ROUNDUP/'WSJ': FBI ermittelt wegen Falschangaben zu Model 3 gegen Tesla (Seite 827) | Diskussion im Forum
eröffnet am 28.10.18 21:38:04 von
neuester Beitrag 22.04.24 10:30:17 von
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Antwort auf Beitrag Nr.: 61.598.041 von faultcode am 30.09.19 16:05:0316.10.
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• der Paint scrubber (thermal oxidizer) scheint fertig zu sein (5:50)
• die 220kV-Substation ist immer noch nicht fertig (aber der Kabel-Graben zur Fabrik mittlerweile verfüllt) (8:05)
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• der Paint scrubber (thermal oxidizer) scheint fertig zu sein (5:50)
• die 220kV-Substation ist immer noch nicht fertig (aber der Kabel-Graben zur Fabrik mittlerweile verfüllt) (8:05)
Antwort auf Beitrag Nr.: 61.601.947 von faultcode am 01.10.19 00:43:51
Wie recht Du doch hast mit , Autopilot/Robotaxi spielt tatsächlich keine Rolle mehr, nur noch für 13% der Investoren ist es weiterhin ein sehr wichtiges Thema.
https://twitter.com/ValueExpected/status/1182062340214124544
Elon hat sich entsprechend in letzter Zeit auch nur sporadisch zum Robotaxi geäüßert. Ein Tweet enthält aber eine sehr wichtige Info: https://twitter.com/elonmusk/status/1182826581070245888
FSD without Supervision = Robotaxis. Elon hat damit endgültig klargestellt, dass die gegenwärtig verkaufte FSD-Software natürlich nicht ausreicht für's Robotaxi
Zitat von faultcode: --> daher soll ja der "Battery and Powertrain Investor Day" (*) so Ende (nun) Februar 2020 stattfinden laut Fan-Roadmap:
https://vizzlo.com/kanyelonmusk/tsla-catalyst-roadmap
...
--> wer spricht da noch über Autopilot und Summon, oder gar Robotaxis?
Wie recht Du doch hast mit , Autopilot/Robotaxi spielt tatsächlich keine Rolle mehr, nur noch für 13% der Investoren ist es weiterhin ein sehr wichtiges Thema.
https://twitter.com/ValueExpected/status/1182062340214124544
Elon hat sich entsprechend in letzter Zeit auch nur sporadisch zum Robotaxi geäüßert. Ein Tweet enthält aber eine sehr wichtige Info: https://twitter.com/elonmusk/status/1182826581070245888
FSD without Supervision = Robotaxis. Elon hat damit endgültig klargestellt, dass die gegenwärtig verkaufte FSD-Software natürlich nicht ausreicht für's Robotaxi
wieder soviel FUD vom Ring
16.10.2019...
15/18 Darüber hinaus wechselt das Team regelmäßig die stationären Werkstätten in der Gegend rund um den Ring.
16/18 Lokalen Quellen zufolge spielen hier auch wirtschaftliche Gründe immer wieder einmal eine Rolle"
...
https://www.auto-motor-und-sport.de/neuheiten/tesla-model-s-…
--> so ein serienmäßiger Diffusor macht schon was her:
...
Fazit
Mit leichten Veränderungen geht Tesla in Sachen Rundenrekord in die nächste Testwoche.
Konkurrent Porsche hat indes ohne großes Tamtam mit einem modifizierten Panamera Turbo gezeigt, wie man mit wenig Veränderungen aus einer Luxuislimousine ein Rundstrecken-Monster machen kann. Der über 750 PS starke Panamera Lion kommt auf eine Rundenzeit von 7:11 Minuten....
..tja
Antwort auf Beitrag Nr.: 61.725.797 von faultcode am 19.10.19 15:38:20Die Loggen im gleichen Flash Speicher, wo auch die FW drin ist. Irre ansich. Jeder Schreibzugriff schwächt den gesamten Speicher und irgendwann sind die Daten fehlerhaft und die Prüfsumme stimmt nicht mehr. Soweit mein Kenntnisstand. Ansich könnte man als Work-Around den gesamten Speicher refreshen (Zellen lesen und gleich wieder schreiben). Aber dafür braucht man garantierte OFF Zeiten, also Zeiten, wo der Speicher nicht benutzt wird von der Anwendung. Dann steht das Auto halt für einige Minuten still.
Es gab schon verschiedene Berichte, wo der Tesla erst nach Minuten fahrbereit war. Kann es sein, dass Tesla das schon längst versucht zu beheben aber es immer noch die alten Probleme gibt ?
Es zeigt sich wieder einmal ... Tesla hat keine Ahnung davon, wie man ein zuverlässiges Produkt baut. In keinem Bereich.
Es gab schon verschiedene Berichte, wo der Tesla erst nach Minuten fahrbereit war. Kann es sein, dass Tesla das schon längst versucht zu beheben aber es immer noch die alten Probleme gibt ?
Es zeigt sich wieder einmal ... Tesla hat keine Ahnung davon, wie man ein zuverlässiges Produkt baut. In keinem Bereich.
Antwort auf Beitrag Nr.: 60.538.905 von faultcode am 10.05.19 16:52:41
How Tesla's flash storage fail may lead to expensive repair bills
https://www.zdnet.com/article/how-teslas-flash-storage-fail-…
For a company that prides itself on its computer expertise, Tesla's rookie mistake on flash storage is hard to fathom. But not impossible. Here's how it screwed up.
...
According to the folks at InsideEVs, the problem begins with the massive amount of system logging enabled on the car's Media Control Unit (MCU), a single-board computer running Linux. Soldered on the MCU is an 8GB eMMC (enhanced Multi-Media Controller) flash storage chip.
The eMMC is a small solid-state drive (SSD) with an on-board controller. The eMMC has a standardized interface that makes it easy for board designers to add storage without worrying about all the details required to keep flash working well.
The major worry with flash is that flash wears out. Write a bit enough times and it will stop accepting new data. The controller works to ensure that bits are written to in a round-robin fashion, a technique known as wear leveling.
What happened?
Someone at Tesla enabled logging on the MCU for no good reason. The constant writing of logs to the eMMC, data that is rarely needed, means the eMMC eventually wears out, and firmware that the eMMC stores is no longer readable, so the MCU fails.
Bummer.
The logging isn't the only problem. The firmware stored on the eMMC has grown over the years from about 30MB to 1GB. The logging has less capacity available, and the firmware updates require a writable eMMC.
Thanks to wear leveling and other techniques, flash wear out isn't a problem today unless you do something stupid. Like logging unneeded data year after year.
The fix
Third parties can replace the chip on the MCU, which is a fiddly process, but cheaper than replacing the entire board. Which is what Tesla does.
The third parties write the syslog data to a RAM disk, which won't wear out, but is volatile. But why is Tesla writing the data at all?
...
flash storage fail
18.10.How Tesla's flash storage fail may lead to expensive repair bills
https://www.zdnet.com/article/how-teslas-flash-storage-fail-…
For a company that prides itself on its computer expertise, Tesla's rookie mistake on flash storage is hard to fathom. But not impossible. Here's how it screwed up.
...
According to the folks at InsideEVs, the problem begins with the massive amount of system logging enabled on the car's Media Control Unit (MCU), a single-board computer running Linux. Soldered on the MCU is an 8GB eMMC (enhanced Multi-Media Controller) flash storage chip.
The eMMC is a small solid-state drive (SSD) with an on-board controller. The eMMC has a standardized interface that makes it easy for board designers to add storage without worrying about all the details required to keep flash working well.
The major worry with flash is that flash wears out. Write a bit enough times and it will stop accepting new data. The controller works to ensure that bits are written to in a round-robin fashion, a technique known as wear leveling.
What happened?
Someone at Tesla enabled logging on the MCU for no good reason. The constant writing of logs to the eMMC, data that is rarely needed, means the eMMC eventually wears out, and firmware that the eMMC stores is no longer readable, so the MCU fails.
Bummer.
The logging isn't the only problem. The firmware stored on the eMMC has grown over the years from about 30MB to 1GB. The logging has less capacity available, and the firmware updates require a writable eMMC.
Thanks to wear leveling and other techniques, flash wear out isn't a problem today unless you do something stupid. Like logging unneeded data year after year.
The fix
Third parties can replace the chip on the MCU, which is a fiddly process, but cheaper than replacing the entire board. Which is what Tesla does.
The third parties write the syslog data to a RAM disk, which won't wear out, but is volatile. But why is Tesla writing the data at all?
...
...
Of 33 analysts polled by FactSet, Tesla is expected to report an adjusted loss of 45 cents a share for the quarter. That would contrast with an adjusted profit of $2.90 a share in the year-ago period. Tesla reported GAAP and adjusted per-share profits in the third and fourth quarters of 2018.
Estimize, a crowdsourcing platform that gathers estimates from Wall Street analysts as well as buy-side analysts, fund managers, company executives, academics and others, is expecting an adjusted loss of 40 cents a share for Tesla.
The analysts surveyed by FactSet expect sales of $6.45 billion for Tesla. That would be down from $6.82 billion a year ago. Estimize sees revenue of $6.61 billion for Tesla.
...
aus: https://www.marketwatch.com/story/tesla-is-about-to-show-inv…
Antwort auf Beitrag Nr.: 61.705.045 von faultcode am 16.10.19 14:52:16Original hier:
AIG Faces Potential Claim in Elon Musk Defamation Case, Filing Shows
By Dana Hull
16. Oktober 2019, 14:20 MESZ
https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-10-16/aig-faces…
• Tesla, SpaceX CEO says he can’t easily convert wealth to cash
• Insurer reserved rights to contest coverage of claim: lawyer
...
AIG Faces Potential Claim in Elon Musk Defamation Case, Filing Shows
By Dana Hull
16. Oktober 2019, 14:20 MESZ
https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-10-16/aig-faces…
• Tesla, SpaceX CEO says he can’t easily convert wealth to cash
• Insurer reserved rights to contest coverage of claim: lawyer
...
auch ein Grund, warum es mit der Aufsicht in den USA z.Z. nicht weit her ist:
16.10.
Audit Watchdog Plagued by Internal Strife, Whistleblower Claims
Regulator issues fewer audit-inspection reports as board struggles with infighting and senior staff shortage
https://www.wsj.com/articles/audit-watchdog-plagued-by-inter…
---> gemeint ist das:
Public Company Accounting Oversight Board (PCAOB), welches vom Kongress nach dem Enron-Skandal eingerichtet wurde: https://pcaobus.org/
16.10.
Audit Watchdog Plagued by Internal Strife, Whistleblower Claims
Regulator issues fewer audit-inspection reports as board struggles with infighting and senior staff shortage
https://www.wsj.com/articles/audit-watchdog-plagued-by-inter…
---> gemeint ist das:
Public Company Accounting Oversight Board (PCAOB), welches vom Kongress nach dem Enron-Skandal eingerichtet wurde: https://pcaobus.org/
Antwort auf Beitrag Nr.: 61.703.512 von faultcode am 16.10.19 12:05:13
--> d.h., das "Raven"-Upgrade ("enhanced Dynamic Air Suspension and a more powerful motor") konnte hier nicht einmal für eine Stabilisierung der Verkäufe sorgen
--> dabei war Fred im April noch so optimistisch:
Electrek’s Take
...
As we reported earlier this week, Tesla Model S / X sales crashed significantly during the last quarter.
This hardware upgrade could definitely help sales of the two models. It also comes just before a series of new and competing electric vehicles hit the market, and could help Tesla maintain its competitive edge against vehicles like the Audi e-tron and Porsche Taycan...
5.4.2019
Tesla is upgrading Model S/X with new, more efficient electric motors
https://electrek.co/2019/04/05/tesla-model-s-new-electric-mo…
"Raven" in den USA
nach meinen Zahlen gingen die Auslieferungen bei Model S und X in den USA leicht überproportional um ~-18% von Q2 nach Q3 zurück--> d.h., das "Raven"-Upgrade ("enhanced Dynamic Air Suspension and a more powerful motor") konnte hier nicht einmal für eine Stabilisierung der Verkäufe sorgen
--> dabei war Fred im April noch so optimistisch:
Electrek’s Take
...
As we reported earlier this week, Tesla Model S / X sales crashed significantly during the last quarter.
This hardware upgrade could definitely help sales of the two models. It also comes just before a series of new and competing electric vehicles hit the market, and could help Tesla maintain its competitive edge against vehicles like the Audi e-tron and Porsche Taycan...
5.4.2019
Tesla is upgrading Model S/X with new, more efficient electric motors
https://electrek.co/2019/04/05/tesla-model-s-new-electric-mo…
27.04.24 · wO Chartvergleich · AT & S Austria Technologie & Systemtechnik |
26.04.24 · wallstreetONLINE Redaktion · NVIDIA |
26.04.24 · Thomas Heydrich · Tesla |
25.04.24 · BörsenNEWS.de · Tesla |
25.04.24 · dpa-AFX · Tesla |
25.04.24 · dpa-AFX · Tesla |
25.04.24 · dpa-AFX · Alphabet |
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