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    Der „Absturz“ von Broadvision und warum ich CMGI doch nicht für das Revolutionärsportfolio kaufen we - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 10.07.00 09:16:32 von
    neuester Beitrag 11.07.00 15:12:47 von
    Beiträge: 5
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      schrieb am 10.07.00 09:16:32
      Beitrag Nr. 1 ()
      Wallstreet-Village: Portfolio-Tagesreport vom 10.7.2000

      Bei den Revolutionären fiel Broadvision mit einem Tagesverlust von fast 25% auf. Der Grund: American Airlines hatte für einem Großauftrag einem konkurrierenden Anbieter den Zuschlag gegeben. Broadvision hat mehrere hundert Kunden. Aus rein fundamentaler Sicht wäre es unverständlich, dass der Kurs aufgrund des Verlustes eines einzigen Kunden so stark abstürzt. Aber an der Börse werden Erwartungen gehandelt, und die sind bei den Revolutionären besonders hoch. Wenn Sie enttäuscht werden, leiden die Unternehmen schon einmal.

      Nun sind solche Kursschwankungen bei Broadvision nichts ganz außergewöhnlich. Auch vor sechs Wochen gab es schon einmal einen Rückgang um 20%. Und trotz des jüngsten Rückgangs steht unser Investment immer noch mit ca. 25% im Plus, nachdem es im Frühjahr schon einmal unter den Einstandspreis gesunken war.

      Ich glaube weiterhin an die Zukunft des Unternehmens und lasse mich vom Hin und Her der Kurse nicht beirren. Sollten allerdings weitere Kunden den Zulieferer wechseln, wäre dies ein Grund, Broadvision einmal ernsthaft unter die Lupe zu nehmen.

      CMGI ist eine Beteiligungsgesellschaft auf Massachusetts, die sich an jungen Internetfirmen beteiligt und diese an die Börse bringt. Im Board hatten wir eine Diskussion über dieses Unternehmen. Ich bezeichnete dieses Unternehmen auch als Internet-Basisinvestment, mit dem man langfristig nicht viel verkehrt machen kann, obwohl ich ja normalerweise nicht in Beteiligungsgesellschaften investieren.

      Nachdem ich einige Nächte darüber geschlafen habe, werde ich wohl von CMGI absehen. Ja, es ist ein gutes Unternehmen. Aber CMGI investiert meist in kleine Sepzialfirmen oder in die zweiten oder dritten ihrer Branche (Lycos, RagingBull). Das ist nicht unbedingt eine schlechte Strategie. Aber ich habe ja zwei absolute Internet-Marktführer mit klasse Geschäftsmodellen im Portfolio: Yahoo und Ebay. Warum soll ich also die Kursrückgänge nicht ausnutzen und hier nachkaufen.

      Insgesamt habe ich mit dem Nachkaufen ja noch viel Zeit, da ich angekündigt hatte, im Sommer keine Trade zu tätigen.

      Bei den Königen scheint sich Microsoft vom Schlimmsten erholt zu haben und steht mittlerweile sogar leicht im Plus. Wir hatten ja nach den Richterspruch gekauft, als das Unternehmen stark abgestürzt war. Im Board gaben einige Kritiker zu bedenken, dass Sie den Charttechnischen Boden noch nicht sähen. Und tatsächlich – Microsoft sank noch um weitere 20%, nachdem wir gekauft hatten. Wir hatten aber nicht primär wegen des Kursrückgangs gekauft, sondern weil wir glauben, dass Microsoft ein gutes Unternehmen ist – mit oder ohne Aufspaltung. Mal sehen, ob die Zukunft uns recht gibt.
      Avatar
      schrieb am 10.07.00 09:26:29
      Beitrag Nr. 2 ()
      mir hat der erneute kursverlust bei broadvision auch ein wenig den atem verschlagen, bleibe aber investiert,
      aus den von dir genannten gründen, die ich teile. gruss antigone
      Avatar
      schrieb am 10.07.00 09:28:25
      Beitrag Nr. 3 ()
      Ja, Antigone,

      gefreut hat´s mich auch nicht.

      Aber keiner steckt in diesen Tagesschwankungen drin.

      Max
      Avatar
      schrieb am 10.07.00 14:05:04
      Beitrag Nr. 4 ()
      Avatar
      schrieb am 11.07.00 15:12:47
      Beitrag Nr. 5 ()
      gute news bei SPATIALIZER
      Spatializer and Samsung Agree to Enter Into Strategic Alliance for The Development and
      Deployment of Audio Enhancement Technologies Spatializer N-2-2(TM) to Be Promoted
      and Used as Samsung`s Preferred Virtual Surround Sound Technology for DVD Players
      and in Other Digital Multimedia Products in the Future


      TUESDAY, JULY 11, 2000 8:03 AM
      - PRNewswire

      WOODLAND HILLS, Calif., Jul 11, 2000 /PRNewswire via COMTEX/ -- Spatializer Audio Laboratories Inc.
      (OTCBulletinBoard:SPAZ) announced today it and Samsung Electronics Co., Ltd., Digital Products Division have
      agreed to enter into a strategic alliance for the development and deployment of audio enhancement technologies. As
      part of the strategic alliance, Spatializer N-2-2 will be promoted and used as Samsung`s preferred virtual surround
      sound technology in its DVD players and in the future, for other digital multimedia products. Spatializer and Samsung
      will work together to share ideas and proposals for new technologies and products, with the purpose of enabling
      Spatializer to bring the latest products to market sooner and for Samsung to have the opportunity to license these
      new technologies prior to general release.

      "This strategic alliance with Samsung rapidly moves us forward in executing our plan to aggressively capitalize on the
      opportunities of the digital audio revolution," said Henry R. Mandell, Chairman and Chief Executive Officer of
      Spatializer Audio Laboratories, Inc. "Set Top Boxes and Internet Appliances are two product categories which we have
      targeted for future growth and are key drivers of the revolution. This expanded relationship will allow us to intensely
      focus on our customer`s needs and to drive targeted engineering and product development to create new and value
      added audio enhancement technologies. This relationship Samsung is well respected for its quality, its engineering
      innovation and the aggressive global reach of its distribution. We are honored to have the opportunity to work in such a
      way with Samsung and we look forward to a long and successful relationship."

      "Spatializer N-2-2 delivers the kind of virtual surround sound experience we think our customers will enjoy and value,"
      said Mr. S.S. Kim, Director, Samsung Electronics Co. Ltd. "Spatializer N-2-2 has developed a strong following in the
      industry for its authentic virtual surround sound effect which provides both impact and accuracy. We believe that by
      working together with Spatializer, we will be able to continue to offer our customers leading edge technology ahead of
      the rest of the market."

      Samsung Electronics Co., Ltd. With 1999 sales revenue of US$22.8 billion is a world leader in the electronics
      industry. The Korea-based concern has operations in about 50 countries with 54,000 employees worldwide. The
      company consists of three main business units: Digital Media; Semiconductors; and Information & Communications
      Businesses. For more information, please visit Samsung`s web site at http://www.samsungelectronics.com

      Spatializer Audio Laboratories, Inc. is a leading developer, licensor and marketer of next-generation technologies for
      the consumer electronics, computing and entertainment industries. The company`s advanced audio technology is
      incorporated into consumer electronics audio, video and DVD products from global brand leaders including Toshiba,
      JVC, Panasonic, Hitachi, Samsung, Acer, Sharp, Sanyo, LG, Emerson, Zenith and Proton, in PC multimedia
      systems and peripherals from Apple, Dell, Gateway, Hewlett Packard, Sony, Fujitsu, Seiko-Epson, NEC, Micron and
      Labtec, in silicon from Matsushita, New Japan Radio Corporation, ESS, Zoran, Motorola, C-Cube, NJRC, OnChip
      Systems, and Acer Laboratories Inc, in software compatible with softMP3 players such as WinAmp and XingMP3 and
      in leading DSP and Wintel platforms.

      Spatializer stock is traded on the OTC Bulletin Board under the symbol "SPAZ." The company is headquartered in
      Woodland Hills, Calif. and has marketing, engineering and R&D facilities in Santa Clara, Calif. and Tokyo. Further
      information may be obtained from Spatializer`s SEC filings, web-site (www.spatializer.com) or by contacting
      Spatializer`s Investor Relations Department at 1-888-825-0743 or spaz@mdcgroup.com.

      Safe Harbor Act Statement Under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995: Certain information in this news
      release, including the comments by Mr. Mandell in paragraph two, are forward looking statements that are based on
      management`s belief, as well as assumptions made by, and information currently available to management.

      While the Company believes that its expectations are based upon reasonable assumptions, there can be no
      assurances that the Company`s financial goals will be realized. Numerous uncertainties and risk factors may affect
      the Company`s actual results and may cause results to differ materially from those expressed in forward-looking
      statements made by or on behalf of the Company. These uncertainties and risk factors include, but are not limited to
      dependence on new technology and intellectual property, dependence on the PC and consumer electronics industries,
      dependence on product shipments of third- party licensees, competition and pricing pressures, the timing and
      realizable value of the MDT technology, and other risks detailed from time to time in the Company`s periodic reports
      filed with the Securities and Exchange Commission.

      Notices: Desper Products, Inc. is a wholly owned subsidiary of Spatializer Audio Laboratories, Inc. Spatializer(R) is a
      registered trademark and N-2-2(TM), is a trademark of Desper Products, Inc.

      SOURCE Spatializer Audio Laboratories Inc.

      CONTACT: Investor Relations, 888-825-0743, spaz@mdcgroup.com

      URL: http://www.samsungelectronics.com
      http://www.spatializer.com


      bye
      andy


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