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    +++ Trevena +++ Revolution in der Schmerztherapie? (Seite 90)

    eröffnet am 04.01.18 20:37:22 von
    neuester Beitrag 03.02.24 08:02:54 von
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     Ja Nein
      Avatar
      schrieb am 22.04.20 21:12:05
      Beitrag Nr. 1.485 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 63.419.201 von bcgk am 22.04.20 20:29:45
      Zitat von bcgk: Trevena ist ein Lada von 1951 ohne Räder.

      ...und mit festgerosteten und blockierten Bremsen
      Trevena | 0,631 $
      Avatar
      schrieb am 22.04.20 21:00:52
      Beitrag Nr. 1.484 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 63.419.201 von bcgk am 22.04.20 20:29:45🤣🤣

      Herrlich, you made my day😂
      Trevena | 0,635 $
      Avatar
      schrieb am 22.04.20 20:29:45
      Beitrag Nr. 1.483 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 63.418.697 von DWL33 am 22.04.20 19:53:33Trevena ist ein Lada von 1951 ohne Räder.
      Trevena | 0,630 $
      6 Antworten
      Avatar
      schrieb am 22.04.20 19:53:33
      Beitrag Nr. 1.482 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 63.417.827 von bcgk am 22.04.20 18:49:19Ja man wundert sich manchmal.

      Ich muss das noch mal mit der aktuellen Aktienzahl durchrechnen und Trevena ist heute gefallen während Baudax zugelegt hat. Auf den ersten Blick sieht es aber so aus als würde man Mcap - Cash Baudax günstiger bekommen als Trevena. Gleiche Indikation aber Baudax hat das bessere Produkt, Zulassung schon in der Tasche und gerade erst KE gehabt. Restliche Pipeline bei Baudax ist auch schon wesentlicher weiter.

      Entsprechend entwickeln sich die Kurse auch heute und voraussichtlich auch die nächsten Wochen. Im Vergleich ist das wie ein Golf ohne TÜV der durch die letzte Prüfung gefallen ist mit leerem Tank der aber teurer ist als eine C Klasse, mit TÜV neu und vollgetankt.
      Trevena | 0,618 $
      8 Antworten
      Avatar
      schrieb am 22.04.20 18:49:19
      Beitrag Nr. 1.481 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 63.416.945 von DWL33 am 22.04.20 17:51:33
      Zitat von DWL33: Ja, das sind ähnliche Nebenwirkungen wie bei Aspirin, auch da kann es zu Blutungen im Magen kommen und es kommt zu Blutverdünnung.
      Willst Du damit jetzt argumentieren bei derart gelagerten Nebenwirkungen sollte man lieber Opioide nehmen? Das meinst Du hoffentlich nicht wirklich!.


      Doch, sie meint das ernst. Sie weiß es halt nicht besser.
      Trevena | 0,614 $
      9 Antworten

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      Avatar
      schrieb am 22.04.20 18:27:35
      Beitrag Nr. 1.480 ()
      Der Kurs pendelt sich wieder schön in den Abwärtskanal ein, ich denke diese Woche Testen wir nochmal die $0,60.

      go short - stay positive :)
      Trevena | 0,630 $
      Avatar
      schrieb am 22.04.20 18:22:15
      Beitrag Nr. 1.479 ()
      Als Ergebnis können wir festhalten Meloxicam hat ein deutlich besseres Nebenwirkungsprofil , muss nur einmal täglich verabreicht werden , und hat kein Suchpotential.

      Es ist ok wenn Du nicht inhaltlich Diskutieren möchtest, als Vertreter von Oli würde ich das auch so gut wie möglich vermeiden wollen.
      Trevena | 0,629 $
      Avatar
      schrieb am 22.04.20 18:15:51
      Beitrag Nr. 1.478 ()


      Als Boxed Warning ist es unwesentlich kürzer, es wird auf den Volltext verwiesen. 7. kommt dafür noch hinzu.

      Quelle: siehe vorheriges Posting.
      Trevena | 0,637 $
      Avatar
      schrieb am 22.04.20 18:02:14
      Beitrag Nr. 1.477 ()
      wenn man wichtig tut, sollte man wenigstens den Unterschied zwischen einer "BlackBox" und den Nebenwirkungen verstanden haben.

      Aber da ist dann wieder einmal "mehr Schein als Sein".
      Business as usual.

      Ich habe aber heute auch gar keine Lust auf infantile Diskussionen - deswegen an alle wirklich Diskutierenden...a demain!
      Trevena | 0,640 $
      Avatar
      schrieb am 22.04.20 17:56:49
      Beitrag Nr. 1.476 ()
      Vielleicht mal zum Vergleich das ganze bei Morphin, das gleiche gilt (lt. CH in abgeschwächter Form) für Oli:

      5 WARNINGS AND PRECAUTIONS
      5.1 Risk of Medication Errors
      Morphine Sulfate Injection is available in five concentrations for direct injection. Take care when
      prescribing and administering Morphine Sulfate Injection to avoid dosing errors due to confusion between
      different concentrations and between mg and mL, which could result in accidental overdose and death.
      Take care to ensure the proper dose is communicated and dispensed. When writing prescriptions, include
      both the total dose in mg and the total dose in volume.
      5.2 Cardiovascular Instability
      While low doses of intravenously administered morphine have little effect on cardiovascular
      stability, high doses are excitory, resulting from sympathetic hyperactivity and increase in circulatory
      catecholamines. Have Naloxone Injection and resuscitative equipment immediately available for use in
      case of life-threatening or intolerable side effects and whenever morphine therapy is being initiated.
      5.3 Respiratory Depression
      Respiratory depression is the primary risk of Morphine Sulfate Injection USP. Respiratory
      depression occurs more frequently in elderly or debilitated patients and in those suffering from conditions
      accompanied by hypoxia, hypercapnia, or upper airway obstruction, in whom even moderate therapeutic
      doses may significantly decrease pulmonary ventilation. Morphine administration should be limited to use
      by those familiar with the management of respiratory depression. Rapid intravenous administration may
      result in chest wall rigidity.
      Reference ID: 3043802
      Patients with chronic obstructive pulmonary disease or cor pulmonale and in patients having a
      substantially decreased respiratory reserve (e.g., severe kyphoscoliosis), hypoxia, hypercapnia, or
      preexisting respiratory depression have an increased risk of increased airway resistance and decrease
      respiratory drive to the point of apnea with use of Morphine Sulfate Injection USP. Therefore, consider
      alternative non-opioid analgesics, and use Morphine Sulfate Injection USP only under careful medical
      supervision at the lowest effective dose in such patients.
      5.4 Central Nervous System (CNS) Toxicity
      Excitation of the central nervous system, resulting in convulsion, may accompany high doses of
      morphine given intravenously. Dysphoric reactions may occur after any size dose and toxic psychoses
      have been reported.
      5.5 Misuse, Abuse and Diversion of Opioids
      Morphine sulfate is an opioid agonist and Schedule II controlled substance. Such drugs are sought
      by drug abusers and people with addiction disorders. Diversion of Scheduled II products is an act subject
      to criminal penalty. [See Drug Abuse and Dependence (9).]
      Morphine sulfate can be abused in a manner similar to other opioid agonists, legal or illicit. This
      should be considered when prescribing or dispensing Morphine Sulfate Injection USP in situations where
      the physician or pharmacist is concerned about an increased risk of misuse, abuse, or diversion.
      Concerns about abuse, addiction, and diversion should not prevent the proper management of
      pain. Healthcare professionals should contact their State of Professional Licensing Board or State
      Controlled Substances Authority for information on how to prevent and detect abuse or diversion of this
      product.
      5.6 Central Nervous System (CNS) Depressants
      The depressant effects of morphine are potentiated by the presence of other CNS depressants such
      as alcohol, sedatives, antihistamines, or psychotropic drugs. Use of Morphine in conjunction with other
      CNS active drugs may increase the risk of respiratory depression, hypotension, profound sedation, coma,
      or death.
      5.7 Increased Intracranial Pressure or Head Injury
      Use Morphine Sulfate Injection with extreme caution in patients with head injury or increased
      intracranial pressure. In the presence of head injury, intracranial lesions or a preexisting increase in
      intracranial pressure, the possible respiratory depressant effects of Morphine Sulfate Injection USP and its
      potential to elevate cerebrospinal fluid pressure (resulting from vasodilation following CO2 retention) may
      be markedly exaggerated. Pupillary changes (miosis) from morphine may obscure the existence, extent
      and course of intracranial pathology. Clinicians should maintain a high index of suspicion for adverse
      drug reactions when evaluating altered mental status or movement abnormalities in patients receiving this
      modality of treatment.
      5.8 Hypotensive Effect
      Morphine Sulfate Injection may cause severe hypotension in an individual whose ability to
      maintain their blood pressure has been compromised by depleted blood volume, shock, impaired
      myocardial function or concurrent administration of sympatholytic drugs, and drugs such as
      phenothiazines or general anesthetics. Orthostatic hypotension is a frequent complication in single-dose
      parenteral morphine analgesia in ambulatory patients.
      The vasodilation produced by Morphine Sulfate Injection USP may further reduce cardiac output
      and blood pressure in patients in circulatory shock.
      Reference ID: 3043802
      5.9 Driving and Operating Machinery
      Morphine may impair the mental and physical abilities needed to perform potentially hazardous
      activities such as driving a car or operating machinery. Caution patients accordingly.
      5.10 Gastrointestinal Effects
      Do not administer Morphine Sulfate Injection USP to patients with gastrointestinal obstruction,
      especially paralytic ileus because Morphine Sulfate Injection USP diminishes propulsive peristaltic waves
      in the gastrointestinal tract and may prolong the obstruction.
      The administration of Morphine Sulfate Injection USP may obscure the diagnosis or clinical
      course in patients with acute abdominal condition.
      5.11 Use in Biliary Surgery or Disorders of the Biliary Tract
      Morphine Sulfate Injection USP may cause spasm of the sphincter of Oddi and diminish biliary
      and pancreatic secretions.
      5.12 Special Risk Groups
      Use Morphine Sulfate Injection USP with caution and in reduced dosages in patients with severe
      renal or hepatic impairment, Addison’s disease, hypothyroidism, prostatic hypertrophy, or urethral
      stricture, and in elderly or debilitated patients. [See Use in Specific Populations (8.5).]
      Exercise caution in the administration of Morphine Sulfate Injection USP to patients with CNS
      depression, toxic psychosis, acute alcoholism and delirium tremens.

      Q: https://www.accessdata.fda.gov/drugsatfda_docs/label/2011/20…
      Trevena | 0,645 $
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      +++ Trevena +++ Revolution in der Schmerztherapie?