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    PEPSICO (PEP / WKN: 851995) - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 06.08.08 18:30:27 von
    neuester Beitrag 30.12.08 12:09:33 von
    Beiträge: 45
    ID: 1.143.374
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      schrieb am 06.08.08 18:30:27
      Beitrag Nr. 1 ()
      Hallo,

      ich habe gesehen, dass es in WO zu diesem Unternehmen noch keinen Thread gibt. Ist wohl den meisten hier zu langweilig. jedoch für den langfristinvestor eine der besten Anlagen der letzten jahrzehnte.
      PEP kann gut bestehen gegen Coca Cola, hat vielleicht gar noch eine konstantere Entwicklung und würde sie deshalb gar der KO vorziehen.
      Ich habe mir gerade die ersten Teile ins DEpot gelegt.

      Neben der imperialistischen braunen Brause verkauft Pepsi aber auch die Frito Lays-Knabberteile und ist in diesem Sektor Weltmarktführer. Ebenso gehöhren Müslis von Quaker Oats zum Programm oder Tropicana Fruchtsäfte wie auch Gatorade.

      Die Finanzkennzahlen sind sehr gut:
      http://finance.yahoo.com/q/ks?s=PEP

      Die Bewertung anhand des KGVs auf einem historischen Tiefststand aktuell, die Divi auch okay. Sie wurde jährlich über Jahrzehnte angehoben, absolute Konstanz!
      Momentan rd. 15% unter ATH, eigentlich ein guter Einstiegszeitpunkt.

      Ist jemand von Euch ebenso investiert?
      Vielleicht kommt ja hier ein kleiner Austausch zu Stande, wäre schön!

      Hier ein Unternehmensprofil:
      PepsiCo, Inc. was incorporated in Delaware in 1919 and was reincorporated in North Carolina in 1986. The Company is a snack and beverage company. The Company manufactures, markets and sells a variety of salty, convenient, sweet and grain-based snacks, carbonated and non-carbonated beverages and foods. The Company is organized into four divisions: Frito-Lay North America, PepsiCo Beverages North America, PepsiCo International and Quaker Foods North America. Its North American divisions operate in the United States and Canada. Its international divisions operate in over 200 countries, with its largest operations in Mexico and the United Kingdom. Frito-Lay North America manufactures or uses contract manufacturers, markets, sells and distributes branded snacks. These snacks include Lay\'s potato chips, Doritos tortilla chips, Cheetos cheese flavored snacks, Tostitos tortilla chips, Fritos corn chips, branded dips, Ruffles potato chips, Quaker Chewy granola bars, Rold Gold pretzels, Sun Chips multigrain snacks, Munchies snack mix, Grandma\'s cookies, Lay\'s Stax potato crisps, Quaker Quakes corn and rice snacks, Quaker Fruit & Oatmeal bars, Cracker Jack candy coated popcorn and Go Snacks. PepsiCo Beverages North America manufactures or uses contract manufacturers, markets and sells beverage concentrates, fountain syrups and finished goods, under various beverage brands, including Pepsi, Mountain Dew, Gatorade, Tropicana Pure Premium, Sierra Mist, Tropicana juice drinks, Mug, Propel, SoBe, Tropicana Twister, Dole and Slice. PBNA also manufactures, markets and sells ready-to-drink tea and coffee products through joint ventures with Lipton and Starbucks. PepsiCo International manufactures through consolidated businesses as well as through noncontrolled affiliates, a number of salty and sweet snack brands including Gamesa and Sabritas in Mexico, Walkers in the United Kingdom, and Smith\'s in Australia. PI also manufactures markets and sells beverage concentrates, fountain syrups and finished goods under the brands Pepsi, 7UP, Mirinda, Gatorade, Mountain Dew and Tropicana. Quaker Foods North America manufactures or uses contract manufacturers, markets and sells cereals, rice, pasta and other branded products. QFNA\'s products include Quaker oatmeal, Aunt Jemima mixes and syrups, Quaker grits, Cap\'n Crunch and Life ready-to-eat cereals, Rice-A-Roni, Pasta Roni and Near East side dishes. The Company\'s products are brought to market through direct-store-delivery, broker-warehouse and foodservice and vending distribution networks. The distribution system used depends on customer needs, product characteristics and local trade practices. The Company owns numerous valuable trademarks which are essential to its worldwide businesses, including Alegro, AMP, Aquafina, Aquafina Sparkling, Aunt Jemima, Cap\'n Crunch, Cheetos, Cracker Jack, Diet Pepsi, Doritos, Frito Lay, Fritos, Gamesa, Gatorade, Grandma\'s, Lay\'s, Life, Mirinda, Mountain Dew, Mountain Dew Code Red, Mountain Dew MDX, Mug, Near East, Pasta Roni, Pepsi, Pepsi Max, Pepsi Lime, Pepsi One, Pepsi Twist, Pepsi-Cola, Pepsi Wild Cherry, Propel, Quaker, Quaker Chewy, Quaker Quakes, Rice-A-Roni, Rold Gold, Ruffles, Sabritas, 7UP and Diet 7UP, Sierra Mist, Simba, Slice, Smith\'s, Snack a Jacks, SoBe, Sonric\'s, Sun Chips, Tostitos, Tropicana, Tropicana Pure Premium, Tropicana Twister, Walkers and Wotsits. The Company\'s customers include franchise bottlers and independent distributors and retailers.


      Hier noch der Langfristchart
      Avatar
      schrieb am 06.08.08 21:44:55
      Beitrag Nr. 2 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 34.662.799 von spaceistheplace am 06.08.08 18:30:27Willkommen im Club! :D
      Avatar
      schrieb am 06.08.08 22:39:42
      Beitrag Nr. 3 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 34.664.540 von Larry.Livingston am 06.08.08 21:44:55Willkommen im Club!

      Larry, haste auch PEP im Depot? Na, mal sehen, ob wir hier nen Pepsi-Club zusammen bekommen...

      Gruss und gute Nacht space
      Avatar
      schrieb am 06.08.08 22:40:59
      Beitrag Nr. 4 ()
      Ich habe auch ein paar Pepsico. Gut geführte , nichtzyklische Konsumfirma. Solides Gewinnwachstum, regelmäßige Aktienrückkäufe, sichere und stetig steigende Dividende. PEP steckt auch Finanzkrisen, Kriege und Terroranschläge locker weg. Manchmal profitiert sie sogar von solchen Problemen, weil sie als relativ sicherer Hafen gilt.

      Das Gewinnwachstum ist natürlich angesichts der Branche und der Größe des Unternehmens überschaubar, allerdings so konstant, daß sie auf die lange Sicht auch viele Aktien outperformed, die auf den ersten Blick dynamischer wirken. Es ist auch ein wirklich globales Unternehmen und somit geographisch diversifiziert.
      Aktien wie PEP eignen sich gut für die Langfristanlage. Angesichts der kommenden Abgeltungssteuer auf jeden Fall eine Überlegung wert. Ich persönlich glaube , daß ein Portfolio mit Aktien wie PEP und ähnlichen Werten wie Colgate Palmolive , Johnson & Johnson oder Nestle jeden noch so raffinierten Dachfonds hinter sich lassen wird, einfach schon, weil keine horrenden Gebühren anfallen.

      In den letzten Jahren hatten Anleger , die in Euro rechnen, allerdings wenig Freude an PEP. Das Währungsrisiko dürfte auch das größte Risiko sein, das mit einem Investment in PEP verbunden ist, auch wenn die Firma selbst von einem schwachen Dollar eher profitiert.
      Avatar
      schrieb am 06.08.08 23:02:36
      Beitrag Nr. 5 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 34.665.009 von susi_rules81 am 06.08.08 22:40:59Hallo susi_rules81,

      danke für Deinen Beitrag. Volle Zustimmung, ich unterschreibe alles! Auch die anderen Werte alles erste Sahne, insbes. JNJ, da sind Larry und ich auch investiert. Nestle werde ich mir auch noch zulegen, morgen kommen die Quartalszahlen, die warte ich erst noch ab...

      In den letzten Jahren hatten Anleger , die in Euro rechnen, allerdings wenig Freude an PEP. Das Währungsrisiko dürfte auch das größte Risiko sein, das mit einem Investment in PEP verbunden ist, auch wenn die Firma selbst von einem schwachen Dollar eher profitiert.

      Ich denke, dass sich die Dollarabwertung langsam ausläuft, die Entwicklung der Zinsen lässt mich das vermuten. Im Euroraum und in den USA dürften die Zinsen jetzt eher parallel verlaufen...aber wer weiss...
      jedenfalls richtig, dass ein schwacher Dollar PEP hilft wie auch den anderen großen US-Multis, die ja meist über die Hälfte ihrer Umsätze außerhalb des Dollarraumes generieren.

      Gruss space

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      Avatar
      schrieb am 07.08.08 08:13:33
      Beitrag Nr. 6 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 34.665.001 von spaceistheplace am 06.08.08 22:39:42Klaro, habe ich die auch, aber erst seit ein paar Monaten. Mir gefiel der Mix aus Knabberkram und Softdrinks. Noch dazu schien mir PEP vor allem im arabischen Raum wesentlich präsenter als KO zu sein. Und PEP ist sehr "unvolatil" :D.

      Das Währungsrisiko dürfte auch das größte Risiko sein, das mit einem Investment in PEP verbunden ist, auch wenn die Firma selbst von einem schwachen Dollar eher profitiert
      Das gleicht sich fast aus. Was du als Euro-Anleger in % verlierst wenn der $ gegen € nachgibt, gewinnt PEP beim Umsatz und Gewinn entsprechend ihres € Anteils an den Umsätzen und Gewinnen entsprechend hinzu (und sollte sich daher langfristig in steigendem Kurs niederschlagen). PEP ist aber im Gegensatz zu KO stärker im US Markt vertreten. Eine $ Schwäche hilft PEP weniger als KO, eine $ Stärke hilft uns € Anlegern mehr als bei KO.

      Ich denke, dass sich die Dollarabwertung langsam ausläuft, die Entwicklung der Zinsen lässt mich das vermuten.
      Volle Zustimmung, außerdem spricht die Kaufkraft für den $.
      Avatar
      schrieb am 07.08.08 08:16:22
      Beitrag Nr. 7 ()
      Moin allerseits

      Meine Meinung als langfrist-Investor zum Vergleich KO/PEP

      Habe die genauen Zahlen zuhause rumliegen und hier gerade nicht zurhand. Desshalb ganz grob

      Grundsätzlich beides Top-Unternehmen:

      - Solide Bilanz (beide gute EK-Quote)
      - beide weisen eine Hohe EK-Rendite auf (PEP höher als KO, dafür KO eher konstanter in den letzten Jahren)
      - EPS wächst bei PEP schneller als KO, nichtzuletzt weil KO dafür einen grösseren Teil des Gewinns als Dividende ausschüttet als PEP

      Bis hierher sind sich die Unternehmen meines Erachtens ungefähr ebenbürdig.

      Der Grund warum ich KO bevorzuge ist, dass PEP einen relativ grossen Teil seiner Geschäfte in den USA macht. Bei KO sind's nur rund 25% (soweit ich dies richtig im Kopf habe).Diese USA-lastigkeit macht PEP anfälliger für Währungseffekte für den in SFr/Euro rechnenden Anleger. Schaut eu mal den Wertzerfall des USD in den letzten 20-30 Jahren an. Ich nehme mal an, dass dies in den nächsten 10 Jahren ähnlich weiterverläuft.

      Desshalb bin ich der Meinung, dass die Währungseffekte vorallem KO helfen, PEP weniger.


      Mike

      p.s.
      Bin investiert in KO, PEP steht auf der Watchlist.
      Avatar
      schrieb am 07.08.08 09:00:45
      Beitrag Nr. 8 ()
      Hi, stimme dir in fast allen Punkten zu (75% Auslandsanteil stimmt auch). Ich habe beide Werte. Mir gefällt auch die sehr hohe ROC bei beiden gut.
      Nur die Sache mit dem Wechselkurs sehe ich anders. Langfristig sind es Inflation, Zinsdifferenz und Kaufktraftparität die den Wechselkurs eines Währungspärchens beeinflussen. Inflation ist in beiden Wirtschaftsräumen benahe identisch (auch wenn die USA höhere Inflationszahlen ausweist, wird in Europa schon extrem viel Geld über Steuern und Co. abgezogen so dass dieses gar nicht mehr inflationswirksam in Statistiken erscheint); Zinsdifferenz ist zu ungunsten des $, dürfte aber bald drehen; Kaufkraftparität ist extrem ungünstig für den €. Letzteres dürfte ein Hauptgrund sein warum der $ in Zukunft wieder stärker tendieren dürfte. Noch kommt hinzu das US Anleger - welche ihr Kapital um die ganze Welt geschickt haben - bald wieder anfangen dürften das Geld zu repatriieren. Denn die Bewertungen bei den US Large Caps sind durch die Bank sehr attraktiv und außerdem gibt es für die US Amerikaner massive Währungsgewinne die sie vor allem im Euroraum erzielt haben und sichern möchten.
      Langfristig dürften € und $ sich nicht nur in etwwa identisch bewegen (mit Übertreibeungen mal pro $, pro €), aber gegen asiatische Währungen dürften sie woh tendenziell eher abwerten (was die Gewinne von PEP und KO und anderen Multis nochmal steigern wird).
      Avatar
      schrieb am 07.08.08 12:08:08
      Beitrag Nr. 9 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 34.665.932 von mike_N am 07.08.08 08:16:22Danke für Eure meinungen, im Großen und ganzen liegen wir ja eng beieinander.

      Ein paar Anmerkungen von mir:

      Desshalb bin ich der Meinung, dass die Währungseffekte vorallem KO helfen, PEP weniger.

      Momentan vielleicht schon, jedoch könnte ich mir gut vorstellen, dass die Auslandsumsöätze bei PEP in den nächsten jahren immer größer werden könnten, zumal meiner Meinung nach PEP gar mehr Expansionspotential hat als KO. Allein diese schweineguten Fritos gibt es ja z.B. bei uns in D. so gut wie gar nicht...Ich denke mal, dass da ein Angleichungsprozess stattfinden wird der Verhältnisse, wird aber noch ein Weilchen dauern.

      Grundsätzlich ist es so, dass mich die Währung, hier der Dollar bzgl. meiner Anlageentscheidung so gut wie nicht interessiert, denn der Effekt ist langfristig minimal.

      Ich sehe es ganau so wie Larry, der Dollar ist gegenüberd em Euro klar unterbewertet. das wird sich wieder ausgleichen früher oder später. Aktuell sieht man ja z.B. schon, dass das allmähliche Entweichen der Luft aus der Rohstoffblase dem Dollar gut tut.
      Auch wenn die GFinanzkrise überstanden ist, kann ich mir gut vorstellen, dass viel US-Investoren ihr Geld wieder heim holen werden, schließlich ist der US-Anteil an den Aktienbörsen in Europa so groß wie selten zuvor.

      Gruss space
      Avatar
      schrieb am 08.08.08 18:18:02
      Beitrag Nr. 10 ()
      Business Week Top 50

      No. 31: PepsiCo
      Industry: Consumer Staples
      Sales: $39.5 billion
      Net Income: $5.7 billion

      The Cola Wars may be back, but today's PepsiCo (PEP) actually derives more revenue from food products than from fizzy beverages. And PepsiCo has a propitious portfolio, big on healthier snacks and strong in faster-growth markets outside the U.S. CEO Indra Nooyi, born and raised in India, has an international background that suits the company perfectly; most consumer-products companies have seen a slowdown at home as a recession begins to take hold. Indeed, last year PepsiCo's international sales made up 40% of revenue and grew 26%, or almost three times the rate of domestic sales. The looming challenge: dealing with record-high prices for essential commodities such as corn and wheat.
      Avatar
      schrieb am 08.08.08 22:36:06
      Beitrag Nr. 11 ()
      danke, larry, schöne kurze Zusammenfassung. Die Snacks bringen die Würze bei PEP. Die Fritos, die es in den USA gibt schmecken auch dermassen gut mit Taco-Sosse, wie es hier bei uns nichts Vergleichbares gibt. Chio, Funny Frisch, alles Schrott dagegen. Zumindest was meinen Geschmack angeht. Klar Kalorienbombe, aber was solls, manchmal muss man eben sündigen...

      Gruss und macht es gut, ich bin für 2 Wochen weg...
      space
      Avatar
      schrieb am 27.08.08 20:11:21
      Beitrag Nr. 12 ()
      PepsiCo kauft Marbo
      Der US-Konzern über­nimmt den serbischen Snackher­steller mit 1.000 Mitarbeitern, ein Kauf­preis wurde nicht genannt

      Belgrad - Der US-amerikanische Softdrink- und Snackhersteller PepsiCo hat den serbischen Snackhersteller Marbo übernommen, berichten serbische Medien. Ein Kaufpreis wurde nicht genannt.

      Marbo beschäftigt mehr als 1.000 Mitarbeiter in Serbien, Kroatien und Bosnien-Herzegowina. 2007 konnte das Unternehmen den Gewinn gegenüber 2006 um 50 Prozent auf 1 Mrd. Dinar (12,59 Mio. Euro) steigern. Der Umsatz erreichte im Vorjahr vier Mrd. Dinar. (
      Avatar
      schrieb am 03.09.08 10:57:50
      Beitrag Nr. 13 ()
      PEP ist mutig....



      Pepsi Goes Russki: How Will Deal Affect Earnings?
      by: George Gutowski posted on: September 02, 2008

      PepsiCo (PEP) and Pepsi Bottling Group (PBG) recently announced : completion of a 75.53% stake in Russia's leading branded juice company JSC Lebedyansky (RTS: LEKZ), excluding the company's baby food and mineral water business, for US$ 1.4 billion. The original deal had been announced on March 20, 2008. Additional terms of the agreement were not disclosed.

      With only four months left in Calendar 2008 PepsiCo and PBG indicated the transaction will not materially affect its previously provided guidance for 2008. Well what about 2009- is it not that far away? The Russian market is growing double digits in certain categories.

      On the other hand the Russian market has proven treacherous for oil companies. It seems that the Russian power elite let them fix up the oil industry and is then confiscating it. Just look at BP (BP). So the political risk is that if Pepsi is successful in substantially enhancing the value of its Russian enterprise, who is to say someone in the Russian power elite will not reach out and carve off a few juicy pieces for themselves?

      PepsiCo operates as a consumer products company with an implicit risk premium driven by the desire to quench thirst with sugared water. Now you have to factor in political risk. If we worry about the cold war being rekindled with Russian operations in Georgia, you cannot accept Pepsi’s foray into Russia as just another day in the office.

      Disclosure: None
      Avatar
      schrieb am 03.09.08 10:58:58
      Beitrag Nr. 14 ()
      heute wird PEP übrigens exD gehandelt werden in NYC...
      Avatar
      schrieb am 03.09.08 14:08:38
      Beitrag Nr. 15 ()
      PepsiCo signs partnership agreement with Hilton and Conrad hotels in Egypt, Jordan and Lebanon
      PepsiCo has signed a partnership and cooperation agreement with Hilton and Conrad hotels in Egypt, Jordan, and Lebanon, for PepsiCo's products of carbonated soft drinks (Seven Up- Pepsi- Miranda), bottled waters 'Aquafina', and Snacks (Chipsy-Doritos).

      The agreement was signed by Adel Garas PepsiCo-Egypt Managing Director and Mahmoud Mokhtar, Country Manager for Hilton Hotels Corporation in Egypt.

      Mr. Adel Garas stated that this partnership enjoys all the factors of success, as the agreement epitomizes cooperation and coordination between two leading brands. Adel Garas expressed his hope that this partnership is a nucleus for a deeper and bigger partnership between two mega corporations in the world in food and tourism industries.

      Mr. Adel Garas also said that this partnership will result in many advantages, the first of which is promoting products of PepsiCo-International in many countries, such as Egypt, Lebanon, and Jordan, through a good presence in hotels and restaurants frequented by la crème du la crème of the society, which means attracting new customers for our products that we are sure to capture the likeness of top customers.

      Mr. Adel Garas added that PepsiCo is committed to provide the best service for our new partners by keeping on promoting our products and continually introducing what is new to provide the best quality in the Egyptian market to make Hilton and Conrad Hotels proud of offering PepsiCo products in their beverages.

      Mr. Adel Garas said that PepsiCo-International owns Pepsi-Cola Egypt and Chipsy for Food Industries, which are of the leading companies in the production of carbonated soft drinks and salted snacks with the biggest market share, as Chipsy product boasts the highest sales among all other products of snacks. Moreover, Aquafina is now the leading product in the market of bottled waters.

      Mr. Adel Garas commented that PepsiCo owns 10 factories in Egypt, in addition to 50 sale centers all over the republic, with 10 thousand employees and L.E350m worth of investments.
      Mr. Mokhtar commented:

      'We are delighted to have sealed our partnership with PepsiCo. We always look for synergies in our partners, and this is the perfect example of two brands that are both leaders in their respective fields. For the third consecutive year, Hilton Egypt retains its brand ranking index lead in the annual Business Development Research Consultants (BDRC) survey. At Hilton, we have tremendous heritage in Egypt, thanks to our entry into the country as the first international hotel brand fifty years ago.'



      Hilton Hotels currently operates 18 Hilton and Conrad hotels in Egypt, with another four properties under development in Luxor, Beirut, and Amman and Aqaba in Jordan.
      Avatar
      schrieb am 05.09.08 10:19:30
      Beitrag Nr. 16 ()
      Pepsi advent in Zambia hailed

      17:30, September 04, 2008

      The coming of Pepsi on the Zambian market is a welcome development because it would enhance competition in the carbonated soft drinks industry, the Times of Zambia reported on Thursday.

      The presence of Pepsi in the relevant market for the production and marketing of carbonated soft drinks would enhance competition and result in less or no shortage of the product on the market, the newspaper quoted Thula Kaira, acting executive director of Zambia Competition Commission.

      Kaira said the entry of Pepsi would also contribute to favorable distribution and pricing arrangements for the product.

      "We hope the presence of Pepsi will help reduce the pricing ofthe soft drinks on the market and create competition in the sector," he was quoted as saying

      Kaira observed that the current competition and consumer welfare benefits in the sector leave much to be desired.

      Last month, the Zambia Development Agency signed a memorandum of understanding with RJ Corporation to set up two soft drinks manufacturing plants in Zambia.

      The company is to invest 300 million U.S. dollars in Zambia and production of soft drinks was expected to start next year.

      RJ corporation, an international company, owns among other businesses the Pepsi soft drinks company.

      Source:Xinhua
      Avatar
      schrieb am 05.09.08 10:19:58
      Beitrag Nr. 17 ()
      Pepsico Named To Dow Jones Sustainability Index

      PURCHASE, N.Y., Sept. 5 /PRNewswire-AsiaNet/ --

      PepsiCo (http://www.pepsico.com/) (NYSE: PEP), has been named to the Dow Jones Sustainability World Index and the Dow Jones Sustainability North America Index, (DJSI World and DJSI North America) in recognition of the company's economic, environmental and social performance. This is the third time PepsiCo has been named as a member of the North America Index and the second time named a member of the World Index.

      The DJSI World Index identifies those companies that exemplify leadership in sustainability among the leading 10 percent of the world's top 2,500 companies. The DJSI North America Index identifies those companies that exemplify leadership in sustainability among the largest 600 North American companies. Launched in 1999, the DJSI is the first global index tracking the financial performance of the leading sustainability-driven companies worldwide.

      Inclusion is based on a wide variety of criteria including climate change strategies, human resources development, knowledge management, stakeholder relations and corporate governance.

      "Acting as a force of good in the world is at the very core of our values," said Indra Nooyi, PepsiCo chairman and CEO.

      "PepsiCo is committed to achieving business and financial success while leaving a positive imprint on society -- delivering what we call Performance with Purpose. This recognition is the direct result of the personal commitment of thousands of people across PepsiCo working to operate in a responsible manner and address critical challenges facing our world."

      Of note, the World Index reported that PepsiCo held the industry's leading score for corporate governance, code of conduct and compliance, and brand management.

      PepsiCo strives to continuously improve its environmental programs and find solutions to its environmental challenges. In 2007, for example, the company and its bottlers saved nearly 2 billion gallons of water through conservation programs and made a landmark purchase of Renewable Energy Certificates.

      More information about the DJSI can be found at http:/ www.sustainability-indexes.com.
      Avatar
      schrieb am 11.09.08 17:01:16
      Beitrag Nr. 18 ()
      Schöner Artikel zu Pepsi. der Autor spricht mir aus der Seele...
      Long Term Buy ohne wenn und aber. Eines der besten Unternehmen weltweitin der Langfristentwicklung.
      Momentan auch guter Einstiegszeitpunkt, da Bodenbildung beendet und relativ stark im schwachen Markt.

      Kaufe, zurücklehnen und Pepsi sauen mit ein paar Doritos dazu....:laugh::laugh::laugh:

      Gruss space




      http://seekingalpha.com/article/95027-pepsico-long-term-grow…
      Avatar
      schrieb am 11.09.08 20:26:41
      Beitrag Nr. 19 ()
      Macht echt Spass, die one-man-show hier...:laugh:

      Gruss space

      und noch was:

      PepsiCo to Webcast Conference Call and Slides on Third Quarter 2008 Earnings

      Purchase, N.Y., Sept. 10, 2008 – PepsiCo, Inc. (NYSE: PEP ) today announced that its third quarter 2008 earnings conference call and slide presentation for financial analysts and investors will be webcast live over the internet on Tuesday, Oct. 14, 2008 at 11 a.m. eastern daylight time.

      The company will issue its financial results before the stock market opens that morning.

      The live webcast will be accessible through PepsiCo's website at http://www.pepsico.com , in the “Investors” section under “Financial Press Releases”, and will be archived for replay at the same website for a period of 14 days.

      About PepsiCo

      PepsiCo (NYSE: PEP ) is one of the world's largest food and beverage companies, with 2007 annual revenues of more than $39 billion. The Company employs approximately 185,000 people worldwide, and its products are sold in approximately 200 countries. Its principal businesses include: Frito-Lay snacks, Pepsi-Cola beverages, Gatorade sports drinks, Tropicana juices and Quaker foods. The PepsiCo portfolio includes 18 brands that generate $1 billion or more each in annual retail sales. PepsiCo's commitment to sustainable growth, defined as Performance with Purpose, is focused on generating healthy financial returns while giving back to communities the Company serves. This includes meeting consumer needs for a spectrum of convenient foods and beverages, reducing the Company's impact on the environment through water, energy and packaging initiatives, and supporting its employees through a diverse and inclusive culture that recruits and retains world-class talent. PepsiCo is listed on the Dow Jones Sustainability North America Index and the Dow Jones Sustainability World Index. For more information, please visit www.pepsico.com .
      Avatar
      schrieb am 12.09.08 08:12:26
      Beitrag Nr. 20 ()
      die one-man-show hier
      Hehe, ich lese gerne mit. ;)
      Avatar
      schrieb am 12.09.08 08:18:11
      Beitrag Nr. 21 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 35.070.862 von Larry.Livingston am 12.09.08 08:12:26Hallo Larry,

      ja, Du bist der einzige Treue hier...

      Ohne irgendwelche news einzustellen, schläft der Thread halt fast ein und irgendwann ist er dicht, wenn man ne längere Pause macht.

      Andererseits, was soll man auch immer zu PEP schreiben, die Produkte und Fakten/Perspektiven zum Unternehmen sind rel. klar.

      neben JNJ für mich mit das Solideste, was man sich langfristig ins Depot legen kann.

      Gruss space
      Avatar
      schrieb am 12.09.08 09:15:01
      Beitrag Nr. 22 ()
      Yep, es gibt nunmal herzlich wenig zu dem Wert zu schreiben. Fast alle Fakten dürften bekannt sein, hin und wieder mal eine Übernahme oder Produktneuerung und dann alle 3 Monate die Ergebnisse und ex-Dividenden... bei PEP läuft alles nach Plan. Ist nunmal ein langweiliger Klassiker. Kaufen, liegenlassen und vererben. :)
      Avatar
      schrieb am 12.09.08 09:20:17
      Beitrag Nr. 23 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 35.071.653 von Larry.Livingston am 12.09.08 09:15:01bei PEP läuft alles nach Plan. Ist nunmal ein langweiliger Klassiker. Kaufen, liegenlassen und vererben.

      Absolute Zustimmung. Vor allem das PEPige Management arbeitet hervorragend. Und dass PEP 50% seiner Umsätze mit dem Knabberbebäck macht, das in bisher z.B. in Europa kaum zu kaufen gibt (in D. so gut wie gar nicht) gefällt mir.

      Gruss space
      Avatar
      schrieb am 12.09.08 09:28:36
      Beitrag Nr. 24 ()
      Wie schnell werden die Threads eigentlich historisch? 6 Monate nach letztem Post? Ich wollte den Chipotle Thread mal nach oben holen, der scheint aber schon historisch zu sein. :(
      Avatar
      schrieb am 12.09.08 10:04:36
      Beitrag Nr. 25 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 35.071.863 von Larry.Livingston am 12.09.08 09:28:36ja, meines Wissens 6 Monate.

      Wäre nett, wenn Du den CMG thread wieder aktivieren könntest. Musst aber wohl nen neuen anfangen, oder, wenn Du willst, nenen Moderator einschalten bzw. mailen, dass Du in diesem Thread (Angabe der Threadnummer = Diskussionsnummer (ist oben angegeben im Kopf), bloss Punkte in der zahlenreihe weglassen) wieder posten willst, dann kann ein WO-Modertaor wieder freischalten.

      Gruss space
      Avatar
      schrieb am 15.09.08 10:05:00
      Beitrag Nr. 26 ()
      No resolution of standoff between Pepsico India and workers
      Sunday 09/14/2008 11:15 PM ET - Asia In Focus

      An impasse between workers and soft drink and snack foods giant PEPSICO INDIA continues, with the management refusing to withdraw the suspension and termination of employees while workers stick to their protest against company's stance. Although the District Administration has also been roped in to resolve the industrial dispute, nothing concrete has come out so far, official sources said.

      * "We have held a series of talks with workers and management officials to resolve the issue at the earliest as closure of the plant is affecting potato growers and ancillary units very hard," Deputy Commissioner of Sangrur district, V K Ohri said on Friday.

      * Pepsico India, as a precautionary measure, has shut its plant in Sangrur since August 20 because of the industrial dispute and has shifted production of 'Kurkure' and other products to Pune and Kolkata.
      Avatar
      schrieb am 14.10.08 19:48:23
      Beitrag Nr. 27 ()
      Pepsi enttäuscht heute ein bisschen mit den Zahlen, aber egal. Am Unternehmen und seinen persektiven ändert das nix.

      Gruss space

      PepsiCo: Gewinn im dritten Quartal rückläufig, Ausblick gesenkt, Stellenabbau angekündigt


      Purchase (aktiencheck.de AG) - Die amerikanische PepsiCo Inc. (ISIN US7134481081/ WKN 851995), der zweitgrößte Softdrink-Konzern der Welt, meldete am Dienstag, dass ihr Gewinn im dritten Quartal um rund 10 Prozent gesunken ist, wobei die Erwartungen auf bereinigter Basis verfehlt wurden. Zudem wurde der Jahresausblick gesenkt. Darüber hinaus kündigte PepsiCo einen Stellenabbau an.
      Der Nettogewinn belief sich auf 1,58 Mrd. Dollar bzw. 99 Cents pro Aktie, gegenüber 1,74 Mrd. Dollar bzw. 1,06 Dollar pro Aktie im Vorjahr. Vor Einmaleffekten lag der Gewinn bei 1,06 Dollar pro Aktie. Der Umsatz nahm um 11 Prozent auf 11,24 Mrd. Dollar zu.

      Analysten waren zuvor von einem Gewinn von 1,08 Dollar pro Aktie und einem Umsatz von 11,22 Mrd. Dollar ausgegangen. Für das laufende Quartal prognostizieren sie ein EPS-Ergebnis von 92 Cents bei Erlösen von 13,34 Mrd. Dollar.

      Für das laufende Geschäftsjahr rechnet der Konzern nun mit einem bereinigten EPS-Ergebnis von 3,67 bis 3,68 Dollar (zuvor: 3,72 Dollar). Die durchschnittliche Marktschätzung liegt hier bei einem Ergebnis pro Aktie von 3,74 Dollar.

      Wie der Konzern weiter mitteilte, sollen im Rahmen seines Produktivitätssteigerungsprogramms in den nächsten drei Jahren Einsparungen von mehr als 1,2 Mrd. Dollar vor Steuern erreicht werden, wobei 350 bis 400 Mio. Dollar in 2009 anfallen sollen. Im Zusammenhang mit dem Produktivitätsprogramm werden voraussichtlich rund 3.300 Arbeitsplätze weltweit wegfallen.

      Die Aktie von PepsiCo schloss gestern an der NYSE bei 61,77 Dollar. (14.10.2008/ac/n/a)
      Avatar
      schrieb am 15.10.08 07:17:44
      Beitrag Nr. 28 ()
      PepsiCo offers downbeat profit outlook

      PepsiCo Inc. lowered its 2008 profit outlook on Tuesday as the nation's second-largest beverage maker announced a 9.5 percent drop in third-quarter earnings. The company also announced plans to eliminate 3,300 positions globally as part of a three-year cost-cutting plan designed to reinvigorate its ailing soft drinks business in the U.S.
      PURCHASE, N.Y. —

      PepsiCo Inc. lowered its 2008 profit outlook on Tuesday as the nation's second-largest beverage maker announced a 9.5 percent drop in third-quarter earnings. The company also announced plans to eliminate 3,300 positions globally as part of a three-year cost-cutting plan designed to reinvigorate its ailing soft drinks business in the U.S.

      Pepsi noted the recent surge in the U.S. dollar will hurt fourth-quarter profit. At current rates, the incremental impact would be about 4 cents to 5 cents per share. As a result, the company now expects to report 2008 earnings per share of $3.67 to $3.68, compared with prior guidance of $3.72. Analysts expected $3.74 per share for the full year

      Pepsi also said that, for the full year, it expects 3 percent to 5 percent sale volume growth and low double-digit net revenue growth.

      The company reported net income of $1.58 billion, or 99 cents a share, in the quarter ended Sept. 6, compared with $1.74 billion, or $1.06 per share, a year earlier. It had sales of $11.2 billion in the most recent period, compared with $10.17 billion a year ago. Analysts surveyed by Thomson Reuters, who typically exclude items, expected earnings of $1.08 per share on revenue of $11.2 billion.

      Pepsi said Tuesday it expects the cost-cutting program to generate a pretax savings of more than $1.2 billion over the next three years with $350 million to $400 million to be saved in 2009. A chunk of the job cuts will be related to the closing of six plants. The majority of the savings will be invested in brand building, long-term research and development and growth initiatives in key markets, the company said.

      Copyright © 2008 The Seattle Times Company
      Avatar
      schrieb am 20.10.08 11:56:59
      Beitrag Nr. 29 ()
      Avatar
      schrieb am 21.10.08 07:38:29
      Beitrag Nr. 30 ()
      Buy, Sell or Hold: PepsiCo Got Thrown Out with the Bathwater
      by: Horacio Marquez October 20, 2008 | about stocks: KO / PEP
      Horacio Marquez
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      PepsiCo Inc. (PEP) shares plunged 12% in a single day last Tuesday – their worst one-day showing in 26 years – after the world’s largest snack maker and No. 2 soft-drink producer announced it would slash 3,300 jobs after its profits fell more than expected for the quarter and it lowered its forecast for the rest of the year.

      The shares, which have traded as high as $79.79 during the past 12 months, closed Friday at $53.88. Pepsi’s 52-week low is $50.65.

      Allow me to get right to the point. There’s been a lot of blathering about this being the “opportunity of a generation” in the U.S. stock market. To make that comment about U.S. stocks – across the board – is a major overstatement.

      But there truly are some generational opportunities with certain specific stocks. And Pepsi – one of the world’s strongest consumer franchises, with a history that reaches back a century – clearly fits that bill.

      To understand how we reached this point, some insight on the current mindset of the market is needed.

      The U.S. stock market is in complete disarray right now. Waves of selling are interrupted by strong short-covering rallies and pronounced lulls. In this environment, with volatility at an all-time record, it’s difficult to talk about trading. By the time I establish and explain one strategy, a new development in this rapidly moving environment has changed the rules, requiring traders to develop a new strategy.

      But history tells us that the massive sell-off in stocks is similar in magnitude to the average sell-off since 1890. And value indicators already have been screaming “Buy” for months. The market is terribly oversold and offers tons of value as banks, hedge funds and other leveraged investors have been forced to sell – not because of fundamentals – but because of losses they’ve taken (and, in some cases, continue to take) in unrelated investments that force margin calls.

      Here’s the problem. In a market such as this one, traditional measures – such as the aforementioned value indicators (such ratios as Price/Earnings, Price/Book Value, Price/Sales, and others) – often don’t work as they should. That makes bargain-hunting a much-more challenging – and potentially risky – exercise. As you’ll soon see, we’ve factored this lack of predictability into our strategy for this stock.

      In a market such as this one, the problem is that emotions have taken over, and are now ruling the “thinking” that individual investors are using to guide their buying-and-selling decisions. When that happens, you can almost be sure that individual investors will invariably make their moves – and at precisely the wrong moments (selling when should be buying, and buying when they, in fact, should be selling). This is something you can count upon (for instance, nobody was selling their homes at the top, nor buying the market in the 2002 recession).

      This time around, the cause of this systemic sell-off is the fragility of the over-leveraged financial system – and not the long-term viability of the U.S. economy as a whole. When banks are not lending to one another – and are instead hoarding that potentially lendable cash, because they distrust the financial condition of their counterparty – the blood that feeds the U.S. economy (credit) ceases to flow, choking off economic growth.

      And we have already seen increasingly aggressive policy responses by governments and central banks from all around the world. These policies have enough firepower to blunt the sell-off, to reverse it, and to jump-start economic growth by the middle of next year.
      Under such circumstances, good companies are being sold off along with bad ones for two reasons:

      * Weak companies will founder in the crisis and “good” companies are sold to meet margin requirements of the few institutions that remain brave enough (or foolish enough) to remain leveraged in this environment, because they wish to maintain at least a portion of their positions.

      * The same thing happens because of institutions that were trapped with high leverage, and are therefore now trying to hang onto their positions, praying for a quick turnaround. Most leveraged players, however, are forced to raise liquidity to meet obligations or merely for panic.

      It is precisely in these very volatile and difficult circumstances that investors seek to find the babies that have been thrown out with the bathwater. Enter the Purchase, N.Y.-based PepsiCo.

      Founded in 1898, the company has navigated recessions, the Great Depression, two World Wars, and every crisis that’s touched the United States. And Pepsi came out stronger every time. And with good reason: PepsiCo’s products are consumer non-cyclicals that suffer very little even in the worst economic times.

      But the company just reported third-quarter profits that were down 9.6%, missing analysts’ estimates by 2 cents. This compares to the 14% profit rise reported by archrival The Coca-Cola Co. (KO), which beat earnings estimates by 6 cents in the same quarter.

      Both companies are cutting costs, and Pepsi will be trimming some 3,300 jobs, or about 1.8% of its global work force, and will shutter as many as six plants. This will cost between $550 million and $600 million in the fourth quarter, and will save the company $1.2 billion over three years.

      Pepsi today has almost 50% of its sales coming from outside the U.S. market, including such economies as Japan, which has seen its currency strengthen substantially against the U.S. dollar over the past several years. What’s more, PepsiCo reported overall sales growth in both the second and third quarters – despite reduced volumes in the U.S. market. The company’s reduction in profit margin, which reversed gains made in the second quarter, has had more to do with the timing of its commodity hedges. Since the second quarter, the price of commodities (which Pepsi very prudently hedges), actually have dropped, which leads us to believe that margins will soon expand, creating a double-barrel benefit when viewed in tandem with the cost-savings being implemented.

      While the company’s sales in the United States and in Europe will suffer some additional minor decline – as has been the case in every economic downturn – the benefit from expanding sales in emerging markets, widening margins and new-product introductions will restore Pepsi’s financial leadership position.

      Emerging-market growth, even if slower than before, was still being estimated by the International Monetary Fund (IMF) this month at around 6% for next year. The implementation of the policy responses by G7 countries around the world will be successful in re-liquefying the financial system, and emerging economies have plenty of room in their monetary, fiscal and foreign-trade policies to stimulate their economies.

      As they do this, we will see these markets shift overwhelmingly to being driven by internal demand. Incomes in these regions will continue to increase, and that obviously will translate almost immediately into higher purchases of such former “luxuries” as carbonated soft drinks and snacks such as Fritos Corn Chips.

      And with harsh times ahead for the U.S. economy, “staying in” (which some theorists like to call “cocooning”) will trump dining out, which we believe also bodes well for Pepsi sodas and PepsiCo’s mega-brand snacks, produced by its Plano, Tex.-based Frito-Lay subsidiary, the largest snack food company in the world. As families weather the economic storm at home, watching sports events, movies and reality TV, what’s better to help pass the time but sodas and snacks?

      That will translate into increased volumes and profits.

      And some funds will start investing in the stock well ahead of the expiration of some anti-trust provisions, which will occur in a couple of years, and which preclude the distribution of Gatorade by Pepsi bottlers.

      Another strong positive of this type of company and specifically of PepsiCo is that in these times of banking illiquidity, cash is king. And with cash and short-term investments of about $2 billion and an annual operating cash flow of another $4 billion, Pepsi looks a lot like a money-printing operation, recognized by the strong investment grade ratings of its debt. PepsiCo’s debt, even in these very distressed times, was trading at merely 200 basis points over U.S. Treasuries, or slightly more than 5%. The dividend yield – as of Friday’s close – was 3.16%, a payout in line with U.S. Treasuries. But with Pepsi, investors also get all the capital-appreciation potential of a near bullet-proof company (one that won’t succumb to such calamities as the one that befell American International Group Inc. (AIG)), that can actually expand its margins and grow its profits while the United States stumbles through a financial-crisis-induced slowdown.

      PepsiCo benefits from its long history of earnings consistency and growth, even in the worst of times. With the just-announced cost-cutting plan, the company’s management team is working to return to that consistent performance. This long history, combined with the management’s current fix-it plan, will make Pepsi’s shares attractive to institutional buyers seeking stable growth with low risk, despite the recent earnings miss. Confidence, however, might take some time to rebuild, as the company executes its cost-cutting strategy.

      Pepsi is trading at 13 times earnings and features a somewhat high Price/Earnings to Growth Rate (PEG) ratio of 1.43. These high quality franchises, with their ability to deliver stable returns over the long haul, are typically terrific purchases in such unusual markets as this one.

      However, given the current market volatility, buy Pepsi’s shares in an increasing percentage as the market moves, by purchasing increasing amounts of the stock over the next 10 weeks, with the goal of holding this for the long-term – for a huge gain.
      Avatar
      schrieb am 24.10.08 07:35:27
      Beitrag Nr. 31 ()
      PepsiCo ventures into energy drink segment
      Thursday 10/23/2008 10:17 PM ET - Asia Pulse Data Source
      Related Companies
      Symbol Last %Chg
      PEP 53.48 -0.30%
      As of 4:03 PM ET 10/23/08

      Global food and beverages major PepsiCo today announced its entry energy supplement segment of the estimated Rs 500-crore Indian energy drink market with plans to capture a substantial section of the segment within two-three years.

      The company's plans to roll out its SoBe Adrenaline Rush energy supplement comes on the heels of PepsiCo global chief Indra Nooyi's announcement of investing USD 500 million in the Indian market over next three years with the aim of trebling the company's sale.

      The company is targeting the 24 plus young segment in the major urban centres for the new drink which would be rolled out in Mumbai, Delhi and Bangalore, before being marketed in other cities, PepsiCo said in a statement.

      The new launch is part of the company's plan to expand the non-carbonated portfolio and provide consumers with a range of beverage options, it added.

      The company said it is aiming for a 'substantial' segment of the Indian energy drink market but did not elaborate further. It is also planning to undertake a sale promotion campaign for the new drink in the India market The new drink is available at Rs 75 per 245 ml can, the company added.

      PepsiCo's new drink is being introduced just in the aftermath of the company's India operations being elevated to a regional status. Besides, the company had during recent week's undertaken a series of brand building exercises including introduction of special Diwali packages and a major relaunch of its fruit drink Tropicana.
      Avatar
      schrieb am 27.10.08 17:10:07
      Beitrag Nr. 32 ()
      die Dt. Bank dürfet aml Recht haben, Kursabschlag zu hoch:


      PepsiCo upgraded to buy at Deutsche Bank
      By Simon Kennedy
      Last update: 8:39 a.m. EDT Oct. 27, 2008
      LONDON (MarketWatch) -- Deutsche Bank upgraded PepsiCo Inc. to buy from hold, saying recent weakness in the share price has overshot the earnings risk from the economic slowdown and currency fluctuations. Deutsche Bank added that the company could also benefit from lower input costs, which were a major headwind in 2008, and a better relationship with bottlers than rival Coca Cola . "Pepsi and its bottlers appear to be playing much nicer together than Coke and Coca-Cola Enterprises at present," Deutsche Bank said. End of Story
      Avatar
      schrieb am 28.10.08 07:46:34
      Beitrag Nr. 33 ()
      PEPSICO VENTURES INTO INDIAN ENERGY DRINK SEGMENT
      66 minutes ago - Asia Pulse
      Related Companies
      Symbol Last %Chg
      PEP 51.49 -0.52%
      As of 4:05 PM ET 10/27/08

      Global food and beverages major PepsiCo on October 24 announced its entry into the energy supplement segment of the estimated Rs five-billion (US$101.07 million) Indian energy drink market with plans to capture a substantial section of the segment within two-three years.

      The company's plans to roll out its SoBe Adrenaline Rush energy supplement comes on the heels of PepsiCo global chief Indra Nooyi's announcement of investing US$500 million in the Indian market over next three years with the aim of trebling the company's sale.

      The company is targeting the 24 plus young segment in the major urban centres for the new drink which will be rolled out in Mumbai, Delhi and Bangalore, before being marketed in other cities, PepsiCo said in a statement.

      The new launch is part of the company's plan to expand the non-carbonated portfolio and provide consumers with a range of beverage options, it added.

      The company said it is aiming for a 'substantial' segment of the Indian energy drink market but did not elaborate further. It is also planning to undertake a sale promotion campaign for the new drink in the India market

      The new drink is available at Rs 75 per 245 ml can, the company added.

      PepsiCo's new drink is being introduced in the aftermath of the company's India operations being elevated to a regional status. Besides, the company had during recent week's undertaken a series of brand building exercises including introduction of special Diwali packages and a major relaunch of its fruit drink Tropicana.

      (PTI)
      Avatar
      schrieb am 03.11.08 09:11:31
      Beitrag Nr. 34 ()
      03.11.2008 09:02
      PepsiCo Plans to Invest $1 Billion in China Over the Next Four Years

      BEIJING, Nov. 3 /PRNewswire-FirstCall/ -- PepsiCo, (News) one of the world's largest food and beverage companies, announced today that it plans to invest U.S. $1 billion in China over the next four years. The investment is part of the company's ongoing strategy to expand in emerging markets and broaden its portfolio of locally-relevant products.

      "I am delighted to announce that over the next four years we plan to invest $1 billion in our beverage and food businesses here in China," said PepsiCo Chairman and Chief Executive Officer Indra Nooyi, who is in China this week. "This is our largest investment in China in the nearly 30 years we have been doing business here, and it is consistent with our broader global strategy of investing in high-growth developing markets."

      PepsiCo's investment in China will fund a variety of major capital programs to expand manufacturing capacity, particularly in interior and western areas. The investment also will be used to expand local research and development facilities and build the company's sales force to broaden product distribution. It also will fund brand-building initiatives as well as development of new products tailored to Chinese consumers.

      In addition PepsiCo said it will expand its efforts in China to promote environmental sustainability, particularly relating to local agriculture and resource conservation, and to support community-focused programs. These efforts are consistent with the company's "Performance with Purpose" commitment to achieve business and financial success while leaving a positive imprint on society.

      "We are enormously confident in the continued prosperity of China," Nooyi said. "We look forward to building an even brighter future here."

      The combined investments are expected to create thousands of new jobs in China, where PepsiCo and its bottling partners already directly employ more than 22,000 people. It is estimated that the company and its bottlers indirectly provide employment for some 150,000 others in China.

      The investment announcement was made during a four-day visit by Ms. Nooyi, who has been holding meetings with government officials and local business executives and visiting PepsiCo's local operations.

      China is one of PepsiCo's fastest-growing international markets. Many of the company's most prominent brands are produced and sold in China, including Pepsi, Frito-Lay snacks, Tropicana juices, Quaker foods and Gatorade sports drinks.

      PepsiCo is one of the world's largest food and beverage companies, with 2007 annual revenues of more than $39 billion. The company employs approximately 185,000 people worldwide, and its products are sold in approximately 200 countries. Its principal businesses include: Frito-Lay snacks, Pepsi-Cola beverages, Gatorade sports drinks, Tropicana juices and Quaker foods. The PepsiCo portfolio includes 18 brands that generate $1 billion or more each in annual retail sales. PepsiCo's commitment to sustainable growth, defined as Performance with Purpose, is focused on generating healthy financial returns while giving back to communities the company serves. This includes meeting consumer needs for a spectrum of convenient foods and beverages, reducing the company's impact on the environment through water, energy and packaging initiatives, and supporting its employees through a diverse and inclusive culture that recruits and retains world-class talent. As a member of the Dow Jones Sustainability World Index (DJSI World) and the Dow Jones Sustainability North America Index (DJSI North America), PepsiCo is a recognized leader in sustainability. For more information, please visit http://www.pepsico.com/.

      Cautionary Statement

      This release contains forward-looking statements of expected future developments. These forward-looking statements reflect management's expectations and are based on currently available data; however, actual results are subject to risks and uncertainties, which could materially affect actual performance. Risks and uncertainties that could affect our future performance include, but are not limited to, the following: competition, including product and pricing pressures; changing trends in consumer tastes; changes in our relationship and/or support programs between brand owners and anchor bottlers; market acceptance of new product and package offerings; weather conditions; cost and availability of raw materials; changing legislation; outcomes of environmental claims and litigation; availability and cost of capital including changes in our debt ratings; labor and employee benefit costs; unfavorable interest rate and currency fluctuations; costs of legal proceedings; and general economic, business and political conditions in the countries and territories where we operate. Any forward-looking statements should be read in conjunction with information about risks and uncertainties set forth in the Securities and Exchange Commission reports filed by PepsiCo.
      Avatar
      schrieb am 04.11.08 07:46:02
      Beitrag Nr. 35 ()
      hier noch ein paar mehr Infos zum China-Invest:


      Pepsi to invest $1.5bn in China

      * Font Size: Decrease Increase
      * Print Page: Print

      Betsy McKay | November 04, 2008

      BEVERAGE and snack food group PepsiCo plans to spend $US1 billion ($1.5 billion) in China over the next four years, its largest investment so far in one of its fastest-growing markets, as sales stumble in the US.
      The Purchase, New York, maker of Pepsi-Cola, Lay's potato chips and other snacks and drinks said it will use the money to build more plants, specifically in western and interior areas of the country; expand local research and development; and build a bigger sales force to broaden distribution. It will also use the funds on marketing and to develop more products tailored specifically to Chinese consumers.

      The investment, announced by PepsiCo chairman and chief executive officer Indra Nooyi on a visit to the country, steps up an already heated competition between Pepsi and Coca-Cola for market share in China's fast-growing beverage market.

      It is also part of a larger strategy by Pepsi to deepen its investment in emerging markets, where it generally gives Coke more of a run for its money than in the US and where Pepsi's snack business is growing rapidly. China is Pepsi's second-largest beverage market by volume after the US

      Coke is the global leader in the soft-drink wars, with roughly half the market, more than double Pepsi's share. But in China, Pepsi-Cola is trying to maintain the narrow lead it has held over the Coca-Cola brand in recent years. Coca-Cola challenged Pepsi with a marketing blitz during the Olympics earlier this year.

      The two companies also are racing to grab share of the fast-growing market for juices and other non-soda drinks in China. In September, Coke offered $US2.4 billion to buy big fruit-juice maker China Huiyuan Juice Group. The acquisition, if approved by Chinese regulators, would be Coke's second-largest in its history. Coke wants China Huiyuan's juice brands as well as its network of beverage plants around China.

      While growth in emerging markets such as China is cooling and a strengthening US dollar is trimming profit from international operations, Ms. Nooyi has said she sees opportunity because growth remains "robust" compared with the United States.

      Companies that invest during down periods emerge stronger when the environment improves, she has said. "In the Middle East and parts of Asia, where we are strong, we want to remain very, very strong," she said in an interview earlier this year.

      "Where the market growth is spectacular -- like China, India, Russia -- we are going to keep investing so that when the music stops we have a great shot at being up there as the leader."

      The new investment in China "is consistent with our broader global strategy of investing in high-growth developing markets," Ms Nooyi said in a statement.

      Pepsi in September announced a $US500 million investment in India over the next three years to expand manufacturing, improve research and development and introduce new products. In Russia, the company spent $US1.4 billion together with its largest bottler earlier this year to acquire that country's largest juice company. Pepsi also has made acquisitions and investments in Brazil, Ukraine and other countries.

      Pepsi's announcement comes as sales have soured at home. The company's third-quarter profit was dragged down by weak US beverage sales, forcing Pepsi to miss a Wall Street earnings forecast for the first time since 1999. Uncertainty over exchange rates caused Pepsi to trim its full-year earnings forecast. The company also disclosed plans to cut costs by more than $US1.2 billion over the next three years.

      The Wall Street Journal
      Avatar
      schrieb am 20.11.08 13:44:40
      Beitrag Nr. 36 ()
      PepsiCo to reiterate its 2008 core earnings outlook
      By Steve Gelsi
      Last update: 7:10 a.m. EST Nov. 20, 2008
      NEW YORK (MarketWatch) -- PepsiCo Inc. on Thursday said it'll reaffirm its 2008 core earnings per share outlook at the Morgan Stanley Global Consumer and Retail Conference. Analysts expect earnings of $3.67 a share, according to a survey by FactSet Reseasrch. Pepsi Bottling Group's restructuring initiative and impairment charge is expected to cost 7 cents a share in 2008 but the charge will not impact PepsiCo's full-year 2008 core results, the beverage giant said. Pepsi will also discuss its North American beverage plans for 2009. End of Story
      Avatar
      schrieb am 20.11.08 14:24:22
      Beitrag Nr. 37 ()
      PepsiCo hält an Gewinnziel fest

      New York (BoerseGo.de) - Der Getränkekonzern PepsiCo Inc. hat im Rahmen der “Morgan Stanley Global Consumer and Retail Conference” seinen Ausblick zum Kern-Gewinn für 2008 bestätigt. Die Schätzungen der Analysten liegen bei einem Gewinn von 3,67 Dollar je Aktie.

      Aus der Restrukturierung bei Pepsi Bottling Group dürfte in 2008 eine Sonderbelastung von 7 Cents je Aktie entstehen. Daraus sei für das laufende Gesamtjahr jedoch mit keiner Beeinflussung auf die Kern-Ergebnisse zu rechnen.

      (© BörseGo AG 2008 - http://www.boerse-go.de, Autor: Huber Christoph, Redakteur)
      Avatar
      schrieb am 20.11.08 14:57:46
      Beitrag Nr. 38 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.016.374 von Dantyren am 20.11.08 14:24:22danke für die Übersetzung...:D

      Aus der Restrukturierung bei Pepsi Bottling Group dürfte in 2008 eine Sonderbelastung von 7 Cents je Aktie entstehen. Daraus sei für das laufende Gesamtjahr jedoch mit keiner Beeinflussung auf die Kern-Ergebnisse zu rechnen.

      das heißt doch eigentlich, dass die geschäfte ohne den Sondereinfluss durch die bottling group besser laufen als erwartet, denn dieser negative Einfluss kam erst vor ein paar tagen auf Tablatt...

      Gruss space
      Avatar
      schrieb am 21.11.08 13:17:43
      Beitrag Nr. 39 ()
      flüssig sind se auch noch:

      PepsiCo bestätigt Jahresprognose - Milliardeninvestitionen in Mexiko
      21.11.2008 06:26

      LOS ANGELES (AWP International) - Der US-Getränke- und Snackhersteller PepsiCo hat seine Gesamtjahresprognose bestätigt und plant Milliardeninvestitionen in Mexiko. In den kommenden Jahren soll bis zu drei Milliarden US-Dollar in den Ausbau des Mexiko-Geschäfts fliessen, teilte PepsiCo am Donnerstag mit.

      In 2008 will der Konzern weiterhin einen Gewinn je Aktie von 3,67 bis 3,68 Dollar ausweisen. Ausgenommen sind dabei Sonderbelastungen wie sie durch die geplante Restrukturierung des Nordamerika-Geschäfts entstehen werden. PepsiCo bezifferte die Belastung auf 7 Cent. Geplant ist unter anderem in der Getränkeabfüllung 3.150 Stellen zu streichen. Bereits 2009 sollen so 70 Millionen Dollar gespart werden. Bei Abschluss des Programms sollen Einsparungen von bis zu 160 Millionen Dollar erzielt werden können./RX/she
      Avatar
      schrieb am 18.12.08 11:09:35
      Beitrag Nr. 40 ()
      http://www.welt.de/wirtschaft/article1083396/Coca_Cola_teste… 6. August 2007:


      Lebensmittel
      Coca-Cola testet Kraut als Zuckerersatz
      (32) 6. August 2007, 07:51 Uhr

      In Paraguay süßen Indianer ihre Nahrung seit Jahrhunderten mit der Stevia-Pflanze. Nun interessiert sich auch der US-Konzern dafür. Das Kraut könnte die Produktion von Cola und Fanta revolutionieren - dank gesundheitsfördernder Eigenschaften. Die Zucker-Lobby läuft bereits Sturm.

      300 mal süßer als Zucker, kalorienfrei und zu hundert Prozent natürlich ist das Produkt, mit dem Paraguay die weltweite Lebensmittelindustrie revolutionieren will. Schon vor Jahrhunderten tauchten die Guaraní-Indianer in dem südamerikanischen Land die Blätter der Stevia-Pflanze (stevia rebaudiana bertoni) in ihre Heilgetränke, um sie schmackhafter zu machen. Nun befassen sich internationale Industriekonzerne mit dem Kraut, dass süßt, ohne dick und abhängig zu machen. Der 60 Zentimeter hohe Strauch, der in seiner Heimat den Namen „süßes Kraut“ trägt, hat die Aufmerksamkeit des Getränkekonzerns Coca-Cola auf sich gezogen. Nun hofft Paraguay auf klingende Kassen.

      Coca-Cola und die Cargill-Gruppe, einer der bedeutensten US-Lebensmittelhersteller, haben kürzlich ihre Pläne vorgestellt, einen Süßstoff unter dem Namen Rebiana auf Basis von Stevia zu produzieren. „Coca-Colas Ankündigung hat großes Interesse ausgelöst“, sagt der Vorsitzende der paraguayanischen Stevia-Handelskammer, Nelson Gonzales. Die weltweite Nachfrage sei derzeit enorm hoch.

      Ein Kilogramm Stevia-Kristalle, gewonnen aus rund 12 Kilogramm Pflanzenblättern, kostet je nach Reinheitsgrad derzeit umgerechnet zwischen 30 und 70 Euro. Aus dieser Goldgrube will Paraguay, wo die Hälfte der rund sechs Millionen Einwohner in Armut leben, nun Profit schlagen. Die Regierung wirbt derzeit um internationale Anerkennung als Ursprungsland der Stevia-Pflanze. Die Produzenten haben sich bereits unter der Schirmherrschaft des Industrieminsteriums von Paraguay organisiert.

      Bisher ist Stevia in den USA noch nicht zum Verzehr zugelassen. Die US-Lebensmittelbehörde hat das Kraut als „gefährlichen Nahrungsmittelzusatz“ eingestuft. In der Europäischen Union ist die süße Pflanze nur als Nahrungsergänzungsmittel oder in Kosmetika erlaubt. Die Zucker-Lobby wolle den Import des natürlichen und ungefährlichen Produkts verhindern, kritisiert die Managerin des paraguayanischen Stevia-Produzenten Emporio Guarani, Maria Teresa Aguilera.

      Pflanze ist angeblich gesundheitsfördernd

      Studien des medizinischen Instituts an der Universität von Asunción haben ergeben, dass Stevia eine ganze Reihe positiver Einflüsse auf die Gesundheit hat: Es wirkt entzündungshemmend, antibakteriell und ist förderlich im Kampf gegen Diabetis, Bluthochdruck und Karies. Darüber hinaus hält der Süßstoff, anders als das künstliche Aspartam, Temperaturen bis zu 200 Grad Celsius aus und kann deshalb auch zum Backen verwendet werden. Chemisch hergestellte Süßstoffe wie Aspartam und Saccharin stehen hingegen unter dem Verdacht, krebserregend zu sein.

      Anders als in Europa und den USA, wächst in Argentinien, Brasilien und Ecuador der Markt für das süße Kraut. In zehn Jahren hat sich die Anbaufläche im Nordwesten Paraguays von 350 auf 1500 Hektar fast verfünfacht. Auch der asiatische Markt boomt. China hat bereits 20.000 Hektar Stevia angepflanzt und ist damit zum größten Produzenten des Süßstoffs noch vor dem Herkunftsland Paraguay geworden. Vor der chinesischen Konkurrenz hat das Unternehmen Emporio Guarani aber keine Angst. „Die Heimat der Stevia-Pflanze ist genau hier“, sagt Firmenmanagerin Aguilera. Dank des Klimas könne in der Zeit, in der in China eine Ernte heranwüchse, in Paraguay dreimal geerntet werden.




      http://www.welt.de/wissenschaft/article2772626/Pflanze-koenn… 24. November 2008:


      Nahrungsmittel
      Pflanze könnte Revolution bei Ernährung auslösen
      (13) Von Thomas Hoffmann 24. November 2008, 12:56 Uhr

      Es ist der Traum eines jeden Kindes und vieler Erwachsener: Süßes essen, soviel man will – und zwar ohne negative gesundheitliche Folgen. Denn Zucker führt bekanntlich zu Übergewicht und Karies. Eine Pflanze aus Paraguay könnte diesen Traum wahr werden lassen: Ihr Name ist Stevia oder Honigkraut.

      Die in Paraguay wachsende Pflanze wird von den Ureinwohnern schon seit Jahrhunderten als natürlicher Süßstoff verwendet. Die Indios nennen sie aufgrund ihrer aufhellenden Wirkung „Süßes Glück“. Der Geschmack der Pflanze ist lakritzartig. Durch Isolierung der süßenden Stoffe kann man allerdings auch das beheben. 1887 wurde sie von Moises Giacomo Bertoni entdeckt, 1920 begann der Anbau in Plantagen.

      Das Beste an Stevia ist, dass es so gut wie keine Kalorien hat, kein Karies verursacht und in höheren Mengen sogar den Blutdruck senken kann. Jetzt fragen Sie sich bestimmt, wo dieses Wundermittel so lange war. Das Problem ist, dass die Pflanze in Europa nicht zugelassen ist. Es ist unter Strafe verboten, Nahrungsmittel mit Stevia zu verkaufen. Das war nicht immer so. Noch in den 90ern wurde es überall angeboten. Doch mit Einführung der „Novel-Food-Verordnung“ durch die Europäische Union wurde Stevia aus den Regalen verbannt. Der Grund: Laut dieser Verordnung müssen Importeure die Unbedenklichkeit ihrer Produkte nachweisen.

      Könnte es, einmal zugelassen, Zucker, von dem Deutsche durchschnittlich 34,3 Kilo im Jahr verbrauchen, ernsthafte Konkurrenz machen? Coca-Cola hat immerhin schon 24 Patente für Stevia als Süßstoff eingereicht. Margitta Holly, Ernährungsberaterin und Betreiberin der, nach eigener Aussage, weltgrößten Infoseite zum Thema www.freestevia.de, glaubt nicht daran: „Zucker wird es immer geben. Stevia wird eher für Personen interessant, die aufgrund eines medizinischen Hintergrunds auf Zucker verzichten müssen.“ Ihr Mann hatte Krebs, ihr Sohn Pankreatitis. Die Ernährung musste ohne Zucker gemeistert werden. Sie entdeckte Stevia. Es funktionierte. Das war in den 90ern.

      Heute findet man Stevia nur als Badezusatz oder auf einschlägigen Seiten, die es als alles Mögliche deklarieren, nur nicht als Nahrungsmittel. Außerhalb der EU ist es allerdings schon längst angekommen.

      Weltgrößter Verbraucher ist Japan. Seit die japanische Regierung 1969 wegen gesundheitlicher Risiken den Verkauf von synthetischen Süßstoffen verbot, boomte Stevia und hat mittlerweile einen Marktanteil von etwa 40 Prozent. Es findet sich in fast allen Lebensmitteln von Fisch, Kaugummi und Eiscreme bis hin zur Diätcola. Auch in Israel, Korea oder Brasilien gehört die Zuckeralternative mittlerweile in jeden gut sortierten Supermarkt. China hat sich bereits zum weltgrößten Produzenten aufgeschwungen. 150 Millionen Menschen benutzen weltweit bereits das Süßungsmittel.

      Doch Stevia hat noch viel mehr Vorteile: Es wird in Südamerika als Pilzmittel eingesetzt, wirkt plaquehemmend (daher auch für Zahnpasta und Mundspülung genutzt), stärkt das Immunsystem und lässt Infektionen schneller abklingen.

      Irgendwann wird dieses Nahrungsmittel wieder seinen Weg durch die Wirren der EU-Verordnung finden. Und die Zuckerindustrie wird diesen Tag fürchten. Nur in einem Bereich wird Stevia den Zucker nicht ersetzen können: als Backzutat. Holly: „Stevia fehlt die Masse und die Klebrigkeit, um als Backmittel benutzt werden zu können.“




      http://www.businessweek.com/ap/financialnews/D954PPJG0.htm, 17. Dezember 2008:


      FDA approves sweeteners made by Coca-Cola, PepsiCo

      MILWAUKEE

      Federal regulators have approved two versions of a new zero-calorie sweetener developed by Coca-Cola Co. and rival PepsiCo Inc., paving the way for new products.

      Cargill Inc., which is marketing Coca-Cola's Truvia, said on Wednesday it has received notification from the Food and Drug Administration. The panel said it had no objection to the product, calling it "generally recognized as safe," Cargill said in a news release.

      PepsiCo said it also received a no-objection letter and the same designation from the FDA related to its product PureVia. Both are stevia-based beverage sweeteners, made from rebiana, a stevia-based extract.

      Earlier this week, Coca-Cola said it would begin selling products made with the new zero-calorie sweetener despite not yet receiving the official nod from the government. PepsiCo said it wouldn't follow suit until the FDA issued the designation.

      Late Wednesday, Purchase, N.Y.-based PepsiCo said now that it had the clearance it would be releasing three new zero-calorie SoBe Lifewater flavors: Fuji Apple Pear, Black and Blue Berry and Yumberry Pomegranate. The products will be in stores later this year, the company said.

      Atlanta-based Coca-Cola said Wednesday it is launching an extension of its Sprite line with the Truvia sweetener. The company said it is launching Sprite Green in Chicago and New York this month in 8.5-ounce aluminum bottles. It said initial availability will be limited to teen and young adult-oriented locations and events. It said a broader rollout in those cities is planned for early next year.
      Avatar
      schrieb am 29.12.08 16:56:58
      Beitrag Nr. 41 ()
      ich such und such.... und such...

      eine Seite wo ich die Dividentenrendite nachlesen kann..

      wer kennt da eine.

      Von Dt. Werten, Stox oder Dow kein Problem aber andere...so wie z.B. Pepsi, Amgen.....
      Avatar
      schrieb am 29.12.08 20:48:00
      Beitrag Nr. 42 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.275.758 von kiki99 am 29.12.08 16:56:58Nicht zuweit suchen:

      http://de.finance.yahoo.com/q?s=pep&m=w&d=

      Ich denke, da findet sich, was du suchst
      Avatar
      schrieb am 30.12.08 11:23:32
      Beitrag Nr. 43 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 36.277.449 von mike_N am 29.12.08 20:48:00Hallo,

      Ich würde immer auch auf der US-Seite von Yahoo nachschauen, im Zweifelsfall findet man dort detailliertere Angaben als auf der deutschen Version:

      http://finance.yahoo.com/q?s=PEP

      Da US-Dividenden quartalsweise ausgeschüttet werden, kann man sich auch darüber streiten, welches eigentlich die aktuelle Dividendenrendite ist. Also entweder die letzte Dividende mal vier geteilt durch den Aktienkurs oder die Summe der letzten vier Dividenden geteilt durch den Aktienkurs. Eine genaue Übersicht mit dem jeweiligen Ex-Dividenden-Datum steht hier:

      http://finance.yahoo.com/q/hp?s=PEP&a=00&b=1&c=1950&d=11&e=3…


      Gruss, Valuemine
      Avatar
      schrieb am 30.12.08 11:43:09
      Beitrag Nr. 44 ()
      Valuemine, du hast recht, ich schaue eigentlich auch immer nur auf der US-Seite von yahoo, da (fast) alle meine Werte US-Stocks sind .

      Da es aber bei der Frage um keine andere Info als die Dividende ging, dachte ich mir, in Deutsch seis für einen "vielleicht Anfänger" einfacher sich zurechtzufinden. Dazu bietet die deutschsprachige Version auch einen Ausblick (Prognose) auf die nächstjährige Dividende (siehe unter "Analystenerwartungen"). Diese Info habe ich jedenfalls bei der US-Version noch nicht gefunden.

      Gruss
      Mike
      Avatar
      schrieb am 30.12.08 12:09:33
      Beitrag Nr. 45 ()
      @ mike_n

      Stimmt, die Information fehlt auf der US-Seite.


      Gruss, Valuemine


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