MBX & "zeitnah", was könnte das bedeuten ? - 500 Beiträge pro Seite
eröffnet am 20.04.01 19:40:12 von
neuester Beitrag 13.05.01 09:17:54 von
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Zeitnah? Was? Vertragsabschluss?
Rücktritte? MBX-Witze? PK-Erklärungen?
Gewinnwarnungen? Wahrscheinlich der Anlegerbetrug!
Zeitnah zum Hype!
Man muss sich das mal vorstellen,
dieser Mensch kündigt vollmundig einen AB
an und lässt dann nichts mehr von sich hören.
Aus meiner Sicht unerhört.
Dem wollen ein paar übergeschnappte Anleger auch
noch eine Million den Khyber Pass hochschieben.
Gösta
Rücktritte? MBX-Witze? PK-Erklärungen?
Gewinnwarnungen? Wahrscheinlich der Anlegerbetrug!
Zeitnah zum Hype!
Man muss sich das mal vorstellen,
dieser Mensch kündigt vollmundig einen AB
an und lässt dann nichts mehr von sich hören.
Aus meiner Sicht unerhört.
Dem wollen ein paar übergeschnappte Anleger auch
noch eine Million den Khyber Pass hochschieben.
Gösta
Zeit ist illusion, es gibt sie nicht.
Sie ist nur ein handliches Modell um Ereignisse zu ordnen.
ciao ZO
Sie ist nur ein handliches Modell um Ereignisse zu ordnen.
ciao ZO
@Gösta
liegen bei dir jetzt auch schon die Nerven blank ??
ich habe mich heute von meinem Größten Teil MBX Aktien verabschiedet.
1300 St. bleiben noch im Depot - für alle Fälle !
Inzwischen werden ich mich mit anderen Aktien beschäftigen.
Managmant Data z. B.
gruß
realus
liegen bei dir jetzt auch schon die Nerven blank ??
ich habe mich heute von meinem Größten Teil MBX Aktien verabschiedet.
1300 St. bleiben noch im Depot - für alle Fälle !
Inzwischen werden ich mich mit anderen Aktien beschäftigen.
Managmant Data z. B.
gruß
realus
ZO,
der Tod ist immer zeitnah.
Gösta
der Tod ist immer zeitnah.
Gösta
Diese Frage habe ich mir zum ersten mal bewusst gestellt, als unser lieber H. Dohmeyer im Dezember 2 weitere Aufträge "zeitnah" ankündigte.
1 "zeitnah" ist demnach 5 Monate.
Ein Jahr hat demnach 2,4 zeitnahs.
Hoffe Dir mit der Antwort weiter geholfen zu haben.
1 "zeitnah" ist demnach 5 Monate.
Ein Jahr hat demnach 2,4 zeitnahs.
Hoffe Dir mit der Antwort weiter geholfen zu haben.
Die nächste Mahlzeit auch.
Es gibt keinen Tod, das Leben ist auch eine Illusion.
ciao ZO
ciao ZO
aha, realus ist also ausgestiegen. aber noch vor kurzem immer für einen lobgesang für mbx zu haben gewesen. wie sagte so schön ein boardteilnehmer: realus = real?
Das ist natürlich nur eine Sichtweise.
Eine von vielen.
Es gibt immer mehr als eine.
Und viele können parallel ohne Widerspruch existieren.
Faszinierend.
ciao ZO
Eine von vielen.
Es gibt immer mehr als eine.
Und viele können parallel ohne Widerspruch existieren.
Faszinierend.
ciao ZO
Verlust ist zeitnaher als Gewinn.
man könnte auch sagen, die zeit naht um sich aus mbx zu verabschieden.
ps
ich weiss noch immer nicht, wie man hier links reinstellt,
erbarmt sich jemand?
ps
ich weiss noch immer nicht, wie man hier links reinstellt,
erbarmt sich jemand?
Leerzeichen weglassen:
[ url ]http://www.yahoo.de[ /url ]
http://www.yahoo.de
[ img ]http://eur.i1.yimg.com/eur.yimg.com/i/de/g/m5.gif[ /img ]
bekomme ich dafür auch was interessantes zum Klicken ???
[ url ]http://www.yahoo.de[ /url ]
http://www.yahoo.de
[ img ]http://eur.i1.yimg.com/eur.yimg.com/i/de/g/m5.gif[ /img ]
bekomme ich dafür auch was interessantes zum Klicken ???
28% gewinn mit dieser schrottaktie zu erzielen, ist auch nicht schlecht, wenn man ein wenig nervenkitzel ertragen und sich wieder zeitigst von diesem risikoinvestment trennen kann.
da staunt der laie und gösta wundert sich.
gut, andere haben damit schon mehr verdient, aber in dieser zeit und trotz eigener kritik....
nun wirds aber selbst zum mbx-zocken zu heiß.
indikator: selbst gösta und co scheinen so langsam das sinkende schiff zu verlassen, oder zumindest sinkt die einst unverbrüchliche zuversicht.
meine empfehlung
enfant terrible
da staunt der laie und gösta wundert sich.
gut, andere haben damit schon mehr verdient, aber in dieser zeit und trotz eigener kritik....
nun wirds aber selbst zum mbx-zocken zu heiß.
indikator: selbst gösta und co scheinen so langsam das sinkende schiff zu verlassen, oder zumindest sinkt die einst unverbrüchliche zuversicht.
meine empfehlung
enfant terrible
@times
bin ja nicht ganz ausgestiegen, habe ja noch 1300 St.
Was mich mich nachdenklich stimmt, war die Ankündigung eines AB seitens S.D. für Anfang dieser Woche und nichts kam. Auch sollten ja bereits die ersten Kunden beliefert werden und mind. 1 Kunde bekanntgegeben werden.
Leider kommen immer nur Versprechungen !
Bin jedoch weiterhin positiv für den iTV Bereich. Vielleicht ist die Zeit noch nicht reif. Aber in einem Jahr siehts besser aus, auch für MBX, wenn sie noch nicht Konkurs gegangen sind.
gruß
realus
bin ja nicht ganz ausgestiegen, habe ja noch 1300 St.
Was mich mich nachdenklich stimmt, war die Ankündigung eines AB seitens S.D. für Anfang dieser Woche und nichts kam. Auch sollten ja bereits die ersten Kunden beliefert werden und mind. 1 Kunde bekanntgegeben werden.
Leider kommen immer nur Versprechungen !
Bin jedoch weiterhin positiv für den iTV Bereich. Vielleicht ist die Zeit noch nicht reif. Aber in einem Jahr siehts besser aus, auch für MBX, wenn sie noch nicht Konkurs gegangen sind.
gruß
realus
@zimtochse
danke, hier ein netter link, aber erst ab jg 45 beginnnen,
die davor kannst du vergessen.
http://www.stratsplace.com/labels_mouton.html
sagst du mir bitte noch, wo ich kopieren muss, um
danke, hier ein netter link, aber erst ab jg 45 beginnnen,
die davor kannst du vergessen.
http://www.stratsplace.com/labels_mouton.html
sagst du mir bitte noch, wo ich kopieren muss, um
mouton?
du bist im falschen thread.
hier ist "the art of selters".
du bist im falschen thread.
hier ist "the art of selters".
na gut, dann ein lied
"Eins, zwei, drei, vier, fünf, sechs, sieben,
wo ist mein Papier geblieben?
Niemand weiß wie es geschah,
plötzlich war es nicht mehr da..."
(Peter Kreuder/H.F.Beckmann, aus "Hallo, Janine")
"Eins, zwei, drei, vier, fünf, sechs, sieben,
wo ist mein Papier geblieben?
Niemand weiß wie es geschah,
plötzlich war es nicht mehr da..."
(Peter Kreuder/H.F.Beckmann, aus "Hallo, Janine")
ist immer wieder witzig, dieses Hängen am Ursache-Wirkung-Prinzip,
dabei sollte man ZO´s Ausführungen auch auf diesen Teil der Wahrnehmung
ausdehnen...
Gruß
Rock
dabei sollte man ZO´s Ausführungen auch auf diesen Teil der Wahrnehmung
ausdehnen...
Gruß
Rock
n` abend jungs,
fehlen euch nich auch langsam die neuen auftraege fuer met@box? fuer 2001 sind se ja dicke ausgelastet und koennen nix mehr annehmen, das hab ich schon kapiert. aber : bei den vorlaufzeiten, die wir bisher hatten, muessen jetzt eigentlich schon die 2003er umsaetze aquiriert worden sein. da hoer ich nur nix. moeglich, das ich taub bin. bei den 2002er umsaetzen hoer ich eigentlich auch nix. muss doch noch mal zum ohrenarzt.
phelps
fehlen euch nich auch langsam die neuen auftraege fuer met@box? fuer 2001 sind se ja dicke ausgelastet und koennen nix mehr annehmen, das hab ich schon kapiert. aber : bei den vorlaufzeiten, die wir bisher hatten, muessen jetzt eigentlich schon die 2003er umsaetze aquiriert worden sein. da hoer ich nur nix. moeglich, das ich taub bin. bei den 2002er umsaetzen hoer ich eigentlich auch nix. muss doch noch mal zum ohrenarzt.
phelps
Sehr interessanter Gedankengang, Phelps. Moechte gerne wisse, was MBX und Aktionaere dazu zu sagen haben.
Also, meldet Euch
Also, meldet Euch
Nee nee, schon richtig so. Auftragsannahmestop.
Die sollen sich in 5 Jahren wieder melden, dann kriegen sie 2010 Ihren Krempel auch sicher . Bis 2005 haben wir genug zu tun mit dem bisherigen Kram.
R.
Die sollen sich in 5 Jahren wieder melden, dann kriegen sie 2010 Ihren Krempel auch sicher . Bis 2005 haben wir genug zu tun mit dem bisherigen Kram.
R.
Met@box !!!!!
Met@box !!!!!
Met@box !!!!!
wwwwwwwwwwwwwaaaaaaaaauuuuuuuuuuuu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Der Knaller !!!!!!! oder NICHT ??????????
Met@box !!!!!
Met@box !!!!!
wwwwwwwwwwwwwaaaaaaaaauuuuuuuuuuuu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Der Knaller !!!!!!! oder NICHT ??????????
Noch einmal, für den letzten
slow-in-the-up-take-Anleger:
Ich persönlich bin überzeugt,
dass mbx nächste Woche auf weit
unter 1 fällt.
Das besagt aber nicht, dass die
Aktie bis Jahresende nicht auch wieder
auf über 10 steigen kann.
Schlechte Zeiten für Zocker,
nicht für Mittelfrist- und Langzeitanleger.
Damit die Enttäuschung am Freitagabend
nicht ganz so groß wird, verbreite ich
vorsorglich schon mal etwas Pessimismus.
slow-in-the-up-take-Anleger:
Ich persönlich bin überzeugt,
dass mbx nächste Woche auf weit
unter 1 fällt.
Das besagt aber nicht, dass die
Aktie bis Jahresende nicht auch wieder
auf über 10 steigen kann.
Schlechte Zeiten für Zocker,
nicht für Mittelfrist- und Langzeitanleger.
Damit die Enttäuschung am Freitagabend
nicht ganz so groß wird, verbreite ich
vorsorglich schon mal etwas Pessimismus.
@ Gösta
Getreu dem Motto, daß an der Börse oft genau das Gegenteil
von dem passiert, was alle denken, glaube ich mal, daß der
Kurs nicht unter 1 € fällt.
(nur so ein Intuition ...)
Gruß PT
Getreu dem Motto, daß an der Börse oft genau das Gegenteil
von dem passiert, was alle denken, glaube ich mal, daß der
Kurs nicht unter 1 € fällt.
(nur so ein Intuition ...)
Gruß PT
MBX ist dies die grösste Lügengeschichte aller Zeiten ????
PT
anticipation is all.
anticipation is all.
MEDIACAST, ECC e-CAST CREATE THE LARGEST SPRINGTIME BROADBAND COMMUNICATIONS EVENT IN EUROPE
The information below and relating to exhibitorson linked pages has been provided by exhibition organisers Reed Exhibitions and the exhibiting companies themselves in March 2001 and is believed to be correct at the time of being uploaded, providing a useful guide to exhibitors at the event and their areas of operation. However, the statements and views presented are NOT those of advanced-television.com which has not undertaken verification of the accuracy or otherwise of this data.
Cable & Satellite MEDIACAST, ECC and e-CAST together create Europe`s largest springtime event for the broadband market, occupying over 19,000 square meters (204,000 square feet) at ExCeL. Cable & Satellite MEDIACAST with its strength in wireless satellite and broadcast, and ECC`s wireline focus on digital cable and telecoms together create the ultimate broadband event. e-CAST the new event for streaming media runs alongside both shows and gives an insight into streaming technologies and media over broadband platforms. All three shows take place from the 21-23 May 2001 at the ExCeL Exhibition & Conference Centre, London`s brand new state-of-the-art exhibition venue. (www.mediacast.co.uk or www.ecc-convention.com).
The MEDIACASTand ECC events are designed specifically to enable broadcasters, service providers, content owners and network operators to select the optimal business model, the right mix of applications, and the appropriate supporting technology, to enable them to fully exploit convergence on any platform. At e-CAST streaming media technology will be showcased alongside broadband distribution systems. This will create the definitive forum exploring the commercial opportunities for rich media streamed to the home and business.
"The combination of the ECC and MEDIACAST shows reflect the larger forces shaping broadband communications," said Dawn Emms, Market Development Manager, Harmonic Inc. "As a solutions provider to the cable, satellite, wireless and telecom markets, we are excited to be participating in this event."
Neil Cook Exhibition Manager, "The event will be 30% bigger than it`s ever been before, with over 300 exhibitors participating across ECC, MEDIACAST and e-CAST. There is a fresh new feeling to the event with a great new venue, a strategic conference programme, and a new focus on streaming media. There are a significant number of new exhibitors, with over 70 companies exhibiting who have never been seen before at ECC or MEDIACAST. The event has a more compelling offering than ever for the estimated 10,000 audience."
New this year is "The Convergence Summit", a major strategy conference, featuring over 30 senior executives who will share their expertise and knowledge of the opportunities facing companies operating in the broadband arena. Key strategic thinkers will analyse the effects of media convergence within the highly technical, fast moving telecoms/broadcasting markets and provide a vision of the business models that might successfully exploit the latest technical advances. Speakers include: Ben Andradi, President and COO for BT Openworld Jerry Roest Group MD for Internet & Strategy at NTL Yves Elsen Marketing and Commercial Director for SES/ASTRA Patrick Vittet-Philippe, Expert Adviser to the European Commission - DG Enterprise Melanie Leach, Director of Programming, TwoFourTV Garry Stephen, MD of DIVA Europe Alex Heath, CEO of VirginNet Bruce Lynn, UK Director of Network Solutions for Microsoft UK RŽgis Saint Girons, MD and Senior VP for Open TV Europe Philip Hooper, Head of Broadcast Networks for Madge.web
Visitors can also benefit from over 50 FREE on-floor seminars on the latest products and technology issues facing the industry, they take place throughout the 3-day event. The programme includes seminars on: broadband Interactive; broadband services via satellite: video streaming; creating new revenue streams for service providers, common interface - conditional access and beyond; interactive content; interoperability; publishing content across multiple platforms; and the home gateway.
For event information or tickets access the Internet on http://www.mediacast.co.uk/ or http://www.ecc-convention.com
MEDIACAST 2001 is the must see event for everyone launching or operating a broadband service!
Met@box AG (MEDIACAST Exhibitor)
Contact: Aenne Schaper
Tel: +49-(0)5121-75 33 116
Fax: +49-(0)5121-75 33 75
Stand No: K 60
e-mail: schaper@metabox.de
Website: http://www.metabox.de
Met@box AG is a high-tech company specialised in the development and distribution of sophisticated hardware and software solutions for interactive TV applications (iTV). Founded in 1996, the company has focussed on the creation of a new, universal type of medium that represents a seamless combination of multimedia, internet and classical television. Defending its role as a pioneer in this field, Met@box AGs most recent product, the met@box 1000, offers user-friendly interactive TV including advanced features like analog/digital TV, DVB (S,T,C), payTV, internet, E-Mail and DVD. The integration of six subsidiaries into the parent company ensures the production of strong synergy effects for all participants incorporated in Met@box AG. The company is quoted on the New Market, Frankfurt (WKN 692120).
Products & Services on offer at the Event:
met@box 1000 - set-top box for iTV: The modular products met@box 1000, which are compatible with any television set, makes interactive TV a reality, while its integration of the digital television standard (DVB) ensures that it can conform to the TV transmission standard of the future.
Consumers will be able to play DVDs, CDs and MP3 files, as well as use PayTV, download complete feature films from the Internet, or surf on the Web for unlimited time while simultaneously watching TV (through PIP - picture in picture).
New Product Launch:
met@box 1000 - set-top box for iTV: Pelase see above for more details.
The information below and relating to exhibitorson linked pages has been provided by exhibition organisers Reed Exhibitions and the exhibiting companies themselves in March 2001 and is believed to be correct at the time of being uploaded, providing a useful guide to exhibitors at the event and their areas of operation. However, the statements and views presented are NOT those of advanced-television.com which has not undertaken verification of the accuracy or otherwise of this data.
Cable & Satellite MEDIACAST, ECC and e-CAST together create Europe`s largest springtime event for the broadband market, occupying over 19,000 square meters (204,000 square feet) at ExCeL. Cable & Satellite MEDIACAST with its strength in wireless satellite and broadcast, and ECC`s wireline focus on digital cable and telecoms together create the ultimate broadband event. e-CAST the new event for streaming media runs alongside both shows and gives an insight into streaming technologies and media over broadband platforms. All three shows take place from the 21-23 May 2001 at the ExCeL Exhibition & Conference Centre, London`s brand new state-of-the-art exhibition venue. (www.mediacast.co.uk or www.ecc-convention.com).
The MEDIACASTand ECC events are designed specifically to enable broadcasters, service providers, content owners and network operators to select the optimal business model, the right mix of applications, and the appropriate supporting technology, to enable them to fully exploit convergence on any platform. At e-CAST streaming media technology will be showcased alongside broadband distribution systems. This will create the definitive forum exploring the commercial opportunities for rich media streamed to the home and business.
"The combination of the ECC and MEDIACAST shows reflect the larger forces shaping broadband communications," said Dawn Emms, Market Development Manager, Harmonic Inc. "As a solutions provider to the cable, satellite, wireless and telecom markets, we are excited to be participating in this event."
Neil Cook Exhibition Manager, "The event will be 30% bigger than it`s ever been before, with over 300 exhibitors participating across ECC, MEDIACAST and e-CAST. There is a fresh new feeling to the event with a great new venue, a strategic conference programme, and a new focus on streaming media. There are a significant number of new exhibitors, with over 70 companies exhibiting who have never been seen before at ECC or MEDIACAST. The event has a more compelling offering than ever for the estimated 10,000 audience."
New this year is "The Convergence Summit", a major strategy conference, featuring over 30 senior executives who will share their expertise and knowledge of the opportunities facing companies operating in the broadband arena. Key strategic thinkers will analyse the effects of media convergence within the highly technical, fast moving telecoms/broadcasting markets and provide a vision of the business models that might successfully exploit the latest technical advances. Speakers include: Ben Andradi, President and COO for BT Openworld Jerry Roest Group MD for Internet & Strategy at NTL Yves Elsen Marketing and Commercial Director for SES/ASTRA Patrick Vittet-Philippe, Expert Adviser to the European Commission - DG Enterprise Melanie Leach, Director of Programming, TwoFourTV Garry Stephen, MD of DIVA Europe Alex Heath, CEO of VirginNet Bruce Lynn, UK Director of Network Solutions for Microsoft UK RŽgis Saint Girons, MD and Senior VP for Open TV Europe Philip Hooper, Head of Broadcast Networks for Madge.web
Visitors can also benefit from over 50 FREE on-floor seminars on the latest products and technology issues facing the industry, they take place throughout the 3-day event. The programme includes seminars on: broadband Interactive; broadband services via satellite: video streaming; creating new revenue streams for service providers, common interface - conditional access and beyond; interactive content; interoperability; publishing content across multiple platforms; and the home gateway.
For event information or tickets access the Internet on http://www.mediacast.co.uk/ or http://www.ecc-convention.com
MEDIACAST 2001 is the must see event for everyone launching or operating a broadband service!
Met@box AG (MEDIACAST Exhibitor)
Contact: Aenne Schaper
Tel: +49-(0)5121-75 33 116
Fax: +49-(0)5121-75 33 75
Stand No: K 60
e-mail: schaper@metabox.de
Website: http://www.metabox.de
Met@box AG is a high-tech company specialised in the development and distribution of sophisticated hardware and software solutions for interactive TV applications (iTV). Founded in 1996, the company has focussed on the creation of a new, universal type of medium that represents a seamless combination of multimedia, internet and classical television. Defending its role as a pioneer in this field, Met@box AGs most recent product, the met@box 1000, offers user-friendly interactive TV including advanced features like analog/digital TV, DVB (S,T,C), payTV, internet, E-Mail and DVD. The integration of six subsidiaries into the parent company ensures the production of strong synergy effects for all participants incorporated in Met@box AG. The company is quoted on the New Market, Frankfurt (WKN 692120).
Products & Services on offer at the Event:
met@box 1000 - set-top box for iTV: The modular products met@box 1000, which are compatible with any television set, makes interactive TV a reality, while its integration of the digital television standard (DVB) ensures that it can conform to the TV transmission standard of the future.
Consumers will be able to play DVDs, CDs and MP3 files, as well as use PayTV, download complete feature films from the Internet, or surf on the Web for unlimited time while simultaneously watching TV (through PIP - picture in picture).
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