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    Meinungen zu MAMA?? - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 07.08.06 19:24:24 von
    neuester Beitrag 09.10.06 18:09:20 von
    Beiträge: 9
    ID: 1.075.457
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      schrieb am 07.08.06 19:24:24
      Beitrag Nr. 1 ()
      Bei 1 Dollar eine Suende wert??
      Avatar
      schrieb am 07.08.06 19:32:43
      Beitrag Nr. 2 ()
      es kann sein, daß InfoSpace Mama irgendwann übernimmt, wird zumindest häufig gemunkelt, ansonsten vielleicht ein anderer Player.

      Ohne Übernahme wird Mama jedoch nicht mehr lange überleben, zu groß der Druck der Online Giganten, zu klein der Bekanntheits/Nutzungsgrad von Mama.

      siehe u.a. alexa.com (traffic page)
      Avatar
      schrieb am 07.08.06 19:49:10
      Beitrag Nr. 3 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 23.344.860 von ooy am 07.08.06 19:24:24meinst du Deine oder meine Mama :rolleyes::confused:
      Avatar
      schrieb am 07.08.06 19:51:48
      Beitrag Nr. 4 ()
      Muddi ist die beste
      Avatar
      schrieb am 07.08.06 19:56:23
      Beitrag Nr. 5 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 23.344.926 von Realnetworker am 07.08.06 19:32:43#2 Danke Dir.

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      schrieb am 07.08.06 21:41:03
      Beitrag Nr. 6 ()
      Also an eine Übernahme durch INSP oder Co. glaube ich nicht ... wie bereits erwähnt ist Mamma.com einfach zu klein ... das würde für eine größere Company keinen Sinn machen. Möglich wäre noch ein Zusammenschluss mit einem anderen Nischenplayer, wie z.Bsp. Ex-Kunde LookSmart Ltd., der ebenfalls mit Umsatzeinbußen zu kämpfen hat.
      Bei Mamma kommt es jetzt darauf an, wie gut Copernic in das Business integriert wird und das neue Sales Team seine Arbeit macht - alte Kunden bei Laune halten und vor allem neue Werbekunden an Land zu ziehen. Ob Mamma ein Comeback gelingt, hängt von den nächsten beiden Quartalen ab - die Umsätze müssen einfach wieder anziehen, dann kommen die schwarze Zahlen von ganz allein und der Kurs geht wieder nach oben .... Analysten sind allerdings nicht so optimistisch. Für 2006 wird eine Verlust von 43Cent/Aktie, und eine Jahr später von 36Cent/Aktie erwartet und das bei Umsätzen von unter 15Mio. USD :O Sollte dies wirklich so kommen, droht angesichts des inzwischen geringen Cashs das finanzielle AUS
      Avatar
      schrieb am 11.08.06 20:07:02
      Beitrag Nr. 7 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 23.346.417 von ustrading am 07.08.06 21:41:03Mamma.com Releases Q2 2006 Results

      MONTREAL, CANADA, Aug 10, 2006 (MARKET WIRE via COMTEX) -- Mamma.com Inc. (NASDAQ: MAMA)

      - Q2 net loss of $1.27 million ($0.09 per share) compared to $2.5

      million ($0.20 per share) in Q2 2005

      - Cash and cash equivalents still at $8.4 million

      - Operating activities used cash of $290 thousand, cash and cash

      equivalents increased by $74 thousand in Q2 2006

      - Q2 revenues of $1.9 million compared to $2.4 million in Q2 2005

      Mamma.com Inc., (the "Company"), reported its financial results for the second quarter ended June 30, 2006. Unless otherwise stated, all figures in this release are in US dollars.

      The Company's Q2 2006 net loss was $1,266,196 ($0.09 per share) compared to a net loss of $2,499,253 ($0.20 per share) for the same period in 2005. Net loss for the six months ended June 30, 2006, was $2,141,279 ($0.15 per share) compared to $3,390,075 ($0.28 per share) for the same period in 2005. Revenues in the second quarter of 2006 were $1,929,251, 20% below the $2,413,194 revenues for the same period in 2005. The decrease of $483,943 was mainly due to a reduction in the graphic advertising revenues of $1,091,612 due to a delay in our graphic revenue pick up compared to the same period in 2005 and a significant shift in our sales strategy; offset by increased revenues in search advertising of $399,927 and software licensing and customized development and maintenance support of $207,742. Revenues for the six months ended June 30, 2006 were $4,138,913, 24% below the $5,414,909 revenues for the same period in 2005. The decrease of $1,275,996 was mainly due to a reduction in the graphic advertising revenues of $2,225,941 offset by increases from other types of revenues: search advertising $493,883, software licensing $196,927 and customized development and maintenance support $259,135.

      Loss from continuing operations in Q2 2006 was $1,270,179, compared to $1,375,499 in Q2 2005. Payout costs in Q2 2006 over search and graphic advertising revenues were at 25%, compared with 40% in Q2 2005 mainly due to product mix between search and graphic, where search has an average payout cost lower than graphic, and due to the fact that for most of Copernic search revenues no payouts are incurred. General and administration expenses decreased by $698,649 mainly due to a reduction of professional fees related to the purported securities class action lawsuits and SEC investigation. Product development and technical support increased by $293,510 in Q2 2006 compared to Q2 2005 mainly due to the acquisition of Copernic. In Q2 2006 the amortization of intangible assets reflected the impact of the acquisition of Copernic.

      Cash and cash equivalents at June 30, 2006 were $8,423,167, an increase of $74,518 compared with Q1 2006. This increase is mainly due to a reimbursement of $315,543 related to the Copernic business acquisition, positive effect of foreign exchange rate changes of $116,137 on cash and cash equivalents and cash used for operating activities from continuing operations of $290,158.

      Guy Faure, the Company's President and CEO stated: "We continue to focus our efforts on strengthening the organization's underpinnings to assure that we will successfully execute our strategic objectives. Our revenues have increased in every segment over last year with the exception of our graphic ad business which was hit hard last year and has not recovered. At the same time, our gross margins have improved, we have reduced our costs, and have been closely managing our cash. During the second quarter we launched our private-label strategy for the Copernic Desktop Search application, a world class desktop search product providing large portals with a private branded desktop tool enabling them to increase their user retention, increase page views per user and increase web search revenues on a per user basis. In addition, we were able to complete the majority of the integration of the Copernic and Mamma teams, in particular the integration of the R&D functions under a common management structure."

      The unaudited financial statements for the second quarter ended June 30, 2006 will soon be available on SEDAR and EDGAR and on www.mammainc.com.
      Avatar
      schrieb am 08.10.06 18:57:37
      Beitrag Nr. 8 ()
      Avatar
      schrieb am 09.10.06 18:09:20
      Beitrag Nr. 9 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 24.498.700 von cod am 08.10.06 18:57:37


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