davon wurden 62,4 Prozent auf Google Seiten ausgewiesen,
      gefolgt von Yahoo-Seiten (12,8 Prozent) und Baidu. Buzz Technologies Inc. hat mit einigen Maschinen herumgespielt, verspricht aber in diesem Jahr eine Supermaschine herauszubringen.
      Laut einem Bericht von Analysys International, Reuters, führte Baidu.com den Suchmaschinen-Markt in China im 4. Quartal 2007 mit einem Anteil von 60,1 Prozent an und Google lag mit einem Anteil von 25,9 Prozent auf dem zweiten Platz. Es folgte Yahoo China mit 9,6 Prozent.

      Obwohl der Anteil von Baidu pauschal mit dem dritten Quartal verglichen wurde, legte Google um 2,2 Prozentpunkte zu (von 23,7 Prozent im 3. Quartal). Der Suchriese aus den USA startete kürzlich einen mobilen SMS-Suchdienst in China und hat damit gegenüber Baidu etwas an Boden gewonnen. Yahoo hat sich auf all seine Problemen in China und in der Zentrale eingestellt, der neue Player Buzz bietet seine eigene GPRS Nachrichtenübermittlung per mobilem VoIP sowie einfache, aber sehr wirkungsvolle WAP E-Mail, was sich in China als populär erweisen wird.

      Zusammen weisen Baidu , Google und Yahoo China jetzt fast 96 Prozent des chinesischen Suchanteils aus; die Einnahmen im Suchmarkt beliefen sich im 4.Quartal auf 131,3 Millionen USD - fast doppelt so viel wie im 4.Quartal 20006, was Buzz viel Raum lässt, um noch an Boden zu gewinnen.

      Jo Schwarz für Xinhua.de

      Wünsche uns noch gute Kurse.

      edgar99

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      Avatar
      schrieb am 08.05.08 06:47:56
      Beitrag Nr. 236 ()
      Verstehe ich das richtig, dass es im Februar 713.000 einzelne Suchanfragen gegeben hat? Das wäre natürlich noch fast gar nichts. Bin sehr gespannt, wie das in einem Jahr ausschaut.


      May. 8, 2008 (China Knowledge) - Baidu. Com Inc<BIDU>, the leading Chinese language search engine provider, reported its visitor traffic keeps a fast growing momentum in Japan to reach 713,000 person-times in February 2008, sources reported.

      The China's largest search portal has set up its Japan branch named "Baidu. jp" earlier this year, in an attempt to further expand its global share. Currently, it offers a series of search services in the country, ranging from Web search, image search, video search, to blog search. It has not come up with any specific plans for MP3 music search yet, which all depends on market environment, said the company.

      In Japanese search engine market, major players include Yahoo Inc who keeps the leading presence, in competition with Google Inc. Besides, there is also an active market player in the country's network retrieval market - Goo, a leading search portal under control of Nippon Telegraph, and Telephone Corporation (NTT) and Lotte Group's Infoseek.
      Avatar
      schrieb am 25.04.08 16:07:03
      Beitrag Nr. 235 ()
      "Der Markt" ists offenbar zufrieden.

      Baidu's ADRs were up 7.5%, at $349.60, in pre-market trading in New York on Friday.

      "The results for the first quarter were ahead of expectations and show that the fundamentals in China at least remain strong," said James Lee, an analyst at Sterne, Agee and Leach.

      China's online adult population has now risen to 221 million, putting it on par with the United States, according to the Xinhua News Agency. Yet just 16.0% of China's 1.3 billion population are online, compared with 71.0% of Americans, so there is room to grow.

      "The market is in its very early stages, and there is huge potential for growth," said Lee.

      Baidu still dominates with a 60.1% shares of the search market, according to a report by Beijing-based consultancy Analysys International. Google (nyse: GOOG - news - people ) has a 25.9% share, while Yahoo China, the third largest, holds just 9.6%.

      Baidu's dominance as the search engine of choice in China gives it an ongoing advantage in attracting online-marketing customers, eager to get as much exposure as possible, said Lee.


      Langfristig ist wichtig, dass die Investmentstory weiterhin funktioniert.

      Ich wiederhole mal mein Posting vom 22.09.2007, weil es für mich nach wie vor aktuell ist und weil ich es wichtig finde, strategisch zu investieren und sich nicht von der Tageshektik und irgendwelchen kurzfristigen Kursschwankungen treiben zu lassen:

      "Ich bin bei Baidu seit über einem Jahr dabei und daher mit einem beachtlichen Buchgewinn außerhalb der Speku-Frist. Zu meinem eigenen Erstaunen ist Baidu durch die Kursexplosion der letzten Zeit jetzt sogar die größte Depotposition geworden.

      Dennoch verkaufe ich kein Stück - solange die Story stimmt.

      Meine Investmentidee war damals, dass Baidu eine jener Über-Chancen sein könnte, die man im Leben nur ganz selten geboten bekommt und(!) dann auch noch als solche erkennt.

      Ich habe mir vier Fragen gestellt:

      1.) Ist es wahrscheinlich, dass die Marktkapitalisierung von Google auf einem realen und nachhaltigen wirtschaftlichen Fundament beruht und sich in den nächsten 10 Jahren verdoppelt?

      2.) Ist es wahrscheinlich, dass die chinesische (Internet)-Wirtschaft auf dem Weg ist, so groß zu werden, wie es die amerikanische und europäische zusammen sind?

      3.) Ist es wahrscheinlich, dass Baidu den chinesischen Markt so dominieren wird, wie Google den unseren?

      4.) Wie hoch wird die Marktkapitalisierung von Baidu in 10 Jahren sein, wenn dann die Fragen 1.) bis 3.) positiv beantwortet werden müssen?

      Mir ist dabei vollkommen klar, dass die Zukunft unvorhersehbar ist und tausend Sachen geschehen können, die das positive Szenario nicht wahr werden lassen.

      Aber aus der heutigen Sicht und mit den heutigen Daten und Einsichten (und wir haben keine anderen!) finde ich es nicht unvernünftig, die Fragen 1.) bis 3.) mit "Ja" zu beantworten.

      Wenn das zutrifft, ist die zwingende Antwort auf Frage 4.): "weit jenseits der 100-Milliarden-Dollar-Marke".

      Und wenn nicht, dann natürlich nicht... :-)

      Aber die Chance ist real und der Glaube daran, ist nicht unvernünftig - ich will versuchen, diese Chance zu nutzen, aber dafür muss ich dabeibleiben - egal, wie sehr ich im Plus bin und die Psychologie "Gewinne mitnehmen" will."
      Avatar
      schrieb am 25.04.08 07:36:18
      Beitrag Nr. 234 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 33.968.757 von MontPelerin am 25.04.08 07:32:16
      von Reuters:

      Baidu dominated China's Web search market in the fourth quarter with a 60.1 percent share, according to research firm Analysys International. Google had a 25.9 percent share and Yahoo China was a distant third with 9.6 percent.

      Baidu's expansion into Japan, however, will continue to weigh on profits this year as it plans to spend $20-$25 million building up its operations.

      "I don't expect any revenues from Japan this year," said Li.
      Avatar
      schrieb am 25.04.08 07:32:16
      Beitrag Nr. 233 ()
      Nachdem ein schlechtes Quartal angesagt war, sind die Zahlen wirklich sehr okay.

      Anmerkungen:

      - Japan kostet inzwischen richtig Geld

      - Alle anderen Kosten haben sie - anders als Google - sehr gut im Griff

      - Obschon der Marktanteil von Baidu weiter langsam wächst, wird auch Google immer stärker

      - Ausblick auf Q2 ist etwas schwächer, als von mir erwartet (immerhin Olympia-Jahr)

      - Fazit: Baidu ist weiterhin auf Kurs. Die Investment-Story stimmt noch.



      First Quarter 2008 Highlights
      -- Total revenues in the first quarter of 2008 increased to RMB574.4
      million (US$81.9 million), representing a 108.4% increase from the
      corresponding period in 2007.
      -- Operating profit in the first quarter of 2008 increased to RMB147.4
      million (US$21.0 million), representing a 99.6% increase from the
      corresponding period in 2007.
      -- Net income in the first quarter of 2008 increased to RMB146.6 million
      (US$20.9 million), representing a 71.5% increase from the corresponding
      period in 2007.
      -- Diluted earnings per share ("EPS") for the first quarter of 2008 were
      RMB4.22 (US$0.60)
      ; diluted EPS excluding share-based compensation
      expenses (non-GAAP) for the first quarter of 2008 were RMB4.68
      (US$0.67).
      Costs and expenses related to Baidu's Japan operations in the first
      quarter of 2008 were RMB30.1 million (US$4.3 million), which reduced
      diluted EPS by RMB0.87 (US$0.12)
      .
      -- The number of active online marketing customers during the first
      quarter grew to approximately 161,000, an increase of 3.9% from the
      previous quarter.


      "This was another excellent quarter for Baidu," said Robin Li, Baidu's chairman and CEO. "Our revenue growth remained strong and is an indication of our ability to execute our strategy of providing the best possible user experience and service to our customers. Instrumental to our growth were the ceaseless efforts of our sales force and customer service teams who continued to deliver strong results despite a long Chinese New Year holiday and severe snow storms across large parts of China. In addition, a larger customer base contributed to strong organic and Baidu Union growth."

      During the first quarter Baidu launched the public testing of Baidu Hi, an instant messaging platform complementing Baidu's suite of other already popular products such as Baidu Knows, Baidu Post Bar and Baidu Space. Initial results indicate a positive response to the new product. Baidu also recently signed an agreement with China Netcom (CNC). Under the agreement, Baidu and CNC created a jointly designed Baidu search page that CNC users are redirected to if they attempt to visit an incorrect or nonexistent URL. This arrangement allows CNC Internet users to find information they need more efficiently while increasing Baidu user traffic in a revenue sharing model.

      First Quarter 2008 Results

      Baidu reported total revenues of RMB574.4 million (US$81.9 million) for the first quarter ended March 31, 2008, representing a 108.4% increase from the corresponding period in 2007.

      Online marketing revenues for the first quarter were RMB572.7 million (US$81.7 million), representing a 108.5% increase from the first quarter of 2007. The growth was mainly driven by increases in the number of active online marketing customers as well as revenue per customer. Baidu had nearly 161,000 active online marketing customers in the first quarter of 2008, representing a sequential increase of 3.9% and an increase of 43.8% from the corresponding period in 2007. Revenue per online marketing customer for the first quarter remained stable sequentially at approximately RMB3,600 (US$513), and increased approximately 44.0% from the corresponding period in 2007.

      Traffic acquisition costs (TAC) as a component of cost of revenues were RMB76.6 million (US$10.9 million), representing 13.3% of total revenues, compared to 10.3% in the corresponding period in 2007. The increase in TAC as a percentage of total revenues primarily reflects the continued growth of revenue contribution from Baidu Union members.

      Bandwidth costs as a component of cost of revenues were RMB38.4 million (US$5.5 million), representing 6.7% of total revenues, compared to 7.8% in the corresponding period in 2007. Depreciation costs as a component of cost of revenues were RMB53.2 million (US$7.6 million), representing 9.3% of total revenues, compared to 9.4% in the corresponding period in 2007.

      Selling, general and administrative expenses were RMB147.0 million (US$21.0 million), representing an increase of 96.3% from the corresponding period in 2007, primarily due to expansion of the direct sales force.

      Research and development expenses were RMB51.4 million (US$7.3 million), representing a 105.9% increase from the corresponding period in 2007, primarily due to an increase in research and development staff.

      Share-based compensation expenses, which were allocated to related operating cost and expense line items, increased in aggregate by 32.5% to RMB16.2 million (US$2.3 million) in the first quarter of 2008 from RMB12.2 million in the corresponding period in 2007.

      Operating profit was RMB147.4 million (US$21.0 million), representing a 99.6% increase from the corresponding period in 2007. Operating profit excluding share-based compensation expenses (non-GAAP) was RMB163.5 million (US$23.3 million) for the first quarter of 2008, a 90.1% increase from the corresponding period in 2007.

      Adjusted EBITDA (non-GAAP), which is defined in this announcement as earnings before interest, taxes, depreciation, amortization, other non- operating income and share-based compensation expenses, were RMB228.4 million (US$32.6 million) for the first quarter of 2008, representing a 93.5% increase from the corresponding period in 2007.

      Income tax expense was RMB10.9 million (US$1.5 million), compared to an income tax expense of RMB1.4 million in the first quarter of 2007. The increase in tax over previous quarters is due to expected increases in tax rates applied to two PRC-based subsidiaries as their tax holidays either expired or partially elapsed.

      Net income was RMB146.6 million (US$20.9 million), representing a 71.5% increase from the corresponding period in 2007. Basic and diluted EPS for the first quarter of 2008 amounted to RMB4.29 (US$0.61) and RMB4.22 (US$0.60), respectively.

      Net income excluding share-based compensation expenses (non-GAAP) was RMB162.8 million (US$23.2 million), a 66.6% increase from the corresponding period in 2007. Basic and diluted EPS excluding share-based compensation expenses (non-GAAP) for the first quarter of 2008 were RMB4.77 (US$0.68) and RMB4.68 (US$0.67), respectively.

      As of March 31, 2008, Baidu's cash, cash equivalents and short-term investments amounted to RMB1.7 billion (US$237.6 million). Net operating cash inflow and capital expenditures for the first quarter of 2008 were RMB248.9 million (US$35.5 million) and RMB158.5 million (US$22.6 million), respectively. A portion of the capital expenditure was associated with the construction of Baidu's new campus facility.

      Outlook for Second Quarter 2008

      Baidu currently expects to generate total revenues in an amount ranging from RMB780 million (US$111 million) to RMB800 million (US$114 million) for the second quarter of 2008, representing a 94.4% to 99.4% increase from the corresponding period in 2007 and a 35.8% to 39.3% increase from the first quarter of 2008. This forecast reflects Baidu's current and preliminary view, which is subject to change.
      Avatar
      schrieb am 24.04.08 23:41:18
      Beitrag Nr. 232 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 33.968.314 von Karlll am 24.04.08 23:39:13P.S.

      nachbörslich in USA aktuell + 4 %.

      Bei Google waren es + 19 %.

      Karlll
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