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    AMAZON - geht es wieder aufwärts? (Seite 449)

    eröffnet am 26.02.06 14:46:57 von
    neuester Beitrag 13.05.24 15:45:02 von
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      schrieb am 21.12.07 16:42:32
      Beitrag Nr. 467 ()
      Musikindustrie legt sich mit Amazon an

      Streit um Billigimporte aus Nicht-EU-Ländern

      Ausgerechnet im wichtigen Weihnachtsgeschäft lieferte sich die Musikindustrie eine heftige Auseinandersetzung mit Amazon: Der Online-Händler nahm Anfang dieser Woche fast alle Top-100-Titel der Musikkonzerne Sony BMG und Warner sowie ausgewählte Verkaufsschlager von Universal und EMI aus dem Angebot. Für einige Tage waren die aktuellen Alben der Top-Stars von Celine Dion bis James Blunt und von Amy Winehouse bis Mark Medlock nicht bestellbar, berichtet das Nachrichtenmagazin 'Der Spiegel' (kommende Ausgabe). Hintergrund: Kurz zuvor hatten die führenden Musikkonzerne Amazon abgemahnt, weil bei dem Online-Händler immer wieder deutlich billigere Importe aus Nicht-EU-Ländern von vielen Top-Alben statt der regulären CDs angeboten wurden. Amazon solle das ab sofort unterlassen.

      Die Antwort kam prompt und war ein Beweis, welche Marktmacht der Online-Händler inzwischen hat: Nicht nur die beanstandeten Platten wurden aus dem Angebot geworfen, sondern gleich fast alle aktuellen Alben von zumindest zwei der größten Musikkonzerne. Erst nach einem Krisengespräch zwischen Musikindustrie und Amazon nahm das Online-Kaufhaus wieder alle Alben ins Angebot und entfernte die von den Plattenfirmen als illegal angesehenen Importe. Allerdings sei die Auseinandersetzung damit noch nicht vorbei, wie ein Top-Manager eines Musikkonzerns betont: „Das ist nur ein Waffenstillstand, die Kuh ist noch lange nicht vom Eis.“ Ein anderer Top-Manager ärgert sich vor allem über den Zeitpunkt des Streits: „Wie es passieren konnte, sich ausgerechnet im Weihnachtsgeschäft mit Amazon anzulegen, ist völlig rätselhaft.“ Amazon wollte sich zu Details des Vorgangs nicht äußern. (as)

      [ Freitag, 21.12.2007, 10:37 ]

      http://de.internet.com/index.php?id=2053642

      lg :cool:


      sowie:


      21. Dezember 2007


      KRACH MIT MUSIKINDUSTRIE

      Amazon schmeißt Top-Titel aus dem Angebot

      Krasser Machtkampf mitten im Weihnachtsgeschäft: Wegen billiger Import-Alben im Amazon-Angebot beschwerten sich nach SPIEGEL-Informationen mehrere Musikkonzerne bei dem Online-Händler. Der verbannte daraufhin etliche Toptitel etwa von Sony BMG und Universal für mehre Tage aus dem Angebot.

      Hamburg – Radikale Machtdemonstration: Fast alle Top-100-Titel von Sony BMG und Warner Music schmiss Amazon aus dem Angebot, dazu noch etliche Verkaufsschlager von Universal und EMI . Für einige Tage waren so etwa die aktuellen Alben von Top-Stars wie Celine Dion, James Blunt, Amy Winehouse oder Mark Medlock nicht bestellbar.

      Sängerin Amy Winehouse: Für mehrere Tage war ihre CD bei Amazon nicht erhältlich
      Kurz zuvor hatten die führenden Musikkonzerne Amazon abgemahnt, weil bei dem Online-Händler immer wieder deutlich billigere Importe aus Nicht-EU-Ländern von vielen Top-Alben statt der regulären CDs angeboten wurden. Amazon solle das ab sofort unterlassen. Die Antwort kam prompt: Nicht nur die beanstandeten Platten wurden aus dem Angebot geworfen, sondern gleich fast alle aktuellen Alben von zumindest zwei der größten Musikkonzerne.

      Erst nach einem Krisengespräch zwischen Musikindustrie und Amazon nahm das Online-Kaufhaus wieder alle Alben ins Angebot und entfernte die von den Plattenfirmen als illegal angesehenen Importe. Allerdings sei die Auseinandersetzung damit noch nicht vorbei, wie ein Top-Manager eines Musikkonzerns betont: "Das ist nur ein Waffenstillstand, die Kuh ist noch lange nicht vom Eis." Ein anderer Top-Manager ärgert sich vor allem über den Zeitpunkt des Streits: "Wie es passieren konnte, sich ausgerechnet im Weihnachtsgeschäft mit Amazon anzulegen, ist völlig rätselhaft." Amazon wollte sich zu Details des Vorgangs nicht äußern.

      http://www.spiegel.de/wirtschaft/0%2C1518%2C524884%2C00.html

      lg :cool:


      und:


      21.12.2007

      Musikindustrie stänkert

      Ausgerechnet im wichtigen Weihnachtsgeschäft lieferte sich die Musikindustrie eine heftige Auseinandersetzung mit Amazon: Der Onlinehändler nahm Anfang dieser Woche fast alle Top-100-Titel der Musikkonzerne Sony BMG und Warner sowie ausgewählte Verkaufsschlager von Universal und EMI aus dem Angebot.

      Hamburg - Für einige Tage waren die aktuellen Alben der Top-Stars von Celine Dion bis James Blunt und von Amy Winehouse bis Mark Medlock nicht bestellbar. Hintergrund: Kurz zuvor hatten die führenden Musikkonzerne Amazon abgemahnt, weil bei dem Onlinehändler immer wieder deutlich billigere Importe aus Nicht-EU-Ländern von vielen Topalben statt der regulären CDs angeboten wurden. Das berichtet das Nachrichten-Magazin DER SPIEGEL Amazon solle das ab sofort unterlassen, hieß es vonseiten der Musikindustrie.


      Musikkonzerne kontra Amazon: "Die Kuh ist noch lange nicht vom Eis"

      Die Antwort kam prompt und war ein Beweis, welche Marktmacht der Onlinehändler inzwischen hat: Nicht nur die beanstandeten Platten wurden aus dem Angebot geworfen, sondern gleich fast alle aktuellen Alben von zumindest zwei der größten Musikkonzerne.

      Erst nach einem Krisengespräch zwischen Musikindustrie und Amazon nahm das Onlinekaufhaus wieder alle Alben ins Angebot und entfernte die von den Plattenfirmen als illegal angesehenen Importe. Allerdings sei die Auseinandersetzung damit noch nicht vorbei, wie ein Topmanager eines Musikkonzerns betont: "Das ist nur ein Waffenstillstand, die Kuh ist noch lange nicht vom Eis."

      Ein anderer Topmanager ärgert sich vor allem über den Zeitpunkt des Streits: "Wie es passieren konnte, sich ausgerechnet im Weihnachtsgeschäft mit Amazon anzulegen, ist völlig rätselhaft." Amazon wollte sich zu Details des Vorgangs nicht äußern.

      manager-magazin.de

      http://www.manager-magazin.de/it/artikel/0%2C2828%2C524852%2…


      lg :D
      Avatar
      schrieb am 20.12.07 18:12:37
      Beitrag Nr. 466 ()
      Seattle - ad.hoc.news
      Bei Amazon.com hat Analyst Ed Weller vom Broker ThinkEquity Partners seine Gewinnschätzung angehoben.

      Der Onlinehändler, der knapp 50% seines Umsatzes im Ausland verdient, profitiere vom immer noch niedrigen Dollar, heißt es. Weller erwartet jetzt für das Gesamtjahr 2007 einen Umsatz von 14,54 Milliarden Dollar (vorher: 14,36 Milliarden Dollar) und korrigierte seine Gewinnschätzung auf 1.11 Dollar je Aktie (vorher: 1.09 Dollar). Der Analyst bekräftigt seine Kaufempfehlung und sein Kursziel von 110 Dollar. Amazon fällt 2,65% auf 89,95 Dollar. Derzeit belastet eine Meldung von Comscore. Demnach wachsen die US-Onlinekäufe in diesem Jahr langsamer als im Vorjahr. - (© BörseGo AG 2007)

      Quelle: BoerseGo

      http://www.stock-world.de/nachrichten/columns/2460397-Amazon…


      lg :cool:
      Avatar
      schrieb am 20.12.07 13:41:58
      Beitrag Nr. 465 ()
      Amazon for Rent
      By Tim Beyers December 18, 2007

      If software-as-a-service (SaaS) is the new "it" technology, then 13-year-old Amazon.com (Nasdaq: AMZN) may be the new "it" tech stock.

      On Friday, the e-tailer announced that it had begun testing a Web service called SimpleDB that allows any customer, anywhere, to rent database processing power rather than purchase software from Oracle (Nasdaq: ORCL), IBM (NYSE: IBM), or Sybase (NYSE: SY).

      Talk about Rule Breaking.
      But it's actually more than that. If enacted as planned, Simple DB would join existing Web services dubbed "Elastic Computing Cloud" and "Simple Storage Service," which, together, provide facilities for processing transactions and storing data. Mix in a database, and you've got everything a fledgling e-commerce operation could need.

      You know what that means. Amazon -- like Salesforce.com (NYSE: CRM), SuccessFactors (Nasdaq: SFSF), RightNow Technologies (Nasdaq: RNOW), and soon-to-be-public NetSuite -- is expanding its SaaS offering. Only instead of renting out software for customer service or other business functions, Amazon is renting out infrastructure -- e-office space in an already vast and still growing digital world.

      How much money will come of this? That's a tough question. But I wonder whether it's the wrong one to ask. We all know that Amazon is an e-tailer first. We also know it has logistics and revenue-sharing partnerships with other e-tailers. From the most recent 10-Q: "We expanded our fulfillment capacity during the nine months ended September 30, 2007, and throughout 2006 through gains in efficiencies as well as increases in leased warehouse space. This expansion is designed to accommodate greater selection and in-stock inventory levels and meet anticipated shipment volumes from sales of our own products as well as sales by third parties for which we provide the fulfillment." [Emphasis added.]

      Shouldn't more e-tailers result in more revenue and, thereby, more profits? Seems so to me. And, apparently, to Amazon.

      Welcome to the SaaS party.

      http://www.fool.com/investing/general/2007/12/18/amazon-for-…


      sowie


      5 Things to Learn From Amazon.com
      By Rick Aristotle Munarriz December 11, 2007


      I blame the Hollywood screenwriters' strike.

      At least that's how I'm justifying the gobs of time I find myself spending trolling for monster deals in the virtual aisles of Amazon.com (Nasdaq: AMZN) in recent days. I'm bored. There are bargains to be had. I may as well use the strike as a scapegoat.

      After religiously scouring Amazon's best-seller lists during the telltale holiday shopping season, I have also learned a lot about where the hot gifts are and how Amazon is orchestrating its perpetually fluctuating sale prices.

      Let me save you some time by pouring out the many lessons that Amazon.com has taught me as an investor.

      1. Apple is going to make a killing
      Everyone figures that the new iPods will be brisk sellers. Despite the carrier-exclusive deal, iPhones should be a hot cell-phone product. However, do you realize that Apple (Nasdaq: AAPL) is selling a ton of its flagship computing products, too?

      As of this morning, six of the nine top-selling products at Amazon are MacBook and iMac systems. Only a steeply discounted Nokia (NYSE: NOK) tablet PC and a pair of marked-down Hewlett-Packard (NYSE: HPQ) laptops are crashing the party. And the dominance doesn't end there -- head out to Amazon's software store, and many of the hottest titles are for the Apple platform.

      Will it be fair to classify Apple as a mere niche player in personal computing by the time the holiday dollars have been accounted for? Those "I'm a Mac, I'm a PC" ads appear to be resonating with consumers. What's Apple's market share heading into this quarter -- 6% or so? It doesn't take much of a gain to move the needle at that level, and anecdotal evidence points to the needle giving the Richter scale a run for its money this season.

      2. Barbie deserves your pity
      After Mattel (NYSE: MAT) signed up nearly 3 million users to its BarbieGirls.com virtual community, I felt sure that Barbie was back. Even Mattel's stigma over the embarrassing wave of recalls couldn't get in the way of this viral hotshot.

      The clincher at the time was this: The community was free, but Barbie was rolling out $80 Barbie dolls that doubled as digital music players. The stylish players would also unlock certain areas and accessories within the BarbieGirls community.

      Slam-dunk? Not exactly. Over the past week, Amazon has been marking them down to less than $20. Small discounts are fine, but when you're chopping 75% off the list price, it starts to feel more like a clearance sale.

      3. Amazon is sneaky
      Pulling the trigger on a purchase at Amazon is tricky because the prices can fluctuate wildly. However, one tactic in particular means either sheer genius on the part of Amazon or sheer frustration on the part of a potential buyer.

      Amazon appears to be orchestrating demand by offering steep discounts on products, then occasionally raising them once the items climb the bestseller list. Obviously, Amazon has every right to do that, even if it's an illusion. I'll tell you where it gets dicey, though: Let's say Amazon is stocking the same item in three different colors. The list price is the same for each, but the prices for the individual colors are all over the map.

      I'll even give you a specific example. A few days ago, the Sanyo Xacti HD700 camcorder was fetching $520 for silver, $380 for red, and $350 for brown. The brown model crept higher on the bestseller list; it is now priced at $500, with the silver version marked down to $400. Consumers who may not know any better may wind up grabbing the priciest model without realizing the strings that were pulled along the way. It's a shrewd strategy at Amazon, but it's also one that could backfire if consumers grow weary of the practice.

      4. Online video rocks on Amazon
      I'm not sure when Amazon began offering video clips on select items to go with the snapshots. The first one I ever saw was back in June, when Amazon teamed up with Starbucks' (Nasdaq: SBUX) Hear Music to promote Paul McCartney's new CD.

      There are a ton of clips now, especially in the toy store. That is perfect, giving parents the ability to check out toys and games in action to make sure they're appropriate and easy to assemble.

      5. Amazon really wants the Kindle to rock
      Even though it's been out of stock for weeks, with delivery dates pushed into 2008, Amazon continues to promote its e-book reader on its landing page. One can argue that all the buzz is simply pushing traffic to resellers such as eBay (Nasdaq: EBAY), where Kindles have been fetching as much as double their $399 retail price, but Amazon isn't going to mind the "hot gift" publicity.

      Let's just hope its production can keep up with the demand it has created. The real gravy with the Kindle is in the digitally delivered books, magazines, and newspapers, and those need a large user base to truly take off.

      So those are the five lessons. Now let's hope the Writers Guild of America can come to agreeable terms with the networks, so I can have a reason to pry myself away from an overloaded Amazon shopping cart.


      lg :cool:
      Avatar
      schrieb am 20.12.07 08:52:05
      Beitrag Nr. 464 ()
      im prinzip traut sich keiner eine konkrete schätzung für jannuar zu machen-time will tell.ich glaube auch,das niemand in 2008 bei dem KGV von einer "verdopplung" ausgeht-aber gesundes wachstum darf man sich schon erwarten,da defensiv-titel bei gleichzeitigem eintritt und difersifikation in verschiedenen standbeinen und märkten-IMHO.von den computer-u. internetaktivitäten hat man in dem artikel wieder mal gar nichts berichtet-entweder,weil es noch in den berühmten kinderschuhen steckt oder weil es eben noch eine zeit ev. andauern kann,bis der markt das realisiert-nobody knows:


      Wading into Amazon's murky water
      Stock Spotlight: The online retailer's stock has grown by leaps and bounds in 2007. But is Wall Street too optimistic?

      December 19 2007: 6:57 PM EST



      Amazon hopes to create a market for downloadable books and magazines with its new Kindle device.


      NEW YORK (CNNMoney.com) -- Still haven't finished buying all the gifts you need for the holidays? If so, odds are you may be rushing to Amazon.com for those last minute presents.

      The popular online retailer is expected to have a huge fourth quarter - analysts expect the company's earnings to more than double and sales to increase 34.5 percent over last year.

      This caps what has been an amazing year for Amazon (AMZN, Fortune 500) on Wall Street. The stock is up more than 120 percent, making it the fifth best-performer in the S&P 500 index.

      For the full year, Amazon is expected to report that earnings will be up nearly 150 percent and that sales will rise 35 percent. Wall Street has high hopes for 2008 as well, with analysts forecasting sales growth of 26 percent and profit growth of 45 percent.

      Amazon.com is "arguably stronger than any other company on the Internet other than Google (GOOG, Fortune 500)," said Stifel Nicolaus analyst Scott Devitt.

      But is all this good news already factored into the share price of Amazon.com? The stock has been hot before and burned many investors. Shares surged in 1998 and 1999 but plunged 80 percent in 2000 and another 30 percent in 2001 after the dot-com bubble burst. Still, many analysts do not expect history to repeat itself.

      Prime numbers
      Amazon has spent heavily to build out features such as personalized recommendations, its one-click purchasing system and Amazon Prime service for frequent shoppers. Those investments may have hurt profits in the past but really began to pay off significantly in 2007.

      Amazon Prime, which gives customers shipping discounts for a yearly fee, gives customers more incentive to shop online instead of going to the store, wrote Jeffrey Lindsay of Bernstein Research in a report. He likens it to club programs similar to what you would find at retailers like Costco (COST, Fortune 500).

      Lindsay estimates that Prime, which launched in the U.S. in 2005, and was rolled out to Japan, the U.K. and Germany this year, has helped Amazon generate enough new sales to offset increased shipping expenses.

      To that end, even though net shipping costs rose 39 percent in the third quarter from a year ago, Amazon's revenue in the quarter increased by 41 percent.

      Overall, Amazon has done a better job recently of keeping costs down - in the third quarter, operating expenses were up just 26 percent.

      And the company's recent investment in payment service Bill Me Later could reduces costs even further.

      Amazon announced earlier this month it was buying a stake in Bill Me Later, which lets people shop online without using a credit card and that it would add the Bill Me Later feature to its site. According to Devitt, this could help Amazon lower its payment process costs by about two percent.

      Moving into new markets
      Amazon has also never been afraid to expand into new markets. That has often made investors nervous but it's a strategy that worked well in 2007.

      The company still is known primarily as a site to buy books, music and DVDs. Sales of media products accounted for nearly two-thirds of Amazon's sales in the first nine months of this year.

      But Amazon has also boosted its presence in other areas, such as electronics, toys, apparel and appliances. Sales of electronics and general merchandise now account for 33 percent of total revenue, up from 29 percent in the first three quarters of 2007.

      What's more, sales in this division are growing much more rapidly than media, with revenue from electronics and other merchandise increasing 53 percent compared to 29 percent growth in sales of media products.

      Still, Amazon is not forgetting its roots. In 2007, Amazon launched both MP3 Downloads, a downloadable music store, and the Kindle, a hardware e-book reader device with a built-in marketplace that lets people download books and magazine content.

      But there are risks to both new offerings. The MP3 Downloads store puts the company in direct competition with Apple's (AAPL, Fortune 500) iTunes. And it remains to be seen if there is real market for the Kindle. Other e-reader devices have flopped in the past and it's not clear if there is enough demand for book downloads as there is for music.

      In addition, Brian Pitz of Bank of America expresses concern in a report that Kindle could hurt profit margins for Amazon. That's because Amazon, and not Kindle users, will be paying Sprint to use its wireless network to download books and other content.

      Amazon has baked the cost of the wireless access into the up-front price of the device, and hasn't revealed exactly how much it costs on their end. Sprint charges its own customers around $60 per month for the same type of service.

      But even if Amazon was able to negotiate a much lower rate from Sprint (which it likely did) per device, it would need to sell several books each month per device to recoup those costs. So if the sales for Kindle and e-books are underwhelming, Amazon would be the one left holding the bag with what could be a big wireless data transmission bill.

      Future challenges
      Amazon.com has a lot going for it. But Wall Street already knows that. The stock is trading at 52 times earnings estimates for 2008. Top Internet auction site eBay (EBAY, Fortune 500), by way of comparison, trades at about 20 times next year's earnings estimates.

      But some analysts think Amazon is worth such a lofty valuation because it should continue to grow rapidly. Wall Street, after all, expects the company to report profit increases of 45 percent next year and 48 percent in 2009. And eBay is expected to report earnings growth of 12 percent next year and 17 percent in 2009.

      Lindsay dismisses fears that rising fuel prices will lead to higher shipping costs that could hurt Amazon because of the success of Prime. Since customers pay an annual fee in advance to become a Prime subscriber, that would help to cushion the company against shipping cost fluctuations.

      Jordan Rohan of RBC Capital is also optimistic about the stock. He predicted in a research report that the rollout of Amazon Prime overseas, particularly in Japan and Germany, will start to pay off soon. His report also said that third-party sales systems like Amazon Marketplace, which lets sellers list new and used items on the site - kind of like eBay - will also continue growing.

      However, Mark Mahaney of Citigroup and Douglas Anmuth of Lehman Brothers are more cautious. Mahaney wrote in a report that profit margins are starting to narrow and that the company's earnings growth will also begin to slow.

      And Anmuth suggests in a report that Amazon, despite its strong performance, is a bit overvalued by Wall Street, and its stock price may fall once investors begin to factor in the stiffer competition facing the company.

      With all this in mind, Amazon does seem to still be a worthy investment for a buy and hold investor but it has its risks. The company is probably going to need to deliver a very merry fourth-quarter report in January to satisfy the momentum investors that have bid up the stock this year.

      So if you're buying it now, you just need to be realistic. Don't expect the stock to more than double again in 2008. And be prepared for some volatility in the months ahead.

      Analysts quoted in the story do not own shares of Amazon. Citigroup has done investment banking work for the company.


      nettes video ist dabei:
      http://money.cnn.com/2007/12/19/markets/spotlight_amzn/index…

      lg :cool:
      Avatar
      schrieb am 19.12.07 09:22:28
      Beitrag Nr. 463 ()

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      schrieb am 18.12.07 20:57:13
      Beitrag Nr. 462 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 32.807.535 von AlaskaBear am 18.12.07 19:53:25Why I Just Bought Amazon

      posted on: December 18, 2007 | about stocks: AMZN

      Back when I set up my Covestor portfolio, I thought long and hard about tech/web stocks and couldn't come up with any that I wanted to own. The two large cap Internet companies that I really like are Amazon and Google. I subsequently bought Google (GOOG) in late October at $672 and it's up a bit since then.

      Google trades at 33x next year's earnings and I suspect, as usual, that the street is underestimating Google's earnings power. So in my mind, Google is not that expensive as many other Internet stocks are.

      Amazon (AMZN) is harder for me to get comfortable with. It's trading at 100x this year's earnings and 55x next year's estimated earnings. And with so much of its earning power tied to its core retailing business, that seems expensive to me.

      But there are two reasons I love Amazon. The first is that our family buys everything that we can on Amazon. If we want to purchase something, we first visit Amazon. If they have it, we buy it there. It's because Amazon already has all of our payment and shipping information (all the various incarnations) and because they have never let us down. Amazon has nailed the online shopping experience. It's the Wal-Mart of the web (without all the negativity that surrounds Wal-Mart).

      But being the Wal-Mart of the web has never gotten me that excited about Amazon the stock. There is something else going on that does get me excited about Amazon the stock. Amazon is slowly but surely building a platform for web applications and services that is superior to anything out there. Almost every new company we see these days is using Amazon's platform (S3 and EC2) for some part of their service.

      We had a conversation at our portfolio CEO summit last month about Amazon. There were some questions about how reliable Amazon would be. One of our CEOs, a very capable software engineer in his own right, pointed out that if Amazon runs on it, why isn't it good enough for a startup? That was a good point that got more than a few nodding heads.

      For those who don't know, S3 is a storage system for the web. If you have images, audio, video, or just files you need to store, you can open an S3 account and store them there instead of on your own servers. It's highly scalable and very cost efficient. EC2 is a virtual server. If you'd rather provision a server in Amazon's data center than get your own server and put it into a colocation facility, it's a relatively simple thing to do with EC2.

      This week, we got to see the next card in Amazon's hand. They introduced a web database service that works with the rest of their platform. Just because you can store files in S3, doesn't mean you can make easy queries to them. For that, you need a database layer. A database for the web. It's pretty interesting that with all that the web has brought us over the years, we don't really have a native database for the web.

      My friend Dave Winer describes this new database that Amazon is delivering to the web in a post yesterday. Here's what got my attention:

      Today, when a company raises VC, it's probably because their app has achieved a certain amount of success and to get to the next level of users they need to spend serious money on infrastruture. There's a serious economic and human wall here. You need to buy hardware and find the people who know how to make a database scale. The latter is the hard problem, the people are scarce and the big companies are bidding up the price for their time. Now Amazon is willing to sell you that, to turn this scarce thing into a commodity, at what likely is a very reasonable price. (Haven't had time to analyze this yet, but the other services are.) Key point, the wall is gone, replaced with a ramp. If you coded your database in Amazon to begin with you will never see the wall. As you need more capacity you have to do nothing, other than pay your bill.
      Further, the design of Amazon's database is remarkably like the internal data structures of modern programming languages. Very much like a hash or a dictionary (what Perl and Python call these structures) or Frontier's tables, but unlike them, you can have multiple values with the same name. In this way it's like XML. I imagine all languages have had to accomodate this feature of XML (we did in Frontier), so they should all map pretty well on Amazon's structure. This was gutsy, and I think smart.


      Now let's think about what happens when thousands of web startups start using Amazon's database system to support the services they build. Thousands of web applications using a common and shared web native database. That's going to allow some very interesting things to develop. It may become necessary at some point to build on top of Amazon's database if you want to get a level of interactivity with other similar services. Is Amazon building a data API? I don't know because I am not technical enough to truly understand all of this. But it sure smells like a big deal to me.

      The funny thing about Amazon's platform play is that it feels like something Google would have done. But they didn't (or at least they haven't yet). Amazon is out googling Google.

      That makes me want to own this stock. And so I bought some shares today. Amazon and Google now make up about half my Covestor portfolio. The rest is oil and commodity plays and Toyota which is a hybrid engine play.

      I have always loved Amazon and now I have a good reason to own it. And maybe you do too.

      Disclosure: long AMZN and GOOG


      http://seekingalpha.com/article/57596-why-i-just-bought-amaz…

      lg :D

      (mehr gibts da nicht zu sagen: big deal ist das richtige wort dafür)
      Avatar
      schrieb am 18.12.07 19:53:25
      Beitrag Nr. 461 ()
      AMAZON.COM : Die Hausse-Signale sind intakt.

      http://www.fimatex.de/conseils/detail_conseils.phtml?&news=4…

      auszug daraus:
      ZUSAMMENFASSUNG
      Der MACD ist positiv und liegt über seiner Signallinie. Diese Konstellation unterstreicht die gute Ausrichtung des Papiers.Man kann sehen, dass das Hausse-Potential des RSI noch nicht ausgeschöpft ist.Die Stochastiken sind nicht überkauft, das mittelfristige Hausse-Potential ist also intakt.Die gehandelten Volumen liegen unter dem Durchschnitt der Volumen der letzten 10 Tage.

      BEWEGUNGEN UND AKTIENSTÄNDE
      Das Papier erlebt eine technische Erholung. Es liegt unter dem beweglichen Durchschnitt über 50 Tage, der aber schlecht ausgerichtet ist. Bei einem Rücksetzer liegt die erste Unterstützungslinie bei 82,44 USD, vor einem Test von 76,89 USD im Falle eines Umschwenkens. Bei der Hausse ist die Widerstandslinie bei 104,66 USD die Zwischenstufe vor dem Hochstand von 110,21 USD.



      lg :cool:
      Avatar
      schrieb am 18.12.07 12:35:30
      Beitrag Nr. 460 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 32.799.681 von AlaskaBear am 18.12.07 10:27:11
      Der Apple-Effekt
      Gelingt dem Online-Kaufhaus Amazon.com mit dem Kindle ein ähnlicher Erfolg wie dem Computerkonzern Apple mit dem MP3-Player iPod und dem Musikportal iTunes?

      Wer des Neudeutschen nicht mächtig ist, weiß nicht zwangsläufig, was ein E-Book-Reader ist. Eigentlich ganz einfach: Es ist ein digitales Buch – statt auf den Seiten eines richtigen Buches liest man auf diesem tragbaren Elektronikgerät. Der Vorteil liegt auf der Hand: Leseratten brauchen nicht mehr schwere Bücher mit sich herumzuschleppen, sondern haben mit einem E-Book so viele Werke in digitaler Form bei sich, die sonst ganze Regale füllen.

      Teuer - trotzdem ausverkauft
      Dafür, dass sich dieses digitale Buch durchsetzen wird, könnte jetzt etwa Amazon.com sorgen. Der Online-Händler, der mit dem Versand von Büchern angefangen hat und mittlerweile fast alles über das Web anbietet, hat in der vergangenen Woche mit dem Kindle einen eigenen E-Book-Reader auf den US-Markt gebracht. Und obwohl der Kindle knapp 400 Dollar kostet, soll er bereits ausverkauft sein.
      Der Kindle (gesprochen wie „Kindl“ in „Berliner Kindl“) kann Inhalte via Mobilfunk laden, was ihn unabhängig von anderen Rechnern macht. Nutzer können über ihn eine direkte Verbindung zur Webseite Amazon.com herstellen und dort Bücher, Tageszeitungen und Zeitschriften auf den Kindle herunterladen; die Kosten sind im jeweiligen Kauf- oder Abopreis enthalten.

      Erfolgsstory wie beim iPod?
      Da werden Erinnerungen an Apple wach. Der Computerkonzern hat Ähnliches bereits mit dem MP3-Player iPod und dem dazugehörigen Musik-Portal iTunes geschafft: Anfangs von vielen Experten skeptisch beäugt, hat sich der iPod zum Verkaufsschlager entwickelt – und das Angebot von iTunes populär gemacht. Und obwohl Titel von iTunes nicht ohne Komplikationen auf Playern der Apple-Konkurrenz abgespielt werden können und Songs von anderen Portalen nicht direkt auf dem Apple-Player laufen, sorgen sowohl Gerät als auch Portal für Milliardenumsätze.

      Fazit
      Der Kindle ist nicht billig, das erste Interesse deutet aber auf ein gutes Weihnachtsgeschäft hin. Zudem sorgt die Verbindung von B2C-Plattform und Endgerät für neue Kursfantasie bei der Amazon-Aktie – auch wenn eine Entwicklung wie beim Apple-Papier eher unwahrscheinlich ist.

      Erschienen in DER AKTIONÄR Ausgabe 50/2007.

      http://www.deraktionaer.de/xist4c/web/Der-Apple-Effekt_id_20…

      lg :cool:
      Avatar
      schrieb am 18.12.07 10:27:11
      Beitrag Nr. 459 ()
      18.12.2007 09:50
      Amazon.com Inc.: buy (Stifel, Nicolaus & Co., Inc. )
      Baltimore (aktiencheck.de AG) - Scott Devitt, Analyst von Stifel Nicolaus, vergibt für die Aktie von Amazon.com (ISIN US0231351067 (News/Aktienkurs)/ WKN 906866) das Rating "buy".

      Das Geschäftsmodell von Amazon.com habe sich weiterentwickelt. Daher sollte das Unternehmen von den Investoren nicht mehr als reiner Einzelhändler, sondern vielmehr als eine Technologie-Plattform betrachtet werden. Aus Sicht der Analysten sei die Aktie von Amazon.com ein Muss für wachstumsorientierte Aktionäre mit einem langfristigen Investmenthorizont von 3 bis 5 Jahren.
      Für das Geschäftsjahr 2007 rechne man auf Seiten der Analysten mit einem Umsatz von 14,5 Mrd. USD und für 2008 mit einem Umsatz von 18,5 Mrd. USD. Für 2007 erwarte man ein EPS von 1,11 USD (KGV: 80,3) und für 2008 ein EPS-Wachstum auf 1,50 USD (KGV: 59,4). Das Kursziel für die Unternehmensaktie erhöhe man von 94,00 USD auf 99,00 USD.

      Auf dieser Grundlage lautet die Empfehlung der Börsenanalysten von Stifel Nicolaus für das Wertpapier von Amazon.com "buy". (Analyse vom 17.12.07)
      (17.12.2007/ac/a/a)
      Analyse-Datum: 17.12.2007


      lg :D
      Avatar
      schrieb am 18.12.07 09:56:43
      Beitrag Nr. 458 ()
      17.12.2007 - 21:07 Uhr
      FTD: EZB kündigt Geldschwemme an

      Die Europäische Zentralbank (EZB) will Banken über den Jahreswechsel unlimitiert mit Liquidität versorgen, wenn diese beim aktuellen Zweiwochentender einen bestimmten Mindestzinssatz bieten. Die Notenbank hatte ein Hauptrefinanzierungsgeschäft mit Fälligkeit am 4. Januar ausgeschrieben.

      Die Währungshüter kündigten an, alle Banken, die 4,21 Prozent oder mehr bieten und über ausreichend Sicherheiten verfügen können, vollständig zu berücksichtigen.

      Normalerweise setzt sich die EZB bei ihren Geldauktionen ein Ziel für ihr Tendervolumen und verteilt dieses unter den Banken, wobei die Institute mit den höchsten Geboten zuerst kommen. Das kann bei extrem hoher Nachfrage dazu führen, dass der durchschnittliche Zuteilungssatz deutlich von der offiziellen Untergrenze von 4,0 Prozent abweicht.

      Den tatsächlichen Liquiditätsbedarf der Banken schätzt die EZB auf 260,7 Mrd. Euro. Der nun gewählte Satz von 4,21 Prozent, ab dem nun alle Gebote voll berücksichtigt werden sollen, entsprach dem Durchschnittsbietungssatz des letzten Wochentenders. Händler erwarten, dass die Maßnahme der EZB zu einer Entspannung am Geldmarkt führen könnte. "Das heißt, sie will nicht teurer werden", sagte Michael Schneider, Leiter des Liquiditätsmanagements der DZ Bank.

      "Die EZB ist dieses Jahr sehr innovativ, um dem Markt im Rahmen ihres Instrumentariums technisch unter die Arme zu greifen", lobte Schneider. "Tendenziell dürften die Termingeldsätze dann bei großzügiger Zuteilung der EZB zurückgehen." Zum Wochenauftakt hatten die Zinssätze für Termingeld nur teilweise nachgegeben. Tagesgeld in der Euro-Zone verteuerte sich auf 4,0 Prozent, nachdem die EZB über einen zweitägigen Schnelltender 36,6 Mrd. Euro an überschüssiger Liquidität aus dem Markt genommen hatte.

      Am Devisenmarkt konnte der US-Dollar weiter zulegen. Händler führten das auf die sinkende Hoffnung auf aggressive Zinssenkungen der Fed zurück. Nach unerwartet hohen Inflationsdaten aus den USA hatten Händler die Wetten auf eine Zinssenkung am 30. Januar von 100 Prozent auf 80 Prozent heruntergefahren. "Viele Marktteilnehmer haben Verkaufspositionen auf den Dollar geschlossen, um zum Jahresende noch Gewinne aus den Positionen mitzunehmen", so Commerzbank-Analyst Carsten Fritsch. Der Euro rutschte unter 1,44 $ und kostete gegen 19 Uhr MEZ 1,4382 $ nach 1,4430 $ am Freitag.

      Am Rentenmarkt profitierten Staatsanleihen von schwachen Aktien. Die deutsche Finanzagentur kündigte an, 2008 141 Mrd. Euro über Anleihen am Kapitalmarkt aufzunehmen und 72 Mrd. Euro über Geldmarktpapiere. Eine neue 30-jährige Bundesanleihe wird es 2008 nicht geben. Das existierende Papier wird aber zweimal aufgestockt.

      Autor/Autoren: Yasmin Osman und Doris Grass (Frankfurt)

      (c) FTD


      lg ;)

      was allgemeines,für diejenigen,die sich für die entwicklung des dollars in 08 interessieren.wahljahr in amiland,mehr sag ich nicht.
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