Stehen die Weltbörsen vor einem Crash ??? (Seite 32318)
eröffnet am 01.08.07 21:18:51 von
neuester Beitrag 08.05.24 21:18:23 von
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08.05.24 · wallstreetONLINE Redaktion |
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total absurd, gold geht 5$ vom tageshoch runter, minen geben gleich mal 70% von tagesgewinnen ab,
dumme lemminginvestoren...oder werden wohl auch die minenwerte manipuliert???
dumme lemminginvestoren...oder werden wohl auch die minenwerte manipuliert???
Antwort auf Beitrag Nr.: 36.207.226 von teatimenow am 15.12.08 16:10:20Treffen sich zwei Politiker; sagt der eine zum anderen: Jetzt mal ehrlich,...
Darf ich den dort hinkopieren?
http://www.wallstreet-online.de/forum/26-1-50/wallstreet-sof…
Vielen Dank für Dein Verständnis!
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http://www.wallstreet-online.de/forum/26-1-50/wallstreet-sof…
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diese lächerlichen idioten, irgendwann gehen ihnen geld und gold zum drücken aus und dann....ist ende
glaubt nur weiter an den weihnachtsmann....
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Antwort auf Beitrag Nr.: 36.208.112 von humanistiker am 15.12.08 17:59:25Wünsche Hals- und Beinbruch!
Von Puten und Callies lass ich trotzdem die Pfoten, die machen mir schlechte Erinnerungen. Es sei denn, irgendein ehemaliger Tellerwäscher taucht auf um mein Spielgeld drastisch zu erhöhen.
Von Puten und Callies lass ich trotzdem die Pfoten, die machen mir schlechte Erinnerungen. Es sei denn, irgendein ehemaliger Tellerwäscher taucht auf um mein Spielgeld drastisch zu erhöhen.
aha langsam werden die zahlen genannt, die wirklich zählen:
Fiat schickt wohl 58.000 arbeiter erstnmal nach hause...
Fiat schickt wohl 58.000 arbeiter erstnmal nach hause...
Alter Schwede
Dear Investors,
first the good news: (1) We ONLY lost 5% of your money this month (way better than Sept. & Oct.) so we are getting better at this, (2) We lost your money honestly because we don't know what we are doing, not because of fraud and (3) you still have about 33% of your money left (even though we will make it hard as hell to get it out) and the bad news, well you know......
We wish you a peaceful and relaxing holiday season. (<--das steht da wirklich)
http://dealbreaker.com/images/thumbs/11%20Shareholder%20Repo…
Dear Investors,
first the good news: (1) We ONLY lost 5% of your money this month (way better than Sept. & Oct.) so we are getting better at this, (2) We lost your money honestly because we don't know what we are doing, not because of fraud and (3) you still have about 33% of your money left (even though we will make it hard as hell to get it out) and the bad news, well you know......
We wish you a peaceful and relaxing holiday season. (<--das steht da wirklich)
http://dealbreaker.com/images/thumbs/11%20Shareholder%20Repo…
Antwort auf Beitrag Nr.: 36.207.790 von Geniator am 15.12.08 17:16:16Der Markt ist nicht durchschaubar, aber sobald der Xetradax
geschlossen hat, "manipulieren" die sich mit ein paar Kontrakten
den Dax täglich dorthin wo sie ihn gerade brauchen und das
ist so gut wie immer UP ab 17.35 Uhr Ein tägliches
Spiel unsere "Futuremafia". Morgen früh sieht dann alles wieder
ganz anders aus. Hatte heute letzten Börsenhandelstag, morgens
gehts zum Skifahren bis 06. Januar.
Wünsche euch schöne Weihnachten und eine gesundes erfolgreichen
neues Jahr
Übrigens hat der DAx schon wieder über 1 % zugelegt vom Tagestief
der DOW lange nicht und meiner Meinung nach geht der noch gewaltig
in die Knie, wenn Onkel Bush nicht endlich das Ma.l aufmacht
geschlossen hat, "manipulieren" die sich mit ein paar Kontrakten
den Dax täglich dorthin wo sie ihn gerade brauchen und das
ist so gut wie immer UP ab 17.35 Uhr Ein tägliches
Spiel unsere "Futuremafia". Morgen früh sieht dann alles wieder
ganz anders aus. Hatte heute letzten Börsenhandelstag, morgens
gehts zum Skifahren bis 06. Januar.
Wünsche euch schöne Weihnachten und eine gesundes erfolgreichen
neues Jahr
Übrigens hat der DAx schon wieder über 1 % zugelegt vom Tagestief
der DOW lange nicht und meiner Meinung nach geht der noch gewaltig
in die Knie, wenn Onkel Bush nicht endlich das Ma.l aufmacht
In den Medien wird ständig davon gesprochen, das die Börsen auf die erlösende Mitteilung warten, ob GM, Chrysler und Ford die
benötigten Kredite erhält? Dabei ist es längst entschieden:
"Es gibt neues Geld, zum verbrennen"! So jetzt kennt ihr die Antwort und könnt den Dow Jones auf 10.000 Punkte steigen lassen.
benötigten Kredite erhält? Dabei ist es längst entschieden:
"Es gibt neues Geld, zum verbrennen"! So jetzt kennt ihr die Antwort und könnt den Dow Jones auf 10.000 Punkte steigen lassen.
Antwort auf Beitrag Nr.: 36.207.383 von teatimenow am 15.12.08 16:30:13warum findest du es denn so spektakulär, dass die Schiffe jetzt wieder kostendeckend arbeiten? (BDI)
Shipping charter rates soar
By Robert Wright in London
Published: December 14 2008 22:04 | Last updated: December 14 2008 22:04
One of the world’s key shipping markets has begun to recover from a slump, with a revival in Chinese demand for iron ore and coal pushing some average charter prices up almost threefold in the past week.
The revival in prices, after a disastrous six months for the industry in which charter rates fell nearly 99 per cent for the largest vessels, could encourage shipowners to bring mothballed vessels back into service.
One participant said yesterday that some owners were able to charge enough to cover the costs of operating Capesize ships, the largest dry bulk carriers. Average rates for these ships, which move coal and iron ore, have nearly tripled over the past week.
However, smaller ships have yet to show the same recovery as Capesize vessels.
Average spot rates, or the cost of carrying a single cargo immediately, finished the week at $8,261 a day for Capesizes, according to figures from Pareto Dry Cargo, an Oslo shipbroker.
The previous week’s average was $2,763, one of the lowest yet seen. Pareto reported a long-term charter of a Capesize ship at $17,500 a day for a year, more than the daily basic operating costs of such a ship. Long-term charter rates are, unusually, higher than those in the spot market because of expectations that the spot market will recover.
Mark Richardson, head of futures at London-based Simpson, Spence & Young ship brokers, said the rise in prices was in part due to iron ore moving from Brazil and Australia to China. China had halted iron ore imports and relied on stockpiles because of falling steel demand and a dispute over prices with Brazilian producers.
The return of mothballed ships to the market could lead to a repeat of the over-supply which, combined with disappearing demand for coal, iron ore and wheat, depressed prices this year.
“There are a lot of ships still sitting in semi lay-up,” said Mr Richardson. “As soon as you start to get over these operating costs, they’ll reactivate themselves and get moving.”
Spot rates for certain routes are higher than average. A Capesize vessel on the spot market last week was chartered from Western Australia to China carrying iron ore at $11,000 a day, Mr Richardson said.
The market was not yet in “green fields of clover”. There was no immediate prospect of rates returning to the levels of this year, when Capesizes hit a record average charter rate of $233,988 a day on June 4.
http://www.ft.com/cms/s/0/fa1ec080-ca0b-11dd-93e5-000077b076…
Shipping charter rates soar
By Robert Wright in London
Published: December 14 2008 22:04 | Last updated: December 14 2008 22:04
One of the world’s key shipping markets has begun to recover from a slump, with a revival in Chinese demand for iron ore and coal pushing some average charter prices up almost threefold in the past week.
The revival in prices, after a disastrous six months for the industry in which charter rates fell nearly 99 per cent for the largest vessels, could encourage shipowners to bring mothballed vessels back into service.
One participant said yesterday that some owners were able to charge enough to cover the costs of operating Capesize ships, the largest dry bulk carriers. Average rates for these ships, which move coal and iron ore, have nearly tripled over the past week.
However, smaller ships have yet to show the same recovery as Capesize vessels.
Average spot rates, or the cost of carrying a single cargo immediately, finished the week at $8,261 a day for Capesizes, according to figures from Pareto Dry Cargo, an Oslo shipbroker.
The previous week’s average was $2,763, one of the lowest yet seen. Pareto reported a long-term charter of a Capesize ship at $17,500 a day for a year, more than the daily basic operating costs of such a ship. Long-term charter rates are, unusually, higher than those in the spot market because of expectations that the spot market will recover.
Mark Richardson, head of futures at London-based Simpson, Spence & Young ship brokers, said the rise in prices was in part due to iron ore moving from Brazil and Australia to China. China had halted iron ore imports and relied on stockpiles because of falling steel demand and a dispute over prices with Brazilian producers.
The return of mothballed ships to the market could lead to a repeat of the over-supply which, combined with disappearing demand for coal, iron ore and wheat, depressed prices this year.
“There are a lot of ships still sitting in semi lay-up,” said Mr Richardson. “As soon as you start to get over these operating costs, they’ll reactivate themselves and get moving.”
Spot rates for certain routes are higher than average. A Capesize vessel on the spot market last week was chartered from Western Australia to China carrying iron ore at $11,000 a day, Mr Richardson said.
The market was not yet in “green fields of clover”. There was no immediate prospect of rates returning to the levels of this year, when Capesizes hit a record average charter rate of $233,988 a day on June 4.
http://www.ft.com/cms/s/0/fa1ec080-ca0b-11dd-93e5-000077b076…
Wenn ich den Humanistiker so lese, dann scheint der Markt doch durchschaubar zu sein. Ich versuche das auch schon ´ne Weile. Aber mit wenig Erfolg.
So hatte ich gerade gelernt, dass der Markt gerne das nicht macht, was alle erwarten. Also erwarte ich keine Weihnachtsrally, weil wohl alle eine erwarten. Hoffentlich geben bald alle die Hoffnung auf - auf dass sie dann doch noch komme.
So hatte ich gerade gelernt, dass der Markt gerne das nicht macht, was alle erwarten. Also erwarte ich keine Weihnachtsrally, weil wohl alle eine erwarten. Hoffentlich geben bald alle die Hoffnung auf - auf dass sie dann doch noch komme.
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