Was ist mit At Home los??? - 500 Beiträge pro Seite
eröffnet am 20.07.00 16:07:45 von
neuester Beitrag 14.08.00 11:33:21 von
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ATHM hat heute bereits 7,3% verloren. Nasdaq: - 5%
Seit Bekanntgabe des Chello-Dealls ging es doch zaghaft bergauf...was ist da los?? Weiss das jemand?
Seit Bekanntgabe des Chello-Dealls ging es doch zaghaft bergauf...was ist da los?? Weiss das jemand?
EXCITEATHOME DROPPED TO LONG-TERM `ACCUMULATE` FROM `BUY` AT MERRILL LYNCH - CBS MarketWatch.com
ciao ZO
ciao ZO
volle meldung:
AT HOME verliert nach Downgrade
Das Analystenhaus Merrill Lynch hat heute die Aktien von AT HOME heruntergestuft. Das Rating lautet demnach nicht mehr "Buy" sondern "Accumulate". Henry Blodget, Staranalyst, begründet seine Entscheidung damit, daß es AT HOME im zweiten Quartal verpasst hat, die Erwartungen über die Neuanmeldungen zu erfüllen. Über 100.000 Neukunden zuwenig und eine gesunkene Anzahl an Seitenabrufen hatten Blodget dazu veranlasst. Die Aktie verliert daraufhin 6% auf 17,8 Dollar.
AT HOME verliert nach Downgrade
Das Analystenhaus Merrill Lynch hat heute die Aktien von AT HOME heruntergestuft. Das Rating lautet demnach nicht mehr "Buy" sondern "Accumulate". Henry Blodget, Staranalyst, begründet seine Entscheidung damit, daß es AT HOME im zweiten Quartal verpasst hat, die Erwartungen über die Neuanmeldungen zu erfüllen. Über 100.000 Neukunden zuwenig und eine gesunkene Anzahl an Seitenabrufen hatten Blodget dazu veranlasst. Die Aktie verliert daraufhin 6% auf 17,8 Dollar.
Hallo Leute,
ich bin stink sauber auf Merrill Lynch! Der hat doch einen Vogel der "Henry Blodget". Sicherlich hat er mit seinen Neuanmeldungen recht aber, er muß einsehen das durch die Übernahme und die Koperation in China bzw. Asien. neue Kunden geworden werden. Und ich Glaube hier wißt wie viele Menschen dort Leben ca. 1,2 Mrd. Menschen. Also abwarten ihr werdetet sehen in 1/2 Jahr wird der blöde Henry Blodet sagen die Aktie ist super! Hoffe ihr teil meine Meinung! See you Benny
ich bin stink sauber auf Merrill Lynch! Der hat doch einen Vogel der "Henry Blodget". Sicherlich hat er mit seinen Neuanmeldungen recht aber, er muß einsehen das durch die Übernahme und die Koperation in China bzw. Asien. neue Kunden geworden werden. Und ich Glaube hier wißt wie viele Menschen dort Leben ca. 1,2 Mrd. Menschen. Also abwarten ihr werdetet sehen in 1/2 Jahr wird der blöde Henry Blodet sagen die Aktie ist super! Hoffe ihr teil meine Meinung! See you Benny
Hallo Leute,
bin nur froh das ich nicht der einzige bin, der hier meint im falschen Film zu sein.
Aber in Sachen Kurs AT Home muß ich gestehen ist in den letzten 3 Monaten wirklich nicht viel passiert.
Und wenn ein Versuch des Ausbruches kam, bremste die Nas.
Ich bin bloß froh das ich die Aktie im Langzeit-Depot halte.
Ich rechne auch vor Ende des Jahres nicht mit Kursen über 25 Dollar.
Aber sonst denke ich keinen Fehler mit der Aktie gemacht zu haben.
Nebst dessen sind Analysten schon mehrfach bestraft wurden
( Fehleinschätzungen)
auf bessere Kurse
bin nur froh das ich nicht der einzige bin, der hier meint im falschen Film zu sein.
Aber in Sachen Kurs AT Home muß ich gestehen ist in den letzten 3 Monaten wirklich nicht viel passiert.
Und wenn ein Versuch des Ausbruches kam, bremste die Nas.
Ich bin bloß froh das ich die Aktie im Langzeit-Depot halte.
Ich rechne auch vor Ende des Jahres nicht mit Kursen über 25 Dollar.
Aber sonst denke ich keinen Fehler mit der Aktie gemacht zu haben.
Nebst dessen sind Analysten schon mehrfach bestraft wurden
( Fehleinschätzungen)
auf bessere Kurse
dieser film zudem immer schlechter! ich dachte eigentlich, dass bei 18 € das Tal erreicht ist. langsam frage ich mich, wie ATHM da wieder raus will.
Das Ding war der grösste Fehler meines Lebens, ich verkaufe, um es nicht mehr zu sehen. AT HOME ist richtig SCHEISSE!° sorry, aber ich bin stink sauer; täglich neue Tiefststände, ich verkaufe und investiere in Alkohol. Das ist doch nicht mehr normal. seit 1,5 Jahren nur noch nach unten.... Mir ist so schlecht.
Hallo Ihr Armen,
selten hat mich eine Aktie so gestreßt und AUFGEREGT wie ATHM; ich hatte die ab Anafng Juni und verzweifelte nachmittagweise beim Zusehen mit Island.com.
War sie nach Stunden mal 1%256tel gestiegen, dann kam der nächste 5000er-Verkaufshammer.
Und über die Zeitv wurde sie ja DOCH NUR WNEIGER; HEUTE JAHRESTIEF
Dies stellt lediglich eine nur eine sehr ärgermotivierte Bemerkung als nachbereitung des wochenlangen Horrors dar, soll Euch aber nicht zusätzlich ärgern
Ich habe allerdings nur von 22 auf 20 verloren, für viele von Euch wird es schlimmer aussehen.
Ob Ihr bzgl. der Aktie noch Hoffnung haben sollt, weiß ich leider nicht zu beantworten, da in bezug auf Internetherbstrallies generell Fragezeichen zu setzen sind. Aber vielleicht geht ja was nachAnfang des Sommers? Wäre allerdings mal was Neues für ATHM
selten hat mich eine Aktie so gestreßt und AUFGEREGT wie ATHM; ich hatte die ab Anafng Juni und verzweifelte nachmittagweise beim Zusehen mit Island.com.
War sie nach Stunden mal 1%256tel gestiegen, dann kam der nächste 5000er-Verkaufshammer.
Und über die Zeitv wurde sie ja DOCH NUR WNEIGER; HEUTE JAHRESTIEF
Dies stellt lediglich eine nur eine sehr ärgermotivierte Bemerkung als nachbereitung des wochenlangen Horrors dar, soll Euch aber nicht zusätzlich ärgern
Ich habe allerdings nur von 22 auf 20 verloren, für viele von Euch wird es schlimmer aussehen.
Ob Ihr bzgl. der Aktie noch Hoffnung haben sollt, weiß ich leider nicht zu beantworten, da in bezug auf Internetherbstrallies generell Fragezeichen zu setzen sind. Aber vielleicht geht ja was nachAnfang des Sommers? Wäre allerdings mal was Neues für ATHM
Für mich hat der Schreck ein Ende ;habe noch vorgestern verkauft und freue mich , NIE WIEDERR MIT DIESER SCHEISSSSSSSSSFIRMA etwas zu tun haben zu müssen. Ich bin geheilt von diesem Schrott, und werde mich mein ganzes Leben mit dieser Aktie nie mehr belasten. Für alle, die noch immer dabei sind, wünsche ich starke Nerven und gutes Stehvermögen.
scheisse, bin bei 34 € rein:-(((((
Was bin ich froh da rus zu sein. Und schon wieder ein neuer Tiefststand. Gewinne? Werden die nie machen.
Hi
Ichbin auch noch drin, aber nur mit 30 St.bei 39E. Da lohnt sich der Verkauf nicht mehr. Das ist die schlechteste Aktie in meinem Depot, also was
solls. Irgendwann geht der Nasdaq auch wieder hoch, dann erreicht AH wenigstens die 20$ Grenze.
Ichbin auch noch drin, aber nur mit 30 St.bei 39E. Da lohnt sich der Verkauf nicht mehr. Das ist die schlechteste Aktie in meinem Depot, also was
solls. Irgendwann geht der Nasdaq auch wieder hoch, dann erreicht AH wenigstens die 20$ Grenze.
Hi,
ich bin auch dabei. Durchschnittskurs mittlerweile bei ca. 17,- Euro. Ich hatte zwischenzeitlich verkauft und bin dann doch wieder zu früh eingestiegen. Habe mir aber so einen Verlustvortrag geschaffen.
Die einzige Gefahr, die ich für At Home aufziehen sehe ist:
Man drückt jetzt den Kurs. Und macht dann anschließend den Merger mit einem anderen Unternehmen. Da haben dann die Kleinstanleger das Nachsehen.
Glücklicherweise harren viele Aktionäre auf ihren Beständen, die sie weit über 20,- Dollar gekauft haben, immer noch aus. Sieht man schön im Chart.
Wir befinden uns momentan charttechnisch am Scheideweg. Fast am selben Punkt befand sich At Home vor rund 2 Jahren:
Grüße, fs
Hier noch ein Thread von mir zu At Home: http://www.aktienboard.com/ubb/Forum3/HTML/000286.html
ich bin auch dabei. Durchschnittskurs mittlerweile bei ca. 17,- Euro. Ich hatte zwischenzeitlich verkauft und bin dann doch wieder zu früh eingestiegen. Habe mir aber so einen Verlustvortrag geschaffen.
Die einzige Gefahr, die ich für At Home aufziehen sehe ist:
Man drückt jetzt den Kurs. Und macht dann anschließend den Merger mit einem anderen Unternehmen. Da haben dann die Kleinstanleger das Nachsehen.
Glücklicherweise harren viele Aktionäre auf ihren Beständen, die sie weit über 20,- Dollar gekauft haben, immer noch aus. Sieht man schön im Chart.
Wir befinden uns momentan charttechnisch am Scheideweg. Fast am selben Punkt befand sich At Home vor rund 2 Jahren:
Grüße, fs
Hier noch ein Thread von mir zu At Home: http://www.aktienboard.com/ubb/Forum3/HTML/000286.html
@Flatine
Danke für die Wünnsche.
Bin 9-99 zu 36E rein.Da ich immer nur verprügelte Werte aufsammle muss der Horizont immer 1 bis 2 Jahre sein.Deshlb auch keine Stops.Von 10 Invests immer 5-6 Renner,2-3 Schläfer und 1-2 Ausfälle.Bei 50% minus nachkaufen.-auch wenns den Tradern und Stop-Lossers die Haare austellt.
Danke für die Wünnsche.
Bin 9-99 zu 36E rein.Da ich immer nur verprügelte Werte aufsammle muss der Horizont immer 1 bis 2 Jahre sein.Deshlb auch keine Stops.Von 10 Invests immer 5-6 Renner,2-3 Schläfer und 1-2 Ausfälle.Bei 50% minus nachkaufen.-auch wenns den Tradern und Stop-Lossers die Haare austellt.
Hallo Leute,
bin von dieser Aktie überzeugt aber meine Geduld ist noch lange nicht am Ende!! Mein Motto!!! Abwarten und Ruhe bewahren!
Überigens habe 2400 DM Minus mit dieser Aktie. Also see you Benny
bin von dieser Aktie überzeugt aber meine Geduld ist noch lange nicht am Ende!! Mein Motto!!! Abwarten und Ruhe bewahren!
Überigens habe 2400 DM Minus mit dieser Aktie. Also see you Benny
Hi Leute,
ich bin auch überzeugt von dieser Aktie. Ich kann auch nichts daran ändern, wenn
1) Shortseller gerne den Kurs drücken
2) Investmenthäuser möglichst billig rein wollen und sich mit Empfehlungen zurückhalten bzw. den Wert zurückstufen
3) Potentielle Übernehmer in Kooperation mit ihren Hausbanken versuchen möglichst billige Kurse zu erreichen.
ABER:
Die Hauptabsicherung für alle (Noch-)Aktionäre auch bei weiter fallenden Kursen stellen der aktuelle Wert und die ausstehenden Forderungen (Shareholders Equity & Liabilities) dar.
Diese werden nach dem letzten Quartalsbericht konservativ mit 8,108,719,000 $ beziffert. Damit liegt der aktuelle Wert um 53%(!!!) über der aktuellen Marktkapitalisierung (5,311,506,750 $) bei einem Kurs von 13,375 $.
Was den "Wert" von 8,108,719,000 $ anbelangt, so ist dazu vor allem zu sagen:
Dieser errechnet sich nach äußerst strengen Bilanzierungsvorschriften. Aufgrund der vielen Investitionen von At Home und den damit verbundenen hohen Abschreibungen entstanden enorme "stille Reserven", da der tatsächliche Anlagewert in fast allen Fällen weit über dem Wert nach Abschreibungen liegt. Deshalb sehe ich die 8,108,719,000 $ als absolute "Wertuntergrenze" des Unternehmens "At Home" an.
Daraus ergibt sich rechnerisch ein MINDESTübernahme-Kurs (ohne jegliche Kursfantasie und das Wachstum des Unternehmens mit einzupreisen) von 20,419 US-Dollar.
Dies ist es, was mir 20% absolut sichere Kursgewinne auf Sicht von ein paar Wochen/Monaten garantiert - auch ohne Internetrally und auch im Falle einer Unternehmensübernahme bei einem negativen Gesamtmarktumfeld und miesen Tageskursen.
Grüße, fs
ich bin auch überzeugt von dieser Aktie. Ich kann auch nichts daran ändern, wenn
1) Shortseller gerne den Kurs drücken
2) Investmenthäuser möglichst billig rein wollen und sich mit Empfehlungen zurückhalten bzw. den Wert zurückstufen
3) Potentielle Übernehmer in Kooperation mit ihren Hausbanken versuchen möglichst billige Kurse zu erreichen.
ABER:
Die Hauptabsicherung für alle (Noch-)Aktionäre auch bei weiter fallenden Kursen stellen der aktuelle Wert und die ausstehenden Forderungen (Shareholders Equity & Liabilities) dar.
Diese werden nach dem letzten Quartalsbericht konservativ mit 8,108,719,000 $ beziffert. Damit liegt der aktuelle Wert um 53%(!!!) über der aktuellen Marktkapitalisierung (5,311,506,750 $) bei einem Kurs von 13,375 $.
Was den "Wert" von 8,108,719,000 $ anbelangt, so ist dazu vor allem zu sagen:
Dieser errechnet sich nach äußerst strengen Bilanzierungsvorschriften. Aufgrund der vielen Investitionen von At Home und den damit verbundenen hohen Abschreibungen entstanden enorme "stille Reserven", da der tatsächliche Anlagewert in fast allen Fällen weit über dem Wert nach Abschreibungen liegt. Deshalb sehe ich die 8,108,719,000 $ als absolute "Wertuntergrenze" des Unternehmens "At Home" an.
Daraus ergibt sich rechnerisch ein MINDESTübernahme-Kurs (ohne jegliche Kursfantasie und das Wachstum des Unternehmens mit einzupreisen) von 20,419 US-Dollar.
Dies ist es, was mir 20% absolut sichere Kursgewinne auf Sicht von ein paar Wochen/Monaten garantiert - auch ohne Internetrally und auch im Falle einer Unternehmensübernahme bei einem negativen Gesamtmarktumfeld und miesen Tageskursen.
Grüße, fs
Update (Fehlerkorrektur):
ich bin auch überzeugt von dieser Aktie. Ich kann auch nichts daran ändern, wenn
1) Shortseller gerne den Kurs drücken
2) Investmenthäuser möglichst billig rein wollen und sich mit Empfehlungen zurückhalten bzw. den Wert zurückstufen
3) Potentielle Übernehmer in Kooperation mit ihren Hausbanken versuchen möglichst billige Kurse zu erreichen.
ABER:
Die Hauptabsicherung für alle (Noch-)Aktionäre auch bei weiter fallenden Kursen stellen der aktuelle Wert und die ausstehenden Forderungen (Shareholders Equity & Liabilities) dar.
Diese werden nach dem letzten Quartalsbericht konservativ mit 6,959,951,000 $ beziffert. Damit liegt der aktuelle Wert um 31,04%(!!!) über der aktuellen Marktkapitalisierung (5,311,506,750 $) bei einem Kurs von 13,375 $.
Was den "Wert" von 6,959,951,000 $ anbelangt, so ist dazu vor allem zu sagen:
Dieser errechnet sich nach äußerst strengen Bilanzierungsvorschriften. Aufgrund der vielen Investitionen von At Home und den damit verbundenen hohen Abschreibungen entstanden enorme "stille Reserven", da der tatsächliche Anlagewert in fast allen Fällen weit über dem Wert nach Abschreibungen liegt. Deshalb sehe ich die 6,959,951,000 $ als absolute "Wertuntergrenze" des Unternehmens "At Home" an.
Daraus ergibt sich rechnerisch ein MINDESTübernahme-Kurs (ohne jegliche Kursfantasie und das Wachstum des Unternehmens mit einzupreisen) von 17,526 US-Dollar.
Dies ist es, was mir 20% (muß aber wohl zuerst nachkaufen ) absolut sichere Kursgewinne auf Sicht von ein paar Wochen/Monaten garantiert - auch ohne Internetrally und auch im Falle einer Unternehmensübernahme bei einem negativen Gesamtmarktumfeld und miesen Tageskursen.
ich bin auch überzeugt von dieser Aktie. Ich kann auch nichts daran ändern, wenn
1) Shortseller gerne den Kurs drücken
2) Investmenthäuser möglichst billig rein wollen und sich mit Empfehlungen zurückhalten bzw. den Wert zurückstufen
3) Potentielle Übernehmer in Kooperation mit ihren Hausbanken versuchen möglichst billige Kurse zu erreichen.
ABER:
Die Hauptabsicherung für alle (Noch-)Aktionäre auch bei weiter fallenden Kursen stellen der aktuelle Wert und die ausstehenden Forderungen (Shareholders Equity & Liabilities) dar.
Diese werden nach dem letzten Quartalsbericht konservativ mit 6,959,951,000 $ beziffert. Damit liegt der aktuelle Wert um 31,04%(!!!) über der aktuellen Marktkapitalisierung (5,311,506,750 $) bei einem Kurs von 13,375 $.
Was den "Wert" von 6,959,951,000 $ anbelangt, so ist dazu vor allem zu sagen:
Dieser errechnet sich nach äußerst strengen Bilanzierungsvorschriften. Aufgrund der vielen Investitionen von At Home und den damit verbundenen hohen Abschreibungen entstanden enorme "stille Reserven", da der tatsächliche Anlagewert in fast allen Fällen weit über dem Wert nach Abschreibungen liegt. Deshalb sehe ich die 6,959,951,000 $ als absolute "Wertuntergrenze" des Unternehmens "At Home" an.
Daraus ergibt sich rechnerisch ein MINDESTübernahme-Kurs (ohne jegliche Kursfantasie und das Wachstum des Unternehmens mit einzupreisen) von 17,526 US-Dollar.
Dies ist es, was mir 20% (muß aber wohl zuerst nachkaufen ) absolut sichere Kursgewinne auf Sicht von ein paar Wochen/Monaten garantiert - auch ohne Internetrally und auch im Falle einer Unternehmensübernahme bei einem negativen Gesamtmarktumfeld und miesen Tageskursen.
Die Sache ist doch ganz klar!
At Home ist die amerikanische Antwort auf die deutsche Teles!
Thats it!
At Home ist die amerikanische Antwort auf die deutsche Teles!
Thats it!
Hallo FSCH,
Habe mir die Bilanz auch mal angeschaut. Wäre da etwas vorsichtiger, da die mit Abstand größte Position (6,664 Mrd.) des Vermögens Firmenwerte und immaterielle WG (die teilweise nach deutschem HR nicht bilanziert werden dürften) ausweist. Die können auf Grund der Bewertung mit historischen AK/HK - Abschr. schnell zu Luftnummern werden. Die wirklichen Vermögensgegenstände Zahlungsmittel, Forderungen, Sachanlagen etc. sind kleiner als 1Mrd $.
Grüße OS
Habe mir die Bilanz auch mal angeschaut. Wäre da etwas vorsichtiger, da die mit Abstand größte Position (6,664 Mrd.) des Vermögens Firmenwerte und immaterielle WG (die teilweise nach deutschem HR nicht bilanziert werden dürften) ausweist. Die können auf Grund der Bewertung mit historischen AK/HK - Abschr. schnell zu Luftnummern werden. Die wirklichen Vermögensgegenstände Zahlungsmittel, Forderungen, Sachanlagen etc. sind kleiner als 1Mrd $.
Grüße OS
@Optionsschein,
ich danke Dir für die Zeit, die Du bisher in meine Postings investiert hast!
Mich würde es SEHR freuen, wenn Du mir Deine Meinung zu NBC Internet mitteilen könntest.
Die aktuelle MK liegt hier bei ca. 600 Mio. US-Dollar.
Der Buchwert bei ca. 2,35 Milliarden(!), also rund das 4-Fache. Habe so etwas noch bei keinem anderen US-Internetwert gesehen. Habe auch schon erste Positionen aufgebaut.
Was die evtl. Differenz zwischen Buchwert und tatsächlichem Wert anbelangt, so ist meine Meinung dazu:
Das Unternehmen hat erst Ende letzten Jahres eine größere Kapitalerhöhung durchgeführt und ist insgesamt recht jung. Ich sehe hier (noch) kaum Möglichkeiten einer bilanziellen "Schönfärberei".
Anbei aber der Quartalsbericht.
Grüße, fs
-
NBC Internet, Inc. Reports Second Quarter 2000 Financial Results
SAN FRANCISCO, July 26 /PRNewswire/ -- NBC Internet, Inc. (Nasdaq: NBCI), a leading Internet media company connecting buyers to sellers through premier portal, entertainment, utility, and e-commerce services, today announced its financial results for the second quarter ended June 30, 2000. NBC Internet (NBCi) reported revenues totaling $30.5 million for the second quarter of 2000, an increase of more than 95 percent over pro forma* revenues of $15.6 million for the year ago quarter.
For the quarter, NBCi incurred a pro forma net loss of $49.5 million, or $0.81 per share. This compares to a pro forma net loss of $24.9 million, or $1.49 per share for the second quarter of 1999. Pro forma net loss excludes the effects of acquisition-related amortization of intangible assets, in-process technology charges, and amortization of deferred compensation.
"In the second quarter, we began the work of integrating all of our consumer properties under the NBCi.com brand," said Will Lansing, NBCi`s Chief Executive Officer. "The new NBCi.com portal, which is slated to launch in conjunction with a major marketing campaign this fall, will have a cohesive look and feel, unified name space, consistent navigation and a distinctive personality, and will provide functionality, utility, and content from NBCi`s consumer Internet assets. It takes at least a billion dollars to develop a successful consumer brand in today`s ultra-competitive, noisy consumer marketplace, and positioning our unified offering under the Peacock is clearly the right thing to do."
On a basis consistent with GAAP, revenues earned by Snap.com and the NBC Multimedia Division prior to the NBCi merger are excluded from total revenues reported by NBCi. NBCi`s revenues of $30.5 million for the second quarter represents an increase of more than 366 percent over GAAP revenues of $6.5 million for the second quarter of 1999.
GAAP net loss, which includes the effects of acquisition-related amortization of intangible assets, in-process technology charges, and amortization of deferred compensation, for the second quarter ended June 30, 2000 was $151.9 million, or $2.47 per share. This compares to a net loss of $6.7 million, or $0.40 per share, reported in the same period of the previous year.
Second Quarter Highlights
Refined Business and Product Strategy
NBCi`s refined strategy centers around the acquisition of users and members and the monetization of the user/member relationship through advertising and direct marketing. NBCi aims to integrate its consumer properties under the single NBCi.com brand. Functionality from NBCi`s consumer portal, utility, and entertainment properties -- including Snap.com and XOOM.com -- will be combined into a single integrated NBCi.com portal, which is scheduled to launch in concert with a major advertising and promotional campaign during NBC`s new programming season in the fall. Broadband
Under the new strategy, broadband continues to be an important initiative for NBCi. In mid-June, NBCi announced a partnership with Prodigy, the nation`s largest provider of retail DSL Internet access to consumers, to provide NBCi`s broadband content services to Prodigy DSL subscribers. NBCi also announced an agreement to provide services to U S West "Online Avenue" DSL Internet service.
In May, the company unveiled ten new content channels on its broadband destination service. This new, seamless and easy to use channel navigation allows users to engage in integrated content experiences that combine audio, video, and animation in the following new content areas: business, entertainment, home, living, news, NBC-TV, shopping, sports, technology, and "the Web`s best." Key Acquisitions
On the acquisition front, NBCi closed two acquisitions -- flyswat, Inc. and GlobalBrain.net, Inc. -- and announced a third, Husdawg Communications, Inc., which technically closed at the end of the first quarter of 2000. All three acquisitions are expected to bolster the company`s strategy of brokering information, commercial, and entertainment transactions between NBCi`s consumers and partners.
flyswat is a leading navigational service that provides contextual links to a rich array of real-time content and commerce from any Web site or desktop document, enabling users to access content and commerce services from NBCi and other third-party providers -- anytime, anywhere. flyswat is expected to contribute to the company`s focus on increased member development and monetization, enabling NBCi to deepen its relationship with users and to distribute services direct to the desktop.
Husdawg, a leader in electronic registration services for the computer software, hardware industry, strengthens NBCi Direct, the company`s direct marketing and e-list management division. The Husdawg acquisition bolsters NBCi Direct`s ability to market direct e-commerce services to a wide range of computer software, hardware, and consumer product companies, helping NBCi to further build and better monetize relationships with members.
GlobalBrain.net`s innovative search technology and engineering resources serve as a key component within NBCi`s search and directory initiatives. GlobalBrain.net`s collaborative filtering and preference-ranking technology not only improves the relevancy of search results within NBCi`s hand-built directory, but will be applied to other features within NBCi`s soon-to-launch, unified portal service, allowing NBCi to provide its users with personalized, highly relevant content and commerce opportunities. NBC Relationship
NBCi`s relationship with NBC continues to deepen, with NBC`s support of NBCi`s plan to move to a unified brand, which is expected to help NBCi truly realize its branding potential. Another significant event with NBC was the announcement of multiple content and commerce agreements with NBCi`s Interactive Neighborhood asset, a localized Internet content service that NBCi offers to NBC`s owned and affiliated television stations nationwide. In addition to distribution on local NBC TV station Web sites, NBCi`s Interactive Neighborhood local services are currently available to users on NBCi`s Snap Internet portal and are slated to be integrated into the new NBCi.com portal scheduled to launch in the fall. NBCi`s AllBusiness.com
During the second quarter of 2000, NBCi`s AllBusiness.com, business-to-small business portal, announced several significant alliances, strengthening its position as a leading destination Web site offering comprehensive, practical solutions to the challenges of starting, managing, and growing a business. AllBusiness.com announced an alliance with GE Small Business Solutions to create a one-stop resource for small business owners -- delivering services ranging from financial solutions to office products via the Internet. In early May, AllBusiness.com announced content, e-commerce, and distribution agreements with McAfee Online, NextCard, and iVillage. Through these alliances, the business service gained added distribution to the fragmented small business community, while providing its users with extensive online PC-management resources, a co-branded credit card that provides discounts on select business services, and new resource centers for women. About NBC Internet, Inc.
NBC Internet, Inc. (NBCi) is a leading Internet media company connecting buyers to sellers through premier portal, entertainment and e-commerce services. NBCi serves its users and its partners by brokering information, commercial, and entertainment transactions. NBCi`s consumer portal -- www.snap.com -- provides Internet search and directory, information, community, e-commerce, and entertainment services. NBCi`s broadband destination -- www.nbci.com -- aggregates top quality multimedia content and services for high-speed users. NBCi`s business-to-small business portal -- www.allbusiness.com -- offers information, products, and services to help small businesses start and grow.
NBCi was launched in November 1999 through the combination of Snap, XOOM.com, NBC.com, NBC Interactive Neighborhood, VideoSeeker, and a 10 percent equity stake in CNBC.com. NBC Internet publicly trades under the ticker NBCI on The Nasdaq Stock Market(R). NBC, a subsidiary of General Electric Company (GE), holds a 39.3 percent ownership stake in NBCi. NBCi is headquartered in San Francisco and has offices in New York City, Los Angeles, and Chicago. For more information about NBCi and its Internet services, please see the NBCi corporate Web site at www.NBCi.com/corporate.
*Pro forma revenues represent the combination of XOOM.com, Snap.com, and the NBC Multimedia Division (which consists of NBC.com, NBC Interactive Neighborhood, and VideoSeeker), as if they had been combined at the beginning of the periods presented. Pro forma revenues, which are not presented on a basis consistent with generally accepted accounting principles (GAAP), exclude certain non-recurring revenues earned from equity instruments by the NBC Multimedia Division, as well as revenues earned by companies acquired prior to their acquisition dates. Pro forma revenues have been provided for illustrative purposes only.
This press release contains statements that are forward-looking. These statements are based on NBCi`s expectations of its future results as of the date of this press release, and NBCi undertakes no duty to update these statements. Actual results may differ materially from those projected because of a number of risks and uncertainties, including those listed from time to time in NBC Internet Inc.`s SEC reports, including but not limited to the Registration Statement on Forms S-1 and S-4 filed by NBC Internet, Inc., as amended and the Form 10-K filed on March 28, 2000 and the Form 10-Q filed on May 11, 2000. Important factors that could cause the results to differ materially from those in any such forward-looking statements include: NBCi`s limited operating history; unpredictability of its quarter-to-quarter results; its unproven business model and dependence on members; risks associated with its international operations; its reliance on a network infrastructure; its dependence on vendors and suppliers; management of its growth and expansion; risks associated with brand development; its reliance on advertising revenue; intense competition with other Web communities and businesses; the risks of infringement of intellectual property rights; risks associated with acquisitions; and reliance on strategic relationships.
NBC Internet, Inc.
Pro Forma Condensed Consolidated Statements of Operations
(Unaudited)
(In thousands, except per share amounts)
Three Months Ended Six Months Ended
June 30 June 30,
2000 1999 2000 1999
Net revenue:
Advertising $25,272 12,300 $49,723 $20,982
E-commerce 5,190 3,315 10,862 5,972
Total net
revenue 30,462 15,615 60,585 26,954
Cost of net
revenue 12,923 8,318 22,319 15,163
Gross profit 17,539 7,297 38,266 11,791
Operating
expenses:
Operating and
development 16,145 3,958 28,059 7,080
Sales and
marketing 23,060 12,148 41,744 22,050
General and
administrative 16,603 5,733 28,188 10,854
Promotion and
advertising
provided
by NBC 18,011 12,381 38,073 26,037
Total operating
expenses 73,819 34,220 136,064 66,021
Loss from
operations (56,280) (26,923) (97,798) (54,230)
Other income
(expense):
Interest
income 10,683 2,631 19,801 3,008
Interest
expense (3,913) (630) (7,825) (660)
Pro forma
net loss $(49,510) (24,922) $(85,822) $(51,882)
Pro forma
net loss
per share
- basic
and diluted $(0.81) $(1.49) $(1.46) $(3.39)
Number of
shares used
in pro forma
per share
calculation
- basic
and diluted 61,444 16,777 58,723 15,288
Note: Certain prior year balances have been reclassified to conform with current year presentation.
The pro forma statement of operations information for the three and six months ended June 30, 2000 and 1999 is for illustrative purposes only and is not prepared in accordance with generally accepted accounting principles. For the three and six months ended June 30, 1999, it combines the operating results of Xoom.com, Snap! LLC, and the NBC Multimedia Division (which consists of NBC.com, NBC-IN.com, and VideoSeeker) as if they had been combined as of January 1, 1999. (A) This pro forma statement of operations excludes the following items:
(i) acquisition-related amortization of intangible assets of $94.8 million and $1.4 million for the three month periods ended June 30, 2000 and 1999, respectively;
(ii) acquisition-related amortization of intangible assets of $164.6 million and $2.3 million for the six month periods ended June 30, 2000 and 1999, respectively;
(iii) acquisition-related in-process research and development charges of $3.8 million and $2.6 million for the three and six month periods ended June 30, 2000 and 1999, respectively;
(iv) acquisition-related amortization of deferred compensation of $3.8 million and $175,000 for the three month periods ended June 30, 2000 and 1999, respectively;
(v) acquisition-related amortization of deferred compensation of $4.9 million and $405,000 for the six month periods ended June 30, 2000 and 1999, respectively;
(vi) historical advertising revenues of $4.4 million and $6.3 million for the three and six month periods ended June 30, 1999, respectively. Such non-recurring revenues were earned from the receipt of equity instruments in connection with the NBC Multimedia Division`s outsourcing agreements; and
(vii) the historical results of operations for the periods prior to the dates of acquisition for all acquired businesses of Xoom.com, other than those listed above, have been excluded from the pro forma condensed consolidated statements of operations for the three and six month periods ended June 30, 2000 and 1999. (B) basic and diluted net loss per share has not been adjusted to reflect the issuance of (i) 7,245,063 shares of Class A common stock to CNET and an unaffiliated third party; and (ii) 23,590,680 shares of NBCi`s Class B common stock to an affiliate of NBC for the three and six month periods ended June 30, 1999.
NBC Internet, Inc.
Condensed Consolidated Statement of Operations
(Unaudited)
(In thousands, except per share amounts)
Three Months Ended Six Months Ended
June 30, June 30,
2000 1999 2000 1999
Net revenue:
Advertising $25,272 $3,210 $49,723 $4,975
E-commerce 5,190 3,315 10,862 5,972
Total net
revenue 30,462 6,525 60,585 10,947
Cost of net
revenue 12,923 3,720 22,319 6,499
Gross profit 17,539 2,805 38,266 4,448
Operating
expenses:
Operating and
development 16,145 1,010 28,059 1,774
Sales and
marketing 23,060 4,607 41,744 6,689
General and
administrative 16,603 2,043 28,188 3,666
Promotion and
advertising
provided
by NBC 18,011 -- 38,073 --
Purchased
in-process
research and
development 3,768 2,603 3,768 2,603
Amortization
of deferred
compensation 3,782 175 4,868 405
Amortization
of intangible
assets 94,843 1,442 164,551 2,304
Total operating
expenses 176,212 11,880 309,251 17,441
Loss from
operations (158,673) (9,075) (270,985) (12,993)
Other income
(expense):
Interest
income 10,683 2,368 19,801 3,008
Interest
expense (3,913) (35) (7,825) (65)
Net loss $(151,903) $(6,742) $(259,009) $(10,050)
Net loss
per share
- basic
and diluted $(2.47) $(0.40) $(4.41) $(0.66)
Number of
shares used
in per share
calculation
- basic
and diluted 61,444 16,777 58,723 15,288
NBC Internet, Inc.
Condensed Consolidated Balance Sheets
(In thousands)
June 30, December 31,
2000 1999
ASSETS (unaudited)
Current assets:
Cash, cash equivalents
& marketable securities $285,435 $166,011
Accounts receivable, net 23,335 17,223
Note receivable from NBC,
current portion 80,416 78,288
Other current assets 47,891 46,807
Total current assets 437,077 308,329
Fixed assets, net 45,026 18,096
Intangible assets, net 1,925,361 1,759,473
Marketable securities,
including restricted cash
of $8,942 and $8,990 in
2000 and 1999, respectively 71,070 27,035
Long-term note receivable
from NBC, less current portion 220,965 261,712
Other assets 139,557 119,451
Total assets $2,839,056 $2,494,096
LIABILITIES AND STOCKHOLDERS` EQUITY
Current liabilities:
Accounts payable and other
accrued liabilities $44,676 $50,452
Notes payable, current portion 997 155
Amounts due to related parties,
current portion 12,643 41,792
Deferred revenue 37,311 18,943
Total current liabilities 95,627 111,342
Convertible notes payable due
to NBC and its affiliates 370,000 370,000
Long-term obligations,
less current portion 23,617 12,970
Long-term liabilities 393,617 382,970
Stockholders` equity:
Common stock 2,747,593 2,100,111
Accumulated other
comprehensive income (19,011) 4,994
Deferred compensation (18,561) (4,121)
Accumulated deficit (360,209) (101,200)
Total stockholders` equity 2,349,812 1,999,784
Total liabilities and
stockholders` equity $2,839,056 $2,494,096
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Please read our Disclaimer, Trademarks, and Privacy Statement.
ich danke Dir für die Zeit, die Du bisher in meine Postings investiert hast!
Mich würde es SEHR freuen, wenn Du mir Deine Meinung zu NBC Internet mitteilen könntest.
Die aktuelle MK liegt hier bei ca. 600 Mio. US-Dollar.
Der Buchwert bei ca. 2,35 Milliarden(!), also rund das 4-Fache. Habe so etwas noch bei keinem anderen US-Internetwert gesehen. Habe auch schon erste Positionen aufgebaut.
Was die evtl. Differenz zwischen Buchwert und tatsächlichem Wert anbelangt, so ist meine Meinung dazu:
Das Unternehmen hat erst Ende letzten Jahres eine größere Kapitalerhöhung durchgeführt und ist insgesamt recht jung. Ich sehe hier (noch) kaum Möglichkeiten einer bilanziellen "Schönfärberei".
Anbei aber der Quartalsbericht.
Grüße, fs
-
NBC Internet, Inc. Reports Second Quarter 2000 Financial Results
SAN FRANCISCO, July 26 /PRNewswire/ -- NBC Internet, Inc. (Nasdaq: NBCI), a leading Internet media company connecting buyers to sellers through premier portal, entertainment, utility, and e-commerce services, today announced its financial results for the second quarter ended June 30, 2000. NBC Internet (NBCi) reported revenues totaling $30.5 million for the second quarter of 2000, an increase of more than 95 percent over pro forma* revenues of $15.6 million for the year ago quarter.
For the quarter, NBCi incurred a pro forma net loss of $49.5 million, or $0.81 per share. This compares to a pro forma net loss of $24.9 million, or $1.49 per share for the second quarter of 1999. Pro forma net loss excludes the effects of acquisition-related amortization of intangible assets, in-process technology charges, and amortization of deferred compensation.
"In the second quarter, we began the work of integrating all of our consumer properties under the NBCi.com brand," said Will Lansing, NBCi`s Chief Executive Officer. "The new NBCi.com portal, which is slated to launch in conjunction with a major marketing campaign this fall, will have a cohesive look and feel, unified name space, consistent navigation and a distinctive personality, and will provide functionality, utility, and content from NBCi`s consumer Internet assets. It takes at least a billion dollars to develop a successful consumer brand in today`s ultra-competitive, noisy consumer marketplace, and positioning our unified offering under the Peacock is clearly the right thing to do."
On a basis consistent with GAAP, revenues earned by Snap.com and the NBC Multimedia Division prior to the NBCi merger are excluded from total revenues reported by NBCi. NBCi`s revenues of $30.5 million for the second quarter represents an increase of more than 366 percent over GAAP revenues of $6.5 million for the second quarter of 1999.
GAAP net loss, which includes the effects of acquisition-related amortization of intangible assets, in-process technology charges, and amortization of deferred compensation, for the second quarter ended June 30, 2000 was $151.9 million, or $2.47 per share. This compares to a net loss of $6.7 million, or $0.40 per share, reported in the same period of the previous year.
Second Quarter Highlights
Refined Business and Product Strategy
NBCi`s refined strategy centers around the acquisition of users and members and the monetization of the user/member relationship through advertising and direct marketing. NBCi aims to integrate its consumer properties under the single NBCi.com brand. Functionality from NBCi`s consumer portal, utility, and entertainment properties -- including Snap.com and XOOM.com -- will be combined into a single integrated NBCi.com portal, which is scheduled to launch in concert with a major advertising and promotional campaign during NBC`s new programming season in the fall. Broadband
Under the new strategy, broadband continues to be an important initiative for NBCi. In mid-June, NBCi announced a partnership with Prodigy, the nation`s largest provider of retail DSL Internet access to consumers, to provide NBCi`s broadband content services to Prodigy DSL subscribers. NBCi also announced an agreement to provide services to U S West "Online Avenue" DSL Internet service.
In May, the company unveiled ten new content channels on its broadband destination service. This new, seamless and easy to use channel navigation allows users to engage in integrated content experiences that combine audio, video, and animation in the following new content areas: business, entertainment, home, living, news, NBC-TV, shopping, sports, technology, and "the Web`s best." Key Acquisitions
On the acquisition front, NBCi closed two acquisitions -- flyswat, Inc. and GlobalBrain.net, Inc. -- and announced a third, Husdawg Communications, Inc., which technically closed at the end of the first quarter of 2000. All three acquisitions are expected to bolster the company`s strategy of brokering information, commercial, and entertainment transactions between NBCi`s consumers and partners.
flyswat is a leading navigational service that provides contextual links to a rich array of real-time content and commerce from any Web site or desktop document, enabling users to access content and commerce services from NBCi and other third-party providers -- anytime, anywhere. flyswat is expected to contribute to the company`s focus on increased member development and monetization, enabling NBCi to deepen its relationship with users and to distribute services direct to the desktop.
Husdawg, a leader in electronic registration services for the computer software, hardware industry, strengthens NBCi Direct, the company`s direct marketing and e-list management division. The Husdawg acquisition bolsters NBCi Direct`s ability to market direct e-commerce services to a wide range of computer software, hardware, and consumer product companies, helping NBCi to further build and better monetize relationships with members.
GlobalBrain.net`s innovative search technology and engineering resources serve as a key component within NBCi`s search and directory initiatives. GlobalBrain.net`s collaborative filtering and preference-ranking technology not only improves the relevancy of search results within NBCi`s hand-built directory, but will be applied to other features within NBCi`s soon-to-launch, unified portal service, allowing NBCi to provide its users with personalized, highly relevant content and commerce opportunities. NBC Relationship
NBCi`s relationship with NBC continues to deepen, with NBC`s support of NBCi`s plan to move to a unified brand, which is expected to help NBCi truly realize its branding potential. Another significant event with NBC was the announcement of multiple content and commerce agreements with NBCi`s Interactive Neighborhood asset, a localized Internet content service that NBCi offers to NBC`s owned and affiliated television stations nationwide. In addition to distribution on local NBC TV station Web sites, NBCi`s Interactive Neighborhood local services are currently available to users on NBCi`s Snap Internet portal and are slated to be integrated into the new NBCi.com portal scheduled to launch in the fall. NBCi`s AllBusiness.com
During the second quarter of 2000, NBCi`s AllBusiness.com, business-to-small business portal, announced several significant alliances, strengthening its position as a leading destination Web site offering comprehensive, practical solutions to the challenges of starting, managing, and growing a business. AllBusiness.com announced an alliance with GE Small Business Solutions to create a one-stop resource for small business owners -- delivering services ranging from financial solutions to office products via the Internet. In early May, AllBusiness.com announced content, e-commerce, and distribution agreements with McAfee Online, NextCard, and iVillage. Through these alliances, the business service gained added distribution to the fragmented small business community, while providing its users with extensive online PC-management resources, a co-branded credit card that provides discounts on select business services, and new resource centers for women. About NBC Internet, Inc.
NBC Internet, Inc. (NBCi) is a leading Internet media company connecting buyers to sellers through premier portal, entertainment and e-commerce services. NBCi serves its users and its partners by brokering information, commercial, and entertainment transactions. NBCi`s consumer portal -- www.snap.com -- provides Internet search and directory, information, community, e-commerce, and entertainment services. NBCi`s broadband destination -- www.nbci.com -- aggregates top quality multimedia content and services for high-speed users. NBCi`s business-to-small business portal -- www.allbusiness.com -- offers information, products, and services to help small businesses start and grow.
NBCi was launched in November 1999 through the combination of Snap, XOOM.com, NBC.com, NBC Interactive Neighborhood, VideoSeeker, and a 10 percent equity stake in CNBC.com. NBC Internet publicly trades under the ticker NBCI on The Nasdaq Stock Market(R). NBC, a subsidiary of General Electric Company (GE), holds a 39.3 percent ownership stake in NBCi. NBCi is headquartered in San Francisco and has offices in New York City, Los Angeles, and Chicago. For more information about NBCi and its Internet services, please see the NBCi corporate Web site at www.NBCi.com/corporate.
*Pro forma revenues represent the combination of XOOM.com, Snap.com, and the NBC Multimedia Division (which consists of NBC.com, NBC Interactive Neighborhood, and VideoSeeker), as if they had been combined at the beginning of the periods presented. Pro forma revenues, which are not presented on a basis consistent with generally accepted accounting principles (GAAP), exclude certain non-recurring revenues earned from equity instruments by the NBC Multimedia Division, as well as revenues earned by companies acquired prior to their acquisition dates. Pro forma revenues have been provided for illustrative purposes only.
This press release contains statements that are forward-looking. These statements are based on NBCi`s expectations of its future results as of the date of this press release, and NBCi undertakes no duty to update these statements. Actual results may differ materially from those projected because of a number of risks and uncertainties, including those listed from time to time in NBC Internet Inc.`s SEC reports, including but not limited to the Registration Statement on Forms S-1 and S-4 filed by NBC Internet, Inc., as amended and the Form 10-K filed on March 28, 2000 and the Form 10-Q filed on May 11, 2000. Important factors that could cause the results to differ materially from those in any such forward-looking statements include: NBCi`s limited operating history; unpredictability of its quarter-to-quarter results; its unproven business model and dependence on members; risks associated with its international operations; its reliance on a network infrastructure; its dependence on vendors and suppliers; management of its growth and expansion; risks associated with brand development; its reliance on advertising revenue; intense competition with other Web communities and businesses; the risks of infringement of intellectual property rights; risks associated with acquisitions; and reliance on strategic relationships.
NBC Internet, Inc.
Pro Forma Condensed Consolidated Statements of Operations
(Unaudited)
(In thousands, except per share amounts)
Three Months Ended Six Months Ended
June 30 June 30,
2000 1999 2000 1999
Net revenue:
Advertising $25,272 12,300 $49,723 $20,982
E-commerce 5,190 3,315 10,862 5,972
Total net
revenue 30,462 15,615 60,585 26,954
Cost of net
revenue 12,923 8,318 22,319 15,163
Gross profit 17,539 7,297 38,266 11,791
Operating
expenses:
Operating and
development 16,145 3,958 28,059 7,080
Sales and
marketing 23,060 12,148 41,744 22,050
General and
administrative 16,603 5,733 28,188 10,854
Promotion and
advertising
provided
by NBC 18,011 12,381 38,073 26,037
Total operating
expenses 73,819 34,220 136,064 66,021
Loss from
operations (56,280) (26,923) (97,798) (54,230)
Other income
(expense):
Interest
income 10,683 2,631 19,801 3,008
Interest
expense (3,913) (630) (7,825) (660)
Pro forma
net loss $(49,510) (24,922) $(85,822) $(51,882)
Pro forma
net loss
per share
- basic
and diluted $(0.81) $(1.49) $(1.46) $(3.39)
Number of
shares used
in pro forma
per share
calculation
- basic
and diluted 61,444 16,777 58,723 15,288
Note: Certain prior year balances have been reclassified to conform with current year presentation.
The pro forma statement of operations information for the three and six months ended June 30, 2000 and 1999 is for illustrative purposes only and is not prepared in accordance with generally accepted accounting principles. For the three and six months ended June 30, 1999, it combines the operating results of Xoom.com, Snap! LLC, and the NBC Multimedia Division (which consists of NBC.com, NBC-IN.com, and VideoSeeker) as if they had been combined as of January 1, 1999. (A) This pro forma statement of operations excludes the following items:
(i) acquisition-related amortization of intangible assets of $94.8 million and $1.4 million for the three month periods ended June 30, 2000 and 1999, respectively;
(ii) acquisition-related amortization of intangible assets of $164.6 million and $2.3 million for the six month periods ended June 30, 2000 and 1999, respectively;
(iii) acquisition-related in-process research and development charges of $3.8 million and $2.6 million for the three and six month periods ended June 30, 2000 and 1999, respectively;
(iv) acquisition-related amortization of deferred compensation of $3.8 million and $175,000 for the three month periods ended June 30, 2000 and 1999, respectively;
(v) acquisition-related amortization of deferred compensation of $4.9 million and $405,000 for the six month periods ended June 30, 2000 and 1999, respectively;
(vi) historical advertising revenues of $4.4 million and $6.3 million for the three and six month periods ended June 30, 1999, respectively. Such non-recurring revenues were earned from the receipt of equity instruments in connection with the NBC Multimedia Division`s outsourcing agreements; and
(vii) the historical results of operations for the periods prior to the dates of acquisition for all acquired businesses of Xoom.com, other than those listed above, have been excluded from the pro forma condensed consolidated statements of operations for the three and six month periods ended June 30, 2000 and 1999. (B) basic and diluted net loss per share has not been adjusted to reflect the issuance of (i) 7,245,063 shares of Class A common stock to CNET and an unaffiliated third party; and (ii) 23,590,680 shares of NBCi`s Class B common stock to an affiliate of NBC for the three and six month periods ended June 30, 1999.
NBC Internet, Inc.
Condensed Consolidated Statement of Operations
(Unaudited)
(In thousands, except per share amounts)
Three Months Ended Six Months Ended
June 30, June 30,
2000 1999 2000 1999
Net revenue:
Advertising $25,272 $3,210 $49,723 $4,975
E-commerce 5,190 3,315 10,862 5,972
Total net
revenue 30,462 6,525 60,585 10,947
Cost of net
revenue 12,923 3,720 22,319 6,499
Gross profit 17,539 2,805 38,266 4,448
Operating
expenses:
Operating and
development 16,145 1,010 28,059 1,774
Sales and
marketing 23,060 4,607 41,744 6,689
General and
administrative 16,603 2,043 28,188 3,666
Promotion and
advertising
provided
by NBC 18,011 -- 38,073 --
Purchased
in-process
research and
development 3,768 2,603 3,768 2,603
Amortization
of deferred
compensation 3,782 175 4,868 405
Amortization
of intangible
assets 94,843 1,442 164,551 2,304
Total operating
expenses 176,212 11,880 309,251 17,441
Loss from
operations (158,673) (9,075) (270,985) (12,993)
Other income
(expense):
Interest
income 10,683 2,368 19,801 3,008
Interest
expense (3,913) (35) (7,825) (65)
Net loss $(151,903) $(6,742) $(259,009) $(10,050)
Net loss
per share
- basic
and diluted $(2.47) $(0.40) $(4.41) $(0.66)
Number of
shares used
in per share
calculation
- basic
and diluted 61,444 16,777 58,723 15,288
NBC Internet, Inc.
Condensed Consolidated Balance Sheets
(In thousands)
June 30, December 31,
2000 1999
ASSETS (unaudited)
Current assets:
Cash, cash equivalents
& marketable securities $285,435 $166,011
Accounts receivable, net 23,335 17,223
Note receivable from NBC,
current portion 80,416 78,288
Other current assets 47,891 46,807
Total current assets 437,077 308,329
Fixed assets, net 45,026 18,096
Intangible assets, net 1,925,361 1,759,473
Marketable securities,
including restricted cash
of $8,942 and $8,990 in
2000 and 1999, respectively 71,070 27,035
Long-term note receivable
from NBC, less current portion 220,965 261,712
Other assets 139,557 119,451
Total assets $2,839,056 $2,494,096
LIABILITIES AND STOCKHOLDERS` EQUITY
Current liabilities:
Accounts payable and other
accrued liabilities $44,676 $50,452
Notes payable, current portion 997 155
Amounts due to related parties,
current portion 12,643 41,792
Deferred revenue 37,311 18,943
Total current liabilities 95,627 111,342
Convertible notes payable due
to NBC and its affiliates 370,000 370,000
Long-term obligations,
less current portion 23,617 12,970
Long-term liabilities 393,617 382,970
Stockholders` equity:
Common stock 2,747,593 2,100,111
Accumulated other
comprehensive income (19,011) 4,994
Deferred compensation (18,561) (4,121)
Accumulated deficit (360,209) (101,200)
Total stockholders` equity 2,349,812 1,999,784
Total liabilities and
stockholders` equity $2,839,056 $2,494,096
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Hallo
Also ich bin schon ziemlich entäuscht von AT Home. Was ist da blos los. Früher gab es Kurs Ziele von 125 Euro. der Kurs ist jetzt bei 14 Euro. Ich verstehe das einfach nicht. Ich hatte damals sogar noch mal nachgekauft weil die News so gut waren. Das ergab einen durschnitts kurs von 63 euro. Jetzt steht sie bei 14 Euro.
Gestern habe ich ein Kurs Ziel von 300 Euro Gehört. Völliger Unsin oder ???
Dabei hat das Unternehmen doch zukunft !!! es bieste doch internet via Satelit an oder ?????? Das ist doch so schnell und günstig. Schade das es das bis jetzt nur in Amerika gibt.
ciao
Also ich bin schon ziemlich entäuscht von AT Home. Was ist da blos los. Früher gab es Kurs Ziele von 125 Euro. der Kurs ist jetzt bei 14 Euro. Ich verstehe das einfach nicht. Ich hatte damals sogar noch mal nachgekauft weil die News so gut waren. Das ergab einen durschnitts kurs von 63 euro. Jetzt steht sie bei 14 Euro.
Gestern habe ich ein Kurs Ziel von 300 Euro Gehört. Völliger Unsin oder ???
Dabei hat das Unternehmen doch zukunft !!! es bieste doch internet via Satelit an oder ?????? Das ist doch so schnell und günstig. Schade das es das bis jetzt nur in Amerika gibt.
ciao
Nur Geduld. Seit gestern bin ich sogar seit fast einem halben Jahr mit meiner chinesischen Brauerei wieder im Plus. Und noch dazu Dividende bekommen (ca. 5%).
Hoffe, daß Ihr Euch nicht kleinkriegen laßt und dabeibleibt.
gz. um
Hoffe, daß Ihr Euch nicht kleinkriegen laßt und dabeibleibt.
gz. um
Man darf sich jetzt nicht beirren lassen. Zunächst wird das Abwärtsgap geschlossen werden. Dann schauen wir weiter. Also jetzt bloß nicht verkaufen.
Keiner mehr da oder einfach nur alle im Urlaub??
gz. um
gz. um
Jetzt kaufen diejenigen ATHM ein, die vor kurzem die Aktie verkauft haben.
Hallo!
Gibts keine positiven Neuigkeiten?
Würde mich freuen mal wieder was von den "At Homelern"zu hören.
Bin seit November dabei.
Leider gings seither bergab!
Kann mich jemand aufklären warum?
Breitband hat doch Zukunft!
Bis bald!
Gibts keine positiven Neuigkeiten?
Würde mich freuen mal wieder was von den "At Homelern"zu hören.
Bin seit November dabei.
Leider gings seither bergab!
Kann mich jemand aufklären warum?
Breitband hat doch Zukunft!
Bis bald!
Die ganzen Kabelnetzbetreiber sind doch abgestürzt(Primacom,UPC).
Und At Home wird sich bald wieder erholen habe schon lange AGFB/Primacom und werde mir bald mal ein paar Aktien von AT Home ins Depot legen die Aktie könnte sich schnell verdoppeln so wie die ausgebombt ist.
Und At Home wird sich bald wieder erholen habe schon lange AGFB/Primacom und werde mir bald mal ein paar Aktien von AT Home ins Depot legen die Aktie könnte sich schnell verdoppeln so wie die ausgebombt ist.
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