SPAZ & SONY *** DIE LUFT BRENNT **** -HEISS-SEXY-RUMOURS- - 500 Beiträge pro Seite
eröffnet am 02.03.01 11:01:10 von
neuester Beitrag 02.03.01 21:27:38 von
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Aus einem UPGD-Thread
von juao 27.02.01 16:43:32 2992428
UPGRADE INTL CORP. DL-,01
hallo leute
go upgd go! hoffentlich doch...
also, was ich heute im radio (drs 3) gehört habe, lässt mir einfach keine ruhe! es ging kurz um napster, aber wirklich nur kurz. interessant fand ich folgende aussage:
sony entertainment und universal wollen ab diesen sommer etwas ähnliches wie napster anbieten. man soll die von ihnen angebotenen musikstücke vom internet herunterladen können. ich weiss nicht
ob kostenlos! kopieren kann man die "daten" anscheinend nicht, durch diese neuartige technik...
nun, kann es sein, dass upgrade dahintersteckt? was mich stutzig macht, erst ab diesen sommer...nicht früher und nicht später...
was meint ihr dazu?
grüsse aus der schweiz, juao
--
Also Internet und SPAZ-SOUND- & SONY .
Oh Henry ich komme und knutsche Dich auf der CEBIT ab.
cu
andy
von juao 27.02.01 16:43:32 2992428
UPGRADE INTL CORP. DL-,01
hallo leute
go upgd go! hoffentlich doch...
also, was ich heute im radio (drs 3) gehört habe, lässt mir einfach keine ruhe! es ging kurz um napster, aber wirklich nur kurz. interessant fand ich folgende aussage:
sony entertainment und universal wollen ab diesen sommer etwas ähnliches wie napster anbieten. man soll die von ihnen angebotenen musikstücke vom internet herunterladen können. ich weiss nicht
ob kostenlos! kopieren kann man die "daten" anscheinend nicht, durch diese neuartige technik...
nun, kann es sein, dass upgrade dahintersteckt? was mich stutzig macht, erst ab diesen sommer...nicht früher und nicht später...
was meint ihr dazu?
grüsse aus der schweiz, juao
--
Also Internet und SPAZ-SOUND- & SONY .
Oh Henry ich komme und knutsche Dich auf der CEBIT ab.
cu
andy
Dieser Klick macht Euch schlauer
http://www.newmediamusic.com/editorials/powers_022701.html
Send In The Marketers, But They`re Not Clowns
Even so, there is subjectivity in Positional 3D effects, and some people can hear them better than others. It also means that, as
competition for better sound improves the performance of the new systems on the way after TI`s, there will be more for
audiophiles to compare, price-out and talk about than before, and sales of these systems will grow. The advent of something as
relatively crude as stereophonic sound in the 1950`s did wonders for the record industry.
Next the marketers will start bundling the new systems into PC packages at the big hardware assemblers like Gateway, Compaq
and Dell. And Bertelsmann`s marketers trying to revive a law-abiding Napster could offer Positional 3D sound packages to new
subscribers at big discounts and deferred payments to induce a sign-on, followed by AOL-Time Warner with its own market
bundling skills. Then Sony, the great sound specialist, will offer its own new sound package with the Duet system just
announced, in partnership with Universal/Vivendi to compete with Napster, to jump-start their digital music subscription service.
A new age of digital music sound is just what all of them need to get the 62 million "free-loaders" to move into a payment
mode--quality will always prevail over time, if cheap and easy to use. And meaningful sound enhancements also attract an
older, more enduring group of consumers for subscription marketing--I still like my 1992 Sony TV sound system, even though I
leave it on "Standard" most of the time.
OLALA
SPAZ GOOOOOOOOOOOOOoooooooooooooooooooooooooooooo
cu
andy
http://www.newmediamusic.com/editorials/powers_022701.html
Send In The Marketers, But They`re Not Clowns
Even so, there is subjectivity in Positional 3D effects, and some people can hear them better than others. It also means that, as
competition for better sound improves the performance of the new systems on the way after TI`s, there will be more for
audiophiles to compare, price-out and talk about than before, and sales of these systems will grow. The advent of something as
relatively crude as stereophonic sound in the 1950`s did wonders for the record industry.
Next the marketers will start bundling the new systems into PC packages at the big hardware assemblers like Gateway, Compaq
and Dell. And Bertelsmann`s marketers trying to revive a law-abiding Napster could offer Positional 3D sound packages to new
subscribers at big discounts and deferred payments to induce a sign-on, followed by AOL-Time Warner with its own market
bundling skills. Then Sony, the great sound specialist, will offer its own new sound package with the Duet system just
announced, in partnership with Universal/Vivendi to compete with Napster, to jump-start their digital music subscription service.
A new age of digital music sound is just what all of them need to get the 62 million "free-loaders" to move into a payment
mode--quality will always prevail over time, if cheap and easy to use. And meaningful sound enhancements also attract an
older, more enduring group of consumers for subscription marketing--I still like my 1992 Sony TV sound system, even though I
leave it on "Standard" most of the time.
OLALA
SPAZ GOOOOOOOOOOOOOoooooooooooooooooooooooooooooo
cu
andy
vielleicht interessante infos untenstehend ??!!
quelle: www.orf.at (rubrik "futurezone" vom 02.03.2001)
"Napster-Konkurrenz" startet im Sommer
Vivendi und Sony wollen mit ihrem Projekt "Duet" explizit Napster Konkurrenz machen | 50 Prozent des weltweiten Musikangebots sollen zur Verfügung stehen
Freitag, 23.02.01
00:04 MET
Die Plattenfirmen Vivendi Universal und Sony Corp wollen nach eigenen Angaben im Sommer einen Musikdienst starten, das Napster Konkurrenz machen soll.
Der Leiter der Universal Music France, Pascal Negre, sagte der Nachrichtenagentur Reuters über das geplante Joint Venture: "Dies ist eine Alternative zu Napster, bei der wir exakt beobachten können, welche Titel angehört und heruntergeladen wurden."
Der Online-Musikdienst oder "virtual jukebox" von Vivendi und Sony werde über ein Sicherheits-Netzwerk verfügen, das den Weitervertrieb über das Internet verhindere, fügte er hinzu.
Vivendi-Chef Jean-Marie Messier sagte in einem am Donnerstag veröffentlichten Zeitungsinterview, das Joint Venture habe den Arbeitsnamen "Duet". Nach Angaben von Sony wird der Sitz des Gemeinschaftsunternehmens New York sein.
"Keine Vorteile für Napster-Piraten"
50 Prozent
Der Online-Dienst wird laut dem Vivendi-Chef neben den Musiktiteln von Universal und Sony Music Lizenzen von anderen Unternehmen erwerben.
"Wir hoffen, 50 Prozent des weltweiten Musikangebots zu lizenzieren", sagte Messier. "Wir hatten öfter gedacht, dass die einzige Möglichkeit eine Allianz mit Napster wäre. Ich glaube aber nicht, dass es richtig wäre, Vorteile an Musikpiraten zu geben", führte Messier weiter aus.
[Futurezone / Reuters ]
quelle: www.orf.at (rubrik "futurezone" vom 02.03.2001)
"Napster-Konkurrenz" startet im Sommer
Vivendi und Sony wollen mit ihrem Projekt "Duet" explizit Napster Konkurrenz machen | 50 Prozent des weltweiten Musikangebots sollen zur Verfügung stehen
Freitag, 23.02.01
00:04 MET
Die Plattenfirmen Vivendi Universal und Sony Corp wollen nach eigenen Angaben im Sommer einen Musikdienst starten, das Napster Konkurrenz machen soll.
Der Leiter der Universal Music France, Pascal Negre, sagte der Nachrichtenagentur Reuters über das geplante Joint Venture: "Dies ist eine Alternative zu Napster, bei der wir exakt beobachten können, welche Titel angehört und heruntergeladen wurden."
Der Online-Musikdienst oder "virtual jukebox" von Vivendi und Sony werde über ein Sicherheits-Netzwerk verfügen, das den Weitervertrieb über das Internet verhindere, fügte er hinzu.
Vivendi-Chef Jean-Marie Messier sagte in einem am Donnerstag veröffentlichten Zeitungsinterview, das Joint Venture habe den Arbeitsnamen "Duet". Nach Angaben von Sony wird der Sitz des Gemeinschaftsunternehmens New York sein.
"Keine Vorteile für Napster-Piraten"
50 Prozent
Der Online-Dienst wird laut dem Vivendi-Chef neben den Musiktiteln von Universal und Sony Music Lizenzen von anderen Unternehmen erwerben.
"Wir hoffen, 50 Prozent des weltweiten Musikangebots zu lizenzieren", sagte Messier. "Wir hatten öfter gedacht, dass die einzige Möglichkeit eine Allianz mit Napster wäre. Ich glaube aber nicht, dass es richtig wäre, Vorteile an Musikpiraten zu geben", führte Messier weiter aus.
[Futurezone / Reuters ]
Aus raging bull
By: unskilledworker $$$
Reply To: None Friday, 2 Mar 2001 at 2:28 PM EST
Post # of 43371
SONY NEWS OUT !!!
Sorry guys - take a deep breath - it´s not the same but check this !
"Sony Says to Go It Alone in Age of Interactive TV "
snippet : The move -- which means halting investment in a company set up last year with Matsushita Electric Industrial Co Ltd, Toshiba Corp and Hitachi Ltd -- is the first shot across the bow as firms battle for position in the age next-generation television.
Full source :http://dailynews.yahoo.com/h/nm/20010302/tc/japan_sony_dc_1.…
Matsu + Toshiba+ Hitachi ( three Spatializer Player ) + Sony !
Why not ?
unskilled worker
By: unskilledworker $$$
Reply To: None Friday, 2 Mar 2001 at 2:28 PM EST
Post # of 43371
SONY NEWS OUT !!!
Sorry guys - take a deep breath - it´s not the same but check this !
"Sony Says to Go It Alone in Age of Interactive TV "
snippet : The move -- which means halting investment in a company set up last year with Matsushita Electric Industrial Co Ltd, Toshiba Corp and Hitachi Ltd -- is the first shot across the bow as firms battle for position in the age next-generation television.
Full source :http://dailynews.yahoo.com/h/nm/20010302/tc/japan_sony_dc_1.…
Matsu + Toshiba+ Hitachi ( three Spatializer Player ) + Sony !
Why not ?
unskilled worker
hier der Inhalt der News...
Sony Says to Go It Alone in Age of Interactive TV
TOKYO (Reuters) - Japanese electronics giant Sony Corp said on Friday it planned to seek its own fortune in the brave new world of interactive TV, pulling out of a joint venture with three of its biggest rivals.
The move -- which means halting investment in a company set up last year with Matsushita Electric Industrial Co Ltd, Toshiba Corp and Hitachi Ltd -- is the first shot across the bow as firms battle for position in the age next-generation television.
Last October, the four companies set up ePF Network Corp, with a view to standardizing platforms -- including customer management and bill-collection systems -- and creating content for services to be beamed to super-high-tech television sets from communication satellites (CS).
Using advanced set-top boxes -- the ``brains`` of interactive TV -- viewers will be able to store programs digitally and later skip between them like tracks on a compact disc.
They will also be able to use their TVs to surf the Internet and go shopping electronically.
Because CS satellites offer a greater bandwidth than the digital broadcasting satellites that started services in Japan last October, they can transmit greater volumes of information and offer more sophisticated interactive functions.
``We have decided to go it alone in terms of providing services because we found differences in ways of providing services,`` a Sony spokesman said.
He added, however, that the company planned to stick to the standard platforms adopted by the joint venture.
ePF Network, which is spearheaded by Matsushita and Toshiba, both of which hold a 25 percent stake in the venture, said on Friday three other Japanese electronics manufacturers had jumped on board in Sony`s place.
They are Victor Co of Japan Ltd (JVC), Sanyo Electric Co Ltd, and Sharp Corp, ePF Network said.
Details of the new, expanded alliance, including possible capital investment in the venture, will be decided as early as this month, a Matsushita Electric spokesman said.
Shares in Sony on Friday closed down 1.09 percent at 8,130 yen, prior to the news, in line with weakness in the broader stock market. Matsushita Electric shares rose 1.46 percent to 2,090 yen, while Toshiba fell 1.84 percent to 641 yen and Hitachi declined 0.92 percent to 974 yen.
Spatializer und Sony mehr als nur ein Traum!!!!
Ciao
Vaio
Sony Says to Go It Alone in Age of Interactive TV
TOKYO (Reuters) - Japanese electronics giant Sony Corp said on Friday it planned to seek its own fortune in the brave new world of interactive TV, pulling out of a joint venture with three of its biggest rivals.
The move -- which means halting investment in a company set up last year with Matsushita Electric Industrial Co Ltd, Toshiba Corp and Hitachi Ltd -- is the first shot across the bow as firms battle for position in the age next-generation television.
Last October, the four companies set up ePF Network Corp, with a view to standardizing platforms -- including customer management and bill-collection systems -- and creating content for services to be beamed to super-high-tech television sets from communication satellites (CS).
Using advanced set-top boxes -- the ``brains`` of interactive TV -- viewers will be able to store programs digitally and later skip between them like tracks on a compact disc.
They will also be able to use their TVs to surf the Internet and go shopping electronically.
Because CS satellites offer a greater bandwidth than the digital broadcasting satellites that started services in Japan last October, they can transmit greater volumes of information and offer more sophisticated interactive functions.
``We have decided to go it alone in terms of providing services because we found differences in ways of providing services,`` a Sony spokesman said.
He added, however, that the company planned to stick to the standard platforms adopted by the joint venture.
ePF Network, which is spearheaded by Matsushita and Toshiba, both of which hold a 25 percent stake in the venture, said on Friday three other Japanese electronics manufacturers had jumped on board in Sony`s place.
They are Victor Co of Japan Ltd (JVC), Sanyo Electric Co Ltd, and Sharp Corp, ePF Network said.
Details of the new, expanded alliance, including possible capital investment in the venture, will be decided as early as this month, a Matsushita Electric spokesman said.
Shares in Sony on Friday closed down 1.09 percent at 8,130 yen, prior to the news, in line with weakness in the broader stock market. Matsushita Electric shares rose 1.46 percent to 2,090 yen, while Toshiba fell 1.84 percent to 641 yen and Hitachi declined 0.92 percent to 974 yen.
Spatializer und Sony mehr als nur ein Traum!!!!
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