Golar neue Chancen durch verstärkte Umwandlung von Gas in LNG (Seite 12)
eröffnet am 13.03.07 17:01:07 von
neuester Beitrag 21.10.23 14:03:24 von
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Antwort auf Beitrag Nr.: 42.942.786 von happygolucky am 22.03.12 18:30:17Die Ergebnisse 2008 - 2010 sind nicht sehr positiv zu beurteilen. Von einem guten Track record kann bei weitem nicht gesprochen werden.
Das EBITDA ist mit rd. 125 Mio USD ebenfalls sehr verbesserungswürdig.
Kapitalisiert mit einem Zinssatz von 8% (meine subjektive WASS Annahme) ergibt einen Enterprise Value von rd. 1,6 Mrd. USD abzüglich nur der Nettofinazverbindlichkeiten i.H.v. rd. 725 Mio. USD komme ich zu einem Equity Value von 880 Mio. USD.
An der Börse wird das Unternehmen aktuell zu 3,1 Mrd USD gehandelt. Also zu einem Aufschlag von rd. 250% zum grob überschlagenen EQV.
Das bedeutet für mich, dass schon einiges an positiven zukünftigen Effekten im aktuellen Börsenkurd berücksichtigt ist und die Aktie keineswegs als günstig zu beurteilen ist.
Zudem scheint die Flotte nicht mehr die jüngste zu sein. Zusätzlich müsste die Off-Balance Finanzierungen noch kapitalisiert werden, was den EQV weiter reduzieren würde.
Zugegeben an der Börse werden Erwartungen gehandelt und der LNG ist auch aus meiner Sicht eine große Chance aber Golar ist aktuell nicht günstig. Bin gespannt auf den 2011 Abschluss.
Das EBITDA ist mit rd. 125 Mio USD ebenfalls sehr verbesserungswürdig.
Kapitalisiert mit einem Zinssatz von 8% (meine subjektive WASS Annahme) ergibt einen Enterprise Value von rd. 1,6 Mrd. USD abzüglich nur der Nettofinazverbindlichkeiten i.H.v. rd. 725 Mio. USD komme ich zu einem Equity Value von 880 Mio. USD.
An der Börse wird das Unternehmen aktuell zu 3,1 Mrd USD gehandelt. Also zu einem Aufschlag von rd. 250% zum grob überschlagenen EQV.
Das bedeutet für mich, dass schon einiges an positiven zukünftigen Effekten im aktuellen Börsenkurd berücksichtigt ist und die Aktie keineswegs als günstig zu beurteilen ist.
Zudem scheint die Flotte nicht mehr die jüngste zu sein. Zusätzlich müsste die Off-Balance Finanzierungen noch kapitalisiert werden, was den EQV weiter reduzieren würde.
Zugegeben an der Börse werden Erwartungen gehandelt und der LNG ist auch aus meiner Sicht eine große Chance aber Golar ist aktuell nicht günstig. Bin gespannt auf den 2011 Abschluss.
Antwort auf Beitrag Nr.: 42.925.914 von Mojio am 19.03.12 21:41:40Woran machst du das denn fest? Auf welche Bewertungskennzahl achtest du am meisten?
Bin momentan auf der Suche nach Aktien die vom bald einsetzenden LNG Boom profitieren werden. Habt ihr Tipps?
Golar finde ich auf dem momentanen Level eher für überbewertet.
Golar finde ich auf dem momentanen Level eher für überbewertet.
Die Büchse der Pandora ist für GLNG geöffnet:
http://www.invest-door.com/downloads/Golar_PandorasBox_12Mar…
The recent share price of more than $47 for GLNG and a unit price of more than $38 for GMLP are significantly higher than their fair market value of $22.5 per share and $8.25 per unit. The following are the main reasons for our recommendation:
• The Group has demonstrated over the years that it has poor earning’s quality. GLNG’s historical dividends where based almost entirely on one-time items. The LP is engaged in a Ponzi like scheme
in which it focuses investors’ attention to its cash distributions while approx. 50% of this distribution is actually a repayment of invested capital, as the depreciation of the vessels is a real cost to
investors. The “real” yield to investors of the GP is only about 1.9% vs. a current yield of the 20 year United States Treasury of approximately 2.65%.
• The Group has a history of poor corporate governance, related party transactions and front running by its insiders. In addition, the Group has found a new source for profits and cash for expansion - its subsidiaries. GLNG has shifted vessels from one company to the other at inflated prices based on “independent” valuation advice provided by the underwriter of its subsidiary’s IPO.
• Valuation and comparable transaction in the market do not support the current share and unit price. Current prices are driven by Sell-Side analysts’ “Buy” recommendations which are based on flawed models and short term market dynamics and which fail to take into account the long term economics of the LNG shipping business. Comparable vessels have been recently traded at prices less than half the value implied by the market price for GLNG’s and the LP’s vessels. The current shortage of vessels is expected to end by 2014 as in 2013 and 2014 more than 60 vessels (15% of the current market) will be delivered - meaning that current prices will drop to their historical
equilibrium levels.
http://www.invest-door.com/downloads/Golar_PandorasBox_12Mar…
The recent share price of more than $47 for GLNG and a unit price of more than $38 for GMLP are significantly higher than their fair market value of $22.5 per share and $8.25 per unit. The following are the main reasons for our recommendation:
• The Group has demonstrated over the years that it has poor earning’s quality. GLNG’s historical dividends where based almost entirely on one-time items. The LP is engaged in a Ponzi like scheme
in which it focuses investors’ attention to its cash distributions while approx. 50% of this distribution is actually a repayment of invested capital, as the depreciation of the vessels is a real cost to
investors. The “real” yield to investors of the GP is only about 1.9% vs. a current yield of the 20 year United States Treasury of approximately 2.65%.
• The Group has a history of poor corporate governance, related party transactions and front running by its insiders. In addition, the Group has found a new source for profits and cash for expansion - its subsidiaries. GLNG has shifted vessels from one company to the other at inflated prices based on “independent” valuation advice provided by the underwriter of its subsidiary’s IPO.
• Valuation and comparable transaction in the market do not support the current share and unit price. Current prices are driven by Sell-Side analysts’ “Buy” recommendations which are based on flawed models and short term market dynamics and which fail to take into account the long term economics of the LNG shipping business. Comparable vessels have been recently traded at prices less than half the value implied by the market price for GLNG’s and the LP’s vessels. The current shortage of vessels is expected to end by 2014 as in 2013 and 2014 more than 60 vessels (15% of the current market) will be delivered - meaning that current prices will drop to their historical
equilibrium levels.
Zitat von bragg: mein gott, diese raten! ich wette mal, dass der nächste hype sein wird, dass die ganzer tankerfahrer und dryshipper ihre kähne zu gastransportern umbauen...
Ist das denn so einfach? Bei den meisten alten Kähne dürfte sich die Investition aufgrund der Restnutzungsdauer wohl kaum amortisieren.
mein gott, diese raten! ich wette mal, dass der nächste hype sein wird, dass die ganzer tankerfahrer und dryshipper ihre kähne zu gastransportern umbauen...
Golar LNG: Golar LNG: Preliminary Fourth Quarter and Financial Year 2011 Results Highlights
· Golar LNG reports consolidated net income of $17.2 million and consolidated operating income of $33.8 million for the fourth quarter of 2011
· Golar LNG announces an increased quarterly cash dividend of $0.325 cents per share
· Golar Arctic entered into a three year charter with annualized EBITDA contribution of $45.0 million
· Golar announces firm contracts for two additional LNG carriers with Hyundai
· Hilli is taken out of lay-up and reactivation project is underway
· Golar purchases remaining 50% interest in Gandria and proceeds with re-activating the vessel
· First dropdown into Golar LNG Partners successfully completed with the sale of the Golar Freeze
· LNG shipping market tightening. Spot rates increased from $110,000/day to $135,000/day by the end of the quarter.
· Golar LNG reports consolidated net income of $17.2 million and consolidated operating income of $33.8 million for the fourth quarter of 2011
· Golar LNG announces an increased quarterly cash dividend of $0.325 cents per share
· Golar Arctic entered into a three year charter with annualized EBITDA contribution of $45.0 million
· Golar announces firm contracts for two additional LNG carriers with Hyundai
· Hilli is taken out of lay-up and reactivation project is underway
· Golar purchases remaining 50% interest in Gandria and proceeds with re-activating the vessel
· First dropdown into Golar LNG Partners successfully completed with the sale of the Golar Freeze
· LNG shipping market tightening. Spot rates increased from $110,000/day to $135,000/day by the end of the quarter.
Seit zwei Jahren läuft die Aktie doch wie am Schnürchen. Wenn es zuletzt eine kleine Korrektur gab,
so ist diese eine gute Gelegenheit, nachzukaufen. Gas wird imho weiter an Bedeutung gewinnen, wenn
die Transportprobleme gelöst werden.
so ist diese eine gute Gelegenheit, nachzukaufen. Gas wird imho weiter an Bedeutung gewinnen, wenn
die Transportprobleme gelöst werden.
letzte woche gings genau runter bis auf die 200-tage-linie. lauter zum nachkaufen klingeln konnten sie nicht
Es gibt genügend Gas weltweit. Nur nicht dort, wo es
gebraucht wird. Folglich muss man es transportieren.
Dazu ist eine Verflüssigung notwendig, LNG.
gebraucht wird. Folglich muss man es transportieren.
Dazu ist eine Verflüssigung notwendig, LNG.
25.04.24 · globenewswire · Golar LNG |
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21.11.23 · globenewswire · Golar LNG |
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