ROUNDUP/'WSJ': FBI ermittelt wegen Falschangaben zu Model 3 gegen Tesla (Seite 7) | Diskussion im Forum
eröffnet am 28.10.18 21:38:04 von
neuester Beitrag 22.04.24 10:30:17 von
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Antwort auf Beitrag Nr.: 75.063.342 von faultcode am 07.01.24 13:27:19...
https://twitter.com/elonmusk/status/1744236568041095426
Dementis schauen anders aus.
https://twitter.com/elonmusk/status/1744236568041095426
Dementis schauen anders aus.
Antwort auf Beitrag Nr.: 60.088.206 von faultcode am 13.03.19 12:39:16
Jan. 6, 2024 9:00 pm ET
WSJ: Elon Musk Has Used Illegal Drugs, Worrying Leaders at Tesla and SpaceX
Some executives and board members fear the billionaire’s use of drugs—including LSD, cocaine, ecstasy, mushrooms and ketamine—could harm his companies
https://www.wsj.com/business/elon-musk-illegal-drugs-e826a9e…
...
One former Tesla director, Linda Johnson Rice, grew so frustrated with Musk’s volatile behavior and her concerns about his drug consumption that she didn’t stand for re-election to the electric-car company’s board in 2019, according to people familiar with the matter.
...
An attorney for Musk, Alex Spiro, said that Musk is “regularly and randomly drug tested at SpaceX and has never failed a test.” Spiro, who said he represents Tesla, added in response to detailed questions that “there are other false facts” in this article but didn’t detail them.
...
Spiro didn’t respond to a question on what type of drug tests Musk has taken.
...
Zitat von faultcode: ...
Not long after Gouthro started in January 2018, he discovered that many employees, some of whom were living out of their car in the corners of the industrial park, were using cocaine and meth in the bathrooms. ...
Jan. 6, 2024 9:00 pm ET
WSJ: Elon Musk Has Used Illegal Drugs, Worrying Leaders at Tesla and SpaceX
Some executives and board members fear the billionaire’s use of drugs—including LSD, cocaine, ecstasy, mushrooms and ketamine—could harm his companies
https://www.wsj.com/business/elon-musk-illegal-drugs-e826a9e…
...
One former Tesla director, Linda Johnson Rice, grew so frustrated with Musk’s volatile behavior and her concerns about his drug consumption that she didn’t stand for re-election to the electric-car company’s board in 2019, according to people familiar with the matter.
...
An attorney for Musk, Alex Spiro, said that Musk is “regularly and randomly drug tested at SpaceX and has never failed a test.” Spiro, who said he represents Tesla, added in response to detailed questions that “there are other false facts” in this article but didn’t detail them.
...
Spiro didn’t respond to a question on what type of drug tests Musk has taken.
...
4.1.
Tesla Updates Model S, X, Y Ranges in US, Canada After Testing Changes
https://teslanorth.com/2024/01/04/tesla-updates-model-s-x-y-…
...
...
These range adjustments in both the US and Canada reflect the impact of new testing protocols on electric vehicle performance metrics, according to EPA testing and Natural Resources Canada disclosure requirements.
...
" range adjustments"
Tesla Updates Model S, X, Y Ranges in US, Canada After Testing Changes
https://teslanorth.com/2024/01/04/tesla-updates-model-s-x-y-…
...
...
These range adjustments in both the US and Canada reflect the impact of new testing protocols on electric vehicle performance metrics, according to EPA testing and Natural Resources Canada disclosure requirements.
...
" range adjustments"
Antwort auf Beitrag Nr.: 74.907.223 von faultcode am 04.12.23 14:01:58Tesla China: wholesale Dezember und Update Export November:
ab nun ein bischen verkürzt, damit ich meine Balken besser sehe
Abgesehen davon war der Export im November so lau (-13% weniger als im August), daß Tesla die Autos den chin. KundenInnen im Dezember möglicherweise erhöht auf's Auge drückte. Aber für Genaueres muss man wieder auf die Export-Zahlen warten.
ab nun ein bischen verkürzt, damit ich meine Balken besser sehe
Abgesehen davon war der Export im November so lau (-13% weniger als im August), daß Tesla die Autos den chin. KundenInnen im Dezember möglicherweise erhöht auf's Auge drückte. Aber für Genaueres muss man wieder auf die Export-Zahlen warten.
Antwort auf Beitrag Nr.: 75.016.250 von faultcode am 26.12.23 13:00:44
so ist es:
2023 "Deliveries" nach Tesla: https://ir.tesla.com/press-release/tesla-vehicle-production-… --> 1,808,581
Nun heißt es schon "Other Models". In Q3 hieß es noch "Model S/X": https://ir.tesla.com/press-release/tesla-vehicle-production-…
=> eigentlich ist das mMn schon die sprachliche Vorbereitung darauf, eines Tages das Model S und X auslaufen zu lassen:
• in 2022 lag der Anteil des Model S/X bei 5.1% bei den Auslieferungen
• in 2023 lag der Anteil von "Other Models" bei 3.8% bei den Auslieferungen
Von Model S/X in 2022 zu "Other Models" in 2023 betrug das Wachstum nur noch 68,874 / 66,705 --> +3.25%
Zitat von faultcode: ... Offenbar soll Werbung Tesla dabei helfen das wahrscheinlich für 2023 verfehlte Ziel von 2 Millionen "Deliveries" wenigstens in 2024 zu erreichen ...
so ist es:
2023 "Deliveries" nach Tesla: https://ir.tesla.com/press-release/tesla-vehicle-production-… --> 1,808,581
Nun heißt es schon "Other Models". In Q3 hieß es noch "Model S/X": https://ir.tesla.com/press-release/tesla-vehicle-production-…
=> eigentlich ist das mMn schon die sprachliche Vorbereitung darauf, eines Tages das Model S und X auslaufen zu lassen:
• in 2022 lag der Anteil des Model S/X bei 5.1% bei den Auslieferungen
• in 2023 lag der Anteil von "Other Models" bei 3.8% bei den Auslieferungen
Von Model S/X in 2022 zu "Other Models" in 2023 betrug das Wachstum nur noch 68,874 / 66,705 --> +3.25%
interessantes Fundstück hier drin gefunden:
30.12.
Tesla Cybertruck Charging Curve Confirms the 4680-Cell Suspected Poor Charging Performance
https://www.autoevolution.com/news/tesla-cybertruck-charging…
...
..nämlich die "Cybercell", die an mir bislang vorbeigegangen ist:
Tesla reassured those who feared the Cybertruck would experience the same issue that the electric pickup uses a more advanced variant of the 4680 cells. The second generation of the cells, dubbed "Cybercells," promised 10% more energy density, but Tesla didn't offer estimates about its charging performance.
-->
20.7.2023
What Are the 'Cybercell' Batteries Used by Tesla To Power the Cybertruck?
https://www.autoevolution.com/news/what-are-the-cybercell-ba…
...
Unlike the 4680 cells that power the Model Y AWD built at Giga Texas, the Cybertruck's cells are of a more advanced design. Tesla claims they have 10% higher energy density, being on par with the 2170 cells in this regard. During the Q2 earnings call conference, Tesla named these cells "Cybercells," implying that they will be unique to the electric pickup, at least for now.
According to Tesla's senior VP for Powertrain and Energy Engineering Drew Baglino, the increase in energy density was achieved "through process and mechanical design optimization." This implies that the chemistry improvements are far from reaching the potential promised during the 2020 Battery Day. Mechanical design optimization means that Tesla squeezed more tape inside the cells, possibly by making everything thinner.
What's important to note, though, is that this improvement is reached without using a silicon anode or the dry cathode manufacturing process. Both features were hyped on Battery Day, and Tesla promised that 4680 cells would have five times the energy capacity and six times the power delivery, allowing an EV to have 16% more range compared to 2170 cells. So far, despite Tesla's efforts, silicone anode and dry battery electrodes have not advanced far enough to be considered for volume production.
...
30.12.
Tesla Cybertruck Charging Curve Confirms the 4680-Cell Suspected Poor Charging Performance
https://www.autoevolution.com/news/tesla-cybertruck-charging…
...
..nämlich die "Cybercell", die an mir bislang vorbeigegangen ist:
Tesla reassured those who feared the Cybertruck would experience the same issue that the electric pickup uses a more advanced variant of the 4680 cells. The second generation of the cells, dubbed "Cybercells," promised 10% more energy density, but Tesla didn't offer estimates about its charging performance.
-->
20.7.2023
What Are the 'Cybercell' Batteries Used by Tesla To Power the Cybertruck?
https://www.autoevolution.com/news/what-are-the-cybercell-ba…
...
Unlike the 4680 cells that power the Model Y AWD built at Giga Texas, the Cybertruck's cells are of a more advanced design. Tesla claims they have 10% higher energy density, being on par with the 2170 cells in this regard. During the Q2 earnings call conference, Tesla named these cells "Cybercells," implying that they will be unique to the electric pickup, at least for now.
According to Tesla's senior VP for Powertrain and Energy Engineering Drew Baglino, the increase in energy density was achieved "through process and mechanical design optimization." This implies that the chemistry improvements are far from reaching the potential promised during the 2020 Battery Day. Mechanical design optimization means that Tesla squeezed more tape inside the cells, possibly by making everything thinner.
What's important to note, though, is that this improvement is reached without using a silicon anode or the dry cathode manufacturing process. Both features were hyped on Battery Day, and Tesla promised that 4680 cells would have five times the energy capacity and six times the power delivery, allowing an EV to have 16% more range compared to 2170 cells. So far, despite Tesla's efforts, silicone anode and dry battery electrodes have not advanced far enough to be considered for volume production.
...
Antwort auf Beitrag Nr.: 73.810.279 von faultcode am 08.05.23 20:40:40
auch nicht:
Fred Lambert | Dec 28 2023 - 6:37 am PT
Tesla delays important Full Self-Driving v12 update as it needs more work outside California
https://electrek.co/2023/12/28/tesla-delays-important-full-s…
...
The important update was supposed to be pushed to the fleet earlier this month, but Musk was asked about it on X last night and said that it needs extra testing:
https://twitter.com/elonmusk/status/1740189939936248225
2024 dürfte, was die Frage nach der "Full Self-Driving Beta" angeht, ein recht interessantes Jahr werden
=> mal drauf achten, ob es nicht doch wieder ein paar Updates bei der FSD V11, also in "regular programming", geben wird, solange die "Completely new architecture" noch mit erhöhten Niederschlagsmengen kämpft
Zitat von faultcode: Fred Lambert, May 8 2023
Tesla changes course with Full Self-Driving to introduce end-to-end AI in v12, says Musk
https://electrek.co/2023/05/08/tesla-changes-course-full-sel…
...
=> wenn's mit "regular programming" nicht so recht klappt, dann hilft die "artificial intelligence" habe ich mir sagen lassen
auch nicht:
Fred Lambert | Dec 28 2023 - 6:37 am PT
Tesla delays important Full Self-Driving v12 update as it needs more work outside California
https://electrek.co/2023/12/28/tesla-delays-important-full-s…
...
The important update was supposed to be pushed to the fleet earlier this month, but Musk was asked about it on X last night and said that it needs extra testing:
https://twitter.com/elonmusk/status/1740189939936248225
2024 dürfte, was die Frage nach der "Full Self-Driving Beta" angeht, ein recht interessantes Jahr werden
=> mal drauf achten, ob es nicht doch wieder ein paar Updates bei der FSD V11, also in "regular programming", geben wird, solange die "Completely new architecture" noch mit erhöhten Niederschlagsmengen kämpft
Antwort auf Beitrag Nr.: 72.209.667 von faultcode am 17.08.22 00:52:56
so ist es:
28.12.
E-Auto vorgestellt: So will es Smartphone-Hersteller Xiaomi mit Tesla und Porsche aufnehmen
Der chinesische Tech-Konzern will sich breiter aufstellen und stellt sein erstes Elektroauto vor. In den nächsten Jahren wollen die Chinesen zu den Top-5-Autobauern gehören. Ein realistisches Ziel?
https://www.wallstreet-online.de/nachricht/17663345-e-auto-v…
...
Xiaomis Autos werden von einer Tochtergesellschaft der staatlichen Automobilgruppe BAIC Group im Pekinger Werk produziert werden. Jährlich sollen 200.000 Fahrzeugen vom Band rollen. Die größten Wettbewerber in China sind BYD, das ein Drittel des Marktes beherrscht, und der US-Autobauer Tesla mit neun Prozent Marktanteil.
...
Dabei baut Xiaomi vor allem darauf, dass Kunden seiner beliebten Smartphones und anderer elektronischer Geräte das gleiche Ökosystem von Apps künftig auch in den Autos des Konzerns nutzen können. "Xiaomi ist eine etablierte Marke für Unterhaltungselektronik mit Hunderten von Millionen 'Mi-Fans' oder Mitgliedern des Ökosystems für intelligente Geräte", sagte Bill Russo, CEO des Beratungsunternehmens Automobility, gegenüber Reuters. "Als solche haben sie eine große Chance, den Durchbruch zu schaffen, wenn das Auto zu einem intelligenten Gerät wird."
...
=> es ist mMn nur noch eine Frage der Zeit bis Tesla beim Marktanteil in China auf Platz #3, von welcher chin. Marke auch immer, verdrängt wird, was wiederum mMn den Exportdruck auf die Giga Shanghai und damit letztendlich auch auf die Giga Berlin weiter erhöhen wird
Zitat von faultcode: ... => nicht Elon Musk spielt 3D-Schach, sondern die Chinesen
so ist es:
28.12.
E-Auto vorgestellt: So will es Smartphone-Hersteller Xiaomi mit Tesla und Porsche aufnehmen
Der chinesische Tech-Konzern will sich breiter aufstellen und stellt sein erstes Elektroauto vor. In den nächsten Jahren wollen die Chinesen zu den Top-5-Autobauern gehören. Ein realistisches Ziel?
https://www.wallstreet-online.de/nachricht/17663345-e-auto-v…
...
Xiaomis Autos werden von einer Tochtergesellschaft der staatlichen Automobilgruppe BAIC Group im Pekinger Werk produziert werden. Jährlich sollen 200.000 Fahrzeugen vom Band rollen. Die größten Wettbewerber in China sind BYD, das ein Drittel des Marktes beherrscht, und der US-Autobauer Tesla mit neun Prozent Marktanteil.
...
Dabei baut Xiaomi vor allem darauf, dass Kunden seiner beliebten Smartphones und anderer elektronischer Geräte das gleiche Ökosystem von Apps künftig auch in den Autos des Konzerns nutzen können. "Xiaomi ist eine etablierte Marke für Unterhaltungselektronik mit Hunderten von Millionen 'Mi-Fans' oder Mitgliedern des Ökosystems für intelligente Geräte", sagte Bill Russo, CEO des Beratungsunternehmens Automobility, gegenüber Reuters. "Als solche haben sie eine große Chance, den Durchbruch zu schaffen, wenn das Auto zu einem intelligenten Gerät wird."
...
=> es ist mMn nur noch eine Frage der Zeit bis Tesla beim Marktanteil in China auf Platz #3, von welcher chin. Marke auch immer, verdrängt wird, was wiederum mMn den Exportdruck auf die Giga Shanghai und damit letztendlich auch auf die Giga Berlin weiter erhöhen wird
Antwort auf Beitrag Nr.: 74.982.434 von faultcode am 18.12.23 13:41:25
sieht ganz danach aus:
https://twitter.com/Alex_M_Ingram/status/1737202233723498990
...
Idea Generation: Tesla is unlike other car companies; we need ideas that are different from the rest. You’ll be leading the charge in helping us crack briefs and come up with new ways reach our audience that are both educational and engaging
...
https://www.tesla.com/careers/search/job/sr-production-manag…
...
Content Development: You’ll help to drive the development of engaging content across advertising, social media (*), web, and editorial channels.
...
https://www.tesla.com/careers/search/job/sr-creative-lead-21…
Offenbar soll Werbung Tesla dabei helfen das wahrscheinlich für 2023 verfehlte Ziel von 2 Millionen "Deliveries" wenigstens in 2024 zu erreichen und gleichzeitig mMn (*) X/Twitter helfen Werbeeinnahmen von Tesla zu generieren.
Lange ist es her:
https://twitter.com/elonmusk/status/1129924410339495937
Zitat von faultcode: ... Ich nehme an, daß Tesla das Publikum erst langsam daran gewöhnen will. Tesla-Werbung wird daher mMn ein Thema für 2024 sein, womöglich auch dann in Europa.
sieht ganz danach aus:
https://twitter.com/Alex_M_Ingram/status/1737202233723498990
...
Idea Generation: Tesla is unlike other car companies; we need ideas that are different from the rest. You’ll be leading the charge in helping us crack briefs and come up with new ways reach our audience that are both educational and engaging
...
https://www.tesla.com/careers/search/job/sr-production-manag…
...
Content Development: You’ll help to drive the development of engaging content across advertising, social media (*), web, and editorial channels.
...
https://www.tesla.com/careers/search/job/sr-creative-lead-21…
Offenbar soll Werbung Tesla dabei helfen das wahrscheinlich für 2023 verfehlte Ziel von 2 Millionen "Deliveries" wenigstens in 2024 zu erreichen und gleichzeitig mMn (*) X/Twitter helfen Werbeeinnahmen von Tesla zu generieren.
Lange ist es her:
https://twitter.com/elonmusk/status/1129924410339495937
Antwort auf Beitrag Nr.: 74.877.006 von faultcode am 28.11.23 20:35:04
Hat der Tesla-Teilzeit-CEO mal wieder Unsinn erzählt und selbst die SAE hat es damals in 2020 übernommen?
Musk described the corrosion-resistant, 3-mm-thick (.118-in) sheet specified for Cybertruck as "ultra-hard 30X cold-rolled stainless-steel,” indicating an alloy variant developed from 300-series stainless steel.
<aus oben>
Doch nun das:
https://twitter.com/greggertruck/status/1738941548635808161
Nach SAE beinhaltet die 300 Series Austenitic chromium-nickel alloys (Legierungen):
SAE steel grades
https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_steel_grades#300_Series%E2…
..und die sind in der Tat nur wenig magnetisch, wenn überhaupt:
Austenitic stainless steel is one of the five classes of stainless steel by crystalline structure (along with ferritic, martensitic, duplex and precipitation hardened[1]). Its primary crystalline structure is austenite (face-centered cubic) and it prevents steels from being hardenable by heat treatment and makes them essentially non-magnetic.
https://en.wikipedia.org/wiki/Austenitic_stainless_steel
Oder mal in eine ISO gucken, hier ISO 3506-1:2020(E) ("Fasteners — Mechanical properties of corrosion-resistant stainless steel fasteners — Part 1: Bolts, screws and studs with specified grades and property classes"):
...
3.6
austenitic stainless steel
stainless steel (3.5) with high amounts of chromium and nickel which usually cannot be hardened by heat treatment, providing excellent resistance to corrosion, good ductility, and usually low or nonmagnetic properties
3.7
martensitic stainless steel
stainless steel (3.5) with high amounts of chromium but very little nickel or other alloying elements, which can be hardened by heat treatment for increasing strength but with reduced ductility, and with highly magnetic properties
3.8
ferritic stainless steel
stainless steel (3.5) containing less than 0,1 % carbon and typically 11 % to 18 % chromium, which usually cannot be hardened by heat treatment, and with highly magnetic properties
...
=> nach obigem Video scheint es sich beim Cybertruck eher nicht um austenitischen Edelstahl zu handeln, sondern mMn um Ferritic stainless steel (Ferritischer Edelstahl, 400 series) (und auch nicht martensitic stainless steel, martensitischer Edelstahl), denn ferritischer Edelstahl wird heutzutage in breiter Anwendung in der Küche z.B. (oder Flächen wie Metalldächer: https://en.wikipedia.org/wiki/Ferritic_stainless_steel (~)) eingesetzt:
https://matmatch.com/learn/material/ferritic-stainless-steel (*)
...
Ferritic stainless steels are the next most widely used type of stainless steel after austenitic stainless steel.
They contain very low levels of carbon, high amounts of chromium but little or no nickel, and they are known for their ductility, corrosion-resistance and magnetic properties.
Aber warum? --> Geld (a) und bessere Formbarkeit (b) mMn:
(a) (~)
End-user markets (such as that of domestic appliances) demanded less expensive grades with a more stable price at a time when there were large variations of the price of nickel.[8] Ferritic stainless steel grades became attractive for some applications such as houseware.
(b) (*)
Ferritic stainless steels are not as resistant to corrosion as austenitic steels, but they still possess very good corrosion and oxidation resistance. They have good resistance to stress-corrosion cracking, and they generally have better engineering properties including ductility and formability than austenitic alloys.
=> derweil warte ich auf die ersten externen Laborauswertungen des geheimnisvollen "Cybertruck-Edelstahls", um zu sehen, was wirklich drin ist
nebenbei: daß beim DeLorean DMC-12-A austenitischer Edelstahl (also "nicht-magnetisch"; SS304) verwendet wurde, kann, glaube ich, als gesichert gelten (auch schon vom Zeitpunkt her damals). So gesehen ist es möglich, daß der Cybertruck tatsächlich Neuland betritt, aber mal wieder anders als ursprünglich gedacht
Cybertruck: ferritischer Edelstahl (?) -- "magnetisch"
Zitat von faultcode: ... 2020-06-19
Tesla’s Cybertruck is audaciously austenitic
https://www.sae.org/news/2020/06/tesla-cybertruck-stainless-…
...
“Cold rolling makes this material very strong but sacrifices ductility and formability. That means a minimum subsequent metal forming is possible and dictates mostly flat panels and straight character lines,” Matlock said.
...
Hat der Tesla-Teilzeit-CEO mal wieder Unsinn erzählt und selbst die SAE hat es damals in 2020 übernommen?
Musk described the corrosion-resistant, 3-mm-thick (.118-in) sheet specified for Cybertruck as "ultra-hard 30X cold-rolled stainless-steel,” indicating an alloy variant developed from 300-series stainless steel.
<aus oben>
Doch nun das:
https://twitter.com/greggertruck/status/1738941548635808161
Nach SAE beinhaltet die 300 Series Austenitic chromium-nickel alloys (Legierungen):
SAE steel grades
https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_steel_grades#300_Series%E2…
..und die sind in der Tat nur wenig magnetisch, wenn überhaupt:
Austenitic stainless steel is one of the five classes of stainless steel by crystalline structure (along with ferritic, martensitic, duplex and precipitation hardened[1]). Its primary crystalline structure is austenite (face-centered cubic) and it prevents steels from being hardenable by heat treatment and makes them essentially non-magnetic.
https://en.wikipedia.org/wiki/Austenitic_stainless_steel
Oder mal in eine ISO gucken, hier ISO 3506-1:2020(E) ("Fasteners — Mechanical properties of corrosion-resistant stainless steel fasteners — Part 1: Bolts, screws and studs with specified grades and property classes"):
...
3.6
austenitic stainless steel
stainless steel (3.5) with high amounts of chromium and nickel which usually cannot be hardened by heat treatment, providing excellent resistance to corrosion, good ductility, and usually low or nonmagnetic properties
3.7
martensitic stainless steel
stainless steel (3.5) with high amounts of chromium but very little nickel or other alloying elements, which can be hardened by heat treatment for increasing strength but with reduced ductility, and with highly magnetic properties
3.8
ferritic stainless steel
stainless steel (3.5) containing less than 0,1 % carbon and typically 11 % to 18 % chromium, which usually cannot be hardened by heat treatment, and with highly magnetic properties
...
=> nach obigem Video scheint es sich beim Cybertruck eher nicht um austenitischen Edelstahl zu handeln, sondern mMn um Ferritic stainless steel (Ferritischer Edelstahl, 400 series) (und auch nicht martensitic stainless steel, martensitischer Edelstahl), denn ferritischer Edelstahl wird heutzutage in breiter Anwendung in der Küche z.B. (oder Flächen wie Metalldächer: https://en.wikipedia.org/wiki/Ferritic_stainless_steel (~)) eingesetzt:
https://matmatch.com/learn/material/ferritic-stainless-steel (*)
...
Ferritic stainless steels are the next most widely used type of stainless steel after austenitic stainless steel.
They contain very low levels of carbon, high amounts of chromium but little or no nickel, and they are known for their ductility, corrosion-resistance and magnetic properties.
Aber warum? --> Geld (a) und bessere Formbarkeit (b) mMn:
(a) (~)
End-user markets (such as that of domestic appliances) demanded less expensive grades with a more stable price at a time when there were large variations of the price of nickel.[8] Ferritic stainless steel grades became attractive for some applications such as houseware.
(b) (*)
Ferritic stainless steels are not as resistant to corrosion as austenitic steels, but they still possess very good corrosion and oxidation resistance. They have good resistance to stress-corrosion cracking, and they generally have better engineering properties including ductility and formability than austenitic alloys.
=> derweil warte ich auf die ersten externen Laborauswertungen des geheimnisvollen "Cybertruck-Edelstahls", um zu sehen, was wirklich drin ist
nebenbei: daß beim DeLorean DMC-12-A austenitischer Edelstahl (also "nicht-magnetisch"; SS304) verwendet wurde, kann, glaube ich, als gesichert gelten (auch schon vom Zeitpunkt her damals). So gesehen ist es möglich, daß der Cybertruck tatsächlich Neuland betritt, aber mal wieder anders als ursprünglich gedacht
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