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    Frontline? Wo ist der Hacken? - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 19.05.05 11:13:15 von
    neuester Beitrag 19.05.05 19:46:51 von
    Beiträge: 8
    ID: 982.242
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      schrieb am 19.05.05 11:13:15
      Beitrag Nr. 1 ()
      Aufgepasst:

      Frontline ( WKN 885094 ) Ganz einfach Frage: 20% Dividendenrendite, KGV von 5 in 05 und warum geht das ding nicht ab wie Schnitzel???:confused:
      Avatar
      schrieb am 19.05.05 11:24:35
      Beitrag Nr. 2 ()
      Die Börse ist manchmal ein Buch mit 7 Siegeln. :)
      Avatar
      schrieb am 19.05.05 11:26:56
      Beitrag Nr. 3 ()
      schau mal in den Frontline Thread...

      Gründe Zusammengefasst:

      Frachtraten für VlCC Tanker sind momentan sehr niedrig (teilweise saisional bedingt) Quelle: www.tankerworld.com (Breakeven für Frontline ca 28500$ am Tag) d.h. knapp über Break even.

      Hohe Inventoies in den USA -> meldung von gestern

      (ich habe diesen Wert)
      Avatar
      schrieb am 19.05.05 11:40:08
      Beitrag Nr. 4 ()
      Der Hacken ist am Fuß.
      Avatar
      schrieb am 19.05.05 11:40:38
      Beitrag Nr. 5 ()
      Das ist zumindest ein hoher Hacken :laugh:

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      schrieb am 19.05.05 11:41:14
      Beitrag Nr. 6 ()
      Mist, aktienelch war schneller :laugh::D
      Avatar
      schrieb am 19.05.05 12:01:24
      Beitrag Nr. 7 ()
      die daten stimmen nicht mehr ganz mit der 20% dividendenrendite glaube ich! Muss gleich mal genauer den Wert anschauen! Günstig ist er auf jeden Fall!
      Habe Orient Overseas und Neptune Orient Lines! Auch gute Werte aus dem Sektor!
      Avatar
      schrieb am 19.05.05 19:46:51
      Beitrag Nr. 8 ()
      Published: 13:47 19.05.2005 GMT+2 /HUGIN /Source: Frontline Ltd /OSE: FRO /ISIN: BMG3682E1277

      Ship Finance International Limited / Frontline Ltd. - Sale and acquisition of vessels




      Ship Finance International Limited (the "Company") today announces the sale of the three Suezmax tankers, Front Lillo, Front Emperor and Front Spirit, for a total consideration of USD 92.0 million. The vessels will be delivered to the buyers within the next two months. At the same time the time charter arrangements between Ship Finance and Frontline Ltd. ("Frontline") will be cancelled.

      Concurrently, Frontline will sell three similar vessels to Ship Finance for an aggregate price of USD 92.0 million. These vessels are the Suezmax tankers, Front Traveller, Front Transporter and Front Target. Frontline will charter back these vessels on similar terms to the contracts that are being cancelled on the three vessels being sold by Ship Finance.

      Chairman and CEO of Ship Finance, Tor Olav Trøim says in a comment: "Ship Finance will be secured the same cash flow through the replacement of the vessels. We will benefit from the fact that we already have four sister ships of these Croatian built vessels in our fleet. The vessels have historically performed very well and are built based on a specification of minimal use of high tensile steel. The vessels are also particularly well designed to be used for conversion to offshore vessels in order to secure commercial life after they will have to stop trading as tankers."

      CFO of Frontline Tom Jebsen says in a comment: "Frontline bought the three vessels which are being sold to Ship Finance last year for USD 66 million. We have incurred significant expenditure on upgrading the vessels, but have also made substantial money on trading them."

      "The third party sale and subsequent cancellation of the charter of the three Spanish built Suezmaxes should be seen as a part of the Frontline Group`s strategy to renew its fleet over time through opportunistic trading in the S&P market."


      Hamilton, Bermuda
      May 19, 2005


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