www.wallstreet-village.de : Warum setzen wir weiter auf Broadvision ? - 500 Beiträge pro Seite
eröffnet am 03.05.00 10:58:34 von
neuester Beitrag 03.06.00 12:17:26 von
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Wallstreet-Village: Portfolio-Tagesreport vom 03.05.2000
Revolutionäre
Nachdem der weltweit führende Anbieter von E-Commerce-Lösungen Broadvision Mitte letzter Woche sein Ergebnis für das erste Quartal 2000 präsentiert hatte, ist seit einigen Tagen ein Kurssprung nach dem anderen zu beobachten.
Broadvision hatte eine Umsatzsteigerung von 232 % auf 61,5 Mio. $ bekannt gegeben. Die Gewinnsteigerung fiel mit einem Plus von 244 % auf 10 Mio. $ noch höher aus. Damit kann Broadvision auf „echtes“ Wachstum verweisen und nicht auf ein künstliches Aufblähen des Geschäfts.
Viele andere Internet-Firmen versuchen mit einem hohem (und kostenträchtigen) Werbeaufwand und niedrigen Preisen auf Teufel komm raus Marktanteile zu erobern. Gerade im Internetgeschäft ist Schnelligkeit ja sehr wichtig. Die Investoren müssen dann erst einmal einen Rekordverlust nach dem anderen schlucken und werden auf später vertröstet. Diese Strategie kann durchaus zum Erfolg führen. Allerdings ist dies wesentlich riskanter, als auch in der Wachstumsphase schon in der Gewinnzone zu sein.
Ein über Verluste finanziertes Umsatzwachstum kommt einer „Alles-oder-Nichts“-Strategie gleich. Entweder steht am Ende der große Erfolg oder die Pleite. Warum sollen wir als Privatinvestoren nun mit einer Investition in ein solches Unternehmen ein hohes Risiko eingehen, wenn es auch wesentlich bessere Alternativen gibt – Broadvision zum Beispiel.
Broadvision ist, obwohl noch im Revolutionärsstadium, jetzt schon der Marktführer bei E-Commerce-Software. Und das Umsatzwachstum von 232 % ist ja nun wirklich alles andere als mickrig. Wenn wir also die Möglichkeit haben, in die Nummer Eins in einem Markt zu investieren, die noch dazu eine 232 %ige Umsatzsteigerung OHNE Verluste hinbekommt, sind wir nicht auf die „Alles-oder-Nichts“- Unternehmen angewiesen. Solange Broadvision weiterhin solche Ergebnisse vorlegen kann, haben wir keinen Grund, uns von Broadvision zu trennen.
Das andere Firmen im E-Commerce-Bereich wesentlich mehr Schwierigkeiten haben als „unser“ Revolutionär Broadvision, zeigt die gerade bekannt gegebene Zusammenarbeit von SAP und Nortel. Beide Unternehmen gaben die Zusammenlegung ihrer E-Commerce-Sparten bekannt. Wenn „ausgewachsene“ Firmen wie Nortel und SAP kooperieren heißt dies, dass sie sich alleine nicht zutrauen, die Marktführerschaft beim E-Commerce zu erringen. Da beleiben wir doch lieber bei Broadvision.
Was gab es noch interessantes ?
Unser Community-Mitglied „Haubentaucher“ berichtete von einem Treffen mit dem Fernseh- und Börsen-Star Markus Koch in Wehr bei Basel. Interessant war dabei, dass auch der Experte Markus Koch unsere Einschätzung zu Wal-Mart „übernommen“ hat.
Einer der Gründe, weshalb wir den Einzelhändler Wal-Mart, aber nicht Amazon im Depot haben ist, dass es für Wal-Mart wesentlich leichter sein sollte, eine E-Commerce-Webseite aufzubauen, als dass Amazon die exzellente Logistik und Marktstellung des Einzelhandels-Königs Wal-Mart kopieren kann. So ist es wesentlich wahrscheinlicher, dass Wal-Mart und nicht Amazon einmal der führende Internet-Händler wird.
Revolutionäre
Nachdem der weltweit führende Anbieter von E-Commerce-Lösungen Broadvision Mitte letzter Woche sein Ergebnis für das erste Quartal 2000 präsentiert hatte, ist seit einigen Tagen ein Kurssprung nach dem anderen zu beobachten.
Broadvision hatte eine Umsatzsteigerung von 232 % auf 61,5 Mio. $ bekannt gegeben. Die Gewinnsteigerung fiel mit einem Plus von 244 % auf 10 Mio. $ noch höher aus. Damit kann Broadvision auf „echtes“ Wachstum verweisen und nicht auf ein künstliches Aufblähen des Geschäfts.
Viele andere Internet-Firmen versuchen mit einem hohem (und kostenträchtigen) Werbeaufwand und niedrigen Preisen auf Teufel komm raus Marktanteile zu erobern. Gerade im Internetgeschäft ist Schnelligkeit ja sehr wichtig. Die Investoren müssen dann erst einmal einen Rekordverlust nach dem anderen schlucken und werden auf später vertröstet. Diese Strategie kann durchaus zum Erfolg führen. Allerdings ist dies wesentlich riskanter, als auch in der Wachstumsphase schon in der Gewinnzone zu sein.
Ein über Verluste finanziertes Umsatzwachstum kommt einer „Alles-oder-Nichts“-Strategie gleich. Entweder steht am Ende der große Erfolg oder die Pleite. Warum sollen wir als Privatinvestoren nun mit einer Investition in ein solches Unternehmen ein hohes Risiko eingehen, wenn es auch wesentlich bessere Alternativen gibt – Broadvision zum Beispiel.
Broadvision ist, obwohl noch im Revolutionärsstadium, jetzt schon der Marktführer bei E-Commerce-Software. Und das Umsatzwachstum von 232 % ist ja nun wirklich alles andere als mickrig. Wenn wir also die Möglichkeit haben, in die Nummer Eins in einem Markt zu investieren, die noch dazu eine 232 %ige Umsatzsteigerung OHNE Verluste hinbekommt, sind wir nicht auf die „Alles-oder-Nichts“- Unternehmen angewiesen. Solange Broadvision weiterhin solche Ergebnisse vorlegen kann, haben wir keinen Grund, uns von Broadvision zu trennen.
Das andere Firmen im E-Commerce-Bereich wesentlich mehr Schwierigkeiten haben als „unser“ Revolutionär Broadvision, zeigt die gerade bekannt gegebene Zusammenarbeit von SAP und Nortel. Beide Unternehmen gaben die Zusammenlegung ihrer E-Commerce-Sparten bekannt. Wenn „ausgewachsene“ Firmen wie Nortel und SAP kooperieren heißt dies, dass sie sich alleine nicht zutrauen, die Marktführerschaft beim E-Commerce zu erringen. Da beleiben wir doch lieber bei Broadvision.
Was gab es noch interessantes ?
Unser Community-Mitglied „Haubentaucher“ berichtete von einem Treffen mit dem Fernseh- und Börsen-Star Markus Koch in Wehr bei Basel. Interessant war dabei, dass auch der Experte Markus Koch unsere Einschätzung zu Wal-Mart „übernommen“ hat.
Einer der Gründe, weshalb wir den Einzelhändler Wal-Mart, aber nicht Amazon im Depot haben ist, dass es für Wal-Mart wesentlich leichter sein sollte, eine E-Commerce-Webseite aufzubauen, als dass Amazon die exzellente Logistik und Marktstellung des Einzelhandels-Königs Wal-Mart kopieren kann. So ist es wesentlich wahrscheinlicher, dass Wal-Mart und nicht Amazon einmal der führende Internet-Händler wird.
Haaallööchen
Habe vor 2 Wochen Broadvision zu 36,7 E gekauft (leider nur 100 Stück, bin halt ein kleiner Pubser)
und bis heute nicht bereut. Der Grund: Das KGV bei Broadvision erschien mir wesentlich günstiger als
das von ISH. Und die PR-Abteilung von Openshop favorisiert eindeutig BVSN (Logo, halten nicht viel
von ISH)
Meine Devise : Highend günstig kaufen (manchmal klappt es,also BVSN und nicht ISH) und einen ausichtsreichen
Wert aus der 2. Reihe mit modular strukturierter Software dazu kaufen (also OS).
Ob diese cooole Strategie weitere Früche trägt ? Schaun mer mal . ISH ist mir jedenfalls zu teuer (ca. 0,35 E Gewinn
pro Aktie , eine Aktie 550 E = KGV > 1000. Die brauchen Jahre bis Sie auf vernünftige 7 E Gewinn pro Aktie
kommen) .
MfG
Cooolman
Habe vor 2 Wochen Broadvision zu 36,7 E gekauft (leider nur 100 Stück, bin halt ein kleiner Pubser)
und bis heute nicht bereut. Der Grund: Das KGV bei Broadvision erschien mir wesentlich günstiger als
das von ISH. Und die PR-Abteilung von Openshop favorisiert eindeutig BVSN (Logo, halten nicht viel
von ISH)
Meine Devise : Highend günstig kaufen (manchmal klappt es,also BVSN und nicht ISH) und einen ausichtsreichen
Wert aus der 2. Reihe mit modular strukturierter Software dazu kaufen (also OS).
Ob diese cooole Strategie weitere Früche trägt ? Schaun mer mal . ISH ist mir jedenfalls zu teuer (ca. 0,35 E Gewinn
pro Aktie , eine Aktie 550 E = KGV > 1000. Die brauchen Jahre bis Sie auf vernünftige 7 E Gewinn pro Aktie
kommen) .
MfG
Cooolman
!
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Danke, Coolmann, für Deine Berechungen
wir setzen natülich auf Broadvision und glauben an das Unternehmen. Aber in 4 Jahren kann auch viel passieren, und je größer ein Unternehmen wird, desto schwerer wird es, zu wachsen.
Aber letzlich: "Go, Broadvision, GO!"
Max
wir setzen natülich auf Broadvision und glauben an das Unternehmen. Aber in 4 Jahren kann auch viel passieren, und je größer ein Unternehmen wird, desto schwerer wird es, zu wachsen.
Aber letzlich: "Go, Broadvision, GO!"
Max
Hi BVSN Fans,
hier noch ein wenig Seelenmassage zum Aufbau ein long-Bereitschaft.
By: Mr_Short123
Reply To: None
Tuesday, 2 May 2000 at 11:38 PM EDT
Post # of 5660
"STOCKS TO WATCH WITH CNBC`S JOE KERNEN AND DAVID FABER
MAY 2, 2000
SUMMARY: Faber reports on Broadvision (BVSN). Stocks to Watch include: AWE,
ATHM, DIS, PCS, ENER and FRX. Faber comments on AT&T (T).
Mark: Time now for a look at what stocks could be on the move when that
opening bell rings on Wall Street with David Faber.
David: Mark, Broadvision. Broadvision in fact, is the name of the company.
Mark: Yeah.
David: Yes, it is.
Mark: They have vision in terms of leveraging the brand in the broadband.
David: You`ve got it! They are part of the whole move to broadband and
leveraging the brand as Mark just said. I haven`t said that in a while on
the show. Joe: It is easier if you say broad branding.
David: No, I kind of like saying the two phrases because if you bring a CEO on from a new
economy company, that is more or less somewhere in the interview they are doing, they will
say, Mark we are trying to leverage our brand and broadband is very important to us.
Joe: It is up to you.
Mark: Plus it scans well. It could be a rap tune. You`ve got to leverage the brand and the
broadband.
David: There he is, Master M.
Mark: Marky Mark and the Squawk Box bunch.
David: Broadvision says CSFB Echo System is set to explode. Its partner Echo System is set
to explode. They say Broadvision is expanding the system integrator community from 5,000
trained representatives today to 12,000 additional representatives by the end of this year. And
that is a leading indicator of an industry in its infancy says CSFB. They visit with the company,
get a sense there is a lot of momentum behind this business. They
say we still see minor bumps in the road, days of sales outstanding will rise, scaling customer
service to ensure 100% satisfaction and an upgrade to another generation 5.57 release later
this year are all things to could be
bumps in the road. But they believe the stage is set to emerge as top gun in the e-commerce
platform industry. As a result, they upgrade the stock to a strong buy. They already had it
rated a buy, but now is a strong buy at
CSFB. I think there is another firm as well that came out positively on Broadvision.Perhaps
having analysts over and selling them hard on the story, seem to be taking it back and
upgrading the shares. Keep an eye on BVSN. See if it responds positively this morning to a
number of
positive comments, chief among them from the firm of CS First Boston."
hier noch ein wenig Seelenmassage zum Aufbau ein long-Bereitschaft.
By: Mr_Short123
Reply To: None
Tuesday, 2 May 2000 at 11:38 PM EDT
Post # of 5660
"STOCKS TO WATCH WITH CNBC`S JOE KERNEN AND DAVID FABER
MAY 2, 2000
SUMMARY: Faber reports on Broadvision (BVSN). Stocks to Watch include: AWE,
ATHM, DIS, PCS, ENER and FRX. Faber comments on AT&T (T).
Mark: Time now for a look at what stocks could be on the move when that
opening bell rings on Wall Street with David Faber.
David: Mark, Broadvision. Broadvision in fact, is the name of the company.
Mark: Yeah.
David: Yes, it is.
Mark: They have vision in terms of leveraging the brand in the broadband.
David: You`ve got it! They are part of the whole move to broadband and
leveraging the brand as Mark just said. I haven`t said that in a while on
the show. Joe: It is easier if you say broad branding.
David: No, I kind of like saying the two phrases because if you bring a CEO on from a new
economy company, that is more or less somewhere in the interview they are doing, they will
say, Mark we are trying to leverage our brand and broadband is very important to us.
Joe: It is up to you.
Mark: Plus it scans well. It could be a rap tune. You`ve got to leverage the brand and the
broadband.
David: There he is, Master M.
Mark: Marky Mark and the Squawk Box bunch.
David: Broadvision says CSFB Echo System is set to explode. Its partner Echo System is set
to explode. They say Broadvision is expanding the system integrator community from 5,000
trained representatives today to 12,000 additional representatives by the end of this year. And
that is a leading indicator of an industry in its infancy says CSFB. They visit with the company,
get a sense there is a lot of momentum behind this business. They
say we still see minor bumps in the road, days of sales outstanding will rise, scaling customer
service to ensure 100% satisfaction and an upgrade to another generation 5.57 release later
this year are all things to could be
bumps in the road. But they believe the stage is set to emerge as top gun in the e-commerce
platform industry. As a result, they upgrade the stock to a strong buy. They already had it
rated a buy, but now is a strong buy at
CSFB. I think there is another firm as well that came out positively on Broadvision.Perhaps
having analysts over and selling them hard on the story, seem to be taking it back and
upgrading the shares. Keep an eye on BVSN. See if it responds positively this morning to a
number of
positive comments, chief among them from the firm of CS First Boston."
Aktuelle Pressemitteilung von BVSN:
By: Taktaktak_2000
Reply To: 5700 by judd
Thursday, 4 May 2000 at 1:46 AM EDT
Post # of 5705
Late news.BVSN will be up big tomorrow.
Wednesday May 3, 8:14 pm Eastern Time
Company Press Release
BroadVision Strengthens B2B Presence with the Launch of idmarket.com
idmarket.com Establishes a Neutral Electronic Exchange for OEMs, Converters and
Material Suppliers to Efficiently Buy and Sell Packaging and Identification Products
REDWOOD CITY, Calif.--(BUSINESS WIRE)--May 3, 2000-- BroadVision, Inc.
(Nasdaq:BVSN - news), the leading worldwide supplier of personalized e-business
applications, today announced that idmarket.com (www.idmarket.com), the
business-to-business marketplace for the packaging and product identification
industries, has launched its electronic exchange using BroadVision.
With BroadVision One-To-One(TM) Commerce as its platform, idmarket.com has
created a complete e-business solution tailored for OEMs, converters, material suppliers,
distributors and brokers who seek to streamline the purchase and sale of packaging and
identification products.
Built upon BroadVision`s hallmark architecture, idmarket.com has constructed a neutral
marketplace for the exchange of packaging and product identification supplies and end
items such as cartons, bags, bottles, decals, labels, and membrane switches. From
project creation through fulfillment and delivery, idmarket.com provides a complete
e-procurement system.
``Using BroadVision`s superior technology and industry experience, we were able to
launch our site ahead of schedule,`` said Fritz Maxwell, vice president of marketing for
idmarket.com. ``After thoroughly exploring our options, we selected BroadVision
because we needed the robust and enhanced functionality of its applications to
reproduce the personalized user experience on idmarket.com while processing a high
volume of traffic in a marketplace environment.``
As the recognized leader of e-commerce applications in the business-to-consumer
market, BroadVision is also making its presence known in the business-to-business
market with a growing number of electronic marketplaces as customers. Known
throughout the industry as the visionary behind ``personalization,`` BroadVision`s
One-To-One application intelligence equips idmarket.com with the technology necessary
to develop and manage a comprehensive electronic marketplace, as well as the ability to
offer a vast array of dynamic customer-centric features. In so doing, idmarket.com has
established a complete solution that will enable participants in the packaging and product
identification industries to cut costs, expand their customer base, and increase
productivity.
``With industry analysts projecting an explosion in the business-to-business market, time
to market is a driving motivator for companies entering this space,`` said Sandra
Vaughan, vice president of marketing for BroadVision. ``As a growing
business-to-business marketplace, idmarket.com benefits from the scalability and
flexibility of BroadVision`s solutions. By capitalizing on the dynamic personalization
features of BroadVision One-To-One Commerce, idmarket.com is able to offer
enhanced customer experiences while managing and expanding the supply chain.``
idmarket.com is leveraging BroadVision to bolster a number of the site`s features. With
BroadVision, idmarket.com boasts the following capabilities:
-- Streamlined registration and content tailored to specific
users
-- Buyer-side analysis of supplier profiles for informed
purchasing decisions
-- Status tracking of RFQs, responses, and invoices
-- Advertising space to foster brand awareness
-- Advanced dynamic quote pre-screening
-- Management of users, content and revenue data
About idmarket.com
idmarket.com provides a neutral, online marketplace for the exchange of packaging and
identification products, such as cartons, bags, bottles, decals, labels, membrane
switches, etc. The site is built on BroadVision`s (BVSN) One-to-One commerce business
platform and serves as a neutral marketplace for OEMs, converters, suppliers,
distributors and brokers in the product identification and packaging industries, providing
communication and workflow automation via the Internet. idmarket.com facilitates all
participants in one marketplace, resulting in increased information flow, reduced
transaction costs and a more efficient transaction process. The company has
headquarters in the West Bottoms district of Kansas City, Mo. The company can be
reached at 816/283-0927 or at www.idmarket.com.
By: Taktaktak_2000
Reply To: 5700 by judd
Thursday, 4 May 2000 at 1:46 AM EDT
Post # of 5705
Late news.BVSN will be up big tomorrow.
Wednesday May 3, 8:14 pm Eastern Time
Company Press Release
BroadVision Strengthens B2B Presence with the Launch of idmarket.com
idmarket.com Establishes a Neutral Electronic Exchange for OEMs, Converters and
Material Suppliers to Efficiently Buy and Sell Packaging and Identification Products
REDWOOD CITY, Calif.--(BUSINESS WIRE)--May 3, 2000-- BroadVision, Inc.
(Nasdaq:BVSN - news), the leading worldwide supplier of personalized e-business
applications, today announced that idmarket.com (www.idmarket.com), the
business-to-business marketplace for the packaging and product identification
industries, has launched its electronic exchange using BroadVision.
With BroadVision One-To-One(TM) Commerce as its platform, idmarket.com has
created a complete e-business solution tailored for OEMs, converters, material suppliers,
distributors and brokers who seek to streamline the purchase and sale of packaging and
identification products.
Built upon BroadVision`s hallmark architecture, idmarket.com has constructed a neutral
marketplace for the exchange of packaging and product identification supplies and end
items such as cartons, bags, bottles, decals, labels, and membrane switches. From
project creation through fulfillment and delivery, idmarket.com provides a complete
e-procurement system.
``Using BroadVision`s superior technology and industry experience, we were able to
launch our site ahead of schedule,`` said Fritz Maxwell, vice president of marketing for
idmarket.com. ``After thoroughly exploring our options, we selected BroadVision
because we needed the robust and enhanced functionality of its applications to
reproduce the personalized user experience on idmarket.com while processing a high
volume of traffic in a marketplace environment.``
As the recognized leader of e-commerce applications in the business-to-consumer
market, BroadVision is also making its presence known in the business-to-business
market with a growing number of electronic marketplaces as customers. Known
throughout the industry as the visionary behind ``personalization,`` BroadVision`s
One-To-One application intelligence equips idmarket.com with the technology necessary
to develop and manage a comprehensive electronic marketplace, as well as the ability to
offer a vast array of dynamic customer-centric features. In so doing, idmarket.com has
established a complete solution that will enable participants in the packaging and product
identification industries to cut costs, expand their customer base, and increase
productivity.
``With industry analysts projecting an explosion in the business-to-business market, time
to market is a driving motivator for companies entering this space,`` said Sandra
Vaughan, vice president of marketing for BroadVision. ``As a growing
business-to-business marketplace, idmarket.com benefits from the scalability and
flexibility of BroadVision`s solutions. By capitalizing on the dynamic personalization
features of BroadVision One-To-One Commerce, idmarket.com is able to offer
enhanced customer experiences while managing and expanding the supply chain.``
idmarket.com is leveraging BroadVision to bolster a number of the site`s features. With
BroadVision, idmarket.com boasts the following capabilities:
-- Streamlined registration and content tailored to specific
users
-- Buyer-side analysis of supplier profiles for informed
purchasing decisions
-- Status tracking of RFQs, responses, and invoices
-- Advertising space to foster brand awareness
-- Advanced dynamic quote pre-screening
-- Management of users, content and revenue data
About idmarket.com
idmarket.com provides a neutral, online marketplace for the exchange of packaging and
identification products, such as cartons, bags, bottles, decals, labels, membrane
switches, etc. The site is built on BroadVision`s (BVSN) One-to-One commerce business
platform and serves as a neutral marketplace for OEMs, converters, suppliers,
distributors and brokers in the product identification and packaging industries, providing
communication and workflow automation via the Internet. idmarket.com facilitates all
participants in one marketplace, resulting in increased information flow, reduced
transaction costs and a more efficient transaction process. The company has
headquarters in the West Bottoms district of Kansas City, Mo. The company can be
reached at 816/283-0927 or at www.idmarket.com.
U.S. Options-BroadVision vols stay high as stock
dips
Wed May 03 16:53:00 EDT 2000
CHICAGO, May 3 (Reuters) - Implied volatility in options of
electronic business software company BroadVision Inc.
stayed high but off its recent peaks as the stock dipped on
Wednesday.
Implied volatility for the May 50 calls stood at around 110
percent, down from Tuesday`s level of 120 percent and below
last week`s levels of 165-170 percent in the front month,
options traders on both the American Stock Exchange and Pacific
Exchange said.
"Volatility has been coming in from across the board," one
Amex trader said. "The stock is starting to trade in a tighter
range than it had been."
Shares of Broadvision fell 2-9/16 to 44-7/16 on Nasdaq
volume of about 8.3 million shares at Wednesday midday.
But BroadVision shares, which have been trending upward,
has had several strong days this week since its April 27 close
of 33-15/16.
Goldman Sachs said Tuesday that it has upgraded BroadVision
Inc. to its U.S. recommended for purchase list from its market
outperformer rating.
"During the last week, there has been quite a bit of
options selling, mostly call selling" as the volatility went
down from 170 to 110. "Today is the first day we are seeing
some buyers," the Amex trader added.
One of the busiest options was the May 50 calls on the
Pacific Exchange, which dropped 1-3/8 to 2-1/8 on Pacific
turnover of about 552 contracts and open interest of 4,725 at
12:41 p.m. CDT (1741 GMT).
Options volume on Wednesday was not as busy as Tuesday`s
activity, traders said.
A total of 20,278 contracts changed hands on Tuesday, of
which 15,857 were calls and 4,421 puts, up from its recent
average daily volume of 9,831 contracts across the Amex,
Pacific Exchange and Chicago Board Options Exchange.
((Doris Frankel, Chicago Derivatives Desk(312)408-8750
chicago.derivatives.newsroom@reuters.com))
REUTERS
Rtr 16:53 05-03-00
Copyright 2000, Reuters News Service
dips
Wed May 03 16:53:00 EDT 2000
CHICAGO, May 3 (Reuters) - Implied volatility in options of
electronic business software company BroadVision Inc.
stayed high but off its recent peaks as the stock dipped on
Wednesday.
Implied volatility for the May 50 calls stood at around 110
percent, down from Tuesday`s level of 120 percent and below
last week`s levels of 165-170 percent in the front month,
options traders on both the American Stock Exchange and Pacific
Exchange said.
"Volatility has been coming in from across the board," one
Amex trader said. "The stock is starting to trade in a tighter
range than it had been."
Shares of Broadvision fell 2-9/16 to 44-7/16 on Nasdaq
volume of about 8.3 million shares at Wednesday midday.
But BroadVision shares, which have been trending upward,
has had several strong days this week since its April 27 close
of 33-15/16.
Goldman Sachs said Tuesday that it has upgraded BroadVision
Inc. to its U.S. recommended for purchase list from its market
outperformer rating.
"During the last week, there has been quite a bit of
options selling, mostly call selling" as the volatility went
down from 170 to 110. "Today is the first day we are seeing
some buyers," the Amex trader added.
One of the busiest options was the May 50 calls on the
Pacific Exchange, which dropped 1-3/8 to 2-1/8 on Pacific
turnover of about 552 contracts and open interest of 4,725 at
12:41 p.m. CDT (1741 GMT).
Options volume on Wednesday was not as busy as Tuesday`s
activity, traders said.
A total of 20,278 contracts changed hands on Tuesday, of
which 15,857 were calls and 4,421 puts, up from its recent
average daily volume of 9,831 contracts across the Amex,
Pacific Exchange and Chicago Board Options Exchange.
((Doris Frankel, Chicago Derivatives Desk(312)408-8750
chicago.derivatives.newsroom@reuters.com))
REUTERS
Rtr 16:53 05-03-00
Copyright 2000, Reuters News Service
Tradetrek.com hält BVSN nach Schluß der Naz an 5.5.2000 für überkauft
Die Umsätze an der Naz waren sehr dünn, die Kurzrallye kam überraschend, da man mit fallenden Kursen gerechnet
hatte, da die Arbeitslosenquote erneut ein Rekordtief erreicht hatte.
einem nächsten Minicrash könnte sich BVSN trotz der guten Ergebnisse nicht entziehen.
Hier eine Kollektion von Berichten zu BVSN der letzten Tage
Headline News - BROADVISION INC (BVSN)
BroadVision Survives And Thrives -- The E-business infrastructure vendor reported good first-quarter earnings
and is expanding its product line
CMP MEDIA INC, 5/6/2000 12:39:00 AM
Industry Watch -- Signs of life spotted in sluggish IPO market
CMP MEDIA INC, 5/5/2000 11:51:00 PM
MarketFirst Expands Board of Directors with Two New Members; Randy Bolten and Steve Chapin Join Team of
Industry Executives
BUSINESS WIRE, 5/4/2000 8:21:00 AM
StockPicking.com Reports Great Alert Results With Each Making Double Digit % Moves Higher On Average
Internet Wire, 5/4/2000 5:01:00 AM
(BDN.) BroadVision Strengthens B2B Presence with the Launch of idmarket.com
BUSINESS WIRE, 5/3/2000 8:29:00 PM
On RadioWallStreet.com: `Options Plays of the Week`
BUSINESS WIRE, 5/3/2000 12:48:00 PM
NEON: BroadVision and NEON deliver integration between BroadVision, One-To-One commerce application and
SAP R/3
M2 COMMUNICATIONS , 5/3/2000 8:23:00 AM
THCG Commences Monthly Reports On Its Performance In Accelerating Development For Partner Companies;
Key THCG Partner Companies Achieve Major Development Milestones in April
BUSINESS WIRE, 5/3/2000 7:15:00 AM
Big Movers in the Stock Market
ASSOCIATED PRESS, 5/2/2000 6:25:00 PM
Big Movers in the Stock Market
ASSOCIATED PRESS, 5/2/2000 5:18:00 PM
Die Umsätze an der Naz waren sehr dünn, die Kurzrallye kam überraschend, da man mit fallenden Kursen gerechnet
hatte, da die Arbeitslosenquote erneut ein Rekordtief erreicht hatte.
einem nächsten Minicrash könnte sich BVSN trotz der guten Ergebnisse nicht entziehen.
Hier eine Kollektion von Berichten zu BVSN der letzten Tage
Headline News - BROADVISION INC (BVSN)
BroadVision Survives And Thrives -- The E-business infrastructure vendor reported good first-quarter earnings
and is expanding its product line
CMP MEDIA INC, 5/6/2000 12:39:00 AM
Industry Watch -- Signs of life spotted in sluggish IPO market
CMP MEDIA INC, 5/5/2000 11:51:00 PM
MarketFirst Expands Board of Directors with Two New Members; Randy Bolten and Steve Chapin Join Team of
Industry Executives
BUSINESS WIRE, 5/4/2000 8:21:00 AM
StockPicking.com Reports Great Alert Results With Each Making Double Digit % Moves Higher On Average
Internet Wire, 5/4/2000 5:01:00 AM
(BDN.) BroadVision Strengthens B2B Presence with the Launch of idmarket.com
BUSINESS WIRE, 5/3/2000 8:29:00 PM
On RadioWallStreet.com: `Options Plays of the Week`
BUSINESS WIRE, 5/3/2000 12:48:00 PM
NEON: BroadVision and NEON deliver integration between BroadVision, One-To-One commerce application and
SAP R/3
M2 COMMUNICATIONS , 5/3/2000 8:23:00 AM
THCG Commences Monthly Reports On Its Performance In Accelerating Development For Partner Companies;
Key THCG Partner Companies Achieve Major Development Milestones in April
BUSINESS WIRE, 5/3/2000 7:15:00 AM
Big Movers in the Stock Market
ASSOCIATED PRESS, 5/2/2000 6:25:00 PM
Big Movers in the Stock Market
ASSOCIATED PRESS, 5/2/2000 5:18:00 PM
Hi IT GURU,
bevor ich "Tradetrek.com" glaube, vertraue ich eher auf Goldman Sachs und Credit Suisse First Boston oder die unzähligen anderen Analysten bekannter und angesehener Bankhäuser, die Broadvision auf ihren Listen haben. Die Kursaussichten von BVSN wurden doch von der grossen Mehrheit als hervorragend eingestuft oder?
Wer ist überhaupt "Tradetrek.com " ? Muss man die kennen?
Schönes Wochenende
handsome
bevor ich "Tradetrek.com" glaube, vertraue ich eher auf Goldman Sachs und Credit Suisse First Boston oder die unzähligen anderen Analysten bekannter und angesehener Bankhäuser, die Broadvision auf ihren Listen haben. Die Kursaussichten von BVSN wurden doch von der grossen Mehrheit als hervorragend eingestuft oder?
Wer ist überhaupt "Tradetrek.com " ? Muss man die kennen?
Schönes Wochenende
handsome
Weitere Info zu BROADVISION:
Die Homepage des Unternehmens:
http://www.broadvision.com
Und hier die "Hit-Liste" von Red Herring:
"Hier nochmals die "Hit-Liste" von Red Herring:
"Red Herring besitzt - ähnlich wie Forbes - eine Liste der 100 weltbesten und dynamischsten Unternehmen der digitalen Revolution.
- Hier die zugrundeliegende "Idee":
http://www.redherring.com/mag/issue79/mag-herring100-79.html
- Hier eine Auswahl der 50 besten Unternehmen, die auch börsennotiert sind:
http://www.redherring.com/mag/issue79/herring100/top_50_pub.…
- Darunter ist natürlich auch BROADVISION als eines dieser dynamischsten Unternehmen der Zukunft zu finden:
http://www.redherring.com/mag/issue79/herring100/broadvision…"
ENDE.
...
Die Homepage des Unternehmens:
http://www.broadvision.com
Und hier die "Hit-Liste" von Red Herring:
"Hier nochmals die "Hit-Liste" von Red Herring:
"Red Herring besitzt - ähnlich wie Forbes - eine Liste der 100 weltbesten und dynamischsten Unternehmen der digitalen Revolution.
- Hier die zugrundeliegende "Idee":
http://www.redherring.com/mag/issue79/mag-herring100-79.html
- Hier eine Auswahl der 50 besten Unternehmen, die auch börsennotiert sind:
http://www.redherring.com/mag/issue79/herring100/top_50_pub.…
- Darunter ist natürlich auch BROADVISION als eines dieser dynamischsten Unternehmen der Zukunft zu finden:
http://www.redherring.com/mag/issue79/herring100/broadvision…"
ENDE.
...
Übrigens:
Diese Liste von Red Herring erfaßt auch Unternehmen wie Amazon.com und Inktomi.
Ist interessant zum Duchlesen.
Diese Liste von Red Herring erfaßt auch Unternehmen wie Amazon.com und Inktomi.
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