Barry Callebaut läuft Lindt den 1. Rang ab (Seite 41)
eröffnet am 08.05.08 22:52:59 von
neuester Beitrag 02.05.24 09:53:03 von
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10.000 US-Dollar im Visier: Kakao-Preis hat sich in diesem Jahr mehr als verdoppelt, Engpass hält an 19.03.24 · wallstreetONLINE Redaktion |
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Ratings
Barry Callebaut has active relationships with Standard & Poor’s and Moody’s. Their current ratings are:
April 30, 2009, S&P reiterates the Corporate Credit Rating BB+/stable.
S&P BB+/Stable Corporate Credit Rating
BB+ Senior unsecured bank loan (EUR 850 m)
BB+ Senior unsecured notes (EUR 350 m)
4 Recovery rating
February 18, 2009, Moody's reiterates the Corporate Credit Rating Ba1/Stable
Moody's Ba1/Stable Corporate Family Rating
Ba1/LGD4 Senior unsecured notes (EUR 350 m)
Based on Barry Callebaut's solid track record of stable operating margins and credit metrics, S&P re-affirmed Barry Callebaut's existing corporate rating of BB+, on April 30, 2009. Main drivers for this are:
•Market leader in a strong growing market of outsourced chocolate and cocoa products
•Geographic diversification and large customer base
•Benefitting from a EUR 350 million bond, maturing 2017, and a EUR 850 million syndicated credit facility
S&P gave Barry Callebaut a recovery rating of 4.
Moody's reiterated Barry Callebaut's Ba1 corporate family rating (CFR), mainly based on:
•Relatively solid business profile
•Stable revenues and strong market position
•Highly predictable margins and cash flows but also a financial profile relatively weak for the rating category
Barry Callebaut has active relationships with Standard & Poor’s and Moody’s. Their current ratings are:
April 30, 2009, S&P reiterates the Corporate Credit Rating BB+/stable.
S&P BB+/Stable Corporate Credit Rating
BB+ Senior unsecured bank loan (EUR 850 m)
BB+ Senior unsecured notes (EUR 350 m)
4 Recovery rating
February 18, 2009, Moody's reiterates the Corporate Credit Rating Ba1/Stable
Moody's Ba1/Stable Corporate Family Rating
Ba1/LGD4 Senior unsecured notes (EUR 350 m)
Based on Barry Callebaut's solid track record of stable operating margins and credit metrics, S&P re-affirmed Barry Callebaut's existing corporate rating of BB+, on April 30, 2009. Main drivers for this are:
•Market leader in a strong growing market of outsourced chocolate and cocoa products
•Geographic diversification and large customer base
•Benefitting from a EUR 350 million bond, maturing 2017, and a EUR 850 million syndicated credit facility
S&P gave Barry Callebaut a recovery rating of 4.
Moody's reiterated Barry Callebaut's Ba1 corporate family rating (CFR), mainly based on:
•Relatively solid business profile
•Stable revenues and strong market position
•Highly predictable margins and cash flows but also a financial profile relatively weak for the rating category
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.818.007 von Goldwalla am 20.08.09 14:39:50Das interessiert mich und ich werde mich mit B.Callebaut in Verbindung setzen. Die Antwort stelle ich dann hier rein.
Übrigens mag ich Halloren nicht, ist mir zu süß und wie feines Sandpapier auf der Zunge.
Übrigens mag ich Halloren nicht, ist mir zu süß und wie feines Sandpapier auf der Zunge.
Antwort auf Beitrag Nr.: 37.817.572 von solarprovost am 20.08.09 13:51:39Eine "gesunde" und zahnfreundliche Schokolade wird sich hier nicht
durchsetzen können.
Die Leute wollen halt nicht das giftige Aspartam freiwillig essen.
Hinter dem Süß-Genuss ohne Reue stehen eindeutige wissenschaftliche Erkenntnisse und eine hoch entwickelte
Lebensmitteltechnologie: Statt Zucker enthalten zahnfreundliche Produkte Zuckeraustauschstoffe wie Isomalt, Mannit,
Maltit, Sorbit oder Xylit und Süßstoffe (z. B. Acesulfam-K, Aspartam, Cyclamat und Saccharin). Diese können von den
Mundbakterien nicht oder kaum zu zahnschädigenden Säuren abgebaut werden.
Aber diese synthetischen Austauschstoffe sind um vieles schädlicher
als Zucker.
Auch L&S verwendet Aspartam, daher halte- und esse lieber Halloren
Schoko, die Halloren AG verwendet diesen Dreck nicht.
durchsetzen können.
Die Leute wollen halt nicht das giftige Aspartam freiwillig essen.
Hinter dem Süß-Genuss ohne Reue stehen eindeutige wissenschaftliche Erkenntnisse und eine hoch entwickelte
Lebensmitteltechnologie: Statt Zucker enthalten zahnfreundliche Produkte Zuckeraustauschstoffe wie Isomalt, Mannit,
Maltit, Sorbit oder Xylit und Süßstoffe (z. B. Acesulfam-K, Aspartam, Cyclamat und Saccharin). Diese können von den
Mundbakterien nicht oder kaum zu zahnschädigenden Säuren abgebaut werden.
Aber diese synthetischen Austauschstoffe sind um vieles schädlicher
als Zucker.
Auch L&S verwendet Aspartam, daher halte- und esse lieber Halloren
Schoko, die Halloren AG verwendet diesen Dreck nicht.
Was ist los? Trotz guter Zahlen und Meldungen gehts abwärts. Die nächsten Unterstützungslinien (auch vom Aufwärtstrend) sind ganz eng am derzeitigen Kurs. Wenn er weiter fällt, dann könnte es auch erst mal ein paar Wochen weiter abwärts gehen.
Langfristig halte ich diesen Wert trotzdem für ein lohnendes Investment. Nun fällt die Entscheidung schwer: Jetzt zugreifen in der Hoffnung, dass der Kurs alsbald dreht oder auf neue Einstiegskurse leicht über 300 Euro hoffen?
Langfristig halte ich diesen Wert trotzdem für ein lohnendes Investment. Nun fällt die Entscheidung schwer: Jetzt zugreifen in der Hoffnung, dass der Kurs alsbald dreht oder auf neue Einstiegskurse leicht über 300 Euro hoffen?
Barry Callebaut’s new ProBenefit chocolate lets consumers have their chocolate and health benefits, too.
Designed to help consumers maintain a healthy intestinal balance, ProBenefit chocolate -- enhanced with probiotic bacterial cultures -- now is available for the North American market. In addition to its probiotic health benefits, the chocolate is kosher-certified, offers a long shelf life and does not require refrigeration.
Available in milk and dark chocolate, ProBenefit helps the body to maintain a healthy balance of “good” bacteria, while promoting optimal intestinal function and good health. To ensure the survival of the probiotics throughout digestion, Barry Callebaut uses a special production system that ensures a homogenous blend of probiotics in chocolate within a restricted temperature range.
http://www.candyindustry.com/CDA/Articles/Supplier_News/BNP_… 11.08.2009
Designed to help consumers maintain a healthy intestinal balance, ProBenefit chocolate -- enhanced with probiotic bacterial cultures -- now is available for the North American market. In addition to its probiotic health benefits, the chocolate is kosher-certified, offers a long shelf life and does not require refrigeration.
Available in milk and dark chocolate, ProBenefit helps the body to maintain a healthy balance of “good” bacteria, while promoting optimal intestinal function and good health. To ensure the survival of the probiotics throughout digestion, Barry Callebaut uses a special production system that ensures a homogenous blend of probiotics in chocolate within a restricted temperature range.
http://www.candyindustry.com/CDA/Articles/Supplier_News/BNP_… 11.08.2009
Posted on Mon, Aug. 3, 2009 by the Philadelphia Inquirer
Chocolate producer keeps low profileBy Bob Fernandez
The manufacturing complex on Suckle Highway in Pennsauken looks as though anything could roll out its doors - carpet, wooden pallets, automotive distributor caps.
But step inside and enter a chocolate fantasy. The smell assaults you. Vats and vats of chocolate in various stages of production. Dark chocolate. Milk chocolate. White chocolate.
"Whatever the customer wants, that's what we'll give to them," the eager-to-please Bill Hayes, Pennsauken site manager for Swiss chocolate giant Barry Callebaut AG, said during a walk around the clean and industrial two-building complex.
Noted his colleague, Mark Adriaenssens, a "food engineer" and director of applied research and development for Barry Callebaut: "We want to be the motor of the chocolate industry, to make the wheels turn. The others can polish the outside of the car."
Barry Callebaut, a company that one cocoa-bean importer called a "sleeping giant," takes the chocolate business very seriously. The company, born from one named Cacao Barry and another named Callebaut, grinds and roasts tens of millions of pounds of cocoa beans a year at a plant in Eddystone. The raw chocolate ingredients from those cocoa nibs could top 19.2 billion doughnuts with frosting.
At the Pennsauken complex with the white-painted vats across the Delaware River, Barry Callebaut ships chocolate by the small pail, the 55-gallon drum, or the 45,000-gallon tanker to candy companies and commercial bakeries within a several-hour drive.
The Pennsylvania-New Jersey region has been a U.S. leader in chocolate production for many years. Cocoa beans are delivered to Delaware River ports. Several companies, among them the Hershey Co. (in the eponymous Hershey, Pa., of course), the Blommer Chocolate Co., of East Greenville, Montgomery County; and Wilbur Chocolate Co. Inc., of Lititz, Pa., produce chocolate goodies. A smaller company is Lyons & Sons Inc., of Camden, where a worker died last month after falling into a vat melting bricks of chocolate.
Barry Callebaut is part of this group but, for the most part, it is less recognized because it does not have a big-name brand. There is a reason for that. The company would like to avoid competing with its customers, which it supplies with chocolate as an outsourcing company.
Barry Callebaut says its outsourcing business is booming as U.S. manufacturers embrace outsourcing business models. Revenue grew 23.1 percent in North America in its most recent fiscal year, which ended last summer.
The company bought the Eddystone roasting plant in 2007 and said at the time that it would double the plant's capacity to 100 million pounds of cocoa beans a year. In 2008, the company added a chocolate-innovation lab to help customers develop new products at the Pennsauken complex. Between Eddystone and Pennsauken, Barry Callebaut employs 200 workers.
Harvey Weiner, owner of Dependable Distribution Services Inc. on Philadelphia's Pier 84 on the Delaware River, annually handles 175 million to 330 million pounds of cocoa beans, many of them headed to Barry Callebaut's roaster in Eddystone.
"People don't know Barry in the United States because they don't see a candy bar on the street," said Weiner, who called the company a sleeping giant. Globally, Barry Callebaut has operations in 40 nations and $4.5 billion in revenue.
The Swiss company is part of an overall trend of expanded cocoa-grinding capacity in Pennsylvania, Weiner said.
Chocolate producers and bakers find that outsourcing of their operations to Barry Callebaut or its competitors, such as Blommer, boosts their economic efficiency and allows them to focus on other operations, Barry Callebaut officials say.
"We can fill our lines with multiple customers, while their lines are just filled with their own," Hayes said.
Most candy companies and bakeries also lack the sharp focus on processing raw chocolate and cocoa beans. Barry Callebaut claims to have 1,700 recipes for chocolate for its customers. Among its U.S. customers is Hershey, which has an outsourcing contract with Barry Callebaut at its new plant in Monterrey, Mexico.
Barry has other U.S. operations in California, Illinois, and Vermont.
Adriaenssens opened the innovations lab in Pennsauken to put an "American spin" on new products for the U.S. chocolate market. Many say the U.S. mass chocolate market is not as sophisticated as the European market.
One recent day, Adriaenssens laid out on a counter two new products: cinnamon-flavored chocolate chips and a dark-chocolate nugget for Hershey. Other areas ripe for innovation, according to Adriaenssens and a colleague in Chicago:
Infusing chocolate with probiotic cultures that make it beneficial to digestion (in other words, making it good for you).
Reducing calories, or fats, in chocolate.
Jazzing up chocolate with specific fruity, nutty, or acidic tastes from cocoa beans from different parts of the world, similar to coffees or wines.
Adriaenssens, who translated a Belgian saying into English, said, "Chocolate is in our clothing."
Chocolate producer keeps low profileBy Bob Fernandez
The manufacturing complex on Suckle Highway in Pennsauken looks as though anything could roll out its doors - carpet, wooden pallets, automotive distributor caps.
But step inside and enter a chocolate fantasy. The smell assaults you. Vats and vats of chocolate in various stages of production. Dark chocolate. Milk chocolate. White chocolate.
"Whatever the customer wants, that's what we'll give to them," the eager-to-please Bill Hayes, Pennsauken site manager for Swiss chocolate giant Barry Callebaut AG, said during a walk around the clean and industrial two-building complex.
Noted his colleague, Mark Adriaenssens, a "food engineer" and director of applied research and development for Barry Callebaut: "We want to be the motor of the chocolate industry, to make the wheels turn. The others can polish the outside of the car."
Barry Callebaut, a company that one cocoa-bean importer called a "sleeping giant," takes the chocolate business very seriously. The company, born from one named Cacao Barry and another named Callebaut, grinds and roasts tens of millions of pounds of cocoa beans a year at a plant in Eddystone. The raw chocolate ingredients from those cocoa nibs could top 19.2 billion doughnuts with frosting.
At the Pennsauken complex with the white-painted vats across the Delaware River, Barry Callebaut ships chocolate by the small pail, the 55-gallon drum, or the 45,000-gallon tanker to candy companies and commercial bakeries within a several-hour drive.
The Pennsylvania-New Jersey region has been a U.S. leader in chocolate production for many years. Cocoa beans are delivered to Delaware River ports. Several companies, among them the Hershey Co. (in the eponymous Hershey, Pa., of course), the Blommer Chocolate Co., of East Greenville, Montgomery County; and Wilbur Chocolate Co. Inc., of Lititz, Pa., produce chocolate goodies. A smaller company is Lyons & Sons Inc., of Camden, where a worker died last month after falling into a vat melting bricks of chocolate.
Barry Callebaut is part of this group but, for the most part, it is less recognized because it does not have a big-name brand. There is a reason for that. The company would like to avoid competing with its customers, which it supplies with chocolate as an outsourcing company.
Barry Callebaut says its outsourcing business is booming as U.S. manufacturers embrace outsourcing business models. Revenue grew 23.1 percent in North America in its most recent fiscal year, which ended last summer.
The company bought the Eddystone roasting plant in 2007 and said at the time that it would double the plant's capacity to 100 million pounds of cocoa beans a year. In 2008, the company added a chocolate-innovation lab to help customers develop new products at the Pennsauken complex. Between Eddystone and Pennsauken, Barry Callebaut employs 200 workers.
Harvey Weiner, owner of Dependable Distribution Services Inc. on Philadelphia's Pier 84 on the Delaware River, annually handles 175 million to 330 million pounds of cocoa beans, many of them headed to Barry Callebaut's roaster in Eddystone.
"People don't know Barry in the United States because they don't see a candy bar on the street," said Weiner, who called the company a sleeping giant. Globally, Barry Callebaut has operations in 40 nations and $4.5 billion in revenue.
The Swiss company is part of an overall trend of expanded cocoa-grinding capacity in Pennsylvania, Weiner said.
Chocolate producers and bakers find that outsourcing of their operations to Barry Callebaut or its competitors, such as Blommer, boosts their economic efficiency and allows them to focus on other operations, Barry Callebaut officials say.
"We can fill our lines with multiple customers, while their lines are just filled with their own," Hayes said.
Most candy companies and bakeries also lack the sharp focus on processing raw chocolate and cocoa beans. Barry Callebaut claims to have 1,700 recipes for chocolate for its customers. Among its U.S. customers is Hershey, which has an outsourcing contract with Barry Callebaut at its new plant in Monterrey, Mexico.
Barry has other U.S. operations in California, Illinois, and Vermont.
Adriaenssens opened the innovations lab in Pennsauken to put an "American spin" on new products for the U.S. chocolate market. Many say the U.S. mass chocolate market is not as sophisticated as the European market.
One recent day, Adriaenssens laid out on a counter two new products: cinnamon-flavored chocolate chips and a dark-chocolate nugget for Hershey. Other areas ripe for innovation, according to Adriaenssens and a colleague in Chicago:
Infusing chocolate with probiotic cultures that make it beneficial to digestion (in other words, making it good for you).
Reducing calories, or fats, in chocolate.
Jazzing up chocolate with specific fruity, nutty, or acidic tastes from cocoa beans from different parts of the world, similar to coffees or wines.
Adriaenssens, who translated a Belgian saying into English, said, "Chocolate is in our clothing."
Kalorienarme Schokolade
Schlanke Schokolade
Eine Schokolade mit 90 Prozent weniger Kalorien als herkömmliche Schokolade?! Was wie ein schlapper Aprilscherz klingt, ist einem Schweizer Konzern bitterernst.
550 Kilokalorien stecken in einer durchschnittlichen 100-Gramm -Schokoladentafel. Zu viel, um sich reuelos mehr als ein paar Stückchen einzuverleiben. Die Erfindung einer Alternative mit genauso viel Geschmack, aber deutlich weniger Kalorien, sollte eine wahre Goldgrube sein. Aus diesem Grund tüftelt der Schweizer Schokoladengigant Barry Callebaut (der weltgrößte Hersteller von Kakao- und Schokoladenprodukten beliefert unter anderem Marken wie Nestlé und Cadbury) seit einiger Zeit an genau diesem Rezept.
Nicht cremig dafür knusprig
Die neue Wundertafel protzt mit einer unglaublichen Kalorienreduktion um 90 Prozent pro Volumen im Vergleich zu herkömmlicher Schokolade. Wie dieses Kunststück vollbracht werden soll, will Chefentwickler Hans Vriens natürlich nicht preisgeben, wohl aber weitere Details zur Beschaffenheit: Vulcano (so der Arbeitstitel für die schlanke Schokolade) wird zwar nicht so cremig über die Zunge gleiten wie Milchschokolade, dafür mit krokantähnlicher Knusprigkeit überzeugen.
Wärmeresistent bis 55 Grad
Ein weiterer Pluspunkt, der die Schokolade in wärmeren Klimazonen zum Verkaufshit machen soll, ist ihr hoher Schmelzpunkt. Erst ab einer Wärmeeinwirkung von 55 Grad verliert Vulcano die Form. Im Mund darf sie trotzdem genüsslich zergehen, nur ist dafür nicht die Wärme, sondern Löslichkeit durch Speichel verantwortlich. Erste Konsumententests hat die Schokoladeninnovation bereits bestanden, alle Patente sind bereits angemeldet. Forschungschef Vriens zufolge wird die figurfreundliche Tafel in etwa zwei Jahren im Handel erhältlich sein.
Der Erfindergeist des Konzerns ist damit übrigens noch lange nicht erschöpft. Auch an dem Rezept für zahnschonende Schokolade mit verdauungsfördernden Eigenschaften wird momentan gefeilt.
29.07.09 - 14:07
http://www.fem.com/lifestyle/kalorienarme-schokolade-schlank…
Schlanke Schokolade
Eine Schokolade mit 90 Prozent weniger Kalorien als herkömmliche Schokolade?! Was wie ein schlapper Aprilscherz klingt, ist einem Schweizer Konzern bitterernst.
550 Kilokalorien stecken in einer durchschnittlichen 100-Gramm -Schokoladentafel. Zu viel, um sich reuelos mehr als ein paar Stückchen einzuverleiben. Die Erfindung einer Alternative mit genauso viel Geschmack, aber deutlich weniger Kalorien, sollte eine wahre Goldgrube sein. Aus diesem Grund tüftelt der Schweizer Schokoladengigant Barry Callebaut (der weltgrößte Hersteller von Kakao- und Schokoladenprodukten beliefert unter anderem Marken wie Nestlé und Cadbury) seit einiger Zeit an genau diesem Rezept.
Nicht cremig dafür knusprig
Die neue Wundertafel protzt mit einer unglaublichen Kalorienreduktion um 90 Prozent pro Volumen im Vergleich zu herkömmlicher Schokolade. Wie dieses Kunststück vollbracht werden soll, will Chefentwickler Hans Vriens natürlich nicht preisgeben, wohl aber weitere Details zur Beschaffenheit: Vulcano (so der Arbeitstitel für die schlanke Schokolade) wird zwar nicht so cremig über die Zunge gleiten wie Milchschokolade, dafür mit krokantähnlicher Knusprigkeit überzeugen.
Wärmeresistent bis 55 Grad
Ein weiterer Pluspunkt, der die Schokolade in wärmeren Klimazonen zum Verkaufshit machen soll, ist ihr hoher Schmelzpunkt. Erst ab einer Wärmeeinwirkung von 55 Grad verliert Vulcano die Form. Im Mund darf sie trotzdem genüsslich zergehen, nur ist dafür nicht die Wärme, sondern Löslichkeit durch Speichel verantwortlich. Erste Konsumententests hat die Schokoladeninnovation bereits bestanden, alle Patente sind bereits angemeldet. Forschungschef Vriens zufolge wird die figurfreundliche Tafel in etwa zwei Jahren im Handel erhältlich sein.
Der Erfindergeist des Konzerns ist damit übrigens noch lange nicht erschöpft. Auch an dem Rezept für zahnschonende Schokolade mit verdauungsfördernden Eigenschaften wird momentan gefeilt.
29.07.09 - 14:07
http://www.fem.com/lifestyle/kalorienarme-schokolade-schlank…
Barry Callebaut develops low calorie, heat resistant chocolate
By Guy Montague-Jones, 22-Jul-2009
Related topics: Industry
Food engineers at Barry Callebaut have developed a chocolate that has both a high melting point and a low calorie count.
The Volcano chocolate has 90 per cent fewer calories than the average product, and begins to melt at 55°C whereas ordinary chocolate tends to melt at only 30°C, according to the Swiss company.
So who wants to buy heat resistant, low calorie chocolate?
Target market
Barry Callebaut spokesperson Gaby Tschofen told Confectionery News that the low calorie content has obvious appeal to those eager to keep their waistlines in check.
Meanwhile, the high melting point makes the product suitable for warm climates and people who like to eat on the move, according to Tschofen.
There is no such thing as a free lunch in food formulation and low calories and heat resistance add up to bad tasting chocolate.
But Tschofen said Volcano makes no sacrifice on taste, and insisted on the importance of taste. “If the taste of a chocolate is not good, it won’t sell.”
Described by the spokesperson as “very chocolaty, with a pleasant rich aroma”, Volcano does differ from most chocolate on the texture front.
It contains air bubbles, hence the Volcano name tag, and has a crunchy rather than creamy feel in the mouth.
Formulation secrets
Tschofen would not be drawn into revealing the secrets behind the formulation. She said Volcano had less cocoa butter than ordinary chocolate, helping reduce the calorie content and increase the melting point.
But she said that much of the difference was down to a new “processing step,” but refused to reveal further details.
Volcano is 100 per cent natural and will be available in dark, milk, white, and fruity versions.
Barry Callebaut has begun presenting the chocolate to its industrial customers and expects to see it on the shelves within two years.
http://www.nutraingredients.com/Industry/Barry-Callebaut-dev…
By Guy Montague-Jones, 22-Jul-2009
Related topics: Industry
Food engineers at Barry Callebaut have developed a chocolate that has both a high melting point and a low calorie count.
The Volcano chocolate has 90 per cent fewer calories than the average product, and begins to melt at 55°C whereas ordinary chocolate tends to melt at only 30°C, according to the Swiss company.
So who wants to buy heat resistant, low calorie chocolate?
Target market
Barry Callebaut spokesperson Gaby Tschofen told Confectionery News that the low calorie content has obvious appeal to those eager to keep their waistlines in check.
Meanwhile, the high melting point makes the product suitable for warm climates and people who like to eat on the move, according to Tschofen.
There is no such thing as a free lunch in food formulation and low calories and heat resistance add up to bad tasting chocolate.
But Tschofen said Volcano makes no sacrifice on taste, and insisted on the importance of taste. “If the taste of a chocolate is not good, it won’t sell.”
Described by the spokesperson as “very chocolaty, with a pleasant rich aroma”, Volcano does differ from most chocolate on the texture front.
It contains air bubbles, hence the Volcano name tag, and has a crunchy rather than creamy feel in the mouth.
Formulation secrets
Tschofen would not be drawn into revealing the secrets behind the formulation. She said Volcano had less cocoa butter than ordinary chocolate, helping reduce the calorie content and increase the melting point.
But she said that much of the difference was down to a new “processing step,” but refused to reveal further details.
Volcano is 100 per cent natural and will be available in dark, milk, white, and fruity versions.
Barry Callebaut has begun presenting the chocolate to its industrial customers and expects to see it on the shelves within two years.
http://www.nutraingredients.com/Industry/Barry-Callebaut-dev…
Die Revolution der Schokolade: Eine neue Schweizer Schokoladen-Erfindung hat viel weniger Kalorien und soll nicht in der Sonne, sondern im Mund schmelzen. Was für eine Erfindung!
Barry Callebaut, der weltgrößte Hersteller und Zulieferer von Kakao- und Schokoladenprodukten, will den Schokoladen-Rohstoff Vulcano mit sensationellen Eigenschaften erfunden haben: Sie soll 90 Prozent weniger Kalorien haben und in ein bis zwei Jahren auf den Markt kommen.
Darüber hinaus soll die Vulcano erst bei 55 Grad Celsius in der Sonne schmelzen. Herkömmliche Schokolade dagegen zergeht schon ab 30 Grad. Für das Schmelzen am Gaumen sei nicht die Wärme in der Mundhöhle verantwortlich, sondern der Speichel.
Die erste temperaturbeständige Schokolade produzierte übrigens Hershey für die US-Armee im Zweiten Weltkrieg. Auch der Hersteller Scho-Ka-Kola präsentiert noch heute eine energiereiche, mit Kaffe und Kolanuss angereicherte Bitterschokolade, die in ihrer legendären Blechverpackung zumindest besser vor Hitze geschützt ist. Scho-Ka-Kola war früher unter Kampfpiloten als Wachmacher beliebt. Mehr auf Spiegel online
Barry Callebaut, der weltgrößte Hersteller und Zulieferer von Kakao- und Schokoladenprodukten, will den Schokoladen-Rohstoff Vulcano mit sensationellen Eigenschaften erfunden haben: Sie soll 90 Prozent weniger Kalorien haben und in ein bis zwei Jahren auf den Markt kommen.
Darüber hinaus soll die Vulcano erst bei 55 Grad Celsius in der Sonne schmelzen. Herkömmliche Schokolade dagegen zergeht schon ab 30 Grad. Für das Schmelzen am Gaumen sei nicht die Wärme in der Mundhöhle verantwortlich, sondern der Speichel.
Die erste temperaturbeständige Schokolade produzierte übrigens Hershey für die US-Armee im Zweiten Weltkrieg. Auch der Hersteller Scho-Ka-Kola präsentiert noch heute eine energiereiche, mit Kaffe und Kolanuss angereicherte Bitterschokolade, die in ihrer legendären Blechverpackung zumindest besser vor Hitze geschützt ist. Scho-Ka-Kola war früher unter Kampfpiloten als Wachmacher beliebt. Mehr auf Spiegel online
Barry Callebaut erzielt Umsatzwachstum
Zürich (aktiencheck.de AG) - Der schweizerische Schokoladenhersteller Barry Callebaut AG (ISIN CH0009002962/ WKN 914661) konnte Umsatz und Verkaufsmenge in den ersten neun Monaten des Geschäftsjahres 2008/09 (per 31. Mai 2009) steigern.
Wie der Hersteller von Kakao- und Schokoladenprodukten am Donnerstag mitteilte, stieg die Verkaufsmenge um 2,6 Prozent auf 895.391 Tonnen. Im dritten Quartal beschleunigten sich die verkauften Volumen in allen Regionen und Geschäftsbereichen signifikant und wuchsen um 8,8 Prozent, das ist ein deutlicher Gegensatz zur rückläufigen Entwicklung des weltweiten Schokoladenmarktes.
Das Wachstum der Verkaufsmenge sei auf das späte Ostern, die Nachfrage von Nahrungsmittelherstellern, Lageraufstockungen bei gewerblichen Anwendern und Einzelhändlern, die dynamische Entwicklung der neuen Märkte sowie die laufende Umsetzung der Outsourcing-Verträge zurückzuführen.
Der Umsatz in Lokalwährungen zog im Neun-Monats-Zeitraum dank höherer Verkaufsmengen und Kakaobohnenpreise um 6,3 Prozent an. Jedoch wurde der Umsatz durch weiterhin ungünstige Währungseffekte tangiert. In Schweizer Franken (CHF), der Berichtswährung der Gruppe, kletterte der Umsatz nur um 0,9 Prozent auf 3.639,6 Mio. CHF.
Die Aktie von Barry Callebaut schloss gestern an der Heimatbörse bei 562,00 Schweizer Franken (+0,45 Prozent). (25.06.2009/ac/n/a)
Kursziel 580 SFR
Zürich (aktiencheck.de AG) - Der schweizerische Schokoladenhersteller Barry Callebaut AG (ISIN CH0009002962/ WKN 914661) konnte Umsatz und Verkaufsmenge in den ersten neun Monaten des Geschäftsjahres 2008/09 (per 31. Mai 2009) steigern.
Wie der Hersteller von Kakao- und Schokoladenprodukten am Donnerstag mitteilte, stieg die Verkaufsmenge um 2,6 Prozent auf 895.391 Tonnen. Im dritten Quartal beschleunigten sich die verkauften Volumen in allen Regionen und Geschäftsbereichen signifikant und wuchsen um 8,8 Prozent, das ist ein deutlicher Gegensatz zur rückläufigen Entwicklung des weltweiten Schokoladenmarktes.
Das Wachstum der Verkaufsmenge sei auf das späte Ostern, die Nachfrage von Nahrungsmittelherstellern, Lageraufstockungen bei gewerblichen Anwendern und Einzelhändlern, die dynamische Entwicklung der neuen Märkte sowie die laufende Umsetzung der Outsourcing-Verträge zurückzuführen.
Der Umsatz in Lokalwährungen zog im Neun-Monats-Zeitraum dank höherer Verkaufsmengen und Kakaobohnenpreise um 6,3 Prozent an. Jedoch wurde der Umsatz durch weiterhin ungünstige Währungseffekte tangiert. In Schweizer Franken (CHF), der Berichtswährung der Gruppe, kletterte der Umsatz nur um 0,9 Prozent auf 3.639,6 Mio. CHF.
Die Aktie von Barry Callebaut schloss gestern an der Heimatbörse bei 562,00 Schweizer Franken (+0,45 Prozent). (25.06.2009/ac/n/a)
Kursziel 580 SFR
10.04.24 · Markus Weingran · Aehr Test Systems |
10.04.24 · wallstreetONLINE Redaktion · Barry Callebaut |
10.000 US-Dollar im Visier: Kakao-Preis hat sich in diesem Jahr mehr als verdoppelt, Engpass hält an 19.03.24 · wallstreetONLINE Redaktion · Barry Callebaut |
24.01.24 · wallstreetONLINE Redaktion · Abbott Laboratories |
23.01.24 · BörsenNEWS.de · Abbott Laboratories |
Ihre wichtigsten Termine: Frische Zahlen von PayPal, Next, Kraft Heinz, Electronic Arts und Qualcomm 01.11.23 · wallstreetONLINE Redaktion · Allstate |
31.10.23 · BörsenNEWS.de · Allstate |
14.07.23 · dpa-AFX · Barry Callebaut |
13.07.23 · dpa-AFX · Barry Callebaut |
13.07.23 · dpa-AFX · Barry Callebaut |