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    CMGI und ALTAVISTA = sehr gute Aussichten !!! - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 02.05.00 17:17:31 von
    neuester Beitrag 05.05.00 22:41:35 von
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      Avatar
      schrieb am 02.05.00 17:17:31
      Beitrag Nr. 1 ()
      Habe einen sehr guten Artikel über die AltaVista in
      Amerika unter streetadvisor.com/include/ad-247.asp
      entdeckt.
      Dort wird die AltaVista mit Yahoo und AOL vergliechen.

      Kurzer Auszug:

      Vergleich mit Yahoo/AltaVista

      Marktkapitalisierung: 70,760 Mrd.$ gegen 2,926 Mrd.$(IPO)
      Besucher: 145 Mill.User gegen 60 Mill.User
      Marktkapit./Besucher: 488,00 gegen 48,77
      Somit wäre der faire Preis für die AltaVista bei ca. 190 $
      und somit einem Wert von 28 Mrd.$ ( CMGI ( hält über 80%)
      ist zur Zeit ca. 19 Mrd. $ Wert ).

      Vergleich mit AOL/AltaVista :

      Marktkatital.: 136,900 Mrd.$ gegen 2,926 (IPO)
      Kunden : 25,800 Mill. gegen 2,5 Mill.
      Marktkapit/Kunden: 5,306 gegen 1,170

      Somit eine Verdreifachung möglich !

      Ich glaube, daß AltaVista ganz schön unterschätzt wird.
      Es steckt einiges an Substanz dahinter(unter der o.a.
      Adresse zu lesen ).

      Bitte um Meinungen dazu.
      Avatar
      schrieb am 04.05.00 12:51:38
      Beitrag Nr. 2 ()
      Hat CMGI denn nun A.V. an die Börse gebracht. Oder man passiert dieses ?

      Gruss, C.A.
      Avatar
      schrieb am 05.05.00 15:05:38
      Beitrag Nr. 3 ()
      Das Erscheinen/IPO wurde verschoben.
      Es kursieren Gerüchte, daß AV spätestens Anfang Juni mit
      den Quartalsdaten der CMGI an die Börse gebracht wird.
      Die Aktie wird etwa 18-20 $ kosten/ ca. 14 Mill. Stück.
      Avatar
      schrieb am 05.05.00 17:10:35
      Beitrag Nr. 4 ()
      servus valeri6 !!!!

      noch ein paar bsps:

      Lcos: Marktkap ca 5,5 mrd. / 32,9 mio user

      Athm: Marktkap ca 6,8 mrd. / 28,6 mio user

      man kann die portale aber nicht einfach so miteinander vergleichen!

      yhoo und aol werden IMMER höher bewertet sein als looser aktien wie lcos! bin auch auf altavista gespannt, denke aber b2c hat die besten zeiten hinter sich !!!

      gruß

      trinity
      Avatar
      schrieb am 05.05.00 22:41:35
      Beitrag Nr. 5 ()
      Für alle, die wissen möchten, was AltaVista genau ist und
      was sie vielleicht werden wird.


      Hier ist das Originaltext/Beschreibung der Produktpalette.
      (kann mit AltaVista übersetzt werden)


      AltaVista. . . We`re Waiting.
      Kenneth A. Toudouze, CFA
      May 1 2000
      Just as quickly as the Nasdaq began its tumble, the IPO market froze in its tracks. Unfortunately for investors, a number of premium companies have postponed their offerings, including global Internet powerhouse AltaVista [ALTA]. Well, AltaVista, the investing public is ready. Are you?

      After being created by Digital in 1998, AltaVista became part of Compaq [CPQ], which still owns 18 percent of the company. The company is majority owned by CMGI [CMGI], which has an 82 percent holding. What these parent companies and AltaVista have been able to build over the past few years is a strategic masterpiece, for there are only a handful of truly global Internet brands, and AltaVista is among the top of the list.

      AltaVista has a good national presence, but the company is even stronger globally, with 60 percent of traffic coming from international users. A leading driver for this worldwide presence is AltaVista’s premium search capabilities, which allow searches in 30 different languages. Yet Internet searches are only one part of the company’s search technology.

      Many companies and organizations have begun using AltaVista’s search capabilities within their own intranets. Its most notable customer is the FBI, who uses AltaVista`s search in conjunction with its crime scene database of more than 400m files. Before the FBI begun using AltaVista, searches took about a day; now they take 10 seconds.

      Another AltaVista search product is similar to that of Inktomi [INKT], for smaller and international customers, including Sina.com [SINA] and Fireball, which outsource their search needs to AltaVista. The key difference between AltaVista and Inktomi is in the international presence category, with AltaVista claiming a significant advantage.

      When AltaVista does go public, we feel there is significant upside potential from the offering range of $18-$20. Valuing AltaVista against Yahoo [YHOO]--another international behemoth--illustrates this perspective.

      Company Market Cap. (billions) Worldwide Unique Users (millions) Mkt Cap / User
      AltaVista* 2.926 60.00 48.77
      Yahoo 70.760 145.00 488.00

      *Market Cap. uses the mid-point of AltaVista`s offering range


      Assuming a similar market capitalization to worldwide unique user ratio to Yahoo`s values AltaVista at $190 per share.

      AltaVista, however, is not merely a search engine company. Since getting out of the negative margin business of B2C commerce, AltaVista has developed the fastest-growing shopping portal on the web, where the company translates its search prowess into value for online shoppers. AltaVista has also managed to step into the B2B arena, where companies from Amazon.com [AMZN] to BMW utilize its technologies.

      In addition to its premium search technologies and B2C and B2B exposure, AltaVista is also the fastest-growing ISP ever. AltaVista’s free Internet access is reliable and currently provides value to over 2.5m users. Although free Internet access is sometimes taken for granted in the US, Europeans in particular are taking advantage of these services since their cost of getting online is so much more expensive. Although AltaVista does not receive the same access fees that America Online [AOL] does, it is able to turn anonymous users into information sources--not to mention increased advertising revenues. On a valuation basis, America Online sells at a much richer market capitalization to registered user ratio than AltaVista.

      Company Market Cap. (billions) ISP Users (millions) Mkt Cap / User
      AltaVista* 2.926 2.500 1,170.40
      America Online (1) 136.900 25.800 5,306.20

      *Market Cap. uses the mid-point of AltaVista`s offering range
      (1) Users includes all of the AOL Family


      If AltaVista were to sell at only half the valuation of America Online, this implies a $43 price per AltaVista share.

      How the market will value AltaVista remains to be seen, but the company`s potential as a publicly held entity is evident.

      Jonathan B. Hegranes contributed to this report.

      FWD this page to:



      Alta Vista Company NASDAQ: ALTA
      Associated Sectors:
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