Bridgestone wird Outperformer - 500 Beiträge pro Seite
eröffnet am 13.09.00 20:43:15 von
neuester Beitrag 20.10.00 09:40:32 von
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Bridgestone wird Outperformer da bin ich mir ganz sicher. Nach dem Kursrutsch ist jetzt der beste Zeitpunkt um einzusteigen.
Gruß daeubi
Gruß daeubi
Natürlich eine interessante Geschichte. Ich werde mir mal die Calls ankucken.
Hi Leute ,
seid ihr schon Bridgestone-Aktionäre oder wollt ihr´s erst werden ?
Ich habe vor einem Jahr gekauft und mein Geld ist zu 2/3 weg .
Tja , fast wäre ich wieder eben gewesen und dann die Geschichte mit den Reifen . Meint ihr wirklich , dieser Schwarze Fleck auf Bridgestones Hemd ist schon bald weg und die Aktie steigt in kürze
wieder hoch . Ich wünsch es mir , doch kann ich´s nicht glauben . Die Firestone-Geschäftsleitung soll ja ausgewechselt werden.
Die Optionsscheine , die ich auch noch besitze kann ich jedenfalls
vergessen . Gerade mal 1 Cent sind die noch Wert und die Laufzeit
endet Anfang Dezember .
Jedenfalls schön mal etwas von anderen BS Interessenten/Aktionären zu hören.
Gruß , topp2
seid ihr schon Bridgestone-Aktionäre oder wollt ihr´s erst werden ?
Ich habe vor einem Jahr gekauft und mein Geld ist zu 2/3 weg .
Tja , fast wäre ich wieder eben gewesen und dann die Geschichte mit den Reifen . Meint ihr wirklich , dieser Schwarze Fleck auf Bridgestones Hemd ist schon bald weg und die Aktie steigt in kürze
wieder hoch . Ich wünsch es mir , doch kann ich´s nicht glauben . Die Firestone-Geschäftsleitung soll ja ausgewechselt werden.
Die Optionsscheine , die ich auch noch besitze kann ich jedenfalls
vergessen . Gerade mal 1 Cent sind die noch Wert und die Laufzeit
endet Anfang Dezember .
Jedenfalls schön mal etwas von anderen BS Interessenten/Aktionären zu hören.
Gruß , topp2
@topp
das ist Pech! bei einem Blue-Chip setzt man halt keinen Stopp-Kurs:-)
Deinen OS kannst Du in der Tat vergessen! Woher hast Du die Info, das die Firestone Geschäftsleitung ausgewechselt wird?
Gruß Stone
das ist Pech! bei einem Blue-Chip setzt man halt keinen Stopp-Kurs:-)
Deinen OS kannst Du in der Tat vergessen! Woher hast Du die Info, das die Firestone Geschäftsleitung ausgewechselt wird?
Gruß Stone
Hi Stone15443 ,
ich habe die Info bei folgendem Link gelesen .
http://www.asiagateway.com/Japan/
Allerdings wird die Internet-Zeitung täglich aktualisiert
und so kann ich Dir nur sagen dass ich es dort gelesen habe .
Vielleicht ist der Link auch so interessant für Dich oder Euch .
Einen 2. Link beschäftigt sich auch mit japanischen Firmen-News .
Doch leider kann man immer nur die Schlagzeilen lesen , mehr nur
gegen Bezahlung .
http://www.nni.nikkei.co.jp/
Gruß , topp2
ich habe die Info bei folgendem Link gelesen .
http://www.asiagateway.com/Japan/
Allerdings wird die Internet-Zeitung täglich aktualisiert
und so kann ich Dir nur sagen dass ich es dort gelesen habe .
Vielleicht ist der Link auch so interessant für Dich oder Euch .
Einen 2. Link beschäftigt sich auch mit japanischen Firmen-News .
Doch leider kann man immer nur die Schlagzeilen lesen , mehr nur
gegen Bezahlung .
http://www.nni.nikkei.co.jp/
Gruß , topp2
Bridgestone - Neuigkeiten 19.9.00
Bridgestone expects added $1 bln commitment line
TOKYO, Sept 19 (Reuters) - Bridgestone Corp , Japan`s largest tyre maker, said on Tuesday it is likely to agree with several Japanese banks to set up an additional commitment line for $1 billion.
Bridgestone`s current commitment line of $500 million is sufficient but the company wants to boost the amount in response to Moody`s Investors Service`s downgrade last week of the tyre maker`s debt rating, a Bridgestone spokesman said.
Last Wednesday, Moody`s lowered the long-term debt rating of Bridgestone to Baa1 from A2 and placed the new rating under review for a possible further downgrade.
Bridgestone`s shares ended Monday trade at 1,280 yen.
Gruß , topp2
Bridgestone expects added $1 bln commitment line
TOKYO, Sept 19 (Reuters) - Bridgestone Corp , Japan`s largest tyre maker, said on Tuesday it is likely to agree with several Japanese banks to set up an additional commitment line for $1 billion.
Bridgestone`s current commitment line of $500 million is sufficient but the company wants to boost the amount in response to Moody`s Investors Service`s downgrade last week of the tyre maker`s debt rating, a Bridgestone spokesman said.
Last Wednesday, Moody`s lowered the long-term debt rating of Bridgestone to Baa1 from A2 and placed the new rating under review for a possible further downgrade.
Bridgestone`s shares ended Monday trade at 1,280 yen.
Gruß , topp2
News , Die 2.
Bridgestone Eyes Reshuffle
TOKYO (Reuters) - Japan`s Bridgestone Corp plans to decide on a reshuffle of top management at its U.S. Firestone unit this month and may temporarily close a key U.S. plant as it confronts a tire recall crisis, the tire maker`s president said.
Deflecting Ford Motor Co`s efforts to lay all the blame with Bridgestone/Firestone for accidents linked to its tires, Bridgestone President Yoichiro Kaizaki told the Asian Wall Street Journal, ``We aren`t admitting any defects with our tires.``
A spokesman confirmed the content of the interview, which was published on Tuesday.
Kaizaki also said Ford Motor shares some of the responsibility for a spate of fatal accidents in the United States involving its tires and, in most cases, Ford`s popular Explorer sports utility vehicle.
Recent statements by Jacques Nasser, Ford Motor`s chief executive, placed the blame squarely on the shoulders of Bridgestone/Firestone Inc, the Japanese tire maker`s U.S. unit, which made the suspect tires.
Kaizaki told the Journal that Bridgestone/Firestone might have to shut temporarily its factory in Decatur, Illinois, which produced many of the tires in the tread-separation accidents, if improvements need to be made to equipment or facilities.
He also did not rule out the possibility of permanent closure of the Decatur plant, although such a decision would depend on how Firestone tire sales perform in the wake of the crisis, the newspaper said.
Kaizaki also said the cost of recalling all doubtful tires was expected to reach $400-500 million in the business year to next March, instead of the $350 million dollars originally projected.
COMMITMENT FROM BANKS
Bridgestone Corp, Japan`s largest car tire maker, also said on Tuesday it was set to agree with several Japanese banks to establish a new commitment line for $1 billion, supplementing its existing $500 million, to secure additional sources of funds in response to Moody`s Investors Service`s downgrade of its debt rating last week.
The company will also increase its annual dividend by two yen as planned, he told the Nihon Keizai Shimbun financial daily in a separate interview.
In that interview, he denied charges by Ford`s Nasser that Bridgestone/Firestone covered up problems with its tires fitted on Ford`s Explorers.
``A cover-up would mean criminal penalties. We have not been involved in a cover-up,`` he told the newspaper.
Questioned about Ford`s share of responsibility for the accidents, Kaizaki said: ``Does a blowout inevitably lead to a vehicle rolling over?
``Ford shares some of the responsibility,`` he added.
Kaizaki has maintained that it was not known what caused the problems leading to the accidents, adding the company had not deliberately withheld information on auto accidents overseas from U.S. authorities.
The reports of accidents and Firestone`s recall of 6.5 million 15-inch tires, announced on August 9, has led to what Kaizaki described as ``a near fatal blow`` to the Firestone brand.
The barrage of bad publicity surrounding the crisis, including an ear-bashing from U.S. lawmakers, ballooning lawsuits and possible criminal charges in Venezuela has led some experts to declare the Firestone brand on the brink of extinction.
Bridgestone`s shares have shed more than half of their value in the wake of the crisis, although they have stabilized in recent day. On Tuesday morning the share prices was at 1,280 yen, unchanged from the day before
Da steht auch oben die Sache mit dem Firestone-Management
Tschüs , topp2
Bridgestone Eyes Reshuffle
TOKYO (Reuters) - Japan`s Bridgestone Corp plans to decide on a reshuffle of top management at its U.S. Firestone unit this month and may temporarily close a key U.S. plant as it confronts a tire recall crisis, the tire maker`s president said.
Deflecting Ford Motor Co`s efforts to lay all the blame with Bridgestone/Firestone for accidents linked to its tires, Bridgestone President Yoichiro Kaizaki told the Asian Wall Street Journal, ``We aren`t admitting any defects with our tires.``
A spokesman confirmed the content of the interview, which was published on Tuesday.
Kaizaki also said Ford Motor shares some of the responsibility for a spate of fatal accidents in the United States involving its tires and, in most cases, Ford`s popular Explorer sports utility vehicle.
Recent statements by Jacques Nasser, Ford Motor`s chief executive, placed the blame squarely on the shoulders of Bridgestone/Firestone Inc, the Japanese tire maker`s U.S. unit, which made the suspect tires.
Kaizaki told the Journal that Bridgestone/Firestone might have to shut temporarily its factory in Decatur, Illinois, which produced many of the tires in the tread-separation accidents, if improvements need to be made to equipment or facilities.
He also did not rule out the possibility of permanent closure of the Decatur plant, although such a decision would depend on how Firestone tire sales perform in the wake of the crisis, the newspaper said.
Kaizaki also said the cost of recalling all doubtful tires was expected to reach $400-500 million in the business year to next March, instead of the $350 million dollars originally projected.
COMMITMENT FROM BANKS
Bridgestone Corp, Japan`s largest car tire maker, also said on Tuesday it was set to agree with several Japanese banks to establish a new commitment line for $1 billion, supplementing its existing $500 million, to secure additional sources of funds in response to Moody`s Investors Service`s downgrade of its debt rating last week.
The company will also increase its annual dividend by two yen as planned, he told the Nihon Keizai Shimbun financial daily in a separate interview.
In that interview, he denied charges by Ford`s Nasser that Bridgestone/Firestone covered up problems with its tires fitted on Ford`s Explorers.
``A cover-up would mean criminal penalties. We have not been involved in a cover-up,`` he told the newspaper.
Questioned about Ford`s share of responsibility for the accidents, Kaizaki said: ``Does a blowout inevitably lead to a vehicle rolling over?
``Ford shares some of the responsibility,`` he added.
Kaizaki has maintained that it was not known what caused the problems leading to the accidents, adding the company had not deliberately withheld information on auto accidents overseas from U.S. authorities.
The reports of accidents and Firestone`s recall of 6.5 million 15-inch tires, announced on August 9, has led to what Kaizaki described as ``a near fatal blow`` to the Firestone brand.
The barrage of bad publicity surrounding the crisis, including an ear-bashing from U.S. lawmakers, ballooning lawsuits and possible criminal charges in Venezuela has led some experts to declare the Firestone brand on the brink of extinction.
Bridgestone`s shares have shed more than half of their value in the wake of the crisis, although they have stabilized in recent day. On Tuesday morning the share prices was at 1,280 yen, unchanged from the day before
Da steht auch oben die Sache mit dem Firestone-Management
Tschüs , topp2
`Washington Post`: Ford Explorer auch mit anderen Reifen unsicher
WASHINGTON (dpa-AFX) - Der populäre Luxus-Geländewagen Ford Explorer hat nach einem Bericht der "Washington Post" möglicherweise einen Konstruktionsfehler, der zu den tödlichen Reifenunfällen beigetragen haben könnte. Bisher hatte Ford immer erklärt, die Unfälle mit über hundert Toten in den USA seien auf Fehler der Firestone-Reifen zurückzuführen.
Nach Angaben der Zeitung ergab aber eine Analyse der Zeitung, dass der Explorer auch mit anderen Reifen ein höheres Unfallrisiko hat als andere Freizeitgeländewagen. Der ehemalige Forschungsleiter der Nationalen Aufsichtsbehörde für den Straßenverkehr, James Fell, erklärte in der Zeitung, die statistischen Daten ließen vermuten, dass es ein Stabilitätsproblem geben könnte.
Ford wies die Angaben zurück. Die Zahl der untersuchten Unfälle sei zu klein, um daraus Schlüsse ziehen zu können. Außerdem ließen sich Geländewagen schlecht miteinander vergleichen, da sie in so vielen unterschiedlichen Größen und Varianten gebaut würden. Ford hatte nach Bekanntwerden der tödlichen Unfälle eine der größten Rückrufaktionen in der Geschichte begonnen. Insgesamt 6,5 Millionen Firestone-Reifen sollen ausgetauscht werden./DP/fl
WASHINGTON (dpa-AFX) - Der populäre Luxus-Geländewagen Ford Explorer hat nach einem Bericht der "Washington Post" möglicherweise einen Konstruktionsfehler, der zu den tödlichen Reifenunfällen beigetragen haben könnte. Bisher hatte Ford immer erklärt, die Unfälle mit über hundert Toten in den USA seien auf Fehler der Firestone-Reifen zurückzuführen.
Nach Angaben der Zeitung ergab aber eine Analyse der Zeitung, dass der Explorer auch mit anderen Reifen ein höheres Unfallrisiko hat als andere Freizeitgeländewagen. Der ehemalige Forschungsleiter der Nationalen Aufsichtsbehörde für den Straßenverkehr, James Fell, erklärte in der Zeitung, die statistischen Daten ließen vermuten, dass es ein Stabilitätsproblem geben könnte.
Ford wies die Angaben zurück. Die Zahl der untersuchten Unfälle sei zu klein, um daraus Schlüsse ziehen zu können. Außerdem ließen sich Geländewagen schlecht miteinander vergleichen, da sie in so vielen unterschiedlichen Größen und Varianten gebaut würden. Ford hatte nach Bekanntwerden der tödlichen Unfälle eine der größten Rückrufaktionen in der Geschichte begonnen. Insgesamt 6,5 Millionen Firestone-Reifen sollen ausgetauscht werden./DP/fl
Hallo, liest noch irgendjemand die bridgestone-Seite?
Wenn ja, könnte mir vielleicht jemand sagen, weshalb
die Aktie heute so plötzlich über 10% absackt? Ist es nur
der Umschwung in die High-Tech-Werte oder sind wieder ein paar
Millionen Reifen geplatzt?
Danke für eine Antwort!
Gruß PCK
Wenn ja, könnte mir vielleicht jemand sagen, weshalb
die Aktie heute so plötzlich über 10% absackt? Ist es nur
der Umschwung in die High-Tech-Werte oder sind wieder ein paar
Millionen Reifen geplatzt?
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Gruß PCK
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