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    BYD CO LTD - mit Zukunft ? (Seite 2398)

    eröffnet am 30.09.08 10:04:42 von
    neuester Beitrag 02.05.24 21:35:55 von
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      Avatar
      schrieb am 23.01.18 08:35:28
      Beitrag Nr. 6.752 ()
      Es gibt reichlich Informationen, um ein Investment in BYD einzuschätzen. Allein bei Seeking Alpha war in der letzen Zeit zu lesen:
      https://seekingalpha.com/article/4139181-ev-sales-boost-grow…
      https://seekingalpha.com/symbol/BYDDF
      Avatar
      schrieb am 23.01.18 00:09:59
      Beitrag Nr. 6.751 ()
      zugegeben nach einer Konsolidierungsphase.... aber mal eben fast 7% sind echt bärenstark :-)
      Avatar
      schrieb am 22.01.18 21:22:28
      Beitrag Nr. 6.750 ()
      Internet ist nicht nur für Pron und Insta gut...

      z. B.:

      http://www.it-times.de/news/erneuerbare-energie-byd-plant-ag…
      Avatar
      schrieb am 22.01.18 18:10:32
      Beitrag Nr. 6.749 ()
      Das Monorail System ist doch schon ein alter Hut, seit 1 Jahr bekannt, nur wegen diesen Pressemeldungen steigt die Aktie heute in Europa?
      Avatar
      schrieb am 22.01.18 17:45:06
      Beitrag Nr. 6.748 ()
      China streicht die Subventionen für kleine bzw. günstige E-Autos deutlich, doch BYD steigt nach langer Kraftlosigkeit sehr deutlich, doch nachvollziehen kann ich es nicht.

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      Zwei Gaps, wieder 300% und Gap-Close in Tagen (100%)?mehr zur Aktie »
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      schrieb am 22.01.18 15:34:11
      Beitrag Nr. 6.747 ()
      BYD sieht Monorail-System Skyrail als Lösung für den drohenden Verkehrskollaps in Städten

      http://www.it-times.de/news/byd-sieht-monorail-system-skyrai…
      Avatar
      schrieb am 22.01.18 10:08:40
      Beitrag Nr. 6.746 ()
      Schlusskurs Hongkong 76 HKD = 7,94 €

      Bleibe bei meiner Meinung: Kaufen und liegen lassen bis mind. 2020

      :cool:running
      Avatar
      schrieb am 22.01.18 09:40:55
      Beitrag Nr. 6.745 ()
      Sorry ich suche nicht so sehr heldenmeldungen ohne direkt aussage für byd. Abgesehen vom kurs sind ja auch die umsätze angezogen.
      Ich gebe mal ein beispiel byd hat eine menge erstaufträge für busse bekommen. Soweit so gut.
      Wichtiger sind aber die weiteren Folgebestellungen.
      Kunden testen idr einmal. Sind sie mit dem produkt zufrieden kommen die echten bestellungen was zb in china ja in mega bestellungen mündet.
      Aussage dahinter kunde zufrieden produkt auch sehr gut. Eine super nachricht.
      Mit den elektro bussen bewegt man sich zudem aktuell in einer supernische mit riesenverkaufspotential.
      Problem sind hier wahrscheinlich eher die kapazitäten. Deshalb die neuen fabriken.
      Avatar
      schrieb am 22.01.18 09:13:36
      Beitrag Nr. 6.744 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 56.785.243 von mediacool am 22.01.18 08:29:00Es gab in letzter Zeit einige gute Nachrichten und generell empfinde ich es so das BYD ziemlich unterbewertet ist. Es bedarf für solch einen Anstieg nicht unbedingt einer hochaktuellen Nachricht.

      Mangelnde Transparenz für Ausländer?
      Du findest keinerlei News oder Hinweise?

      Da bist ja wohl offensichtlich du selbst das Problem. Bspw. in der China Daily gibt es heute sehr wohl einen interessanten Artikel zum Thema. Aber ob der allein den aktuellen Anstieg ausgelöst hat, sei mal dahin gestellt...

      ------------------------------------------------------------------------------------------


      http://www.chinadaily.com.cn/cndy/2018-01/22/content_3555132…

      Bright future predicted for new energy cars

      By Li Fusheng | China Daily | Updated: 2018-01-22 07:22


      Visitors take part in a new energy auto show in Haikou, Hainan province. Guo Cheng / Xinhua

      Chinese NEV manufacturers urged to innovate to survive in growing market

      New energy vehicles have great potential in China, despite the gradual withdrawal of subsidies, with the numbers of electric cars, plug-in hybrids and fuel cell cars expected to account for half of car sales in China by 2030, according to a top expert.

      Wang Binggang, an electric vehicle specialist who leads the National 863 Energy-saving and New Energy Vehicle Project, made the remarks when he addressed a forum held last week by the China Automotive Technology & Research Center in Liuzhou, Guangxi Zhuang autonomous region.

      China has at least 1.6 million new energy cars on its roads, said Wang, citing statistics from the China Association of Automobile Manufacturers, the country overtaking the United States in 2015 as the world's largest market for such vehicles.

      "Now we have a number of outstanding players," Wang said. "Globally there were 22 carmakers which produced more than 10,000 such cars last year, and 11 of them were Chinese."

      BAIC BJEV, BAIC Group's electric car making arm, saw its sales in 2017 almost double to 103,199 vehicles. BYD sold 113,669 new energy cars last year, up 13.4 percent.

      "The years from 2016 to 2020 will be a crucial period for new energy vehicles to jump up and the issue of how to promote them nationwide should be well considered," Wang said.

      He added the time frame because China has announced its plan to stop subsidies on new energy cars by the end of 2020.

      China has been offering financial incentives since 2010 to stimulate the popularity of new energy cars.

      Wu Zhixin, vice-president of the China Automotive Technology & Research Center, said a subsidy-cutting plan is about to be released, adding that small and uncompetitive players will be wiped out faster than expected but outstanding performers would not be affected much.

      "Good selling brands have good bargains from suppliers, and some are raising the prices of their cars a little bit, but the customers still love them."

      China has 230 new energy car makers which combined are producing nearly 4,000 models, but less than 100 of them sell more than 1,000 units per year, according to statistics from the Ministry of Industry and Information Technology.

      Bright future predicted for new energy cars

      "What we want to see is a small number of outstanding carmakers that sell many cars instead of a large number of carmakers each selling few cars," Wu said.

      "So cutting subsidies means pressure for poor performers, but it presents opportunities for innovative ones."

      The picture Wu paints is almost the same case as in the sector for power batteries, with CATL and BYD taking the lead far ahead their competitors.

      Yet Wu expects a lot more smaller manufacturers to die out in three to five years when the Chinese government stops its subsidies to them.

      But after the fall, the market will start to gain momentum and rise again thanks to technological breakthroughs, said Wang Haoyong, vice-director of GAC New Energy Co's technological center.

      He expects that by 2020 the mileage of electric cars to reach 600 km on one charge and that their costs will come close to conventional cars.

      Like Chinese brands, international carmakers are also making big bets on China's growing market for new energy cars.

      Volkswagen is planning to sell 400,000 units in 2020, with its first localized electric car to roll off the assembly later this year.

      At least 15 new electric vehicles will be on offer from Ford and Lincoln by 2025, and its new joint venture with Chinese carmaker Zotye will deliver a range of affordable electric cars under a new brand.

      Talking about the head-on competition between manufacturers, Ni Shaoyong, dean of Chery New Energy Automobile Research Institute, said that technologically Chinese cars will not necessarily lag behind, but he urged carmakers to build better brands.

      "It can be that even the same car will have different prices when they bear different logos. In terms of branding, we still have much to do."

      lifusheng@chinadaily.com.cn (China Daily 01/22/2018 page18)
      Avatar
      schrieb am 22.01.18 08:29:00
      Beitrag Nr. 6.743 ()
      Ich möchte nicht wasser in den wein kippen. Byd steigt super aber es gibt keinerlei news oder hinweise. Dies ärgert mich. Ich bewege mich in einer black box. Eines der großen mankos bei chinesischen aktien. Transparenz gibt es für ausländer nicht unbedingt. Trotzdem glückwunsch allen investierten. Auch wenn wir nicht wissen warum so doch.
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