The less bumpy way to ride e-commerce = Rakuten - Älteste Beiträge zuerst (Seite 288)
eröffnet am 30.09.17 09:42:05 von
neuester Beitrag 12.05.24 17:23:01 von
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Rakuten ist an Azimo beteiligt
FAZIT DES AZIMO TESTBERICHTSAbschließend lässt sich sagen, dass unsere Azimo Erfahrungen vorwiegend positiv ausgefallen sind. Dieser Anbieter hält was er verspricht: Die Kosten sind sehr niedrig gehalten und werden auf der Website von Azimo transparent dargelegt. Zwar verdient auch dieser Geldtransfer Anbieter nicht nur an den Transaktionsgebühren, sondern zusätzlich auch am Währungsumtausch, aber dennoch halten sich die Kosten bei Azimo in Grenzen.
Wer keinen Wert auf niedergelassene Geschäftsstellen legt und das transferierte Geld nicht innerhalb von Minuten benötigt, ist bei Azimo gut aufgehoben. Vor allem bei regelmäßigen Geldtransfers ins Ausland macht sich die Ersparnis durch die deutlich geringeren Gebühren schnell bemerkbar.
https://www.aktiendepot.com/azimo-erfahrungen/
Rakuten ist an Simpleinsurance beteiligt
Unser Endkunden-Geschäft: Auf unseren Websites bieten wir Verbrauchern in verschiedenen Ländern eine einfache und bequeme Möglichkeit, Produktversicherungen bis zu ein paar Monaten nach dem Kauf eines Geräts zu erwerben.
Unsere Cross-Selling Technologie: Unsere Lösung ermöglicht Cross-Selling von Produktversicherungen direkt am digitalen Point of Sale. Egal ob in Online-Shops, FinTech- oder Banking-Apps integriert. Es fügt sich nahtlos in die Kaufabschluss-Prozesse ein und bietet Verbrauchern ein One-Click-Erlebnis.
Unsere digitale Makler-Lösung: Mit unserer digitalen Makler-Lösung können Kunden ihre Versicherungspolicen digital über eine Multi-Device-App verwalten. Benutzer haben Zugang zu allen ihren Versicherungsverträgen und können ihren persönlichen Makler per Telefon, In-App-Messaging und E-Mail erreichen.
www.simplesurance.com/de/was-wir-tun/
Unser Endkunden-Geschäft: Auf unseren Websites bieten wir Verbrauchern in verschiedenen Ländern eine einfache und bequeme Möglichkeit, Produktversicherungen bis zu ein paar Monaten nach dem Kauf eines Geräts zu erwerben.
Unsere Cross-Selling Technologie: Unsere Lösung ermöglicht Cross-Selling von Produktversicherungen direkt am digitalen Point of Sale. Egal ob in Online-Shops, FinTech- oder Banking-Apps integriert. Es fügt sich nahtlos in die Kaufabschluss-Prozesse ein und bietet Verbrauchern ein One-Click-Erlebnis.
Unsere digitale Makler-Lösung: Mit unserer digitalen Makler-Lösung können Kunden ihre Versicherungspolicen digital über eine Multi-Device-App verwalten. Benutzer haben Zugang zu allen ihren Versicherungsverträgen und können ihren persönlichen Makler per Telefon, In-App-Messaging und E-Mail erreichen.
www.simplesurance.com/de/was-wir-tun/
Antwort auf Beitrag Nr.: 60.592.331 von FlankerStan am 17.05.19 18:58:37
Selbstverständlich gehe ich nicht von den dort angeführten 118 bzw. 114 billion Yen aus, was auf einen Betrag von etwas mehr als einer Milliarde hinausläuft und diesen Wert auf einen Jahresgewinn von vier Milliarden hochrechnen, da im Bereich "Others" erhebliche Bewertungsgewinne stecken.
Auch ohne diesen Bereich ergeben sich ca. 20 billion Yen Quartalsgewinn, aber eine völlige Vernachlässigung der Investitionen von ca. 2 Milliarden Dollar im Beteiligungsbereich wäre m.E auch nicht okay.
Im neuesten Quartalsbericht führt Rakuten an, dass 1,985 billion seit 2012 investierte Dollar um 2,381 billion Dollar zum 31.3.19 auf 4,366 billion Dollar angewachsen seien und sich dabei mit 29% pro Jahr verzinst hätten.
global.rakuten.com/corp/investors/
19Q1PPT_E.pdf
Um kurzfristige Schwankungen wie den hohen Quartalsgewinn von fast 100 billion Yen auszuschalten, könnte man die Verzinsung der 1,985 billion Dollar mit 29% ermitteln = 576 million Dollar im Jahr - im Quartal also 144 million Dollar oder ca. 16 billion Yen.
Daher halte ich einen aus 20 billion Yen und 16 billion Yen zusammengesetzten Quartalsgewinn von 36 billion Yen für realistisch - das sind auf Jahr hochgerechnet 144 billion Yen bzw auf die etwas mehr als 1,3 billion Aktien verteilt ein Jahresgewinn von 110 Yen pro Aktie.
Beim jetzigen Kursniveau haben wir damit ein extrem niedriges KGV von 10.
zu 2869: Der "richtige" Quartalsgewinn
Selbstverständlich gehe ich nicht von den dort angeführten 118 bzw. 114 billion Yen aus, was auf einen Betrag von etwas mehr als einer Milliarde hinausläuft und diesen Wert auf einen Jahresgewinn von vier Milliarden hochrechnen, da im Bereich "Others" erhebliche Bewertungsgewinne stecken.
Auch ohne diesen Bereich ergeben sich ca. 20 billion Yen Quartalsgewinn, aber eine völlige Vernachlässigung der Investitionen von ca. 2 Milliarden Dollar im Beteiligungsbereich wäre m.E auch nicht okay.
Im neuesten Quartalsbericht führt Rakuten an, dass 1,985 billion seit 2012 investierte Dollar um 2,381 billion Dollar zum 31.3.19 auf 4,366 billion Dollar angewachsen seien und sich dabei mit 29% pro Jahr verzinst hätten.
global.rakuten.com/corp/investors/
19Q1PPT_E.pdf
Um kurzfristige Schwankungen wie den hohen Quartalsgewinn von fast 100 billion Yen auszuschalten, könnte man die Verzinsung der 1,985 billion Dollar mit 29% ermitteln = 576 million Dollar im Jahr - im Quartal also 144 million Dollar oder ca. 16 billion Yen.
Daher halte ich einen aus 20 billion Yen und 16 billion Yen zusammengesetzten Quartalsgewinn von 36 billion Yen für realistisch - das sind auf Jahr hochgerechnet 144 billion Yen bzw auf die etwas mehr als 1,3 billion Aktien verteilt ein Jahresgewinn von 110 Yen pro Aktie.
Beim jetzigen Kursniveau haben wir damit ein extrem niedriges KGV von 10.
Chat app Viber now lets you buy local numbers that anyone can call you on
APRIL 8, 2019 There are clear benefits to offering local numbers through a messaging app such as this: Business people can get themselves a local telephone number to deal with clients, even if they’re traveling on the other side of the world; friends or relatives can call Viber users at their local rates, without being on Viber themselves; and Viber users can access their Local Number across all Android and iOS platforms. In effect, this means you can take business calls through your iPad.
“The new Viber Local Number enriches our users in a way that makes Viber the most powerful communication app out there,” noted Viber CEO Djamel Agaoua. “From expats who need a local phone number that connects them back home, to global business owners who want overseas clients to feel they are located nearby, this new feature gives them a local presence no matter where they are.”
At launch, Viber Local Numbers can only be purchased for the U.S., Canada, and the U.K., but it said that it expects to add more markets to the mix soon.
https://venturebeat.com/2019/04/08/chat-app-viber-now-lets-y…
Tech Mahindra and Rakuten Aquafadas signs MoU
https://www.businessfast.co.uk/tech-mahindra-and-rakuten-aqu… Cross Border in Europe
Rakuten’s European businesses are overcoming the challenges of cross-border commerce and language barriers to grow together, strengthening synergies and connecting the dots under Rakuten Europe CEO Toby Otsuka’s vision of a regional ecosystem.First steps more than a decade ago has grown into an innovative network of more than 15 companies in this core region. Rakuten’s unique partnership with FC Barcelona kicked off in 2017, followed closely by a strategic global brand integration initiative that has increased brand awareness across the region.
Examples, like Rakuten TV’s expansion to more than 40 countries, showcase the group’s ambition, but its success is centered on the shared themselves — giving Rakuten knowledge and exchange of experience between the group companies a key advantage over many of its competitors. The latest example of how cooperation between group businesses can build a foundation for future success can be seen in the launch of the all-new Rakuten.co.uk and Rakuten.es shopping sites.
rakuten.today/blog/borderless-business-rakuten-europe.html
Upstart and Rkauten
Upstart raises $50m investment and lands new bank contracts9th April 2019
The funding from Progressive Investment Company, Healthcare of Ontario Pension Plan and First National Bank of Omaha brings Upstart’s total raised to $160 million to date. Upstart’s strategy is to partner with banks, offering its AI platform as a white-labelled lending application that banks can use to enhance their own lending programmes. The company has also announced new “Powered by Upstart” partnership agreements with First National Bank of Omaha, First Federal Bank of Kansas City and Accion Chicago.
Upstart has originated more than $3.3 billion of loans in the last five years, grew revenues by about 80% in 2018 and reached profitability in the second half of the year. The company says that 60% of its originations in 2019 have been entirely automated and approved in real time.
Now expecting to expand its AI platform to other forms of credit, the company recently partnered with Customers Bank’s BankMobile division to launch two new credit cards, the first to be powered by Upstart.
https://www.bankingtech.com/2019/04/upstart-raises-50m-inves…
Last year, the company announced a $32 million round of funding led by Rakuten, the Japanese eCommerce company. That brought Upstart’s total amount raised to $85 million. At the time, the company said it would put the money toward future growth, as well as to help license the technology to banks, credit unions and retailers.
https://www.pymnts.com/loans/2018/online-lending-upstart-fun…" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">https://www.pymnts.com/loans/2018/online-lending-upstart-fun…
Rakuten launches 'Rakuten Live' video streaming service
Japanese operator Rakuten has launched a live video streaming service dubbed ‘Rakuten Live’. The Rakuten Live platform is designed to enable artists, celebrities and general users to live stream videos and communicate with viewers in real-time. Viewers can also interactively communicate with streamers in real-time by sending comments and ‘gifts’ to show their support.The Rakuten Live platform also includes a live commerce function in which viewers can access sites to purchase products featured in streaming videos, allowing shoppers to make purchases while watching. Artists, celebrities and other streamers can promote products through the service by highlighting the appeal of products and engaging in interactive communication with viewers. The company plans to link the commerce function of Rakuten Live to other services offered by the Rakuten Group. Rakuten Live will offer live commerce services in cooperation with the Rakuten Ichiba online shopping mall, Rakuten Books and Rakuten Ticket, with future plans to include videos featuring merchants from Rakuten Ichiba.
https://www.telecompaper.com/news/rakuten-launches-rakuten-l…
Rakuten: Japan's new #4 is going all cloud
Rakuten: Japan's new #4 is going all cloud The core, the RAN, the home gateway and just about everything else will be in the cloud when e-commerce powerhouse Rakuten turns on Japan's fourth wireless carrier this fall. The system is working in tests today and the company is rapidly deploying radios.
CTO Tareq Amin played a crucial role at Reliance Jio, the greatest telecom disrupter of the century. He's bringing that spirit to Rakutan's new network, including a rare willingness to take chances on the newest technology.
Only a handful of people each decade have the opportunity to deploy a large greenfield network, Amin is now on his second one.
Everything cloud is a dream for most CTOs. AT&T was the first to say telcos had to learn from the web giants. It was a founder of Guru Parulkar's Open Network OS (ONOS) and Central Office Re-architected as a Datacenter (CORD). Verizon and Telefonica are moving quickly to build a network close to what Rakuten has defined:
Amin tells Corinne Reichert, "This virtualised, cloud-based approach is going to save his company at least 35 percent in opex compared to traditional mobile carriers." That's a realistic goal; Lee Hicks at Verizon finding a 50% saving as he rebuilds much of the Verizon network.
Most CTOs have a similar plan but very few companies are willing to invest and take chances. Amin, starting fresh, can operate with a low-cost network that will be years ahead of most incumbents
http://wirelessone.news/10-r/1328-rakutan-will-cloud-everyth…
Antwort auf Beitrag Nr.: 60.603.086 von FlankerStan am 20.05.19 13:43:41
5G Service Overview
Awarded 100MHz in the 3.7GHz band and 400MHz in the 28GHz band
Additional capital expenditure of approx. JPY 200bn, cumulative up to March, 2025
5G Bandwitch Allocation: April 2019
Planned Launch: June 2020
global.rakuten.com/corp/investors/
19Q1PPT_E.pd
Da kann die Konkurrenz nur Staunen: Ein 5G-Netz mit einem Zusatzaufwand von nur ca. 1,8 Milliarden Dollar:
5G Service Overview
Awarded 100MHz in the 3.7GHz band and 400MHz in the 28GHz band
Additional capital expenditure of approx. JPY 200bn, cumulative up to March, 2025
5G Bandwitch Allocation: April 2019
Planned Launch: June 2020
global.rakuten.com/corp/investors/
19Q1PPT_E.pd
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