IQ International AG ,nach Fusion Nachfolger von IQP Licensing AG (Seite 938)
eröffnet am 16.02.15 12:46:32 von
neuester Beitrag 01.05.24 13:00:13 von
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Antwort auf Beitrag Nr.: 58.977.990 von westminster am 17.10.18 08:04:48Hat jemand eine Ahnung um welchen Batteriehersteller es sich handelt?
Antwort auf Beitrag Nr.: 58.977.918 von Eintagsfliege1 am 17.10.18 07:59:28
https://www.iqpower.com/de/content/nachrichten
Zitat von Eintagsfliege1: Man lese und staune.
Es gibt also offenbar einen größeren Plan.
Ick freu mir...
https://www.iqpower.com/de/content/nachrichten
Antwort auf Beitrag Nr.: 58.968.735 von mamueba am 16.10.18 10:44:44Man lese und staune.
Es gibt also offenbar einen größeren Plan.
Ick freu mir...
Es gibt also offenbar einen größeren Plan.
Ick freu mir...
Moin zusammen.
Ich denke, wir müssen das jetzt etwas größer denken, nämlich als umweltfreundliches Knowhow, Consulting und entsprechende innovative Technologien die für sich allein stehen aber auch ineinandergreifen können.
Die DM ansich steht zukünftig, meiner Meinung nach, gar nicht mehr so im Vordergrund, sondern doch eher die GreenTec.
Das soll jetzt nicht heißen, dass wir von der DM abrücken. Das heißt aber für mich, dass wir jetzt in ein Boot namens Grüne Technologie umsteigen, in dem viele verschiedene Technologien geladen sind und das verschiedene Häfen anlaufen soll.
Ich denke, wir müssen das jetzt etwas größer denken, nämlich als umweltfreundliches Knowhow, Consulting und entsprechende innovative Technologien die für sich allein stehen aber auch ineinandergreifen können.
Die DM ansich steht zukünftig, meiner Meinung nach, gar nicht mehr so im Vordergrund, sondern doch eher die GreenTec.
Das soll jetzt nicht heißen, dass wir von der DM abrücken. Das heißt aber für mich, dass wir jetzt in ein Boot namens Grüne Technologie umsteigen, in dem viele verschiedene Technologien geladen sind und das verschiedene Häfen anlaufen soll.
Da geht’s aber um Batterien für den Antrieb, also eAutos, weniger um „ reine Speicher“
to prop up lithium battery alliance
Mon, 10/15/2018 - 00:00 -- Hugh Finzel
Maroš Šefčovič
The European Union is pledging to throw additional cash at projects that support plans for an EU-wide battery cell manufacturing industry to compete with Asia.
The move comes one-year after the launch of the EU Batteries Alliance initiative— which has been heavily criticised for favouring investments in lithium-based technologies for future electric vehicles while attacking the bloc’s lead-acid industry.
Now EU energy chief and European Commission vice-president, Maroš Šefčovič, has said around €1 million of new funding could be made available under a newly-launched ‘Interregional Partnership for Batteries’ (IPB)— “to promote European cooperation across public authorities, research, and industry” in support of the Batteries Alliance.
Šefčovič said the IPG funding could provide “technical assistance and the removal of barriers to investment” for business plans that help Europe’s “attempt to catch up with Asian competitors on the next generation of batteries”.
In addition Šefčovič— who is lobbying to succeed Jean-Claude Juncker as European Commission president— said the Commission is also “ready to discuss the allocation and reprogramming of funds” under regional aid policy to get battery cell production under way. Šefčovič said those funds amount to €44 billion in total for 2014-2020, “including €12.4bn for clean transport alone”.
Earlier this month, the International Lead Association (ILA) warned thousands of battery jobs risk being axed in Europe and ‘exported’ to overseas competitors as a result of unnecessary and restrictive legislation.
The ILA said EU proposals for an “in-effect ban” on the use of four chemical compounds, mainly used in the manufacture of lead batteries, was still on the table.
Mon, 10/15/2018 - 00:00 -- Hugh Finzel
Maroš Šefčovič
The European Union is pledging to throw additional cash at projects that support plans for an EU-wide battery cell manufacturing industry to compete with Asia.
The move comes one-year after the launch of the EU Batteries Alliance initiative— which has been heavily criticised for favouring investments in lithium-based technologies for future electric vehicles while attacking the bloc’s lead-acid industry.
Now EU energy chief and European Commission vice-president, Maroš Šefčovič, has said around €1 million of new funding could be made available under a newly-launched ‘Interregional Partnership for Batteries’ (IPB)— “to promote European cooperation across public authorities, research, and industry” in support of the Batteries Alliance.
Šefčovič said the IPG funding could provide “technical assistance and the removal of barriers to investment” for business plans that help Europe’s “attempt to catch up with Asian competitors on the next generation of batteries”.
In addition Šefčovič— who is lobbying to succeed Jean-Claude Juncker as European Commission president— said the Commission is also “ready to discuss the allocation and reprogramming of funds” under regional aid policy to get battery cell production under way. Šefčovič said those funds amount to €44 billion in total for 2014-2020, “including €12.4bn for clean transport alone”.
Earlier this month, the International Lead Association (ILA) warned thousands of battery jobs risk being axed in Europe and ‘exported’ to overseas competitors as a result of unnecessary and restrictive legislation.
The ILA said EU proposals for an “in-effect ban” on the use of four chemical compounds, mainly used in the manufacture of lead batteries, was still on the table.
https://essentialenergyeveryday.eu/thousands-of-european-bat…
Thousands of European battery industry jobs could be at risk if EU backs red tape move, industry warns
October 1, 2018
Thousands of European battery industry jobs could be at risk if EU backs red tape move, industry warns
October 1, 2018
Antwort auf Beitrag Nr.: 58.966.119 von AGMKiller am 15.10.18 23:16:44Das Verhältnis in EU ist 99,5% zu 0,5% Li-ion ... nicht umgekehrt.
Antwort auf Beitrag Nr.: 58.966.119 von AGMKiller am 15.10.18 23:16:44Li-Ion fördern? In EU? - Wo soll das sein ?!
Antwort auf Beitrag Nr.: 58.962.666 von westminster am 15.10.18 16:37:59Warum EU ? Wollen die nicht gerade den Blei Säure Batterien entsagen und LI Batterien fördern ? Hatte da etwas gelesen .
Was ist mit USA oder China , Indien . Südafrika, Südamerika ?
Verstehe nicht ganz warum EU .
Dachte die Mixtech läuft in USA und Kanada gut .
Kann mir nicht vorstellen das man in der EU bei der Produktion von Blei Säure Batterien noch investiert . Die Steuern doch alle auf LI zu .
Aber ich kann mich ja auch täuschen .
Was ist mit USA oder China , Indien . Südafrika, Südamerika ?
Verstehe nicht ganz warum EU .
Dachte die Mixtech läuft in USA und Kanada gut .
Kann mir nicht vorstellen das man in der EU bei der Produktion von Blei Säure Batterien noch investiert . Die Steuern doch alle auf LI zu .
Aber ich kann mich ja auch täuschen .
IQ International AG ,nach Fusion Nachfolger von IQP Licensing AG