Uber - wird es jetzt was? - 500 Beiträge pro Seite
eröffnet am 16.10.18 14:37:58 von
neuester Beitrag 18.07.19 16:40:03 von
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diskutiert wird sie seit 2016 im Thread: Uber - (wann) kommt der Börsengang?
diskutiert wird sie seit 2016 im Thread: Uber - (wann) kommt der Börsengang?
BÖRSEN-SPEKULATION : Ist Uber schon 120 Milliarden Dollar wert?
http://www.faz.net/aktuell/finanzen/ist-uber-schon-120-milli…
http://www.faz.net/aktuell/finanzen/ist-uber-schon-120-milli…
The Landscape for Potential Uber and Lyft IPOs
https://www.bloomberg.com/news/videos/2018-10-16/the-landsca…
https://www.bloomberg.com/news/videos/2018-10-16/the-landsca…
Frage: wenn jeder Private für Über fahren kann; warum soll es nicht ganz ohne Uber auch gehen ?
Welche Vorteile soll der Fahrgast haben, wenn der Fahrer an Uber Kohle abdrücken muss? Erinnere mich an einige Sylvesterfeiern, wo wir mangels Taxen gegen Entgelt von Privatpersonen nachhause
chauffiert wurden.
Welche Vorteile soll der Fahrgast haben, wenn der Fahrer an Uber Kohle abdrücken muss? Erinnere mich an einige Sylvesterfeiern, wo wir mangels Taxen gegen Entgelt von Privatpersonen nachhause
chauffiert wurden.
PS.
Wenn man den Markt für Uber öffnet, muss er natürlich auch dür Konkurrenten geöffnet werden d.h. jedes Taxiunternehmen, aber auch andere, könnten ähnliche Dienstleistungen anbieten.
Wenn man den Markt für Uber öffnet, muss er natürlich auch dür Konkurrenten geöffnet werden d.h. jedes Taxiunternehmen, aber auch andere, könnten ähnliche Dienstleistungen anbieten.
Antwort auf Beitrag Nr.: 58.978.467 von derdieschnautzelangsamvollhat am 17.10.18 08:54:26
War vor zwei Jahren mal auf einer Messe in New York und wollte von dort zum Hotel:
wurde von Taxis überhaupt nicht mehr angefahren, weil alle nur Uber benutzten...
das Ding hat Skaleneffekte;
erst mit genug Fahrern kann man Kunden schnell und effizient bedienen.War vor zwei Jahren mal auf einer Messe in New York und wollte von dort zum Hotel:
wurde von Taxis überhaupt nicht mehr angefahren, weil alle nur Uber benutzten...
Der vielleicht gefährlichste Börsengang der Welt
http://www.manager-magazin.de/finanzen/boerse/uber-der-viell…
Uber posts $50 billion in annual bookings as profit remains elusive ahead of IPO
By Heather Somerville
SAN FRANCISCO (Reuters) -
Uber Technologies Inc had $50 billion in total bookings for its ride-service and food-delivery businesses last year, a testament to the size and global reach of the company as it prepares to woo investors in one of the biggest public stock listings to date.
But figures released by the company on Friday showed revenue grew just 2 percent in the fourth quarter, a sign that Uber continues to heavily subsidize rides in competitive markets, raising questions about its future growth prospects.
Uber's full-year revenue for 2018 was $11.3 billion, up 43 percent from the prior year. Its losses before taxes, depreciation and other expenses were $1.8 billion, an improvement over the $2.2 billion loss posted in 2017.
Uber highlighted the annual bookings figure, which was up 45 percent over 2017, in its release on Friday of a smattering of selected figures for its fourth-quarter and full-year results, a practice it has had for the last several quarters as it anticipated going public. The full-year figures are particularly important to show potential investors the trajectory of the business, as opposed to Uber's more erratic quarterly results.
Uber in December filed confidentially for an initial public offering, which may come as early as the second quarter this year. It is racing neck-and-neck with rival Lyft to become the first ride-hailing IPO.
"Last year was our strongest yet, and Q4 set another record," Uber Chief Financial Officer Nelson Chai said in a statement.
Uber said gross bookings for the fourth quarter were a record $14.2 billion, up 11 percent from the prior quarter. That marks an improvement after bookings growth slowed to just single-digit percentages throughout much of last year.
Uber's revenue in the fourth quarter reached $3 billion, up 2 percent from the third quarter and a 24 percent increase over the previous year.
INTENSE COMPETITION
The food-delivery service, Uber Eats, accounts for more than $2.5 billion in bookings quarterly, according to a person with knowledge of the matter. Uber has trumpeted Uber Eats as the largest online food delivery business outside of China.
Uber must convince public market investors that its market share, growth trajectory, global scale and diversity of businesses make it a compelling investment, despite its enormous losses.
"Uber needs to show it can control costs and can make money, basically provide a strong argument that its business model is not broken and that it can achieve and sustain profitability despite issues with drivers, customers and politicians," said David Brophy, professor of finance at the University of Michigan's Ross School of Business.
Ongoing intense competition with ride-hailing foes across the globe has kept Uber in the red. Rivalries in India with ride service Ola, in Latin America with Didi Chuxing and in the Middle East with Careem have pressured Uber to lower prices, raise driver commissions and invest heavily in marketing and recruiting. Uber has held talks with Careem since the middle of last year about a potential merger, but the companies have not reached an agreement.
Uber Eats is also battling a crowded food-delivery industry, forcing it to adopt discounting tactics to compete with companies like food-delivery startup DoorDash, which is in the process of raising $500 million from investors at a $6 billion valuation, and restaurant and grocery delivery company Postmates, which filed for an IPO this month.
Uber has no plans to slow investment in Uber Eats or other costly areas such as autonomous car development to show profit any time soon. The company's losses before interest, taxes and depreciation spiked in the fourth quarter to $940 million, a 43 percent jump over the previous quarter and 21 percent increase from 2017.
"I believe investors will forgive even higher fourth-quarter losses if there's evidence of significant topline growth," said Arun Sundararajan, a professor of business at New York University Stern School of Business.
But, he said, Uber's business still represents a fraction of global consumer spending on transportation, and "evidence that Uber is making significant inroads into changing behaviors" is critical to its long-term success.
By Heather Somerville
SAN FRANCISCO (Reuters) -
Uber Technologies Inc had $50 billion in total bookings for its ride-service and food-delivery businesses last year, a testament to the size and global reach of the company as it prepares to woo investors in one of the biggest public stock listings to date.
But figures released by the company on Friday showed revenue grew just 2 percent in the fourth quarter, a sign that Uber continues to heavily subsidize rides in competitive markets, raising questions about its future growth prospects.
Uber's full-year revenue for 2018 was $11.3 billion, up 43 percent from the prior year. Its losses before taxes, depreciation and other expenses were $1.8 billion, an improvement over the $2.2 billion loss posted in 2017.
Uber highlighted the annual bookings figure, which was up 45 percent over 2017, in its release on Friday of a smattering of selected figures for its fourth-quarter and full-year results, a practice it has had for the last several quarters as it anticipated going public. The full-year figures are particularly important to show potential investors the trajectory of the business, as opposed to Uber's more erratic quarterly results.
Uber in December filed confidentially for an initial public offering, which may come as early as the second quarter this year. It is racing neck-and-neck with rival Lyft to become the first ride-hailing IPO.
"Last year was our strongest yet, and Q4 set another record," Uber Chief Financial Officer Nelson Chai said in a statement.
Uber said gross bookings for the fourth quarter were a record $14.2 billion, up 11 percent from the prior quarter. That marks an improvement after bookings growth slowed to just single-digit percentages throughout much of last year.
Uber's revenue in the fourth quarter reached $3 billion, up 2 percent from the third quarter and a 24 percent increase over the previous year.
INTENSE COMPETITION
The food-delivery service, Uber Eats, accounts for more than $2.5 billion in bookings quarterly, according to a person with knowledge of the matter. Uber has trumpeted Uber Eats as the largest online food delivery business outside of China.
Uber must convince public market investors that its market share, growth trajectory, global scale and diversity of businesses make it a compelling investment, despite its enormous losses.
"Uber needs to show it can control costs and can make money, basically provide a strong argument that its business model is not broken and that it can achieve and sustain profitability despite issues with drivers, customers and politicians," said David Brophy, professor of finance at the University of Michigan's Ross School of Business.
Ongoing intense competition with ride-hailing foes across the globe has kept Uber in the red. Rivalries in India with ride service Ola, in Latin America with Didi Chuxing and in the Middle East with Careem have pressured Uber to lower prices, raise driver commissions and invest heavily in marketing and recruiting. Uber has held talks with Careem since the middle of last year about a potential merger, but the companies have not reached an agreement.
Uber Eats is also battling a crowded food-delivery industry, forcing it to adopt discounting tactics to compete with companies like food-delivery startup DoorDash, which is in the process of raising $500 million from investors at a $6 billion valuation, and restaurant and grocery delivery company Postmates, which filed for an IPO this month.
Uber has no plans to slow investment in Uber Eats or other costly areas such as autonomous car development to show profit any time soon. The company's losses before interest, taxes and depreciation spiked in the fourth quarter to $940 million, a 43 percent jump over the previous quarter and 21 percent increase from 2017.
"I believe investors will forgive even higher fourth-quarter losses if there's evidence of significant topline growth," said Arun Sundararajan, a professor of business at New York University Stern School of Business.
But, he said, Uber's business still represents a fraction of global consumer spending on transportation, and "evidence that Uber is making significant inroads into changing behaviors" is critical to its long-term success.
Antwort auf Beitrag Nr.: 60.318.532 von pickuru am 10.04.19 08:36:33
Uber's prospectus shows insider selling that will worry investors, says...
https://www.cnbc.com/video/2019/04/12/ubers-prospectus-shows…
https://www.cnbc.com/video/2019/04/12/ubers-prospectus-shows…
Unicorns als Groß-IPO's in 2019
12.4.Problem-Prospekt - das sind Ubers Schwachstellen
https://www.manager-magazin.de/unternehmen/autoindustrie/ube…
--> das wird, falls Put OS vorliegen, nach LYFT mein nächster Mobility-Unicorn-Short
--> erste Tage nach IPO beobachten, wie sich realisierte Vola (Intraday z.B.) und implizite Vola entwickeln; Strike ist (vorerst) wieder der höchste anvisiert (Laufzeit-Auswahl wird wahrscheinlich mangels großer Alternativen eh beschränkt sein...)
__
(a) ich finde es witzig, daß ausgerechnet in einem Marktsegment, People transport, in dem es seit Jahrzehnten im Schnitt nur geringe Margen und oft Verluste gibt (egal ob zu Land, Wasser, Luft), nun das große Geld langfristig verdient werden soll
=> selbst da wo Teil-Monopole herrschen, wie der Deutschen Bahn, werden oft permanent Verluste mit dieser Dienstleistung gemacht
=> sehr wahrscheinlich auch bei Uber in den nächsten Jahren
--> ich will gar nicht bestreiten, daß zumindest bei Uber so ne Art UPS oder FedEx (eben für Individual people transport) übrig bleiben wird --> allerdings einen Tages auf viel geringerem Kursniveau
(b) ganz unabhängig von der Branche ist der Kursverlauf von Snap seit deren Unicorn-IPO so ne Art Blaupause für mich im späten US-Bullenmarkt (obwohl es im Speziellen schon ein paar gute gab; wie immer halt --> ausgewählte Biotechs z.B.):
=> das Problem hier: im IPO-Preis war schon die ganze Fantasie drin!
--> ich erinnere mich an kein Groß-IPO aus 2017 und 2018, welches anschließend den Turbo zündete
--> man darf mich aufklären
Antwort auf Beitrag Nr.: 60.343.927 von pickuru am 12.04.19 18:39:01
link zum S-1:
https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1543151/000119312519… How Uber and Lyft Compare, in Four Charts
11.4.https://www.nytimes.com/2019/04/11/business/dealbook/uber-vs…
=>
Ja aber es kommt auf die USA an. Der Drops ist noch nicht gelutscht und vieles in der Bewertung eingepreist. 100 Mrd. ist auch ne Hausnummer. Hier noch eine Videoanalyse:
Antwort auf Beitrag Nr.: 60.347.671 von faultcode am 13.04.19 12:47:00
Bin absolut deiner Meinung. Hier wird etwas aufgebläht ohne Ende.
Finde hier auch den Vergleich zur Dotcomblase witzig:
https://capstigma.de/2019/04/uber-aktie-renaissance-der-dotc…
Weiterhin sehe ich bei Bewertungen über 100 Mrd. absolut keine Luft mehr nach oben. Zumindest keine fundamentale Luft. Nur Fantasie und abseits der Wirklichkeit...
Zitat von faultcode: 12.4.
Problem-Prospekt - das sind Ubers Schwachstellen
https://www.manager-magazin.de/unternehmen/autoindustrie/ube…
--> das wird, falls Put OS vorliegen, nach LYFT mein nächster Mobility-Unicorn-Short
--> erste Tage nach IPO beobachten, wie sich realisierte Vola (Intraday z.B.) und implizite Vola entwickeln; Strike ist (vorerst) wieder der höchste anvisiert (Laufzeit-Auswahl wird wahrscheinlich mangels großer Alternativen eh beschränkt sein...)
__
(a) ich finde es witzig, daß ausgerechnet in einem Marktsegment, People transport, in dem es seit Jahrzehnten im Schnitt nur geringe Margen und oft Verluste gibt (egal ob zu Land, Wasser, Luft), nun das große Geld langfristig verdient werden soll
=> selbst da wo Teil-Monopole herrschen, wie der Deutschen Bahn, werden oft permanent Verluste mit dieser Dienstleistung gemacht
=> sehr wahrscheinlich auch bei Uber in den nächsten Jahren
--> ich will gar nicht bestreiten, daß zumindest bei Uber so ne Art UPS oder FedEx (eben für Individual people transport) übrig bleiben wird --> allerdings einen Tages auf viel geringerem Kursniveau
(b) ganz unabhängig von der Branche ist der Kursverlauf von Snap seit deren Unicorn-IPO so ne Art Blaupause für mich im späten US-Bullenmarkt (obwohl es im Speziellen schon ein paar gute gab; wie immer halt --> ausgewählte Biotechs z.B.):
=> das Problem hier: im IPO-Preis war schon die ganze Fantasie drin!
--> ich erinnere mich an kein Groß-IPO aus 2017 und 2018, welches anschließend den Turbo zündete
--> man darf mich aufklären
Bin absolut deiner Meinung. Hier wird etwas aufgebläht ohne Ende.
Finde hier auch den Vergleich zur Dotcomblase witzig:
https://capstigma.de/2019/04/uber-aktie-renaissance-der-dotc…
Weiterhin sehe ich bei Bewertungen über 100 Mrd. absolut keine Luft mehr nach oben. Zumindest keine fundamentale Luft. Nur Fantasie und abseits der Wirklichkeit...
Uber to price IPO between $44 and $50 per share --> IPO Anfang Mai, nach Roadshow
25.4.https://www.cnbc.com/2019/04/25/uber-to-price-ipo-between-44…
=>
...Ride-hailing company Uber will unveil terms for its initial public offering on Friday, telling investors it will seek to be valued at between $80 billion and $90 billion, according to people familiar with the matter.
The valuation sought is less than the $120 billion valuation that investment bankers told Uber last year it could fetch, and closer to the $76 billion valuation it attained in its last private fundraising round last year.
Uber’s moderation of valuation expectations reflects the poor stock performance of its smaller rival Lyft Inc following its IPO last month. Lyft shares ended trading on Thursday down 22 percent from their IPO price amid investor skepticism over its path to profitability.
Uber will unveil on Friday an IPO price range of between $44 and $50 per share, based on which it would raise between $8 billion and $9 billion, the sources said. The ten-day investor roadshow will kick off on Monday, setting the stage for Uber to debut on the New York Stock Exchange in early May.
In addition, some Uber insiders will also sell their own shares in the IPO, the sources added. Reuters reported earlier this month that all the Uber shares sold in the IPO could be worth around $10 billion.
Uber also plans to unveil on Friday its last sale of stock as a private company, the sources said. (*) The identity of the investor involved in the private placement could not immediately be learned....
(*) na bravo! --> zu welchem Preis denn bitte?
--> und warum wollen Insider schon in den IPO hinein verkaufen?!?
Die geplante Preisspanne bei Uber war 44 bis 50 USD.
Der tatsächliche Ausgabepreis wurde heute mit 45 USD festgelegt.
Dieser Preis deutet meiner Ansicht nach auf eine eher verhaltene Nachfrage hin.
Der tatsächliche Ausgabepreis wurde heute mit 45 USD festgelegt.
Dieser Preis deutet meiner Ansicht nach auf eine eher verhaltene Nachfrage hin.
Uber: Ist das Start-up so viel wert wie Volkswagen?
https://www.zeit.de/2019/20/uber-fahrdienst-start-up-stadtve…
https://www.zeit.de/2019/20/uber-fahrdienst-start-up-stadtve…
Mit dem Emissionspreis von 45 USD ist die Firma mit rund 82 Mrd. USD bewertet.
Ist damit Phantasie für die Zeichner? Vor kurzem haben ja Zahlen über 100 Mrd. USD Bewertung die Runde gemacht.
Bin gespannt auf den ersten Kurs heute!
Ist damit Phantasie für die Zeichner? Vor kurzem haben ja Zahlen über 100 Mrd. USD Bewertung die Runde gemacht.
Bin gespannt auf den ersten Kurs heute!
Der erste Kurs war 42 USD vorhin, riesige Umsätze
läuft doch...
heute Ansichtsstücke für 39,04 erworben
Ich habe mir vor paar Tagen auch ein paar Aktien als Einstieg zugelegt. Das aktuelle Geschäft ist eigentlich völlig uninteressant. Erst wenn das anonyme Fahren Realität wird, sind richtige Gewinne zu erwarten. Viel interessanter wird der Aufbau der Flugtaxi-Branche, und da will UBER mit UBER AIR ganz vorne mitspielen. Allerdings muss man da wirklich ein Anlagehorizion von mindetstens 5 Jahren sehen. Der Kurs wird wohl wie bei Tesla auf der Grundlage von Phantasien auf zukünftige Geschäfte steigen.
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