warum spricht keiner mehr von AECO ? - 500 Beiträge pro Seite
eröffnet am 03.09.00 18:41:15 von
neuester Beitrag 05.09.00 16:16:47 von
neuester Beitrag 05.09.00 16:16:47 von
Beiträge: 9
ID: 232.103
ID: 232.103
Aufrufe heute: 0
Gesamt: 671
Gesamt: 671
Aktive User: 0
ISIN: NL0012293955 · WKN: A2DPZ2
29,31
EUR
+24,28 %
+5,73 EUR
Letzter Kurs 15.03.18 Lang & Schwarz
Werte aus der Branche Informationstechnologie
Wertpapier | Kurs | Perf. % |
---|---|---|
12,130 | +192,29 | |
0,5400 | +176,92 | |
5,0950 | +117,74 | |
1,5000 | +20,00 | |
174,60 | +20,00 |
Wertpapier | Kurs | Perf. % |
---|---|---|
20,06 | -19,76 | |
18,96 | -22,61 | |
1,1200 | -31,71 | |
5,0500 | -43,73 | |
8,1500 | -46,91 |
am donnerstag, 07.09.00, soll doch die mitteilungsssperre
auslaufen?
auslaufen?
Ganz einfach, weil sich kein mensch für Aeco interessiert.
Außerdem wurde Aeco aus dem 3SAT-Börsenspiel genommen; deshalb ist dieses Unternehmen für die Zocker/Daytrader nicht mehr interessant.
Wir warten bis Aeco spricht
Das könnte theoretisch schon Morgen sein (40 Kalendertage)
Oder aber am nächsten Montag (40 Handelstage)
Vieleicht aber auch am Donnerstag, den 07.09.00 (wo immer auch dieses Datum herkommt)
Vieleicht ja 40 Handelstage - 40 Kalendertage + 3 Wochentage - 1 Sonntag zum entspannen
Wann immer auch diese blöde Schweige Periode um ist Aeco wird seinen Weg gehen
Gruß CRAZY
Das könnte theoretisch schon Morgen sein (40 Kalendertage)
Oder aber am nächsten Montag (40 Handelstage)
Vieleicht aber auch am Donnerstag, den 07.09.00 (wo immer auch dieses Datum herkommt)
Vieleicht ja 40 Handelstage - 40 Kalendertage + 3 Wochentage - 1 Sonntag zum entspannen
Wann immer auch diese blöde Schweige Periode um ist Aeco wird seinen Weg gehen
Gruß CRAZY
Der NM besteht halt aus mehr Werten !!
Aeco ist momentan keine Zockeraktie, so dass die Postings sich
halbwegs auf Fakten beschränken. Look up Periode abwarten, dann
wird es wieder munterer.
Aeco ist momentan keine Zockeraktie, so dass die Postings sich
halbwegs auf Fakten beschränken. Look up Periode abwarten, dann
wird es wieder munterer.
Hallo zusammen!
beobachte Aeco auch schon und überlege einzusteigen.
Meine Frage: wer sind eigentlich die direkten Konkurrenten von Aeco, und wie ist deren Technologie im Verglweich zu Aeco einzustufen?
Danke und Gruß
Frührentner
beobachte Aeco auch schon und überlege einzusteigen.
Meine Frage: wer sind eigentlich die direkten Konkurrenten von Aeco, und wie ist deren Technologie im Verglweich zu Aeco einzustufen?
Danke und Gruß
Frührentner
bitte schlagt mich nicht, aber
machen die NICHT SO ETWAS ÄHNLICHES
wie Linos????
lt. onvista:
Aeco ist Anbieter von technisch hoch entwickelten Prüf- und Fertigungsverfahren für die optische und magnetische Datenträger-Industrie.
------------------------------
direkte wettbewerber sind nicht aufgeführt.
FOOLY
machen die NICHT SO ETWAS ÄHNLICHES
wie Linos????
lt. onvista:
Aeco ist Anbieter von technisch hoch entwickelten Prüf- und Fertigungsverfahren für die optische und magnetische Datenträger-Industrie.
------------------------------
direkte wettbewerber sind nicht aufgeführt.
FOOLY
@Frührentner, Fooly
Die Konkurrenten sind sehr gut im Emissionsprospekt beschrieben:
>>>
To assess aeco`s competitive position, one has to consider each of aeco`s product categories separately: electrical testing for optical media, electrical testing for magnetic media, physical inspection for optical media, physical inspection for magnetic media, production equipment and test services.
In the market for electrical testing for optical media, competition is intense. aeco`s main competitors are
DaTarius (formerly known as Koch) (Austria), Audio Developments (Sweden), CD Associates (United States) and Pulstec (Japan). All these companies are established in their markets. aeco is one of the large players in the DVD market while not o†ering products for other formats.
The market for physical inspection of optical media is highly competitive. aeco`s main competitors are Basler, Dr. Schenk, Integral Vision and Engineering Technology Associates (a subsidiary of STEAG
Hamatech). aeco í together with two other market players í dominates more than two thirds of the non-captive market. No direct competition exists for the mastering dedicated products DOMS and PRIS.
The markets for both electrical testing and physical inspection of magnetic media are becoming more and more mature. The companies active in this market have established their niche markets that are subject to little or no direct competition. Product prices are largely determined by the cost-saving bene—fits expected by customers.
No direct competition exists for the 3X duplication process in terms of capacity increase or utilisation of existing hardware. Indirect sources of competition are o†ered by: expanding real time capacity, Sprinter High Speed (Sony), or 2X VCRs from Panasonic. The advantage of simply upgrading existing VCRs to run 3X is unique and signi—cantly less expensive.
Competition to the test services of aeco, offered through its subsidiary Testronic, is fragmented. Professional Interactive Media Centre N.V. (Belgium) o†ers a DVD authoring and quality evaluation service. Comparable —eld audit services are available from an independent U.K. source, RKConsultants.
<<<
Die Konkurrenten sind sehr gut im Emissionsprospekt beschrieben:
>>>
To assess aeco`s competitive position, one has to consider each of aeco`s product categories separately: electrical testing for optical media, electrical testing for magnetic media, physical inspection for optical media, physical inspection for magnetic media, production equipment and test services.
In the market for electrical testing for optical media, competition is intense. aeco`s main competitors are
DaTarius (formerly known as Koch) (Austria), Audio Developments (Sweden), CD Associates (United States) and Pulstec (Japan). All these companies are established in their markets. aeco is one of the large players in the DVD market while not o†ering products for other formats.
The market for physical inspection of optical media is highly competitive. aeco`s main competitors are Basler, Dr. Schenk, Integral Vision and Engineering Technology Associates (a subsidiary of STEAG
Hamatech). aeco í together with two other market players í dominates more than two thirds of the non-captive market. No direct competition exists for the mastering dedicated products DOMS and PRIS.
The markets for both electrical testing and physical inspection of magnetic media are becoming more and more mature. The companies active in this market have established their niche markets that are subject to little or no direct competition. Product prices are largely determined by the cost-saving bene—fits expected by customers.
No direct competition exists for the 3X duplication process in terms of capacity increase or utilisation of existing hardware. Indirect sources of competition are o†ered by: expanding real time capacity, Sprinter High Speed (Sony), or 2X VCRs from Panasonic. The advantage of simply upgrading existing VCRs to run 3X is unique and signi—cantly less expensive.
Competition to the test services of aeco, offered through its subsidiary Testronic, is fragmented. Professional Interactive Media Centre N.V. (Belgium) o†ers a DVD authoring and quality evaluation service. Comparable —eld audit services are available from an independent U.K. source, RKConsultants.
<<<
ick kann keen englisch !!!
Beitrag zu dieser Diskussion schreiben
Zu dieser Diskussion können keine Beiträge mehr verfasst werden, da der letzte Beitrag vor mehr als zwei Jahren verfasst wurde und die Diskussion daraufhin archiviert wurde.
Bitte wenden Sie sich an feedback@wallstreet-online.de und erfragen Sie die Reaktivierung der Diskussion oder starten Sie eine neue Diskussion.
Investoren beobachten auch:
Wertpapier | Perf. % |
---|---|
+0,74 | |
+2,33 | |
+1,06 | |
0,00 | |
+1,53 | |
+0,19 | |
-1,28 | |
-1,01 | |
+1,92 | |
-0,48 |
Meistdiskutiert
Wertpapier | Beiträge | |
---|---|---|
215 | ||
90 | ||
78 | ||
58 | ||
56 | ||
35 | ||
34 | ||
29 | ||
28 | ||
25 |