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    Wußtet Ihr das Samsung der Entwicklungspartner von Spatializer ist ? - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 12.12.01 15:17:45 von
    neuester Beitrag 12.12.01 15:39:47 von
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      schrieb am 12.12.01 15:17:45
      Beitrag Nr. 1 ()
      Aus aktuellem Anlaß.
      12.12.2001

      Samsung und Lycos Europe starten gemeinsam die erste europaweite Interstitial-Kampagne
      Haarlem, 12. Dezember 2001 – Samsung Electronics und Lycos Europe, das führende europäische Internetportal , starten gemeinsam eine revolutionäre Online-Werbekampagne, um den neuen Flachbildschirm-Fernseher von Samsung zu promoten.

      Die Werbekampagne, die am 12. Dezember offiziell anläuft, setzt als eine der ersten großen europaweiten Kampagnen das Interstitial-Format ein – das neue Format für Online-Werbung.

      Die Kampagne läuft in Deutschland, Frankreich, Italien, Spanien, den Niederlanden, Schweden und Großbritannien. Lycos integriert das Interstitial in seine Musik-, Entertainment- und Kommunikations-Themenbereiche (inklusive Mobile und Chat). All diese Kanäle sprechen die von Samsung anvisierte Hauptzielgruppe der 18- bis 44-jährigen trend-orientierten Kunden an.

      "Samsungs Medienagentur FCBi ist an die britischen Niederlassungen von AOL, Yahoo, MSN und Lycos herangetreten, um eine innereuropäische Kampagne mit Hauptaugenmerk auf Markenbekanntheit zu starten", erklärt Phil Roberts, Commercial Director für Lycos Großbritannien & Irland. "Nach dem Pitch hat Samsung sich für unsere Interstitial-Lösung sowie für eine Bannerwerbung bei Yahoo entschieden."

      Lycos ist davon überzeugt, dass Samsung von dem Potenzial der Interstitial-Lösung profitieren wird: Die Markenerkennung wird gesteigert und die Kaufabsicht der Kunden gefördert. "Bisher wurde der Erfolg von Internetwerbung an der Anzahl der Klicks und der Konversionsrate gemessen. Aber unter diesem Aspekt wird die Rolle des Internets auf die eines bloßen Direkt-Marketing-Mediums reduziert. Dabei wird übersehen, dass das Internet auch den Marken- und Imageaufbau fördert", so Roberts.

      Ein Interstitial ist ein sehr effektives Online-Werbeformat. Es erscheint, nachdem der Benutzer einen Inhaltsbereich verlassen hat und zu einem anderen surft. Dieses Werbeprinzip funktioniert also ähnlich wie Fernsehwerbung – die Aufmerksamkeit des Publikums wird durch die Unterbrechung des Programms gewährleistet.

      Interstitials füllen den Bildschirm komplett aus und verschwinden erst nach einigen Sekunden. Dadurch wird sichergestellt, dass die Marke dem Publikum näher gebracht wird, denn sie können nicht einfach weggeklickt werden. Ihre Dauer ist allerdings kürzer als die des Standard-Werbespots von 30 Sekunden. Laut einer Studie von Harris Interactive im Juni 2001 lässt sich mit ihnen aber trotzdem ein fast ebenso großer Wiedererkennungseffekt erzielen wie mit TV-Spots.

      "Die Samsung-Kampagne ist ein Schritt in die richtige Richtung – sie hat Vorbildfunktion für die gesamte Branche. Sie bietet uns als Internet-Medium die Chance, allen Marken der Old Economy zu beweisen, wie effektiv Online-Werbung sein kann. Dabei kommt es vor allem auf die Transparenz der Ergebnisse an. Derzeit arbeiten wir mit starken FMCG-Marken wie z.B. McDonalds und Dominos zusammen, um den Effekt auf Markenbindung, Präsenz der Werbebotschaft und Kaufabsicht zu bewerten. Es geht vor allem darum, das Vertrauen der Online-Werbekunden zu gewinnen und sie auf unsere Lösung aufmerksam zu machen", fügt Roberts abschließend hinzu.

      Der Erfolg der Kampagne wird von Dynamic Logic, einem Online-Marktforschungsunternehmen, verfolgt. Mittels einer Umfrage wird das Unternehmen die Bekanntheit der Marke vor und nach der Interstitial-Kampagne untersuchen.

      Für weitere Informationen:
      Lycos Europe
      Guillaume JOURDAN
      Director Corporate Communications
      Tel.: +49-(0)5241-80 41630
      Fax.: +49-(0)5241-80 66970
      guillaume.jourdan@lycos-europe.com
      ---------

      Der Spatializer Zusammenhang kommt geich.

      Gruß
      Andy
      Avatar
      schrieb am 12.12.01 15:23:01
      Beitrag Nr. 2 ()
      Avatar
      schrieb am 12.12.01 15:39:47
      Beitrag Nr. 3 ()
      Tuesday July 11, 8:07 am Eastern Time
      Company Press Release
      SOURCE: Spatializer Audio Laboratories Inc.
      Spatializer and Samsung Agree to Enter Into Strategic Alliance for The Development and Deployment of Audio Enhancement Technologies
      Spatializer N-2-2(TM) to Be Promoted and Used as Samsung`s Preferred Virtual Surround Sound Technology for DVD Players and in Other Digital Multimedia Products in the Future
      WOODLAND HILLS, Calif., July 11 /PRNewswire/ -- Spatializer Audio Laboratories Inc. (OTC Bulletin Board: SPAZ - news) announced today it and Samsung Electronics Co., Ltd., Digital Products Division have agreed to enter into a strategic alliance for the development and deployment of audio enhancement technologies. As part of the strategic alliance, Spatializer N-2-2 will be promoted and used as Samsung`s preferred virtual surround sound technology in its DVD players and in the future, for other digital multimedia products. Spatializer and Samsung will work together to share ideas and proposals for new technologies and products, with the purpose of enabling Spatializer to bring the latest products to market sooner and for Samsung to have the opportunity to license these new technologies prior to general release.

      ``This strategic alliance with Samsung rapidly moves us forward in executing our plan to aggressively capitalize on the opportunities of the digital audio revolution,`` said Henry R. Mandell, Chairman and Chief Executive Officer of Spatializer Audio Laboratories, Inc. ``Set Top Boxes and Internet Appliances are two product categories which we have targeted for future growth and are key drivers of the revolution. This expanded relationship will allow us to intensely focus on our customer`s needs and to drive targeted engineering and product development to create new and value added audio enhancement technologies. This relationship Samsung is well respected for its quality, its engineering innovation and the aggressive global reach of its distribution. We are honored to have the opportunity to work in such a way with Samsung and we look forward to a long and successful relationship.``

      ``Spatializer N-2-2 delivers the kind of virtual surround sound experience we think our customers will enjoy and value,`` said Mr. S.S. Kim, Director, Samsung Electronics Co. Ltd. ``Spatializer N-2-2 has developed a strong following in the industry for its authentic virtual surround sound effect which provides both impact and accuracy. We believe that by working together with Spatializer, we will be able to continue to offer our customers leading edge technology ahead of the rest of the market.``

      Samsung Electronics Co., Ltd. With 1999 sales revenue of US$22.8 billion is a world leader in the electronics industry. The Korea-based concern has operations in about 50 countries with 54,000 employees worldwide. The company consists of three main business units: Digital Media; Semiconductors; and Information & Communications Businesses. For more information, please visit Samsung`s web site at http://www.samsungelectronics.com

      Spatializer Audio Laboratories, Inc. is a leading developer, licensor and marketer of next-generation technologies for the consumer electronics, computing and entertainment industries. The company`s advanced audio technology is incorporated into consumer electronics audio, video and DVD products from global brand leaders including Toshiba, JVC, Panasonic, Hitachi, Samsung, Acer, Sharp, Sanyo, LG, Emerson, Zenith and Proton, in PC multimedia systems and peripherals from Apple, Dell, Gateway, Hewlett Packard, Sony, Fujitsu, Seiko-Epson, NEC, Micron and Labtec, in silicon from Matsushita, New Japan Radio Corporation, ESS, Zoran, Motorola, C-Cube, NJRC, OnChip Systems, and Acer Laboratories Inc, in software compatible with softMP3 players such as WinAmp and XingMP3 and in leading DSP and Wintel platforms.

      Spatializer stock is traded on the OTC Bulletin Board under the symbol ``SPAZ.`` The company is headquartered in Woodland Hills, Calif. and has marketing, engineering and R&D facilities in Santa Clara, Calif. and Tokyo. Further information may be obtained from Spatializer`s SEC filings, web-site (www.spatializer.com) or by contacting Spatializer`s Investor Relations Department at 1-888-825-0743 or spaz@mdcgroup.com.

      Safe Harbor Act Statement Under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995: Certain information in this news release, including the comments by Mr. Mandell in paragraph two, are forward looking statements that are based on management`s belief, as well as assumptions made by, and information currently available to management.

      While the Company believes that its expectations are based upon reasonable assumptions, there can be no assurances that the Company`s financial goals will be realized. Numerous uncertainties and risk factors may affect the Company`s actual results and may cause results to differ materially from those expressed in forward-looking statements made by or on behalf of the Company. These uncertainties and risk factors include, but are not limited to dependence on new technology and intellectual property, dependence on the PC and consumer electronics industries, dependence on product shipments of third- party licensees, competition and pricing pressures, the timing and realizable value of the MDT technology, and other risks detailed from time to time in the Company`s periodic reports filed with the Securities and Exchange Commission.

      Notices: Desper Products, Inc. is a wholly owned subsidiary of Spatializer Audio Laboratories, Inc. Spatializer® is a registered trademark and N-2-2(TM), is a trademark of Desper Products, Inc.

      SOURCE: Spatializer Audio Laboratories Inc.


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