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    GEELY AUTOMOBILE - jetzt hat es einer bemerkt (Seite 1894)

    eröffnet am 08.04.11 20:35:22 von
    neuester Beitrag 26.02.24 07:45:52 von
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      Avatar
      schrieb am 08.08.12 20:03:51
      Beitrag Nr. 5.820 ()
      Zitat von Fire72: Hi Beans :),

      das mit der Träumerei und Rumgejubele der 2009/2010er Zeit ist bei mir zumindest längst vorbei ;).

      Da Geely die Transformation von einem Billiganbieter zu einem wirklichen Autobauer abgeschlossen hat und es nun darum geht den Überseemark bzw. den heimischen Markt mit qualitativ und sicherheitstechnisch vernünftigen Fahrzeugen Stück für Stück weiter zu erobern sehe ich persönlich signifikante Kursanstiege erst ab 2014/2015. Aber genau diese ganzen technischen Inovationen und dem anstehenden JV mit Volvo geben mir die Hoffnung, dass aus Geely ein solider Pkw-Anbieter werden könnte der weltweit agiert.

      Darum ist man meiner Meinung nach gut beraten, sich fürs Erste weiter mit Seitwärtsbewegungen anzufreunden um dann hoffentlich in 2-3 Jahren die ersten Früchte zu ernten ;), denn Rom ist ja auch nicht an einem Tag gebaut worden :D....

      Aber wie gesagt, alles meine persönliche Meinung und keine Empfehlung für irgendwas ;)....


      Auch meine Sicht der Dinge. Das Ganze könnte gut für den Altersgroschen werden, wenn Li gesund, vital und motiviert bleibt.
      Haier genauso. Was heute in China im Cent-Bereich liegt, hat das Potential in 10 Jahren, vergleichbar den europäischen und amerikanischen Unternehmen, sich dem Euro-Bereich anzugleichen. Man muß aber warten können.
      Avatar
      schrieb am 08.08.12 16:09:15
      Beitrag Nr. 5.819 ()
      Hi Beans :),

      das mit der Träumerei und Rumgejubele der 2009/2010er Zeit ist bei mir zumindest längst vorbei ;).

      Da Geely die Transformation von einem Billiganbieter zu einem wirklichen Autobauer abgeschlossen hat und es nun darum geht den Überseemark bzw. den heimischen Markt mit qualitativ und sicherheitstechnisch vernünftigen Fahrzeugen Stück für Stück weiter zu erobern sehe ich persönlich signifikante Kursanstiege erst ab 2014/2015. Aber genau diese ganzen technischen Inovationen und dem anstehenden JV mit Volvo geben mir die Hoffnung, dass aus Geely ein solider Pkw-Anbieter werden könnte der weltweit agiert.

      Darum ist man meiner Meinung nach gut beraten, sich fürs Erste weiter mit Seitwärtsbewegungen anzufreunden um dann hoffentlich in 2-3 Jahren die ersten Früchte zu ernten ;), denn Rom ist ja auch nicht an einem Tag gebaut worden :D....

      Aber wie gesagt, alles meine persönliche Meinung und keine Empfehlung für irgendwas ;)....
      Avatar
      schrieb am 08.08.12 14:51:33
      Beitrag Nr. 5.818 ()
      Zitat von Fire72: Hi Badkreuznach :),

      Auch Nostalgiger werden bei der Anschaffung eines neuen Taxis auf gewisse Punkte rücksicht nehmen müssen, da sie von umweltpolitischer Seite gefordert werden.

      Für Geely ist Manganese wahrscheinlich mit in erster Linie interessant, dass sie einen Vertriebspartner in UK/GB haben, ohne gross ein eigenes Netz aufbauen zu müssen ;).....




      Zumal der Nissan nicht mal schlecht aussieht - na ja, eigentlich wie fast jeder Van heutzutage.
      Ich glaube, dass jeder halbwegs gut aufgestellt Van-Produzent in der Lage ist,
      eine "Taxi-Version" zu kreieren.

      .......
      .......(autonachrichten.de)

      Und der Kursverlauf ist seit langem recht langweilig - früher hat uns desöfteren das DEO versagt - aber heutzutage ist der Schweiß bereits verdunstet, bevor das Deo wirken kann. :laugh:

      Nur Seitwärts-Kurse - aber tröstet Euch - nach unten wäre schlimmer.

      _______________________________
      Avatar
      schrieb am 08.08.12 11:22:52
      Beitrag Nr. 5.817 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 43.468.485 von Badkreuznach am 08.08.12 07:55:09Hi Badkreuznach :),

      ich persönlich bin der Meinung, dass der TX4 in vielen Belangen (ganz besonders im Preis) die an heute modernes Auto gestellt werden, so in seiner jetzigen Form keine Zukunftschancen hat.

      Auch Nostalgiger werden bei der Anschaffung eines neuen Taxis auf gewisse Punkte rücksicht nehmen müssen, da sie von umweltpolitischer Seite gefordert werden.

      Unter joaps Link mit der Auflistung der monatlich verkauften Modelle spielt der TX4 überhaupt keine Rolle mehr und in den letzten Monaten war ja die Tendenz sogar gegen Null gehend.

      Für Geely ist Manganese wahrscheinlich mit in erster Linie interessant, dass sie einen Vertriebspartner in UK/GB haben, ohne gross ein eigenes Netz aufbauen zu müssen ;).....
      Avatar
      schrieb am 08.08.12 07:55:09
      Beitrag Nr. 5.816 ()
      Neue Konkurrenz für "unsere" Beteiligung. ;)

      http://www.autonachrichten.de/2012/08/06/nissan-nv200-als-ta…
      1 Antwort?Die Baumansicht ist in diesem Thread nicht möglich.

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      schrieb am 07.08.12 09:43:27
      Beitrag Nr. 5.815 ()
      Hier mal etwas Allgemeines zum Thema "zulassungsbeschränkung" ;)....

      "China’s State Media: Guangzhou car quota bad for the aute industry
      Published on August 7, 2012 by W.E. Ning

      It seems somebody woke up. China’s state owned ChinaDaily reports that car quota are actually bad for the auto industry. Impressive thinking indeed! Whenever state media starts reporting negatively about policies by local governments it usually means the end is near. ChinaDaily:

      [] The government of Guangzhou has decided to emulate Beijing and Shanghai by clamping down on the number of cars on the road. There is little doubt that this policy will hurt the automotive industry even if it brings about a purchasing frenzy in the short term.


      Only two days after the measure was introduced, the market value of two listed companies – Guangzhou Automobile Industry Group and the Shanghai Automotive Industry Corporation – shrank by nearly 16 billion yuan ($2.5 billion).

      While these figures leave no doubt about how big a hit the measures will have on the automotive industry, the question is whether a simple step such as restricting licenses can really solve congestion problems in big cities.

      First, let us compare some big cities. In Beijing, 4.72 million vehicles, excluding motorcycles, are registered, which is equivalent to 142 vehicles for every kilometer of road. In Shanghai, the figure is 1.72 million vehicles, or 103 per km and in Guangzhou, 1.67 million automobiles, or 116 per km.

      Guangzhou is not even among the top cities in China in terms of the number and concentration of vehicles. For example, the concentration of vehicles in Shenzhen is triple that of Guangzhou.

      Guangzhou’s car quota hurts more than helps industry

      The figure in Japan’s Tokyo is even more staggering. Its urban area is only one-third that of Guangzhou and one-ninth that of Beijing. It has three times as many vehicles as Guangzhou and just as many as Beijing. But even with Tokyo’s population of more than 13 million, there are seldom traffic jams, even during rush hours.

      In addition, Tokyo has none of the measures used in Shanghai, Beijing and Guangzhou, such as alternating the days that people are allowed to use cars and rush-hour restrictions. So how does Tokyo, with the same number of vehicles as Beijing, solve traffic congestion, when its roads are narrower than those of the Chinese capital?

      Effective management

      First, traffic in Tokyo is effectively managed, and well-developed public transport means people can choose the most logical and convenient ways of getting around.

      Figures show that during the morning rush hour in downtown Tokyo, 91 percent of people travel by rail, while only 6 percent use cars.

      The strict enforcement of traffic laws by police and Tokyo drivers’ strict adherence to the rules means traffic generally flows freely.

      The urban areas of Tokyo are only one-third that of Guangzhou, but its road network stretches more than 24,000 km, 1.6 times that of Guangzhou. In addition, Tokyo has 13 subway lines stretching more than 400 km. Such infrastructure is the basis of Tokyo’s effective traffic management.

      Car ownership in China has soared in the past 10 years or so, particularly in the past three years, during which ownership has doubled.

      However, local government traffic management is unable to keep up with the pace of development in the auto market, and public awareness of traffic matters is almost zero.

      Even in a metropolitan city like Shanghai, traffic lights are only effective within the city’s central ring road area. In the outer ring road area and the suburbs, it is common to see vehicles going through red lights. For non-motorized vehicles and pedestrians, traffic rules exist in name only.

      That is why China has a great number of traffic accidents. Last year, more than 230,000 accidents were recorded resulting in 62,000 deaths, which is equivalent to a fully loaded, mid-sized passenger airplane crashing every day of the year, killing all on board.

      Strict rules

      Shenzhen is a place where the government has made great efforts to bring order to the roads. The city, which has the highest concentration of motor vehicles in the country, 303 per km, is still open to licensing new motor vehicles.

      New road traffic rules came into effect nearly two years ago, and infringement penalties are among the highest in the country.

      Pedestrians crossing at red lights face fines of 20 yuan, while motorists going through red lights can be fined 500 yuan, with this amount doubling for a third violation. Motorists fined a fifth time for driving through a red light can have their driver’s license confiscated. Those illegally changing their number plates so as to mislead traffic cameras face a fine of 50,000 yuan.

      When these measures were introduced, they were met with widespread criticism, but within a week of coming into force, speeding captured by traffic cameras fell 60 percent compared with the same period the year before. The incidence of people driving through red lights fell 64 per cent and illegal U-turns fell 98 percent.

      It is this kind of approach that has allowed Shenzhen to continue licensing new motor vehicles.

      Licensing restrictions not only cannot solve urban congestion but also greatly damage the domestic auto industry. Restricting licenses in Beijing has led to local brands being marginalized in the market there.

      After the curbs came in, the market share of local brands halved last year, from 22 percent to 11 percent. At the same time, the market share of imported cars doubled, from 5 percent to 10 percent.

      Statistics from the China Automobile Dealers Association indicate that last year, 11 car dealer shops closed in Beijing, most of which sold Chinese brands. At the same time, 14 new car dealers appeared, most of which sold imported luxury cars.

      If more cities restrict car purchases, the scope for developing Chinese brands and small cars will be further squeezed. That is contrary to the government policy supporting the local automotive industry and encouraging small-displacement of automobiles.

      Traffic congestion has become an increasing problem as China has urbanized. The way to tackle that problem is to improve traffic management and step up construction of infrastructure. Relying on restrictions is a wrong-headed way of looking at the issue and can only harm the automotive industry and consumers. []"


      http://www.carnewschina.com/2012/08/07/chinas-state-media-gu…
      Avatar
      schrieb am 07.08.12 08:56:30
      Beitrag Nr. 5.814 ()
      Moinsen Geelianer :),

      das Dementi von Volvo folgt prompt...die Wahrheit wird aber irgendwo da draussen liegen ;)....

      "Volvo Cars denies report CEO Jacoby candidate for Opel job
      From ReutersAugust 07, 2012

      Reuters (Stockholm) - Volvo Cars denied on Monday its chief executive Stefan Jacoby might be leaving to head General Motors' European unit after a Swedish newspaper reported he was a candidate for the job.

      "There is no substance behind the rumors about Stefan Jacoby leaving Volvo Car Corporation," a spokesman for Volvo Cars said in an emailed comment. Volvo Cars is owned by Chinese group Geely.

      Citing unnamed sources, business daily Dagens Industri said Jacoby, who has been CEO of Volvo Cars since August 2010, was a hot candidate for the job of CEO of Opel/Vauxhall.

      In July, Opel CEO Karl-Friedrich Stracke stepped down to take on "special assignments" for GM CEO Dan Akerson.

      GM appointed Steve Girsky, who heads Opel's board, to serve as its acting head of Europe while it searched for a successor to Stracke."


      http://autonews.gasgoo.com/global-news/volvo-cars-denies-rep…
      Avatar
      schrieb am 06.08.12 18:25:42
      !
      Dieser Beitrag wurde von CloudMOD moderiert. Grund: sachliche Ebene verlassend, persönliche Differenzen bitte per BM klären
      Avatar
      schrieb am 06.08.12 17:59:34
      !
      Dieser Beitrag wurde von CloudMOD moderiert. Grund: sachliche Ebene verlassend, persönliche Differenzen bitte per BM klären
      Avatar
      schrieb am 06.08.12 17:54:47
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