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    Gewinnerbranchen der Jahre 2006 bis 2040 (Seite 9065)

    eröffnet am 10.12.06 16:57:17 von
    neuester Beitrag 16.02.24 09:33:08 von
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      Avatar
      schrieb am 24.09.07 12:01:36
      Beitrag Nr. 3.428 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 31.711.930 von Pontiuspilatus am 23.09.07 18:14:55so jetzt aber zu Dir pontius, mit waters:
      Wir hatten die hier schon mal kurz besprochen vor einigen Monaten, Du bist da schon seit ewigen zeiten drin, wenn ich recht weiß und den ganzen crash mitgemacht, was sehr viel Geduld erforderte von Dir.
      Grund sätzlich ist WATERS in einer sehr guten Branche tätig (KOnkurrent von Stratec?). Mit wachsenden Pharma-,Biotechmärkten werden auch immer mehr Analysesysteme gebraucht, das dürfte klar sein. Zu teuer ist der Wert auch nicht, kann man kaufen, denke ich. Von Stratec her weiß ich auch, dass viele große Pharmafirmen ihre eigenen Analysegeräteabteilungen manchmal auslagern, so dass davon Waters auch profitieren dürfte.

      Ob si ASS-sicher ist auf Sicht von 20 jahren weiß ich auch nicht, denn wer weiß heute schon, wo die Pharmaforschung etc. in 20 jahren steht? Auf Sicht von 5-10 jahren allemal.

      Machen die was in molekularer Diagnostik? Das ist der am schnellsten wachsende Markt in diesem Segment und noch in den KInderschuhen.
      Qiagen tummelt sich in diesem Bereich ja schon sehr erfolgreich.

      Gruss space
      Avatar
      schrieb am 24.09.07 11:55:43
      Beitrag Nr. 3.427 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 31.706.213 von benny_m am 23.09.07 13:25:23Meine Stratec-Aktien erhöhen auch jedes Jahr um 50% die Dividende. Wenn das so weiter geht... klar ne geile Sache.

      sorry benny, jetzt muss ich mich noch mal einschalten, obwohl sich Eure Diskussion immer noch im Kreise dreht. Sag doch einmal, dass die Argumente, die pontius darlegt, stimmen, nein, nix kommt.

      Und jetzt findest Du auch noch ne Dividendensteigerung von 50% bei Stratec geil, wo deren Dividendenrendite aber gerade mal bei 1% liegt, Gleichzeitig beschwerst Du Dich, dass 2% Divirendite bei Procter und J&J, die zudem übrigens höher liegt (J&J 2,6%, P&G 2,2%), zuwenig sind. ich komme da jetzt echt nicht mehr mit.
      Zeige mir ein Unternehmen in DEutschland, die solch eine Dividendengeschichte vorzuweisen haben wie J&J, PG oder auch GE, die schon seit über 100 jahren immer ne Dividende zahlen und sie jedes jahr erhöhen. In den letzten 10 Jahren sind die jährlichen Dividendensteigerungsraten bei GE 13%, bei J&J 15%, bei P&G 11%, bei MCD gar 21%. bei Citigroup 29%. Sorry, aber das ist Qualität.
      Und was Stratec angeht, die sollen lienber gar nix ausschütten, sondern ihr Geld in die Forschuun stecken. das wird nie ein Dividendenwert werden, soll es auch nicht, wie die meistren Firmen im Medtech-/Pharmabereich.

      Zudem bitte ich Dich, mal konkret auf die Gegenargumente insbes. von pontius der letzten 2 Tage zu Deinen Behauptungen einzugehen, Du schweigst Dich meistens dazu aus, wohl aus dem Grund, weil er die meisten Deiner Thesen fundiert widerlegt. Und wenn eine Gegenargument kommt, dann wird wieder der Dollar in die Waagschale geworfen etc. pp. Über den brauchen wir hier echt nicht diskutieren, da gibts THreads genug. Zudem, der Dollarkurs interessiert unds auch gar nicht groß.

      Und was die Vergangenheit angeht ist es sehr wichtig, das Wirtschaften eines Unternehmens anzuschauen, insbesonders ,w was das management angeht. Wurde gut gearbeitet und sind die Leute noch im Amt, ist das eine rel. gute Garantie, dass sie auch in Zukunft gut arbeiten werden und dies ist einer der wichtigsten Faktoren für den Unternehmenserfolg.
      Und der langfristchart ist eben ein nachweis dafür, wie eine Firma geschafft hat in der Vergangenheit, darum schauet man ja auch immer als erstes mal drauf. Klar entdeckt man so keine unentdeckte perle, aber das juckt mich nicht, ich brauchje keine 30% pro Jahr. das klappt ma, woanders gehts in die Binsen. hab da keene Böcke drauf.

      Gruss space
      Avatar
      schrieb am 24.09.07 10:47:03
      Beitrag Nr. 3.426 ()
      @pontius

      Dein Indien-Zerti entwickelt sich gut. Der Sensex hat bereits ein neues Alltime-High markiert. Und auch die Wachstumsprognosen sind glänzend.

      Ich kenne mich leider mit Zertifikaten etwas weniger gut aus. Suche aktuell ein Zertifikat auf den Sensex oder "Gesamtmarkt Indien" mit einem kleinen Hebel (vielleicht 2-3). Allerdings keine Option mit Laufzeit oder Ähnlichem. Schon eher ein Mini-Future. Kenne natürlich schon die eine oder andere Seite. Traue aber jeweils den Produkten nicht so richtig.
      Avatar
      schrieb am 24.09.07 09:09:40
      Beitrag Nr. 3.425 ()
      und das obwohl die relativ groß sind umsatz immerhin 5milliarden
      Avatar
      schrieb am 24.09.07 08:25:37
      Beitrag Nr. 3.424 ()
      Sorry Jarden habe ich überhaupt noch nie gehört.

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      Avatar
      schrieb am 23.09.07 21:11:26
      Beitrag Nr. 3.423 ()
      ich habe gerade ein unternehmen entdeckt das mir bisher unbekannt war. kennt jemand Jarden (JAH). ist auch in der konsumgüterbranche tätig.

      BUSINESS SUMMARY
      Jarden Corporation engages in the manufacture, sourcing, marketing, and distribution of consumer products used in and around the home. It operates in four segments: Branded Consumables, Consumer Solutions, Outdoor Solutions, and Process Solutions. The Branded Consumables segment offers arts and crafts paint brushes, children's card games, clothespins, collectible tins, firelogs and firestarters, home safety equipment, home canning jars, jar closures, kitchen matches, other craft items, plastic cutlery, playing cards and accessories, rope, cord and twine, storage and workshop accessories, toothpicks, and other accessories. The Consumer Solutions segment provides coffee makers, bedding, home vacuum packaging machines, heating pads, slow cookers, air cleaning products, fans and heaters, and personal and animal grooming products, as well as related consumable products. The Outdoor Solutions segment provides outdoor leisure products, such as products for camping, backpacking, tailgating, backyard grilling, and other outdoor activities. The Process Solutions segment offers various consumer and medical plastic products, including jar closures, contact lens packaging, plastic cutlery, refrigerator door liners, medical disposables, and rigid packaging, as well as zinc strip and fabricated zinc products, such as coinage blanks. Jarden Corporation sell its products through various retail formats, including club stores, drugstores, grocery retailers, mass merchants, department stores, value retailers, home improvement stores, and craft stores. The company was founded in 1991 and is headquartered in Rye, New York

      chart befindet sich momentan an einer interessanten position

      Avatar
      schrieb am 23.09.07 20:58:33
      Beitrag Nr. 3.422 ()
      aber wie gesagt wenn die leute die wahl zwischen fressenund reauchen haben dann siegt der glimmstengel:laugh:

      Avatar
      schrieb am 23.09.07 20:56:56
      Beitrag Nr. 3.421 ()
      auch jnj hat gegen mcd keine chance was die performance der letzten 35 jahre angeht

      Avatar
      schrieb am 23.09.07 20:55:28
      Beitrag Nr. 3.420 ()
      hier mal mcd im vergleich zu PG


      nun ja gefressen wird immer:D
      Avatar
      schrieb am 23.09.07 20:51:41
      Beitrag Nr. 3.419 ()
      Über güte der mcdonalds nahrung kann man streiten aber die aktie ist über jeden zweifel erhaben. wenn mcd die welt so in der dichte wie sie die usa und große teile europas mit ihren fresstempel überzogen haben überziehen dann schwebt der kurs mit hoher sicherheit in heute ungeahnten höhen. jedenfalls scheint sich mcd auch in den ländern asiens seinen weg zu bahnen:D

      McDonald's Comeback Surprises Experts
      Saturday September 22, 12:54 pm ET
      By Dave Carpenter, AP Business Writer
      McDonald's Continues to Enjoy Surge, Thanks to Improved Menus, Marketing and Management

      CHICAGO (AP) -- It wasn't so long ago that the McDonald's fast-food empire looked as stale as a burger left under a heat lamp too long.

      Sales were decreasing, new products weren't catching on and McDonald's Corp. was vilified by consumer activists, nutritionists and others as Americans got fatter and fatter. Even its seemingly bulletproof stock staggered to barely $12 a share in 2003.

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      Now, thanks to a combination of improved menus, better marketing and deft management, business is cooking like never before.

      The comeback may not be news to anyone who has queued up at a McDonald's drive-through recently. But the fact that the sales resurgence not only continues to sizzle after more than four years but has spread internationally is a surprise to experts.

      "A couple of years ago everyone was down on them," said Bob Goldin, an analyst at Chicago-based food consultancy Technomic Inc.. "Now it's hard to find people who are really hard critics of the company."

      The latest evidence of the brand's renewed popularity came last week when the Oak Brook, Ill.-based company said August same-store sales rose a stellar 8.1 percent worldwide and exceeded the year-earlier total in U.S. restaurants for a 53rd straight month. Recent product introductions -- premium coffee, snack wraps and salads -- all contributed to the domestic surge.

      Anti-Americanism over the Iraq war hasn't eaten into global sales, either, despite the golden arches' close association with Uncle Sam abroad. The increase was 12.4 percent in its Asia/Pacific, Middle East and Africa restaurants and a noteworthy 6.1 percent in Europe, where the turnaround didn't take hold until recently.

      "Consumers' attention span is pretty short," said Lakshman Krishnamurthi, a marketing professor at the Kellogg School of Management at Northwestern University. "As long as you have a good product that people like, people are going to go and eat it."

      Even shareholder activists have gone quiet after having the company on the defensive over its lagging stock price. Its stock has soared to all-time highs above $55 since it announced its largest-ever dividend increase Sept. 13 and pledged to return $15 billion to $17 billion to shareholders through dividends and share buybacks by the end of 2009.

      Targeted in recent years by lawsuits claiming its food contributes to child obesity, McDonald's remains vulnerable on nutritional issues. It took a public skewering from several books and movies: "Fast Food Nation," "Super Size Me" and "Chew On This."

      McDonald's lagged behind competitors and has moved slower than promised in switching to a cooking oil free of artery-clogging trans fat for its fries -- a change it has yet to complete.

      But industry observers credit it for adding healthier products such as entree-sized salads, fruit and yogurt parfait and grilled chicken sandwiches instead of just crispy, as well as apple slices and juice for kids.

      "Let's be honest, their business is still driven by burgers, fries and cokes," said Goldin. "But consumers have options when they walk into those restaurants."

      Even a public health advocate who has called McDonald's fries nutritionally "disastrous" and cringes at McGriddles breakfast sandwiches has grudging praise for the company's changes.

      "I think McDonald's has recognized that nutrition is a very important issue to parents and others," said Michael Jacobson, executive director of the nonprofit Center for Science in the Public Interest. "While they've added some junky foods to their menu, they've also added some healthier foods."

      McDonald's also has heavily promoted its healthier menu choices even if salads are far outsold by double cheeseburgers. The options lampooned in "Super Size Me" are gone, nutritional information is available on its packaging as well as its Web site, and McDonald's has been touting career opportunities at the company as a way of fighting the derisive "McJob" stereotype.

      Those moves may all be clever marketing, but they're also a sign of McDonald's increasing responsiveness, according to industry observers.

      "Before they didn't necessarily want to acknowledge criticism," said Morningstar analyst John Owens. "Now they're meeting it head-on. I think consumers appreciate that."

      The McDonald's executives who crafted the turnaround plan in early 2003 -- then-CEO Jim Cantalupo, Charlie Bell and Jim Skinner -- called for a sharper focus on what customers wanted, according to spokesman Walt Riker.

      The strategy, which also has seen McDonald's slow its international buildup, renovate U.S. restaurants and stay open later, is still maintained after Skinner became chief executive November 2004; Cantalupo died of a heart attack that April and Bell stepped down seven months later as he was dying of cancer.

      "The most important thing is to listen to our customers," Riker said. "That's been a significant factor in our direction and revitalization."

      The company listens to its critics, too, and has tweaked its environmental, animal welfare and nutritional practices over the years in response to volleys from such groups as Greenpeace and People for the Ethical Treatment of Animals.

      McDonald's is currently wooing an even more important demographic -- moms -- in its quest to show its commitment to food quality and nutritional balance. A panel of moms visits its supplier facilities, restaurant kitchens and other sites to learn about its food quality.

      Tonia Welling of Bentonville, Ark., who serves on the panel, has been won over. She says she and her family now have their own "Chicken Nuggets, Apples and Milk Night" at a local McDonald's.

      "I never would have thought of them as someplace to get healthy, fresh food," Welling said Wednesday from Swedeboro, N.J., where she was touring a McDonald's produce supplier. "I wasn't aware of how much variety they have in what they offer."

      Joel Whalen, a marketing professor at DePaul University, said the McDonald's brand is strong enough to suffer through slumps but the company has done a good job adding healthier options and advertising them loudly without straying too far from its burger-and-fries roots.

      "Great brands remain true to their core," he said. "You can't go changing your image too much."
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