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    VIROPHARMA heute mit hammerzahlen! - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 07.11.05 13:54:10 von
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     Ja Nein
      Avatar
      schrieb am 07.11.05 13:54:10
      Beitrag Nr. 1 ()
      der run geht weiter!!!!!!

      Press Release Source: ViroPharma Incorporated

      ViroPharma Incorporated Reports Third Quarter and Nine-Month 2005 Financial Results
      Monday November 7, 7:30 am ET
      - Company Increases Guidance for 2005 Based on Continued Revenue Growth -

      EXTON, Pa., Nov. 7 /PRNewswire-FirstCall/ -- ViroPharma Incorporated (Nasdaq: VPHM - News) reported today its financial results for the third quarter and nine-months ended September 30, 2005.

      ADVERTISEMENT
      [-69780]
      Net sales of Vancocin® were a record $35.7 million for the third quarter of 2005 and $85.5 million for the first nine months of 2005. Operating income in the third quarter and nine-months ended September 30, 2005 was $23.9 million and $60.0 million, respectively, compared to operating losses in the third quarter and nine months of 2004 of $3.3 million and $21.8 million, respectively. The increases in operating results from 2004 to 2005 were driven primarily by sales of Vancocin and the related cost of sales.

      Net income in the third quarter and nine-months ended September 30, 2005 was $18.7 million and $41.0 million, respectively, compared to a net loss of $3.3 million and $25.3 million for the same periods in 2004. Net income per share for the quarter ended September 30, 2005 was $0.33 per share, basic, and $0.31 per share, diluted, compared to a net loss of $0.13 per share, basic and diluted, for the same period in 2004. Net income per share for the nine- months ended September 30, 2005 was $1.05 per share, basic, and $0.77 per share, diluted, compared to a net loss of $0.95 per share, basic and diluted, for the same period in 2004. The primary drivers of the change from net loss in 2004 to net income in 2005 were the effects of improved operating income, partially offset by debt-related costs and income tax expense in 2005.

      "The third quarter of 2005 marked the third sequential quarter of record revenue and strong financial results for ViroPharma, and also marked a time of great momentum throughout our business," commented Michel de Rosen, ViroPharma`s chief executive officer. "Vancocin continued to perform well, with prescriptions growing 36 percent over the third quarter of 2004. We hired, and have since launched, our regional medical scientist team, who are now working with key opinion leaders throughout the U.S. to ensure appropriate usage of Vancocin and rapid identification of patients at high risk of serious Clostridium difficile-associated disease. We further reduced our debt from the end of the second quarter, ending the quarter with only $86.7 million remaining. Finally, enrollment in our Phase 1b study with HCV-796 and Phase 2 trial with maribavir continued, and we expect to have the clinical data available from these studies in the fourth quarter of 2005 and the first quarter of 2006, respectively."

      Operating Highlights

      Net sales of Vancocin were $35.7 million and $85.5 million for the three- and nine-months ended September 30, 2005, respectively, driven by price increases and prescription demand. Prescriptions increased 36 percent and 33 percent for the three- and nine-months ended September 30, 2005, respectively, as compared to the same periods in 2004. Additionally, while prescriptions in the third quarter remained relatively flat from the second quarter of 2005, decreasing only three percent, net sales of Vancocin increased 24 percent over the second quarter of 2005. This increase was due to three factors: the impact of the price increases effected during the second and third quarters of 2005; the fact that in the third quarter, the higher priced presentation of Vancocin represented a greater percentage of total units sold than in the preceding quarter; and an increase within estimated normal levels of wholesaler inventory at the end of the period. There were no comparable net sales in the 2004 periods, as the Company acquired Vancocin from Eli Lilly and Company in November 2004.

      The nine-month 2005 period also included $6.0 million in revenue from the sale of inventory to Schering-Plough pursuant to the license agreement between the companies.

      The gross margin rate (net product sales less cost of sales as a percent of net product sales) for Vancocin increased in the third quarter of 2005 to 86 percent from 85 percent in the second quarter of 2005, primarily due to the September 2005 price increase. The gross margin rate was 85 percent for the nine-months ended September 30, 2005.

      The total costs and expenses associated with operating income (loss) were $11.9 million and $3.7 million, for the third quarter of 2005 and 2004, respectively, and $32.0 million and $25.7 million, for the nine months of 2005 and 2004, respectively. These changes reflect the net effect of increases related to the Vancocin cost of sales and intangible amortization and decreases related to research and development and marketing, general and administrative expenses. These changes primarily resulted from the Company`s purchase of Vancocin and the results of the Company`s January 2004 restructuring, which included $9.2 million of costs recorded in the nine- months ended September 30, 2004.

      The Company recorded $3.3 million of income tax expense in the third quarter of 2005 and $7.1 million for the first nine months of 2005, which is based on a combined federal and state estimated annual effective tax rate of 15 percent. This resulted from the Company`s preliminary study on the availability of net operating loss carryforwards, which indicates that, assuming the Company continues to be profitable, it should be able to utilize all carryforwards over future years, but with annual limitations. As such, the Company believes that taxable income will exceed available carryforwards for 2005.

      Regarding additional payments due to Lilly in connection with the Vancocin acquisition, net sales as of September 30, 2005 exceeded the maximum milestone threshold of $65.0 million. As a result, the Company recorded additional purchase price of $7.6 million to intangible assets in September 2005 and established a corresponding liability to be paid in the fourth quarter of 2005. No purchase price consideration will be due to Lilly relating to net sales occurring in the fourth quarter of 2005.

      Debt Highlights

      During 2005, the Company recorded a charge of $4.0 million for the change in fair value of derivative liability that related to the make-whole provision on the senior convertible notes, which are no longer outstanding.

      The Company recorded a $1.2 million net gain related to the repurchase of $41.2 million of subordinated convertible notes for $39.8 million in the second quarter of 2005. The net gain is comprised of the gross gain of $1.4 million less the write-off of $0.2 million of deferred finance costs.

      The increases in both periods for interest expense were due to the interest, amortization of financing costs, and debt discount from the senior convertible notes, issued in January and April 2005. Interest expense also includes the $0.6 million and $0.9 million related to the beneficial conversion feature for the settlement of the make-whole provision of the senior convertible notes in shares of common stock during June and July 2005, respectively.

      During 2005 the Company reduced its debt principal by $116.2 million through $41.2 million of purchases of convertible subordinated notes and by the conversion of $75.0 million of senior convertible notes. On July 12, 2005, the Company effected an auto-conversion on the final $15.4 million of the senior convertible notes. The Company had $86.7 million in principal amount of notes outstanding as of September 30, 2005.

      Cash Highlights

      As of September 30, 2005, ViroPharma`s assets included approximately $65.2 million in cash, cash equivalents and short-term investments, which represents a $30.0 million increase from December 31, 2004. This increase is primarily the result of strong operating results less the cash used of $46.6 million for repurchases of convertible subordinated notes and make-whole payments on the senior convertible notes. In addition, there was an increase in cash of $12.5 million related to the exercise of the purchase option by the holders of the senior convertible notes in April 2005.

      Looking ahead in 2005

      ViroPharma is updating its previously announced guidance for the year 2005 as a convenience to investors. The following guidance provided by ViroPharma are projections, based upon numerous assumptions, all of which are subject to certain risks and uncertainties. For a complete discussion and disclosure of the risks and uncertainties associated with these forward-looking statements, please see the Disclosure Notice below. The Company`s guidance does not include non-operating expenses or income.

      For the year 2005, ViroPharma expects the following:
      -- Net product sales: $120 to $123 million, representing growth of 122
      percent to 128 percent over unaudited net product sales of Vancocin in
      2004;
      -- Cost of sales: $18 to $18.5 million;
      -- Research and Development: $11.5 to $13.5 million;
      -- Marketing, General and Administrative: $10 to $12.5 million;
      -- Net cash flows provided by operations: At least $60 million.

      Conference Call and Webcast

      ViroPharma is hosting a live teleconference and webcast with senior management to discuss the financial announcement, guidance, and other business results on November 7, 2005 at 10:00 a.m. Eastern Time. To participate in the conference call, please dial (800) 391-2548 (domestic) and (302) 709-8328 (international). After placing the call, please tell the operator you wish to join the ViroPharma investor conference call.

      Alternatively, the live webcast of the conference call can be accessed via ViroPharma`s website at http://www.viropharma.com. Windows Media or Real Player will be needed to access the webcast. An audio archive will be available at the same address until November 21, 2005.

      About ViroPharma Incorporated

      ViroPharma Incorporated is committed to the development and commercialization of products that address serious diseases treated by physician specialists and in hospital settings. ViroPharma commercializes Vancocin® approved for oral administration for treatment of antibiotic- associated pseudomembranous colitis caused by Clostridium difficile and enterocolitis caused by Staphylococcus aureus, including methicillin-resistant strains (for prescribing information, please download the package insert at http://www.viropharma.com/docs/pulvules_pi.pdf). ViroPharma currently focuses its drug development activities in viral diseases including cytomegalovirus (CMV) and hepatitis C (HCV). For more information on ViroPharma, visit the Company`s website at http://www.viropharma.com.

      Disclosure Notice

      Certain statements in this press release contain forward-looking statements that involve a number of risks and uncertainties, including those relating to the Company`s guidance regarding net product sales, operating expenses, cash balances and net cash flows provided by operations for 2005. Forward-looking statements provide the Company`s current expectations or forecasts of future events. The Company`s actual results may vary depending on a variety of factors, including:

      -- manufacturing, supply or distribution interruptions, including but not
      limited to our ability to acquire adequate supplies of Vancocin to
      meet demand for the product, and difficulties encountered in
      qualifying a third party supply chain;
      -- changes in prescribing or procedural practices of infectious disease,
      gastroenterology and internal medicine doctors, including off-label
      prescribing of other products;
      -- the development of generic drugs or new competitive pharmaceuticals
      and technological advances to treat the conditions addressed by
      Vancocin;
      -- decrease in the rate of infections for which Vancocin is prescribed;
      -- decrease in the sensitivity of the relevant bacterium to Vancocin;
      -- changes in terms required by wholesalers, including fee-for-service
      contracts;
      -- regulatory action by the FDA and other government regulatory agencies;
      -- the timing and results of anticipated events in the Company`s CMV and
      HCV programs;
      -- the timing of potential business development activities related to the
      Company`s efforts to build franchises in narrowly focused prescribing
      groups such as transplant and hospital settings, hepatologists, and
      gastroenterologists through the acquisition of additional products and
      product candidates; and
      -- the utilization of tax carryforwards, which can be limited based upon
      future earnings or events.

      These factors, and other factors, including, but not limited to those described in ViroPharma`s quarterly report on Form 10-Q for the three and nine month periods ended September 30, 2005 filed with the Securities and Exchange Commission, could cause future results to differ materially from the expectations expressed in this press release. The forward-looking statements contained in this press release may become outdated over time. ViroPharma does not assume any responsibility for updating any forward-looking statements.


      VIROPHARMA INCORPORATED
      Selected Financial Information
      (unaudited)

      Statements of Operations: Three months ended Nine months ended
      (in thousands, except per share data) September 30, September 30,
      ------------------ ------------------
      2005 2004 2005 2004
      --------- -------- -------- ---------
      Revenue:
      Net product sales $35,657 $- $85,536 $-
      Milestone, license fee and other
      revenue 141 398 6,423 3,900
      --------- -------- -------- ---------
      Revenue 35,798 398 91,959 3,900
      --------- -------- -------- ---------

      Costs and Expenses:
      Cost of sales 5,010 - 13,054 -
      Research and development 2,525 1,953 7,685 13,366
      Marketing, general and administrative 2,937 1,765 7,386 12,321
      Intangible amortization and
      acquisition of technology rights 1,468 - 3,884 -
      --------- -------- -------- ---------
      Total costs and expenses 11,940 3,718 32,009 25,687
      --------- -------- -------- ---------
      Operating income (loss) 23,858 (3,320) 59,950 (21,787)

      Change in fair value of derivative
      liability - - (4,044) -
      Net gain on bond repurchase - - 1,163 -
      Gain on sale of biodefense assets,
      net - 1,715 - 1,715
      Interest income 417 347 942 975
      Interest expense (2,331) (2,073) (9,899) (6,228)
      --------- -------- -------- ---------
      Income (loss) before income tax
      expense 21,944 (3,331) 48,112 (25,325)
      Income tax expense 3,292 - 7,105 -
      --------- -------- -------- ---------
      Net income (loss) $18,652 $(3,331) $41,007 $(25,325)
      ========= ======== ======== =========

      Basic net income (loss) per share $0.33 $(0.13) $1.05 $(0.95)
      ========= ======== ======== =========
      Diluted net income (loss) per share $0.31 $(0.13) $0.77 $(0.95)
      ========= ======== ======== =========

      Shares used in computing net income
      (loss) per share amounts
      Basic 57,015 26,612 39,020 26,530
      ========= ======== ======== =========
      Diluted 59,797 26,612 56,936 26,530
      ========= ======== ======== =========


      Consolidated Balance Sheets: September 30, December 31,
      (in thousands) 2005 2004
      ------------ ------------
      Cash, cash equivalents and
      short-term investments $65,161 $44,210 (1)
      Working capital 48,826 42,918
      Total assets 202,623 177,901
      Long-term debt, net 86,720 190,400
      Total stockholders` equity (deficit) 86,745 (26,138)

      (1) Cash, cash equivalents and short-term investments, includes $9.0
      million of restricted investments, all of which became unrestricted in
      the first quarter of 2005.


      Source: ViroPharma Incorporated
      Avatar
      schrieb am 07.11.05 15:37:45
      Beitrag Nr. 2 ()
      wie erwartet gehts steil bergauf...:D

      kurs mitlw schon bei 23,8$...am freitag war der sk 20,99$...;)
      Avatar
      schrieb am 08.11.05 00:37:30
      Beitrag Nr. 3 ()
      VPHM macht mit vancocin einen wirklich guten job. knapp $36 mio umsatz in q3 sind besser als erwartet... die auswirkung einer gelungenen preispolitik.
      das management hat mit dem vancocin-kauf ende letzten jahres einen strohhalm ergriffen und daraus das beste gemacht.
      es gibt zwar jetzt mehr als 33 mio neue aktien im vergleich zum vorjahr, wovon 30 mio aus dem vancocin-kauf stammen, und zusätzlich wurden noch 53,5 mio cash gezahlt... aber es hat sich gelohnt, die marktkapitalisierung hat sich mehr als verzwanzigfacht und vancocin hält den betrieb am laufen.
      was mir nicht gefällt, ist der für einen biotech-wert sehr geringe r&d-anteil, und das bestreben, ein möglichst hohes eps zu präsentieren. der nettogewinn profitiert nicht nur durch gekürzte r&d-ausgaben, sondern auch durch bilanzakrobatik. so werden in q3 die 7,6 mio, die an lly zu zahlen sind, in der bilanz als höherer kaufpreis von vancocin aktiviert und so nicht vom gewinn abgezogen (wie schon 2,9 mio in q2). dies verschlechtert die bilanzstruktur und belastet zukünftige gewinne durch abschreibung.
      meiner meinung nach ist die jetzige euphorie aufgrund der sehr guten vancocin-entwicklung langfristig betrachtet eine gute gelegenheit zum ausstieg.

      mr.A
      Avatar
      schrieb am 08.11.05 01:48:07
      Beitrag Nr. 4 ()
      deine meinung ist gut. leider hast du keine ahnung. das ist der unterschied.
      Avatar
      schrieb am 08.11.05 03:29:08
      Beitrag Nr. 5 ()
      [posting]18.649.358 von Mr.Arrogance am 08.11.05 00:37:30[/posting]du hast immer noch nicht begriffen WER da bei viropharma am ruder ist...nicht wahr?ich gebe dir einen tip!derjenige der forschungstechnisch das sagen hat...hat nicht erst einen blockbuster aus dem ärmel gezaubert und auch bei der fda durchbekommen!stichwort kontakte!

      und da du immer auf dem aufwand für forschung rumreitest...noch ein tip...find mal heraus warum das so ist...z.b. finde heraus...wer derzeit dank einer klugen politik das plec spray finanziert...und wer trotzdem hammer dran verdienen wird!und denk mal drüber nach...warum vancocin ein renner wurde und seit wann das der fall ist!hast du tomaten auf den augen...????sorry...imclone hin und her...imcl ist ein guter wert...ich sage da nichts gegen...aber vphm ist derzeit die story am biotechhimmel...DER wert überhaupt!das kommt nicht von ner luftnummer!junge denk nach und lehn dich nicht so weit aus dem fenster!ich beschäftige mich jeden tag fast 10 std unter anderem mit dieser firma...und da passt einfach alles!hohe ausgaben sind nicht gleich hohe gewinne und hoher kurs!das bei viro die ausgaben nicht so hoch sind...hängt mit der klugen politik zusammen..."outsourcing"

      SP finanziert das gröbste...wenn nicht sogar alles z.b. vom plec spray...trotzdem 16 mille vorrauszahlung und weitere 65 millionen plus umsatzbet. und royalties was will man mehr?kosten extrem unten gehalten...trotzdem alle chancen der welt...bald keine!!!!schulden mehr!die 800 mille cash einer imclone relativieren sich bei 600 mille debt!will mich jetzt auf ne million nicht festlegen aber so ca siehts aus!

      bei vancocin werden bald 400 millionen jährlicher umsatz erwartet...da breitet sich grad so ne kleine seuche aus in den us krankenhäusern...aus canada kommen auch 1. anzeichen.ausser vancocin hilft aber nichts...alle anderen medikamente bieten nicht die sicherheit das man c-diff überlebt!und die verbreitung wächst jährlich rasant!

      sorry...ich hab heute keine zeit mehr für romane...fakt ist...viro ist substanz und das beste bsp für sehr gute shareholder value!beschäftige dich nicht nur oberflächlich mit dem wert dann wirst du das begreifen!

      greez

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      schrieb am 08.11.05 10:31:02
      Beitrag Nr. 6 ()
      bin echt beeindruckt... der ernsthafte versuch, argumente einzuflechten in das jubelgeschrei!

      generation pisa macht fortschritte...
      Avatar
      schrieb am 08.11.05 14:42:13
      Beitrag Nr. 7 ()
      [posting]18.668.506 von Mr.Arrogance am 08.11.05 10:31:02[/posting]:laugh::laugh::laugh::laugh::D:D:D:D meinst du dich???lol
      Avatar
      schrieb am 09.11.05 10:03:45
      Beitrag Nr. 8 ()
      Avatar
      schrieb am 09.11.05 14:23:54
      Beitrag Nr. 9 ()
      ja....hatte den artikel gelesen!und...immer noch nicht überzeugt von den möglichkeiten...?!übrigens...bis vancocin wettbewerb erfahren wird...werden noch mindestens 3-4 jahre vergehen!
      Avatar
      schrieb am 09.11.05 16:53:28
      Beitrag Nr. 10 ()
      jetzt mach ich mir aber wirklich sorgen!

      du hast den artikel gelesen und machst dir immer noch keine gedanken?!
      dann will ich doch noch mal kurz anreissen, warum man hier hellhörig wird, wenn man die rosarote brille absetzt.

      mal abgesehen davon, daß VPHM offensichtlich mehr glück als verstand hatte, daß pj einen ersatz für den gescheiterten vancocin-deal brauchte und auf VPHM zukam, ist das ausbeuten von vancocin durch VPHM durchaus problematisch zu sehen.
      VPHM hat durch die massiven preiserhöhungen die komplette Ärzteschaft gegen sich aufgebracht (mal abgesehen von den durch VPHM gesponsorten).
      wie wir wissen, ist der wirkstoff vancomycin längst nicht mehr patentgeschützt. das glück für VPHM ist, daß es sich bei ihrem vancocin um die orale version handelt. dennoch beginnen inzwischen einige krankenhäuser damit, vancocin durch generika von vancomycin zu ersetzen, obwohl es zu unerwünschten nebenwirkungen wie brechreiz kommen kann.
      die aussage, daß vancocin keinen wettbewerb erfährt, ist also nicht ganz richtig.
      vancomycin ist bekannt als "the last resort", und wegen der nebenwirkungen und der resistenzproblematik sehnt die ärzteschaft eine bessere alternative herbei. wenn in 3-4 jahren eine alternative auf den markt kommt, wird der vancocin-umsatz schnell einbrechen... und daß vermutlich bevor VPHM etwas aus der spärlichen pipeline auf dem markt hat.
      Avatar
      schrieb am 09.11.05 20:04:25
      Beitrag Nr. 11 ()
      [posting]18.704.726 von Mr.Arrogance am 09.11.05 16:53:28[/posting]ich muß dich leider korrigieren!!!!!es gibt keine generika!
      Avatar
      schrieb am 10.11.05 00:41:42
      Beitrag Nr. 12 ()
      Avatar
      schrieb am 10.11.05 13:43:58
      Beitrag Nr. 13 ()
      Press Release Source: ViroPharma Incorporated

      ViroPharma Announces That Treatment With HCV-796 Reduces Hepatitis C Virus Levels
      Thursday November 10, 7:30 am ET

      EXTON, Pa., Nov. 10, 2005 (PRIMEZONE) -- ViroPharma Incorporated (NasdaqNM:VPHM - News) today announced preliminary results from a Phase 1b proof of concept study with HCV-796, an orally dosed hepatitis C (HCV) viral polymerase inhibitor with the potential to interfere with the replication of hepatitis C virus, that is being co-developed with Wyeth Pharmaceuticals, a division of Wyeth (NYSE:WYE - News). In this trial, HCV-796 demonstrated antiviral effects in adult patients with chronic hepatitis C infection. The patient cohort with the highest exposure to HCV-796 achieved a peak mean HCV viral load reduction of 1.4 log10, or 96 percent, on day four of a 14 day dosing period. HCV-796 was found to be generally well tolerated, with favorable pharmacokinetics and no dose-limiting toxicities.

      ADVERTISEMENT
      ``Hepatitis C is a devastating disease, and a difficult target for anti-viral medicines. With our partners at Wyeth, we have now demonstrated anti-HCV activity with HCV-796, the only non-nucleoside polymerase inhibitor to have positive clinical antiviral data,`` commented Colin Broom, ViroPharma`s chief scientific officer. ``This potentially opens up new treatment possibilities for patients suffering from the disease. These new data suggest that HCV-796 has a good tolerability profile, favorable pharmacokinetics, and the potential to improve on the level of virologic response across multiple HCV genotypes, including genotype 1, which is the most common strain in the U.S. and the least responsive to currently available therapies. In the future, as antiviral compounds become available, patients suffering with hepatitis C will likely be treated with various combination therapies, analogous to the treatment paradigm for HIV infected patients.``

      Clinical Trial Description

      The Phase 1b proof of concept study was a randomized, double blind, placebo-controlled study of HCV-796 administered orally for 14 days to patients with chronic HCV infection who were naive to treatment. Patients were enrolled in sequential, ascending-dose cohorts of up to 16 patients (12 receiving HCV-796 and 4 receiving placebo) per cohort. Inclusion criteria in this trial include documented history of HCV infection for greater than 6 months, and HCV RNA levels of greater than 104 IU/mL at the screening evaluation. Subjects were permitted to participate in only 1 cohort. The trial was conducted at a single U.S. site.

      The objectives of this trial were to compare the safety and tolerability of ascending multiple oral doses of HCV-796 with those of a placebo in subjects with chronic HCV infection, to characterize the pharmacokinetic profile of multiple oral doses of HCV-796, and to compare the antiviral effect of HCV-796 with that of a placebo on plasma HCV RNA concentrations.

      Clinical Results

      Preliminary results are available for patients in six cohorts (twice-daily oral administration of 50, 100, 250, 500, 1000, and 1500 mg). Seventy two percent of all patients were infected with HCV genotype 1.

      HCV-796 was generally well tolerated across the treatment groups, and no dose-limiting toxicity was identified. Mild to moderate headache was the most frequent adverse event reported overall. There were no treatment-emergent serious adverse events. A single patient withdrew from each of the top three cohorts due to non-serious adverse events, two were considered possibly related to therapy (bilirubin elevation and TSH elevation) and the other considered non-related to therapy (loss of hypertension control).

      HCV-796 exhibited favorable pharmacokinetics with an estimated mean elimination half-life of 42-54 hours across dose groups. HCV-796 drug levels increased less than proportionally with increasing dose, and appeared to reach a plateau at the 1000 mg cohort.

      Through the first five cohorts, dose related responses to HCV-796 as measured by reduction in plasma HCV RNA levels were observed. In the 1000 mg cohort, the mean reduction in HCV RNA was 1.4 log10 (96 percent) on day four, 1.3 log10 (95 percent) on day seven, and 0.7 log10 (80 percent) at day 14. At day four, 83 percent of patients in this cohort had reductions from baseline greater than 1.0 log10 on day four; 33 percent of these subjects had reductions greater than 1.5 log10; 25 percent of these subjects had reductions greater than 2.0 log10. On day 14, 17 percent of subjects in this group had reductions from baseline greater than 2.0 log10.

      Viral reduction curves were of a similar pattern across all cohorts. Maximal antiviral effects were observed at approximately study day four, when peak mean reductions in HCV RNA ranged from 0.3 to 1.4 log10 (50 to 96 percent) across all doses. At day seven of treatment, mean HCV RNA levels were 0.3 to 1.3 log10 (50 to 95 percent) below baseline. At day 14 of treatment, mean HCV RNA levels were 0.2 to 0.7 log10 (37 to 80 percent) below baseline. For patients receiving placebo, mean plasma HCV RNA increased 0.1 log10 compared to baseline on day four, and was unchanged from baseline on day 14. Antiviral activity appeared similar among patients infected with HCV genotype 1 compared to those with non-genotype 1 infection, although fewer subjects were infected with non-genotype 1 HCV. Further analysis, including pharmacodynamic/pharmacokinetic correlation and viral genetic sequencing, is planned.

      Next Steps

      ViroPharma and Wyeth plan to assess the antiviral activity, pharmacokinetics and tolerability of HCV-796 in combination with pegylated interferon. These data are expected at the beginning of the second quarter of 2006. If these data are supportive, the companies will determine the next steps, including progression to a Phase 2 study.

      About Hepatitis C

      Hepatitis C is a blood-borne virus recognized as a major cause of chronic hepatitis worldwide. The World Health Organization estimates that 170 million persons worldwide are chronically infected with HCV, and three to four million persons are newly infected globally each year. According to the U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC), about four million people in the U.S., or 1.8 percent of the population, are infected with HCV.

      Currently, there is no specific antiviral agent directed against HCV that is commercially available, and no vaccine for prevention of HCV infection. Several interferon (IFN) products are available worldwide, but there are substantial limitations to the use of these products when given as monotherapy or in conjunction with ribavirin in the treatment of chronic HCV infection. In addition to the relatively poor treatment response in patients infected with genotype 1 HCV, the most common strain in the U.S, Western Europe and Japan, the considerable side effects frequently associated with the use of IFN can lead to discontinuation of therapy in approximately 20% of patients.

      About ViroPharma Incorporated

      ViroPharma Incorporated is committed to the development and commercialization of products that address serious diseases treated by physician specialists and in hospital settings. ViroPharma commercializes Vancocin(R), approved for oral administration for treatment of antibiotic-associated pseudomembranous colitis caused by Clostridium difficile and enterocolitis caused by Staphylococcus aureus, including methicillin-resistant strains (for prescribing information, please download the package insert at http://www.viropharma.com/docs/pulvules_pi.pdf)." target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">http://www.viropharma.com/docs/pulvules_pi.pdf). ViroPharma currently focuses its drug development activities in viral diseases including cytomegalovirus (CMV) and hepatitis C (HCV). For more information on ViroPharma, visit the company`s website at http://www.viropharma.com.

      Certain statements in this press release contain forward-looking statements that involve a number of risks and uncertainties, including those relating to the company`s anticipated schedule relating to its HCV clinical development program as well as its ability to find an effective small molecule antiviral treatment for HCV disease. Our actual results could differ materially from those results expressed in, or implied by, these forward-looking statements. Conducting clinical trials for investigational pharmaceutical products is subject to risks and uncertainties. The data that is described in this press release is preliminary and full analysis of the data, or further testing such as the planned clinical studies of HCV-796 with pegylated interferon, may not support any or all of the statements in this press release. There can be no assurance that ViroPharma`s additional HCV studies will yield positive results, or that ViroPharma will be successful in gaining regulatory approval of any of its HCV product candidates. These factors, and other factors, including, but not limited to those described in ViroPharma`s quarterly report on Form 10-Q for the quarter ended September 30, 2005 filed with the Securities and Exchange Commission, could cause future results to differ materially from the expectations expressed in this press release. The forward-looking statements contained in this press release may become outdated over time. ViroPharma does not assume any responsibility for updating any forward-looking statements.


      Contact:

      ViroPharma Incorporated
      Vincent J. Milano
      Vice President, CFO and Treasurer
      (610) 321-6225

      Will Roberts
      Director, Corporate Communications
      (610) 321-6288

      Source: ViroPharma Incorporated
      Avatar
      schrieb am 10.11.05 13:47:37
      Beitrag Nr. 14 ()
      der einzige der nicht informiert ist bist du!es gibt keine generika!
      Avatar
      schrieb am 10.11.05 13:53:49
      Beitrag Nr. 15 ()
      die "spärliche" pipe...lol...sie schreitet vorran...mit hcv einem blockbusterkandidaten...mr. arrogance liegt mal wieder völlig richtig...
      Avatar
      schrieb am 10.11.05 22:51:59
      Beitrag Nr. 16 ()
      falsche aussagen werden nicht richtig dadurch, daß man sie wiederholt...
      natürlich habe ich inzwischen gemerkt, daß du nicht in der lage oder nicht willens bist, dich zu informieren.
      deshalb ignoriere am besten meine beiträge, denn argumente und fakten sind einfach nicht dein metier.

      ach ja, biotechwerte, die nicht schon einmal einen potentiellen blockbusterkandidaten in phase 1 hatten, sind nicht leicht zu finden...

      und noch was informatives:
      http://yahoo.reuters.com/financeQuoteCompanyNewsArticle.jhtm…
      Avatar
      schrieb am 11.11.05 03:07:34
      Beitrag Nr. 17 ()
      was willst du eigentlich???du kannst gar nix...nicht mal lesen...ich sollte einem amateur wie dir nicht mehr antworten...du solltest zuhören und lernen!

      kannst du lesen du megaklugscheisser?!

      ViroPharma Falls Amid Fear Of Generic Competition

      By TIM PARADIS
      November 10, 2005 4:58 p.m.

      NEW YORK -- ViroPharma Inc. (VPHM) shares lost 17.5% Thursday amid apparent concerns, which some analysts contend were largely unwarranted, that generic competition would encroach on sales of Vancocin, an antibiotic that has resuscitated ViroPharma`s fortunes and stock price in the last year.

      " I do think that concern is overblown," JMP Securities analyst Adam Cutler said Thursday, referring to the sell-off of ViroPharma shares following the announcement by Akron Inc. (AKN) that it had penned an agreement with India`s Cipla Ltd. (500087.BY) to develop a generic form of an undisclosed antibiotic used in U.S. hospitals.

      More than one analyst saw Akorn`s statement as an oblique reference to Vancocin, which ViroPharma acquired a year ago from Eli Lilly & Co. (LLY).

      " I`m not sure that given the current market opportunity and the cost and risks associated with trying to get a generic version approved that it adds up," he said, referring to a market opportunity for generic competition.

      " At worst for ViroPharma, a generic version could be on the market in a few years. In the meantime, they should continue to enjoy growing sales while they are the sole provider of Vancocin,"
      Cutler said. He rates the stock " market outperform" and carries a $28 price target.

      Joel Sendek, an analyst at Lazard Capital Markets, wrote in a research note Thursday that while it appears Akorn and Cipla plan to develop a generic form of Vancocin, such an undertaking might prove difficult.

      " We continue to believe that while the market is attractive, there are high barriers for any entry for such a generic, including manufacturing and the need for clinical studies, which may be difficult to enroll," Sendek wrote. He maintains his sales estimates for the drug.


      Vancocin is used to treat the intestinal bacteria Clostridium difficile, which is often referred to as C. difficile. On Nov. 3, ViroPharma, which has raised prices for the drug several times this year, said it struck an agreement to boost the amount of the drug Lilly makes for ViroPharma. The Exton, Pa., company acquired the U.S. rights to Vancocin from Lilly a year ago.

      Cases of C. difficile have increased in the U.S. in recent years, especially at hospitals where it is often strikes patients whose treatments for other conditions have included courses of antibiotics.

      Earlier Thursday, ViroPharma said preliminary results from a Phase 1b study of HCV-796, a hepatitis C being co-developed with Wyeth`s (WYE) pharmaceuticals unit, demonstrated antiviral effects in adult patients with chronic hepatitis C infection.

      Referring to the results of the trial, Cutler said: " They were net positive and warrant further development."

      On Monday, ViroPharma shares hit a 52-week high of $24.36 after the company said it swung to a profit from a loss in the third quarter and raised its sales forecast for the year. For the third quarter, revenue surged to $35.8 million from $398,000 a year earlier. Vancocin sales totaled a best-ever $35.7 million during the quarter.

      Shares of ViroPharma traded at $18.11, down $3.85, or 17.5%, in 4 p.m. EST Nasdaq trading. Volume stood at 16.1 million shares. Average daily volume is 2.52 million shares.

      The stock has risen from about $3 a share a year ago, beginning its precipitous climb in May.

      Both JMP Securities and Lazard make a market in ViroPharma shares.

      -By Tim Paradis, Dow Jones Newswires; 201-938-5294; tim.paradis@dowjones.com



      so...wenn es also noch jahre dauern wird bis evtl überhaupt mal eine generika-version an den mann kommt...dann kann wohl JETZT keine da sein!du schlauberger!du hast keine ahnung von nix...aber reißt dick die klappe auf!du verstehst nicht mal, das der preisverfall heute manipuliert hervorgerufen wurde.nicht mal soviel marktverständnis hast du.aber deinen senf abgeben und einfach wild umherposaunen "es gäbe generika" das kannste...nur weil dieses gerücht den preisverfall hervorgerufen hat glaubst du den mist!eine eigene meinung hast du nicht ne?!wenn du beim cc zugehört hast weißt du...das das management gesagt hat das eine generika version, wenn sie überhaupt kommen sollte...4-4,5 jahre von der zulassung entfehrnt ist...davon abgesehen...die daten die viro zu hcv geliefert hat sind einfach nur "hammer" - es schlägt alles was bisher auf diesem gebiet vermeldet wurde...aber das weißt du neunmalkluger sicher!also...400 mille potential bei vancocin + hcv sehr gute resultate (blockbusterkandidat) + dem plec spray was im nächsten jahr zugelassen werden dürfte (65 mille milestones + royalties) + weitere preiserhöhungen für vancocin + einer weiter zunehmenden verwendung von vancocin (denn es wurde ein spezialisten-team von viropharma mit der aufgabe bedacht...auf die ganzen hospitäler zuzugehen und diese über den gebrauch von vancocin aufzuklären) + eine weitere reduzierung der schulden + dem kauf von 1-2 medikamenten die direkten cashflow generieren => strong buy!stark steigende kurse stehen noch bis jahresende bevor ich erwarte kurse von 30-35$

      was erwartest du?na?gib nen tip ab!mit den fundamentals die viropharma zu bieten hat...sollte der kurs im nächsten jahr bei 50$ zu finden sein.

      du willst mir verklickern viropharma sei teuer...und stehst hinter einer celgene mit einem killer-kgv in astronomischer höhe und 10-mal soviel wert wie eine viropharma?????träumer!

      :D
      Avatar
      schrieb am 11.11.05 03:17:46
      Beitrag Nr. 18 ()
      ich werde dir auch den grund verraten...damit du nicht dumm stirbst!

      Generic vancomycin
      The manufacturers in Europe are licensed by Lilly.


      aber...es geht um den us-markt!da du ein spezialist bist...zähle 1 + 1 zusammen...und du weißt was das bedeutet!wem gehört der us-markt?!na?!
      Avatar
      schrieb am 11.11.05 10:08:50
      Beitrag Nr. 19 ()
      hehe, generation pisa wird nervös... schlaflosigkeit, weil die (kurs)platzt?

      wer nicht lesen kann, ist dieser ungehobelte jüngling.

      aus #10:
      ...vancocin durch generika von vancomycin zu ersetzen...
      vancomycin, nicht vancocin!

      aus dem nyt-artikel (der im übrigen sehr ausgewogen war):
      But some doctors say their hospitals avoid paying for Vancocin by having patients swallow a generic intravenous form of vancomycin. While its unpleasant taste can cause nausea, some doctors say the two forms of the drug are essentially the same.
      für das hb-männchen nochmal:
      generic intravenous form of vancomycin

      und noch einmal
      http://www.drugdigest.org/DD/DVH/Uses/0,3915,699|Vancomycin%…" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">http://www.drugdigest.org/DD/DVH/Uses/0,3915,699|Vancomycin%…

      und für die mit leseschwierigkeiten:
      Generic vancomycin injection is available.
      Avatar
      schrieb am 11.11.05 10:55:50
      Beitrag Nr. 20 ()
      sollte heißen: weil die (kurs)blase platzt?


      fassen wir noch einmal die situation bei VPHM zusammen:

      vancocin: sie haben ein altes produkt ohne patenschutz für eine nischenindikation und nutzen die z.zt. noch monopolähnliche situation für extreme preiserhöhungen.
      die viren bilden vancomycin-resistenzen und das nebenwirkungsprofil ist bedenklich.
      die ärzteschaft würde vancomycin am liebsten sofort ersetzen, zudem ist sie aufgebracht durch die preispolitik.
      es wird ca. 3 jahre dauern, bis ein generikum für das orale vancomycin auf den markt kommt. nicht viel länger wird es hoffentlich dauern, bis neue medikamente die notlösung vancomycin ersetzen können (ich verweise in diesem zusammenhang nochmal auf den nyt-artikel).
      es ist klar, daß preise und umsätze für vancocin dramatisch einbrechen, sobald das "monopol" gebrochen ist.
      durch vancocin und die zwischenzeitliche "profitabilität" wird VPHM mittlerweile etwa $1 mrd höher bewertet.
      überschlagen wir doch einmal, wieviel profit vancocin in den nächsten 4 jahren für VPHM einbringt, bevor es in der versenkung verschwindet.
      alles in allem bringt vancocin um die $50 mio nettogewinn in diesem jahr, berücksichtigt man dabei die gut 10 mio an lly, die 6 mio für pleconaril und die negativen einmaleffekte durch die "make-whole-provision".
      in den nächsten 3 jahren wird dies möglicherweise mehr werden, durch evtl. zusätzliche preiserhöhungen und durch geringere zahlungen an lly (noch um die 7 mio).
      nehmen wir also mal als best-case an, der umsatz könnte sich nochmal verdoppeln bis 2008. dann ist es vorstellbar, daß vancocin in den 4 jahren um die $300 mio eingebracht hat.
      selbst in diesem best-case-szenario ist der bewertungsaufschlag für vancocin mehr als dreimal so hoch!
      in den jahren darauf wird es für vancocin schwer werden, überhaupt die amortisations-abschreibungen einzuspielen, die dann immer noch das ergebnis belasten.

      das heißt also, daß für eine pipeline (die vor gut einem jahr an der börse noch mit 0 bewertet wurde) mit einem phase 2 medikament und einem phase 1 medikament (für das aber nur noch nordamerika-co-promotion rechte da sind) und vielleicht ein paar mio für das verscherbelte pleconaril momentan über $700 mio an der börse bezahlt werden... ein stolzer preis!
      Avatar
      schrieb am 11.11.05 12:08:58
      Beitrag Nr. 21 ()
      Ich kann den Jungen auch nicht ganz verstehen. Bin schon ne Weile Mitleser hier im Thread und habe mir bislang meinen Teil gedacht. Ich habe den Eindruck, das er sich regelrecht an der Aktie festgebissen hat. Allerdings ist mir das vor mehreren Jahren auch mal passiert. So weit so gut; ist ja erstmal nicht weiter schlimm. Wie ihr euch hier jedoch `bekriegt` ist teilweise schon recht unterhaltsam. Ich finde Mr. Arrogance`s Ausführungen sind nachvollziehbar und wesentlich fundierter als die der `Gegenseite`

      Amorphis, warum siehst du das alles so verbissen? Ich kann das einfach nicht verstehen. Das was derzeit mit der Aktie passiert ist (im Kurs) erleben wir doch täglich (zumindest sehr oft) Spitzenperformance, mehr als 1000% - da wird an der Börse natürlich auch mal nachgerechnet, auf solch hohem Niveau.

      Von meinen Werten fallen mir da spontan (was die Performance betrifft) LifeCell, DUSA, Natus Medical, Allscripts, Intuitive Surgical etc. ein. Wenn du wirklich von ganz weit unten heraus bereits dabei bist, ist doch alles in Butter. Bei so einem gewaltigem Anstieg nehme ich bereits ein Viertel oder auch ein Drittel der Position raus. Der Rest bleibt. Somit hast du einen ordentlichen Teil gesichert. Geht die Rallye in nem Wert dennoch weiter, bist du ja immer noch dabei - und nicht zu knapp. Wenn du dann nachrechnest und nachrechnest, und feststellst, das der Wert mittlerweile wahnsinnig teuer ist - verkaufe wieder einen Teil. Das verbliebene Drittel (der Startposition) lässt man dann einfach liegen; natürlich nur, wenn man wirklich noch voll überzeugt ist. Ich wäre auch lieber jeweils mit der gesamten Position dringeblieben. Das hälst du aber mental nicht durch. Es sei denn: `Gier frisst Hirn` hat einem schon lahmgelegt.

      Im Biotechbereich ist so eine `Strategie` sehr sinnvoll. Du kannst dich in dieser Branche nämlich nur schlecht mit Stopps absichern, da diese bei einer Negativmeldung voll übergangen werden. Wenn ein Wert -50% durchgereicht wird, greift ein Stopp mit 10% unter Kurs eben nicht. Frag mal die NABI- Anleger, wie das vor gut ner Woche ablief...

      Oben genanntes funktioniert natürlich nicht, wenn man nur 20 Stck oder so hält, ist klar. Da kann man nicht ewig dritteln oder so :-)

      Was mich noch interessieren würde: seit wann bist du dabei?
      (in VPHM)

      Gruß,
      eddy
      Avatar
      schrieb am 11.11.05 12:45:51
      Beitrag Nr. 22 ()
      danke, eddy, beruhigend zu wissen, das die leser hier bemerken, daß ich hier weitgehend sachlich argumentiere und meine argumente mit fakten belege.
      ein paar provokante spitzen müssen schon erlaubt sein angesichts der pöbelei der "gegenseite".

      der sinn und nutzen eines börsendiskussionsboards sollte sein, eine argumentlastige pro-und-kontra diskussion zu einem wert zu führen, dies wird von amorphis völlig verkannt. er betrachtet negativargumente zu "seiner aktie" als persönlichen angriff.

      deine anmerkungen zur anlagestrategie bei biotechwerten sind sehr gut, wir liegen hier auf einer linie.

      dabei ist er übrigens seit anfang juli, bei etwa $7.
      Avatar
      schrieb am 11.11.05 13:03:41
      Beitrag Nr. 23 ()
      ach Mr.Arrogance,
      "...und für die mit leseschwierigkeiten:
      Generic vancomycin injection is available."
      informiere dich und du wirst feststellen, dass vancomycin seit den 50er, 60er jahren vergangenen jahrhunderts eingesetzt wird. es gibt kein patent mehr, lilly hat die linzenz, vphm hat eine orale darreichungsform von vancomycin entwickelt und fertig.
      geh in deinen sandkasten und spiel mit dem geld deiner mami. hör vor allem auf, hier die leute zu beleidigen. wenn du meinen einstandskurs wüsstest, würdest du dir vor neid in die hose machen.
      Avatar
      schrieb am 11.11.05 13:10:24
      Beitrag Nr. 24 ()
      Ja svedding, ich habe Mister Arro.seine Threads angesehen, gibt positive Aussichten für Biotechs mit 130 Mill.Dollar Verlust, bitte bei Hansen natural haben auch alle gesagt wies runterging nach dem Split jetzt ist es vorbei, aber siehe da in knapp 2 Monaten + 60 %; obwohl die Aktie schon 1800 % gestiegen ist, VPHM macht seinen Weg, in drei Jahren haben die mehrere Produkte im Verkauf, bin überzeugt die sind in vielen Dingen weiter als manche glauben.
      Avatar
      schrieb am 11.11.05 13:33:33
      Beitrag Nr. 25 ()
      ohne worte:

      #23
      lilly hat die linzenz, vphm hat eine orale darreichungsform von vancomycin entwickelt und fertig.
      Avatar
      schrieb am 11.11.05 14:06:06
      Beitrag Nr. 26 ()
      ach Leute, das ist doch alles albern. Wenn ich solche Phrasen höre wie "geh in den Sandkasten" oder "spiel mit dem Geld deiner Mami" - das ist lächerlich, und das wisst ihr doch auch.

      Wie kann man sich nur so an einem Wirkstoff festklammern bzw. an einer Aktie. Wenn ihr ca. 50-60 HealthCare- Positionen im Depot hättet, würde euch schon allein die Zeit fehlen, eine Aktie allein so zu vergöttern.

      Die richtig großen Trends laufen doch woanders. Verschlaft die mal nicht. Das Ding mit VPHM ist eher ein kleiner Nebenschauplatz. Ich kann die Euphorie einiger aber nachvollziehen, da ich mit DUSA was ähnliches erlebt habe. Von ganz unten herauf :-) Das Produkt um was es da ging, war im Grunde lächerlich. Aber auch mit nem kleinem Produkt kann eine Aktie/ein Unternehmen eine Traumperformance erzielen. Keine Frage.

      Aber die VPHM wird dennoch schon bald an ihre Grenze kommen (Bewertung) Ich glaube nicht, das das ein schwerer Wert mit 5-10 Mrd. MarketCap werden wird.

      Wer halt schon seit 2 USD drin ist, freut sich einfach, hat schon einen Teil gesichert und freut sich über das, was noch kommen könnte - oder auch nicht ;-) Aber hier herumzublödeln a la ätsch ich bin seit 4$ drin, ich seit 2,5$ das ist Blödsinn. Da fehlt teilweise etwas die Reife; wie man bei einigen unschwer erkennen kann.

      Es sei denn, ihr seid so aus dem Häuschen, weil es eurer erster 500% bis 1.000%er ist.
      Ich freue mich ja für alle die drin sind mit... aber ab nem gewissen Punkt das Nachrechnen nicht vergessen.

      UND: für alle, die sowas noch nicht erlebt haben: eine Abstufung von nem bekannten Haus reicht aus, um aus nem 1000%er einen 150%er zu machen. Ist zwar immernoch ein schöner Gewinn - aber dann ziemlich ärgerlich...
      Das sind ganz einfach Erfahrungswerte.
      Avatar
      schrieb am 11.11.05 14:21:49
      Beitrag Nr. 27 ()
      @Mr.Arrogance
      entschuldige bitte. ich war ausfallend.
      sorry,
      sdg
      Avatar
      schrieb am 11.11.05 14:44:38
      Beitrag Nr. 28 ()
      "Aber die VPHM wird dennoch schon bald an ihre Grenze kommen (Bewertung) Ich glaube nicht, das das ein schwerer Wert mit 5-10 Mrd. MarketCap werden wird."

      :laugh:

      wait and see...mehr gibts nicht zu sagen...
      Avatar
      schrieb am 11.11.05 15:00:13
      Beitrag Nr. 29 ()
      Amorphis, nimm`s mir bitte nicht übel: aber dir fehlt wirklich die Reife und das komplette Rüstzeug für jemanden der in dieser Branche investieren will.

      Um eine MarketCap in dieser Höhe (5-10 Mrd.) zu erreichen, brauchts ca. 1 Mrd. USD Umsatz. Mehr als das 10-fache wird nie gerechnet. (und das ist schon sehr viel)

      Und viel Phantasie aus der Pipeline mit nem eventl. Blockbuster kann ich nicht erkennen. Sowas, wie es derzeit bei Vertex abläuft, nämlich ein (kurzer, starker) Hype wegen eines Phase I Produkts - kann ich nicht erkennen, beim besten Willen ;-)

      Aber ich gönne es dir wirklich, das glaub mir! Nur, seit Mr. Arro schrieb, du bist seit 7 USD drin... Was soll dann das Ganze wegen der 150- 200%? Freu dich einfach drüber, und wenn`s mehr wird ist`s auch gut.

      Zumindest sieht man an deinen (Über-)Reaktionen, das du sowas noch nicht oft erlebt hast, oder? Mal ganz ehrlich: so`ne Performance stecken andere einfach ein, grinsen vor sich hin und haben Freude...

      Warum bist du nur so anders (als wir)? :)
      Avatar
      schrieb am 11.11.05 15:11:06
      Beitrag Nr. 30 ()
      Jetzt stell ich mich mal vor Amorphis, das hat nichts mit Reife zu tun,Glück gehört eben auch dazu, und kennst du die 4 G; Gedanken, Glauben,Geduld und natürlich Geld.
      Der Glaube an einen Wert ist das wichtigste ansonsten hat es keinen Sinn, ich bin vphm Optimist und sehe VPHM am Jahresende bei 30-40 Dollar. Im Februar werden Zahlen kommen die keiner für möglich gehalten hätte und übrigens ich bin selbst Unternehmer, es zählt nur Umsatz und Ertrag,die Phantasie spielt nur anfangs eine grosse Rolle die verblasst wenn die Banken und Investoren nichts sehen an Kohle, bei Vphm ist dies anders, fast schuldenfrei in 2 Jahren, welche Bio-Tech Schmiede kann das behaupten.
      Avatar
      schrieb am 11.11.05 15:23:47
      Beitrag Nr. 31 ()
      [posting]18.755.521 von eddyumbra am 11.11.05 15:00:13[/posting]pah...meinst du ich lass mich von dir belehren????mir fehlt das rüstzeug...aha...woher willst du wissen wie lange ich schon erfahrung an der börse sammel und vor allem....nur weil mr. arrogance als 7$ als kurs angibt...soll ich mich jetzt rechtfertigen wann ich rein bin?!fakt ist...ich bin jetzt seit nem halben jahr dabei und habe den trend nicht verschlafen wie ihr!ich habe ordentlich geld verdient...und das ist nicht der einzige und erste trade in diesem jahr der ordentlich performance gebracht hat!was kümmert ihr euch um die gewinne und verluste von anderen?!habt ihr selber nichts zu gucken?nur nieten im depot?!
      Avatar
      schrieb am 11.11.05 15:33:22
      Beitrag Nr. 32 ()
      Sicherlich muss man von einem Wert überzeugt sein! Sonst legt man ihn sich nicht in`s Depot - völlig klar.
      (amorphis verteidigt den nur bis auf`s Blut und manchmal etwas niveaulos. so normal wie wir kommunizieren, hab ich`s von ihm zumindest noch nicht gelesen/gesehen)

      Glück gehört auch dazu, richtig! Denn keiner von uns hat in der Biotechnologie ein solch tiefgehendes Fachwissen, um alle Daten aus klinischen Studien zu verstehen. Bis zu nem gewissen Punkt kann man sich einarbeiten und seine Schlüsse ziehen... ein Restrisiko und ein `Restglück` bleibt bei den meisten Depotwerten bestehen.

      Aber bei der Bewertung sehe ich das anders bzw. rechne ich auch etwas konservativer. Aber wenn die Meinungen hier auseinandergehen ist`s ja umso besser. Wenn es die 2 Lager (Käufer/Verkäufer) nicht gebe, mit ihren unterschiedlichen Sichtweisen, würde gar kein Handel stattfinden.

      Und selbst wenn du bei 30 oder 40 USD verkaufen willst, benötigst du die anderen (dann die aus deiner Sicht Blöden) um die Papiere an den Mann zu bringen. Also ohne unterschiedliche Meinungen gehts nicht.

      Nochwas zu Cash, Schulden etc. Ist ein schwieriges Thema. Es gibt grundsolide Werte wo alles stimmt - aber die bleiben teilweise liegen. Es gibt Werte wo die Euphorie von Phase 1 bis Phase III anhält. Und es gibt auch Werte, die zünden erst dann, wenn nach Zulassung die (Verkaufs-)Zahlen von 1 oder 2 Quartalen vorliegen. Es gibt irgendwie alle Variationen. Hat ne Firma viel Cash und setzt ihn nicht ein, ist es manchmal nicht okay. Wird aufwendig geforscht und viel Geld verbraten, ist`s oft auch nicht recht. Diesen Zwiespalt gabs auch schon immer.

      Weißt du eigentlich, das Biotechs vor paar Jahren auf Basis ihrer Forschungsausgaben bewertet wurden? Wer am meisten verschleuderte, war an der Börse am teuersten. Ein Witz!- aber es war halt so. Es gab/gibt eben viele Modelle die zur Bewertung eines Unternehmens herhalten müssen.

      So... nun gut erstmal :-)

      Eddy
      Avatar
      schrieb am 11.11.05 15:40:13
      Beitrag Nr. 33 ()
      [posting]18.756.085 von eddyumbra am 11.11.05 15:33:22[/posting]ja das weiß ich...ich bin schließlich nicht erst seit gestern dabei...aber wenn du doch bewertungstechnisch so saubere schlüsse ziehst...bitte sag mir warum eine celg (zweifelsfrei ein guter wert - aber 10 mrd$ schwer ) jetzt ein kauf ist?kein risiko vorhanden?rechfertigen der derzeitige umsatz und gewinn diese bewertung?
      Avatar
      schrieb am 11.11.05 15:43:09
      Beitrag Nr. 34 ()
      also mein lieber amorphis:

      genau das meinte ich eben in meiner Antwort an `formentum`. Du kannst absolut nicht polterfrei kommunizieren. Bei jedem Kikifax gehst du in die Luft, fühlst dich sofort angegriffen. Das meine ich damit...

      Du hast ja noch nichtmal verstanden, das ich dir den Gewinn wirklich gönne...

      Konkret zu VPHM: Kann ich dir ehrlich sagen. Ich bin nicht dabei. Habe mich nur von eurem Thread hier anstecken lassen und kurzerhand mitgeschrieben.

      Nur Nieten im Depot? Nee :-) Ich hatte/habe auch viel zu tun mit Werten wie MDRX, ISRG, LIFC, HOLX, CBST, BABY, VRTX - um eine kleine Auswahl zu nennen. Da ich einen konsequenten BottomUp Ansatz folge und nur picke, bin ich fast überall ganz unten reingegangen. VPHM habe ich wirklich gar nicht bemerkt. Habe sie nurmal auf der Nasdaq in der `MostActive`-Liste gesehen. Sonst hätte ich die gar nicht bemerkt. (genauso wie Du einige meiner Werte nicht bemerken würdest)

      Um andere kümmern? Nee. Aber man diskutiert hier halt drüber. Wie schon gesagt: das ist doch auch der Sinn eines Forums/Boards.

      Also von mir aus Frieden. Ich streite gern, aber nicht um jeden Preis. Das Austauschen ansich ist mir lieber.
      Avatar
      schrieb am 11.11.05 15:44:32
      Beitrag Nr. 35 ()
      uups; CELG hab ich doch gar nicht empfohlen...

      aber ich schau sie mir mal an...
      Avatar
      schrieb am 11.11.05 17:23:30
      Beitrag Nr. 36 ()
      zu CELG:

      Hab jetzt nicht soviel Zeit für ne tiefgehende Recherche. CELG ist mir derzeit mit ca. 10 Mrd. MCap auch zu teuer.
      Unternehmen dieser Größe habe ich eigentlich auch nicht auf meinem Radar. Die einzige Position in dieser MarketCap- Kategorie ist bei mir die MedImmune (wegen damals Aviron). Einige wenige liegen bei 1 bis 2 Mrd. Aber ich sag mal, so ca. 80% meiner HealthCare- Werte liegen unter 1 Mrd. MarketCap.

      CELG ist natürlich grundsolide. Seit mehr als 20 Jahren notiert, da ist ein Grund/ eine Basis drin - das kann man mit aufstrebenden, kleineren Werten nicht so recht vergleichen. Seit Anfang 2005 laufend neue Alltime-Highs, den 2000er-Bubble-Höchststand bald 100% hinter sich gelassen. Traumhaft! Aber mir eben zu teuer!

      Die Pipeline ist durchaus breit, sehr vielversprechend. Cash und TotalAssets auch sehr gut. Die Umsatz-Milliarde ist hier mittelfristig zu knacken. Bei max. 10-fach gerechnet Umsatz, gehen die 10 Mrd. in Ordnung bzw. es ist absehbar, das die CELG in die Bewertung hineinwächst. Verdoppeln kann sie sich wohl schlecht - wüsste nicht, wie dann 20 Mrd. zu rechtfertigen wären. (in einer Hausse ist natürlich auch sowas drin)

      Bei den Lead-Produkten ist natürlich auch in anderen Indikationen viel möglich. So blöd wie`s klingen mag: da wird schon mal die ein oder andere Milliarde aufgeschlagen.

      Also: nagelt mich auf diese kurze Einschätzung jetzt mal nicht fest. Mir wäre sie jetzt schon zu teuer. (aber wie oft habe ich das bei Genentech gesagt; und nun ist sie bei 100 Mrd)

      Aber du kannst auch die Märkte nicht miteinander vergleichen. Immuno- & Onkologie (wie hier bei CELG) sind ja die eigentlichen Milliarden-Märkte.

      Wenn ich jetzt drin wäre - würde ich jetzt locker nen Teil verkaufen, und hätte keine Sorgen, das mir irgendwas aus dem Ruder läuft.

      So...gut erstmal

      Eddy
      (der hofft, das seine Small- und MidCaps, mal LargeCaps werden)
      Avatar
      schrieb am 12.11.05 01:45:00
      Beitrag Nr. 37 ()
      eddy, nicht schlecht für eine kurze einschätzung, respekt!

      meine strategie ist meistens gegen den strom, nutze analysten als kontraindikatoren, bottom fishing...
      CELG mitte 2002 war das beste Beispiel.
      in meinem thread kommentiere ich die meisten relevanten neuigkeiten, mal abgesehen von den zeiten, wo ich mal ein paar monate nicht schreibe hier...

      DUSA war auch so eine geschichte... mein thread ist inzwischen historisch, ein paar hab ich noch, werde vielleicht nochmal einen neuen thread eröffnen.
      frühestens jedoch dezember, bin ab montag für zwei wochen von board...
      Avatar
      schrieb am 12.11.05 01:56:56
      Beitrag Nr. 38 ()
      [posting]18.755.921 von amorphis am 11.11.05 15:23:47[/posting]es ist sehr schön, daß du so enorm erfolgreich an der börse bist, wir haben damit kein problem und wir sind echt beeindruckt.
      aber das geflunker hast du doch nicht nötig...
      was soll das mit dem halben jahr, 4einhalb monate VPHM sind doch auch nicht schlecht!
      Avatar
      schrieb am 12.11.05 02:52:06
      Beitrag Nr. 39 ()
      ich glaube nicht das du das beurteilen kannst!mein 1. kauf war im juni...juli,august,september,oktober und november ergeben für mich 6 monate und somit ein halbes jahr!zu exakten 5,8€...ich hab lügen nicht nötig...das überlasse ich dir...denn du behauptest ja...viro hätte schon jetzt mit generika zu kämpfen...obwohl, wie gestern nochmal vom management bekräftigt, damit frühestens in 4-4,5 jahren zu rechnen ist.

      das sind fakten...das was du verbreitest sind gerüchte!
      Avatar
      schrieb am 12.11.05 11:25:29
      Beitrag Nr. 40 ()
      zum thema generisches vancomycin ist vorerst alles gesagt, mag der geneigte leser sich entscheiden zwischen durch quellenangaben belegten aussagen und geplapper.

      um auch meine randbemerkung zu belegen, daß amorphis VPHM seit ca. 4einhalb monaten besitzt, verweise ich auf den thread Thread: ViroPharma mit News und hier auf den beitrag #111. obwohl zugegebenermaßen der verfasser jenes beitrages keine zuverlässige quelle ist. deine 5,8 € bezweifele ich nicht, decken sich mit dem, was ich geschrieben habe.
      da wir uns hier im biotech-forum befinden, sei angemerkt, daß der unterschied zwischen 4,5 und 6 monaten durchaus relevant ist und je nach studiendesign statistisch signifikant sein kann.

      off topic:
      nur mal am rande gefragt, existieren eigentlich schon studien über die auswirkung von death metal auf menschliche gehirnzellen?
      Avatar
      schrieb am 12.11.05 14:14:03
      Beitrag Nr. 41 ()
      ich bleibe bei dem was ich geschrieben habe....seit juni...wenn du zählen kannst erübrigt sich alles weitere!

      zu deinem off topic...wie wirkt sich eigentlich überheblichkeit,arroganz und der drang nach geltung auf das menschliche gehirn aus?!müßtest ein ziemlich großes EGO-zentrum aufweisen...ist das krank?!naja...jedenfalls keine gute charaktereigenschaft!

      und...ich hoffe der "geneigte" leser weiß was er hier wem glauben kann und was nicht!wobei ich wirklich bezweifel das es geneigte leser gibt bei dem ganzen mist der hier von dir geschrieben steht...aber das passt zu deinem geltungsbedürfnis...trotzdem noch denken es liest wer mit...lol...das ist hier unser privat-threat....verstehst du immer noch nicht...ne?!
      Avatar
      schrieb am 12.11.05 14:17:20
      Beitrag Nr. 42 ()
      [posting]18.764.424 von Mr.Arrogance am 12.11.05 11:25:29[/posting]uh man bist du...*****....beitrag nr 111 in deinem threat-verweis belegt genau das was ich sage!
      Avatar
      schrieb am 12.11.05 14:30:54
      Beitrag Nr. 43 ()
      oh bitte, wenn du meine ot-anfrage auf dich beziehst, tut es mir wirklich leid, war nicht meine absicht...

      mathematik ist im pisa-zeitalter wirklich einfach geworden. ich selbst hatte neulich einen wert 2 monate im depot... gekauft am 31.august und verkauft einen tag später!
      Avatar
      schrieb am 12.11.05 15:50:32
      Beitrag Nr. 44 ()
      tut mir auch sehr leid wenn du meine frage auf dich bezogen hast...und an pisa biste wohl kleben geblieben wie?:D:laugh:
      Avatar
      schrieb am 28.11.05 23:11:38
      Beitrag Nr. 45 ()
      die extreme verwässerung geht weiter... erneut werden 7 mio aktien (+1 mio) auf den markt geschmissen.
      natürlich muß das management die gelegenheit nutzen bei diesem hohen kurs. jetzt wird auch klar, warum man die eps künstlich nach oben getrieben hat...
      Avatar
      schrieb am 29.11.05 02:31:29
      Beitrag Nr. 46 ()
      du hast nicht begriffen wofür das geld eingesetzt werden soll...ist aber auch nicht schlimm...kannst gerne anderer meinung sein.
      Avatar
      schrieb am 29.11.05 11:04:05
      Beitrag Nr. 47 ()
      das pfeifen der milchmädchen im walde...
      Avatar
      schrieb am 29.11.05 16:06:03
      Beitrag Nr. 48 ()
      lol...das sieht man ja wer das milchmädchen ist...liegst mal wieder sowas von daneben...:laugh:

      man bist du schlecht...lol...dir sind nun schon über 1,10€ durch die lappen gegangen,wäre für dich heute vormittag ja nen super einstieg gewesen...aber...wenn ich ehrlich bin...den hättest du gar nicht verdient gehabt...:D
      Avatar
      schrieb am 29.11.05 16:12:35
      Beitrag Nr. 49 ()
      9:58AM Reversal-Alert -- ViroPharma rebounds off Mid-Nov low, fills today bear gap at 16.76 (VPHM) 16.87 : -Technical- Initial intraday resistance from here is at the unchanged level at 17.00.
      Avatar
      schrieb am 29.11.05 16:41:21
      Beitrag Nr. 50 ()
      wiederum ein sattes minus für vphm.
      goldrichtig die lagebeurteilung und empfehlung in beitrag #3, damals absolute bubble-kurse...
      Avatar
      schrieb am 29.11.05 17:00:36
      Beitrag Nr. 51 ()
      [posting]19.091.839 von Mr.Arrogance am 29.11.05 16:41:21[/posting]du bist die einzige bubbel...und jetzt zieh endlich leine...mit dir kann man nicht diskutieren...weil du es eh besser weißt...in diesem glauben lasse ich dich jetzt...es hat keinen sinn dir etwas zu erklären...aber auch du wirst noch lernen...:D
      Avatar
      schrieb am 29.11.05 17:10:28
      Beitrag Nr. 52 ()
      weil du es eh besser weißt

      allerdings!
      Avatar
      schrieb am 29.11.05 18:51:20
      Beitrag Nr. 53 ()
      ja du weißt eben alles besser...du bist der king...fragt sich nur für wen...

      deine lügen sollten man dir mal vor augen halten...du gehst von einem hart umkämpften markt aus...was vancocin betrifft...

      dazu:

      29-Nov-2005

      Regulation FD Disclosure, Other Events



      Item 7.01 Regulation FD Disclosure
      On November 29, 2005, ViroPharma Incorporated (the " Company" ) filed a Prospectus Supplement to Registration Statement 333-64482 (the " Prospectus Supplement" ) which included the Company`s current estimate that net product sales of Vancocin will be approximately $160 to $170 million in 2006.


      jo...voll der kampf mit den bösen generikamonstern!lol...man geh spielen!
      Avatar
      schrieb am 29.11.05 19:30:57
      Beitrag Nr. 54 ()
      daß der junge bursche hier nicht in der lage ist, eine vernünftige pro- und kontra-diskussion zu führen, hat er unter beweis gestellt. dies ist auch nicht zu erwarten bei dem hohen grad an uninformiertheit und der mangelhaften analysefähigkeit.

      lügen jedoch lasse ich mir hier nicht unterstellen, auch wenn die irrelevanz seiner äußerungen schwer zu übertreffen ist.
      ich habe nicht behauptet, das vancocin sich in einem hart umkämpften markt befindet. dies ist eine lüge! das gegenteil ist der fall. in beitrag #20 z.b. rede ich von einer zur zeit monopolähnlichen situation:

      vancocin: sie haben ein altes produkt ohne patenschutz für eine nischenindikation und nutzen die z.zt. noch monopolähnliche situation für extreme preiserhöhungen.

      und da der naive junge mann das heutige 8-k filing zitiert: er sollte es einmal komplett lesen, dann erfährt er auch etwas über die risiken und abhängigkeiten für und von vancocin durch konkurrenz, generika, produktion, lieferanten etc...

      auszug:


      We depend heavily on the continued sales of Vancocin.

      If revenue from Vancocin materially declines, our financial condition and results of operations will be materially harmed because, other than potential royalties and milestone payments, sales of Vancocin may be our only source of revenue for at least the next several years.

      Vancocin product sales could be adversely affected by a number of factors, including:

      • manufacturing or supply interruptions, which could impair our ability to acquire adequate supplies of Vancocin to meet demand for the product, and difficulties encountered in qualifying a third party supply chain;

      • changes in the prescribing or procedural practices of physicians in the areas of infectious disease, gastroenterology and internal medicine, including off-label prescribing of other products;

      • the development of competitive generic versions of oral Vancocin or new pharmaceuticals and technological advances to treat the conditions addressed by Vancocin;

      • decreases in the rate of infections for which Vancocin is prescribed;

      • decrease in the sensitivity of the relevant bacterium to Vancocin;

      • changes in terms required by wholesalers, including fee-for-service contracts;

      • marketing or pricing actions by one or more of our competitors;

      • our ability to maintain all necessary contracts or obtain all necessary rights under applicable federal and state rules and regulations;

      • the approval of legislative proposals that would authorize re-importation of Vancocin into the U.S. from other countries;

      • regulatory action by the FDA and other government regulatory agencies;

      • changes in the reimbursement or substitution policies of third-party payors or retail pharmacies; and

      • product liability claims.

      We cannot assure you that revenues from the sale of Vancocin will remain at or above current levels or achieve the level of net product sales that we expect. A decrease in sales of Vancocin could result in our inability to maintain profitability and could have a material adverse effect on our business, financial condition and results of operations.

      Core patent protection for Vancocin has expired, which could result in significant competition from generic products and lead to a significant reduction in sales of Vancocin.

      The last core patent protecting Vancocin expired in 1996. As a result, there is a potential for significant competition from generic products that would be designed to treat the same conditions

      addressed by Vancocin. Such competition could result in a significant reduction in sales of Vancocin. In order to continue to sell Vancocin at the quantity and price levels we are currently experiencing, we intend to rely on product manufacturing trade secrets, know-how and related non-patent intellectual property, confidentiality agreements with our employees, consultants, advisors, contractors and suppliers, and regulatory barriers to market entry that may discourage generic competitors from developing competing products. The effectiveness of these non-patent-related barriers to competition will depend primarily upon:
      • the nature of the market which Vancocin serves and the position of Vancocin in the market from time to time;

      • the growth of the market which Vancocin serves;

      • our ability to protect Vancocin know-how as a trade secret;

      • the complexities and economics of manufacture of a competitive product; and

      • the current or future regulatory approval requirements for any generic applicant.

      We cannot assure you that generic competitors will not take advantage of the absence of patent protection for Vancocin to attempt to develop a competing product. From time to time we have become aware of information suggesting that other potential competitors may be attempting to develop a competing generic product. For example, on November 8, 2005, Akorn, Inc. announced that it had signed a letter of intent with Cipla, Ltd., to develop and supply an oral anti-infective Abbreviated New Drug Application, or ANDA, drug product which is distributed and used primarily in U.S. hospitals and has a current market size of approximately $100 million. Akorn disclosed that Cipla will be responsible for the development and manufacturing of the drug, and Akorn will be responsible for the ANDA regulatory submission and clinical development. The product was not identified, but may be an oral formulation of vancomycin. Except as discussed above, we are not aware of any public announcements, regulatory filings or public statements that potential generic competitors are developing a competing product, nor are we aware of the status of any such competitive efforts.

      We are not able to predict the time period in which a generic drug may enter the market, as this timing will be affected by a number of factors, including:

      • the time required to develop appropriate manufacturing procedures;

      • whether a method of demonstrating bioequivalence, or other in-vitro method, is available to an applicant to gain marketing approval by the FDA in lieu of performing clinical studies;

      • the nature of any clinical trials which are required, if any; and

      • the specific formulation of drug for which approval is being sought.

      If a generic competitor were to formulate a competing product that was approved by the FDA and that gained market acceptance, it would have a material adverse effect on our sales of Vancocin and on our business.

      We do not know whether Vancocin will continue to be competitive in the markets which it serves.

      We currently generate revenues from sales of Vancocin in the U.S. for the treatment of antibiotic-associated pseudomembranous colitis caused by Clostridium difficile, or C. difficile, and enterocolitis caused by Staphylococcus aureus, including methicillin-resistant strains. Vancocin sales for treatment of antibiotic-associated pseudomembranous colitis caused by C. difficile have increased over the past 12 months; however, Vancocin`s share of the U.S. market for this indication may decrease due to competitive forces and market dynamics. Metronidazole, a generic product, is regularly prescribed to treat C. difficile-associated disease at costs which are substantially lower than for Vancocin. In addition, products which are currently marketed for other indications by other companies may also be prescribed to treat this indication. Other drugs that are still in development by our competitors, including Genzyme Corporation, Oscient Pharmaceuticals and Optimer Pharmaceuticals, could be found to have competitive advantages over Vancocin. Approval of new products, or expanded use of currently available products, to treat C. difficile-associated disease, and particularly severe disease caused by C. difficile infection, could materially and adversely affect our sales of Vancocin.

      We rely on a single third party to perform the distribution and logistics services for Vancocin.
      We rely on a single third party to provide all necessary distribution and logistics services with respect to our sales of Vancocin, including warehousing of finished product, accounts receivable management, billing, collection and recordkeeping. If the third party ceases to be able to provide us with these services, or does not provide these services in a timely or professional manner, it could significantly disrupt our commercial operations, and may result in our not achieving the sales of Vancocin that we expect. Additionally, any interruption to these services could cause a delay in delivering product to our customers, which could have a material adverse effect on our business.

      The third party service provider stores and distributes our products from a single warehouse located in the central U.S. A disaster occurring at or near this facility could materially and adversely impact our ability to supply Vancocin to our wholesalers which would result in a reduction in revenues from sales of Vancocin.
      Avatar
      schrieb am 30.11.05 03:42:32
      Beitrag Nr. 55 ()
      :laugh:

      der alte knacker sollte sich mal mit den fakten auseinander setzen...und nicht mit dingen aufhalten...bei denen sich firma X,Y & Z in der gleichen art und weise rechtlich absichern würde...wie naiv bist du eigtl?!vor ein paar wochen hast du selbst zugegeben dich nur "oberflächlich" mit dem wert beschäftigt zu haben...jetzt willst du ein experte sein?!du bist ...:laugh:....
      Avatar
      schrieb am 30.11.05 10:09:28
      Beitrag Nr. 56 ()
      ein wenig tut es mir leid, wenn hier der Eindruck entsteht, es handele sich bei VPHM-aktionären grundsätzlich um geistig unterprivilegierte schaumschläger. dem möchte ich energisch widersprechen!
      kenne z.b. hier auch jemanden, den ich sehr respektiere, der macht hervorragendes research, hat große fähigkeiten und die notwendige distanziertheit, einen wert von allen seiten zu betrachten, der mir bei der beurteilung des bereichs forschung und entwicklung überlegen ist... der ist VPHM-aktionär (oder war es zumindest bis vor kurzem?!).

      bei den blauäugigen hier erkenne ich die fanatische begeisterung der unerfahrenen zur endzeit der technologie/neue märkte bubble wieder. es sind die, die eine em.tv (um nur ein beispiel zu nennen) anfang 2000 kauften, als der rationale anleger nur den kopf schüttelte.

      kein wunder, daß eine halbe stunde schon ausreicht, mehr über einen wert zu wissen als die exemplare mit jener dünnbrettbohrer-mentalität.
      Avatar
      schrieb am 08.12.05 11:15:37
      Beitrag Nr. 57 ()
      [posting]19.057.192 von Mr.Arrogance am 28.11.05 23:11:38[/posting]jetzt sind es sogar 10,35 mio aktien geworden, die VPHM zum preis von $15,8288 auf den markt wirft.
      VPHM`s "lieblingsanalysten" von pj kassieren bei dem deal knapp $4 mio, genauso viel wie die goldmänner... ohne berücksichtigung zusätzlicher trading-gewinne.

      respekt muß man haben vor dem VPHM-management. sie haben in kurzer zeit hervorragendes geleistet.
      am abgrund stehend kauften sie vor gut einem jahr ein medikament, das ihnen angeboten wurde, und das sie sich eigentlich nicht leisten konnten, schafften es aber durch die hervorragende perfomance dieses medikamentes, den aktienkurs in schwindelerregende höhen zu katapultieren.
      dies war überlebenswichtig, um die entstandenen massiven schulden in den griff zu bekommen, was nun endgültig gelungen sein dürfte durch die kapitalerhöhung auf hohem kursniveau.
      insgesamt hat man die schulden mit über 40 mio neuen aktien in den griff bekommen, und hat nun wieder luft zum atmen.
      nun gilt es, eine zukunft nach vancocin zu entwickeln, denn die derzeitigen gewinne sind natürlich nicht nachhaltig.
      die pipeline ist schmal, was einerseits die kosten gering hält, andererseits die hoffnungen auf einen neuen gewinnbringer einschränkt. maribavir ist z.zt. am weitestens und das einzige projekt, für das die rechte noch komplett bei VPHM liegen. mitte 2006 soll eine phase 3 starten, wenn alles planmäßig verläuft. dies wird zu starkem anstieg der r&d-kosten führen, die in diesem stadium wesentlich höher sind als bei früheren studien. durch die kapitalerhöhung hat sich VPHM die möglichkeit geschaffen, diese entwicklung voranzutreiben und sich zusätzliche handlungsfähigkeit zu schaffen.

      alles in allem eine großartige leistung von de rosen`s team in den letzten 14 monaten.
      Avatar
      schrieb am 08.12.05 12:24:36
      Beitrag Nr. 58 ()
      aventis, bis dahin größter direct holder mit über 2einhalb mio aktien, ist übrigens kurz nach den quartalszahlen komplett ausgestiegen.
      Avatar
      schrieb am 08.12.05 12:35:03
      Beitrag Nr. 59 ()
      wo hast du das gelesen...Wenn es stimmen sollte es waren 2,6 Mill Aktien dann hat Michael de Rosen für Aventis gearbeitet.
      Du wurdest zwar gewaltig kritisiert hast aber manche kluge Köpfe die Augen geöffnet.
      Avatar
      schrieb am 08.12.05 12:45:12
      Beitrag Nr. 60 ()
      filing ist auf der VPHM-homepage:

      http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=92320&p=IROL-sec…

      pflichtlektüre also für die "vphm-gurus" hier...
      Avatar
      schrieb am 08.12.05 22:17:17
      Beitrag Nr. 61 ()
      in vancocin steckt noch eine menge potential...ich habe vertrauen in das management von viropharma...KE ist erfolgreich verlaufen...das interesse war groß bei institutionellen...starke hände in einem papier sind immer gut...

      die heutige pr unterstreicht das potential von vancocin....

      Press Release Source: ViroPharma Incorporated

      Recent Key Publications Describe Evolving Epidemic of Severe Clostridium difficile-Associated Disease
      Thursday December 8, 3:35 pm ET
      `The New England Journal of Medicine` Describes Worsening Epidemic; `Morbidity and Mortality Weekly` Highlights Spread into Community

      EXTON, Pa., Dec. 8, 2005 (PRIMEZONE) -- ViroPharma Incorporated (NasdaqNM:VPHM - News) today announced that The New England Journal of Medicine (NEJM) and the Center for Disease Control and Prevention`s (CDC) Morbidity and Mortality Weekly (MMWR) have further described the ongoing epidemic of severe disease caused by Clostridium difficile, including additional characterization of the variant strain that is causing significant increases in the rates of morbidity and mortality in 16 states across the U.S. and in Canada, and the spread of this once hospital based disease into community settings.

      ADVERTISEMENT
      ViroPharma is engaged in efforts to raise awareness of this growing problem through the launch of a major educational campaign on C. difficile-associated disease (CDAD). The company commercializes Vancocin(r), which is indicated for the treatment of antibiotic-associated pseudomembranous colitis caused by C. difficile.

      ``The epidemiology of CDAD is changing dramatically,`` commented Steven Gelone, PharmD., ViroPharma`s director of medical affairs. ``The presence of severe CDAD in patients previously thought to be at low risk of acquiring disease is of great concern. Additionally, it appears that the epidemic strain is associated with an increased incidence of disease in the hospital, as well as greater morbidity and mortality. This strain has displayed decreased in vitro susceptibility to fluoroquinolone antibiotics, and exposure to these drugs has been identified as a risk factor for disease. This significantly complicates efforts directed at controlling the spread of CDAD.``

      Data on characteristics of the epidemic strain and the subsequent morbidity and mortality associated with C. difficile disease were published in the December 8, 2005 edition of The New England Journal of Medicine (Vol. 353, No. 23, 2433-2449 and 2503-2505). In an accompanying editorial, John G. Bartlett, M.D. and Trish M. Perl, M.D. noted that the data presented in this week`s edition of the journal from studies is the U.S. and Quebec support the concept that a more virulent strain of C. difficile is causing epidemic disease at selected locations, with a wider distribution than previously identified in the medical literature. They suggest that control hinges on prevention of spread, early recognition of cases, and optimal management of disease.

      As described in the NEJM paper entitled ``An Epidemic, Toxin Gene-Variant Strain of Clostridium difficile`` (L. Clifford McDonald, M.D. et al.), a total of 187 C. difficile isolates from health care facilities in six U.S. states were characterized in an effort to describe the new strain which is causing increased virulence and resistance to common fluoroquinolone antibiotics. According the publication, results of the characterization studies showed that all BI isolates, historical (pre-2001) and recent (since 2001), were of toxinotype III, were positive for binary toxin, and contained a deletion to the toxin repressor gene tcdC. This deletion may be associated with significantly increased production of Toxin A and B, which may cause more severe disease. All BI isolates, recent and historical, had similar rates of resistance (79 percent) to clindamycin. However, resistance to newer and commonly used fluoroquinolones, gatifloxican and moxifloxican, was only associated with newer strains, and not seen in any of the historic strains. The authors concluded that this BI strain ``has become more resistant to fluoroquinolones, and has emerged as a cause of geographically dispersed C. difficile-associated disease.``

      Similarly, data from ``A Predominantly Clonal Multi Institutional Outbreak of Clostridium difficile-Associated Diarrhea with High Morbidity and Mortality`` (Vivian G. Loo, M.D. et al.) further described the epidemic strain in Quebec. A total of 1703 patients with nosocomial CDAD from 12 Quebec hospitals were identified. Isolates from a subgroup of these patients were typed and analyzed for binary toxin genes and partial deletions of tcdC. According the publication, results of this prospective study showed that incidence of disease had risen dramatically to 22.5 per 1000 admissions, with a 30-day attributable mortality rate of 6.9 percent The authors concluded that this strain of C. difficile was responsible for the described outbreak of CDAD in Quebec, and that exposure to fluoroquinolones or cephalosporins was a risk factor. The study noted that transmission of this predominant strain among hospitals ``could have resulted from transfers of colonized or infected patients or perhaps from colonized healthcare workers who worked in multiple institutions.``

      In addition, the December 2, 2005 Morbidity and Mortality Weekly (MMWR) (Vol. 54, No. 47, 1201-1205) included a report describing the presence of severe CDAD in otherwise healthy people living in the community, and other populations previously thought to be at low risk. The report entitled ``Severe Clostridium difficile-Associated disease in Populations Previously at Low Risk - Four States, 2005`` described results of recent investigations in Pennsylvania and other states which indicated the presence of severe CDAD, including disease related fatalities, in out-patient populations generally considered to be at low risk of CDAD. Ten peripartum and 23 community acquired cases many with minimal or no exposure to a health care setting, were reported from four states during May and June of 2005. Overall, 73 percent of these cases were associated with antimicrobial use within three months before diarrhea onset. Thirty percent of these cases required hospitalization to treat their CDAD; 15 percent necessitated a visit to the emergency department. According to the report, these data ``underscore the importance of judicious antimicrobial use, the need for community clinicians to maintain a higher index of suspicion for CDAD, and the need for surveillance to better understand the changing epidemiology of CDAD.``

      C. difficile is a bacterium, which under certain circumstances, typically after antibiotic therapy, can colonize the lower gastrointestinal tract where it may produce toxins which cause inflammation of the colon and diarrhea, and the associated complications of disease. Advanced age, gastrointestinal surgery/manipulation, long length of stay in healthcare settings, a serious underlying illness and immunocompromising conditions are associated with increased risk of disease. According to the CDC, there are approximately 3,000,000 cases of antibiotic associated diarrhea per year, of which 15 to 25 percent are caused by C. difficile.

      About ViroPharma Incorporated

      ViroPharma Incorporated is a biopharmaceutical company dedicated to the development and commercialization of products that address serious diseases treated by physician specialists and in hospital settings. ViroPharma commercializes Vancocin(r), approved for oral administration for treatment of antibiotic-associated pseudomembranous colitis caused by Clostridium difficile and enterocolitis caused by Staphylococcus aureus, including methicillin-resistant strains (for prescribing information, please download the package insert at http://www.viropharma.com/docs/pulvules_pi.pdf)." target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">http://www.viropharma.com/docs/pulvules_pi.pdf). ViroPharma currently focuses its drug development activities in viral diseases including cytomegalovirus (CMV) and hepatitis C (HCV). For more information on ViroPharma, visit the company`s website at http://www.viropharma.com.

      Certain statements in this press release may contain forward-looking statements that involve a number of risks and uncertainties, including those relating to continued increase in C. difficile disease incidence and severity. Our actual results could differ materially from those results expressed in, or implied by, these forward-looking statements. The commercialization of pharmaceutical products is subject to risks and uncertainties. There can be no assurance that there will be no decreases in the rate of infections for which Vancocin is prescribed or that the prescribing or procedural practices of infectious disease, gastroenterologists and internal medicine doctors will not change in a manner adverse to us. These factors, and other factors, including, but not limited to those described in ViroPharma`s current report on Form 8-K filed with the Securities and Exchange Commission on November 29, 2005, could cause future results to differ materially from the expectations expressed in this press release. The forward-looking statements contained in this press release may become outdated over time. ViroPharma does not assume any responsibility for updating any forward-looking statements.


      Contact:

      ViroPharma Incorporated
      Will Roberts, Director, Corporate Communications
      (610) 321-6288

      Source: ViroPharma Incorporated


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