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    Net Perceptions - Bericht und Empfehlung Teil 1. - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 02.08.00 15:20:44 von
    neuester Beitrag 29.09.00 16:30:35 von
    Beiträge: 17
    ID: 202.827
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      schrieb am 02.08.00 15:20:44
      Beitrag Nr. 1 ()


      Die Aktie (NETP an der NASDAQ) ist mittlerweile so tief unten, wie ich es niemals vermutet hätte.

      Ich kenne keinen anderen NASDAQ Wert, der so gute Zahlen, so eine gute Positionierung und so gute Analystenratings vorweisen kann und trotzdem einen so bescheidenen Kursverlauf akzeptieren muß..

      Gleichzeitig sind die Geschäftsergebnisse kontiniuerlich über den Analystenerwartungen, das Marktumfeld stimmt, unter den Kunden findet man die Key-Player und nur knapp ein Viertel des Umsatzes wird mit dot.com Firmen ausgewiesen, Net Perceptions ist als Marktführer etabliert.

      Doch: Die Net Perceptions Aktie geht seit Monaten immer weiter runter - die charttechnischen Indikatoren sagen alle SELL, Bodenbildung entfällt, Widerstandslinien werden nach unten durchbrochen, seit mit dem Crash im Frühjahr Internetwerte insbesondere der zweiten und dritten Reihe 60, 70 % an Wert verloren. Bei Net Perceptions sind es sogar aktuell 81% Wertverlust seit dem ATH.

      Wie wird es weitergehen - kommt Net Perceptions wieder hoch oder ist dem Wert das Genick gebrochen worden?
      Nach dem der Höchststand von 66 1/2 im ersten Quartal erreicht wurde, ging es sehr schnell auf die 9 3/4 als neuen Tiefststand runter um aktuell nach einem kleinen Zwischenhoch bei 12 zu liegen, mit fallender Tendenz nach einem guten Quartalsbericht.

      "They never come back", wenn Aktien erst einmal mehr als die Hälfte ihres Wertes verloren haben.. ??


      Ich persönliche rechne mit einer Entscheidung in den nächsten Monaten, und gehe davon aus, daß Net Perceptions bis um Thanksgiving herum die 40 $ wieder durchbrochen hat. Der Tiefstkurs wird bei 8.5 liegen.

      Net Perceptions zeigt zur Zeit genau die Mischung aus Marktstärke (Marktführerschaft, Wachstum), konstant guten Analystenwertungen und innovativer, strategisch hervorragender Vorgehensweise, die Ich für geeignete Indikatoren halte wenn es um das Aussuchen der Internet Werte für den bevorstehenden nächsten Hype geht: Qualitatives Stockpicking in der zweiten und dritten Reihe der billigen Internetwerte. Was soll den noch groß schiefgehen mit einem Wert, der bei 12 ist - gemessen am Potenzial !!

      Net Perceptions - Background:

      -------------------------------

      Zuerst mal eine Bewertung der Geschäftsidee, und die Zuordnung der Mitbewerber etc.:

      Getting personal on the Internet
      e-Marketing
      June 29, 2000
      by Allen Weiss

      As we all know by now, marketers are tracking our behavior on the Internet. What kind of people would do such a thing? Do they really think they can understand us by our clickstreams and by putting us into preformed "affinity" groups?

      I know this type of person. We might call them "economists" for they essentially come from an economics tradition in marketing. Their model of consumers is based on the idea of "revealed preferences" -- that is, consumers` behavior will tell you what they like, so don`t bother asking people what they want.

      This is quite different from the other type of marketing person whom we might call the "psychologist." They take a different view of consumers. They say that consumers are far too difficult to understand by watching their behavior. Psychologists predict what people want by understanding why people behave as they do.

      In the university, these opposing views of understanding consumers form the basis of a cordial but mutually skeptical relationship between professors.

      In my opinion, the economist perspective on marketing is dominating the Internet. Is this a problem? Well, you decide.

      Advertisers as economists
      Start with the advertisers such as Doubleclick (DCLK) and CMGI (CMGI) who, using different technologies, believe they can figure out which banner ads consumers will respond to based on what they bought before in the online and offline world. Their view: Consumers` past behavior will determine their preferences and ultimately their current behavior.

      Did they get it right? Click-through rates are still plummeting, but I`m sure the economist view is only part of the problem.

      Now economists are entering the realm of personalization.

      Led by a host of companies, including Broadvision (BVSN), Vignette (VIGN), E.piphany (EPNY), Cogit.com and ResponseLogic, personalization aims to achieve the one-to-one, highly tailored relationship you`d get from a well-trained and personable sales person. This is now done with a set of rules-based personalization engines and collaborative filtering, using profiles and a host of other information.

      Steve Larsen, senior vice president at Net Perceptions (NETP), said in the July 2000 issue of PC Magazine, "We can translate your behavior into preferences." Here is a true economist speaking. No wonder Net Perceptions garnered an award from The Economist.

      But can companies like Net Perceptions and others really understand what makes people tick? Can they tailor the shopping experience to a customer? Is this really personalization?

      The difficulty of predicting behavior
      Predicting what customers want and when they want it, and thereby tailoring an offering to them based on behavioral data alone, is a very tricky business.

      For years, academics have tried to model customer behavior in far more controlled environments than the Web -- namely grocery stores -- using scanner data, the equivalent of clickstream data, provided by firms such as Information Resources (IRIC).

      Does this research suggest that economists` models of people do better than randomly presenting products on a website? Of course. In fact, these models can do quite well as long as the product categories are those that people tend to have strong prior loyalties to, are not that involved in the purchase decision, or are just purchasing out of habit.

      But even then, prediction isn`t all that great. Why? The reason is that purchase behavior is driven by goals, not past behavior, and these goals change all the time. Think about the following situations:

      Can, say, Cyberian Outpost (COOL) really know what I might want in my next stereo system or camcorder when I come to its site? Chances are, I have changed a lot since the last time I bought a product in this category, so, too, has the product category.

      What about customers whose tastes change? I might have bought a lot of shirts of a certain style last season. But now I`m sick of them and want something different.

      Don`t moods and situational effects come into play? My wife, for example, is primed for buying really nice clothes when she`s depressed. How would a rule-based engine trap that situation?

      And what about gift buying? Web designers can spend a bunch of time personalizing a site to fit my preferences. But that personalization goes out the window when I buy for someone else. I have to consider their tastes and preferences, not mine.

      Finally, a clickstream that attempts to show my music preferences based on the CDs I bought from Amazon.com (AMZN) for my parents` 50th wedding anniversary, my son`s birthday party and my futile attempts at meditation would present a very bizarre image of me indeed.

      The bottom line is that people buy to meet goals, to get variety, to make ourselves or others feel good, to be fashionable, to impress a boss on a given situation, and so on. Tracking behavior can`t really tell you much about what these goals are.

      Who`s right?
      So, is having economists directing the personalization activities of a company controversial? You bet. Aside from the obvious privacy debate, many do not agree who can best personalize a customer`s experience. If the economist view in marketing continues to dominate the Web, the promises of understanding what make customers tick will never materialize.

      In fact, Net Perceptions seems to recognize the controversy -- they underwrite the website Personalization.com where this debate is aired.

      The balanced view, which as usual makes the most sense, is that one way to personalize the experience with consumers is more efficient (the economist view), the other way is more effective (the psychologist view).

      So use the most efficient personalization software you can find, but make sure you have the best and most flexible search engine on your site to accommodate the vagaries of human behavior. Regardless of how much information you have about a person who shows up on your site, you really never know who that person will be.

      Allen Weiss is an associate professor of marketing at the University of Southern California and runs the website MarketingProfs.com.

      #####################

      Hier ein Artikel, wie sich Net Perceptions aktuell positioniert, Schlagwort ist hier ASP (Application Software Providing), das den Personalaufwand für Implementierung und Betrieb beim Kunden optimieren hilft.

      ++++++++++++++++++++

      Marketing and Intelligence, Together at Last
      D. Geller - August 1, 2000

      Net Perceptions specializes in analysis of existing customers. The company sifts through data on the viewing and purchasing behavior of shoppers and uses its conclusions to make recommendations for personalized offers and targeted ads. Net Perceptions has chosen Angara to complement its own offerings in its new ASP offering, called the Net Perceptions Personalization Network.

      The Personalization Network will offer four "channels," each driven from databases compiled by the network:

      The Intelligence Channel provides analytic tools to let companies understand their website visitors.

      The Recommendation Channel makes recommendations for cross-sells and up-sells based on the behavior of previous visitors.

      The Customer Acquisition Channel uses Angara`s Converter product to target content to first-time visitors.

      The E-Mail Channel, a strategic partnership with Xchange, Inc., provides clients with the ability to design and target consumer emails.

      Market Impact

      The move by eCRM firms to embrace ASP offerings is accelerating. Net Perceptions is one of the very first to move an existing, successful suite to an ASP model. We expect that this will encourage the expansion of the market.

      One thing that could hurt this market in the future is a privacy scare.

      Net Perceptions takes no responsibility for the use its customers make of their data; its official policy is "Net Perceptions encourages all of its customers to adopt privacy standards of their own and make those standards freely accessible." We haven`t yet seen a privacy policy for the ASP service. We believe that it should contain provisions that each ASP customer`s data will be kept isolated from all the other customers, and that data collected through Net Perceptions` applications not become part of the Angara database.

      We don`t see data merging of this type to be a priori improper - that would depend on the mechanics - but we feel certain that it would ignite the concerns of privacy advocates and the public.

      ++++++++++++++++++++

      Im letzten Absatz erkennt man auch gleich das Problem Net Perceptions in Europa: Die EU-Datenschutzrichtlinien, und insbesondere die Deutsche Variante. Net Perceptions hat in Deutschland z.B. meines Wissens noch keinen Kunden gefunden - in Frankfurt ist der erste deutsche Mann aber auch erst ein paar Wochen an Bord.

      Soweit erstmal für Heute - Ich werde in lockerer Folge weiter über Net Perceptions berichten - stay tuned.

      -megasolar
      Avatar
      schrieb am 02.08.00 15:33:54
      Beitrag Nr. 2 ()
      toller beitrag von daher schon mal vorab danke.

      kannst du etwas zur abgrenzung der produkte zu microstrategy sagen?
      hast du zahlen zu gewinn und umsatzwachstum?

      vielen dank im voraus
      Avatar
      schrieb am 02.08.00 16:09:24
      Beitrag Nr. 3 ()
      @standardsoftware

      Die reinen Zahlen bekommst du bei den Standardquellen:

      Net Perceptions Research Summary bei Yahoo:
      http://biz.yahoo.com/z/a/n/netp.html

      Net Perceptions Summary bei Nasdaq:
      http://www.nasdaq.com/asp/quotes_reports.asp?symbol=NETP`&se…

      -megasolar
      Avatar
      schrieb am 04.08.00 10:15:01
      Beitrag Nr. 4 ()
      Schaut euch doch mal den Comparechart mit BeFree an -


      Be Free teilt mit Net Percpetions außer dem ähnlichen Chartverlauf vieles: Marktsegment, hervoragende Positionierung, gute Quartalszahlen, beste Analystenmeinungen, und auch: Immer noch Miese, Internetfirma (dotcom-Trauma), Wert der zweiten und dritten Reihe.

      Ich gehe mal davon aus, das beide Werte weiterhin recht synchron verlaufen werden - gehen beide Werte im Kurzfristtrend nach Oben, dann wäre das ein deutlicher Indiktator für den Beginn des vorausgesagten Hypes auf die Internetwerte der zweiten und dritten Reihe mit hohem Potenzial.

      -megasolar
      Avatar
      schrieb am 18.08.00 12:11:11
      Beitrag Nr. 5 ()
      Wiso stürzen die wieder so ab?

      Hab gehört die seien bald pleite - ist doch hoffentlich nichts dran, oder?

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      Avatar
      schrieb am 18.08.00 13:04:18
      Beitrag Nr. 6 ()
      Was hochgepusht wird fällt auch wieder

      Never catch a falling knife

      In diesem Sinne

      Avatar
      schrieb am 25.08.00 11:26:25
      Beitrag Nr. 7 ()
      So,

      Net Perceptions fällt, so scheints, kaum noch weiter runter.

      Charttechnisch -in aller Kürze- Es gab Änderungen:
      Die Short-term Indikatoren sind auf Buy umgesprungen.

      Source Barchart.com : http://quotes.barchart.com/texpert.asp?sym=netp&code=bstk

      Da Be Free (NASDAQ: BFRE), mein persönlicher zweiter "Prüfindikator" ebenfalls seit ein paar Tagen für die Short-term Indikatoren auf Buy steht, wird die nächste Woche m.E. der erste wichtige Anlauf von Net Percpetions Richtung Norden starten - ob mit nachhaltigem Erfolg, wird sich zeigen - eigentlich ist es noch etwas früh für meinen Geschmack.

      Ansonsten gibt`s eigentlich nichts Neues von NETP zu berichten.

      -megasolar
      Avatar
      schrieb am 26.08.00 21:42:18
      Beitrag Nr. 8 ()
      Hi megasolar! Ich habe befree und net perceptions auch auf meiner Watchlist. Bei welchem Kurs würdest Du einsteigen, besser gesagt, wann siehst Du Kaufsignale bei beiden Werten?
      ST
      Avatar
      schrieb am 01.09.00 11:54:34
      Beitrag Nr. 9 ()
      @supertrouper

      Nocheinmal der deutliche Hinweis: Beide Werte sind hochspekulativ, nur als Depotbeimischung gedacht. Beide Werte sind keine "Blue-Chips" - ich würde allerhöchstens 20 % meines freien, für die nächsten 12 Monate nicht notwendigen Kapitals einsetzen. Beide Werte sind im selben Marktsegment angesiedelt, hier liegt zusätzlich ein hohes Risiko. In einen von beiden Werten investieren anstatt in Beide macht wesentlich mehr Sinn.

      Doch du hast mich konkret gefragt - hier die Antwort:

      Die Kurzfristindikatoren der Chartanalyse indizieren mittlerweile für beide Werte "Buy".

      Der Markt ist generell ebenfalls seit einer knappen Woche positiver eingestellt -> "Buy"

      Net Perceptions und Be Free haben in ihren jüngsten Statements und auch den Analystenmeinungen fundamental keine wesentlichen Veränderungen erkennen lassen, hier bin Ich nach wie vor der festen Meinung, daß beide Firmen ein hohes Potenzial auf weit überdurchschnittliche Kurssteigerungen bieten. Bei beiden Firmen ist das Geschäftsmodell m.E. gut, und beide sind m.E. in ihrem jeweiligen Bereich Marktführer - was sich aber auch innerhalb von sechs Monaten ändern kann.

      Ich würde jetzt vorsichtig mit maximal 30% meiner für diese beiden Werte geplanten Investsumme einsteigen. Aber nur limitierte Orders mit den Tagesaktuellen Kursen vor dem Komma.
      Nächsten Freitag dann die Entscheidung fällen, ob der Trend nach oben Bestand hat. Sollte sich das Positive Bild bestätigt haben, dann würde Ich bis max. 50% nach investieren. Dann erstmal stehen und steigen lassen, mit wöchentlich nachziehendem Stoploss (-35%), bis die Mittelfristigen und langfristigen charttechnischen Indikatoren ebenfalls auf Buy drehen. Ist dann der Markt auch noch in guter Stimmung, usw..

      -megasolar
      Avatar
      schrieb am 01.09.00 23:24:13
      Beitrag Nr. 10 ()
      ich halte seit langem, heute super im Plus.

      Yours digitally
      KiKo
      Avatar
      schrieb am 13.09.00 19:53:01
      Beitrag Nr. 11 ()
      Hi,
      endlich ein Lichtblick, und das bei kónservativen Schätzungen.
      Gruß



      Net Perceptions, Inc. (NASDAQ:NETP) September 13, 2000
      Buy -Speculative; Price Target:$65.00
      INTERNET INFRASTRUCTURE AND APPLICATIONS
      Stephen H. Sigmond (612) 313-1223 ssigmond@dainrauscher.com
      Vikram Kaura (612) 313-1235 vkaura@dainrauscher.com

      NET PERCEPTIONS HIGHLIGHTS FROM DRW TECHNOLOGY CONFERENCE 2000
      Net Perceptions, Inc. presented at Dain Rauscher Wessels’ Technology Conference yesterday (September 12) in Scottsdale, Arizona.
      We believe the quarter is progressing well with several new products expected toward the end of 2000.
      We reiterate our Buy-Speculative rating on NETE shares with a 12-month price target of $65.

      Price: $13.62
      52-Wk
      Range: $66 -$10
      Tr. 12 ROE: NE
      3 Yr EPS Gr.:50.0%
      Shares Out: 26.10 million
      Book Value: NE
      Market Cap: $355.48 million
      Fiscal Yr Prev EPS P/E
      Dec/1999A ($0.56) NM
      Dec/2000E ($0.52) NM
      Dec/2001E $0.10 NM
      2000 Q3 ($0.13)
      Excluding noncash charges
      Fiscal Yr Prev Revenue* MC/Rev
      Dec/1999A $15.13 23.5x
      Dec/2000E $51.40 6.9x
      Dec/2001E $85.10 4.2x
      Revenue in millions.
      MC/Rev = Market Cap/Revenue
      Steven Snyder (president and CEO) and Tom Donnelly (CFO) presented yesterday, September 12, at our technology conference. Following are
      the highlights:
      We believe the quarter is progressing well, both on customer acquisition and product development fronts.
      A notable recent win includes Kmart (a seven figure deal), which is expected to deploy Net Perceptions, Inc.’s advertising and
      merchandising analytic solutions. We believe this win further affirms Net Perceptions’ strong position in retail markets.
      We believe the company has several pilot programs in progress in the Knowledge Management area.
      We believe two new products, the Personalization Manager (Commerce Solutions) and Heads-up Channel (Network Solutions) are on track
      to ship in the December quarter.
      We also believe the company is on track to grow its direct quota-reps from 39 at the end of June quarter to 57 by year end.
      Stock Opinion:
      At its current price of $13.62, we believe NETP stock is trading at a compelling multiple of 4.2x estimated 2001 revenues, a significant discount
      to its peer group. We reiterate our 12-month price target of $65 on NETP shares with a Buy-Speculative rating. Our price target is based on a 20x
      multiple of estimated 2001 revenues, a valuation that is in line with comparable Internet software companies.
      Company Description:
      Net Perceptions, Inc. is a leading provider of real-time personalization and precision marketing software solutions for Internet and multichannel
      retailers.
      Avatar
      schrieb am 25.09.00 19:00:48
      Beitrag Nr. 12 ()
      Net Perception!
      Avatar
      schrieb am 29.09.00 10:18:56
      Beitrag Nr. 13 ()
      Warum hat sich net perception gerade halbiert?
      Avatar
      schrieb am 29.09.00 10:53:08
      Beitrag Nr. 14 ()
      Zwar relativ unbedeutend für den Gesamtmarkt, aber falls noch ein Harmon-Anhänger drin ist, kommt hier die passende Gewinn (bzw. Verlust)Warnung:

      Net Perceptions sees wider-than-expected loss

      MINNEAPOLIS, Sept 28 (Reuters) - Software provider Net Perceptions Inc. <NETP.O> said
      on Thursday it expects to report a wider-than-expected third-quarter loss of 22 cents to 32
      cents per share, with revenues ranging from $6 million to $9 million.

      "We`re evaluating and analyzing the reasons the company fell short. We had some deals we did
      not book as we had expected, and it`s true that our business in Asia and Europe was slow,"
      spokesman Tony Carideo said.

      Carideo said the consensus estimate on Wall Street was for a loss of 14 cents.

      In the third quarter of 1999, the company posted a loss of 15 cents per share on revenues of
      $4.1 million. There were 20.6 million shares outstanding at the end of the 1999 quarter, down
      from the 26.3 million shares currently outstanding.

      The company is due to release results for the third quarter on Oct. 24.

      ((Chicago Equities News at 312 408 8787, chicago.equities.newsroom@reuters.com))

      REUTERS

      Rtr 16:56 09-28-00
      Avatar
      schrieb am 29.09.00 11:38:04
      Beitrag Nr. 15 ()
      Dieser Harmon ist die letzte Pfeife, wie dieser Maydorn. Netp, Scoc etc alle minus 80 %! Anaylysten Haha!
      Avatar
      schrieb am 29.09.00 12:46:15
      Beitrag Nr. 16 ()
      Net Perceptions verfehlt deutlich die eigenen Ziele - das wird sich sehr bitter auswirken auf das Vertrauen der Aktionäre . Derzeit haben sich an den deutschen Handelsplätzen vor Eröffnung der USA Börsen die Kurse halbiert.

      Meines Erachtens hat sich mit der Gewinn/Verlustwarnung Net Perceptions die Marktstimmung fundamental versaut - das Vertrauen der Aktionäre wird zusammenfallen wie ein Kartenhaus und Netp sich einreihen lassen müssen in die immer länger werdende Liste der dot com Looser.

      Ich sehe die Zukunft von Net Perceptions jetzt deutlich pessimistischer und rate von einem Engagement ab, bis ein deutlicher Aufwärtstrend mittelfristig bestätigt wurde.

      -megasolar
      Avatar
      schrieb am 29.09.00 16:30:35
      Beitrag Nr. 17 ()
      AHA!!!


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