DVD-Player-Verkauf 2000 in USA [ 5.4 Mill nur im Dez. 2000 ] - 500 Beiträge pro Seite
eröffnet am 08.01.01 12:37:42 von
neuester Beitrag 14.02.01 20:33:07 von
neuester Beitrag 14.02.01 20:33:07 von
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KOPIE von Karo1
Das ist einfach mal ein eigener Thread wert !
----------
von karo1 06.01.01 08:28:40 3812469545 SPATIALIZER AUDIO L.DL-01
Hallo Casher
Dvd-Player-Verkauf in 2000 in USA
In 2000, that number rose to more than 8.2 million. CEA projects unit sales of 12.5 million in 2000, accounting for more than $2.4 billion.
http://www.dvdinsider.com/news/view.asp?ID=2367
bisher sind nach
http://www.thedigitalbits.com/articles/cemadvdsales.html
7.1 Mill. bis einschl. Nov. verkauft worden.
Also 5.4 Mill im Dez. eigentlich nicht vorstellbar für mich.
Natürlich würde sich dies verstärkt auf die Zahlen Q4 auswirken. Aber eine sehr starke Diskrepanz?
Lassen wir uns überraschen.
karo
----------
SPAZ hat 40% Marktanteil.
Gruß
Andy
Das ist einfach mal ein eigener Thread wert !
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von karo1 06.01.01 08:28:40 3812469545 SPATIALIZER AUDIO L.DL-01
Hallo Casher
Dvd-Player-Verkauf in 2000 in USA
In 2000, that number rose to more than 8.2 million. CEA projects unit sales of 12.5 million in 2000, accounting for more than $2.4 billion.
http://www.dvdinsider.com/news/view.asp?ID=2367
bisher sind nach
http://www.thedigitalbits.com/articles/cemadvdsales.html
7.1 Mill. bis einschl. Nov. verkauft worden.
Also 5.4 Mill im Dez. eigentlich nicht vorstellbar für mich.
Natürlich würde sich dies verstärkt auf die Zahlen Q4 auswirken. Aber eine sehr starke Diskrepanz?
Lassen wir uns überraschen.
karo
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SPAZ hat 40% Marktanteil.
Gruß
Andy
Servas
hi Andy
muß Dich leider korrigieren
Spatializer hat einen Märktanteil von über 50%
gruß
Geldcasher
hi Andy
muß Dich leider korrigieren
Spatializer hat einen Märktanteil von über 50%
gruß
Geldcasher
Also die Zahlen habe ich in meinem Thread relativiert.
Ich gehe für Dez. von ungefähr 2,5 Mill units aus. Was auch noch sehr hoch ist. Aber für Dec.1 sind schon 510 272 units gemeldet worden...
http://www.thedigitalbits.com/articles/cemadvdsales.html#cur…
Ich denke da ist ein Fehler in der Meldung. Ansonsten lasse ich mich gerne überraschen.
karo
Ich gehe für Dez. von ungefähr 2,5 Mill units aus. Was auch noch sehr hoch ist. Aber für Dec.1 sind schon 510 272 units gemeldet worden...
http://www.thedigitalbits.com/articles/cemadvdsales.html#cur…
Ich denke da ist ein Fehler in der Meldung. Ansonsten lasse ich mich gerne überraschen.
karo
dies sind schlicht und ergreifend FAKTEN
lest die letzte euro am sonntag seite 42
-
zitat:
es geht um die erwartungen der anleger, den haupteinflussfaktor für kursentwicklungen.
das vierte quartal mit dem weihnachtsgeschäft wird das entscheidende sein.
wie oben zu erkennen ist wird es sehr gut für SPAZ werden.
SPAZ hat eine TRENWENDE geschafft !
Die Zahlen werden es untermauern.
gruß
andy
FUNDAMENTAL ist wichtiger als ANALYSTEN RATINGS
lest die letzte euro am sonntag seite 42
-
zitat:
es geht um die erwartungen der anleger, den haupteinflussfaktor für kursentwicklungen.
das vierte quartal mit dem weihnachtsgeschäft wird das entscheidende sein.
wie oben zu erkennen ist wird es sehr gut für SPAZ werden.
SPAZ hat eine TRENWENDE geschafft !
Die Zahlen werden es untermauern.
gruß
andy
FUNDAMENTAL ist wichtiger als ANALYSTEN RATINGS
sollten wir den kreuzwiederstand 0,50 knacken wird folgendes geschehen.
ZITAT aus der EURO AM SONNTAG
nicht andy`s worte:
-------
einer der werte die eine solide bodenbildung hinter sich haben ist Kamps (eine andere vergleichbare bäckerei )
den doppelten wiederstand konnte die aktie des großbäckers bereits überwinden.
langfristige trendfolge-indikatoren MACD, der aus gleitende durchschnitte berechnet wird, haben schon seit längerem wieder gedreht und zeigen deutliches aufwärtspotential
-------
DER ENTSCHEIDENDE SATZ kommt nun und der ist nicht von ANDY sondern aus der Euro am Sonntag !
Wenn eine Aktie es schafft, sich durch ihren doppelten Wiederstand, den sogenannten Kreuzwiederstand, zu kämpfen, kann sie aufsteigen wie ein BALLON, der weit unter die Wasseroberfläche gedrückt wurde.
-------------
Meine persönliche Meinung
Besser kann man es nicht beschreiben
----
Kasmarski deine 0,26 Order wird verschimmeln im AMMILAND
Gehe rein mit Limit 0,75$ ! dort wird heute der Kurs im Ammiland eröffnen
Mein Ziel bis Q4
***** 7$****
gruß
andy
ZITAT aus der EURO AM SONNTAG
nicht andy`s worte:
-------
einer der werte die eine solide bodenbildung hinter sich haben ist Kamps (eine andere vergleichbare bäckerei )
den doppelten wiederstand konnte die aktie des großbäckers bereits überwinden.
langfristige trendfolge-indikatoren MACD, der aus gleitende durchschnitte berechnet wird, haben schon seit längerem wieder gedreht und zeigen deutliches aufwärtspotential
-------
DER ENTSCHEIDENDE SATZ kommt nun und der ist nicht von ANDY sondern aus der Euro am Sonntag !
Wenn eine Aktie es schafft, sich durch ihren doppelten Wiederstand, den sogenannten Kreuzwiederstand, zu kämpfen, kann sie aufsteigen wie ein BALLON, der weit unter die Wasseroberfläche gedrückt wurde.
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Meine persönliche Meinung
Besser kann man es nicht beschreiben
----
Kasmarski deine 0,26 Order wird verschimmeln im AMMILAND
Gehe rein mit Limit 0,75$ ! dort wird heute der Kurs im Ammiland eröffnen
Mein Ziel bis Q4
***** 7$****
gruß
andy
Servas
hallo Jung´s und Mädl´s
hier ein Ausschnitt von der heutigen PR
Mandell explained to Spatializer stockholders last year that the company would have to make certain investments in people, research and infrastructure in order to grow business. He said that he would be willing to sacrifice a quarter or two of lower profitability in order to ensure the proper foundation for future growth. ``Now I`m pleased to report that we have laid this foundation. I see less need going forward for increased staffing to support our future initiatives, based on the new investments we have now made. This will enable us to further leverage future revenue growth into increased profitability
Spaz macht seinen Weg - und das nach NORDEN
gruß
Geldcasher
hallo Jung´s und Mädl´s
hier ein Ausschnitt von der heutigen PR
Mandell explained to Spatializer stockholders last year that the company would have to make certain investments in people, research and infrastructure in order to grow business. He said that he would be willing to sacrifice a quarter or two of lower profitability in order to ensure the proper foundation for future growth. ``Now I`m pleased to report that we have laid this foundation. I see less need going forward for increased staffing to support our future initiatives, based on the new investments we have now made. This will enable us to further leverage future revenue growth into increased profitability
Spaz macht seinen Weg - und das nach NORDEN
gruß
Geldcasher
karo O.K.
aber bei Dezember 2,5 mio plus 7,5 sind 10 mio
DAS IST das 2,5-fache von 1999
los kasmarski du GROßMAUL
sage was dagegen du penner
ICH kann auch rechnen
Fundamente kommen immer nach steigende Kurse.
Q4 wird ein Knall !
ich suche jetzt SAMSUNG zahlen
nur um KASMARSKI sein großes Maul zu stopfen
gruß
andy
aber bei Dezember 2,5 mio plus 7,5 sind 10 mio
DAS IST das 2,5-fache von 1999
los kasmarski du GROßMAUL
sage was dagegen du penner
ICH kann auch rechnen
Fundamente kommen immer nach steigende Kurse.
Q4 wird ein Knall !
ich suche jetzt SAMSUNG zahlen
nur um KASMARSKI sein großes Maul zu stopfen
gruß
andy
Servas
hi Andy
bleib auf den Teppich
gruß
Geldcasher
hi Andy
bleib auf den Teppich
gruß
Geldcasher
Samsung, viertgrößter Chip-Hersteller der Welt, sieht die Situation
dementsprechend auch ganz anders als die meisten Investoren in
Korea. Die Firma, die Ende letzten Jahres einen Marktanteil von 20,7
Prozent bei Speicherchips hatte, erklärte, sie erwarte Lieferengpässe
bei DRAM-Chips noch bis zum Ende des Jahres 2002. Lee Yoon
Woo, Chef der Halbleiter-Abteilung von Samsung, meinte, die
Nachrage nach Unterhaltungselektronik wie DVD-Playern,
Digital-TVs oder Kameras gleiche die schwachen Verkäufe von PCs
in den USA bei weitem aus. Samsung erwartet für dieses Jahr
Umsätze mit Halbleitern von rund 13 Milliarden US-Dollar und will im
gleichen Zeitraum 5,2 Milliarden in die Sparte investieren. Mit dem
Beginn des nächsten Jahres sollen zudem für 3,5 Milliarden US-Dollar
neue Produktionskapazitäten aufgebaut werden. Damit will Samsung
sich aber auch von möglichen Preisschwankungen auf dem
DRAM-Markt unabhängig machen und verstärkt im Markt für
kundenspezifische Schaltkreise (ASIC) aktiv werden.
------------
Wir sind absolut fett im DVD und TV Bereich drin.
Käscher
ich kann bashen wie es kasmarski macht nicht leiden.
ich pushe nicht sondern es sind FAKTEN.
ein kursziel zu nennen ist kein pushen sondern eine annahme !
---
meine annahme liegt bei 7$
und das darf ich sagen
das ist nicht verboten
gruß
andy
dementsprechend auch ganz anders als die meisten Investoren in
Korea. Die Firma, die Ende letzten Jahres einen Marktanteil von 20,7
Prozent bei Speicherchips hatte, erklärte, sie erwarte Lieferengpässe
bei DRAM-Chips noch bis zum Ende des Jahres 2002. Lee Yoon
Woo, Chef der Halbleiter-Abteilung von Samsung, meinte, die
Nachrage nach Unterhaltungselektronik wie DVD-Playern,
Digital-TVs oder Kameras gleiche die schwachen Verkäufe von PCs
in den USA bei weitem aus. Samsung erwartet für dieses Jahr
Umsätze mit Halbleitern von rund 13 Milliarden US-Dollar und will im
gleichen Zeitraum 5,2 Milliarden in die Sparte investieren. Mit dem
Beginn des nächsten Jahres sollen zudem für 3,5 Milliarden US-Dollar
neue Produktionskapazitäten aufgebaut werden. Damit will Samsung
sich aber auch von möglichen Preisschwankungen auf dem
DRAM-Markt unabhängig machen und verstärkt im Markt für
kundenspezifische Schaltkreise (ASIC) aktiv werden.
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Wir sind absolut fett im DVD und TV Bereich drin.
Käscher
ich kann bashen wie es kasmarski macht nicht leiden.
ich pushe nicht sondern es sind FAKTEN.
ein kursziel zu nennen ist kein pushen sondern eine annahme !
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meine annahme liegt bei 7$
und das darf ich sagen
das ist nicht verboten
gruß
andy
Rekordzahlen von Samsung Electronics im Q3
Der koreanische Konzern Samsung Electronics hat am Montag Rekordzahlen für das dritte Quartal bekannt gegeben. Der Netto-Gewinn stieg von 690 Mrd Won im Vorjahr auf 1,7 Bill Won (1,5 Mrd US-$ an). Der Umsatz in den Monaten von Juli bis September stieg von 6,3 Bill Won auf 8,8 Bill Won. Die Zahlen liegen auf Höhe der Schätzungen des Marktes.
Samsung Electronics ist das Flaggschiff des Samsung Konzerns und produziert neben Chips auch Handys, LCD-Monitore und Unterhaltungselektronik.
-------------
WAS MAN WISSEN MUSS IST !!!
diese Q3 SAMSUNG zahlen sind erst in den SPAZ Q4 Zahlen enthalten !
und die kommen noch. plus die DVD im AMMILAND
WAHNSINN
und wir werden alle millionäre
wer 100.000 stück besitzt hat bei 7$ ca. 1,4 MIO DM
und deshalb bin ich SAUER auf BASHER wie kasmarski
sie wollen uns die million nicht gönnen !
ich bleibe LONG
andy
Der koreanische Konzern Samsung Electronics hat am Montag Rekordzahlen für das dritte Quartal bekannt gegeben. Der Netto-Gewinn stieg von 690 Mrd Won im Vorjahr auf 1,7 Bill Won (1,5 Mrd US-$ an). Der Umsatz in den Monaten von Juli bis September stieg von 6,3 Bill Won auf 8,8 Bill Won. Die Zahlen liegen auf Höhe der Schätzungen des Marktes.
Samsung Electronics ist das Flaggschiff des Samsung Konzerns und produziert neben Chips auch Handys, LCD-Monitore und Unterhaltungselektronik.
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WAS MAN WISSEN MUSS IST !!!
diese Q3 SAMSUNG zahlen sind erst in den SPAZ Q4 Zahlen enthalten !
und die kommen noch. plus die DVD im AMMILAND
WAHNSINN
und wir werden alle millionäre
wer 100.000 stück besitzt hat bei 7$ ca. 1,4 MIO DM
und deshalb bin ich SAUER auf BASHER wie kasmarski
sie wollen uns die million nicht gönnen !
ich bleibe LONG
andy
von Neemann 25.10.00 12:58:44 2173435 SAMSUNG EL. 0,5 GDRS NV
@gutzeit,
Samsung hatte 1999 seine Gewinne um knapp 800%, in diesem Jahr um mehr als 200% gesteigert.
------------
und das bekommen wir alles zu spühren
i love Q4 und henry
---
ciao
andy
@gutzeit,
Samsung hatte 1999 seine Gewinne um knapp 800%, in diesem Jahr um mehr als 200% gesteigert.
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und das bekommen wir alles zu spühren
i love Q4 und henry
---
ciao
andy
Mein Gott Andy, nun flippe nicht gleich wieder aus.
Kasi hat seine subjektive Meinung geäussert und auch begründet, das ist sein gutes Recht!!!!
Jeder darf auch seine Meinung ändern, ohne gleich erwarten zu müssen beschimpft zu werden.
Karo
Kasi hat seine subjektive Meinung geäussert und auch begründet, das ist sein gutes Recht!!!!
Jeder darf auch seine Meinung ändern, ohne gleich erwarten zu müssen beschimpft zu werden.
Karo
ACHSO ?
und er hat es mit seiner basherei geschafft den kurs heute auf 0,46 zu drücken
WILLST DU KEINE MILLION ?
karo1 in ächt
ich hasse basher
---
sage lieber etwas zu den zahlen von SAMSUNG und gebe deine Wette ab
solltest du auch 100K haben dann gebe RUHE denn EURE anpöpelei weckt kein vertrauen in neue käufer.
ihr sollt nicht so verbissen sein bei LOBSPRECHUNGEN einer PERLE !
ES IST EUER GELD
cial
andy
und er hat es mit seiner basherei geschafft den kurs heute auf 0,46 zu drücken
WILLST DU KEINE MILLION ?
karo1 in ächt
ich hasse basher
---
sage lieber etwas zu den zahlen von SAMSUNG und gebe deine Wette ab
solltest du auch 100K haben dann gebe RUHE denn EURE anpöpelei weckt kein vertrauen in neue käufer.
ihr sollt nicht so verbissen sein bei LOBSPRECHUNGEN einer PERLE !
ES IST EUER GELD
cial
andy
Bei aller verständlichen Freude über die Aktivitäten bei Spaz. Könnnten Kurse kaputtgeredet werden; hier wäre das der Fall. Mit vollkommen überzogenen Erwartungen wird wieder der Boden bereitet für die zwangsläufig eintretende Ernüchterung, Entäuschung etc.
Hier werden mögliche Deals und Optionen, das ist wunderbar genug und vielversprechend - so gehandelt als seien sie bereits unter Dach und Fach. Das richtet Schaden an.
Mal auf dem Teppich bleiben, den Ball flach halten. Um so größer ist dann die Freude wenn`s wirlich klappt.
Es deutet sich ein kontinuierliches stabiles Wachstum an.
Henry lässt anscheinend keine Luftblasen steigen und das ist gut so und steigert nachhaltig das Vertrauen in diese Aktie. Die Luftblasen.. das besorgen hier die Aktionäre !!
Hier wird dermaßen auf den Topf gehauen das ihr selbst die langen Gesichter vorbereitet die später wieder
und dann zu Unrecht gezogen werden.
Cool bleiben, und immer hart an der Wahrheit
Gruß, Snare
Hier werden mögliche Deals und Optionen, das ist wunderbar genug und vielversprechend - so gehandelt als seien sie bereits unter Dach und Fach. Das richtet Schaden an.
Mal auf dem Teppich bleiben, den Ball flach halten. Um so größer ist dann die Freude wenn`s wirlich klappt.
Es deutet sich ein kontinuierliches stabiles Wachstum an.
Henry lässt anscheinend keine Luftblasen steigen und das ist gut so und steigert nachhaltig das Vertrauen in diese Aktie. Die Luftblasen.. das besorgen hier die Aktionäre !!
Hier wird dermaßen auf den Topf gehauen das ihr selbst die langen Gesichter vorbereitet die später wieder
und dann zu Unrecht gezogen werden.
Cool bleiben, und immer hart an der Wahrheit
Gruß, Snare
ICH LACH MICH KAPUTT
-----------
snare FAKTEN bleiben FAKTEN siehe SAMSUNG und DVD Zahlen.
Trommeln gehört zum geschäft
ICH VERSPRECHE keine 7$
Ich gebe nur einen DENKANSTOß das soetwas geht
Außerdem snare
WIR DREI HANSELS aus dem WOL board machen keine kurse
es gibt im ammiland ca. 100 preisfeststellungen PRO TAG !
du glaubst doch nicht das einer im WOL schnüffelt
LACHPLATTE
--------------
Aber etwas Aufmerksamkeit schaffen ist O.K.
und der Chart lügt NIE
henry gibt genau bei 0,50 gas um den scheiß wiederstand zu knacken !
ER LEBE HOCH
gruß
andy
-----------
snare FAKTEN bleiben FAKTEN siehe SAMSUNG und DVD Zahlen.
Trommeln gehört zum geschäft
ICH VERSPRECHE keine 7$
Ich gebe nur einen DENKANSTOß das soetwas geht
Außerdem snare
WIR DREI HANSELS aus dem WOL board machen keine kurse
es gibt im ammiland ca. 100 preisfeststellungen PRO TAG !
du glaubst doch nicht das einer im WOL schnüffelt
LACHPLATTE
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Aber etwas Aufmerksamkeit schaffen ist O.K.
und der Chart lügt NIE
henry gibt genau bei 0,50 gas um den scheiß wiederstand zu knacken !
ER LEBE HOCH
gruß
andy
Andy,wenn Du Dich weiter so aufregst bekommst Du einen Herzinfarkt bevor Spaz über 1$ steigt.
Bleib cool und freue Dich auf jeden neuen Tag,an dem der Kurs steigt(dürfte fürs erste so ziemlich jeder Tag sein).
cu Croko
Bleib cool und freue Dich auf jeden neuen Tag,an dem der Kurs steigt(dürfte fürs erste so ziemlich jeder Tag sein).
cu Croko
hi,
habe ein paar spatzen zu 0,26 eingesammelt..., aber denke, daß es nochmal runterkommt umd dann endgültig durchzustarten !
deshalb: nicht zu jedem kurs in dt. kaufen !!!
gruß
jedi
ps: bin ich jetzt ein basher ????
habe ein paar spatzen zu 0,26 eingesammelt..., aber denke, daß es nochmal runterkommt umd dann endgültig durchzustarten !
deshalb: nicht zu jedem kurs in dt. kaufen !!!
gruß
jedi
ps: bin ich jetzt ein basher ????
ich sage heute schlußstand 1$ montag
morgen 1,6$ dienstag
übermorgen 2,1$ mittwoch
dann ?? keine ahnung 7$ ?
Zitel hatte es mal geschafft
von 1$ auf 7$ an einem tag
in ächt
andy
P.S.
und wir werden ALLE millionäre
freut euch doch
morgen 1,6$ dienstag
übermorgen 2,1$ mittwoch
dann ?? keine ahnung 7$ ?
Zitel hatte es mal geschafft
von 1$ auf 7$ an einem tag
in ächt
andy
P.S.
und wir werden ALLE millionäre
freut euch doch
Andy du bleibst ein pusher!
karo
karo
DANN FREU DICH DOCH
Am liebsten würde ich es bei N-TV verkünden
SPAZ die Chance des Jahres 2001
Karo1
WIEVIEL SPAZEN hast Du ?
100K
200K
300K
Man Man Man
---
ich habe Dir viel von Börse erzählt.
Börse ist eine Versteigerung !
Wenn Du ALLEINE AM SEE dein Auto( FERARI mit Fertigungslimit 10 Stück im Jahr) versteigern willst bieten ein paar ENTEN
Wenn Du aber in Berlin im OLYMPIASTADION vor 1 Mio deinen FERARI versteigerst kannst Du dich nicht retten.
--------
Wem nützt es etwas wenn DU ALLEINE die ZAHLEN kennst
ALLE müssen wissen das SPAZ fundamental JA FUNDAMENTAL eine PERLE ist
-------
ich habe es HERNY 100 mal gemailt er möge in der jetzigen Börsenzeit eine SPAZ PROGNOSE abgeben
UND
er hat es gemacht
tja ist gut den CEO persönlich zu kennen
ENDE
ANDY
Am liebsten würde ich es bei N-TV verkünden
SPAZ die Chance des Jahres 2001
Karo1
WIEVIEL SPAZEN hast Du ?
100K
200K
300K
Man Man Man
---
ich habe Dir viel von Börse erzählt.
Börse ist eine Versteigerung !
Wenn Du ALLEINE AM SEE dein Auto( FERARI mit Fertigungslimit 10 Stück im Jahr) versteigern willst bieten ein paar ENTEN
Wenn Du aber in Berlin im OLYMPIASTADION vor 1 Mio deinen FERARI versteigerst kannst Du dich nicht retten.
--------
Wem nützt es etwas wenn DU ALLEINE die ZAHLEN kennst
ALLE müssen wissen das SPAZ fundamental JA FUNDAMENTAL eine PERLE ist
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ich habe es HERNY 100 mal gemailt er möge in der jetzigen Börsenzeit eine SPAZ PROGNOSE abgeben
UND
er hat es gemacht
tja ist gut den CEO persönlich zu kennen
ENDE
ANDY
hi andy,
wie sah seine prognose aus ???
gruß
wie sah seine prognose aus ???
gruß
Äh Andy, so ist es richtig: Ferrari !!! :-)
Spaz wird korrigieren.
Ciao Tbroker
PS: Bin kein Basher, will bloß nochmal nackaufen :-)
Spaz wird korrigieren.
Ciao Tbroker
PS: Bin kein Basher, will bloß nochmal nackaufen :-)
@Andy,
der an Henry gemailte Orginaltext, im Wortlaut,
würde mich interessieren.
Stell ihn doch bitte ins Board.
*:o)
der an Henry gemailte Orginaltext, im Wortlaut,
würde mich interessieren.
Stell ihn doch bitte ins Board.
*:o)
ich mail es dir zu
IN ÄCHT
gebe mir deine e-mail
andy
IN ÄCHT
gebe mir deine e-mail
andy
FERRARI
du weißt doch ANDY und RS
FERRARI
------
so KREUZWIEDERSTAND 0,50 gebrochen und wird getestet.
Es gibt Leute die haben ANGST vor der PERFORMANCE
GEWINNE LAUFEN LASSEN ist ein ur ur altes Sprichwort
bai
andy
du weißt doch ANDY und RS
FERRARI
------
so KREUZWIEDERSTAND 0,50 gebrochen und wird getestet.
Es gibt Leute die haben ANGST vor der PERFORMANCE
GEWINNE LAUFEN LASSEN ist ein ur ur altes Sprichwort
bai
andy
Andy,
die Waagerechte des K-Widerstandes liegt bei 0,469,
die Abwärtstrendlinie befindet sich heute bei 0,43.
Natürlich alles candle.
Vergiss deine 0,5!
die Waagerechte des K-Widerstandes liegt bei 0,469,
die Abwärtstrendlinie befindet sich heute bei 0,43.
Natürlich alles candle.
Vergiss deine 0,5!
SPASTY
deine 0,37 waren zu früh verkauft
HIER
lesen muß man lernen
ich kann nicht schreiben aber den DSCHARD lesen
siehst du die GESTRICHELTE LINIE
das ist der wiederstand
von dem spreche ich
und den haben wie geknackt
SCHEIßE für ALLE die auf billige Kurse warten )
schön mit Ö
andy der wiederstands knacker : ?)
deine 0,37 waren zu früh verkauft
HIER
lesen muß man lernen
ich kann nicht schreiben aber den DSCHARD lesen
siehst du die GESTRICHELTE LINIE
das ist der wiederstand
von dem spreche ich
und den haben wie geknackt
SCHEIßE für ALLE die auf billige Kurse warten )
schön mit Ö
andy der wiederstands knacker : ?)
übriegens
was vorher ein wiederstand war ist nun eine unterstützung
das ist nun mal so
ich habe die charttechnik nicht erfunden.
Dann wartet mal schön
ciao
andy
was vorher ein wiederstand war ist nun eine unterstützung
das ist nun mal so
ich habe die charttechnik nicht erfunden.
Dann wartet mal schön
ciao
andy
Andy,
keine Beileidsbekundungen für deutlich über 70%
in 3 Handelstagen.
Mein Verkauf war richtig, denke an die von mir
erwähnten Opportunitätskosten.
Allein mein im anderen Thread erwähnter adidas-Schein,
hat wesentlich mehr Rendite erzielt als spaz seit Do.
keine Beileidsbekundungen für deutlich über 70%
in 3 Handelstagen.
Mein Verkauf war richtig, denke an die von mir
erwähnten Opportunitätskosten.
Allein mein im anderen Thread erwähnter adidas-Schein,
hat wesentlich mehr Rendite erzielt als spaz seit Do.
andy2
sag mal die WKN zum adidas OS
und noch eine frage zu den usa tax seller.
wieso müssen die 4 wochen warten ?
die können doch kaufen ?
müssen dann aber die gewinne mit verluste berechnen wenn sie im gleichen jahr liegen.
scheiß egal ob 30.12.00 oder 15.07.00.
vom kaufstag ein jahr warten
oder liege ich falsch ?
nacht
andy
sag mal die WKN zum adidas OS
und noch eine frage zu den usa tax seller.
wieso müssen die 4 wochen warten ?
die können doch kaufen ?
müssen dann aber die gewinne mit verluste berechnen wenn sie im gleichen jahr liegen.
scheiß egal ob 30.12.00 oder 15.07.00.
vom kaufstag ein jahr warten
oder liege ich falsch ?
nacht
andy
spazy2(spasty)
ich muß DIR noch einen zeigen
ein alter bekannter
heimlich schleicht sich fortel EX zitel hoch
siehst du die eine kerze von 1 bis 7
deshalb bleibe ich bei SPAZ
da kommt so ein knall
nun aber ins bettchen
andy1
ich muß DIR noch einen zeigen
ein alter bekannter
heimlich schleicht sich fortel EX zitel hoch
siehst du die eine kerze von 1 bis 7
deshalb bleibe ich bei SPAZ
da kommt so ein knall
nun aber ins bettchen
andy1
@Andy
in den USA muss 1 Mo zwischen Kauf und Verkauf eine und derselben Aktie liegen.
Andernfalls =steu. Differenzgeschäft.
Fortel ist im Gegensatz zu spaz fundamental eine Trümmeraktie. Als "Charttrader"
handelt man liquide, fundamental gut dastehende Firmen.
Aber das weißt du ja ..
Verwechsel in den spaz charts nicht immer das mittlere Bollingerband mit den beiden
Widerst.- Unterstützungslinien des Kreuzwiderstands.
In deinem 2 Jahreschart liegt das mittlere Band bei 0,47.
Die waagerechte des Kreuzes, wie schon im anderen Thread erwähnt, bei 0,469.
Die Abwärtstrendlinie des Kreuzes bei 0,43....
Na was fällt dir auf?
Genau, kaufen in diesem Bereich.
Gute Nacht
in den USA muss 1 Mo zwischen Kauf und Verkauf eine und derselben Aktie liegen.
Andernfalls =steu. Differenzgeschäft.
Fortel ist im Gegensatz zu spaz fundamental eine Trümmeraktie. Als "Charttrader"
handelt man liquide, fundamental gut dastehende Firmen.
Aber das weißt du ja ..
Verwechsel in den spaz charts nicht immer das mittlere Bollingerband mit den beiden
Widerst.- Unterstützungslinien des Kreuzwiderstands.
In deinem 2 Jahreschart liegt das mittlere Band bei 0,47.
Die waagerechte des Kreuzes, wie schon im anderen Thread erwähnt, bei 0,469.
Die Abwärtstrendlinie des Kreuzes bei 0,43....
Na was fällt dir auf?
Genau, kaufen in diesem Bereich.
Gute Nacht
Hi Kawa
altes Schlachtross, nur positiv gemeint!
Ich hebe mein Glass und stoße mit dir auf dein Wohl an.
Wenn es auch nicht gerade Kakao ist.
Spasty
altes Schlachtross, nur positiv gemeint!
Ich hebe mein Glass und stoße mit dir auf dein Wohl an.
Wenn es auch nicht gerade Kakao ist.
Spasty
Hi Spasty,
wann schläfst Du eigentlich?
Also, weil Du es bist.
Großes Ehrenwort: wenn ich demnächst mal zu Hause bin, entkorke ich noch ne Buddel und trinke einen auf Dich!
Hi Andy!
Hast Du im Februar mal Lust und Zeit auf so 1 - 2 Bierchen?
Kawa
wann schläfst Du eigentlich?
Also, weil Du es bist.
Großes Ehrenwort: wenn ich demnächst mal zu Hause bin, entkorke ich noch ne Buddel und trinke einen auf Dich!
Hi Andy!
Hast Du im Februar mal Lust und Zeit auf so 1 - 2 Bierchen?
Kawa
Wieder mal eine "einmalige" Chance für "spazy" mal wieder das NM-Board vollzumüllen...
Bin zwar nicht investiert, aber falls es noch niemand gemerkt hat, tue ich Euch von der OTCBB-Brigade auch mal etwas Gutes - außerdem könnte die Nachricht dem Kurs ja vielleicht auch noch ein bißchen mehr auf die Sprünge helfen - ich gönne es Euch!
Was mir übrigens aufgefallen ist - der IR-Mann heißt scheinbar auch Andy - was ein Zufall...
Monday January 8, 4:30 am Eastern Time
Press Release
SOURCE: Spatializer Audio Laboratories Inc.
Organization Profile: Spatializer Audio Laboratories Inc. (OTC Bulletin Board: SPAZ)
Spatializer Dominates DVD Market With `Virtual Surround Sound` Software
Spatializer technology sets `de facto` virtual surround sound standard for digital audio industry applications through technology development and by focusing on strategic relationships in CY2000. Spatializer is now positioned to penetrate multiple digital audio markets in CY2001, while maintaining profitability.
SANTA CLARA, Calif., Jan. 8 /PRNewswire/ -- Spatializer Audio Laboratories Inc. (OTC Bulletin Board: SPAZ - news) began its ninth year as a public company with expectations of growing profitability and declarations that it achieved its goal of securing a leading market share of the DVD player segment. The company says that it is now poised to expand its success into multiple digital audio markets. Spatializer is a leading developer, licenser, and marketer of next-generation audio processing technologies for the consumer electronics, computing and entertainment industries.
(Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20010108/LAM025-a http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20010108/LAM025LOGO-b)
The company`s advanced audio technology is incorporated into consumer electronics audio, video and DVD products manufactured by global brand leaders including Toshiba, JVC, Panasonic, Hitachi, Samsung, Acer, Sharp, Sanyo, LG, Emerson, Zenith and Proton, in PC multimedia systems and peripherals from Apple, Dell, Gateway, Hewlett Packard, Sony, Fujitsu, Seiko-Epson, NEC, Micron and Labtec, in silicon from Matsushita, New Japan Radio Corporation, ESS, Zoran, Motorola, C-Cube, VM Labs, and Acer Laboratories Inc, and in software compatible with MP3 players such as WinAmp and embedded with RISC cores from MIPS Technologies.
``As we enter the first year of the New Millennium, we`re pleased to report that we`ve met our operating objectives while laying the foundation to penetrate multiple, fast developing markets such as portable MP3 players, Internet appliances, digital televisions, A/V receivers and set top boxes,`` says CEO Henry R. Mandell, who is also Spatializer`s chairman of the board. ``We believe that we enjoy the dominant market share for the DVD player segment. Our aggressive marketing efforts continue to forge new inroads into other audio product sectors as well. Our revenues and profits throughout CY2000 have been in line with our expectations.``
Mandell says that he expects Spatializer software to eventually dominate other audio industry segments just as the company now dominates the DVD segment. ``We`re very proud of the engineering team that we`ve put together,`` says Mandell. ``We`re confident that the innovations and new products that emerge from their research and development will give us the competitive edge that we need to expand our leadership with virtual audio software and to fully capitalize on the digital audio revolution. The groundwork has been completed. The relationships to penetrate multiple new markets have been developed. The infrastructure that we need is in place. Now we`re focused on growing this company to reach its optimum potential.``
Studio Surround Sound Possible In Small Audio Products
Stephen W. Desper, a renowned Hollywood recording engineer, filed his first US patent for a device that he called the Spatializer in 1982. While working in a recording studio with groups like the Beach Boys, Desper also experimented in his lab to find new ways to improve audio presentations outside the studio. It was Desper`s dream to find a way to project sound through speakers equal to the sound that he heard in the studio. To accomplish this, he needed to eliminate the spectral transmission losses then seemingly inevitable in even the most sophisticated of recording environments. Spatializer proved to be just such a device. It created a rich immersive sound field that seemed to envelop the listener without introducing any spectral or tonal distortion.
Realizing the potential of his invention, Desper further researched and refined the Spatializer. With the help of friends, he formed a company called Desper Products Inc. in 1986. Desper produced a prototype system in 1990 and began a series of successful trials on several animated productions with Warner Bros. Studios. In 1992, Spatializer was declared ``ready`` and the first Spatializer circuit was developed. Immediately following this, the company went public under the name Spatializer Audio Laboratories Inc. In October of that year, Spatializer Audio Labs` first product, the PRO Spatializer(TM), was released at the Audio Engineering Society conference in San Francisco. There it received global acclaim. PRO Spatializer(TM) enjoyed immediate success, becoming entrenched in many recording studios.
By 1993, Spatializer Audio Laboratories Inc. expanded Spatializer`s applications to the mass market. In 1993, Matsushita Electronics Corporation (MEC) of Japan agreed to develop and distribute the first commercial Spatializer IC under license from Desper Products. Royalties received from this IC became the cornerstone that supported Spatializer Audio Labs future growth and development. Buoyed by an array of products based on the initial Spatializer technology and supported by an impressive list of licensees, Spatializer Audio Labs began trading on the Nasdaq in 1995. This provided the capital that enabled Spatializer to develop a new line of digital based virtual surround sound products, including Spatializer N-2-2(TM), as well as additional analog circuit designs. This, in turn, led to new distribution licenses being signed with semiconductor companies such as ESS and C-Cube Technologies. Spatializer technology became incorporated into numerous consumer products from PC speakers and sound-cards to TV`s and VCR`s. Spatializer was well on the way to establishing an industry standard with its virtual surround sound software.
In mid-1996 Spatializer acquired its second subsidiary, MultiDisc Technologies Inc. MultiDisc created some compelling technology that promised to revolutionize the world of fast-access data storage. However, by 1998 the full fiscal impact of the required development costs became apparent and operations at MultiDisc were suspended.
Spatializer Today
Spatializer Audio Laboratories Inc. is now very different company. In September 1998, a new management team was appointed and a new corporate strategy developed. All efforts were re-focused on the development of Spatializer`s core competency -- audio enhancement software. Spatializer is once again an audio-only company dedicated to pushing the outer limits of the audio experience.
Spatializer`s Web site has been revamped to better inform and serve its strategic partners and their clientele. The company plans to expand its impact on the Internet. It`s now possible to download Spatializer`s unique software from the company`s online store, which will be expanded in the coming months. Soon, audiophiles will find easy-to-use plug-ins that enable them to upgrade the sound from their MP3 players and PCs. Links to all of Spatializer`s strategic partners make it easy to review and order systems that have been enhanced by Spatializer technology. Prospective customers may sample the Spatializer experience by downloading online audio demos.
Spatializer is exploiting opportunities presented by the increased capacity in DSP processing power and the advent of digital audio into the home. The company concentrates on developing new and improved algorithms to run its software. The original Spatializer technology is now marketed as Spatializer 3D-Stereo to differentiate it from the newer digital technology, such as Spatializer N-2-2, and Spatializer Digital FX. New licensees continue to incorporate Spatializer`s technology. The most notable of these are Apple Computer, Acer, Toshiba, LG Electronics, Zenith, and Samsung. MIPS Technologies, Hitachi, and 4Front Technologies joined them in CY2000. Spatializer`s sales and research staff is now located in Santa Clara, CA, with Spatializer`s Asian operations centralized out of its regional office in Tokyo, Japan. In addition, Spatializer recently announced the appointment of Internix, a leading publicly traded electronics rep firm, to expand Spatializer`s sales and marketing presence in Japan. (see contacts for more information). Spatializer also retains representative offices in Hong Kong, Taiwan and Korea. All these offices provide the company with a truly global presence.
After being appointed as Spatializer CEO in February 2000, Henry Mandell defined the firm`s past accomplishments thusly:
``We set out to aggressively exploit our existing technology to generate immediate new revenue streams. Technology licensing deals with Apple Computer Inc., which incorporated our suite of technologies across their hardware platforms; with Acer Labs Inc.; and several DVD player design wins with Samsung, LG Electronics, Zenith, Hitachi and Marantz, among others, were the result of these efforts. Indeed, based on our success in the DVD player market, we believe that Spatializer N-2-2(TM) is positioned as the leading virtual surround sound technology in that market with an estimated 40 percent market share, based on industry reported sales.
``We streamlined our overhead structure. In doing so, we were able to restore profitability and generate a 21 percent return on sales. At the same time, we transitioned from flat fee licenses, which limited revenue growth, to a running royalty business model that provides the company with upside in the fast growing DVD player and digital audio markets. We laid the ground work to capitalize on emerging market opportunities, by launching StreamFX(TM) -- our streaming audio enhancement product for the Internet, Vi.B.E(TM) -- our virtual bass enhancement technology, and by aligning ourselves with VM Labs and their revolutionary NUON(TM) digital signal processor, targeted at the computer gaming market. Lastly, we put the company`s liquidity crisis behind us by obtaining financing, with minimal dilution to the stockholders, to provide resources to vigorously pursue growth.``
Mandell explained to Spatializer stockholders last year that the company would have to make certain investments in people, research and infrastructure in order to grow business. He said that he would be willing to sacrifice a quarter or two of lower profitability in order to ensure the proper foundation for future growth. ``Now I`m pleased to report that we have laid this foundation. I see less need going forward for increased staffing to support our future initiatives, based on the new investments we have now made. This will enable us to further leverage future revenue growth into increased profitability.``
The Spatializer DigitalFX(TM) series is positioned to be a springboard to capturing a substantial share of new business opportunities being generated by the digital audio revolution. These include MP3 players, set-top boxes, Internet appliances and PDAs that are projected to be produced over the next few years. On the research side, Spatializer significantly expanded its engineering team with talented individuals who are passionate about audio.
CY2000 Milestones:
Mar. 21 -- Spatializer establishes four objectives to accomplish over the next 12 months of CY2000:
First, to establish Spatializer N-2-2(TM) as the ``de facto`` standard for virtual surround sound not only within the global DVD player market, but also within a wide range of other audio applications, including set top boxes, Internet appliances and gaming;
Second, to penetrate the market for audio enhancement in portable music devices, including MP3 players;
Third, to significantly expand the E-commerce opportunities for Spatializer StreamFX(TM) and to broaden the use and distribution of our technology over the Internet;
Fourth, to develop new applications and technology to comprehensively embrace audio and voice enhancement for emerging markets such as Internet telephony, satellite radio, voice over IP and cellular communications.
May 1 -- Randy Roscoe joins Spatializer as vice president of Sales and Marketing.
Jun. 1 -- Retains an IR firm, MDC Group Inc., to increase the visibility of Spatializer`s brand and technology and to heighten awareness of the firm`s accomplishments within the financial markets.
Aug. 16 -- Toshiba Corporation agrees to include Spatializer N-2-2(TM) virtual surround sound software in its SD2300 DVD player -- the first from Toshiba utilizing the powerful interactive capabilities of the NUON processor developed by VM Labs Inc.
Sep. 20 -- Hitachi Ltd. begins including Spatializer N-2-2(TM) virtual surround sound across its entire DVD player line-up.
Sep. 25 -- Samsung Electronics Co. Ltd., Digital Products Division incorporates Spatializer N-2-2(TM) audio enhancement technology into Samsung Extiva -- the industry`s first ``all-in-one`` entertainment station.
Oct. 5 -- LG Electronics includes Spatializer N-2-2(TM) in its new DVD-RW (read/write) recorder. Spatializer N-2-2(TM) reproduces the spatial realism of 5.1 channels of Dolby Digital® through just two standard speakers.
Oct. 26 -- C-Cube Microsystems Inc. begins offering Spatializer N-2-2(TM) as the audio enhancement technology option in its new ZiVA-5 DVD system processor -- the industry`s most highly integrated DVD-Audio solution.
Nov. 15 -- 4Front Technologies announces the launch of Spatializer StreamFX(TM) for Linux. This software plug-in for XMMS is a cross platform MP3 and Multimedia player that is the most popular audio application on Linux. Spatializer StreamFX(TM) is a plug-in for XMMS that provides rich 3D audio (that is stereo expansion), enhanced bass support and support for headphone/speaker audio adjustment. Spatializer StreamFX(TM) is available immediately and can be purchased directly from http://www.opensound.com and in the future from http://www.Spatializer.com for the special price of $10.00.
Dec. 12 -- Effects a strategic initiative with Internix Inc., Japan`s leading technical distributor to expand distribution of Spatializer audio enhancement software solutions in Japan. Under the agreement, Internix agreed to market Spatializer`s industry standard Spatializer N-2-2(TM) virtual surround sound technology, Spatializer 3-D Stereo, and the new Spatializer DigitalFX(TM) audio enhancement software products throughout Japan. Internix, which has nine sales offices and 200 employees, serves many of the leading consumer electronics manufacturers in Japan and is well known for the quality and reliability of the products it represents.
The Digital Audio Revolution
``We are in the midst of a digital audio revolution that is changing the way we acquire, listen to and appreciate music and audio in general,`` states Henry R. Mandell. He points out that one of the catalysts of this revolution is the advent of the Digital Signal Processor (DSP) and RISC cores that processes digital information very efficiently into more lifelike music and audio never before possible. Mandell explains that this triggered an explosion in the proliferation of new types of electronic entertainment devices. ``It`s our plan to be the dominant developer of audio software to meet the needs of these emerging products,`` Mandell asserts. For example:
DVD Players: According to CEMA, annual units sales increased from 4 million in 1999 to over 9 million in 2000. Units in 2001 are projected at 16 million, growing to 28 million annually by 2003.
Internet Appliances: According to IDC, the overall market for Internet appliances, including set-top boxes, handheld computers and gaming consoles, is set to grow from 11 million units shipped in 1999 to 89 million units in 2004. The market will grow from revenues of $2.4 billion last year to $17.8 billion in 2004.
Personal Digital Assistants: Cahners In-Stat Group predicts that PDAs will see a unit growth of more than 80 percent from 1999 to 2003.
MP3 Players: Worldwide shipments of portable music devices are expected to top 32 million units by 2003, according to Dataquest.
Digital Audio is Exploding -- Spatializer Well Positioned to Capitalize on the Opportunity
Spatializer N-2-2(TM) virtual surround sound technology provides a compelling value-added feature to DVD player manufacturers, enabling Spatializer to ride the crest of the surging DVD player market.
Spatializer is well positioned to maintain its position as the ``de facto`` virtual surround sound technology for the DVD market. No competing virtual surround sound technology has more brand adoptions than Spatializer N-2-2(TM).
Set top boxes, Internet streaming audio and High Definition TV benefit from Spatializer`s digital surround sound technology.
Technically Advanced Audio Solutions
Spatializer 3-D Stereo(TM) provides a dramatic, surround sound effect with just two speakers. A patented technology that accepts stereo or mono input, Spatializer 3-D Stereo compensates for the limitations of computer audio, by making small, inexpensive speakers produce more realistic and dramatic sound. Spatializer 3-D Stereo also makes two-speaker home systems sound like there are speakers all around, providing the end-user with the intensity and drama of surround sound.
Spatializer N-2-2(TM) enables multi-channel audio playback from two conventional speakers or headphones, instead of the standard 5 (or more) speakers normally required. Spatializer N-2-2 allows OEMs to provide realistic multi-channel audio in two-speaker computer and consumer electronics devices. The combination of cost, space requirements and a complex set-up process often make it difficult for consumers to justify full 5 (or more) speaker playback systems. With the advent of high-density media such as DVD, DSS and HDTV, more music, movies and software titles are being recorded with multi-channel audio such as Dolby Digital (AC-3), Logic or MPEG audio. The N-2-2 solution retains the spatial realism of the full home theater setups, while reducing the expense and expanse for multi-speaker playback, plus adds a headphone playback option. Since stereo source material is also widely available, Spatializer N-2-2 was designed to automatically detect and enhance stereo; a transparent solution to the end-user, N-2-2 provides a dramatic surround sound effect regardless of input.
Spatializer Vi.B.E.(TM) provides a dramatic bass enhancement experience through ordinary speakers. Spatializer Vi.B.E produces a dynamic bass response from even the most low end ``frequency response challenged`` speakers or headphones. Spatializer Vi.B.E is no mere bass boost. It uses proprietary psycho-acoustic technology to generate the impression of realistic bass frequencies that would ordinarily be difficult to discern in small PC, laptop or portable headphone devices.
The Spatializer DigitalFX(TM) series is a comprehensive audio enhancement software solution based on the company`s renowned Spatializer N-2-2(TM) virtual surround sound technology and Vi.B.E.(TM), the company`s virtual bass enhancement technology, combined with additional audio effects optimized for specific product applications. This powerful combination of technologies in a single product targeted for specific product applications provides a highly efficient and cost effective solution for the following markets:
Spatializer Digital TVFX(TM) is a customized application of Spatializer technology optimized for digital and analog televisions with an on board digital signal processor. Spatializer integrates its original, patented 3D Stereo and N-2-2 technologies with speaker-compensation and Vi.B.E. bass enhancement algorithms. The digital processing of the stereo signal provides a striking and immersive audio experience while the virtual bass enhancement creates apparently deeper bass response from the small speakers utilized by most televisions. Optional reverb and equalizer features further enhance the audio experience. The result is a dramatic improvement to the overall audio sound field provided by the television. Spatializer Digital TVFX(TM) is 100 percent digital, and applicable to any TV system with an embedded DSP.
Spatializer Digital OntheGoFX(TM) is targeted specifically for portable MP3 player devices, including Personal Data Assistants (PDAs). According to industry analysts, the portable MP3 player market is expected to grow to 32 million units sold by 2003. Spatializer Digital OntheGoFX shares the same core 3D stereo technology as other members of the Spatializer DigitalFX series, but sports a highly effective headphone algorithm that produces an ``out of head`` audio experience. In addition, the included Vi.B.E technology is particularly effective in improving the limited bass response of inexpensive lightweight stereo headphones often incorporated into these devices. The algorithms are highly efficient, utilizing a minimal amount of MIPS any standard embedded DSP.
Spatializer Digital PCFX(TM) combines the entire suite of respected Spatializer audio technologies into a single, comprehensive and cost effective software audio solution for the Wintel platform. Since the product runs on the host CPU, with minimal CPU utilization, no discrete chip is required. Spatializer Digital PCFX(TM) provides Spatializer 3-D Stereo(TM), Spatializer N-2-2(TM) virtual surround sound for DVD playback, Vi.B.E(TM) virtual bass enhancement and enCompass(TM), Spatializer`s positional audio technology for computer games utilizing the Microsoft DirectX(TM) API. Apple Computer has utilized Spatializer technology across their product platforms since October 1999.
Spatializer Digital AVFX(TM) is tailored for AV Receivers equipped with a Dolby Digital decoder. Spatializer Digital AVFX provides Spatializer 3-D Stereo(TM), Spatializer N-2-2(TM) virtual surround sound for DVD audio or video playback, Vi.B.E(TM) virtual bass enhancement and in the future, extensive room modeling and customized effects.
Spatializer Digital AutoFX(TM) enhances the audio performance of DSP-based car stereo systems by delivering Spatializer`s acclaimed 3-D Stereo, bass enhancement, equalizer and reverb technology in a single solution. Optional positional audio voice cues for on board GPS and navigation systems, virtual surround sound for on board DVD player systems and space modeling will be offered as per customer requirements.
Consumer Products
Spatializer StreamFX(TM) for Winamp is a plug-in providing greater control over the PC audio experience. StreamFX for Winamp uses the same highly acclaimed technology employed in the studio by numerous recording artists, in motion pictures, and by many famous audio products manufacturers. StreamFX creates an astonishing and enveloping sound experience out of any pair of regular speakers or headphones and produces a dynamic bass response from even the most low end ``frequency response challenged`` speakers or headphones.
Spatializer StreamFX(TM) for Linux is a plug-in for the XMMS media player providing greater control over the PC audio experience. StreamFX for Linux uses the same highly acclaimed technology employed in the studio by numerous recording artists, in motion pictures, and by many famous audio products manufacturers. StreamFX creates an astonishing and enveloping sound experience out of any pair of regular speakers or headphones and produces a dynamic bass response from even the most low end ``frequency response challenged`` speakers or headphones.
Spatializer Audio Laboratories Inc. is a leading developer, licensor and marketer of next-generation technologies for the consumer electronics, computing and entertainment industries. The company`s advanced audio technology is incorporated into consumer electronics audio, video and DVD products from global brand leaders including Toshiba, JVC, Panasonic, Hitachi, Samsung, Acer, Sharp, Sanyo, LG, Emerson, Zenith and Proton, in PC multimedia systems and peripherals from Apple, Dell, Gateway, Hewlett Packard, Sony, Fujitsu, Seiko-Epson, NEC, Micron and Labtec, in silicon from Matsushita, New Japan Radio Corporation, ESS, Zoran, Motorola, C-Cube, OnChip Systems, and Acer Laboratories Inc, and in software compatible with MP3 players such as WinAmp and embedded with RISC cores from MIPS Technologies.
Spatializer stock is traded on the OTC Bulletin Board under the symbol: SPAZ. The company is headquartered in Santa Clara, CA., with marketing offices in Tokyo, Japan. Further information may be obtained from Spatializer`s SEC filings, and by contacting the company`s Investor Relations Department toll-free at 888-825-0743 or by writing to spaz@mdcgroup.com. For media inquiries, please contact Marken Communications at 408-986-0100 or by writing to Andy@MarkenCom.com.
Safe Harbor Act Statement Under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995: Certain information in this background news release, including the comments by Mr. Mandell, are forward looking statements that are based on management`s belief, as well as assumptions made by, and information currently available to management. While the company believes that its expectations are based upon reasonable assumptions, there can be no assurances that the company`s financial goals will be realized. Numerous uncertainties and risk factors may affect the company`s actual results and may cause results to differ materially from those expressed in forward-looking statements made by or on behalf of the company. These uncertainties and risk factors include, but are not limited to the continued need for additional capital, dependence on new technology and intellectual property, dependence on the PC and consumer electronics industries, dependence on product shipments of third-party licensees, competition and pricing pressures, and other risks detailed from time to time in the company`s periodic reports filed with the Securities and Exchange Commission.
SOURCE: Spatializer Audio Laboratories Inc.
Quelle: http://biz.yahoo.com/prnews/010108/ca_profile.html
Place yer bets and take yer chances!
P.S.: Hier nochmal das tolle Foto des CEO von SPAZ:
Bin zwar nicht investiert, aber falls es noch niemand gemerkt hat, tue ich Euch von der OTCBB-Brigade auch mal etwas Gutes - außerdem könnte die Nachricht dem Kurs ja vielleicht auch noch ein bißchen mehr auf die Sprünge helfen - ich gönne es Euch!
Was mir übrigens aufgefallen ist - der IR-Mann heißt scheinbar auch Andy - was ein Zufall...
Monday January 8, 4:30 am Eastern Time
Press Release
SOURCE: Spatializer Audio Laboratories Inc.
Organization Profile: Spatializer Audio Laboratories Inc. (OTC Bulletin Board: SPAZ)
Spatializer Dominates DVD Market With `Virtual Surround Sound` Software
Spatializer technology sets `de facto` virtual surround sound standard for digital audio industry applications through technology development and by focusing on strategic relationships in CY2000. Spatializer is now positioned to penetrate multiple digital audio markets in CY2001, while maintaining profitability.
SANTA CLARA, Calif., Jan. 8 /PRNewswire/ -- Spatializer Audio Laboratories Inc. (OTC Bulletin Board: SPAZ - news) began its ninth year as a public company with expectations of growing profitability and declarations that it achieved its goal of securing a leading market share of the DVD player segment. The company says that it is now poised to expand its success into multiple digital audio markets. Spatializer is a leading developer, licenser, and marketer of next-generation audio processing technologies for the consumer electronics, computing and entertainment industries.
(Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20010108/LAM025-a http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20010108/LAM025LOGO-b)
The company`s advanced audio technology is incorporated into consumer electronics audio, video and DVD products manufactured by global brand leaders including Toshiba, JVC, Panasonic, Hitachi, Samsung, Acer, Sharp, Sanyo, LG, Emerson, Zenith and Proton, in PC multimedia systems and peripherals from Apple, Dell, Gateway, Hewlett Packard, Sony, Fujitsu, Seiko-Epson, NEC, Micron and Labtec, in silicon from Matsushita, New Japan Radio Corporation, ESS, Zoran, Motorola, C-Cube, VM Labs, and Acer Laboratories Inc, and in software compatible with MP3 players such as WinAmp and embedded with RISC cores from MIPS Technologies.
``As we enter the first year of the New Millennium, we`re pleased to report that we`ve met our operating objectives while laying the foundation to penetrate multiple, fast developing markets such as portable MP3 players, Internet appliances, digital televisions, A/V receivers and set top boxes,`` says CEO Henry R. Mandell, who is also Spatializer`s chairman of the board. ``We believe that we enjoy the dominant market share for the DVD player segment. Our aggressive marketing efforts continue to forge new inroads into other audio product sectors as well. Our revenues and profits throughout CY2000 have been in line with our expectations.``
Mandell says that he expects Spatializer software to eventually dominate other audio industry segments just as the company now dominates the DVD segment. ``We`re very proud of the engineering team that we`ve put together,`` says Mandell. ``We`re confident that the innovations and new products that emerge from their research and development will give us the competitive edge that we need to expand our leadership with virtual audio software and to fully capitalize on the digital audio revolution. The groundwork has been completed. The relationships to penetrate multiple new markets have been developed. The infrastructure that we need is in place. Now we`re focused on growing this company to reach its optimum potential.``
Studio Surround Sound Possible In Small Audio Products
Stephen W. Desper, a renowned Hollywood recording engineer, filed his first US patent for a device that he called the Spatializer in 1982. While working in a recording studio with groups like the Beach Boys, Desper also experimented in his lab to find new ways to improve audio presentations outside the studio. It was Desper`s dream to find a way to project sound through speakers equal to the sound that he heard in the studio. To accomplish this, he needed to eliminate the spectral transmission losses then seemingly inevitable in even the most sophisticated of recording environments. Spatializer proved to be just such a device. It created a rich immersive sound field that seemed to envelop the listener without introducing any spectral or tonal distortion.
Realizing the potential of his invention, Desper further researched and refined the Spatializer. With the help of friends, he formed a company called Desper Products Inc. in 1986. Desper produced a prototype system in 1990 and began a series of successful trials on several animated productions with Warner Bros. Studios. In 1992, Spatializer was declared ``ready`` and the first Spatializer circuit was developed. Immediately following this, the company went public under the name Spatializer Audio Laboratories Inc. In October of that year, Spatializer Audio Labs` first product, the PRO Spatializer(TM), was released at the Audio Engineering Society conference in San Francisco. There it received global acclaim. PRO Spatializer(TM) enjoyed immediate success, becoming entrenched in many recording studios.
By 1993, Spatializer Audio Laboratories Inc. expanded Spatializer`s applications to the mass market. In 1993, Matsushita Electronics Corporation (MEC) of Japan agreed to develop and distribute the first commercial Spatializer IC under license from Desper Products. Royalties received from this IC became the cornerstone that supported Spatializer Audio Labs future growth and development. Buoyed by an array of products based on the initial Spatializer technology and supported by an impressive list of licensees, Spatializer Audio Labs began trading on the Nasdaq in 1995. This provided the capital that enabled Spatializer to develop a new line of digital based virtual surround sound products, including Spatializer N-2-2(TM), as well as additional analog circuit designs. This, in turn, led to new distribution licenses being signed with semiconductor companies such as ESS and C-Cube Technologies. Spatializer technology became incorporated into numerous consumer products from PC speakers and sound-cards to TV`s and VCR`s. Spatializer was well on the way to establishing an industry standard with its virtual surround sound software.
In mid-1996 Spatializer acquired its second subsidiary, MultiDisc Technologies Inc. MultiDisc created some compelling technology that promised to revolutionize the world of fast-access data storage. However, by 1998 the full fiscal impact of the required development costs became apparent and operations at MultiDisc were suspended.
Spatializer Today
Spatializer Audio Laboratories Inc. is now very different company. In September 1998, a new management team was appointed and a new corporate strategy developed. All efforts were re-focused on the development of Spatializer`s core competency -- audio enhancement software. Spatializer is once again an audio-only company dedicated to pushing the outer limits of the audio experience.
Spatializer`s Web site has been revamped to better inform and serve its strategic partners and their clientele. The company plans to expand its impact on the Internet. It`s now possible to download Spatializer`s unique software from the company`s online store, which will be expanded in the coming months. Soon, audiophiles will find easy-to-use plug-ins that enable them to upgrade the sound from their MP3 players and PCs. Links to all of Spatializer`s strategic partners make it easy to review and order systems that have been enhanced by Spatializer technology. Prospective customers may sample the Spatializer experience by downloading online audio demos.
Spatializer is exploiting opportunities presented by the increased capacity in DSP processing power and the advent of digital audio into the home. The company concentrates on developing new and improved algorithms to run its software. The original Spatializer technology is now marketed as Spatializer 3D-Stereo to differentiate it from the newer digital technology, such as Spatializer N-2-2, and Spatializer Digital FX. New licensees continue to incorporate Spatializer`s technology. The most notable of these are Apple Computer, Acer, Toshiba, LG Electronics, Zenith, and Samsung. MIPS Technologies, Hitachi, and 4Front Technologies joined them in CY2000. Spatializer`s sales and research staff is now located in Santa Clara, CA, with Spatializer`s Asian operations centralized out of its regional office in Tokyo, Japan. In addition, Spatializer recently announced the appointment of Internix, a leading publicly traded electronics rep firm, to expand Spatializer`s sales and marketing presence in Japan. (see contacts for more information). Spatializer also retains representative offices in Hong Kong, Taiwan and Korea. All these offices provide the company with a truly global presence.
After being appointed as Spatializer CEO in February 2000, Henry Mandell defined the firm`s past accomplishments thusly:
``We set out to aggressively exploit our existing technology to generate immediate new revenue streams. Technology licensing deals with Apple Computer Inc., which incorporated our suite of technologies across their hardware platforms; with Acer Labs Inc.; and several DVD player design wins with Samsung, LG Electronics, Zenith, Hitachi and Marantz, among others, were the result of these efforts. Indeed, based on our success in the DVD player market, we believe that Spatializer N-2-2(TM) is positioned as the leading virtual surround sound technology in that market with an estimated 40 percent market share, based on industry reported sales.
``We streamlined our overhead structure. In doing so, we were able to restore profitability and generate a 21 percent return on sales. At the same time, we transitioned from flat fee licenses, which limited revenue growth, to a running royalty business model that provides the company with upside in the fast growing DVD player and digital audio markets. We laid the ground work to capitalize on emerging market opportunities, by launching StreamFX(TM) -- our streaming audio enhancement product for the Internet, Vi.B.E(TM) -- our virtual bass enhancement technology, and by aligning ourselves with VM Labs and their revolutionary NUON(TM) digital signal processor, targeted at the computer gaming market. Lastly, we put the company`s liquidity crisis behind us by obtaining financing, with minimal dilution to the stockholders, to provide resources to vigorously pursue growth.``
Mandell explained to Spatializer stockholders last year that the company would have to make certain investments in people, research and infrastructure in order to grow business. He said that he would be willing to sacrifice a quarter or two of lower profitability in order to ensure the proper foundation for future growth. ``Now I`m pleased to report that we have laid this foundation. I see less need going forward for increased staffing to support our future initiatives, based on the new investments we have now made. This will enable us to further leverage future revenue growth into increased profitability.``
The Spatializer DigitalFX(TM) series is positioned to be a springboard to capturing a substantial share of new business opportunities being generated by the digital audio revolution. These include MP3 players, set-top boxes, Internet appliances and PDAs that are projected to be produced over the next few years. On the research side, Spatializer significantly expanded its engineering team with talented individuals who are passionate about audio.
CY2000 Milestones:
Mar. 21 -- Spatializer establishes four objectives to accomplish over the next 12 months of CY2000:
First, to establish Spatializer N-2-2(TM) as the ``de facto`` standard for virtual surround sound not only within the global DVD player market, but also within a wide range of other audio applications, including set top boxes, Internet appliances and gaming;
Second, to penetrate the market for audio enhancement in portable music devices, including MP3 players;
Third, to significantly expand the E-commerce opportunities for Spatializer StreamFX(TM) and to broaden the use and distribution of our technology over the Internet;
Fourth, to develop new applications and technology to comprehensively embrace audio and voice enhancement for emerging markets such as Internet telephony, satellite radio, voice over IP and cellular communications.
May 1 -- Randy Roscoe joins Spatializer as vice president of Sales and Marketing.
Jun. 1 -- Retains an IR firm, MDC Group Inc., to increase the visibility of Spatializer`s brand and technology and to heighten awareness of the firm`s accomplishments within the financial markets.
Aug. 16 -- Toshiba Corporation agrees to include Spatializer N-2-2(TM) virtual surround sound software in its SD2300 DVD player -- the first from Toshiba utilizing the powerful interactive capabilities of the NUON processor developed by VM Labs Inc.
Sep. 20 -- Hitachi Ltd. begins including Spatializer N-2-2(TM) virtual surround sound across its entire DVD player line-up.
Sep. 25 -- Samsung Electronics Co. Ltd., Digital Products Division incorporates Spatializer N-2-2(TM) audio enhancement technology into Samsung Extiva -- the industry`s first ``all-in-one`` entertainment station.
Oct. 5 -- LG Electronics includes Spatializer N-2-2(TM) in its new DVD-RW (read/write) recorder. Spatializer N-2-2(TM) reproduces the spatial realism of 5.1 channels of Dolby Digital® through just two standard speakers.
Oct. 26 -- C-Cube Microsystems Inc. begins offering Spatializer N-2-2(TM) as the audio enhancement technology option in its new ZiVA-5 DVD system processor -- the industry`s most highly integrated DVD-Audio solution.
Nov. 15 -- 4Front Technologies announces the launch of Spatializer StreamFX(TM) for Linux. This software plug-in for XMMS is a cross platform MP3 and Multimedia player that is the most popular audio application on Linux. Spatializer StreamFX(TM) is a plug-in for XMMS that provides rich 3D audio (that is stereo expansion), enhanced bass support and support for headphone/speaker audio adjustment. Spatializer StreamFX(TM) is available immediately and can be purchased directly from http://www.opensound.com and in the future from http://www.Spatializer.com for the special price of $10.00.
Dec. 12 -- Effects a strategic initiative with Internix Inc., Japan`s leading technical distributor to expand distribution of Spatializer audio enhancement software solutions in Japan. Under the agreement, Internix agreed to market Spatializer`s industry standard Spatializer N-2-2(TM) virtual surround sound technology, Spatializer 3-D Stereo, and the new Spatializer DigitalFX(TM) audio enhancement software products throughout Japan. Internix, which has nine sales offices and 200 employees, serves many of the leading consumer electronics manufacturers in Japan and is well known for the quality and reliability of the products it represents.
The Digital Audio Revolution
``We are in the midst of a digital audio revolution that is changing the way we acquire, listen to and appreciate music and audio in general,`` states Henry R. Mandell. He points out that one of the catalysts of this revolution is the advent of the Digital Signal Processor (DSP) and RISC cores that processes digital information very efficiently into more lifelike music and audio never before possible. Mandell explains that this triggered an explosion in the proliferation of new types of electronic entertainment devices. ``It`s our plan to be the dominant developer of audio software to meet the needs of these emerging products,`` Mandell asserts. For example:
DVD Players: According to CEMA, annual units sales increased from 4 million in 1999 to over 9 million in 2000. Units in 2001 are projected at 16 million, growing to 28 million annually by 2003.
Internet Appliances: According to IDC, the overall market for Internet appliances, including set-top boxes, handheld computers and gaming consoles, is set to grow from 11 million units shipped in 1999 to 89 million units in 2004. The market will grow from revenues of $2.4 billion last year to $17.8 billion in 2004.
Personal Digital Assistants: Cahners In-Stat Group predicts that PDAs will see a unit growth of more than 80 percent from 1999 to 2003.
MP3 Players: Worldwide shipments of portable music devices are expected to top 32 million units by 2003, according to Dataquest.
Digital Audio is Exploding -- Spatializer Well Positioned to Capitalize on the Opportunity
Spatializer N-2-2(TM) virtual surround sound technology provides a compelling value-added feature to DVD player manufacturers, enabling Spatializer to ride the crest of the surging DVD player market.
Spatializer is well positioned to maintain its position as the ``de facto`` virtual surround sound technology for the DVD market. No competing virtual surround sound technology has more brand adoptions than Spatializer N-2-2(TM).
Set top boxes, Internet streaming audio and High Definition TV benefit from Spatializer`s digital surround sound technology.
Technically Advanced Audio Solutions
Spatializer 3-D Stereo(TM) provides a dramatic, surround sound effect with just two speakers. A patented technology that accepts stereo or mono input, Spatializer 3-D Stereo compensates for the limitations of computer audio, by making small, inexpensive speakers produce more realistic and dramatic sound. Spatializer 3-D Stereo also makes two-speaker home systems sound like there are speakers all around, providing the end-user with the intensity and drama of surround sound.
Spatializer N-2-2(TM) enables multi-channel audio playback from two conventional speakers or headphones, instead of the standard 5 (or more) speakers normally required. Spatializer N-2-2 allows OEMs to provide realistic multi-channel audio in two-speaker computer and consumer electronics devices. The combination of cost, space requirements and a complex set-up process often make it difficult for consumers to justify full 5 (or more) speaker playback systems. With the advent of high-density media such as DVD, DSS and HDTV, more music, movies and software titles are being recorded with multi-channel audio such as Dolby Digital (AC-3), Logic or MPEG audio. The N-2-2 solution retains the spatial realism of the full home theater setups, while reducing the expense and expanse for multi-speaker playback, plus adds a headphone playback option. Since stereo source material is also widely available, Spatializer N-2-2 was designed to automatically detect and enhance stereo; a transparent solution to the end-user, N-2-2 provides a dramatic surround sound effect regardless of input.
Spatializer Vi.B.E.(TM) provides a dramatic bass enhancement experience through ordinary speakers. Spatializer Vi.B.E produces a dynamic bass response from even the most low end ``frequency response challenged`` speakers or headphones. Spatializer Vi.B.E is no mere bass boost. It uses proprietary psycho-acoustic technology to generate the impression of realistic bass frequencies that would ordinarily be difficult to discern in small PC, laptop or portable headphone devices.
The Spatializer DigitalFX(TM) series is a comprehensive audio enhancement software solution based on the company`s renowned Spatializer N-2-2(TM) virtual surround sound technology and Vi.B.E.(TM), the company`s virtual bass enhancement technology, combined with additional audio effects optimized for specific product applications. This powerful combination of technologies in a single product targeted for specific product applications provides a highly efficient and cost effective solution for the following markets:
Spatializer Digital TVFX(TM) is a customized application of Spatializer technology optimized for digital and analog televisions with an on board digital signal processor. Spatializer integrates its original, patented 3D Stereo and N-2-2 technologies with speaker-compensation and Vi.B.E. bass enhancement algorithms. The digital processing of the stereo signal provides a striking and immersive audio experience while the virtual bass enhancement creates apparently deeper bass response from the small speakers utilized by most televisions. Optional reverb and equalizer features further enhance the audio experience. The result is a dramatic improvement to the overall audio sound field provided by the television. Spatializer Digital TVFX(TM) is 100 percent digital, and applicable to any TV system with an embedded DSP.
Spatializer Digital OntheGoFX(TM) is targeted specifically for portable MP3 player devices, including Personal Data Assistants (PDAs). According to industry analysts, the portable MP3 player market is expected to grow to 32 million units sold by 2003. Spatializer Digital OntheGoFX shares the same core 3D stereo technology as other members of the Spatializer DigitalFX series, but sports a highly effective headphone algorithm that produces an ``out of head`` audio experience. In addition, the included Vi.B.E technology is particularly effective in improving the limited bass response of inexpensive lightweight stereo headphones often incorporated into these devices. The algorithms are highly efficient, utilizing a minimal amount of MIPS any standard embedded DSP.
Spatializer Digital PCFX(TM) combines the entire suite of respected Spatializer audio technologies into a single, comprehensive and cost effective software audio solution for the Wintel platform. Since the product runs on the host CPU, with minimal CPU utilization, no discrete chip is required. Spatializer Digital PCFX(TM) provides Spatializer 3-D Stereo(TM), Spatializer N-2-2(TM) virtual surround sound for DVD playback, Vi.B.E(TM) virtual bass enhancement and enCompass(TM), Spatializer`s positional audio technology for computer games utilizing the Microsoft DirectX(TM) API. Apple Computer has utilized Spatializer technology across their product platforms since October 1999.
Spatializer Digital AVFX(TM) is tailored for AV Receivers equipped with a Dolby Digital decoder. Spatializer Digital AVFX provides Spatializer 3-D Stereo(TM), Spatializer N-2-2(TM) virtual surround sound for DVD audio or video playback, Vi.B.E(TM) virtual bass enhancement and in the future, extensive room modeling and customized effects.
Spatializer Digital AutoFX(TM) enhances the audio performance of DSP-based car stereo systems by delivering Spatializer`s acclaimed 3-D Stereo, bass enhancement, equalizer and reverb technology in a single solution. Optional positional audio voice cues for on board GPS and navigation systems, virtual surround sound for on board DVD player systems and space modeling will be offered as per customer requirements.
Consumer Products
Spatializer StreamFX(TM) for Winamp is a plug-in providing greater control over the PC audio experience. StreamFX for Winamp uses the same highly acclaimed technology employed in the studio by numerous recording artists, in motion pictures, and by many famous audio products manufacturers. StreamFX creates an astonishing and enveloping sound experience out of any pair of regular speakers or headphones and produces a dynamic bass response from even the most low end ``frequency response challenged`` speakers or headphones.
Spatializer StreamFX(TM) for Linux is a plug-in for the XMMS media player providing greater control over the PC audio experience. StreamFX for Linux uses the same highly acclaimed technology employed in the studio by numerous recording artists, in motion pictures, and by many famous audio products manufacturers. StreamFX creates an astonishing and enveloping sound experience out of any pair of regular speakers or headphones and produces a dynamic bass response from even the most low end ``frequency response challenged`` speakers or headphones.
Spatializer Audio Laboratories Inc. is a leading developer, licensor and marketer of next-generation technologies for the consumer electronics, computing and entertainment industries. The company`s advanced audio technology is incorporated into consumer electronics audio, video and DVD products from global brand leaders including Toshiba, JVC, Panasonic, Hitachi, Samsung, Acer, Sharp, Sanyo, LG, Emerson, Zenith and Proton, in PC multimedia systems and peripherals from Apple, Dell, Gateway, Hewlett Packard, Sony, Fujitsu, Seiko-Epson, NEC, Micron and Labtec, in silicon from Matsushita, New Japan Radio Corporation, ESS, Zoran, Motorola, C-Cube, OnChip Systems, and Acer Laboratories Inc, and in software compatible with MP3 players such as WinAmp and embedded with RISC cores from MIPS Technologies.
Spatializer stock is traded on the OTC Bulletin Board under the symbol: SPAZ. The company is headquartered in Santa Clara, CA., with marketing offices in Tokyo, Japan. Further information may be obtained from Spatializer`s SEC filings, and by contacting the company`s Investor Relations Department toll-free at 888-825-0743 or by writing to spaz@mdcgroup.com. For media inquiries, please contact Marken Communications at 408-986-0100 or by writing to Andy@MarkenCom.com.
Safe Harbor Act Statement Under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995: Certain information in this background news release, including the comments by Mr. Mandell, are forward looking statements that are based on management`s belief, as well as assumptions made by, and information currently available to management. While the company believes that its expectations are based upon reasonable assumptions, there can be no assurances that the company`s financial goals will be realized. Numerous uncertainties and risk factors may affect the company`s actual results and may cause results to differ materially from those expressed in forward-looking statements made by or on behalf of the company. These uncertainties and risk factors include, but are not limited to the continued need for additional capital, dependence on new technology and intellectual property, dependence on the PC and consumer electronics industries, dependence on product shipments of third-party licensees, competition and pricing pressures, and other risks detailed from time to time in the company`s periodic reports filed with the Securities and Exchange Commission.
SOURCE: Spatializer Audio Laboratories Inc.
Quelle: http://biz.yahoo.com/prnews/010108/ca_profile.html
Place yer bets and take yer chances!
P.S.: Hier nochmal das tolle Foto des CEO von SPAZ:
Eine kleine Anmerkung noch:
Die Meldung kommt gerade rechtzeitig, denn die Stochastik generiert schon ein Verkaufssignal im überkauften Bereich - aber das nur am Rande (weil spazy doch so auf "Charttechnik" steht)...
Wird schon werden...the sky is the limit - oder so ähnlich...
Die Meldung kommt gerade rechtzeitig, denn die Stochastik generiert schon ein Verkaufssignal im überkauften Bereich - aber das nur am Rande (weil spazy doch so auf "Charttechnik" steht)...
Wird schon werden...the sky is the limit - oder so ähnlich...
@Andy,
liegst du auch schon mit 145 Prozent in 30 Stunden mit Adidas vorne?
Gewinne laufen lassen, kleiner Rücksetzer wird kommen
spaz hat in dieser Zeit nicht ganz die Performance gebracht.
Wie gesagt, Opportunitätskosten.*lol*
liegst du auch schon mit 145 Prozent in 30 Stunden mit Adidas vorne?
Gewinne laufen lassen, kleiner Rücksetzer wird kommen
spaz hat in dieser Zeit nicht ganz die Performance gebracht.
Wie gesagt, Opportunitätskosten.*lol*
Adidas
ALL TIME HIGH
lass bloß die Gewinne laufen
Der Markt kennt die obere Grenze nicht
Jetzt drehen sie durch
SPAZ geht bis 0,74 OK Bollingerband.
Drüber wirds lustig 1$ bis Freitag
und die TAXI FAHRER SELLER sehen zu
bye
andy
ALL TIME HIGH
lass bloß die Gewinne laufen
Der Markt kennt die obere Grenze nicht
Jetzt drehen sie durch
SPAZ geht bis 0,74 OK Bollingerband.
Drüber wirds lustig 1$ bis Freitag
und die TAXI FAHRER SELLER sehen zu
bye
andy
@Andy,
kein ATH aber ein lupenreiner Break der 70.
Kleiner Rücksetzer notwendig, weitere kurzfristige
Kursziele 80, dann 92.
Warte auf den Rücksetzer und komm "an Bord".
Lohnt sich, spaz braucht noch einige Tage.
kein ATH aber ein lupenreiner Break der 70.
Kleiner Rücksetzer notwendig, weitere kurzfristige
Kursziele 80, dann 92.
Warte auf den Rücksetzer und komm "an Bord".
Lohnt sich, spaz braucht noch einige Tage.
na Andy,
der Kurs liegt jetzt auf der oben erwähnten Abwärtstrendlinie.
Mal sehen ob sie hält, ich warte noch.
@Andy,
Punktlandung.....
-:-(
Punktlandung.....
-:-(
ob du es glaubst oder nicht
bin heute bei 0,60 kurz raus
leider nur mit einer kleinen stückzahl
scheiß zockeraktien
dass die MM`s die STOPS so brutal ausnutzen
nacht
andy
bin heute bei 0,60 kurz raus
leider nur mit einer kleinen stückzahl
scheiß zockeraktien
dass die MM`s die STOPS so brutal ausnutzen
nacht
andy
ABER
meine 7$ bis am tag der veröffentlichung Q4 bleiben stehen !!
erst auf 2 hocharbeiten dann bis 7
-------------------------------------
morgen kommen die käufer die schon einen breiten arsch vom warten haben.
nun aber
cu
andy der ÄCHTE
meine 7$ bis am tag der veröffentlichung Q4 bleiben stehen !!
erst auf 2 hocharbeiten dann bis 7
-------------------------------------
morgen kommen die käufer die schon einen breiten arsch vom warten haben.
nun aber
cu
andy der ÄCHTE
LAS VEGAS (Jan. 6, 2001) - DVD-Video had an outstanding year in 2000 which included resounding sales during the holiday season. During 2000, consumers bought more than 9.8 million DVD-Video players which is 2.8 times as many as were purchased in 1999. Consumers bought 3.5 million DVD-Video players in December 2000 alone - nearly the same amount purchased for the full year 1999. According to figures announced by the DVD Entertainment Group (DEG) at the Consumer Electronics Show (CES) (based on retail and manufacturer inventory levels), hardware players sold through to U.S. consumers have reached more than 14 million units.
http://www.ragingbull.altavista.com/mboard/boards.cgi?board=…
http://www.ragingbull.altavista.com/mboard/boards.cgi?board=…
Karo1, einer der Oberpusher hier an Board, stürzt ahnungslose Junginvestoren wissentlich ins Verderben
Oh mein Gott der Zocker Spek hat mir gerade noch gefehlt!
@spek,
haste meine mehl zwecks Abstimmung unseres weiteren Vorgehens bz.SPAZ bekommen? Ich weis nicht, ob ich jetzt Pushen oder Bashen soll??
Karo
haste meine mehl zwecks Abstimmung unseres weiteren Vorgehens bz.SPAZ bekommen? Ich weis nicht, ob ich jetzt Pushen oder Bashen soll??
Karo
Ab in die LABER ECKE
schön mit den alten säcken
die sind SPAZ *hard core*
und haben schon graue haare vom warten
und einige mordanschläge hintersich
see you ( cu )
hat man mir so beigebracht
andy
schön mit den alten säcken
die sind SPAZ *hard core*
und haben schon graue haare vom warten
und einige mordanschläge hintersich
see you ( cu )
hat man mir so beigebracht
andy
Nichts da, Karo.
Ich verlasse jetzt das Büro. Schau gegen 19:30 nochmal rein.
Spek
Ich verlasse jetzt das Büro. Schau gegen 19:30 nochmal rein.
Spek
raus aus deinem büro
karo1 schön das du dich im laber trät gemeldet hast
sinn ist dass man selbst nich den ganzen laberscheiß lesen muss um mal fakten zu lesen
ABER rumblödeln muss sein sonst wird die sache zu trocken dann ist es kein COMIJUNITI
nur wenn neue aktionäre im fakten trät rumblödellei lesen nehmen sie die fakten nicht ernst
deshalb die laberecke
cu
andy
karo1 schön das du dich im laber trät gemeldet hast
sinn ist dass man selbst nich den ganzen laberscheiß lesen muss um mal fakten zu lesen
ABER rumblödeln muss sein sonst wird die sache zu trocken dann ist es kein COMIJUNITI
nur wenn neue aktionäre im fakten trät rumblödellei lesen nehmen sie die fakten nicht ernst
deshalb die laberecke
cu
andy
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