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    AP Moeller-Maersk (Seite 23)

    eröffnet am 14.11.08 13:24:32 von
    neuester Beitrag 03.05.24 15:41:22 von
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      Avatar
      schrieb am 01.12.16 12:26:53
      Beitrag Nr. 111 ()
      Maersk übernimmt Reederei Hamburg Süd ...
      Die Konsolidierung in der Schiffahrt geht weiter. Nun übernimmt Maersk Hamburg - Süd.






      Dr. Oetker verkauft Hamburg Süd an die Reederei Maersk

      Veröffentlicht: 01.12.2016, 10:36 Uhr
      Maersk übernimmt Hamburg Süd Dr. Oetker trennt sich von seiner Schifffahrtssparte
      Die Gerüchteküche brodelte schon länger, jetzt ist der Deal perfekt: Dr. Oetker verkauft seine Schifffahrtssparte - und verliert damit einen der Umsatztreiber schlechthin.
      01.12.2016

      © Reuters Niedrige Frachtraten: Die Branche konsolidiert sich.
      Dr. Oetker trennt sich von seiner Schifffahrtssparte und verkauft die Reederei Hamburg Süd an das dänische Unternehmen Maersk. Das teilten das Familienunternehmen am Donnerstag in Bielefeld mit. Zuvor hatte Maersk über den geplanten Kauf berichtet.

      Die Gerüchteküche brodelte schon länger: Die Reederei Maersk kauft den Konkurrenten Hamburg Süd.
      Oetker verliert damit rund die Hälfte seines Umsatz von rund 12 Milliarden Euro. Details zu dem geplanten Kauf nannten beiden Seiten noch nicht. Bislang sei ein Vorvertrag unterzeichnet worden. Wenn die Kartellbehörden zustimmen, soll der Verkauf bis Ende 2017 umgesetzt werden.
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      Konsolidierung in der Branche
      Die 1871 gegründete Reederei Hamburg Süd liegt nach Daten des Branchendienstes Alphaliner gemessen an der Transportkapazität auf Rang sieben der größten Containerreedereien der Welt, einen Platz hinter dem Lokalrivalen Hapag-Lloyd. Die Containerschifffahrt steckt seit Jahren in einer tiefen Krise. Sie leidet unter Überkapazitäten und sinkenden Frachtpreisen. Viele Reedereien schreiben rote Zahlen.
      Immer mehr Unternehmen schließen sich deshalb zusammen oder bilden Allianzen, um die Kosten zu senken. Deutschlands Branchenprimus Hapag-Lloyd erhielt unlängst von der EU-Kommission grünes Licht für die Fusion mit dem arabischen Rivalen UASC, zusammen würden sie damit zur Nummer fünf der Branche.
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      Ende Oktober kündigten drei führende japanische Reedereien den Zusammenschluss ihrer Containergeschäfte zur Nummer sechs der Branche an. Die südkoreanische Reederei Hanjin wurde durch die Krise in die Pleite getrieben. Sie meldete Ende August Insolvenz an. 2013 war eine geplante Fusion zwischen Hapag-Lloyd und Hamburg Süd geplatzt.


      Quelle: Frankfurter Allgemeine Zeitung vom 1.12. 2016, Online - Ausgabe.
      Avatar
      schrieb am 22.09.16 15:51:31
      Beitrag Nr. 110 ()
      der nächste "Split":
      September 22, 2016 08:52 CET


      Progress update on strategic review and change of management

      *A.P. Møller - Mærsk A/S will become an integrated transport and logistics company with digitalised and individualised customer solutions.

      *Oil and oil related businesses, either individually or in combination, to be separated from A.P. Møller - Mærsk A/S. Maersk Oil will focus on optimizing and strengthening its strong position in the Danish, British and Norwegian parts of the North Sea.

      *Reorganising A.P. Møller - Mærsk A/S into two separate divisions; Transport & Logistics and Energy.


      As announced on 23 June 2016, the Board of Directors has tasked the management of A.P. Møller - Mærsk A/S to perform a review focusing on the strategic and structural options for the Maersk Group with the objective of generating growth, increasing agilities and synergies and unlocking and maximising shareholder value with the long-term view.

      The main growth focus of A.P. Møller - Mærsk A/S going forward will be delivering best in class transportation and logistics services as an integrated Transport & Logistics company. Building on the Group's unique position within container transport and port operations, and significant position in supply chain management and freight forwarding, Transport & Logistics will leverage its leading position through new product offerings, digitalised services and individualised customer solutions.

      The Board of Directors expect that the oil and oil related businesses in A.P. Møller - Mærsk A/S will require different solutions for future development including separation of entities individually or in combination from A.P. Møller - Mærsk A/S in the form of joint-ventures, mergers or listing. Depending on market development and structural opportunities, the objective is to find solutions for the oil and oil related businesses within 24 months.

      To enable the new strategic direction the Board of Directors has decided to reorganise A.P. Møller - Mærsk A/S' portfolio of businesses into two independent divisions; an integrated Transport & Logistics division and an Energy division. This will ensure focus on driving synergies and developing new products and services in Transport & Logistics as well as focus on separately developing structured solutions for our oil and oil related businesses.

      The Board of Directors continues to focus on ensuring a strong capital structure and defined key financial ratio targets in line with an investment grade rating.


      Chairman of the Board, Michael Pram Rasmussen says:

      "The industries in which we are operating are very different, and both face very different underlying fundamentals and competitive environments. Separating our transport and logistics businesses and our oil and oil related businesses into two independent divisions will enable both to focus on their respective markets. This will increase the strategic flexibility by enhancing synergies between businesses in Transport & Logistics, while ensuring the agility to pursue individual strategic solutions for the oil and oil related businesses".


      Transport & Logistics — Focus on growth and synergies

      Transport & Logistics will consist of Maersk Line, APM Terminals, Damco, Svitzer and Maersk Container Industry based on a one company structure with multiple brands. The mission of these businesses is to enable and facilitate global supply chains and provide opportunities for our customers to trade globally.

      Since 2008, the Group has focused on building a lean transparent global conglomerate with each business unit operating on arm's-length principles. Managing and operating the business activities in Transport & Logistics in a more integrated manner will enable profitable growth through stronger collaboration and disciplined capital allocation.


      The strategy of Transport & Logistics rests on three pillars to deliver long term profitable growth.

      *Product offering and customer experience will be improved based on the combined capabilities of Maersk Line, APM Terminals and Damco in combination with industry leading digital solutions.

      *By operating as one entity, Transport & Logistics will be able to harvest synergies and optimize operations to secure the industry's most effective and reliable network.

      *Strong capital discipline and better utilization of assets will be ensured. When making investments, acquisitions will be the preferred option.


      The strategies for the individual businesses will be adjusted accordingly.

      *Maersk Line will grow market share organically and through acquisitions.

      *APM Terminals will focus on cost and utilization and increase its focus on operational excellence to enhance returns and deliver improved service to existing and new 3rd party customers.

      *Damco and Maersk Line will collaborate to deliver new innovative customer solutions supported by significant investments into digital technology.

      *Svitzer will pursue a growth strategy based on its market leading position and synergies with APM Terminals and Maersk Line will increasingly be explored.

      *Maersk Container Industry will collaborate with Maersk Line on technology development and efficient production planning.


      Commercial as well as cost synergies will be unlocked by better utilization of existing assets and by the development of new digital solutions. We expect to deliver revenue growth, cost efficiency and margin improvements. The estimated synergies are expected to generate up to two percentage points ROIC improvement over a period of three years. No material synergies are expected in 2016.



      Energy — Optimizing value

      Energy will consist of Maersk Oil, Maersk Drilling, Maersk Supply Service and Maersk Tankers.

      Long term growth in energy demand and sharp reductions in investments in the global E&P industry in recent years, leading to an expected reduction in oil supply in the coming years provide opportunities to grow Maersk Oil based on the company's key technical competencies. Maersk Oil will adjust its current strategy to focus its portfolio in fewer geographies to gain scale in basins, particularly in the North Sea, where it can leverage its strong capabilities within subsurface modelling, well technology and efficient operations. Maersk Oil will aim to strengthen its portfolio through acquisitions or mergers.

      Further, Maersk Oil will mature existing key development projects, while keeping exploration activities and expenses at a low level. While the strategic focus will be reflected in a disciplined capital allocation, investments in strategic projects already sanctioned or under development will continue as planned.

      Maersk Drilling, Maersk Supply Services, and Maersk Tankers will continue to optimise their market position and operation with the existing fleet and order book. Additional investments in the Group's offshore service businesses and Maersk Tankers will be limited.


      Reorganisation and communication

      Financial reporting for the new structure will be effectuated from the financial year 2017.

      The registered management of A.P. Møller - Mærsk A/S will be composed and changed as follows:

      *Søren Skou will continue as Group CEO of A.P. Møller - Mærsk A/S and CEO of the Transport & Logistics division,

      *Claus V. Hemmingsen will be appointed Group Vice CEO of A.P. Møller - Mærsk A/S effective on 1 October 2016 and CEO for the Energy division,

      *Jakob Stausholm will be appointed Group CFO of A.P. Møller - Mærsk A/S as of 1 December 2016. On the same date, Group CFO Trond Westlie will step down as member of the registered management and leave the Group,

      *Jakob Thomasen will step down as member of the registered management and CEO of Maersk Oil effective on 1 October 2016 and will leave the Group on 1 November 2016.

      *Kim Fejfer will step down as member of the registered management effective on 1 October 2016 and as CEO of APM Terminals effective on 1 November 2016 when he will also leave the Group.

      For further information about the individual members of management, please see the appendix.


      Group CEO of A.P. Møller — Mærsk A/S, Søren Skou says:

      "Both Energy and Transport & Logistics have strategies positioning them for growth and strategic agility. Transport & Logistics will be able to provide new and digitised world-class solutions for customers, while at the same time capture functional cost synergies and better utilization of existing assets. Energy is well positioned to leverage Maersk Oil´s expertise and gain scale in select geographies, particularly in the North Sea. Its structural agility will enable management to pursue new and different structural solutions and investment."


      A.P. Møller - Mærsk A/S will in fourth quarter 2016 be hosting a Capital Markets Day, where Group Management and the management teams for Transport & Logistics and Energy will provide further insights into the reorganization and future strategy.

      Copenhagen, 22 September 2016
      Avatar
      schrieb am 20.04.16 13:27:25
      Beitrag Nr. 109 ()
      Da ist jemand überzeugt von Maerk
      Gerade eben wurden in einem einzigen Trade 50 Aktien zu 1.270 € gehandelt. Immerhin eine Summe von 63.500 €.

      Und der Kursanstieg heute von fast 3 % zeigt für mich, dass die Konsolidierung bei dieser Aktie vorbei sein sollte.
      Avatar
      schrieb am 19.04.16 14:38:57
      Beitrag Nr. 108 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 52.224.004 von R-BgO am 19.04.16 14:27:15
      Marktinfos findest Du bei:
      Thread: Clarkson - Infodienstleister Schiffbranche

      oder indem Du direkt Präsentationen von denen suchst, z.B.: https://www.marinemoney.com/sites/all/themes/marinemoney/for…
      Avatar
      schrieb am 19.04.16 14:27:15
      Beitrag Nr. 107 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 52.223.830 von Pebbles am 19.04.16 14:10:50
      ich stimme Dir prinzipiell zu,
      weil ich Maersk als soliden Supertanker einschätze;

      trotzdem gibt es auch Risiken:

      Wenn die weltweiten shopping-preise depressed bleiben, weil einfach zu viel Kapazität für langsamer als erwartet wachsende Nachfrage vorhanden, dann wird das entsprechende Ertragsausfälle nach sich ziehen.

      Glaube auch, dass Maersk bei den last men standing dabei sein wird, aber bis dahin bleibt es hässlich.
      1 Antwort

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      schrieb am 19.04.16 14:17:26
      Beitrag Nr. 106 ()
      Mea culpa
      Darauf hätte ich eigentlich gleich kommen können --- bei den eklatant hohen Analystenmeinungen :mad:
      Avatar
      schrieb am 19.04.16 14:10:50
      Beitrag Nr. 105 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 52.223.779 von R-BgO am 19.04.16 14:05:48
      Schluck
      Zitat von R-BgO: siehe auch rund um #77


      :mad: :mad: :mad:

      Na dann, sorry! :cry: Und ich hatte mich schon gefreut. Trotzdem. die Aktie hat m. E. großes Potential.
      2 Antworten
      Avatar
      schrieb am 19.04.16 14:05:48
      Beitrag Nr. 104 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 52.221.889 von Pebbles am 19.04.16 11:20:32
      Du hast den 5:1 split vergessen
      siehe auch rund um #77
      3 Antworten
      Avatar
      schrieb am 19.04.16 11:20:32
      Beitrag Nr. 103 ()
      Haben sich da die Analysten geirrt?
      AP Møller-Mærsk kaufen (Joh. Berenberg, Gossler & Co. KG (Berenberg Bank) vom 21.03.2013

      Die Privatbank Berenberg hat das Kursziel für A.P. Moller-Maersk von 57.000 auf 60.000 dänische Kronen angehoben und die Einstufung auf "Buy" belassen. Selbsthilfepotenzial und die Containersparte der Reederei dürften den Nettogewinn steigen lassen, schrieb Analyst William Foggon in einer Studie vom Donnerstag./ajx/sf

      Das wären umgerechnet: 60.000 DKK = 8.000 € :look: :rolleyes: :lick:

      AP Møller-Mærsk kaufen (Goldman Sachs Group Inc.) vom 25.02.2013

      Die US-Investmentbank Goldman Sachs hat das Kursziel für A.P. Moller-Maersk von 57.000 auf 56.000 dänische Kronen gesenkt, aber die Einstufung auf "Buy" belassen. Nach den Zahlen der dänischen Reederei habe er seine Prognosen überarbeitet, schrieb Analyst Oliver Neal in einer Studie vom Montag.
      --------------------------------------------------------
      Sicher: Das sind Kursschätzungen aus dem Jahr 2013!!! Doch es zeigt, welchen Wert die Analysten dieser Firma einmal zugeordnet hatten. Und die Reederei steht gut da, ist die größte oder 2.größte der Welt und zahlt gute Dividende.

      Bei einem aktuellen Kurs von ca. 1.220 € m. E. ein Schnäppchen.

      Andererseits zeigt es auch auf: Analysten ist nicht zu trauen. Wer bei 5.000 € gekauft hätte --- wäre heute doch in einer dummen Lage. :(
      4 Antworten
      Avatar
      schrieb am 16.04.16 11:15:32
      Beitrag Nr. 102 ()
      Dividendenzahlung und Quellensteuer
      Bei der Dividendenabrechnung sieht man (leider), dass der dänische Staat eine Quellensteuer von 27 % auf die Dividendensumme einbehalten hat.

      Bei der Abrechnung wird der Broker ca. 50 % dieser Quellensteuer bei der Steuerermittlung anrechnen.

      Wenn man sich aber auch die verbleibenden ca. 50 % der abgezogenen Quellensteuer zurück holen will, so kann man das in einer etwas aufwändigen Prozedur ebenfalls tun. Infos hierzu unter:

      http://www.dsw-info.de/?id=658

      Einfacher ist es jedoch, der Depotbank eine Vollmacht zu erteilen, die dann diese Prozedur durchführt. Bei der "comdirect bank" zumindest ist das einfach möglich.
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