Trivago - top oder flop ? (Seite 7)
eröffnet am 17.12.16 17:44:17 von
neuester Beitrag 06.03.24 16:13:25 von
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Doch bereits länger kein Beitrag mehr hier erfolgt, keiner mehr investiert?
Ich habe TRVG im Tief zum Jahresende eingesammelt, um etwas von der Erholungs-, Stabilisierungsphase zu profitieren. Seit dem zeigt sich die Aktie äußerst volatil aber der Boden scheint, zumind. vorerst, gefunden zu sein.
Am 07.02 kommt auch schon das Zahlenwerk für Q4/17 sowie Gesamtjahr, das sollte spätestens wieder die neue Richtung vorgeben - zurück zum Ausgabepreis oder weiter runter.
Ich habe TRVG im Tief zum Jahresende eingesammelt, um etwas von der Erholungs-, Stabilisierungsphase zu profitieren. Seit dem zeigt sich die Aktie äußerst volatil aber der Boden scheint, zumind. vorerst, gefunden zu sein.
Am 07.02 kommt auch schon das Zahlenwerk für Q4/17 sowie Gesamtjahr, das sollte spätestens wieder die neue Richtung vorgeben - zurück zum Ausgabepreis oder weiter runter.
interessanter Background zum Priceline-Trivago-Fight: https://skift.com/2017/11/20/inside-priceline-groups-diss-of…
Antwort auf Beitrag Nr.: 56.047.860 von R-BgO am 28.10.17 11:07:40
den Bestand habe ich dann mit einem $25-short-call veroptioniert und parallel dazu einen short-put zu 17,50 geschrieben (die $2,10 waren die Prämie dafür); der wurde gestern ausgeübt
sorry, hatte ich hier ofensichtlich nicht gepostet
hatte im August nach den guten Quartalszahlen eine erste Posi gestartet, um mich zu häufigerem Hingucken zu erziehen;den Bestand habe ich dann mit einem $25-short-call veroptioniert und parallel dazu einen short-put zu 17,50 geschrieben (die $2,10 waren die Prämie dafür); der wurde gestern ausgeübt
Antwort auf Beitrag Nr.: 56.047.860 von R-BgO am 28.10.17 11:07:40Wovon sprichst Du?
Welche Prämie???
Welche Prämie???
OUCH!
erste Andienung zu $17,50, bei Kurs von $7,50 tut das weh...die $2,10 Prämie helfen da nur ein bisschen
Antwort auf Beitrag Nr.: 56.037.057 von R-BgO am 26.10.17 21:30:21Was hat das hier eigentlich zu bedeuten?
https://www.wallstreet-online.de/nachricht/9876159-investor-…
https://www.wallstreet-online.de/nachricht/9876159-investor-…
Antwort auf Beitrag Nr.: 56.033.511 von Buba76 am 26.10.17 15:43:38
jedenfalls
ist das change-of-sentiment beeindruckend...
Trivago auf dem Weg zum Pennystock?
Von der Klatsche erholt sich der Laden doch ewig nicht mehr. Flop des Jahres???
Von der Klatsche erholt sich der Laden doch ewig nicht mehr. Flop des Jahres???
trivago N.V.: Hotel search trivago acquires AI platform tripl, expands travel recommendations based on Artificial Intelligence
(GLOBE NEWSWIRE via COMTEX) --
trivago N.V. / trivago N.V.: Hotel search trivago acquires AI platform tripl, expands travel recommendations based on Artificial Intelligence . Processed and transmitted by Nasdaq Corporate Solutions. The issuer is solely responsible for the content of this announcement.
- trivago acquires technology platform for personalized travel recommendations
- tripl's customer-centric AI technology adds to trivago's already comprehensive search engine
- tripl founder Hendrik Kleinwächter becomes part of trivago's development team
Düsseldorf, September 20, 2017:
trivago (NASDAQ: TRVG) today announces the acquisition of the assets of tripl (winner of ITB's Start-Ups Battle 2016), a machine learning travel start-up from Hamburg. The acquisition will enhance trivago's product with personalization technology which uses both Big Data and a customer-centric approach.
Founded in 2015, tripl has developed an algorithm to give tailored travel recommendations by identifying trends in users' social media activities and comparing it with in-app data of like-minded users. The AI-driven product imitates the way a travel agent would recommend hotel experiences relevant to the customer, and combines it with the ease of online services.
Following the acquisition, the former CTO and creator of the tripl algorithm, Hendrik Kleinwächter, will join trivago's development team to continue breaking new ground in personalization. "When visiting a restaurant, I prefer those with few hand-picked entries on the menu, that exactly match my taste. That is what I believe a modern travel website should look like. There are billions of combinations, but the user is really only interested in the most relevant ones - we offer them through our algorithm", Kleinwächter said.
"We believe our competitive advantage is the speed of our learning. We have always focused on machine-learning, and the area of semantic analysis," said Rolf Schrömgens, founder and CEO of trivago. "tripl's personalization technology is unique and individual in its approach, putting us one step closer toward bringing each traveler into their ideal hotel."
(GLOBE NEWSWIRE via COMTEX) --
trivago N.V. / trivago N.V.: Hotel search trivago acquires AI platform tripl, expands travel recommendations based on Artificial Intelligence . Processed and transmitted by Nasdaq Corporate Solutions. The issuer is solely responsible for the content of this announcement.
- trivago acquires technology platform for personalized travel recommendations
- tripl's customer-centric AI technology adds to trivago's already comprehensive search engine
- tripl founder Hendrik Kleinwächter becomes part of trivago's development team
Düsseldorf, September 20, 2017:
trivago (NASDAQ: TRVG) today announces the acquisition of the assets of tripl (winner of ITB's Start-Ups Battle 2016), a machine learning travel start-up from Hamburg. The acquisition will enhance trivago's product with personalization technology which uses both Big Data and a customer-centric approach.
Founded in 2015, tripl has developed an algorithm to give tailored travel recommendations by identifying trends in users' social media activities and comparing it with in-app data of like-minded users. The AI-driven product imitates the way a travel agent would recommend hotel experiences relevant to the customer, and combines it with the ease of online services.
Following the acquisition, the former CTO and creator of the tripl algorithm, Hendrik Kleinwächter, will join trivago's development team to continue breaking new ground in personalization. "When visiting a restaurant, I prefer those with few hand-picked entries on the menu, that exactly match my taste. That is what I believe a modern travel website should look like. There are billions of combinations, but the user is really only interested in the most relevant ones - we offer them through our algorithm", Kleinwächter said.
"We believe our competitive advantage is the speed of our learning. We have always focused on machine-learning, and the area of semantic analysis," said Rolf Schrömgens, founder and CEO of trivago. "tripl's personalization technology is unique and individual in its approach, putting us one step closer toward bringing each traveler into their ideal hotel."
Antwort auf Beitrag Nr.: 55.688.109 von R-BgO am 07.09.17 12:47:53Es zeigt sich nun, Trivago hat keine gute Marktposition. Es kauft Traffic ein und versucht den Traffic mit Gewinn weiter zu verkaufen. Die Marge ist gering. Umsatz kann leicht zugekauft werden, aber führt nicht unbedingt zu zusätzlichem Gewinn.
So habe ich es zumindest verstanden; oder eben auch nicht verstanden. Zudem ist die Frage warum z.B. priceline(booking.com) weiter Trivago füttern sollte. Booking.com kann sich ja selbst bei Google Traffic kaufen. Das scheint auch passiert zu sein.
Je länger ich darüber nachdenke, desto weniger verstehe ich das Geschäftsmodell von trivago
So habe ich es zumindest verstanden; oder eben auch nicht verstanden. Zudem ist die Frage warum z.B. priceline(booking.com) weiter Trivago füttern sollte. Booking.com kann sich ja selbst bei Google Traffic kaufen. Das scheint auch passiert zu sein.
Je länger ich darüber nachdenke, desto weniger verstehe ich das Geschäftsmodell von trivago
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