Starmedia, der neue Stern am Himmel? - 500 Beiträge pro Seite
eröffnet am 09.02.00 11:10:27 von
neuester Beitrag 31.05.00 17:15:41 von
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Na dann mach ich mal den Anfang.
habe gerade folgende Nachricht gelesen. Werde aber erst am Wochenende mehr Zeit haben, mich ein bißchen schlau zu machen. Sieht charttechnisch auf den ersten Blick ganz gut aus und ist vor allen Dingen noch nicht so tierisch heiß gelaufen.
Freue mich schon auf eurere Einschätzungen
Triton
Starmedia nach Zahlen gefragt
Der an der Nasdaq notierte Internetserviceprovider Starmedia Network (STRM)
konnte die Schätzungen der Analysten klar schlagen. Der Umsatz
wurde auf 9 Millionen US-Dollar fast verdreifacht und die
Verluste blieben mit 44 Cents pro Aktie unter den
Analystenerwartungen, die von 50 Cents ausgingen.
Der Verlust entstand durch
hohe Kosten für Technologie und für die Entwicklung neuer
Produkte.
Betrachtet man den lateinamerikanischen Raum, gehört Starmedia zu
den größten Internetdienstleistern. Im Vergleich zum dritten Quartal stieg
die Zahl der Seitenabrufe um 42 Prozent auf 1,7
Milliarden. Eine hohe Zugriffszahl ist für Starmedia sehr wichtig,
da ca. 95 Prozent des Umsatzes durch Werbeeinnahmen erwirtschaftet
werden. Die Anzahl der Werbekunden stieg im Vergleich zum
dritten Quartal um 85 Prozent auf 479.
habe gerade folgende Nachricht gelesen. Werde aber erst am Wochenende mehr Zeit haben, mich ein bißchen schlau zu machen. Sieht charttechnisch auf den ersten Blick ganz gut aus und ist vor allen Dingen noch nicht so tierisch heiß gelaufen.
Freue mich schon auf eurere Einschätzungen
Triton
Starmedia nach Zahlen gefragt
Der an der Nasdaq notierte Internetserviceprovider Starmedia Network (STRM)
konnte die Schätzungen der Analysten klar schlagen. Der Umsatz
wurde auf 9 Millionen US-Dollar fast verdreifacht und die
Verluste blieben mit 44 Cents pro Aktie unter den
Analystenerwartungen, die von 50 Cents ausgingen.
Der Verlust entstand durch
hohe Kosten für Technologie und für die Entwicklung neuer
Produkte.
Betrachtet man den lateinamerikanischen Raum, gehört Starmedia zu
den größten Internetdienstleistern. Im Vergleich zum dritten Quartal stieg
die Zahl der Seitenabrufe um 42 Prozent auf 1,7
Milliarden. Eine hohe Zugriffszahl ist für Starmedia sehr wichtig,
da ca. 95 Prozent des Umsatzes durch Werbeeinnahmen erwirtschaftet
werden. Die Anzahl der Werbekunden stieg im Vergleich zum
dritten Quartal um 85 Prozent auf 479.
Ups, da ist mir ja noch ein kleiner Teil entwichen:
Merrill Lynch bestätigt
im Rahmen der Bekanntgabe die Kaufempfehlung. Die Aktie steigt
in New York um 15,81 Prozent auf 47 5/5
US-Dollar
Merrill Lynch bestätigt
im Rahmen der Bekanntgabe die Kaufempfehlung. Die Aktie steigt
in New York um 15,81 Prozent auf 47 5/5
US-Dollar
Mein Tip: > 65 EUR bis Ende 2000.
Die Aktie ist am Mittwoch in den USA wieder auf 45$ zurückgefallen - allerdings nur bei 1/3 des Umsatzes vom Vortag (1.7Mio vs. 5,9Mio).
Bei thestreet.com habe ich folgende Infos gefunden:
Analysteneinschätzungen:
Mittelwert: 1.4 (wird ermittelt aus Einschätzungen mehrerer Broker, die Noten zwischen 1=buy und 5=sell vergeben).
near-term-buy Empfehlung von Merrill Lynch nach vorherigem accumulate
...wie von Triton bestätigt
Profil von Starmedia
Da es jetzt etwas länglich wird, verabschiede ich mich gleich hier; ich werde das Teil auf alle Fälle im Auge behalten - der Chart schaut gut aus, der Titel ist bei weitem nicht so hoch bewertet wie z.B. eine Globo Cabo und er scheint noch nicht entdeckt worden zu sein
StarMedia Network, Inc. is an online network that targets Latin America. At a time when content on the Internet is overwhelmingly in English, StarMedia offers Latin Americans a large, pan-regional community experience, combined with a broad array of Spanish and Portuguese content tailored for regional dialects and local cultural norms. StarMedia`s network consists of 17 interest-specific channels, extensive Web-based community features, sophisticated search capabilities and access to online shopping in Spanish and Portuguese. These channels cover topics of interest to Latin Americans online, including local and regional news, business and sports. StarMedia also provides Spanish and Portuguese language e-mail, chat rooms, instant messaging and personal homepages. The Company had revenues of $5.329 million in 1998 compared to $460,000 in 1997.
www.starmedia.com is the gateway to the StarMedia network. It provides a guide to the network channels, features special content and promotions, offers direct access to the search, e-mail and chat services, and displays real-time news headlines. When users first visit the StarMedia network they are prompted to indicate what country they are from and whether they prefer to receive content in Spanish or Portuguese. This information allows us to target both content and advertising by subject matter, dialect and country. The StarMedia network is currently organized around 17 channels, all of which may be accessed by users for free. These channels are grouped into community services and content and commerce services.
Community Services
StarMedia TalkPlanet is a chat community and the foundation of the StarMedia network. TalkPlanet creates "virtual communities" where participants can interact in group or one-on-one discussions in both Spanish and Portuguese. These communities include broad interest areas like sports, romance and current events. Users can host their own scheduled chats, create their own interest-specific rooms or participate in moderated celebrity events.
StarMedia Mail is a free Web-based e-mail service and that is offered in both Spanish and Portuguese. This service allows users to access electronic mail from any computer with a standard Web browser. This service also features a series of "I-mails", which are interactive greeting cards that users can send to friends and family members.
StarMedia Orbita/Orbita enables users to create personalized web pages on the StarMedia network. Using a variety of proprietary publishing tools in Spanish and Portuguese, users are able to quickly and easily create fully personalized homepages. Individual homepages reside in designated communities of interest like family, business and technology.
StarMedia`s bulletin board further enhances user interaction. From politics and religion to music and travel, this user-generated content augments each channel and maintains a record of ongoing communication about a particular topic on the Company`s network.
Starmedia Express is an instant messaging service that enables users to know whether their friends and other users with similar interests are online and to send messages directly to them. StarMedia`s partnership with PeopleLink enables users to subscribe to specific interest groups and communicate with people from around the world who share similar interests.
StarMedia Classificados/Clasificados is a classifieds marketplace, spanning numerous product and service areas from electronics to real estate, allowing buyers and sellers across Latin America to trade timely information on goods and services.
Namoro Personet/Romance Personet is an interactive meeting place for visitors in search of new friends and relationships. Personet connects people from a wide range of interests, backgrounds and origins. On Personet, people meet in a variety of ways, including through personal ad postings and in discussion forums.
StarMedia Jogos/Juegos offers a compilation of interactive games in which users can participate and compete for prizes. These games include fantasy sport games such as Beisbol Virtual and Ole, as well as a variety of trivia games. In addition, StarMedia Jogos/Juegos offers a host of free, downloadable games, which are updated several times per week. This channel also includes a guide to editors` picks of the best in Spanish and Portuguese online game sites.
Content and Commerce Services
StarMedia Noticias/Noticias delivers a comprehensive selection of international, regional and local news. Content for news and all information services are provided by top syndicated wire services, local partnerships and by StarMedia`s team of editors, producers and writers throughout Latin America. Users can react to the latest headlines through chats, debates and polls. StarMedia`s partners include Reuters, Agencia EFE and Agence France Presse.
The StarMedia Esportes/Deportes channel provides comprehensive local, regional and global sports news and information. Users can access headlines, results, commentary, analysis and daily polls. They can also purchase merchandise and win prizes through interactive games. In addition, StarMedia is the exclusive webcaster of FUTBOL DE PRIMERA, one the world`s most popular syndicated radio talk shows about soccer, hosted by Andres Cantor.
StarMedia Money provides online financial news and information. In addition, users can obtain research about top Latin American companies, access information on personal banking products and services, and track their individual investment portfolios in Spanish and Portuguese. A host of leading financial information publishers, including Avance Economico, Enfoque, El Economista, El Universal and Quote.com provides information.
StarMedia Digital offers the latest in technology news, product reviews, and free downloads from ZDNet. The information provided by ZDNet helps users make informed buying decisions about technology products, which they can purchase through StarMedia`s relationship with vendors like Outpost.com.
StarMedia Entretenimento/Entretenimientos provides entertainment and music. StarMedia`s partnerships with USA Networks, Fox Latin America, Billboard, eDrive, Retila, Successo CD and N2K provide content that creates a bridge between online and traditional programming. (V) Pulse offers a popular selection of easily playable music videos. StarMedia TV and StarMedia Radios provide Internet broadcasts of popular television and radio stations from Latin America and around the world.
StarMedia Shopping acts as a virtual central plaza for online Latin American consumers. Users are able to purchase a variety of merchandise, including computers, books and CDs, from a host of global and local retailers like barnesandnoble.com, N2K, CIM and Outpost.com. Products from the StarMedia Shopping channel are also merchandised within appropriate channels.
StarMedia BuscaWeb is the Company`s Internet search engine. It utilizes Inktomi`s sophisticated search capabilities, which have been customized to support country-specific, regional and worldwide searches in both Spanish and Portuguese.
Starmedia Viagens/Viajes is a travel channel that offers travel guides and news through an exclusive relationship with Lonely Planet, as well as advice about preparing for a trip, links to travel resources on the Web and a forum for exchanging travel stories and tips. StarMedia Tempo/Tiempo provides up-to-the-minute weather conditions and extended forecasts for 3,000 cities around the globe.
StarMedia`s current and anticipated competitors include Spanish- and Portuguese-language versions of U.S. services like Yahoo!, America Online and Prodigy Communications; and services like Zaz (Brazil), Telefonos de Mexico (Mexico) and Universo Online (Brazil), that target particular Latin American countries.
Bei thestreet.com habe ich folgende Infos gefunden:
Analysteneinschätzungen:
Mittelwert: 1.4 (wird ermittelt aus Einschätzungen mehrerer Broker, die Noten zwischen 1=buy und 5=sell vergeben).
near-term-buy Empfehlung von Merrill Lynch nach vorherigem accumulate
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Da es jetzt etwas länglich wird, verabschiede ich mich gleich hier; ich werde das Teil auf alle Fälle im Auge behalten - der Chart schaut gut aus, der Titel ist bei weitem nicht so hoch bewertet wie z.B. eine Globo Cabo und er scheint noch nicht entdeckt worden zu sein
StarMedia Network, Inc. is an online network that targets Latin America. At a time when content on the Internet is overwhelmingly in English, StarMedia offers Latin Americans a large, pan-regional community experience, combined with a broad array of Spanish and Portuguese content tailored for regional dialects and local cultural norms. StarMedia`s network consists of 17 interest-specific channels, extensive Web-based community features, sophisticated search capabilities and access to online shopping in Spanish and Portuguese. These channels cover topics of interest to Latin Americans online, including local and regional news, business and sports. StarMedia also provides Spanish and Portuguese language e-mail, chat rooms, instant messaging and personal homepages. The Company had revenues of $5.329 million in 1998 compared to $460,000 in 1997.
www.starmedia.com is the gateway to the StarMedia network. It provides a guide to the network channels, features special content and promotions, offers direct access to the search, e-mail and chat services, and displays real-time news headlines. When users first visit the StarMedia network they are prompted to indicate what country they are from and whether they prefer to receive content in Spanish or Portuguese. This information allows us to target both content and advertising by subject matter, dialect and country. The StarMedia network is currently organized around 17 channels, all of which may be accessed by users for free. These channels are grouped into community services and content and commerce services.
Community Services
StarMedia TalkPlanet is a chat community and the foundation of the StarMedia network. TalkPlanet creates "virtual communities" where participants can interact in group or one-on-one discussions in both Spanish and Portuguese. These communities include broad interest areas like sports, romance and current events. Users can host their own scheduled chats, create their own interest-specific rooms or participate in moderated celebrity events.
StarMedia Mail is a free Web-based e-mail service and that is offered in both Spanish and Portuguese. This service allows users to access electronic mail from any computer with a standard Web browser. This service also features a series of "I-mails", which are interactive greeting cards that users can send to friends and family members.
StarMedia Orbita/Orbita enables users to create personalized web pages on the StarMedia network. Using a variety of proprietary publishing tools in Spanish and Portuguese, users are able to quickly and easily create fully personalized homepages. Individual homepages reside in designated communities of interest like family, business and technology.
StarMedia`s bulletin board further enhances user interaction. From politics and religion to music and travel, this user-generated content augments each channel and maintains a record of ongoing communication about a particular topic on the Company`s network.
Starmedia Express is an instant messaging service that enables users to know whether their friends and other users with similar interests are online and to send messages directly to them. StarMedia`s partnership with PeopleLink enables users to subscribe to specific interest groups and communicate with people from around the world who share similar interests.
StarMedia Classificados/Clasificados is a classifieds marketplace, spanning numerous product and service areas from electronics to real estate, allowing buyers and sellers across Latin America to trade timely information on goods and services.
Namoro Personet/Romance Personet is an interactive meeting place for visitors in search of new friends and relationships. Personet connects people from a wide range of interests, backgrounds and origins. On Personet, people meet in a variety of ways, including through personal ad postings and in discussion forums.
StarMedia Jogos/Juegos offers a compilation of interactive games in which users can participate and compete for prizes. These games include fantasy sport games such as Beisbol Virtual and Ole, as well as a variety of trivia games. In addition, StarMedia Jogos/Juegos offers a host of free, downloadable games, which are updated several times per week. This channel also includes a guide to editors` picks of the best in Spanish and Portuguese online game sites.
Content and Commerce Services
StarMedia Noticias/Noticias delivers a comprehensive selection of international, regional and local news. Content for news and all information services are provided by top syndicated wire services, local partnerships and by StarMedia`s team of editors, producers and writers throughout Latin America. Users can react to the latest headlines through chats, debates and polls. StarMedia`s partners include Reuters, Agencia EFE and Agence France Presse.
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StarMedia Money provides online financial news and information. In addition, users can obtain research about top Latin American companies, access information on personal banking products and services, and track their individual investment portfolios in Spanish and Portuguese. A host of leading financial information publishers, including Avance Economico, Enfoque, El Economista, El Universal and Quote.com provides information.
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StarMedia BuscaWeb is the Company`s Internet search engine. It utilizes Inktomi`s sophisticated search capabilities, which have been customized to support country-specific, regional and worldwide searches in both Spanish and Portuguese.
Starmedia Viagens/Viajes is a travel channel that offers travel guides and news through an exclusive relationship with Lonely Planet, as well as advice about preparing for a trip, links to travel resources on the Web and a forum for exchanging travel stories and tips. StarMedia Tempo/Tiempo provides up-to-the-minute weather conditions and extended forecasts for 3,000 cities around the globe.
StarMedia`s current and anticipated competitors include Spanish- and Portuguese-language versions of U.S. services like Yahoo!, America Online and Prodigy Communications; and services like Zaz (Brazil), Telefonos de Mexico (Mexico) and Universo Online (Brazil), that target particular Latin American countries.
Die 50 € sind geknackt. Jetzt geht die Post ab!!!
Übernahmegerüchte schuld an Kursexplosion !!!
Hab gerade vmtl. den Grund für den starken Anstieg bei Starmedia gefunden:
The Inside Wall Street column in Business Week, written by Gene Marcial, reports that some big investors believe America Online (AOL:NYSE), Yahoo! (YHOO:Nasdaq) and Microsoft (MSFT:Nasdaq) are separately interested in buying StarMedia Network (STRM:Nasdaq), an Internet media company for Spanish and Portuguese-language audiences.
Hab gerade vmtl. den Grund für den starken Anstieg bei Starmedia gefunden:
The Inside Wall Street column in Business Week, written by Gene Marcial, reports that some big investors believe America Online (AOL:NYSE), Yahoo! (YHOO:Nasdaq) and Microsoft (MSFT:Nasdaq) are separately interested in buying StarMedia Network (STRM:Nasdaq), an Internet media company for Spanish and Portuguese-language audiences.
Tatsächlich, also wenn ich mir die die heutige Entwicklung ansehe, scheint Ihr tatsächlich recht zu haben und sich da einiges an Potential aufzutun ....
Werde mich am Wochenende etwas näher damit befassen.
Indoflitzer
Werde mich am Wochenende etwas näher damit befassen.
Indoflitzer
Mann, da sagt man, daß die Aktie noch nicht so heiß gelaufen sei und dann legt sie gleich 40 % in dieser Woche hin. Habe einen interessanten Beitrag von "plaste" auf dem Board gefunden. Den Beitrag möchte ich hier noch nochmal posten, dafür aber den Link http://194.126.132.154/include/suchen.php3?board_x=1&force=&….
Immer diese Sache mit den Kurszielen.... Ist denn bei Starmedia mit 60 Euro schon das Kursziel für dieses Jahr erreicht?
Welche Komkurrenz gibt es zu Starmedia? Ich denke AOL, Yahoo, Microsoft nicht so sehr wie TERRA Networks.
Da Starmedia, als auch Terra direkt ein spanisches/portugiesisches Angebot im Internet bieten, sprechen sie natürlich die Latinos in den USA, als auch ganz Südamerikas viel direkter an, als dies die anderen 3 Genannten können. Das wiederum geht nur über eine Beteiligung und das scheint ja gerade diese Woche unter anderem zu den hohen Kurssteigerungen bei Starmedia geführt zu haben.
Desweiteren gibt es auch noch die UOL (Universo Online) die zwar noch nicht an der Börse geführt wird, aber auch eine sehr grosse Reichweite in Südamerika hat.
Bei der Suche nach weiteren Infos zu Starmedia bin ich wie oben schon erwähnt über TERRA Networks gestolpert. Ich halte beide Werte für sehr interessant und auch dort ist es wieder das Gleiche mit den Kurszielen, Terra legte nämlich diese Woche auch eine 40 % Steigerung hin. Dort wurden Kursziele von 150 Euro für dieses Jahr genannt, die gestern schon fast erreicht wurden.
Weiß jemand, ob es starke Firmen hinter Starmedia gibt? Etwa so wie bei Terra, die Telefonica?
Gibt es eigentlich irgendwo Zugriff auf eine Statistik, wer die größten Portale in Südamerika sind? Vielleicht können wir ja auch mal ein paar Daten zusammen stellen!
Aus dem allerersten Posting steht daß Starmedia im 3.Q 1,7 Milliarden Seitenabrufe hatte, monatlich also um die 600 Millionen! An anderer Stelle las ich daß Terra mit 370 Millionen Seitenaufrufen die weltgrößte hispanisch/latino Internetfirma wäre.
Also mit der Marktführerschaft ist es nicht so einfach, die will jeder haben und auch gerne für sich in Anspruch nehmen. Alleine bei den beiden o.g. Zahlen hätte jedoch Starmedia den doppelten Zugriff, als Terra!!!
Immer diese Sache mit den Kurszielen.... Ist denn bei Starmedia mit 60 Euro schon das Kursziel für dieses Jahr erreicht?
Welche Komkurrenz gibt es zu Starmedia? Ich denke AOL, Yahoo, Microsoft nicht so sehr wie TERRA Networks.
Da Starmedia, als auch Terra direkt ein spanisches/portugiesisches Angebot im Internet bieten, sprechen sie natürlich die Latinos in den USA, als auch ganz Südamerikas viel direkter an, als dies die anderen 3 Genannten können. Das wiederum geht nur über eine Beteiligung und das scheint ja gerade diese Woche unter anderem zu den hohen Kurssteigerungen bei Starmedia geführt zu haben.
Desweiteren gibt es auch noch die UOL (Universo Online) die zwar noch nicht an der Börse geführt wird, aber auch eine sehr grosse Reichweite in Südamerika hat.
Bei der Suche nach weiteren Infos zu Starmedia bin ich wie oben schon erwähnt über TERRA Networks gestolpert. Ich halte beide Werte für sehr interessant und auch dort ist es wieder das Gleiche mit den Kurszielen, Terra legte nämlich diese Woche auch eine 40 % Steigerung hin. Dort wurden Kursziele von 150 Euro für dieses Jahr genannt, die gestern schon fast erreicht wurden.
Weiß jemand, ob es starke Firmen hinter Starmedia gibt? Etwa so wie bei Terra, die Telefonica?
Gibt es eigentlich irgendwo Zugriff auf eine Statistik, wer die größten Portale in Südamerika sind? Vielleicht können wir ja auch mal ein paar Daten zusammen stellen!
Aus dem allerersten Posting steht daß Starmedia im 3.Q 1,7 Milliarden Seitenabrufe hatte, monatlich also um die 600 Millionen! An anderer Stelle las ich daß Terra mit 370 Millionen Seitenaufrufen die weltgrößte hispanisch/latino Internetfirma wäre.
Also mit der Marktführerschaft ist es nicht so einfach, die will jeder haben und auch gerne für sich in Anspruch nehmen. Alleine bei den beiden o.g. Zahlen hätte jedoch Starmedia den doppelten Zugriff, als Terra!!!
Das ist schon ärgerlich, daß ich bei 32 $ nicht mehr reingegangen
bin. Starmedia wollte ich auf jeden Fall noch haben.
Das mit den Gerüchten, daß Starmedia von Yahoo etc. aufgekauft
werden soll, hört sich ja sehr ungesund an. Würden dann
auch die Aktien von Starmedia in Yahoo-Aktien eingetauscht?
So etwas wäre ja außerst unangenehm für Leute, die sich noch
eine Performance von mehreren tausend Prozent erhoffen.
Es ist interessant, wie das Südamerika-board so langsam
`entdeckt` wird.
Viel Erfolg mit Starmedia, moriti
bin. Starmedia wollte ich auf jeden Fall noch haben.
Das mit den Gerüchten, daß Starmedia von Yahoo etc. aufgekauft
werden soll, hört sich ja sehr ungesund an. Würden dann
auch die Aktien von Starmedia in Yahoo-Aktien eingetauscht?
So etwas wäre ja außerst unangenehm für Leute, die sich noch
eine Performance von mehreren tausend Prozent erhoffen.
Es ist interessant, wie das Südamerika-board so langsam
`entdeckt` wird.
Viel Erfolg mit Starmedia, moriti
Ich will ja gar keine Performance von mehreren tausend Prozent, ein paar hundert würden mir schon reichen.
Leider war ich so gierig und bin am Freitag noch bei 58 EUR rein, sah einfach zu verlockend aus, als der Kurs in NY auf über 60 $ stieg. Schlusskurs war bei 52 $.
Aber was solls, wenn der Kurs eh um ein paar hundert Prozent steigt.
Servus,
Senilix
Leider war ich so gierig und bin am Freitag noch bei 58 EUR rein, sah einfach zu verlockend aus, als der Kurs in NY auf über 60 $ stieg. Schlusskurs war bei 52 $.
Aber was solls, wenn der Kurs eh um ein paar hundert Prozent steigt.
Servus,
Senilix
Über die Performance für dieses und die nächsten Jahre will ich mich gar nicht auslassen (das sollen mal die Analysten tun), aber.....
.....da wird ganz schön was auf dem südamerikanischen Internet Markt zusammengebraut und STARMEDIA ist ganz vorne mit dabei:
Die Nachrichten um STARMEDIA reißen nicht ab. Fast täglich finden sich Nachrichten. Im Folgenden will ich nur einige nennen:
16.2:
Freier Internet Zugang in Südamerika.
Starmedia hat angekündigt mit GRATIS1, einem "free-Internet" provider, und zusammen mit IFX Corp. (NASDAQ: FUTR) einen freien Internet Dienst Mitte des Jahres in Brasilien anzubieten. Andere Länder in Südamerika sollen folgen. Trotz hoher Telefonkosten und großen Lohngefälle ist der lateinamerikanische Online Markt stark steigend. Bei 460 Millionen Einwohnern waren letztes Jahr ca. 10,6 Millionen Latinos online. Eine Consulting Firma "Jupiter Communications" schätzt für das Jahr 2005 an die 66 Millionen Online Kunden. Man rechnet damit, daß alleine bis Ende dieses Jahres schon 800.000 Leute diesen Dienst nutzen werden!
17.2
Starmedia und Rx.Com verkünden Zusammenarbeit, um Apotheke spanisch und portugiesisch sprechenden Usern online zu bringen.
22.2
Starmedia führt ersten Spanisch- und Portugisischsparchigen MP3 Player ein: Starmedia PCDJ
Zusammen mit der Fa. Visionix hat Starmedia den ersten spanisch und portugisisch sprachigen MP3 Player entwickelt und stellt ihn nun auf der Homepage http://www.starmedia.com abrufbar zur Verfügung. Der Player scheint sehr pfiffig zu sein in seinen Features. So hat er auch einen Recorder, einen Browser um MP3 Songs zu suchen, zwei Player, um Songs zu mixen, bzw. Video mit einem Song zu mixen, etc.
24.2
Ex Führungsmitarbeiter von Starmedia gründen Internetfirma in Brasilien.
Die Firma heißt Idea.Com. Man möchte im ersten Jahr ca. 30 Internet Startup Firmen dienen, um Kapitalgeber zu finden und mit strategischenBeratungen zur Seite stehen. Starmedia selbst wird "natürlich" auch beratend zur Seite setehen.........
Alle News sind unter http://biz.yahoo.com/n/s/strm.html zu finden
.....da wird ganz schön was auf dem südamerikanischen Internet Markt zusammengebraut und STARMEDIA ist ganz vorne mit dabei:
Die Nachrichten um STARMEDIA reißen nicht ab. Fast täglich finden sich Nachrichten. Im Folgenden will ich nur einige nennen:
16.2:
Freier Internet Zugang in Südamerika.
Starmedia hat angekündigt mit GRATIS1, einem "free-Internet" provider, und zusammen mit IFX Corp. (NASDAQ: FUTR) einen freien Internet Dienst Mitte des Jahres in Brasilien anzubieten. Andere Länder in Südamerika sollen folgen. Trotz hoher Telefonkosten und großen Lohngefälle ist der lateinamerikanische Online Markt stark steigend. Bei 460 Millionen Einwohnern waren letztes Jahr ca. 10,6 Millionen Latinos online. Eine Consulting Firma "Jupiter Communications" schätzt für das Jahr 2005 an die 66 Millionen Online Kunden. Man rechnet damit, daß alleine bis Ende dieses Jahres schon 800.000 Leute diesen Dienst nutzen werden!
17.2
Starmedia und Rx.Com verkünden Zusammenarbeit, um Apotheke spanisch und portugiesisch sprechenden Usern online zu bringen.
22.2
Starmedia führt ersten Spanisch- und Portugisischsparchigen MP3 Player ein: Starmedia PCDJ
Zusammen mit der Fa. Visionix hat Starmedia den ersten spanisch und portugisisch sprachigen MP3 Player entwickelt und stellt ihn nun auf der Homepage http://www.starmedia.com abrufbar zur Verfügung. Der Player scheint sehr pfiffig zu sein in seinen Features. So hat er auch einen Recorder, einen Browser um MP3 Songs zu suchen, zwei Player, um Songs zu mixen, bzw. Video mit einem Song zu mixen, etc.
24.2
Ex Führungsmitarbeiter von Starmedia gründen Internetfirma in Brasilien.
Die Firma heißt Idea.Com. Man möchte im ersten Jahr ca. 30 Internet Startup Firmen dienen, um Kapitalgeber zu finden und mit strategischenBeratungen zur Seite stehen. Starmedia selbst wird "natürlich" auch beratend zur Seite setehen.........
Alle News sind unter http://biz.yahoo.com/n/s/strm.html zu finden
Und es geht weiter:
Wie L’Oreal heute mitteilte, haben der französische Kosmetikkonzern L`Oreal und die US-Internetfirma StarMedia Network das Internetportal Cadamujer.com gegründet.
Wie es heißt, soll sich das Portal mit seinem Informationsangebot an spanisch und portugiesisch sprechende Frauen wenden. Neben
reiner Information werde das Portal auch auf weibliche Kundschaft zugeschnittene E-Commerce-Angebote und Diskussionsforen anbieten.
Muy interessante
Wie L’Oreal heute mitteilte, haben der französische Kosmetikkonzern L`Oreal und die US-Internetfirma StarMedia Network das Internetportal Cadamujer.com gegründet.
Wie es heißt, soll sich das Portal mit seinem Informationsangebot an spanisch und portugiesisch sprechende Frauen wenden. Neben
reiner Information werde das Portal auch auf weibliche Kundschaft zugeschnittene E-Commerce-Angebote und Diskussionsforen anbieten.
Muy interessante
Böse Überraschung heute bei Starmedia: der Wert fällt um mehr als 30 Prozent!!
Grund: Merrill und Salomon stufen Starmedia herab - von buy auf accumulate bzw. neutral (nachzulesen z.B. bei den Fools http://quotes.fool.com/news/news.asp?symbols=STRM).
Da der Kurs in den letzten Wochen wg. Übernahmegerüchten (neben Yahoo! waren die Namen AOL und Microsoft im Gespräch) zugelegt hatte, und vor ein paar Tagen ein Dementi von Yahoo! kam, bricht er jetzt natürlich weg ... und natürlich völlig überzogen; m.E. ergibt sich jetzt eine Möglichkeit, billig in Starmedia einzusteigen - der Kurs ist jetzt 100 Prozent von seinem All Time High entfernt.
Also: Starmedia unbedingt beobachten und kaufen, sobald feststeht, dass der Kurs einen Boden gefunden hat!
Gruss, Senilix
Grund: Merrill und Salomon stufen Starmedia herab - von buy auf accumulate bzw. neutral (nachzulesen z.B. bei den Fools http://quotes.fool.com/news/news.asp?symbols=STRM).
Da der Kurs in den letzten Wochen wg. Übernahmegerüchten (neben Yahoo! waren die Namen AOL und Microsoft im Gespräch) zugelegt hatte, und vor ein paar Tagen ein Dementi von Yahoo! kam, bricht er jetzt natürlich weg ... und natürlich völlig überzogen; m.E. ergibt sich jetzt eine Möglichkeit, billig in Starmedia einzusteigen - der Kurs ist jetzt 100 Prozent von seinem All Time High entfernt.
Also: Starmedia unbedingt beobachten und kaufen, sobald feststeht, dass der Kurs einen Boden gefunden hat!
Gruss, Senilix
Der Schock saß und sitzt immer noch tief, denke jedoch, daß Starmedia den Boden gefunden haben sollte.
Hat Starmedia nur eine Chance, wenn sie übernommen werden?
Habe folgenden Artikel (vom 15.3) gefunden:
Internet: Has StarMedia`s Star Faded?
Staff Writer: Judith Graham (3/15/00)
Latin American portal StarMedia Network (NASDAQ: STRM - news) took an especially hard hit on Monday after analysts at Merrill Lynch and Salomon Smith Barney downgraded the stock. Shares sank $17.25, or 34%, to $32.75.
In his report, Merrill`s Michel Morin said the Latin American portal will have to spend more than originally expected to meet revenue projections. Other reasons for the Merrill downgrade include the stock`s 60% surge in the past two months and the lack of near-term catalysts.
Echoing Morin`s sentiments, Smith Barney`s Lanny Baker attributed his downgrade (from ``buy`` to ``neutral``) to an increased and more costly competitive environment in Latin America`s online media industry.
But barely a month ago, StarMedia was shining in the Wall Street spotlight after reporting blowout fourth-quarter results. So what happened?
For StarMedia investors, it`s hard to dismiss Monday`s sell-off as a simple bump in the road. But it doesn`t appear the company is heading toward dire straits, either. In fact, some analysts even suggest Monday`s 34% drop presents a buying opportunity. The stock edged higher $0.44 on Tuesday.
In a recent conference call with analysts, StarMedia said it was adjusting internal earnings projections in an effort to better take advantage of a more dynamic than expected market, especially in light of the number of free Latin American ISPs that have been introduced this year. This internal adjustment will result in increased spending, which led Morin to revise earnings estimates, along with several other analysts.
However, StarMedia also expects that there may be as much as 20% upside to its original 2001 revenue forecast. This led analyst Michael Graham of Robertson Stephens to raise his 2001 revenue estimates to $100 million.
Increased competition, particularly from free ISPs, has raised concerns about StarMedia`s viability. Indeed, Graham notes in a report that he wouldn`t be surprised to see volatility as investors cope with the rapidly evolving competitive landscape. But the jury`s still out on the viability of the free ISP model, and not just in Latin America. With many free ISPs offering their own portal-like sites, some argue that users will be less inclined to access StarMedia`s sites.
But StarMedia is already one step ahead. Last month, the company joined CMGI (NASDAQ: CMGI - news) and other partners to create a company with a $200 million investment to offer free web access in Latin America called Gratis1. StarMedia will provide mostly content and the sales staff for the new company, while CMGI, Flatiron Partners, Chase Capital Partners and 1stUp.com will put up most of the cash investment. Gratis1 should be up and running in Brazil, Mexico and Argentina by June, and in other Latin markets soon after that.
Another factor to consider in StarMedia`s favor: some investors believe that America Online (NYSE: AOL - news), Yahoo! (NASDAQ: YHOO - news) or Microsoft (NASDAQ: MSFT - news) could be separately interested in buying the portal. Each company wants to establish a dominant position in Latin America to take advantage of expected growth in demand for online services.
Jupiter Communications estimates that 50 million Latin Americans will be online by 2005. StarMedia CEO Fernando Espuelas has said his company is not for sale. But as history dictates, that`s usually not saying much. Apart from AOL, Yahoo, and Microsoft, CMGI stands out as a potential suitor.
CMGI has already outlined its plans to expand into Europe, Asia and Latin America, aiming essentially to mimic what they`ve done with Lycos (NASDAQ: LCOS - news) and AltaVista in the U.S. Since it`s already forged a partnership with StarMedia through the Gratis1 venture, it wouldn`t be surprising if CMGI moved to buy the portal when it`s ready to pursue the Latin American market more aggressively.
While the prospects appear favorable, for now it`s uncertain how the Latin American Internet market will shake out. Given the region`s recent history of economic and political instability, it`s difficult to determine if any players can really win. Graham predicts there could be three to five major players across Latin America by year-end.
But shares of Latin American Internet companies could soon face further pressure after America Online Latin America and Brazil`s Universo Online go public. Many short sellers are betting that sites like StarMedia and competitors like El Sitio (NASDAQ: LCTO - news) will decline. But after Monday`s decline, it`s likely some of those short sellers have already cashed in.
Bottom Line:
There`s a strong chance we`ll see StarMedia get bought out somewhere along the line. While it`s unlikely we`ll see the stock surge dramatically again this year, in part due to increased spending and revised earnings, StarMedia is still well positioned to emerge as a leading Internet player in Latin America.
Hat Starmedia nur eine Chance, wenn sie übernommen werden?
Habe folgenden Artikel (vom 15.3) gefunden:
Internet: Has StarMedia`s Star Faded?
Staff Writer: Judith Graham (3/15/00)
Latin American portal StarMedia Network (NASDAQ: STRM - news) took an especially hard hit on Monday after analysts at Merrill Lynch and Salomon Smith Barney downgraded the stock. Shares sank $17.25, or 34%, to $32.75.
In his report, Merrill`s Michel Morin said the Latin American portal will have to spend more than originally expected to meet revenue projections. Other reasons for the Merrill downgrade include the stock`s 60% surge in the past two months and the lack of near-term catalysts.
Echoing Morin`s sentiments, Smith Barney`s Lanny Baker attributed his downgrade (from ``buy`` to ``neutral``) to an increased and more costly competitive environment in Latin America`s online media industry.
But barely a month ago, StarMedia was shining in the Wall Street spotlight after reporting blowout fourth-quarter results. So what happened?
For StarMedia investors, it`s hard to dismiss Monday`s sell-off as a simple bump in the road. But it doesn`t appear the company is heading toward dire straits, either. In fact, some analysts even suggest Monday`s 34% drop presents a buying opportunity. The stock edged higher $0.44 on Tuesday.
In a recent conference call with analysts, StarMedia said it was adjusting internal earnings projections in an effort to better take advantage of a more dynamic than expected market, especially in light of the number of free Latin American ISPs that have been introduced this year. This internal adjustment will result in increased spending, which led Morin to revise earnings estimates, along with several other analysts.
However, StarMedia also expects that there may be as much as 20% upside to its original 2001 revenue forecast. This led analyst Michael Graham of Robertson Stephens to raise his 2001 revenue estimates to $100 million.
Increased competition, particularly from free ISPs, has raised concerns about StarMedia`s viability. Indeed, Graham notes in a report that he wouldn`t be surprised to see volatility as investors cope with the rapidly evolving competitive landscape. But the jury`s still out on the viability of the free ISP model, and not just in Latin America. With many free ISPs offering their own portal-like sites, some argue that users will be less inclined to access StarMedia`s sites.
But StarMedia is already one step ahead. Last month, the company joined CMGI (NASDAQ: CMGI - news) and other partners to create a company with a $200 million investment to offer free web access in Latin America called Gratis1. StarMedia will provide mostly content and the sales staff for the new company, while CMGI, Flatiron Partners, Chase Capital Partners and 1stUp.com will put up most of the cash investment. Gratis1 should be up and running in Brazil, Mexico and Argentina by June, and in other Latin markets soon after that.
Another factor to consider in StarMedia`s favor: some investors believe that America Online (NYSE: AOL - news), Yahoo! (NASDAQ: YHOO - news) or Microsoft (NASDAQ: MSFT - news) could be separately interested in buying the portal. Each company wants to establish a dominant position in Latin America to take advantage of expected growth in demand for online services.
Jupiter Communications estimates that 50 million Latin Americans will be online by 2005. StarMedia CEO Fernando Espuelas has said his company is not for sale. But as history dictates, that`s usually not saying much. Apart from AOL, Yahoo, and Microsoft, CMGI stands out as a potential suitor.
CMGI has already outlined its plans to expand into Europe, Asia and Latin America, aiming essentially to mimic what they`ve done with Lycos (NASDAQ: LCOS - news) and AltaVista in the U.S. Since it`s already forged a partnership with StarMedia through the Gratis1 venture, it wouldn`t be surprising if CMGI moved to buy the portal when it`s ready to pursue the Latin American market more aggressively.
While the prospects appear favorable, for now it`s uncertain how the Latin American Internet market will shake out. Given the region`s recent history of economic and political instability, it`s difficult to determine if any players can really win. Graham predicts there could be three to five major players across Latin America by year-end.
But shares of Latin American Internet companies could soon face further pressure after America Online Latin America and Brazil`s Universo Online go public. Many short sellers are betting that sites like StarMedia and competitors like El Sitio (NASDAQ: LCTO - news) will decline. But after Monday`s decline, it`s likely some of those short sellers have already cashed in.
Bottom Line:
There`s a strong chance we`ll see StarMedia get bought out somewhere along the line. While it`s unlikely we`ll see the stock surge dramatically again this year, in part due to increased spending and revised earnings, StarMedia is still well positioned to emerge as a leading Internet player in Latin America.
Habe gerade folgende aktuelle News zu Starmedia gefunden:
Ericsson and StarMedia Network Combine Efforts to Expand Mobile Internet Technology Solution to Latin American Wireless Carriers
STOCKHOLM, Sweden, Mar 21, 2000 (BUSINESS WIRE) -- Agreement Combines
Ericsson`s Messaging-over-IP Product Portfolio with StarMedia Networks Mobile Media Products to Offer Latin American Wireless Carriers End-to-End Wireless Internet Solutions
Ericsson (NASDAQ:ERICY), the leading global provider of mobile Internet, and StarMedia Network, the leading Internet media company for Spanish- and Portuguese-speaking audiences worldwide, announced an agreement today combining StarMedia`s Mobile Division products with Ericsson`s wireless infrastructure and advanced messaging solutions in Latin America. The partnership leverages Ericsson`s leadership in mobile Internet solutions, applications and devices with StarMedia Mobile Wireless Internet products and specialized content.
The agreement includes joint marketing efforts by Ericsson and StarMedia Networks to offer wireless network operators in Latin America Ericsson`s messaging solutions bundled with StarMedia Mobile Media Products.
Ericsson is integrating StarMedia`s Mobile Media products into its product portfolio of Messaging-over-IP solutions. The combined solution will enable mobile operators to provide mobile Internet services like e-mail and personalized information services in Spanish and Portuguese delivered to end user`s mobile devices.
"StarMedia is very excited to be joining forces with Ericsson, the global leader in mobile communications, to extend the Internet experience beyond PCs in the Spanish- and Portuguese-speaking world," said Enrique Narciso, General Manager of StarMedia Mobile. "We will work together with Ericsson to promote the development of the Mobile Internet market throughout the region, enabling greater access to information on the Web."
"This agreement marks a valuable addition to Ericsson`s Messaging-over-IP portfolio aimed at providing mobile operators and service providers with the capability to provide unique content to consumers in Latin America. It is another example of Ericsson working with best in breed partners to provide end-to-end solutions for our customers" said Thomas Esposito, Vice President of Ericsson Messaging. "StarMedia Mobile is one of the leading Wireless Internet
Content providers in Latin America and is an important component in Ericsson`s goal of putting the mobile Internet experience closer to the hands of Latin American consumers."
Strong growth is predicted for wireless services in Latin America. According to Ericsson, there will be over 75 million mobile subscribers in Latin America by the end of this year. This number is expected to grow to approximately 120 million in 2003.
Ericsson is the leading provider in the new telecoms world, with communications solutions that combine telecom and datacom technologies with freedom of mobility for the user. With more than 100,000 employees in 140 countries, Ericsson simplifies communications for its customers - network operators, service providers, enterprises and consumers - the world over.
Ericsson and StarMedia Network Combine Efforts to Expand Mobile Internet Technology Solution to Latin American Wireless Carriers
STOCKHOLM, Sweden, Mar 21, 2000 (BUSINESS WIRE) -- Agreement Combines
Ericsson`s Messaging-over-IP Product Portfolio with StarMedia Networks Mobile Media Products to Offer Latin American Wireless Carriers End-to-End Wireless Internet Solutions
Ericsson (NASDAQ:ERICY), the leading global provider of mobile Internet, and StarMedia Network, the leading Internet media company for Spanish- and Portuguese-speaking audiences worldwide, announced an agreement today combining StarMedia`s Mobile Division products with Ericsson`s wireless infrastructure and advanced messaging solutions in Latin America. The partnership leverages Ericsson`s leadership in mobile Internet solutions, applications and devices with StarMedia Mobile Wireless Internet products and specialized content.
The agreement includes joint marketing efforts by Ericsson and StarMedia Networks to offer wireless network operators in Latin America Ericsson`s messaging solutions bundled with StarMedia Mobile Media Products.
Ericsson is integrating StarMedia`s Mobile Media products into its product portfolio of Messaging-over-IP solutions. The combined solution will enable mobile operators to provide mobile Internet services like e-mail and personalized information services in Spanish and Portuguese delivered to end user`s mobile devices.
"StarMedia is very excited to be joining forces with Ericsson, the global leader in mobile communications, to extend the Internet experience beyond PCs in the Spanish- and Portuguese-speaking world," said Enrique Narciso, General Manager of StarMedia Mobile. "We will work together with Ericsson to promote the development of the Mobile Internet market throughout the region, enabling greater access to information on the Web."
"This agreement marks a valuable addition to Ericsson`s Messaging-over-IP portfolio aimed at providing mobile operators and service providers with the capability to provide unique content to consumers in Latin America. It is another example of Ericsson working with best in breed partners to provide end-to-end solutions for our customers" said Thomas Esposito, Vice President of Ericsson Messaging. "StarMedia Mobile is one of the leading Wireless Internet
Content providers in Latin America and is an important component in Ericsson`s goal of putting the mobile Internet experience closer to the hands of Latin American consumers."
Strong growth is predicted for wireless services in Latin America. According to Ericsson, there will be over 75 million mobile subscribers in Latin America by the end of this year. This number is expected to grow to approximately 120 million in 2003.
Ericsson is the leading provider in the new telecoms world, with communications solutions that combine telecom and datacom technologies with freedom of mobility for the user. With more than 100,000 employees in 140 countries, Ericsson simplifies communications for its customers - network operators, service providers, enterprises and consumers - the world over.
Na also, nach den Downgrades vom 13.03. und dem Kursrutsch um 30 Prozent, kommen jetzt wieder die ersten Kaufempfehlungen:
BlueStone Capital Partners, L.P. Announces Investment Opinion StarMedia Networks, Inc.
Source: Business Wire
NEW YORK, Mar 27, 2000 (BUSINESS WIRE) --
Initiating Coverage of StarMedia Networks, Inc. With 1-1 Rating
Senior Analyst Kathleen Heaney initiates coverage of StarMedia Networks, (STRM -
NASDAQ - $36.25) with a 1-1 Outperform-Outperform investment rating and sets
intermediate-term price target of $45 and long-term target price of $52.
ANALYST SUMMARY
We are initiating coverage of StarMedia Networks, the dominant online network
targeting Latin American markets and the Hispanic market in the U.S., with a 1-1
(Outperform-Outperform) investment rating. As the leading online media portal in
Latin America, the fastest-growing region for Internet use and the only company
offering a truly pan-regional approach, we believe that StarMedia is well
positioned to capitalize on its leading position, even in the face of greater
competition. Similar to Yahoo! (YHOO-NASDAQ-$194-Not Rated) and other leading
U.S. online companies StarMedia is an innovator and leader in Latin America. In
addition, due to its first-mover advantage and early establishment of the brand,
we believe that the company has created significant barriers to entry.
At the current price ($36.25), the shares are trading at 47 times and 22 times
our projected 2000 and 2001 revenue, respectively, which represents a premium to
most of the U.S. comparables, but is justified in our opinion, given its
superior growth prospects. On a market capitalization/registered user basis, the
shares are also trading at a premium. We believe that StarMedia is being
rewarded with a premium valuation because of its superior growth rate, market
potential in Latin America, first-mover advantage, brand equity, and
management`s ability, to date, to execute its strategy. Nevertheless, despite,
StarMedia`s powerful brand equity, leading position and compelling business
model, the shares are trading at a discount to its local peer Terra Networks in
terms of revenue and user multiples. Given the company`s superior business
model, strong brand and first mover advantage we believe that multiple expansion
is justified. Our target prices are $45 in the intermediate term and $52 in the
long term.
At the current price, the shares are 48% below the 52-week high of $70.00 and
28% below the recent high of $50.00. We view this as an attractive entry point
for investors given that we expect the company to report accelerating revenue
growth along with further alliances and acquisitions that will further
strengthen the brand. Looking ahead, we believe that investors will begin to
react favorably as the company continues to fine-tune its strategy and further
announcements of acquisitions, strategic alliances, and joint ventures are
forthcoming. Excluding any takeover announcement, catalysts for further stock
price appreciation could include quarterly earnings surprises, major marketing
and/or advertising deals, alternative distribution platforms, and additional
e-commerce initiatives.
BlueStone Capital is a full service investment banking and brokerage firm
focused on identifying investment opportunities in the emerging growth sector.
BlueStone Capital assists clients in maximizing their growth by providing
sophisticated investment strategies that are designed to achieve clients`
strategic, operating and financial goals.
Gruß, Senilix
BlueStone Capital Partners, L.P. Announces Investment Opinion StarMedia Networks, Inc.
Source: Business Wire
NEW YORK, Mar 27, 2000 (BUSINESS WIRE) --
Initiating Coverage of StarMedia Networks, Inc. With 1-1 Rating
Senior Analyst Kathleen Heaney initiates coverage of StarMedia Networks, (STRM -
NASDAQ - $36.25) with a 1-1 Outperform-Outperform investment rating and sets
intermediate-term price target of $45 and long-term target price of $52.
ANALYST SUMMARY
We are initiating coverage of StarMedia Networks, the dominant online network
targeting Latin American markets and the Hispanic market in the U.S., with a 1-1
(Outperform-Outperform) investment rating. As the leading online media portal in
Latin America, the fastest-growing region for Internet use and the only company
offering a truly pan-regional approach, we believe that StarMedia is well
positioned to capitalize on its leading position, even in the face of greater
competition. Similar to Yahoo! (YHOO-NASDAQ-$194-Not Rated) and other leading
U.S. online companies StarMedia is an innovator and leader in Latin America. In
addition, due to its first-mover advantage and early establishment of the brand,
we believe that the company has created significant barriers to entry.
At the current price ($36.25), the shares are trading at 47 times and 22 times
our projected 2000 and 2001 revenue, respectively, which represents a premium to
most of the U.S. comparables, but is justified in our opinion, given its
superior growth prospects. On a market capitalization/registered user basis, the
shares are also trading at a premium. We believe that StarMedia is being
rewarded with a premium valuation because of its superior growth rate, market
potential in Latin America, first-mover advantage, brand equity, and
management`s ability, to date, to execute its strategy. Nevertheless, despite,
StarMedia`s powerful brand equity, leading position and compelling business
model, the shares are trading at a discount to its local peer Terra Networks in
terms of revenue and user multiples. Given the company`s superior business
model, strong brand and first mover advantage we believe that multiple expansion
is justified. Our target prices are $45 in the intermediate term and $52 in the
long term.
At the current price, the shares are 48% below the 52-week high of $70.00 and
28% below the recent high of $50.00. We view this as an attractive entry point
for investors given that we expect the company to report accelerating revenue
growth along with further alliances and acquisitions that will further
strengthen the brand. Looking ahead, we believe that investors will begin to
react favorably as the company continues to fine-tune its strategy and further
announcements of acquisitions, strategic alliances, and joint ventures are
forthcoming. Excluding any takeover announcement, catalysts for further stock
price appreciation could include quarterly earnings surprises, major marketing
and/or advertising deals, alternative distribution platforms, and additional
e-commerce initiatives.
BlueStone Capital is a full service investment banking and brokerage firm
focused on identifying investment opportunities in the emerging growth sector.
BlueStone Capital assists clients in maximizing their growth by providing
sophisticated investment strategies that are designed to achieve clients`
strategic, operating and financial goals.
Gruß, Senilix
Jawolle!
So habe ich mir das vorgestellt!
Ich bin noch bei 31$ reingekommen.
Ich hatte schon den Zug ohne mich abfahren sehen
nachdem auch Terra um einige 100% gestiegen war.
Nu is alles wieder im Lot.
Zwar ist Starmedia absolut gesehen teurer, als z.B. eine
Pacific Internet. Dafür ist Starmedia mit anderen der
Marktführer in Südamerika. Terra (26 mrd $) ist schon
12 mal mehr Wert als Starmedia (2,2 mrd $).
Noch sind die 40$ nicht wieder überschritten!
Ein Einstieg ist noch günstig. Da bei 31$ eine gute
Unterstützungslinie verläuft, sollte man sich keine
Sorgen machen, daß es noch weiter bergab geht.
Viel Erfolgmoriti
So habe ich mir das vorgestellt!
Ich bin noch bei 31$ reingekommen.
Ich hatte schon den Zug ohne mich abfahren sehen
nachdem auch Terra um einige 100% gestiegen war.
Nu is alles wieder im Lot.
Zwar ist Starmedia absolut gesehen teurer, als z.B. eine
Pacific Internet. Dafür ist Starmedia mit anderen der
Marktführer in Südamerika. Terra (26 mrd $) ist schon
12 mal mehr Wert als Starmedia (2,2 mrd $).
Noch sind die 40$ nicht wieder überschritten!
Ein Einstieg ist noch günstig. Da bei 31$ eine gute
Unterstützungslinie verläuft, sollte man sich keine
Sorgen machen, daß es noch weiter bergab geht.
Viel Erfolgmoriti
Hi.Habe so einen Traum.T-Online ist der zweitgrößte Internetanbieter der Welt nach AOL und ist nicht/wenig im Ausland präsent(ntv-Videotext 447/450).Die Kassen sind gefüllt und die Telekom steht bzgl. Übernahmen unter Druck.Hier bietet sich wohl unser Baby bestens an.Die Entwicklung von Terra-Network dürfte den Herren auch nicht verborgen geblieben sein.Teilt jemand meine Einschätzung? Tschau.
Hilfe!Was war heute los?Bitte um Antwort.Fundamentale news?Danke im voraus. Tschau.
Ich habe auch keine Ahnung was da los ist. Aber heute hat die NASDAQ ja sowieso ziemlich verrückt gespielt. Auch hat der Kurs von STRM sich im Tagesverlauf leicht erholen können. Ich hoffe nur, dass jetzt die 23/24 Euro halten.
Aus dem Chart ist ersichtlich, daß dies auch der Kurs am ersten Handelstag und der bis dato niedrigste Stand war. Das heißt, diese Marke stellt charttechnisch die letzte Unterstützung dar.
Da ich bei Starmedia auf "Akkumulieren" setze, werde ich diesen Kurs zum Nachkaufen nutzen, wenn die Marke dann auch hält. Por favor.
Triton
Aus dem Chart ist ersichtlich, daß dies auch der Kurs am ersten Handelstag und der bis dato niedrigste Stand war. Das heißt, diese Marke stellt charttechnisch die letzte Unterstützung dar.
Da ich bei Starmedia auf "Akkumulieren" setze, werde ich diesen Kurs zum Nachkaufen nutzen, wenn die Marke dann auch hält. Por favor.
Triton
Hab leider auch keine fundamentalen News zu Starmedia gefunden; einzig bei www.fools.com (http://quote.fool.com/news/news.asp?symbols=STRM) bin ich auf folgende Reuters-Meldung gestossen, nach der der Chef von Starmedia eine Fusion mit einem der grossen US-amerikanischen Internet-Player (AOL,Yahoo!,Microsoft) nicht ausschliesst; kann mir aber nicht vorstellen, das das der Grund für den Kursrutsch sein soll.
NEW YORK, April 3 (Reuters) - Latin American Internet
company StarMedia Network Inc.`s (NASDAQ: STRM) chairman and chief
executive said on Monday that under certain circumstances he
would agree to a merger with larger U.S. Internet players, but
stopped short of saying any talks had been held.
"Our business plan continues to be to grow our franchise
and our brands," said Fernando Espuelas in a telephone
interview. "If we can make that platform faster and more
powerful by teaming up with someone, then we would."
Espuelas stopped short of saying he had held such
discussions with U.S. Internet companies such as America Online
Inc. (NYSE: AOL), Yahoo Inc. (NASDAQ: YHOO) and Microsoft Corp. (NASDAQ: MSFT)
"Every single day we become more valuable to our
shareholders and the market, theoretically," he said. "Anyone
who is looking to establish themselves as a player in this
market would see us as a partner."
StarMedia on Monday released a study of its Spanish- and
Portuguese-Internet media users, which found that users spend
an average of 10.4 hours online each week, up from 8.2 in 1998.
Some 42 percent of StarMedia users have shopped online in
the past 12 months, up from 29 percent in 1998.
The emerging Internet market in Latin America has drawn
increasing attention of U.S. Internet companies. StarMedia`s
shares closed down 4-1/16 at 26, down from its year high of 70,
and near its year low of 24.
Reuters owns a minority stake in StarMedia.
((--Nicole Volpe, New York Newsdesk (212) 859-1700))
REUTERS
Rtr 18:32 04-03-00
NEW YORK, April 3 (Reuters) - Latin American Internet
company StarMedia Network Inc.`s (NASDAQ: STRM) chairman and chief
executive said on Monday that under certain circumstances he
would agree to a merger with larger U.S. Internet players, but
stopped short of saying any talks had been held.
"Our business plan continues to be to grow our franchise
and our brands," said Fernando Espuelas in a telephone
interview. "If we can make that platform faster and more
powerful by teaming up with someone, then we would."
Espuelas stopped short of saying he had held such
discussions with U.S. Internet companies such as America Online
Inc. (NYSE: AOL), Yahoo Inc. (NASDAQ: YHOO) and Microsoft Corp. (NASDAQ: MSFT)
"Every single day we become more valuable to our
shareholders and the market, theoretically," he said. "Anyone
who is looking to establish themselves as a player in this
market would see us as a partner."
StarMedia on Monday released a study of its Spanish- and
Portuguese-Internet media users, which found that users spend
an average of 10.4 hours online each week, up from 8.2 in 1998.
Some 42 percent of StarMedia users have shopped online in
the past 12 months, up from 29 percent in 1998.
The emerging Internet market in Latin America has drawn
increasing attention of U.S. Internet companies. StarMedia`s
shares closed down 4-1/16 at 26, down from its year high of 70,
and near its year low of 24.
Reuters owns a minority stake in StarMedia.
((--Nicole Volpe, New York Newsdesk (212) 859-1700))
REUTERS
Rtr 18:32 04-03-00
Hallo Leute,
Ihr solltet Euch nicht von den Kurskapriolen verrückt machen lassen. Die Aktie ist auf lange Sicht gesehen eine top Investition.
Ihr solltet Euch nicht von den Kurskapriolen verrückt machen lassen. Die Aktie ist auf lange Sicht gesehen eine top Investition.
Hallo seafort,
danke für die aufmunternden Worte ;-)
Allerdings kann der Kurs nicht darüber hinweg täuschen, daß die Aktie charttechnisch angeschlagen ist. Das Unterschreiten des Widerstandes auf ein All Time Low, hat bestimmt nichts Gutes zu bedeuten.
Hoffen tue ich natürlich, daß das Marktumfeld schnell wieder besser wird und somit der Kursverlauf wirklich nur eine Kapriole darstellt.
Dennoch denke ich, sobald eine Kursstabilisierung erkennbar ist, bietet sich eine sehr gute Chance zum Nachkaufen. Alleine schon, um schneller aus den Verlusten zu kommen.
Triton
P.S.
seafort, habe interessiert einige Deiner fundierten Kontron Threads gelesen ;-)
danke für die aufmunternden Worte ;-)
Allerdings kann der Kurs nicht darüber hinweg täuschen, daß die Aktie charttechnisch angeschlagen ist. Das Unterschreiten des Widerstandes auf ein All Time Low, hat bestimmt nichts Gutes zu bedeuten.
Hoffen tue ich natürlich, daß das Marktumfeld schnell wieder besser wird und somit der Kursverlauf wirklich nur eine Kapriole darstellt.
Dennoch denke ich, sobald eine Kursstabilisierung erkennbar ist, bietet sich eine sehr gute Chance zum Nachkaufen. Alleine schon, um schneller aus den Verlusten zu kommen.
Triton
P.S.
seafort, habe interessiert einige Deiner fundierten Kontron Threads gelesen ;-)
Hi Leute,
bin voll überzeugt, dass unser Star bald wieder am Himmel leuchten wird!!
Und dies bis Ende April, spätestens Anfang Mai.
Zurück lehnen und die Fahrt geniessen!
Bis dann...
bin voll überzeugt, dass unser Star bald wieder am Himmel leuchten wird!!
Und dies bis Ende April, spätestens Anfang Mai.
Zurück lehnen und die Fahrt geniessen!
Bis dann...
RESEARCH ALERT-Merrill sees LatAm Internet opportunities
NEW YORK, April 10 (Reuters) - Merrill Lynch`s Latin America Internet analyst Michel Morin said Monday there is huge opportunity, including business-to-consumer, in every Internet sector in that region.
-- The investment firm sees long-term upside for leading Internet stocks in the U.S., but said a shakeout and consolidation is possible as the market transitions into a more mature phase of growth and faces increased competition.
-- However, in Latin America the Internet is only beginning to develop and Merrill suggests that investors ``focus on sizing these individual opportunities as they assess the merits of the Latin-focused Internet companies likely to come public in the second quarter.``
-- Morin expects companies such as StarMedia Network Inc. (NasdaqNM:STRM - news), which is expected to report first-quarter results on Tuesday, and El Sitio Inc. (NasdaqNM:LCTO - news) to show accelerated growth.
-- ``The first quarter is seasonally slow for advertising spending in Latin America and we expect both companies to post sequential declines in revenue. However, free ISP in Brazil is likely to have accelerated growth beyond our original forecasts, and we believe there is upside to our forecasts,`` he said in the note.
trotz der schwäche der nasdaq und der internetwerte .. hält sich STRM doch sehr gut.
mfg Duque
NEW YORK, April 10 (Reuters) - Merrill Lynch`s Latin America Internet analyst Michel Morin said Monday there is huge opportunity, including business-to-consumer, in every Internet sector in that region.
-- The investment firm sees long-term upside for leading Internet stocks in the U.S., but said a shakeout and consolidation is possible as the market transitions into a more mature phase of growth and faces increased competition.
-- However, in Latin America the Internet is only beginning to develop and Merrill suggests that investors ``focus on sizing these individual opportunities as they assess the merits of the Latin-focused Internet companies likely to come public in the second quarter.``
-- Morin expects companies such as StarMedia Network Inc. (NasdaqNM:STRM - news), which is expected to report first-quarter results on Tuesday, and El Sitio Inc. (NasdaqNM:LCTO - news) to show accelerated growth.
-- ``The first quarter is seasonally slow for advertising spending in Latin America and we expect both companies to post sequential declines in revenue. However, free ISP in Brazil is likely to have accelerated growth beyond our original forecasts, and we believe there is upside to our forecasts,`` he said in the note.
trotz der schwäche der nasdaq und der internetwerte .. hält sich STRM doch sehr gut.
mfg Duque
Gestern nach Börsenschluss wurden die Quartalszahlen von Starmedia bekanntgegeben; in Kürze das Wichtigste:
- Verlust (54 Cent je Aktie) grösser als im Vorjahresquartal, aber deutlich geringer als vorab geschätzt (64 Cent)
- Umsatz wuchs um 531% (gegenüber Vorjahresquartal)
- Anzahl der Page Impressions wuchs um 1492% auf 2,1 Milliarden (!!!)
- Anzahl der e-mail Accounts wuchs um 670% auf 3,3 Millionen
Alle Einzelheiten nachzulesen unter
http://quote.fool.com/news/news.asp?symbols=STRM
Meine Meinung: ein Investment in Starmedia wird sich langfristig mit Sicherheit auszahlen; der Wert zählt zusammen mit Terra Networks zu den Basisinvestments im Lateinamerika-Internetsektor.
Servus,
Senilix
- Verlust (54 Cent je Aktie) grösser als im Vorjahresquartal, aber deutlich geringer als vorab geschätzt (64 Cent)
- Umsatz wuchs um 531% (gegenüber Vorjahresquartal)
- Anzahl der Page Impressions wuchs um 1492% auf 2,1 Milliarden (!!!)
- Anzahl der e-mail Accounts wuchs um 670% auf 3,3 Millionen
Alle Einzelheiten nachzulesen unter
http://quote.fool.com/news/news.asp?symbols=STRM
Meine Meinung: ein Investment in Starmedia wird sich langfristig mit Sicherheit auszahlen; der Wert zählt zusammen mit Terra Networks zu den Basisinvestments im Lateinamerika-Internetsektor.
Servus,
Senilix
!
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Tja, was wird unser gefallener Stern machen?
Da, der Kursverfall nicht nur bei Starmedia stattgefunden hat, sondern generell alle Technologiewerte mehr oder weniger hart getroffen hat, denke ich kann man der Sache recht gelassen entgegen treten. Es ist ja im Prinzip schade, daß man nicht so viel Geld hat, um alles was sich so verbilligt hat einzukaufen. Man muß sich halt die Rosinen herauspicken.
Das jedoch die Starmedia dazu gehört, ist für mich doch recht deutlich. Schön ist es dann, wenn auch die immer wieder positiven Stimmungsbilder von der Analystenseite her, das eigene Bild bestätigen.
Unter folgendem Link, http://biz.yahoo.com/wi/000413/6465.html kann in einem aktuellen Artikel von worldinvestor.com zu Starmedia u.a. folgendes nachgelesen werden
``StarMedia is a market leader in Latin America,`` says JP Morgan analyst Susan White. She says that ``concerns over competition are overblown`` and sees the recent price weakness as an attractive buying opportunity. She expects the stock, which closed at 24 3/4 on Wednesday, to hit 66 within one year.
Wie ich schon mal oben sagte. Über Kursziele sollen sich die Analysten auslassen, da halte ich mich heraus. Daß man aber bei den momentanen Preisen (und sie scheinen nachdem NASDAQ Crash vom Freitag noch billiger zu werden) ein wahres Schnäppchen macht, da bin ich mir ziemlich sicher.
Triton
P.S. Ich glaube jedoch nicht, daß man gleich morgen alles billig kaufen muß. Es wird bestimmt noch genügend Achterbahnfahrten in den nächsten Tagen und Wochen geben.
Da, der Kursverfall nicht nur bei Starmedia stattgefunden hat, sondern generell alle Technologiewerte mehr oder weniger hart getroffen hat, denke ich kann man der Sache recht gelassen entgegen treten. Es ist ja im Prinzip schade, daß man nicht so viel Geld hat, um alles was sich so verbilligt hat einzukaufen. Man muß sich halt die Rosinen herauspicken.
Das jedoch die Starmedia dazu gehört, ist für mich doch recht deutlich. Schön ist es dann, wenn auch die immer wieder positiven Stimmungsbilder von der Analystenseite her, das eigene Bild bestätigen.
Unter folgendem Link, http://biz.yahoo.com/wi/000413/6465.html kann in einem aktuellen Artikel von worldinvestor.com zu Starmedia u.a. folgendes nachgelesen werden
``StarMedia is a market leader in Latin America,`` says JP Morgan analyst Susan White. She says that ``concerns over competition are overblown`` and sees the recent price weakness as an attractive buying opportunity. She expects the stock, which closed at 24 3/4 on Wednesday, to hit 66 within one year.
Wie ich schon mal oben sagte. Über Kursziele sollen sich die Analysten auslassen, da halte ich mich heraus. Daß man aber bei den momentanen Preisen (und sie scheinen nachdem NASDAQ Crash vom Freitag noch billiger zu werden) ein wahres Schnäppchen macht, da bin ich mir ziemlich sicher.
Triton
P.S. Ich glaube jedoch nicht, daß man gleich morgen alles billig kaufen muß. Es wird bestimmt noch genügend Achterbahnfahrten in den nächsten Tagen und Wochen geben.
Was denkt Ihr,
gucken AOL und yahoo bei TerraLycos nur zu?
Oder ist jetzt StarMedia der nächste Übernahmekandidat?
Ciao
fantus
gucken AOL und yahoo bei TerraLycos nur zu?
Oder ist jetzt StarMedia der nächste Übernahmekandidat?
Ciao
fantus
Hallo fantus, sehe ich auch so!Siehe bereits mein Board-(Beitrag) vom 02.04.00.Nach den Neugründungen müssen langsam die Zusammenschlüsse kommen,da m.E. nur wenige übrig bleiben.Ob dies gut für den Kurs ist,bleibt nach Terra abzuwarten. Tschau.
Hallo gastripan,
Wir sind nicht die einzigen, die diese Idee haben:
------
StarMedia (Nasdaq: STRM), Chinadotcom (Nasdaq: CHINA), Sina.com (Nasdaq: SINA) and El Sitio (Nasdaq: LCTO). If
the Terra Lycos merger taught the market anything, it indicated that international expansion is important. Portals focused on a
specific region could become great takeover targets.
StarMedia has first mover advantage in Latin America, and El Sitio also has a strong presence. The young QuePasa.com
(Nasdaq: PASA) may also be attractive. Asia portals Chinadotcom and Sina.com could also become takeover targets.
-------
Quelle:
THE DAY AHEAD: Let Lycos be acquired in peace
By Larry DignanTDAIN ZDII
aus dem Lyc-thread von gourmet vom 18.5.00
----------
Ich denke den StarMedia-Kurs würde das kräftig steigern, wenn sie übernommen würden.
Deinen Vergleich mit Terra verstehe ich nicht. Eine Übernahme könnte m.E. höchstens dem größeren Partner schaden, wenn der Preis zu hoch ist.
(Habe jetzt ein wenig im SDH - thread gelesen und festgestellt, daß das alles ja keine besonders neuen Ideen von mir sind. Das ATH war ja wohl genau
das Ergebnis solcher Überlegungen.)
Ciao
fantus
Wir sind nicht die einzigen, die diese Idee haben:
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StarMedia (Nasdaq: STRM), Chinadotcom (Nasdaq: CHINA), Sina.com (Nasdaq: SINA) and El Sitio (Nasdaq: LCTO). If
the Terra Lycos merger taught the market anything, it indicated that international expansion is important. Portals focused on a
specific region could become great takeover targets.
StarMedia has first mover advantage in Latin America, and El Sitio also has a strong presence. The young QuePasa.com
(Nasdaq: PASA) may also be attractive. Asia portals Chinadotcom and Sina.com could also become takeover targets.
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Quelle:
THE DAY AHEAD: Let Lycos be acquired in peace
By Larry DignanTDAIN ZDII
aus dem Lyc-thread von gourmet vom 18.5.00
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Ich denke den StarMedia-Kurs würde das kräftig steigern, wenn sie übernommen würden.
Deinen Vergleich mit Terra verstehe ich nicht. Eine Übernahme könnte m.E. höchstens dem größeren Partner schaden, wenn der Preis zu hoch ist.
(Habe jetzt ein wenig im SDH - thread gelesen und festgestellt, daß das alles ja keine besonders neuen Ideen von mir sind. Das ATH war ja wohl genau
das Ergebnis solcher Überlegungen.)
Ciao
fantus
Habe Gestern einen Meldung zu Starmedia gelesen (Exame, bras. Wirtschaftswo.zt.):
GE Capital (Finanzarm con GE) trennt sich von seinen Starmedia Anteilen und geht davon aus, dass sie bis Ende des Jahres nicht überleben werden.
GE Capital (Finanzarm con GE) trennt sich von seinen Starmedia Anteilen und geht davon aus, dass sie bis Ende des Jahres nicht überleben werden.
Hi....,
hab meine aus dem Depot gesäubert!!!
Zwar mit Verlust, aber was solls!
Czepo
hab meine aus dem Depot gesäubert!!!
Zwar mit Verlust, aber was solls!
Czepo
NEW YORK, May 30 (Reuters) - Credit Suisse First Boston
said on Tuesday that analyst Will Landers initiated coverage of
StarMedia Networks Inc. , a Spanish- and Portuguese-language online network, with a buy rating and a $29 price target.
29 US Dollar ..., naja da haben wir ja schon ganz andere Kursziele gesehen. Aber immerhin, es geht wieder aufwärts, aktuell +12 %.
Es sieht ganz so aus, als wenn der Abwärtstrend zu Ende wäre.
@Czepo
Ich habe auch schon mit dem Gedanken gespielt, alles raus zu hauen. Meine Schmerzgrenze wurde schon arg strapaziert. Dennoch, verbilligen wäre doch auch eine Option gewesen?
@europusher
Also ich kann das schon nicht mehr hören, dass es bis zum Jahresende 95-98% der Internetfirmen nicht mehr geben soll, nur weil jetzt mal eine Internetfirma pleite gegangen ist. Die Übertreibungen der Interneteuphorie und aktuell der -desillusion sind in beiden Richtungen sehr extrem.
Was meint ihr?
Nachkaufen oder raushauen?
Aktuell +15%
Triton
said on Tuesday that analyst Will Landers initiated coverage of
StarMedia Networks Inc. , a Spanish- and Portuguese-language online network, with a buy rating and a $29 price target.
29 US Dollar ..., naja da haben wir ja schon ganz andere Kursziele gesehen. Aber immerhin, es geht wieder aufwärts, aktuell +12 %.
Es sieht ganz so aus, als wenn der Abwärtstrend zu Ende wäre.
@Czepo
Ich habe auch schon mit dem Gedanken gespielt, alles raus zu hauen. Meine Schmerzgrenze wurde schon arg strapaziert. Dennoch, verbilligen wäre doch auch eine Option gewesen?
@europusher
Also ich kann das schon nicht mehr hören, dass es bis zum Jahresende 95-98% der Internetfirmen nicht mehr geben soll, nur weil jetzt mal eine Internetfirma pleite gegangen ist. Die Übertreibungen der Interneteuphorie und aktuell der -desillusion sind in beiden Richtungen sehr extrem.
Was meint ihr?
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Triton
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