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    ORACLE - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 15.11.00 01:06:21 von
    neuester Beitrag 29.01.01 12:36:38 von
    Beiträge: 14
    ID: 300.644
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      Avatar
      schrieb am 15.11.00 01:06:21
      Beitrag Nr. 1 ()
      14.11. 13:00
      Oracle und Compaq kooperieren

      Der Datenbankspezialist Oracle und der PC-Hersteller Compaq kooperieren, um
      zusammen Server zu verkaufen, die mit Software ausgestattet sind, mit welcher
      Geschäftswebseiten betrieben werden können.

      Die beiden Unternehmen planen die neue Software Oracle9i Application Server auf dem
      Compaq ProLiant Server vorzuinstallieren. Diese Kombination soll zuverlässiger und
      billiger verwaltbarer sein als herkömmliche Server-Produkte für diesen Bereich. Zudem
      soll das Gerät laut Oracle innerhalb von wenigen Minuten in Betrieb genommen werden
      können und damit um einiges schneller als herkömmliche Lösungen.

      © BörseGo.de
      ------
      Quelle:www.boersego.de
      Avatar
      schrieb am 15.11.00 01:14:38
      Beitrag Nr. 2 ()
      S P I E G E L - G E S P R Ä C H M I T L A R R Y E L L I S O N

      "Ich bin verrückt nach Sieg"

      Oracle-Chef Larry Ellison über sein Macho-Gehabe, den Kampf
      gegen SAP und den Umbau seiner Software-Firma im Silicon
      Valley

      SPIEGEL: Mr. Ellison, Sie lassen sich gern von Bodyguards begleiten,
      heute drängelt sich außerdem ein Dutzend Scharfschützen vor Ihrer
      Hotelsuite. Übertreiben Sie jetzt nicht ein bisschen?

      Ellison: Nein. Das sind nicht meine, die gehören zu Bill Clinton. Der
      Präsident kommt nachher auf einen Schwatz vorbei.

      SPIEGEL: Das freut Sie?

      Ellison: Oh ja, ich liebe diesen Kerl. Er ist ein unglaublicher Mann,
      brillant, charismatisch und spektakulär. Wir alle werden ihn sehr
      vermissen. Ohne ihn wird es todlangweilig.

      SPIEGEL: Viele Amerikaner haben die Nase voll von Clintons
      Skandalen.

      Ellison: Das ist doch Heuchelei. Der
      Mann hat Ungeheures für unser Land
      geleistet. Und was hat er verbrochen?
      Ein mächtiger, mittelalter, verheirateter
      Mann hatte Sex mit einer jungen Frau
      und stritt es ab. Na und? Jeder von uns hat ein Hobby, das ist eben
      seins. Ich würde ihn sofort wiederwählen. Am Dienstag schreibe ich
      einfach seinen Namen auf den Wahlzettel - aus Protest.

      SPIEGEL: Sie haben eine Schwäche für Männergehabe. Dreimal
      waren Sie verheiratet, lieben außerdem schnelle Autos,
      Renn-Yachten, Flugzeuge ...

      Ellison: Vielleicht habe ich emotionale Probleme. Aber kommerzielles
      Fliegen ist objektiv unerträglich. Ich bevorzuge meinen italienischen
      Kampfjet ...

      SPIEGEL: ... mit dem Sie Ihren Nachbarn den Schlaf rauben ...

      Ellison: ... aber heute bin ich mit meinem Gulfstream-Jet vom Silicon
      Valley nach New York gekommen. Leider ist der ziemlich langweilig.
      Bis auf Start und Landung macht der Autopilot alles allein.

      SPIEGEL: Sie Armer. In Ihrer Firma Oracle haben Sie vor drei Jahren
      den Steuerknüppel wieder an sich gerissen, nachdem Sie sich eher
      rar gemacht hatten. Waren Sie unzufrieden mit dem Kurs der Firma?

      Ellison: Kein Grund zur Klage. Oracle ist die zweitgrößte
      Software-Firma der Welt, wir dominieren den Markt für
      Datenbanksoftware, und ich hätte kürzlich um ein Haar Bill Gates als
      reichsten Mann der Welt überholt. Es war einfach an der Zeit, die
      Firma zu globalisieren, sie auf die Internet-Zeit umzustellen.

      SPIEGEL: Wie sieht das aus, das Umstellen?

      Ellison: Vor allem haben wir die Schrebergärten ausgemistet und die
      Technik vereinheitlicht, indem wir unsere eigene Internet-Software
      eingeführt haben. Nun läuft unser weltweites Geschäft zentral über
      zwei Rechner in Kalifornien. Vorher hatte jede Landesfiliale eigene
      Marketing- und Verkaufssysteme sowie eigene Technikteams. Stellen
      Sie sich nur vor: Wir arbeiteten weltweit auf 97 unterschiedlichen
      E-Mail-Systemen und brauchten für jedes Spezialistenteams. Aus
      diesen lokalen Besonderheiten erwuchs mit der Zeit ein seltsames
      Feudalsystem.

      SPIEGEL: Die Landesfürsten hörten nicht mehr auf Sie, ihren König?

      Ellison: Ja. Jeder hat gemacht, was er wollte. Das ging so weit, dass
      Landeschefs ohne Rückfragen die Preise für unsere Software
      änderten. Plötzlich kostete das gleiche Produkt in Frankreich weniger
      als in Deutschland - eine Unmöglichkeit im Internet-Zeitalter, wo
      jeder auf dem virtuellen Marktplatz Preise vergleichen kann.

      SPIEGEL: Wie haben Sie diese Strukturen geknackt?

      Ellison: Es war schwierig, die Traditionen zu durchbrechen. Zu den
      Kanadiern mussten wir eine Sondereinheit schicken. Die haben die
      Sache als eine Frage nationaler Souveränität betrachtet. Den
      meisten anderen war der Widerstand zu kostspielig. Wer nämlich bei
      seinem System bleiben wollte, musste selber dafür aufkommen. Das
      half bei der Überzeugungsarbeit.

      SPIEGEL: Nun haben Sie alles wieder unter Kontrolle?

      Ellison: Und wie! Ich kann jetzt das ganze Geschehen in allen Büros
      der Welt per Mausklick verfolgen.

      SPIEGEL: Sie haben den Feudalismus in Absolutismus verwandelt?

      Ellison: Das klingt so negativ. Sagen wir lieber, in Choreografie. Oder
      Orchestrierung. Jetzt schreibt der Komponist die Musik, wie es sich
      gehört. Jeder spielt sein Instrument, und wir alle folgen derselben
      Melodie. Auf diese Weise haben wir allein im vergangenen
      Geschäftsjahr eine Milliarde Dollar eingespart.

      SPIEGEL: Sie haben rationalisiert, aber wo bleibt der
      Umsatzzuwachs?

      Ellison: Die Einsparungen waren ja nur Phase eins. Viel faszinierender
      ist Phase zwei. Wir können jetzt mit Hilfe des Internet mit einem
      Partner wie Sun oder Hewlett-Packard gemeinsame Angebote
      machen, einen gemeinsamen Verkauf und Service. Der Kunde sieht
      uns dabei als eine virtuelle Firma.

      SPIEGEL: Die Konkurrenz sieht in Ihnen eher den begnadeten
      Marktschreier. Während Oracles Kompetenz bei Datenbanken
      unumstritten ist, wird die Qualität Ihrer anderen Internet-Produkte
      bezweifelt. Es gilt in der Branche regelrecht als Wunder, dass Oracle
      plötzlich eine Internet-Firma sein will.

      Ellison: Es freut mich, wenn die Konkurrenz mich bewundert. Was
      soll sie auch sonst tun? Wir haben im ersten Quartal im
      Datenbankgeschäft 32 Prozent zugelegt, 93 Prozent der
      börsennotierten Dot-coms benutzen unsere Software für ihre
      Web-Seiten.

      SPIEGEL: Ihr neuestes Produkt ist ein integriertes Software-Paket,
      eine bequeme Gesamtlösung für die Kunden: Wer 9i kauft, bekommt
      sowohl die begehrte Datenbanksoftware als auch über 70 weitere
      Oracle-Internet-Programme. Bezahlt wird nur, was benutzt wird, und
      die Computer der Kunden sollen zur bedienerfreundlichen Nutzung auf
      die Oracle-Software eingestellt werden. Kopieren Sie da nicht eine
      alte Idee von SAP?

      Ellison: Aber ja! Diese Gesamtpakete, so genannte Suites, haben
      SAP groß gemacht. Und heute sind die Walldorfer nicht mehr fähig,
      sie zu machen.

      SPIEGEL: SAP wurde damals harsch kritisiert, bis die Firma das Paket
      wieder in Einzelprodukte auflöste. Vielleicht sind die Ihnen einen
      Schritt voraus?

      Ellison: Heutzutage verlangen die Kunden Bequemlichkeit. Die große
      Auswahl macht sie doch nur verrückt. Jeder hatte bislang einen
      anderen komplizierten Mix, unsere Software aber läuft mit den
      nötigen einmaligen Einstellungen. Das war, als würde ein Gast in ein
      Restaurant gehen und der Koch fragte ihn: "Wie viel Pfeffer soll ich
      ins Essen tun? Wie viel Gramm Knoblauch? Bei welcher Temperatur
      soll ich die Kartoffeln garen?" Da würde ich sagen: "Vielen Dank, ich
      will einfach nur Kalbsschnitzel - Sie sind schließlich der Chefkoch!"

      SPIEGEL: Und Sie tischen Leuten, die einen Salat wollen, ein
      Fünf-Gänge-Menü auf.

      Ellison: Keiner wird zum Essen gezwungen, und bezahlt wird nur,
      was verspeist wurde.

      SPIEGEL: Sie stellen alles auf den Tisch und hoffen auf die
      Willensschwäche der Kunden, die zum Dessert, das im Lokal
      gegenüber viel besser ist, nicht extra das Restaurant wechseln
      wollen. Ist das nicht ein Rezept aus der Giftküche? Die Kopplung von
      Betriebssystem und Browser brachte Ihren Erzfeind vor Gericht.

      Ellison: Sie meinen Microsoft. Dass wir wie Gates mehr von unseren
      Produkten verkaufen wollen, indem wir sie so eng wie möglich
      miteinander verzahnen? Da kann ich nur sagen: schuldig im Sinne der
      Anklage. Leider aber haben wir, anders als Microsoft, mit 40 Prozent
      Marktanteil kein Monopol. Dabei wäre gegen ein schönes Monopol
      nichts einzuwenden, solange es legal entstanden ist. Microsoft aber
      hat versucht, mit dem Windows-BetriebssystemMonopol auch ein
      Browser-Monopol zu erlangen. Das ist verboten. Es ist eine schlimme
      Sache, das Gesetz zu brechen.

      SPIEGEL: Sie tragen heute Heiligenschein.

      Ellison: ... Sehen Sie ihn leuchten?

      SPIEGEL: Wie passt der zu Ihrem Ruf vom Rambo des Silicon Valley,
      der jeden Rivalen mit harten Bandagen bekämpft? Ein Ex-Mitarbeiter,
      heute Chef des InternetDienstes Salesforce.com, behauptet, Sie
      hätten in Ihrer Eigenschaft als Verwaltungsrat seiner Firma die
      Geschäftsidee gestohlen.

      Ellison: Unsinn. Es war ursprünglich meine Geschäftsidee. Ich habe
      in Marc Benioffs Start-up investiert. Doch dann begann er, zu
      expandieren und mein Terrain anzugreifen. Da musste ich mich
      wehren.

      SPIEGEL: Sie kämpfen Ihre Geschäftsduelle sogar im Privatleben
      weiter, etwa bei Segelregatten gegen den SAP-Chef Hasso Plattner.
      Legendär ist die Geschichte, als Ihre Mannschaft Plattners in Seenot
      geratenes Schiff im Stich gelassen hat und der SAP-Mann vor Wut
      Ihrer Crew den nackten Hintern zeigte.

      Ellison: Wir hätten diese peinliche Episode nie erwähnt. Plattner hat
      angefangen, diese Geschichte überall rumzuerzählen. Aber ich sage
      Ihnen eines: Meine Seeleute haben sich zu Tode erschreckt. Bevor
      Hasso seine Hosen das nächste Mal runterlässt, sollte er ein
      Fitness-Center besuchen.

      SPIEGEL: Sie können die Bubenspiele nicht lassen. Leben Sie noch
      nach dem Dschingis-Khan-Motto: "Es genügt nicht zu gewinnen, alle
      anderen müssen verlieren"?

      Ellison: Ich habe diesen Spruch in den achtziger Jahren in Japan
      aufgeschnappt, und er hat mich beeindruckt. Aber es war nie meine
      Geschäftsphilosophie und wird es nie sein. Ich behaupte nicht, dass
      wir mit brüderlicher Liebe für unsere Mitbewerber erfüllt wären, aber
      wir haben weder SAP noch IBM, noch sonst wen ausgelöscht.

      SPIEGEL: Sie lassen sich von einem Zen-Mönch ein japanisches Haus
      mit Mineralwassersee bauen, 100 Millionen Dollar darf das kosten -
      mehr als Bill Gates` Technohaus. Was fasziniert Sie so an Japan?

      Ellison: Es ist mehr ein Garten als ein Haus. Die Idee ist, im Garten
      zu wohnen, im Einklang mit der Natur. Europäische Architektur, wie
      Notre Dame oder Windsor Castle, orientierte sich an Obrigkeiten, an
      Gott oder einem König. In den Geräuschen, Gerüchen und der
      perfekten Kargheit eines japanischen Gartens findet ein Mensch
      dagegen Kontakt zur Vergangenheit, als wir noch in Wäldern und an
      Flüssen lebten. Man kann sich dort auf das Wesentliche besinnen.
      Etwa darauf, seine Zeit nicht mit Leuten zu verschwenden, die man
      nicht liebt.

      SPIEGEL: Japaner sind bekannt für Zurückhaltung und
      Bescheidenheit. Sie aber wollen immer gewinnen, um jeden Preis.

      Ellison: Nicht alles, was ich tue, ist wettkampforientiert. Ich spiele
      klassische Gitarre und lese. Aber es stimmt, ich bin verrückt nach
      Sieg. Mir geht es wie dem Footballspieler Roger Staubach, der einst
      für die Dallas Cowboys spielte. Wenn der das Spielfeld betrat, wurde
      er zu einem anderen Menschen: völlig fokussiert aufs Gewinnen. So
      ticke ich auch. Dieser unbedingte Siegeswille wird von
      Führungspersönlichkeiten auch erwartet.

      SPIEGEL: Bill Gates können Sie immer noch nicht schlagen. Er ist
      reicher als Sie und sein Erfolg mit PC-Software ungebrochen. Was ist
      mit Ihrer Prophezeiung, der PC würde bis zum Jahr 2000
      ausgestorben sein?

      Ellison: Als ich damals über den Network Computer sprach, meinte
      ich eine neue Klasse von Geräten, die mit dem Internet verbunden
      sind. Und was haben wir heute? Netzfähige Handcomputer,
      Funktelefone, Pager.

      SPIEGEL: Und PC in rauen Mengen.

      Ellison: Ich finde es ja auch erstaunlich, dass in diesem Jahr wohl
      zum ersten Mal mehr PC als Fernseher in der Welt verkauft werden.
      Aber in Deutschland und Frankreich hat sich das Geschäft deutlich
      verlangsamt - der Markt ist gesättigt. Vielleicht lag ich mit dem Jahr
      2000 ein bisschen zu früh. Aber im nächsten Jahr wird es so weit
      sein.

      SPIEGEL: Ihr Aktienkurs hat sich - trotz Börsensturz - relativ gut
      gehalten. Wie erklären Sie sich das?

      Ellison: Ganz einfach. Unsere größten Kunden sind all diese
      langweiligen, traditionellen, soliden Großunternehmen wie Citibank,
      General Motors und Deutsche Telekom. Genau bei denen wird
      übrigens sichtbar, was das Internet wirklich revolutioniert: die
      Effizienz. General Electric zum Beispiel, unser größter Kunde, will mit
      Hilfe des Internet zehn Milliarden Dollar sparen.

      SPIEGEL: 43 der 50 größten Internet-Firmen sind ebenfalls Ihre
      Kunden. Wird das Dotcom-Sterben bedrohlich für Oracle?

      Ellison: Schauen wir mal genau hin - was ist passiert? Deren Aktien
      haben 90 Prozent an Wert verloren, und uns geht es immer noch gut.
      Die US-Wirtschaft ist ebenfalls bei bester Gesundheit. Es gibt nur ein
      paar Leute, die auf einen Schlag weniger reich sind, als sie waren.
      Das war doch der Grundfehler: viel zu viele wurden zu schnell reich.

      SPIEGEL: Wie bitte?

      Ellison: Ich komme in Teufels Küche, das sind schließlich alles meine
      Kunden. Nichts gegen Kaliber wie EBay, Amazon oder Yahoo. Aber
      ehrlich: Der Markt war doch total durchgeknallt. Da wurden
      Hundefutterlieferanten mit Website plötzlich wie Technologie-Firmen
      bewertet. Petsmart, Pet.com, es wimmelte nur so von Hundekuchen
      im Netz. Das soll eine tolle neue Idee sein? Hab ich da was verpasst?
      Wie ist damit das große Geld zu verdienen?

      SPIEGEL: Sind Sie sauer, mit solchen Firmen in den gleichen
      Technologie-Topf geworfen zu werden?

      Ellison: Ach was, ich hatte meinen Spaß damit. Die Situation war so
      grotesk, dass ich mit ein paar Freunden vor eineinhalb Jahren sogar
      die ultimative Dot-com-Website gegründet habe. Wir nannten sie
      "Heyidiot.com" - unser Produkt war die Heyidiot.com-Aktie, unsere
      Geschäftsidee einfach der Verkauf der Aktie. Das Papier sollte nur auf
      Auktionen gehandelt werden, so hätte der Kurs nur raufgehen
      können, nie runter. Eine todsichere Sache.

      SPIEGEL: Herr Ellison, wir danken Ihnen für dieses Gespräch.

      Quelle:http://www.spiegel.de/netzwelt/ebusiness/0,1518,101614,00.ht…
      Avatar
      schrieb am 15.11.00 01:20:34
      Beitrag Nr. 3 ()
      Die Kooperation mit Compaq steht. Weiter wird mit Koperationen mit Sun und HP gerechnet.



      P.S.: ORACLE gewinnt wieder an Stärke. Den Wert unbedingt beobachten.
      Avatar
      schrieb am 01.12.00 08:37:24
      Beitrag Nr. 4 ()
      Die B2B-Aktien können wieder Luft holen.
      Oracle und Ariba können steigen!
      Oracle +15,85%
      Ariba + 7,56%
      mal sehen ob sie heute die Gewinne verteiligen können oder abgeben müssen.
      Commerce One hat im Minus geschlossen, weil ihr Vertragspartner Gateway schlechte Zahlen gebracht hat!

      :)
      Avatar
      schrieb am 01.12.00 22:59:49
      Beitrag Nr. 5 ()
      Moin Mädels,

      im RagingBull board steht etwas über eine positive Analysten konferenz von Larry E.

      Alle sind optmisisch die Erwartungen zu erfüllen oder noch mehr zu errreichen, das erklärt die Stabilität er letzten Tage.

      Am 14.12. gibt`s die neuen Zahlen, stellt schon mal eure Schuhe raus ;-)).

      Gruß
      Nando

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      Avatar
      schrieb am 05.12.00 08:51:41
      Beitrag Nr. 6 ()
      Oracle steigt und steigt
      gestern haben sie wieder im Plus geschlossen (+7%), Anscheinend hat man wieder vertrauen in den Wert wiedergefunden!
      Oracle ist ein sicherer Hafen für unruhige Zeiten!

      good trades
      :):):)
      Avatar
      schrieb am 06.12.00 08:02:09
      Beitrag Nr. 7 ()
      Servus Celentano,

      kleine Berichtigung: in Frankfurt waren es am Abend +10,45% bei einem Schlussstand von €34,35 (Vortag: €31,10)

      Gruss, Blind

      P.S.: Es wird noch besser werden! :-))
      Avatar
      schrieb am 14.12.00 08:45:16
      Beitrag Nr. 8 ()
      Oracle – mit Commerce One in einem Boot

      Die vielbeachtete Business-to-Business-Plattform der amerikanischen Automobilindustrie, Covisint, wird mit umfangreicher Software vom Datenbank-Spezialisten Oracle [Nasdaq: ORCL Kurs/Chart ] ausgerüstet werden. Das hat das Unternehmen am Mittwoch bekannt gegeben.

      Oracle wird alle Komponenten der B2B-Software für die Bereiche Handel, Marketing und Personalwesen liefern. Datenbank und Server werden ebenfalls bereit gestellt.

      Im Gegenzug erhält der Konzern einen Anteil an Covisint, den Oracle als Umsatz im dritten Quartal (bis 28.2) verbuchen wird. Finanzielle Einzelheiten wurden nicht bekannt.

      Das Geschäft wurde bereits zu Beginn des Monats abgeschlossen. Oracle befindet sich zur Zeit jedoch in der so genannten "quiet period" und darf deshalb keine Angaben zu dem Abkommens veröffentlichen. Die "Zeit des Schweigens" endet erst am Donnerstag, dann wird das Unternehmen auch sein Ergebnis für das zweite Quartal (bis 30.11) mitteilen.

      Covisint wurde ursprünglich von General Motors [NYSE: GM Kurs/Chart ], Ford [NYSE: F Kurs/Chart ] und DaimlerChrysler [NYSE: DCX Kurs/Chart ] ins Leben gerufen. Mittlerweile wird die Beschaffungs-Plattform auch von Renault/Nissan und dem Automobilteile-Hersteller Delphi genutzt. Die Verbindung zwischen Oracle und Covisint ist durch ein am 2. November 1999 gegründetes Joint Venture zwischen Oracle und Ford entstanden.

      Bereits gestern hatte Covisint die Zusammenarbeit mit dem B2B-eCommerce-Softwareentwickler Commerce One [Nasdaq: CMRC Kurs/Chart ] angekündigt. Das Unternehmen wird ebenfalls Technologien für den elektronischen Marktplatz liefern und dafür an den Umsätzen beteiligt.
      Avatar
      schrieb am 15.12.00 08:24:20
      Beitrag Nr. 9 ()
      Oracle - Schätzungen um 10% geschlagen
      --------------------------------------------------------------------------------


      Oracle, der führender Entwickler und Anbieter von Datenbanken-Software, konnte im abgelaufenen zweiten Quartal einen Gewinn in Höhe von $623 Mio. oder 11 cents je Aktie gegenüber $384 Mio. bzw. 6 cents je Aktie erwirtschaften. First Call erwartete einen Gewinn je Aktie von einem cent weniger, somit konnte Oracle die Schätzungen um rund 10% schlagen.

      Der Umsatz stieg von $2.3 Mrd. im Vorjahr auf $2.7 Mrd. an.

      Die starken Quartalszahlen von Oracle sind sehr wichtig für den schwer angeschlagenen Technologie-Sektor. Eine Reihe von großen Unternehmen wie Apple Computer, Compaq, Intel, Motorola oder 3Com haben in den letzten Wochen Gewinnwarnungen ausgegeben. Nachbörslich wurde eine Gewinnwarnung von Microsoft ausgegeben.

      Das Umsatzwachstum in Höhe von 19% gegenüber dem Vorjahr wurde besonders durch eine hohe Nachfrage nach der Datenbank-Software des Unternehmens ausgelöst. Der Umsatz in diesem Geschäftsbereich betrug $775 Mio. Oracle tendiert nachbörslich schwächer
      Avatar
      schrieb am 19.12.00 12:00:18
      Beitrag Nr. 10 ()
      Oracle im AufwinD +12%!!!
      Avatar
      schrieb am 22.01.01 08:58:49
      Beitrag Nr. 11 ()
      Oracle ein sicherer Hafen in unruhigen Zeiten und zudem noch seit Tagen profitabel dazu. Oracle ein Wachstumswert und Blue Chip zugleich, also greift zu!
      Ich nenne nur folgende Stichpunkte:
      - ist ein B2B-Wert (gehört also zu den Gewinnnern im Jahre 2001)
      - Bewertung der Analysten:
      Strong Buy 12
      Moderate Buy 16
      Hold 4
      (noch in der Zeit der Unsicherheit!)
      - KGV von 30,32 % (laut Yahoo.com)
      - bullishe Kommentare um Oracle und Interviews:

      The TSC Streetside Chat: Oracle`s Executive Vice President Sandy Sanderson Jr.
      By Joe Bousquin
      Senior Writer
      Originally posted at 8:30 AM ET 1/20/01 on RealMoney.com




      After being written off as an also-ran software maker that concentrated on the slowing database market in the mid-1990s, Oracle (ORCL:Nasdaq - news) staged one of the more impressive comebacks in recent memory. While making a big bet early that software would eventually be run over the Internet, Oracle forged into the now white-hot business software market, a strategy that has paid off in spades for both its revenue growth and its stock price.

      On Jan. 16, the company hosted a "B2B Day" at its Redwood Shores, Calif., campus to introduce new software that helps companies collaborate with suppliers and customers over the Internet, allowing them to operate more efficiently. This software is the cornerstone of Oracle`s much-touted 11i e-Business Suite, a collection of complex business-software programs designed to streamline a corporation`s business processes.

      Specifically, Oracle introduced four new software products. Oracle Supply Chain Exchange helps companies manage the manufacturing process; Transportation Exchange helps simplify the transportation logistics of shipping and receiving products; Product Development Exchange streamlines the process of collaborating with partners; and Exchange Marketplace aids in the planning and design of products.

      TSC Senior Writer Joe Bousquin spoke with Edward J. "Sandy" Sanderson Jr., Oracle`s executive vice president and the person responsible for its software applications business, about Oracle and its plans.



      --------------------------------------------------------------------------------

      Joe Bousquin: Sandy, tell me about your responsibilities at Oracle.

      Sandy Sanderson: I probably do four things. First, I`m responsible for all our products` industries. So I have responsibilities for all our customers in automotive, high tech, also process industries like [consumer packaged goods], energy, retail, chemical. I have all those customers. ... Second, I have responsibility for consulting in Oracle. We have about a 13,000-person consulting organization. I`m responsible for that. Third is I have Latin America. I lived in Latin America when I was growing up and always had a passion for that part of the world, and am always amazed at what they`re able to do. You know the U.S. sales force at Oracle or any company is always complaining that they want more help, make it easier, and then people down in Latin America just figure out how to make it happen.

      And then the last thing is I have responsibility for the B2B initiatives in the company and as a result what you`re seeing today. I`ve been very involved in ... our major exchanges. For example, GlobalNetXchange, RetailersMarketXchange, Covisint are all exchanges within my area of responsibility.

      Joe Bousquin: So basically the message that Oracle has really been spreading over the last 18 months, two years now is that as far as [business software] applications are concerned, you really want to be, and see yourselves, as the one-stop shop. Do customers want one-stop shopping?

      Sandy Sanderson: Well, I guess two points. We do give companies an alternative. ... They don`t have to buy the e-business suite. If they want Internet procurement or advanced planning or sales automation, they can get that from Oracle.

      Joe Bousquin: And when you say suite you mean a collection of computer programs. And each unit within that collection of programs performs a different function.

      Sandy Sanderson: Exactly. And we`re talking about the e-business suite from a functional perspective. We`re talking about ERP [enterprise resource planning], so it`s included in there. ERP being financials, manufacturing, order management, human resources. And the CRM [customer relationship management], which is marketing, sales and service. And then what we`ve done in our e-business suite is we`ve brought all of that together, ERP and CRM, so it`s integrated from both a business perspective and a technical perspective, and again it provides you with a single view of the customer no matter what the interaction with the customer is.

      We`re having real success. Compaq is an example [of a company] that just recently bought our e-business suite. And what companies are seeing is that, regardless of the economic situation ... the competition is still out there, number one. The Internet is out there, and companies are figuring out how to leverage the Internet to drive different-shaded solutions or a competitive advantage in the marketplace. ... And they`re also recognizing that they have less money to spend and they need to do it more quickly. So some interesting dynamics have come together that together make the e-business suite a great answer. Because what we`ve done in the e-business suite is we`ve built all the integration in there already.



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      "So some interesting dynamics have come together that together make the e-business suite a great answer."
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      Joe Bousquin: Now, your competition would say that no one company can do it all. It`s just too big. Business processes are too complex for one company to have the knowledge set to be able to build all the different specialized applications to serve that enterprise or corporate customer. What makes you guys think you can do it?

      Sandy Sanderson: But what would you expect from those guys? When they`re sitting there and they have a procurement solution for the indirect side. I mean, what would you expect from them?

      Joe Bousquin: Procurement being buying office supplies over the Internet, basically.

      Sandy Sanderson: Exactly. ... Ariba`s (ARBA:Nasdaq - news) an example. Their claim to fame right now is around procurement and indirect products. ... We have 3,000 developers. ... In some cases in our development area, probably for ERP we have more people developing products than some of these companies have in their total company. ... We have customer advisory groups that advise us. We work very closely with companies like GE (GE:NYSE - news), Motorola (MOT:NYSE - news) and others to gain input from them about what they want to see in their product.

      Actually, these exchanges are great examples of how we work very closely. You see that at GlobalNetXchage, which is really made up of Sears (S:NYSE - news), Carrefour, J. Sainsbury, Kroger (KR:NYSE - news), companies like that. And we`re working directly with them and you heard them today say it`s been a great opportunity to influence the direction of Oracle`s products. ...

      Third, we`ve implemented those solutions within Oracle. ... So in the bottom line, the fact that we`ve got integration already built in, really is a way to save tremendous costs and get the value out of this much more quickly.

      Joe Bousquin: You have the 3,000 [software] developers and Oracle is obviously a major force within software. You guys can develop these things and, obviously, the marketplace is pretty confident that you can, given your stock`s performance. But does that in some ways make Oracle a jack of all trades but a master of none?

      Sandy Sanderson: No, I don`t know why you would conclude that a jack of all trades is a master of none. We are world class in supply chain. We are world class in customer interaction center, just to give you a couple of examples. I think we`re pretty world class in all of them. But just by the sheer fact that we`re in the entire e-business suite, we`re addressing the client`s entire business system or value chain. Joe, when you think about the competition, there`s naturally going to be somebody, some company that focuses on a particular area that might do something better than us. And if that customer needs only that solution, and that very precise point solution area, integration is not a big deal, and time`s not a big deal and that kind of thing, then they ought to consider that company. But if they`re really looking for an integrated solution, they can literally outsource integration to Oracle, and it already comes with the package and it doesn`t cost them what it would if they had to do their own integration because that integration was built into our product, the cost of that gets spread over a lot of clients. So it`s a marginal cost to them.

      We bring a different solution to the marketplace. That`s why I use the Jack Welch portfolio management approach. You know we`re going to be No. 1 or No. 2 [in each market]. And frankly, in some areas where we are No. 1, it could happen a year from now, we fall back to No. 2. But in another area where we`re No. 2 because of the energy and focus we`ve put into it, we`ll be No. 1. But in the end what we`ve done is change the game because we`ve made the competition around the e-business suite and not just that point solution.



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      "We have a pretty strong presence out there in our competitors, you know, Oracle alumni."
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      Joe Bousquin: I saw an article this morning where [Ariba CEO] Keith Krach was talking about procurement, and I think the question was who was Ariba seeing out there as competition. Was it seeing Oracle? And Keith Krach said that since [former Oracle president] Ray Lane departed [in June], you guys had, quote "vaporized."

      Sandy Sanderson: (Laughing) I would respond by saying 66% application growth in Q2 and I would respond by saying 55% or 50% application growth for the year. ... You know people are going to say whatever they want, but that in a company like Oracle, we have a pretty strong presence out there in our competitors, you know, Oracle alumni. And so we have been an academy to some degree, but I think it`s a real tribute to the talent that we have in the company. You look at the people who report to Larry and the average tenure is 10 years. You go to the next level below that, so I report to Larry, look at the people who report to me, and you look across the company and the average tenure of those people is nine years.

      Joe Bousquin: How long have you been here?

      Sandy Sanderson: I`ve been here six [years], so I`m a junior guy. ...

      Joe Bousquin: (Laughing) That`s not what they told me when they set up the interview.

      Sandy Sanderson: (Laughing) So you know, people are going to latch on to what they think the story is. Is that the debate that we want to have, that since an individual left, a company has vaporized in a particular area? Or do you talk about what the product is and what the real story is? I think the real story is we`ve got over 700 implementations, customers out there, and Internet procurement. I think that`s more substantial than Ariba`s got and we`re demonstrating 66% growth across all our applications.

      Joe Bousquin: So obviously Oracle is bigger than just one person. It`s bigger than Larry Ellison. But one, Ray Lane left this summer and then when Gary Bloom left just a couple of months ago, people did start talking about, "Wow, is Larry going to drive out all the top people and then run the business by himself?" And you know, Wall Street wasn`t happy with that. So in a lot of ways, Larry himself was damned if he did and damned if he didn`t. Because before, he wasn`t engaged enough and now he`s hands-on and day-to-day and meddling with the company and the executives. ... From your point of view, what is it like to work for Larry Ellison?

      Sandy Sanderson: Most the time it`s fun. I`ve never seen a guy that can handle the breadth of issues, the depth of those issues in running a business, and then understanding what the relationships are, the different pieces together and what that means for our customer and what that means for Oracle. I mean, he really is phenomenal in that regard. He has an incredible, intuitive problem-solving capability. ... When he looks at issues and where he lands on the answer invariably is right.

      You know there`s just been enough times that he`s demonstrated that he was doing the right thing. Couple of data points, one again was back in 1995. Windows 95 comes out. It`s all about client server, it`s all about the workstation, and we made the decision that we were going to go Internet. ... You know Larry came out with the network computer. I don`t even remember what year that was now. I`m embarrassed. I should know. And people thought this was crazy. But now if you look at your phone, you know I could check stock quotes on my phone. I`ve got my Blackberry pager. ...

      This is not Windows. This isn`t Windows CE. The operating system is irrelevant. So he called that right as well. He`s a guy who has the tremendous capability of taking all the different aspects of a problem and really thinking about what the solution is, and thinking about the solution in ways different than other people. OK, that`s one thing. And it`s a wonderful experience to be around that. Along with that comes the very demanding CEO of a company.

      Joe Bousquin: The times when it isn`t fun, does he ever get in your hair just a little bit too much for your taste?

      Sandy Sanderson: What I`ve found is that when you have discussions with Larry and he`s got a pretty strong opinion, that can be challenging if your view differs from his. ... Obviously you need to understand his perspective and think about what he`s telling you because he just might be right, which is typically the case when he`s dealing with an issue. But also I`ve found that when you come back with a logical argument, Larry listens. ... I can`t think of a time where I said, "This is crazy." I mean, the guy`s a talented leader of the company.

      As far as the management of the company goes, in this business you`re going to experience change. And sometimes that change can be disruptive. But I don`t think that in the end anybody was overly surprised within the company about the kind of departures that we`ve had recently. Larry`s been very engaged with the company. I can tell you that over the last year, my job hasn`t changed. [There was no] confusion around my job when either one of those guys left; in fact, if anything, it became clearer. Also, people at my level and my contemporaries in the company, it often means more responsibility for them.



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      "Our pipelines are strong, we`re well-positioned from a products perspective, and so it`s all about execution."
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      Joe Bousquin: And have you taken on more responsibility?

      Sandy Sanderson: Yes, for example, I took on the products responsibility, which was one of Ray`s primary focuses when he was here.

      Joe Bousquin: Let`s get back to talking about applications, which fits into what we saw today. First off, you talk about competing with the point solutions [specialized software companies] guys. Well, today you`re firing a shot across I2`s (ITWO:Nasdaq - news) bow with supply chain software, you`re firing a shot across Descartes Group`s (DSGX:Nasdaq - news) bow with transportation software, you`re firing a shot across Agile`s (AGIL:Nasdaq - news) bow with collaboration software.

      Sandy Sanderson: And Ariba. And E.piphany (EPNY:Nasdaq - news).

      Joe Bousquin: So you`re basically saying, "Here world, take us on or we`re going to take you on."

      Sandy Sanderson: That`s certainly one way to view it. I think what we`re really saying is that we`re taking on our customers. ... And what do our customers want? Customers need solutions at Internet speed, they need robust solutions from a business perspective that not operate only within a firewall within that enterprise, but collaboratively with their suppliers and their customers. That`s what we focus on. We`ve gone after what we think is important to the customer; by doing that, obviously you take on certain challenges. ... But we`ve demonstrated for 21 years now, I think it is, pretty strong financial performance and we think we`re well-positioned. ... Clearly, in my time, I`ve never seen us better positioned as a company. [Editor`s note: Ellison founded Oracle in 1977.]

      Joe Bousquin: By some analysts` estimates, as far as applications growth goes, you were talking earlier about 66%, which pleased many of the analysts on Wall Street. But there`s still some discussion out there that in order to make the numbers for the year, you guys will have to do a billion dollars in applications sales in the [fiscal] fourth quarter [which ends in May]. Now, Oracle`s quarters are, or its year is, back-end loaded, in that most of your business does come in the fourth quarter.

      Sandy Sanderson: I wouldn`t say most, but a good portion of it is.

      Joe Bousquin: Can you make those numbers on the applications sales this year?

      Sandy Sanderson: You know, it`s a big hill to climb. Every year we climb that hill. I expect we`ll do it again. Our pipelines are strong, we`re well-positioned from a products perspective, and so it`s all about execution. We`ve got stability and maturity in the management team, people running the businesses. You look at the people running the business, we`ve all been in place for quite a while and we expect to execute. So the fourth quarter will be a challenge, but every fourth quarter`s a challenge

      :):):)
      good trades
      Avatar
      schrieb am 29.01.01 12:33:43
      Beitrag Nr. 12 ()
      Oracle wird vom B2B Geschäft profitieren!
      Avatar
      schrieb am 29.01.01 12:35:48
      Beitrag Nr. 13 ()
      Japan buys into car navigation systems


      By Gail Nakada, CBS.MarketWatch.com
      Last Update: 5:21 AM ET Jan 29, 2001

      Newswatch
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      Anyone who has ever attempted to drive through the narrow, largely nameless streets of cities big or small in Japan can immediately understand the appeal of car navigation systems in this country. Sales of these handy gadgets climbed to 1.8 million units in 2000, a jump of 125 percent from the previous year.
      Retail sales of units equipped with Internet access grew significantly, accounting for nearly 70 percent of the total, Nikkei Asia BizTech reported, citing Yano Research Institute. No one company has a clear lead over the others in this sector. Matsushita Communication holds the top spot in sales but clears only 14 percent of the total. Close behind at 11 percent is Pioneer Electronics, with Denso Clarion, Fujitsu Ten, and Aisin AW all in a pack at 9 percent each.

      Auctions to go with eBay Mobile

      Online auction site eBay Japan has taken it to the phones, launching a new service that lets users navigate eBay auctions while on the go through mobile phones. The new site, eBay Mobile, connects with DoCoMo (NTDMY: news, msgs) I-Mode and J-Phone J-Sky services. DDI`s (DDIC: news, msgs) EZ Web will come online sometime this spring.

      Whether waiting for a train or sipping a latte after lunch, users can punch in their eBay auction fix searching for items, placing bids, or skimming through e-mail updates, just about anything they can do on their PCs except registering items for sale. "Most mobile phones aren`t` equipped yet with the ability to send or receive photos over the net easily," an eBay spokesperson said. "Users still have to register items for sale directly at the website. However, new phones are coming out this spring that will change all that and we are planning on bringing everything through the mobile net as soon as we can."

      OracleExchange to debut online in Japan

      In the U.S., Oracle`s (ORCL: news, msgs) horizontal B2B exchange OracleExchange registered 3000 companies in its first nine months of operation, hosting 950 auction events that resulted in $1.3 billion worth of transactions. Now the company is hoping it can recreate some of that online success in the Asian market with plans to fully launch OracleExchange-jp.com in Japan by this summer.

      Like its U.S. counterpart, the site will support transactions ranging from auctions for configured production goods to repetitive purchases of frequently used items, buyer auctions, seller auctions, internet RFQ/Quotes, catalog and spot purchases, and contract-based purchases. The aim, of course, is to reduce costs and streamline internal processes. Though the company will open the site in March, full integration is not expected until June.

      Oracle spokesman Kazuyoshi Manabe told CBS MarketWatch.com plans to phase in introduction of Oracle Exchange Market Place, Oracle Supply Chain Exchange, Oracle Product Development Exchange, and Oracle Transportation Exchange to Japan over the next few months as well. "Right now we`re planning to have them all online this summer. Already we`ve lined up 30 partners for the venture. For example, in what we call Exchange Partner Initiatives, we have eMerchant Bank, Sanwa (SANWY: news, msgs) and Mitsubishi Bank (MBK: news, msgs) and Commerce Service partners like NTT Data (NTTDF: news, msgs) , KDDI, WebMeter." In order to pump up synergy with the new site, Oracle has a ready-made suite of e-commerce and marketplace building software packages that is scheduled for its own boost of marketing muscle this spring.

      Softbank moves into Englishtown

      This is a pen, this is a pen online. Studying English is a way of life in Japan. Thanks to its pitifully inefficient language education system, learning English from private schools and tutors is a multi billion-dollar business. Online English learning venture Englishtown and SOFTBANK Media & Marketing today announced a joint venture to introduce Englishtown`s online school to the Japanese market.

      The worldwide market for English language training is estimated to be worth over $50 billion according to Englishtown research and Japan accounts for a juicy 30 percent of that. The new company, Englishtown Japan, will build upon the existing company`s service to create a localized Japanese online English school as well as a wireless English learning service. The venture`s online program will deliver English language instruction and teachers-on-demand to students through email, text-chat, voice-over-Internet and video technologies.

      Currently, over one million students outside of Japan are using the Englishtown service http://www.englishtown.com/. The Japanese language market, however, is already thick with real-time language school chains and a growing number of online ventures. "Our biggest competition will be traditional English schools," Englishtown PR manager Hitoshi Fujiwara said. "That sector is very crowded and we will have to distinguish ourselves quickly and effectively." Englishtown already has an alliance with Lycos Japan and is hoping to cement ties with leading ISPs Nifty from Fujitsu (FJTSY: news, msgs) and NEC`s Biglobe soon. With demographics squarely in the 25-35 age range, the company plans an advertising blitz in English learning and job search magazines and will experiment with online and offline direct mail campaigns.
      Avatar
      schrieb am 29.01.01 12:36:38
      Beitrag Nr. 14 ()
      Oracle Named the Top Company in Computer Software by Forbes
      REDWOOD SHORES, Calif., Jan. 26 /PRNewswire/ -- ( http://www.oracle.com/tellmemore/?584445 ) Each year Forbes Magazine recognizes the top companies in 23 major industries. For this year`s list, published earlier this month, Oracle (Nasdaq: ORCL - news) was named the top computer software company in its category, which included Adobe Systems, Computer Associates, BMC Software and Microsoft, to name a few. Called the Forbes Platinum 400 list, this year`s top picks ``offer the best mix of growth and profitability, but also something more: an ability to adapt, innovate and pinch pennies,`` according to the Forbes editors. Entitled ``Walking the Talk,`` Forbes editor Elizabeth Cororan takes a look Oracle as a proving ground for its unique approach to e-business software.

      NOTE: Oracle is a registered trademark of Oracle Corporation.


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