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    Microsoft: Mit 50 Mio.$-Werbekampagne gegen AOL - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 29.05.01 17:13:36 von
    neuester Beitrag 03.06.01 22:03:06 von
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      Avatar
      schrieb am 29.05.01 17:13:36
      Beitrag Nr. 1 ()

      Am Dienstag gibt MSN Internet, die Internet-Sparte des Software-Riesen Microsoft bekannt, mit einer Werbekampagne im Höhe von 50 Mio.$ auf Kundenfang gehen zu wollen. Die Kampagne ist besonders gegen den größten Konkurrenten auf diesem Gebiet, AOL Time Warner, gerichtet. Dabei bekräftigten die beiden Unternehmen noch gestern zukünftig enger im Internet-Sektor zusammenarbeiten zu wollen .

      Als Anlass nutzt Microsoft AOLs Preiserhöhung für seine Internetdienste, die vergangene Woche angekündigt wurde. Dabei soll AOL ab Juli den Preis für die uneingeschränkte Nutzung aller Internet-Dienstleistungen von 21,95$ auf 23,90$ pro Monat erhöhen. Im Rahmen seiner Aktion bietet Microsoft Kunden, die bis zum 30. Juni zu MSN wechseln, nun für drei Monate einen kostenlosen Internetzugang und eine Garantie auf die monatliche Gebühr von 21,95$ bis zum 1. Januar 2003. Das Angebot gilt außerdem auch für MSN-Neukunden, die vorher nicht zu den Nutzern von AOL gehörten.

      Im frühen Börsenhandel fällt Microsoft um 0,5% auf 70,57$.


      Avatar
      schrieb am 03.06.01 22:03:06
      Beitrag Nr. 2 ()
      Sunday June 3, 3:57 pm Eastern Time

      Microsoft, AOL Back in Talks

      By Adam Pasick

      NEW YORK (Reuters) - AOL Time Warner Inc.(NYSE:AOL - news) and Microsoft Corp.(NasdaqNM:MSFT - news) are
      back at the bargaining table over whether AOL`s software will be included in the soon-to-be released Windows XP operating
      system, after talks broke down late last week.

      ``We`re back at the table, we`re happy to be back at the table, and hope to reach a mutually beneficial
      conclusion.`` said Microsoft spokesman Jim Cullinan. AOL was not immediately available for comment.

      A five-year deal that gave AOL coveted placement on the Windows desktop and made Microsoft`s Internet
      Explorer the default browser on America Online`s flagship service expired on Jan. 1 of this year.

      Published reports on Saturday said that the talks to renew the deal were called off when the companies, both
      vying to become the dominant force on the Internet, could not agree to terms.

      Although the talks are back on, a source close to the negotiations said the companies are still ``far apart`` on key
      issues, ``from technical questions to the overall relationship.``

      One sticking point is whether AOL`s software will support Microsoft`s Windows Media Player in addition to its
      current support for RealNetworks Inc.`s(NasdaqNM:RNWK - news) RealPlayer format. Microsoft and AOL
      have also sparred over instant messaging and other issues.

      The March, 1996 deal now being renegotiated was central in the U.S. antitrust case against Microsoft, currently being reviewed by a federal appeals court.

      At issue was whether Microsoft used its dominance of the PC desktop to increase its power in the Internet market.

      ``When you consider over the past few years, the efforts by AOL and competitors to bring legal action against Microsoft, that isn`t really a good atmosphere for a
      positive relationship,`` said the source close to the negotiations.

      (Additional reporting by Scott Hillis in Seattle)

      quelle:http://biz.yahoo.com/rb/010603/business_tech_microsoft_aol_d…

      gruss
      tb 2


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