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    GEELY AUTOMOBILE - jetzt hat es einer bemerkt (Seite 2094)

    eröffnet am 08.04.11 20:35:22 von
    neuester Beitrag 16.04.24 11:32:12 von
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      Avatar
      schrieb am 20.12.11 12:05:59
      Beitrag Nr. 3.826 ()
      Mahlzeit Geelianer :D,

      @joap: Das ist ja mal sehr interessant...Italien also ;).....ob der Markteintritt vor dem in UK Ende 2012 kommt????

      Was ich so interessant finde ist die Tatsache, das man davon nirgends etwas vorher gelesen hat und in dem Artikel von joap das wie eine Selbstverständlichkeit gemeldet wird ;)...lustig dabei sind die Leserkommentare, die das Fahrzeug teilweise schon vorverurteilen, ohne es bis jetzt real gesehen zu haben...aber ist ja bekanntlich ein gesellschaftliches Problem...sich kurz und oberflächlich mit einer Sache beschäftigen und dann anderen erzählen, was für ein Durchblick man selber hat ;).....
      Avatar
      schrieb am 20.12.11 07:51:42
      Beitrag Nr. 3.825 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 42.500.302 von Fire72 am 19.12.11 19:41:1374 percent of respondents said that if the government took steps to add domestic vehicles to their automobile fleets it would have a clear, positive effect on the industry.

      Having a government official driving around in the same car an ordinary citizen could purchase can do loads for a brand's prestige.

      Interessant hierbei sind auch die "Seilschaften" zwischen den ausländischen Autoherstellern und der chin. Politik ;)....

      Moin Geelianer,

      ich will ja nichts sagen, aber ich habe schon mehrfach erwähnt das die localen Hersteller gegen das Bakschisch
      der westlichen Hersteller nicht :Danstinken:D können.

      :rolleyes:Geld regiert die Welt.:rolleyes:

      Gruß
      hauswand :cool:
      Avatar
      schrieb am 20.12.11 06:33:37
      Beitrag Nr. 3.824 ()
      Hab ich mich verlesen????

      wird in Italien und England zu gelangen.

      ist von einer Itali Internetseite. Vom 19.12.2011

      http://translate.google.de/translate?sl=it&tl=de&js=n&prev=_…

      Geely ick hör dir trapsen.


      Gruß joap
      Avatar
      schrieb am 19.12.11 19:46:31
      Beitrag Nr. 3.823 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 42.500.302 von Fire72 am 19.12.11 19:41:13Interessant hierbei sind auch die "Seilschaften" zwischen den ausländischen Autoherstellern und der chin. Politik ;)....
      Avatar
      schrieb am 19.12.11 19:41:13
      Beitrag Nr. 3.822 ()
      N´abend Geelianer :D,

      WOW, die gute Carmen Lee bringt es voll auf den Punkt, welche WICHTIGE Rolle die Regierung bei der Förderung der einheimischen Autoindustrie spielt und das sie endlich ihrer VERANTWORTUNG in diesem Bereich gerecht werden muss.....SEHR LESENSWERT!!!!!! :)


      "Analysis: The government's role in aiding domestic manufacturers
      By Carmen Lee From Gasgoo.comDecember 20, 2011

      Gasgoo.com (Shanghai) - What exactly do Chinese manufacturers need to see increased interest in own brand vehicles? A revolutionary shift in consumer attitudes may be just what these companies are looking for. According to a recent Gasgoo.com (Chinese) survey, polling 1,848 automotive experts and analysts, most agree that the government would be the most effective force in altering consumer tendencies.

      Chinese manufacturers have long hoped to see own brands be the choice of vehicle for government officials, but due to safety concerns and lacking brand image, they have failed to make much inroads towards that goal. Official and government vehicles are still very much in the domain of foreign joint ventures, with domestic manufacturers having no choice but to sit idly by and watch. This trend only now seems to be shifting, with recent government efforts to incorporate more Chinese vehicles into to their automobile fleets.

      China Association of Automobile Manufacturers Deputy Secretary Zhu Yiping posted on his Weibo blog that the Ministry of Industry and Information Technology had held a summit on how to stimulate innovation among domestic automobile manufacturers in mid-November. One of the statements made at the summit seems to have struck at the very heart of the issue: " recommend that [this process] starts from the top with government officials riding domestically manufactured own brand vehicles." This statement, at very least, shows that officials are aware of the effect a vehicle being used for government use would have on the industry.

      However, it goes without saying that domestic attitudes towards Chinese-made vehicles will be hard to change. 90 percent of respondents to the Gasgoo.com survey believed that Chinese buyers have a tendency to pine over foreign brands while ignoring domestic ones, something which is peculiar to this market. Only one percent believed that buyers here would be inclined to buying domestic vehicles.

      It is an undeniable fact that Chinese manufacturers have been constantly outpaced by their foreign rivals, with most relegated to the entry-level segment. Despite the introduction of new mid- to high-class models, domestic companies have had a hard time shaking the image that comes with staying in the entry-level market too long.

      The consensus that foreign brands are naturally superior to domestic ones has been entrenched so deeply in the average Chinese buyer's mind that it is hard to see how domestic brands can continue to develop without external aid. The government looks ready to fulfill that role.

      74 percent of respondents said that if the government took steps to add domestic vehicles to their automobile fleets it would have a clear, positive effect on the industry. Only 14 percent opposed this view. Disregarding the short-term financial effects of entering the lucrative government vehicle market, the long-term influence having its models selected for official use has on enhancing a manufacturer's brand image is undeniable. Having a government official driving around in the same car an ordinary citizen could purchase can do loads for a brand's prestige.

      Due to various historical reasons, the cars that government officials tend to be differentiated by rank of office. Therefore, if high level officials were to start driving Chinese vehicles, it should resonate down through the ranks. If not outright restricted from driving foreign vehicles, lower ranked officials would at least be more inclined to select cars similar to those of their superiors. And, if own brand vehicles were adopted throughout the government, ordinary buyers would be much more receptive to them.

      Furthermore, the effects may not all stop there. [b]Being selected for government use means that manufacturers must go out of their way to ensure their models' safety and comfort levels are above average in order to guarantee reselection in the future. Therefore, being selected as a provider of government use vehicles would further encourage companies to invest more in product research and development.(pers. Anmerk.: Der EC/ wäre doch ein tolles und sicheres "official car" :D )

      That said, whether or not the government is really ready to step in and make a change remains to be seen. Despite the recent Weibo post, many in the industry are still very skeptical. Only 25 percent of respondents to the Gasgoo.com survey were optimistic, with the remainder either negative (24%) or undecided (51%).

      There are several reasons why many in the industry fail to be moved by the recent news. According to the Government Procurement Act, passed in January 2003, official bodies were advised to purchase only Chinese goods and services, including automobiles. Though the legislation was more symbolic than anything else, it is still cited by supporters of domestic government cars.

      Aside from this, the Central Government previously passed legislation that official bodies take actions to ensure that at least 50 percent of their automobile fleets were Chinese brands. Although several domestic models were selected for purchase, the actual number appearing in use was far lower than the 50 percent minimum recommended by the law. The legislation remains to date unenforced. Similar legislation mandating maximum engine sizes and prices for government vehicles has been passed as well, which would outlaw most foreign JV vehicles current in use.

      It is not hard to understand why foreign brand cars are the government vehicles of choice. Through many years of cooperation, joint ventures have struck up favorable business terms with government agencies, which domestic manufacturers would be hard pressed to break through. Furthermore, some officials are as attached to foreign brands as ordinary customers are, and are unwilling to accept similar vehicles carrying a domestic logo.

      These factors, alongside the lack of a detailed system to enforce purchase of domestic vehicles, mean that the recent statements may very well end up as inconsequential as the aforementioned pieces of legislation are. Hopefully this will not be the case, as many believe that the government holds the key in allowing own brands to develop. In the final question of the survey, 74 percent of respondents believe that the government must take the leading role in promoting own brand vehicle use. The government's ability to help foster local industry is very evident. Worth taking note of is that governments in other countries such as Japan, Russia, South Korea and Germany have taken similar methods in the past to help promote local brands.

      With Chinese manufacturers constantly introducing new models and improving quality all around, it is only a matter of time before domestic biases finally erode. However, without the government's help, this process may take an extremely long time. If the government decides to play a more leading role, domestic manufacturers may finally be able to match, and perhaps best, their competition."


      http://autonews.gasgoo.com/commentary/analysis-the-governmen…
      [/b]
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      schrieb am 19.12.11 18:39:59
      Beitrag Nr. 3.821 ()
      Zitat von Bergalm: Man, man, man, ...

      Wie geht's mit unserer "scheiß Geelyakte" weiter????

      Seit einem Jahr geht's gegen Süden!
      Der Ausblick auf 2012 wäre ja gar nicht so schlecht,
      aber das interessiert die Aktie Null-Komma-Null!

      Könnt echt kot.... :mad:

      Grüße an alle


      N'abend Bergalm,

      Terrasse, kotzen hilft nicht.:D

      Trotzdem Du hast recht, gute Nachrichten kommen zu Hauf,
      aber der Kurs ignoriert einfach alles.:rolleyes:

      Gruß
      hauswand :cool:
      Avatar
      schrieb am 19.12.11 17:10:49
      Beitrag Nr. 3.820 ()
      Man, man, man, ...

      Wie geht's mit unserer "scheiß Geelyakte" weiter????

      Seit einem Jahr geht's gegen Süden!
      Der Ausblick auf 2012 wäre ja gar nicht so schlecht,
      aber das interessiert die Aktie Null-Komma-Null!

      Könnt echt kot.... :mad:

      Grüße an alle
      Avatar
      schrieb am 19.12.11 16:52:44
      Beitrag Nr. 3.819 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 42.495.169 von julchenSonnenschein am 17.12.11 19:22:25________________________________

      Ganz, vielen , herzlichen Dank, liebe Julia,

      ich habe verstanden, dass es wohl besser, weniger riskanter und
      auch nervenschonender ist, sich aus Zertis herauszuhalten.

      Da muss man wirklich permanent den Markt beobachten und diese Zeit habe
      ich nicht.
      Also, vielen Dank für deine Erklärung - hat mir echt weitergeholfen.
      ________________________________

      Nur die Rechenweise ist mir nochnicht klar - ich kann rechnen, wie ich will -
      ich komme nie auf deine Ergebnisse.

      Kann du nochmal die einzelnen Rechenschritte kurz ausschreiben ?

      Du hast geschrieben:
      Ein Schein liegt bei 0,022€. Je nach Hebel, in diesem Fall 7,77 % Beispiel:
      Geely steigt auf 0,275€ also 60% steigt das Zerti auf 0125€ also 213%

      __________________________________
      Auch danke an SANGO -
      schhön, wenn wir uns alle gegenseitig helfen und ermutigen.

      _______________________________________
      Avatar
      schrieb am 19.12.11 15:59:02
      Beitrag Nr. 3.818 ()
      Hatte wohl GM Angst, das es so gut klappen könnte wie bei Geely und Volvo ;).....

      "Schwedischer Autobauer Saab Pleite - Vorwürfe an GM
      Montag, 19. Dezember 2011, 15:26 Uhr

      Stockholm (Reuters) - Nach monatelangem Überlebenskampf gehen bei dem schwedischen Autobauer Saab nun wohl endgültig die Lichter aus.

      Eine Rettung der Kult-Marke durch chinesische Geldgeber scheiterte auch am Nein der Opel-Mutter General Motors, die Saab mit Technologie und Patenten versorgt. GM sah bei deren Einstieg seine eigenen Chancen auf dem boomenden Markt China in Gefahr. Saab mit zuletzt noch 3500 Mitarbeitern hatte einst Autofans mit Technik und Design begeistert, etwa als der Saab 900 mit seinem halbrunden Dach 1983 als weltweit erster turbogeladener Vierzylinder auf den Markt kam. Zuletzt drehte sich alles um die 9er Serie. Anfang 2011 waren in Deutschland noch 66.500 Autos der Marke Saab zugelassen, was einem Marktanteil von 0,2 Prozent entspricht.

      Saab-Chef Victor Muller erklärte am Montag, General Motors habe sich einer Lösung komplett verweigert. Nach Angaben der Saab-Mutter Swedish Automobile ist die Tochter ohne weitere Finanzspritzen pleite. Muller stellte daher einen Antrag auf Zahlungsunfähigkeit. Stimmt das Gericht dem zu, würde es das Aus für die 1947 als Sparte des gleichnamigen Flugzeugherstellers gegründete Firma bedeuten.

      Saab hatte sich seit einem Jahr von einer Krise zur nächsten gehangelt. Die Autoproduktion steht seit Monaten nahezu still, Gehälter und Rechnungen wurden nicht bezahlt. Zuletzt hatte es wieder Hoffnung gegeben, nachdem zwei Investoren aus China ihre Einstiegsbereitschaft erklärt hatten, unter anderem die Zhejiang Youngman Lotus Automobile. General Motors lehnte deren Einstieg aber ab. Der US-Konzern hat bei Saab ein Mitspracherecht. Saab gehörte einst zu GM. Im Zuge der US-Autokrise wurde die Tochter aber Anfang 2010 an den damals Spyker genannten Konzern Swedish Automobile verkauft. GM behielt aber wichtige Patente.

      Anfang September hatte ein schwedisches Bezirksgericht einen Antrag auf ein kontrolliertes Konkursverfahren abgelehnt. Saab hatte damit der Spirale aus hoher Verschuldung, nicht bezahlten Löhnen und offenen Lieferanten-Rechnungen entkommen und das Vertrauen der Gläubiger zurückgewinnen wollen. Branchenkenner sahen aber schon damals keine Zukunft mehr für Saab, das zuletzt noch 30.000 Autos pro Jahr verkaufte. "Es ist nicht möglich, für Saab eine Lösung zu finden, weil das Unternehmen zwischen allen Stühlen sitzt", hatte etwa der Experte Ferdinand Dudenhöffer gesagt. "Es ist weder mit BMW, Audi oder Volvo wettbewerbsfähig noch kann es sich mit Kleinserienherstellern wie Ferrari oder Rolls-Royce messen."

      Die Turbulenzen hatten die Aktien von Swedish Automobile bereits in den vergangenen Monaten abstürzen lassen. Am Montag verbilligten sich die Papiere nochmals um rund zwei Drittel oder 14 Cent auf noch sieben Cent.

      © Thomson Reuters 2011 Alle Rechte vorbehalten.
      "

      http://de.reuters.com/article/companiesNews/idDEBEE7BI04K201…
      Avatar
      schrieb am 19.12.11 11:55:16
      Beitrag Nr. 3.817 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 42.497.957 von Fire72 am 19.12.11 11:25:47Chinesen bestellen eigentlich Autos nicht.

      Die fahren zum Haendler und nehmen mit.
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