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    Q2 Report Toys International - IR-Chat am 04.12.00 um 17.00 Uhr - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 30.11.00 21:32:24 von
    neuester Beitrag 08.03.01 17:49:31 von
    Beiträge: 60
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      Avatar
      schrieb am 30.11.00 21:32:24
      Beitrag Nr. 1 ()
      Toys International.COM, Inc. berichtet über das erste Halbjahr des Geschäftsjahres 2000/2001

      - Umsatzanstieg um 43,6 Prozent zum Vorjahreszeitraum
      - Erfolgreicher Start von TX40 mit erstem eCommerce-Partner
      - Hervorragende Positionierung für Weihnachtsgeschäft und weiteres Wachstum

      San Diego, CA., USA, 29. November 2000 – Toys International.COM (SMAX: TY40), einer der führenden Spielwarenhändler in den USA und im Internet, veröffentlicht heute die Zahlen für das am 30. September 2000 beendete erste Halbjahr des Geschäftsjahres 2000/2001. Im ersten Halbjahr erzielte Toys International.COM Umsatzerlöse von US$ 15,05 Mio. Aufwendungen für den Aufbau der Multimedia-Plattform TX40 führten zu einem Verlust von US$ 6,29 Mio., was einem Verlust pro Aktie von US$ 0,52 entspricht.

      In den abgelaufenen sechs Monaten konnte Toys International.COM (Toys International) den Gesamtumsatz auf US$ 15,05 Mio. (Vorjahr: US$ 10,48 Mio.) deutlich steigern. Im Vergleich zum selben Zeitraum des Vorjahres entspricht dies einem Wachstum von 43, 6%. Dabei trugen die Ende 1999 erfolgreich gestarteten Internetaktivitäten in Höhe von US$ 0,27 Mio. zum Gesamtumsatz bei.

      Auch der Bruttoertrag konnte im Vergleich zu den ersten sechs Monaten des letzten Geschäftsjahres um 14,7 Prozent auf US$ 6,18 Mio. gesteigert werden. Aufwendungen im Zusammenhang mit dem Start der neuen eCommerce-Strategie TX40 und der dazugehörigen Internet-Sites sowie die in der Spielwarenbranche traditionell schwache Sommerzeit belasteten das Ergebnis, das für das am 30.09.00 abgelaufene Halbjahr minus US$ 6,29 Mio. (Vorjahreszeitraum: minus US$ 0,81 Mio.) beträgt. Das Ergebnis pro Aktie beläuft sich für den Berichtszeitraum auf minus US$ 0,52 gegenüber minus US$ 0,08 im entsprechenden Vorjahreszeitraum.

      Mit dem erfolgreichen Start der eCommerce-Plattform TX40 im Oktober und November sowie den damit verbundenen Aufwendungen für das eCommerce-Angebot www.toys.tx40.de verfolgt Toys International.com einen neuartigen Vermarktungsansatz seiner Produkte. Ohne immensen Werbeaufwand werden Kunden über die fortlaufende Storyline TX40 gebunden und zur Wiederkehr motiviert. Zunehmend realisieren auch die Fachwelt und Marktforscher, wie beispielsweise das Marktforschungsinstitut MMXI Europe, dass das Internet sich immer mehr zum interaktiven Unterhaltungsmedium wandelt. Eine ausgeprägte Kundenbindung ist mit klassischer Werbung im Internet nur schwer zu erzielen: Konzepte, bei denen Waren nicht nur angepriesen, sondern die Zuschauer auch unterhalten und interaktiv eingebunden werden, gehört somit die Zukunft.

      Toys International ist mit seiner eCommerce-Initiative TX40 bereits sehr früh mit einem interaktiven Konzept im Markt vertreten. Dadurch hofft das Unternehmen in vollem Umfang von der im nächsten Jahr in Deutschland zu erwartenden Neuverteilung der Marktanteile profitieren.

      Der mit der TX40-Strategie geschaffene neue Vermarktungsansatz wird während des aktuellen Weihnachtsgeschäftes zu einer Reduzierung des klassischen Werbeaufwandes bei gleichzeitig erhöhter Kundenaufmerksamkeit und –bindung beitragen. Rechtzeitig zu Beginn des Weihnachtsgeschäftes konnte Toys International für TX40 mit dem Baby- und Kinderausstatter Jumax.de den ersten eCommerce-Partner in Deutschland gewinnen. Über den Fernsehsender Super RTL werden seit dem 13. November sechsmal wöchentlich sogenannte 3D-Miniserien als Sonderwerbesendungen ausgestrahlt.

      In den letzten Monaten gewann darüber hinaus das Filialgeschäft wieder deutlich an Dynamik. Rechtzeitig vor dem Weihnachtsgeschäft konnte sich Toys International mit zahlreichen Neueröffnungen und der Übernahme eines Logistik- und Versandzentrums in Neuwied hervorragend positionieren, um sowohl im Einzelhandels- als auch im Internet-Verkauf in vollem Umfang von der Weihnachtssaison profitierten zu können. In Unmittelbarer Nähe zum Frachtzentrum der Deutschen Post AG verfügt Toys International mit einer Fläche von 6.000 qm über ausreichende Kapazitäten, um deutsche und französische Spielzeugkunden mit 8.000 bzw. 2.500 verschiedenen Produkten zu beliefern.

      Insgesamt betreibt Toys International nun 38 Einzelhandelsgeschäfte in den USA, ein Sonderverkauf in Neuwied sowie drei nationale eCommerce-Websites für Spielwaren in Deutschland, den USA und Frankreich, mit teilweise einzigartigen Features wie z.B. herunterladbaren Videos für ausgewählte elektronische Produkte.

      Anleger werden über die neue Investor Relations Site von Toys International unter der Adresse www.toysinternational.com regelmäßig mit Informationen versorgt. Hier kann auch der vollständige Quartalsbericht heruntergeladen werden. Ab dem 1. Januar 2000 steht den Investoren darüber hinaus der neue Investor Relations Manager F.v. Zieten am Finanzplatz Frankfurt am Main zur Verfügung.

      Über Toys International.COM
      Toys International.COM ist einer der führenden Spielzeughändler im Internet. Unter www.toys.tx40.de können Kunden Spielzeug-Artikel online bestellen. Das Angebot konzentriert sich durchweg auf hochwertiges Spielzeug von bekannten Markenherstellern. Darüber hinaus hat Toys International.COM im Oktober 2000 die interaktiv fortlaufende Geschichte über den Planeten TX40 und dessen Kinder gestartet. Dieses neuartige Konzept soll den klassischen Werbeaufwand von Toys International.COM reduzieren und über Lizenzgeschäfte zusätzliche Umsatzpotentiale schaffen. Toys International.COM ist seit Oktober 1999 an der Deutschen Börse in Frankfurt im Qualitätssegment SMAX notiert.

      Die Geschichte geht weiter: Die Kinder von TX40 nehmen am 1. Dezember 2000 erneut Kontakt mit der Erde auf. Unter www.tx40.de kann jeder dabei sein.
      -----------------------

      Online Chat mit CFO Jim Frakes zu den Q2-Ergebnissen und zum strategischen Ausblick am Montag, den 04.12.00 um 17.00

      Ihr

      Klaus Göz
      IR Manager Toys International
      Avatar
      schrieb am 01.12.00 07:16:08
      Beitrag Nr. 2 ()
      Frohe Weihnachten!
      Avatar
      schrieb am 01.12.00 09:16:44
      Beitrag Nr. 3 ()
      @ sheinrich - Die müssen die erst noch verdienen. Aber Möglich, vor allem weil die ja wohl weniger "virtuell" sind als andere ;)

      @ klaus götz - Verlassen Sie uns?
      Der Brüller sind die Zahlen ja nicht, aber bei 1 Euro haben wir ja wohl nur noch Chancen nach oben.

      OH
      Avatar
      schrieb am 01.12.00 09:39:04
      Beitrag Nr. 4 ()
      Kursgewinne nach Thanksgiving

      "... Wenn aber jemand von dem Weihnachtsgeschäft profitieren sollte, dann sind es am ehesten die Online-Verkäufer. Als da wären Toys R Us, Etoys, Best Buy oder auch – der Klassiker – Amazon. Drei Marktforschungsinstitute gehen davon aus, dass sich die Umsätze gegenüber dem Vorjahr verdoppeln werden. Immer mehr Konsumenten bleiben also zu Hause, wenn sie Geschenke einkaufen.

      Im Wochenvergleich verlor der Dow Jones-Index anderthalb Prozent, er notiert bei 10470 Punkten. Die Nasdaq beendete die Woche bei 2904 Punkten und büßte damit 4 Prozent ein."

      HANDELSBLATT, Freitag, 24. November 2000

      Das gilt dann hoffentlich auch für Toys!

      Wie sagt der Kaiser immer so schön - Schau mer mal
      Avatar
      schrieb am 01.12.00 09:59:58
      Beitrag Nr. 5 ()
      Ich verfolge die Toys International Aktie jetzt schon eine Weile und wollte so um 1 Euro rum einsteigen.
      Jetzt habe ich die Zahlen gelesen- der Verlust im Halbjahr eins bei 0,52 $-das ist ja fast der halbe Wert einer Aktie.
      Ausserdem macht der Internet-Umsatz gerade mal zwei Prozent am Gesamtumsatz aus-und da ist wohl der Hauptverlust entstanden.

      Wer kann mich trotzdem noch von diese Aktie überzeugen?



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      Avatar
      schrieb am 01.12.00 10:09:45
      Beitrag Nr. 6 ()
      @ OHahn

      Ich bleibe natürlich an Bord, werde aber zusätzlich im Rahmen von TX40 für die strategische Entwicklung und Partnergewinnung verantwortlich sein und damit sicher auch substanziell zur Kursentwicklung beitragen.

      Mit der IR-Repräsentanz in Frankfurt, die Herr v. Zieten ab 2001 leiten wird, unterstreichen wir unser Commitment gegenüber den Aktionären von Toys International.

      Gruß

      Klaus Göz
      IR Manager Toys International
      Avatar
      schrieb am 06.12.00 15:24:48
      Beitrag Nr. 7 ()
      @Klaus Göz

      Was sagen Sie zur derzeitigen Kursentwicklung?

      mfg
      sheinrich
      Avatar
      schrieb am 06.12.00 16:44:21
      Beitrag Nr. 8 ()
      @ sheinrich

      Schwer nachzuvollziehen. Nachrichtenlage gibt mir keinen Hinweis auf diese Schwankungen.

      Warten wir mal den Schlusskurs ab.

      Gruß

      Klaus Göz
      IR Manager Toys International
      Avatar
      schrieb am 06.12.00 17:55:19
      Beitrag Nr. 9 ()
      Hallo und guten Tag Herr Göz,

      ein Vorteil im e-commerce ist die schnelle Transparenz der wichtigsten operativen Daten.
      Z.B. eingegangene Bestellungen, deren Warenwert usw. !
      Die TX40 Website ist ja erfolgreich gestartet, gibt es darüber hinaus Erkenntnisse über deren Erfolg hinsichtlich der o.g. Daten ?
      Viele Grüße vom Niederrhein
      Avatar
      schrieb am 06.12.00 18:18:42
      Beitrag Nr. 10 ()
      @ willy-go

      Ja, gibt es.

      Wir wollen nicht alles preisgeben, aber wie bereits diese Woche im Chat erläutert, haben wir bereits zu Beginn dieser Woche in Deutschland unser Gesamtvolumen vom Weihnachtsgeschäft `99 übertroffen.

      Dies, und der Umstand, dass auf Grund des Konzeptes TX40 und dessen "Stickiness" die Verweildauer ebenfalls im Vergleich zum letzten Jahr (Webjumbo) stark zugenommen hat, stimmt uns sehr positiv.

      Ihr

      Klaus Göz
      IR Manager Toys International
      Avatar
      schrieb am 13.12.00 09:14:02
      Beitrag Nr. 11 ()
      Anscheinend bin ich der einzige der noch Toysaktien besitzt!
      Bin ich jetzt Ihr Chef Herr Göz? Keine Angst ich würde sie keinesfalls entlassen! (Nicht vor Weihnachten)

      Mit besten Grüßen

      sheinrich
      Avatar
      schrieb am 13.12.00 13:43:59
      Beitrag Nr. 12 ()
      @ sheinrich

      Ich hab da auch noch ein paar vom 19.11.99 und auch mein Schwiegervater ;).

      Let´s rock the boat!


      Gruß

      Klaus Göz


      P.S.: Wir prüfen gerade, wie wir das Toys International Interview auf Bloomberg TV vom Wochenende über die IR-Seite technisch verfügbar machen können.
      Avatar
      schrieb am 13.12.00 14:01:21
      Beitrag Nr. 13 ()
      Tach Jungs, (und natürlich Mädels)

      bin auch noch im Geschäft, obwohl ich kurze Zeit dachte die Aktie wär nur was fürs Taschengeld. Umsätze von 50-500 !? Bezahlen die keine Gebühren?
      Wie wärs mit einem Vorabinfo zu dem Bloomberg-Interview.

      Glück Auf
      Avatar
      schrieb am 13.12.00 15:23:44
      Beitrag Nr. 14 ()
      Freud mich nicht allein an Board zu sein! Habe vom Bloomberg Interview nichts mitgekriegt! Bin ebenfalls neugierig!

      Gruß an Alle!

      sheinrich
      Avatar
      schrieb am 13.12.00 17:02:56
      Beitrag Nr. 15 ()
      Niemand ist hier allein.

      Bis jetzt heute fast 40.000 Stück über den Counter - es weihnachtet sehr :).
      Avatar
      schrieb am 14.12.00 15:52:39
      Beitrag Nr. 16 ()
      Tja, leider wird aus Toys gerade ein richtiges Zockerpapier- wirklich schade, hätten besseres verdient !

      Grüße Supa
      Avatar
      schrieb am 14.12.00 17:14:08
      Beitrag Nr. 17 ()
      @ Supa
      Ich muss hier natürlich etwas wiedersprechen. Wir sind von der Basis her mit den Läden & Lager in den USA und dem Distributionszentrum & Lager in Deutschland zu solide. Und das die Vorweihnachtszeit unsere Hauptsaison ist, das hat jetzt wohl der Eine oder Andere richtig eingeschätzt.

      Nachdem nun auch Herr Busch in unserem Hauptmarkt am Ruder sitzt ist auch einiges an Nervosität raus.
      Es wird für den Gesamtmarkt gut sein, nicht nur für Toys.

      Ihr

      Klaus Göz
      IR Manager Toys International
      Avatar
      schrieb am 19.12.00 11:30:22
      Beitrag Nr. 18 ()
      Fällt Weihnachten bei Toys International heuer ebenfalls ins Wasser? Außer ein paar Zockern hat anscheinend keiner so richtig Interessen an diesem Papier.
      Avatar
      schrieb am 19.12.00 12:15:03
      Beitrag Nr. 19 ()
      Droht TI das gleiche Schicksal wie eToys, die sind mittlerweile 99,5% vom Top! TI erst 92%.
      Avatar
      schrieb am 19.12.00 13:07:37
      Beitrag Nr. 20 ()
      Aber warum is eToys so tief unten - weil Sie (wie viele andere hier auch) riesige Beträge in reine Werbemassnahmen investieren, Geld, das sicher weg ist.

      Nun haben wir Toys Int. verfolgt und stellen fest, dass diese schon vor über einem halben Jahr gesagt haben: So nicht weiter!

      In diesem Segment sind das die einzigen mit einem neuen Ansatz - ich sage bewusst nicht besseren, denn das muss die Zeit erst noch zeigen. Aber ein Problem erkennen und reagieren, dass zeichnet eine solche Antwort wie TX40 aus.

      Man zeige mir in diesem Segment, an dessen Relevanz ich fest glaube, erstmal einen intelligenteren Ansatz.

      OH
      Avatar
      schrieb am 19.12.00 14:31:49
      Beitrag Nr. 21 ()
      Klappern gehört auch zum Handwerk : :)


      Toys International: Neuer Auftritt im Netz

      Toys International - der Spielwarenhändler mit dem besonderen Verbraucher-Service San Diego, USA, 19. Dezember 2000 – Mit seiner neuen Web-Site Toys.TX40. setzt der Spielwarenhändler Toys International im E-Commerce einen neuen hohen Standard im Hinblick auf Kundenfreundlichkeit und Serviceleistungen. Mit dieser neuen Web-Site, deren Aufbau voll und ganz an die Homepage TX40 angepasst ist, kommt der Verbraucher endlich in den Genuss der Vorzüge des modernen Informationszeitalters. Damit unterscheidet sich diese Internet-Site, die in den USA, Deutschland und Frankreich aktiv ist, ganz deutlich von allen anderen Sites, die abgesehen von der elektronischen Suchfunktion, nichts anderes als herkömmliche Papierkataloge bieten. Die neuen Funktionsmerkmale haben die Aufrufhäufigkeit dieser Web-Site ganz wesentlich gesteigert. Toys International hat in Deutschland als erster eCommerce-Händler Produktvideos zum Herunterladen im Internet angeboten. “Einen brüllenden Dinosaurier verkauft man am besten, indem man ihn demKunden tatsächlich vorführt," meint Thomas Gattermann, Geschäftsführer der Toys International.de GmbH in Deutschland. ”Diese Methode ist typisch für Toys International, wo alle Mitarbeiter in Schlüsselpositionen über umfangreiche Erfahrungen auf den Gebieten Spielwaren und Verbraucher-Marketing verfügen. Wenn man sieht, wie die Kinder in Spielwarenläden die Spielzeuge berühren und anfassen, dann wird man alles versuchen, um ihnen auch dann ein ähnliches Gefühl für das Spielzeug zu vermitteln, wenn der Kontakt online erfolgt.”. Dank weiterer neuer Funktionen können die Kunden seit diesem Jahr online ihre Meinung über die einzelnen Spielzeuge veröffentlichen, verschiedene Wunschlisten erstellen, versenden und verwalten sowie ein eigenes Profil anlegen, das sie dann - angefangen bei der Erinnerung an Geburtstage bis hin zur Verwaltung eines Liefer-Adressbuchs - bei allen Aufgaben rund um das Thema Geschenke unterstützt. Zu den neuen Merkmalen im Kundendienstbereich gehört unter anderem eine Funktion, über die der Kunde den Verlauf seiner Bestellung verfolgen kann. Mit dem Kunden-Service-Center ist Hilfe bei Problemen und Fragen stets nur einen Anruf weit entfernt. Und nicht zuletzt nehmen Kunden von Toys an Online-Umfragen teil, die einen strategisch sehr wertvollen Einblick in das Gebrauchsverhalten und die Vorlieben der Verbraucher geben. Mit 8.000 Artikeln für den deutschen und einem attraktiven Start-Sortiment von deutlich mehr als 2.500 Artikeln für den französischen Markt, betreibt Toys International das Weihnachts-geschäft 2000 von einer soliden Verkaufsbasis aus. Unterstützung leisten hierbei die beiden Logistik-Zentren in San Diego und Neuwied, wo Kundenbestellungen in der Regel innerhalb von 48 Stunden ausgeführt und versandt werden. „Eine ganz entscheidende Voraussetzung für ein erfolgreiches Weihnachtsgeschäft ist die Tatsache, dass wir über eigene spezielle Logistik-Lösungen verfügen," erläutert Rich Brady, Vorstandsvorsitzender von Toys International. “Dies ist eine äußerst wichtige Zeit für das Spielwarengeschäft und mit Teillösungen oder Outsourcing kann man in Anbetracht des zu bewältigenden Volumens keine optimalen Ergebnisse erzielen. Das Sprichwort, dass man zur Vermittlung des ersten Eindrucks nie eine zweite Chance bekommt, gilt hier mehr als irgendwo sonst. Die Kunden werden nämlich nie mehr zurück kommen, wenn man sie einmal Weihnachten im Stich gelassen hat.” Über Toys International.COM Toys International.COM ist einer der führenden Spielzeughändler im Internet. Unter www.toys.tx40.de können Kunden Spielzeug-Artikel online bestellen. Das Angebot konzentriert sich durchweg auf hochwertiges Spielzeug von bekannten Markenherstellern. Darüber hinaus hat Toys International.COM im Oktober 2000 die interaktiv fortlaufende Geschichte über den Planeten TX40 und dessen Kinder gestartet. Dieses neuartige Konzept soll den klassischen Werbeaufwand von Toys International.COM reduzieren und über Lizenzgeschäfte zusätzliche Umsatzpotentiale schaffen. Toys International.COM ist seit November 1999 an der Deutschen Börse in Frankfurt im Qualitätssegment SMAX notiert. Kontakt: Klaus Göz – Toys International.COM Guido Pickert-Value Relations IR Services Tel.: +49 (0)26 22-9 03 00 Tel.: +49 (0)6196-8 80 02 14 Fax: +49 (0)6196-8 80 04 47 eMail: kgoez@toysinternational.com eMail: TY40@vrir.de

      Quelle: Wallstreet Online 19.12.2000 14:15
      Avatar
      schrieb am 20.12.00 14:28:21
      Beitrag Nr. 22 ()
      Stimmt es, dass ab 2001 die Wörter Penny Stock und Toys international die gleiche Bedeutung haben? :cool:
      Avatar
      schrieb am 20.12.00 20:23:05
      Beitrag Nr. 23 ()
      Herr Göz,

      habe untenstehende Meldung vom vwd - wie sehen denn die Zahlen/Größenordungen bei TX40 aus?

      +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

      Köln (vwd) - Der Spartensender Super RTL der RTL Group SA, Luxemburg, hat im November auf seinen Webseiten für Kinder vier Mio Seitenabrufe, so genannte Page-Impressions, erzielt. Erfolgreich sei hier besonders das Internet-Format der TV-Spielshow "Super Toy Club", teilte der Sender am Freitag mit. Die interaktiven Spielmöglichkeiten übten in diesem Angebot den großten Anreiz aus. Im Fernsehen erziele der "Super Toy Club" Spitzeneinschaltquoten von bis zu 43 Prozent bei der Zielgruppe der Kinder zwischen drei und 13 Jahren. +++Uwe Paschert
      vwd/12/8.12.2000/upa
      8. Dezember 2000, 15:33

      RTL Group SA: 861149
      Avatar
      schrieb am 20.12.00 21:12:13
      Beitrag Nr. 24 ()
      @ OHahn

      So wie Super RTL Page-Impressions hier definiert hat kann ich Ihnen sagen, dass wir da deutlich drüber liegen (Vergleichsmonat Nov.).

      Aber Vorsicht! - die Mess-Standards sind nicht immer die gleichen

      Gruß

      Ihr

      Klaus Göz
      IR Manager Toys International
      Avatar
      schrieb am 22.12.00 15:05:05
      Beitrag Nr. 25 ()
      da Verkauf eine Deutsche Bank ( vielleicht die mit der grünen Farbe) Ihre Restbestände ? oder haben Sie Ihre Stücke gerade gegeben Herr Göz ?

      Frohes Fescht !

      Supa
      Avatar
      schrieb am 26.12.00 23:59:43
      Beitrag Nr. 26 ()
      Guten Abend Supa,

      finden Sie es nicht auch merkwürdig, dass wir die letzten Wochen wenig Umsätze hatten, und plötzlich von einen auf den anderen Moment, 300.000 Aktien auf einen Schlag gehandelt wurden?

      Es handelt sich hier um Verlustrealisierungen für dieses Jahr. Vor allem haben diese Aktien (vermutlich) nicht den Besitzer gewechselt!


      Nachkaufen und sammeln ist bei solchen Kursen angesagt.


      PS: An Herrn G Ö Z

      -Wird Toys International von der Politik des Präsidenten Busch bezüglich von Steuererleichterungen profitieren?

      -Ich vermisse Toys International in Old Germany denn Burger King macht neben Mc Donalds auch gute Umsätze!
      Avatar
      schrieb am 28.12.00 10:09:55
      Beitrag Nr. 27 ()
      @Klaus Göz
      Schöne Bescherung!? <1.00 €
      Avatar
      schrieb am 28.12.00 12:51:48
      Beitrag Nr. 28 ()
      @Klaus Göz
      find ich auch, ....
      Avatar
      schrieb am 28.12.00 13:55:56
      Beitrag Nr. 29 ()
      Wir werden wohl noch die 0,10 sehen.
      Lebt wohl!
      Avatar
      schrieb am 28.12.00 17:09:03
      Beitrag Nr. 30 ()
      Oje, hab meine letzten Stücke zu 1,20 rausgehauen und siehe, es war gut so!
      Mein Beleid den noch Investierten. Ich wünsche Euch steigende Kurse [auch wenn ich dann nicht mehr dabei sein werde].

      tetris
      Avatar
      schrieb am 28.12.00 17:12:37
      Beitrag Nr. 31 ()
      10 Cent von Moneyprinter! Ich sage 11 Cent! Wer bieter mehr für 2001??????
      Avatar
      schrieb am 28.12.00 19:31:57
      Beitrag Nr. 32 ()
      Na Klasse! Ist diese Firma tot?bankrott?no Future?
      Hoffe so langsam hier wird ein Insolvenzantrag gestellt dann
      erholt sich der Kurs um 300%.
      Avatar
      schrieb am 28.12.00 19:47:07
      Beitrag Nr. 33 ()
      @Klaus G Ö T Z
      Langsam sollte doch eine Erklährung kommen !!!
      Haben Sie M U T !
      Sind Sie noch da ?
      Avatar
      schrieb am 29.12.00 10:51:13
      Beitrag Nr. 34 ()
      Hallo Herr Göz!

      Was sagen Sie zur derzeitigen Kursentwicklung!?
      Wie stets um Toys international nach dem Weihnachtsgeschäft?
      Wer hat denn da vor Schreck gleich 300000 Aktien verkauft?

      Gruß sheinrich
      Avatar
      schrieb am 29.12.00 12:32:23
      Beitrag Nr. 35 ()
      Gentlemen,

      die derzeitige Kursentwicklung spiegelt eher ein 08-15 E-Commerce-Unternehmen wieder, als das Potential
      von Toys International, im Hinblick auf das starke Store-Business, die Medien-Vision TX40 und die focussierte und professionelle logistische Plattform.

      Zu dem sehr grossen Transfer im Vorweihnachtshandel vermuten wir eher ein fiskalisches Glattziehen im laufenden Geschäftsjahr, als einen planlosen Verkauf (siehe auch Gernot1 vom 26.12.)

      Die Q3-Zahlen werden a.s.a.p. publiziert um die Diskussion, die durch dramatische Meldungen von Mitbewerbern verständlicherweise etwas emotional wurde, wieder in objektive Bahnen zu lenken.

      Uns allen einen guten Aufwärtsrutsch mit Toys International für 2001

      Ihr


      Klaus Göz
      IR Manager Toys International
      Avatar
      schrieb am 29.12.00 16:11:08
      Beitrag Nr. 36 ()
      Ich wünsche Ihnen und allen Toysfreunden einen Guten Rutsch in ein glückliches Börsenjahr 2001! Und vorallem Gesundheit und starke Nerven!!!
      Herr Göz ich hoffe Ihre tröstenden Worte kamen nicht aus einer puren Sektlaune heraus.


      Mit besten Grüßen

      sheinrich
      Avatar
      schrieb am 03.01.01 12:44:15
      Beitrag Nr. 37 ()
      Naja, dass hört sich doch gut an - oder nicht ??

      ist vom 2.1.2001

      Press Release
      SOURCE: Play Co. Toys & Entertainment Corp.
      Play Co. Toys & Entertainment Corp. Announces 18% Sales Increase In Holiday Season
      OTC BB SYMBOLS: Common Stock - PLCO Series E Preferred Stock - PLCOP Series E Preferred Stock Warrants - PLCOW
      SAN MARCOS, Calif., Jan. 2 /PRNewswire/ -- Play Co. Toys & Entertainment Corp. (OTC Bulletin Board: PLCO - news; ``Play Co. Toys`` or the ``Company`` for Play Co. Toys and subsidiaries collectively) announced today that its retail store sales for the month of December through Christmas grew by approximately 18% over the same period in 1999. The strong growth primarily came from new store sales as same store sales for the period declined by approximately 4%.

      Richard Brady, Chief Executive Officer stated, ``We are happy to report a 18% gain in overall store sales for the first 25 days of December despite weather-related problems. Our stores east of the Mississippi were effected tremendously by weather. Not only did we have to close high volume stores in Chicago, Detroit, Dallas and North Carolina during the peak selling period, we also lost sales due to shipments that could not get through to those stores.``

      ``In addition, we are pleased to report that our German website, www.toys.tx40.de, has reported a 72% increase in sales over 1999 for the entire holiday season.``

      ``We took an aggressive merchandising plan during the month of December with additional promotional advertising and heavy in-store promotions. We believe that 2001 will be a strong toy year fueled by shipments of Sony Playstation 2, Jurassic Park 3 and Harry Potter merchandise. We are also pleased to enter into 2001 with a strong financial position, with our new borrowing relationship with Wells Fargo Retail Finance (formerly known as Paragon Capital LLC).``

      Play Co. also commented this morning that it knows of no fundamental business reason to account for the activity in the price of its stock over the past month.

      Play Co. Toys is a toy retailer with 38 stores located in twelve states. All 38 of those stores are operated by the Company`s Toys International.COM, Inc. subsidiary, which is publicly traded on the Frankfurt Stock Exchange under the ticker symbol TY40. The Company operates under the Play Co. Toys, Toys International and Toy Co. tradenames. The Company specializes in offering educational, specialty, collectible, specialty imported and traditional toys.

      Statements contained in this press release which are not historical facts may be considered forward looking information with respect to plans, projections, or future performance of Play Co. Toys as defined under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These forward-looking statements are subject to risks and uncertainties which could cause actual results to differ materially from those projected. The Company assumes no obligation to update or supplement forward-looking statements that become untrue because of subsequent events.

      SOURCE: Play Co. Toys & Entertainment Corp.
      Avatar
      schrieb am 03.01.01 16:17:08
      Beitrag Nr. 38 ()
      Hört sich ja gut an aber der letzte Absatz?
      Wer ist ein Englisch Genie und kann diesen Sinn gemäß übersetzen!
      Ich meine das heisst keine Angaben über die Zahlen!!!!
      Avatar
      schrieb am 03.01.01 16:28:30
      Beitrag Nr. 39 ()
      @Klaus Göz

      Lieber Klaus Göz,

      ich wünsche Ihnen ein gutes neues Jahr und viel Erfolg bei Ihrer Arbeit.

      Der Artikel ist wirklich SUPA!

      Da wir beide die einzigen an Board sind könnten wir eigentlich dieses Jahr einmal eine Maß Bier auf Toys International leeren.

      Mit besten Grüssen

      sheinrich
      Avatar
      schrieb am 03.01.01 19:17:20
      Beitrag Nr. 40 ()
      @ MAGOG

      Der letzte Absatz ist ein sogenannter "legal disclaimer". Ein formaler Pflichtsatz um den US-Anforderungen als NASDAQ-Wert genüge zu tun (Artikel bezieht sich ja in der Tat auf die Mutter Playco).

      @ sheinrich

      Danke für die Glückwünsche - die Einladung zur Mass ist sehr nett. Verraten Sie mir doch unter kgoez@toysinternational.com mal Ihren geographischen Stützpunkt.

      Gruß
      Ihr

      Klaus Göz
      IR Manager Toys International

      P.S.: In Sachen SUPA muss ich Sie enttäuschen. Toys hat einige Watchdogs
      Avatar
      schrieb am 04.01.01 10:28:48
      Beitrag Nr. 41 ()
      So Herr Göz,

      na dann machen Sie mal hin mit Ihrem Modell (s.u. Competition), die Playco-Meldung ist ja als Anfang recht anständig.

      Gruß

      OHahn

      PS: Wenn Sie sheinrich ein Bier schulden, bekomme ich dann eine ganze Grillfete ;)?

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      delayed 20 mins - disclaimer
      Wednesday January 3, 9:16 am Eastern Time

      EToys says to shut down in Europe

      LONDON, Jan 3 (Reuters) - Online toy seller eToys Inc (quote from Yahoo! UK & Ireland: ETYS.L), battling in the U.S. to stay afloat, said on Wednesday it was pulling the plug on its European operations.
      The company issued a warning in December that sales had fallen far short of expectations and said it had been forced to explore a merger, asset sale or other restructuring.
      It said at the time it had enough money to continue trading to the end of March.
      However, the UK operations will cease on January 19, eToys said in a statement, and eToys Europe will be closed early in 2001.
      ``Current market conditions have left us no other options,`` eToys International Vice President Ruben Rodriguez said.
      The company partially blamed poor capital market conditions but said its UK division had performed well since launch, particularly in the recent Christmas period. Overall, the group expects a revenue shortfall for the quarter.
      Goldman Sachs is advising eToys on its options and the European closure is designed to reduce operating costs.
      The retailer, one of the biggest online toysellers in the UK, said the decision will affect 74 staff employed in Europe. All items on the eToys.co.uk website will be knocked down by at least 50 percent as the closing down sale is launched
      Avatar
      schrieb am 05.01.01 11:57:42
      Beitrag Nr. 42 ()
      Online-Händler eToys entlässt 700 Mitarbeiter

      Der angeschlagene Online-Spielzeughändler entlässt rund
      700 Angestellte, 70 Prozent der Gesamtbelegschaft von
      1.000 Mitarbeitern. Insgesamt 380 Angestellte wurden mit
      sofortiger Wirkung gefeuert; rund 320 sollen bis zum 31.
      März dieses Jahres ihren Arbeitsplatz verlieren.
      Außerdem will eToys insgesamt zwei Vertriebs- und
      Lagerzentren in den USA schließen.

      Bereits am Donnerstag hatte eToys angekündigt, seine
      europäische Filiale in Großbritannien zum 19. Januar dicht
      zu machen. Mitte Dezember, als klar wurde, dass eToys
      durch ein schlechter als erwartet laufendes
      Weihnachtsgeschäft in finanzielle Schwierigkeiten gerät,
      hatte der Online-Shop Entlassungen angekündigt.
      Welches Ausmaß sie annehmen würden, davon war
      damals allerdings keine Rede.

      Immerhin aber musste eToys schon im Dezember
      eingestehen, dass der Firma bald das Geld ausgeht: Mitte
      März 2001 dürfte der Spielzeughändler das gesamte
      Kapital der Investoren verbrannt haben, wenn er nicht eine
      neue Finanzspritze erhält. Inzwischen gibt es bereits
      Überlegungen bei eToys, die Besitztümer der Firma oder
      gar das komplette Unternehmen zu verkaufen. Ob sich
      allerdings dafür noch viele Interessenten finden werden, ist
      angesichts der desolaten Lage fraglich. Auch die
      Begeisterung neuer Investoren für eToys dürfte sich in
      Grenzen halten: Schon bei der letzten Finanzierungsrunde
      im Juni 2000 musste der Online-Shop für die damalige
      Zeit überraschend harte Bedingungen akzeptieren, um
      überhaupt noch weiteres Kapital zu erhalten.

      Auch wenn die gesamte Internet-Ökonomie und dabei vor
      allem die Online-Shops im
      Business-to-Consumer-Geschäft nicht gerade mit rosigen
      Zeiten konfrontiert ist, scheint besonders bei den
      Online-Spielzeughändlern das Ende der Fahnenstange
      erreicht zu sein. Nicht nur eToys ist in existenziellen
      Schwierigkeiten: Toytime. com und Disneys Toysmart
      wurden schon geschlossen, KBKids.com entließ 30
      Prozent der Belegschaft, während Toys`r`Us, Marktführer in
      den USA, den größten Teil seiner Online-Geschäfte
      inzwischen über Amazon abwickelt.
      (jk/c`t)
      Avatar
      schrieb am 05.01.01 21:21:06
      Beitrag Nr. 43 ()
      Tja, das wars dann wohl;

      warum bringt Herr Götz diese Meldung denn nicht? Was soll das?

      Kurspflege zulasten der Investoren. Finger weg von solchen Aktien!
      Avatar
      schrieb am 05.01.01 22:05:54
      Beitrag Nr. 44 ()
      @ uwza

      Wenn Sie die IR-Kommunikation von Toys International (nicht nur hier im Board) aufmerksam verfolgen, stellen Sie fest, dass wir schon vor fast einem Jahr das traditionelle E-Commerce Modell im Internet, wie es von den meisten Mitbewerbern (auch eToys) betrieben wird, als zu wenig wirksam erachten. Deshalb hat sich die Unternehmensleitung zur Entwicklung von TX40 entschlossen. Dies wird an allen Fronten permanent kommuniziert.

      Es gehört aber nicht zum Stil des Hauses, sich zu Entwicklungen bei Mitbewerbern zu äussern.

      Wir haben gerade was die aktuelle Mitbewerberentwicklung/ Einschätzung angeht nichts zu verheimlichen. Unsere Strategie steht seit geraumer Zeit und wird konsequent, zum Nutzen der Investoren, weiterverfolgt.

      Ihr

      Klaus Göz
      IR Manager Toys International
      Avatar
      schrieb am 16.01.01 14:01:33
      Beitrag Nr. 45 ()
      Herr Göz,

      können Sie eigentlich für den deutschen Sprachraum keine Meldungen rausgeben- oder für was ist ein IR - Manager eigentlich gut ??

      In Amerika melden Sie 70% mehr Verkäufe mit TX40- und hier hört man nichts- große Klasse !
      Und nun diese Meldung vom 10.1.2001 :

      SOURCE: Play Co. Toys & Entertainment Corp.

      Play Co. Toys & Entertainment Corp. Announces Its Subsidiary, Toys
      International, Is Seeking Corporate Partner to Develop TX40 Media Company

      OTC BB SYMBOLS: Common Stock - PLCO Series E Preferred Stock - PLCOP Series E Preferred Stock Warrants - PLCOW

      SAN MARCOS, Calif., Jan. 10 /PRNewswire/ -- Play Co. Toys & Entertainment Corp. (OTC Bulletin Board: PLCO - news; ``Play Co. Toys`` or the
      ``Company`` for Play Co. Toys and subsidiaries collectively) announced today that its majority owned Toys International.COM, Inc. (``Toys International``)
      subsidiary is seeking a major corporate partner to help it develop the TX40 concept into a media company.

      Richard Brady, Chief Executive Officer stated, ``We wanted to let our shareholders know what our strategy is with the storyline-based TX40 concept. We believe
      that the TX40 concept has more relevance than ever in this era of restructuring in the Internet arena. We plan to present the TX40 concept to a number of significant
      media companies both in the United States and in Europe. Our objective is to secure a knowledgeable and substantial partner in our quest to develop the TX40
      concept into a separate media company. We feel that this is the next logical step to build on what we have already achieved with TX40. We believe that creating a
      separate media company will enhance shareholder value in the long term.``

      Play Co. Toys is a toy retailer with 38 stores located in twelve states. All 38 of those stores are operated by the Company`s Toys International.COM, Inc.
      subsidiary, which is publicly traded on the Frankfurt Stock Exchange under the ticker symbol TY40. The Company operates under the Play Co. Toys, Toys
      International and Toy Co. tradenames. The Company specializes in offering educational, specialty, collectible, specialty imported and traditional toys.

      Statements contained in this press release which are not historical facts may be considered forward looking information with respect to plans, projections, or future
      performance of Play Co. Toys as defined under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These forward-looking statements are subject to risks and
      uncertainties which could cause actual results to differ materially from those projected. The Company assumes no obligation to update or supplement
      forward-looking statements that become untrue because of subsequent events.

      SOURCE: Play Co. Toys & Entertainment Corp.

      Bringen SIe endlich eigene Pressemitteilungen raus bzw. übersetzen Sie diese !!

      Supa
      Avatar
      schrieb am 20.01.01 11:53:44
      Beitrag Nr. 46 ()
      Ich bin auf jeden fall bei 0,75 (Ende Dez) eingestiegen.
      Seither satter Gewinn (50 %)
      Avatar
      schrieb am 28.01.01 15:44:36
      Beitrag Nr. 47 ()
      @klaus göz

      bitte um beantwortung nachstehender fragen :

      ich glaube gelesen zu haben das es nur 14 mio aktien geben soll . stimmt das , oder wie lautet die richtige zahl

      emmissionspreis war ca.13€
      was ist mit dem geld passiert , über cash burn rate verbrannt oder gibt es nennenswertes anlagevermögen , cashreserven ect. aus dem sich abzgl.bankschulden ein substanzwert errechnen liesse
      Avatar
      schrieb am 30.01.01 13:13:38
      Beitrag Nr. 48 ()
      @Klaus Göz

      Hallo Herr Göz, lange nichts mehr von Ihnen gehört! Gibt`s nicht Neues über Toys international zu berichten?

      Gruss

      sheinrich
      Avatar
      schrieb am 30.01.01 21:14:06
      Beitrag Nr. 49 ()
      @scheinreich


      da sie/du hier der einzigste bist der sich für diesen wert scheinbar mehr oder weniger interessierst und von göz auf meine fragen keine antwort kommt an dich die frage : was weisst du über diesen wert ?

      falls die nicht pleite sind , und darüber habe ich nichts hören können , muss es doch irgendetwas zu erzählen geben .

      im smax ist dies auf jedenfall der titel der wie kein anderer jemals abgestürzt ist .

      wo wird der kurs von toys gemacht . in deutschland kann nicht sein , da hier kaum umsätze stattfinden .
      wenn dieser titel aber nasdaq gelistet sein sollte dann dürfte er inzwischen erhebliche probleme bekommen . gilt da nicht das man nicht länger als 30 tage unter 1 usd sein darf ? ein delisting hiesse dann otc oder so und wäre gleichbedeutend mit einem kurs von 0,01 oder so .

      sollte aber nur annähernd des zur verfügung gestellten kapitals substanz vorhanden sein , könnte man dann den gesamten wert mit 50%+1 share für einen apfel+ei erwerben .

      also hier stinkt doch irgendetwas gewaltig .

      egal wer antwortet , hauptsache es trifft die sache an sich
      Avatar
      schrieb am 31.01.01 07:01:08
      Beitrag Nr. 50 ()
      @hallo39 vL

      Ich glaube keinesfalls, dass die Pleite sind. Lies dir mal die Meldungen durch, die SUPA aus dem WEB gefischt hat. Die Infos über Toys inter. kommen alle über den großen Teich zu uns und man muß sie sich mühsam im WEB zusammenklauben. Ich verstehe nicht, weshalb Herr Göz den Anlegern diese Artikel vorenthält.(es sind ja durchwegs gute Meldungen)! Merkwürdige Strategie!!! Ich glaube aber, dass er wird sich bald wieder hier melden wird. Wir haben keine neuen Zahlen vorliegen, vorallem die vom Weihnachtsgeschäft wären von größtem Interesse!
      Wie hieß es so schön in der Fernsehserie: (Klaus Göz) Bitte melde dich!!!

      Also schau ma mol, hallo 39

      Viele Grüße

      shinerich
      Avatar
      schrieb am 31.01.01 12:27:56
      Beitrag Nr. 51 ()
      @scheinreich

      also es gibt tatsächlich 12 mio shares , davon sind 2 mio im freefloat , was ich nicht weiss wieviele von den restlichen 10 mio sind im laufe der zeit von den altaktionären auf den markt geschmissen worden .

      immerhin brauchst du 1000 shares um den gegenwert von 1 usd am stammkapital zu halten , dies beträgt in den usa nämlich für diesen wert nur 12.000 usd

      das göz nicht auf fragen antwortet , macht mich hierbei eigentlich gar nicht stutzig .
      Szenario : 2 mio *13 € = 26 mio € spielgeld für die initiatoren dieser gaunerei , damit kann man über einen gewissen zeitraum geschäftstätigkeit vorspielen .
      10 mio aktien für die man selbst nur 10.000 usd bezahlt
      hat bringt man dann mal agressiv so 300.000 stück zu 1€ oder vorher schön sachte zu einem durchschnitt von 6€ auf den markt .
      zwischendurch lässt man sich seine scheinaktivitäten noch aus dem emissionserlös von den aktionären bezahlen .

      parallel wird eine neue firma plaziert die später die vermögenswerte für ein trinkgeld aufkauft . was uns dann bliebe wäre , na ja nicht viel.

      ist hoffentlich nicht so , aber die wahrscheinlichkeit dafür mehr als gegeben .

      bitte um antwort
      Avatar
      schrieb am 31.01.01 21:12:51
      Beitrag Nr. 52 ()
      Gentlemen,

      bitte erlauben Sie mir eine kleine Dienstreise (Spielwarenmesse Nürnberg) und vergessen Sie auch nicht die 9 Stunden Zeitunterschied zu den USA!

      Also - here we go

      Anzahl Shares: 12.011.000

      Meldungen USA: Wir können die Meldungen der Mutter nicht einfach als unsere eigenen übernehmen. Die Größenordnungen treffen zwar auch oft auf Toys International zu, wir haben aber eine eigene Bilanz- und Reporting-Pflicht, der wir durch unsere eigenen Meldungen im Rahmen der gesetzlichen Zeiträume nachkommen müssen und wollen.

      Verwendung IPO-Proceeds:
      Abbau von Verbindlichkeiten
      Eröffnung von Läden;
      Investitionen in Inventar;
      Aufbau eigener Logistik (Neuwied) und
      Aufbau des eigenen Internet-Medien Konzeptes (TX40) als Marketingstrategie

      Über diese Aktivitäten ist kontinuierlich über AdHoc´s und unsere IR-Seite informiert worden.

      Die Firma verfolgt mit Sorgfalt alle o.g. Ziele und wird in den nächsten Tagen die Termine für die Veröffentlichung der Q3 Zahlen und das Datum der Analysten-Konferenz kommunizieren.

      Bitte haben Sie Verständnis dafür, das in diesen Tagen Anfragen auf dem Message-Board nicht immer tagesaktuell beantwortet werden können, da die grosse Anzahl an Branchenveranstaltungen (Jan-Feb allein 5 Messen) eine erhöhte Reisetätigkeit mit sich bringt.
      Wir stellen und gerne Ihren Fragen, und natürlich auch Ihrer Kritik.

      Insgesamt sehen wir uns, besonders durch die Mitteilungen der Mitbewerber im Online-Bereich, nachhaltig in unserer Strategie bestätigt.

      Ich hoffe, Ihnen hiermit erste Antworten gegeben zu haben


      Mit besten Grüßen aus Nürnberg


      Ihr

      Klaus Göz
      IR Manager Toys International
      Avatar
      schrieb am 01.02.01 11:07:35
      Beitrag Nr. 53 ()
      Sehr geehrter Herr Götz,

      könnten Sie mir bitte Ihre persönliche e mail Adresse mitteilen. Danke
      Avatar
      schrieb am 01.02.01 12:23:26
      Beitrag Nr. 54 ()
      @ astridczar

      Bitte Kontakt-Feld auf IR-Seite www.toysinternational.com benutzen. Nachrichten erreichen mich so am besten!

      Gruß

      Klaus Göz
      IR Manager Toys International
      Avatar
      schrieb am 04.02.01 16:07:08
      Beitrag Nr. 55 ()
      Gentlemen,

      ich versichere Ihnen, kommenden Montag geht es wieder aufwärts! Mit der Order vom vergangenen Freitag 9.00 Uhr Börsenplatz Frankfurt: 10 Stück Toys International zum Kurs von 1.01 €, ist anscheinend der Weg nach Norden wieder frei!


      Ihr
      Sheinrich

      IR (in Ruhestand) Manager-Observer
      Avatar
      schrieb am 07.02.01 06:56:52
      Beitrag Nr. 56 ()
      (18.01.01 - Spielwarenmesse eG)



      1. Lizenzforum spiegelt Vermarktungsvielfalt von Lizenz-Characters und Brands in Spielwarenbranche wieder
      Rund 100 Markenartikler lüften zur Neuheitenschau Geheimnis um Trends der kommenden Spielwarensaison
      Weltweit werden nahezu 40 Prozent aller Lizenzprodukte von der Spielwarenindustrie gefertigt. Dieser Entwicklung trägt erstmals das Lizenzforum am Vortag der Spielwarenmesse International Toy Fair Nürnberg
      (01.-06.02.2001) Rechnung. Lizenzgeber haben hier die Möglichkeit, Lizenzagenturen, Herstellern, Händlern und Medien potentielle Trend-Characters und Brands in jeweils zwanzigminütigen Product-Screenings zu präsentieren. „Mit dem Lizenzforum bieten wir bereits einen Tag vor Messebeginn die Möglichkeit, sich in konzentrierter Form über aktuelle Lizenzthemen zu informieren und Vorgespräche über die Vermarktung zu führen,“ so Gerd Bise, Vorstandsvorsitzender der Spielwarenmesse eG.

      Zum Auftakt der Präsentationen einzelner Marken und Characters werden auch branchenrelevante Aspekte thematisiert: „Die Macht der Marken. Der Lizenzmarkt zwischen Vision und Realität“, lautet das Thema einer Podiumsdiskussion, die in Kooperation mit dem Werbe- und Marketing-Fachmagazin Horizont im Rahmen des Lizenzforums stattfindet. Moderiert wird die Experten-Gesprächsrunde der Lizenzbranche von Boris Udina, Ressort-Leiter New Economy des Fachmagazin Horizont.

      Mit der komprimierten Präsentation der Lizenzbranche in Halle 6 zeigt sich Bise auch zufrieden darüber, daß es mit der Schaffung des Lizenzforums und der parallel stattfindenden Messe möglich sei, zu einer in vielen Gesprächen geforderten Entflechtung von konzentrierten Screenings und Standpräsentationen zu gelangen.

      Integriert ist das Lizenzforum in die bereits fest am Messevortag etablierte Neuheitenschau. Rund 100 internationale Markenhersteller von Spielwaren und interaktiven Spielen stellen jährlich den Zentral-einkäufern des Handels sowie über 400 Medienvertretern aus aller Welt die aktuellen Trends der kommenden Spielwarensaison vor.

      Zur 52. Spielwarenmesse International Toy Fair Nürnberg werden rund 55.000 Fachbesucher aus 120 Ländern erwartet. 2800 internationale Aussteller werden vom 01. bis 06.02.2001 über eine Million Spielwaren-produkte, darunter rund 60.000 Neu- und Weiterentwicklungen präsentieren. Etwa
      45 Prozent aller Umsätze werden mit Messe-Neuheiten erzielt
      Avatar
      schrieb am 21.02.01 18:34:14
      Beitrag Nr. 57 ()
      Da uns der sogenannte IR Manager nicht informiert- hier mal ein paar neue Fakten:



      SOURCE: Play Co. Toys & Entertainment Corp.
      Play Co. Toys & Entertainment Corp. Announces Its Subsidiary, Toys International, Signed Engagement Letter With German Investment Bank To Find Corporate Partner and to Raise Funds for the TX40 Media Company
      OTC BB SYMBOLS: Common Stock - PLCO Series E Preferred Stock - PLCOP Series E Preferred Stock Warrants - PLCOW
      SAN MARCOS, Calif., Feb. 21 /PRNewswire/ -- Play Co. Toys & Entertainment Corp. (OTC Bulletin Board: PLCO - news; ``Play Co. Toys`` or the ``Company`` for Play Co. Toys and subsidiaries collectively) announced today that its majority owned Toys International.COM, Inc. (``Toys International``) subsidiary is has signed an engagement letter with Concord Effekten AG, a Frankfurt, Germany-based investment banking firm to bring on one or more partners for the TX40 media project.

      Richard Brady, Chief Executive Officer stated, ``We are pleased to have engaged Concord to search for a partner for our TX40 media project. We had a prior positive experience with Concord when they served as lead underwriter on our public offering in Frankfurt in 1999. We believe that they are quite knowledgeable in Europe about the type of corporate partner we are seeking for this project.``

      Play Co. Toys is a toy retailer with 37 stores located in twelve states. All 37 of those stores are operated by the Company`s Toys International.COM, Inc. subsidiary, which is publicly traded on the Frankfurt Stock Exchange under the ticker symbol TY40. The Company operates under the Play Co. Toys, Toys International and Toy Co. tradenames. The Company specializes in offering educational, specialty, collectible, specialty imported and traditional toys.

      Statements contained in this press release which are not historical facts may be considered forward looking information with respect to plans, projections, or future performance of Play Co. Toys as defined under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These forward-looking statements are subject to risks and uncertainties which could cause actual results to differ materially from those projected. The Company assumes no obligation to update or supplement forward-looking statements that become untrue because of subsequent events.

      SOURCE: Play Co. Toys & Entertainment Corp.









      February 20, 2001

      PLAY CO TOYS & ENTERTAINMENT CORP (PLCO.OB)
      Quarterly Report (SEC form 10QSB)
      MANAGEMENT`S DISCUSSION AND ANALYSIS OF FINANCIAL CONDITION AND
      RESULTS OFOPERATIONS

      Results of Operations

      This Report on Form 10-QB and the following "MANAGEMENT`S DISCUSSION AND ANALYSIS OF FINANCIAL CONDITION AND RESULTS OF OPERATIONS" includes "forward-looking statements" within the meaning of Section 27A of the Securities Act and Section 21E of the Exchange Act. All statements other than statements of historical fact are "forward-looking statements" for purposes of these provisions, including any projections of earnings, revenues or other financial items, any statements of the plans and objectives of management for future operations, any statements concerning proposed new products or services, any statements regarding future economic conditions or performance, and any statements of assumptions underlying any of the foregoing in some cases, forward-looking statements can be identified by the use of terminology such as "may", "will", "expects", "plans", "anticipates", "estimates", "potential", or "continue" or the negative thereof or other comparable terminology. Although we believe that the expectations reflected in the forward-looking statements contained herein are reasonable, there can be no assurance that such expectations or any of the forward-looking statements will prove to be correct, and actual results could differ materially from those projected or assumed in the forward-looking statements. Our future financial condition and results of operations, as well as any forward-looking statements are subject to inherent risks and uncertainties. All forward-looking statements and reasons why results may differ included in this report are made as of the date hereof, and we assume no obligation to update any such forward-looking statement or reason why actual results might differ.

      The Company has two subsidiaries, Toys International.COM, Inc. ("Toys") and Play Co. Toys Canyon Country, Inc. ("Canyon"). Toys currently operates all thirty-seven of the Company`s stores, of which Canyon holds the lease for one of Toys` retail locations.

      For the three months ended December 31, 2000 compared to

      the three months ended December 31, 1999

      The Company generated net sales of $19,257,452 in the three months ended December 31, 2000. This represented an increase of $1,941,628, or 11.2%, from net sales of $17,315,824 in the three months ended December 31, 1999. All of this sales growth is attributable to the Company`s new stores as same store sales declined by 7.7% for the period and since the Company`s Internet operations in the United States and Germany generated approximately $174,000 less in sales during the 2000 period than the Internet operations did in the 1999 period.
      The Company ended December 2000 with 38 retail locations in eleven states, compared to 31 retail locations in seven states at the end of fiscal year 2000. During the quarter, the Company opened four new stores, which were located in Colorado, Illinois, Maryland and Minnesota.

      The Company posted a gross profit of $7,588,613 in the three months ended December 31, 2000, representing an increase of $279,509, or 3.8%, from the gross profit of $7,309,104 in the three months ended December 31, 1999. This gross profit increase is due to the above noted sales increase, which was largely offset by a decrease in the Company`s gross margin. The gross margin of 39.4% in the December 2000 period represented a decrease of 2.8% from the Company`s gross margin of 42.2% in the December 1999 period. The gross margin decrease was largely due to a significant level of sales price discounting by the Company during the holiday season in order to generate sales.

      Operating expenses (excluding litigation settlement expenses and depreciation and amortization expenses) in the three months ended December 31, 2000 were $7,529,499. This represented a $1,513,076, or 25.1%, increase over the Company`s operating expenses of $6,016,423 in the three months ended December 31, 1999. The primary reasons for the operating expense increase were an increase in payroll and related expenses of $418,347 and an increase in rent expense of $299,636. The payroll expense increase was due to the hiring of several middle managers and employees at new stores. The growth in rent expense was caused by the additional stores.

      During the three months ended December 31, 1999, the Company settled its remaining store closing related litigation. Under this settlement the Company agreed to make a cash payment of $35,000, to issue 100,000 shares of its common stock, and to pay an aggregate $186,138 over a 36-month period. The Company has estimated the total net present value of the settlement to be $233,905 and accrued an additional amount of $183,464 in the three months ended December 1999 to cover the estimated value of the settlement, $113,905 and other litigation related expenses, incurred of $69,559. The value of the settlement includes the initial $35,000 cash payment and $42,500 attributable to the 100,000 shares of common stock. The value assigned to the common stock component was based on the then market price of $.50 per share and a 15% discount given the unregistered nature of the shares as well as the thinly-traded and highly volatile nature of the market for the Company`s securities. The remaining balance of $156,405 represent the net present value of the thirty-six monthly payments aggregating $186,138 using a discount factor of 10%.

      During the three months ended December 31, 2000, the Company recorded non-cash depreciation and amortization expenses of $655,117, representing a $334,609, or 104.4%, increase over $320,508 in the period ended December 31, 1998. This amount was higher in the December 2000 period than in the December 1999 period primarily due to the additional depreciation associated with the new stores opened by the Company. Total operating expenses (operating expenses combined with litigation settlement expenses and depreciation and amortization) in the December 2000 period were $8,184,616, representing a $1,664,221, or 25.5%, increase from total operating expenses of $6,520,395 in the December 1999 period.

      During the three months ended December 2000, the Company recorded a $1,695,874 impairment charge relating to its website development costs. This charge was recorded pursuant to Statement of Financial Accounting Standards No. 121 ("FAS 121"), which addresses accounting for the impairment of long-lived assets. After reviewing the carrying amount of the website development costs and the projected cash flows from the Internet operations, the Company determined that the $1,695,874 impairment charge was appropriate under FAS 121 at this point in time.



      Due to the combination of the above mentioned impairment charge of $1,695,874 and the increase in total operating expenses of $1,664,221, which were only partially offset by the $279,509 increase in gross profit, the Company generated an operating loss of $2,291,877 for the three months ended December 2000. This was a $3,080,586 decrease from the Company`s operating profit of $788,709 in the three months ended December 1999.

      Interest expense totaled $1,031,066 for the three months ended December 31, 2000. This represented a $665,099 increase from interest expense of $365,967 in the three months ended December 31, 1999. The primary reason for the increased level of interest expense was the expensing of various fees and interest charges relating to the bridge loan from the Company`s prior lender.

      As a result of the above-mentioned factors, the Company recorded a loss before minority interest in its consolidated subsidiary and before income taxes of $3,322,943 in the December 2000 period compared to a profit of $422,742 in the December 1999 period, a decrease of $3,745,685.

      During the three months ended December 31, 2000, the Company recorded a minority interest arising out of the loss in consolidated subsidiary of $1,387,992, compared to a minority interest arising out of the profit of consolidated subsidiary of $608,478 in the December 1999 period. This minority interest arose out of various sales of stock of the Company`s Toys International.COM, Inc. ("Toys") subsidiary. This minority interest represented a reduction in the Company`s loss in the December 2000 period and a reduction in the Company`s profit in the December 1999 period.

      As a result of the above-mentioned factors, the Company recorded a net loss of $1,940,708 for the three months ended December 31, 2000. This represented a $1,754,972 increase from the net loss of $185,736 for the three months ended December 31, 1999. For the three-month period ended December 31, 1999, the net loss of $187,298 was increased by a non-cash dividends of $799,402 in order to determine the net loss applicable to common shares. The non-cash dividend represented amortization of the discount recorded upon the issuance of Series E Stock and Series F Preferred Stock ("Series F Stock"), both having a beneficial conversion feature. The Series F Stock non-cash dividend was applicable only to 1999. No dividends in the form of securities or other assets were actually paid out.

      The basic and diluted net loss per common share for the December 2000 period was $(0.02), compared to a basic and diluted net income per common share in the December 1999 period of $$(0.18). The decrease in the loss per share was due to the increase in the weighted average number of shares outstanding from 5,548,852 in the December 1999 period to 84,696,135 in the December 2000 period.


      For the nine months ended December 31, 2000 compared to

      the nine months ended December 31, 1999

      The Company generated net sales of $35,302,596 in the nine-month period ended December 31, 2000. This represented an increase of $4,611,088, or 15.0%, from net sales of $30,691,508 in the nine-month period ended December 31, 1999. All of this sales growth is attributable to the Company`s new stores as same store sales declined by 12.8% for the period and since the Company`s Internet operations in the United States and Germany generated approximately $117,000 less in sales during the 2000 period than the Internet operations did in the 1999 period.
      The Company posted a gross profit of $13,965,524 in the nine-month period ended December 31, 2000, representing an increase of $644,851, or 4.8%, from the gross profit of $13,320,673 in the nine month period ended December 31, 1998. This gross profit increase is due to the above noted sales increase, which was largely offset by a decrease in the Company`s gross margin. The gross margin of 39.6% in the December 2000 period represented a decrease of 3.8% from the Company`s gross margin of 43.4% in the December 1999 period. The gross margin decrease was due to a significant level of sales price discounting by the Company during the holiday season in order to generate sales.

      Operating expenses (excluding litigation settlement expenses and depreciation and amortization expenses) in the nine month period ended December 31, 2000 were $19,917,210. This represented a $6,175,090, or 44.9%, increase over the Company`s operating expenses of $13,742,120 in the nine-month period ended December 31, 1999. The most significant contributors to the operating expense increase were an increase in payroll and related expenses of $1,232,969 and an increase in rent expense of $1,347,995. The payroll expense increase was due to the hiring of several middle managers and employees at new stores. The growth in rent expense was caused by the additional stores.

      During the nine months ended December 31, 1999, the Company settled its final store closing related litigation. Under this settlement the Company agreed to an upfront cash payment of $35,000, to issue 100,000 shares of its common stock, and to pay an aggregate $186,138 over a 36-month period. The Company has estimated the total net present value of the settlement to be $233,905 and accrued an additional amount of $270,206 in the nine months ended December 1999 to cover the estimated value of the settlement and other litigation related expenses.

      During the nine-month period ended December 31, 2000, the Company recorded non-cash depreciation and amortization expenses of $1,818,664, a $1,045,174, or 135.1%, increase from $773,490 in the period ended December 31, 1999. This increase was largely due to depreciation on the fixed assets purchased for the newly opened stores. Total operating expenses (operating expenses combined with litigation settlement expense and depreciation and amortization) in the December 2000 period were $21,862,174, representing a $7,076,358, or 47.9%, increase from total operating expenses of $14,785,816 in the December 1999 period.



      During the three months ended December 2000, the Company recorded a $1,695,874 impairment charge the Company recorded relating to its website development costs. This charge was recorded pursuant to Statement of Financial Accounting Standards No. 121 ("FAS 121"), which addresses accounting for the impairment of long-lived assets. After reviewing the carrying amount of the website development costs and the projected cash flows from the Internet operations, the Company determined that the $1,695,874 impairment charge was appropriate under FAS 121 at this point in time.

      Due to the combination of the above mentioned impairment charge of $1,695,874 and the increase in total operating expenses of $7,076,358, which were only partially offset by the $644,851 increase in gross profit, the Company generated an operating loss of $9,592,524 for the nine months ended December 2000. This was a $8,127,381 increase over the Company`s operating loss of $1,465,143 in the nine months ended December 1999.

      Interest expense totaled $1,828,479 for the nine-month period ended December 31, 2000. This represented a $180,390, or 10.9%, increase over the interest expense of $1,648,089 in the nine-month period ended December 31, 1999. The primary reason for the increased level of interest expense was a $500,000 non-cash interest charge related to the settlement of the ZD Financing Agreement, as discussed in the prior quarter, and expensing of various fees and interest charges relating to the bridge loan from the Company`s prior lender. The December 1999 period included the recognition of $650,000 in non-cash effective interest expense, which was allocable to the proceeds of the beneficial conversion feature of the amended Frampton and EACF convertible debentures during the nine-month period ended December 31, 1999. That effective interest expense represented a non-cash item that was effectively offset dollar for dollar in stockholders` equity by an increase in additional paid-in capital.

      The Company also recorded an extraordinary gain of $650,000 in the nine month ended December 31, 1999 as a result of the modification of terms for the Frampton and EACF convertible debentures.

      As a result of the above-mentioned factors, the Company recorded a loss before the minority interest in its consolidated subsidiary and before taxes of $11,421,003 in the December 2000 period compared to a loss of $3,113,232 in the December 1999 period, representing a increase of $8,307,771.

      During the nine months ended December 31, 2000, the Company recorded a minority interest arising out of the loss in consolidated subsidiary of $3,818,090, compared to a minority interest arising out of the profit of consolidated subsidiary of $464,981 in the December 1999 period. This minority interest arose out of various sales of stock of the Company`s Toys International.COM, Inc. ("Toys") subsidiary. This minority interest represented a reduction in the Company`s loss in the December 2000 period and a reduction in the Company`s profit in the December 1999 period.

      As a result of the above-mentioned factors, the Company recorded a net loss of $7,662,916 for the nine-month period ended December 31, 2000. This represented a $4,734,703 decrease from the net loss of $2,928,213 recorded in

      the nine-month period ended December 31, 1998. For the nine-month periods ended December 31, 2000 and 1999, the net losses of $7,662,916 and $2,928,213 were increased by non-cash dividends of $500,000 and $2,183,919, respectively, in order to determine the net loss applicable to common shares. The non-cash dividend represented amortization of the discount recorded upon the issuance of Series E Stock and Series F Preferred Stock ("Series F Stock"), both having a beneficial conversion feature. No dividends in the form of securities or other assets were actually paid out.

      The basic and diluted net loss per common share for the December 2000 period was $(0.14) compared to a basic and diluted net loss per common share in the December 1999 period of $(0.92). The decrease in the loss per share was due to the increase in the weighted average number of shares outstanding from 5,541,076 in the December 1999 period to 59,021,606 in the December 2000 period.

      Liquidity and Capital Resources

      At December 31, 2000, the Company had working capital of $166,523 compared to working capital of $13,550,389 at March 31, 2000. The primary factor in the $13,383,866 decrease in working capital was the Company`s operating loss in the nine months ended December 2000 coupled with its investments in fixed assets and in its websites, which are classified as noncurrent assets.

      The Company has historically financed operations and working capital requirements through financing agreements and sales of the Company`s equity securities, primarily through the sale of the Company`s Series E Stock. There can be no assurance that the Company will be able to generate sufficient revenues or have sufficient controls over expenses and other charges to achieve profitability.

      During the nine month period ended December 31, 2000, the Company used $3,457,116 of cash in its operations compared to $4,411,483 used in operations in the nine-month period ended December 31, 1999. The primary reason for the significant difference between the amount of cash used in operations in the two periods was the net loss of $7,662,916 in the 2000 period compared to the net loss of $2,928,213 in the 1999 period coupled with a rise in inventories of approximately $2.7 million in the 1999 period while inventories remained fairly constant in the 2000 period.

      The Company used $6,186,285 of cash in its investing activities during the nine-month period ended December 31, 2000 compared to $2,581,206 in the nine-month period ended December 31, 1999. In both periods, the primary investing activity was the purchase of equipment and fixtures for new stores. Additionally, in 2000, the Company also invested approximately $2 million in website development. In 1999, the Company loaned $650,000 to affiliated entities.

      The Company generated $5,033,948 from its financing activities in the nine-month period ended December 31, 2000 compared to the generation of $19,161,917 from financing activities in the nine-month period ended December 31, 1999. The primary contributors to the Company`s financing activities in 2000 were borrowings on the Company`s line of credit. The primary contributors to the 1999 financing activities were proceeds from the sale of the Company`s Series F Stock and the sale of common stock of the Toys subsidiary as well as borrowings on the Company`s line of credit.


      As a result of the above factors, the Company had a net decrease in cash of $4,496,310 in the nine-month period ended December 31, 2000 compared to a net increase in cash of $12,169,228 in the nine month period ended December 31, 1999.

      During the three-month period ended December 31, 2000, the Company opened four new stores, which were located in Colorado, Illinois, Maryland and Minnesota. These four stores represented an aggregate capital investment of approximately $2.0 million, net of landlord contributions. The Company ended December 2000 with 38 retail locations in eleven states, compared to 31 retail locations in seven states at the end of fiscal year 2000. Subsequent to December 31, 2000, one store closed upon expiration of its lease, and three additional stores will be closed upon expiration of their leases in the months of March and April 2001.

      The Company is currently evaluating a number of non-performing stores for closure and has retained two lease consultants to assist with related rent reductions and/or exit strategies.

      On November 20, 2000, Toys entered into a $12,000,000 revolving credit facility (the "Credit Facility") with Paragon Capital LLC, now known as Wells Fargo Retail Finance ("Wells Fargo"). The Company guarantied the Credit Facility. The Credit Facility called for an initial 90-day period (the "Evaluation Period") for Wells Fargo to determine the covenant requirements to be maintained under the agreement and to complete its due diligence investigation. During the Evaluation Period, the Credit Facility is effectively on a demand note basis. After conclusion of the Evaluation Period, the Credit Facility provides for a three-year life. The Wells Fargo Credit Facility replaced the Company`s previous credit facility with FINOVA Capital Corporation.

      The Company`s performance during the holiday selling season fell below plan due, among other factors, to the depressed retail climate and the soft toy industry generally. This performance led Wells Fargo in late January to extend the 90-day Evaluation Period for another month in order to continue its evaluation process. There was approximately $6.6 million outstanding under the Credit Facility on February 16, 2001.

      The Company believes that it requires access to and the ability to borrow against a line of credit to continue financing its operations. It also requires the ongoing support of its trade vendors in the form of ongoing inventory shipments and financing in order to maintain its business operations. The Company is currently actively working with its vendors to try to sustain shipments. Should Wells Fargo elect not to further extend the Credit Facility beyond the additional month of the Evaluation Period, then the Company would be forced to seek a replacement lender. There can be no assurance that the Company would be able to find such a replacement lender on terms acceptable to the Company or at all. There also can be no assurance that the Company`s trade vendors will continue to ship products to the Company on acceptable terms.


      Given ongoing support from Wells Fargo and from its trade vendors, based on currently proposed plans and assumptions relating to its operations, the Company`s operations and working capital should suffice to satisfy its contemplated cash requirements for the next 12 months.

      Trends Affecting Liquidity, Capital Resources and Operations

      The Company`s future financial performance will depend upon continued demand for toys and the Company`s ability to choose locations for new stores, the Company`s ability to purchase product at favorable prices and on favorable terms, and the effects of increased competition and changes in consumer preferences.

      The toy and hobby retail industry faces a number of potentially adverse business conditions including price and gross margin pressures and market consolidation. To highlight the challenges in the toy industry, several competitors recently filed for bankruptcy and/or ceased operations, including E-Toys, ToyTime, RedRocket, World of Science/Natural Wonders. Given the soft toy market, manufacturers are also incurring substantial losses. The Company competes with a variety of mass merchandisers, superstores, and other toy retailers, including Toys R Us and Kay Bee Toy Stores. Competitors that emphasize specialty and educational toys include Disney Stores, Warner Bros. Stores, Lake Shore and Zainy Brainy. The Company also competes both through its electronic commerce operations and through its stores against Internet oriented toy retailers ToysRUs.com. There can be no assurance that the Company`s business strategy will enable it to compete effectively in the toy industry.

      Seasonality

      The Company`s operations are highly seasonal with approximately 30-40% of its net sales falling within the Company`s third quarter, which coincides with the Christmas selling season. The Company intends to open new stores throughout the year, but generally before the Christmas selling season, which will make the Company`s third quarter sales an even greater percentage of the total year`s sales.

      Impact of Inflation

      The impact of inflation on the Company`s results of operations has not been significant. The Company attempts to pass on increased costs by increasing product prices over time.







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      Recent filings: Feb 22, 2000 (Qtrly Rpt) | Jul 14, 2000 (Annual Rpt) | Aug 21, 2000 (Qtrly Rpt) | Nov 20, 2000 (Qtrly Rpt) | Feb 20, 2001 (Qtrly Rpt)
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      Avatar
      schrieb am 21.02.01 18:35:46
      Beitrag Nr. 58 ()
      übrigens beliebt Concord wahrscheinlich bei Ihren Beständen auch nicht anderes übrig, als ein bissl Werbung zu machen. Hoffe sie werden das erfolgreich machen.

      Supa
      Avatar
      schrieb am 21.02.01 19:15:00
      Beitrag Nr. 59 ()
      @Supa

      Der Erfolg gibt ihm recht! 73 Cent!

      Gruss

      sheinrich
      Avatar
      schrieb am 08.03.01 17:49:31
      Beitrag Nr. 60 ()
      @alle

      so jetzt kommt der supergau

      am 30.01.01 21.14 uhr habe ich schon einmal meine bösesten befürchtungen geäussert , leider muss ich inzwischen feststellen das diese noch viel zu sachte angelegt waren .

      Alles euer geld ist weg , weg , weg , mm.

      20% free float . was bitte schön wollt ihr damit als teileigentümer beeinflussen .
      zahlen lesen und begreifen :

      im ipo haben verkauft teuerst eine venture capital 220.000
      consortionalbank 220.000

      die jungs sind satt mit ca. 6mio € bei einem einsatz von 440 usd .
      den anderen gehören knapp 80% der von euch zu 99% bezahlten firma . toll hier sitzt der vorstand sogar im aufsichtsrat , er wählt sich also selbst .
      und jetzt startet mm die nächste runde der abzockerei .
      die restlichen shares werden massiv aufgekauft , wobei der kurs durch den übergrossen ja fast kostenlos erworbenen anteil den die macher halten in jedwede richtung manipuliert wird .
      nächste stufe wird sein eine preisgrösse die zum zocken reizt , dann werden über entsprechende kanäle die preise nach oben getrieben und binnen kurzer zeit ein handelsvolumen von 1-2 mio stück erzeugt .
      wenn ihr die dann alle wieder teuer eingekauft habt werden sie euch garantiert auch wieder billigst abgenommen .
      bei diesem spiel musst du an der quelle sitzen , sonst spiel roulette , hast du mehr davon .

      herr von und zu ziethen ist richtig oder nicht , auch zu einer solch provokativen äusserung würd ich gerne eine antwort von ihnen erhalten .

      lassen sie ihre herrn vorstände und aufsichtsräte etwas tun , was normalerweise eigentlich negativ betrachtet wird . durch verkauf eigener aktien steigt der free float auf 50% +1 Aktie .
      für knapp 3mio € gibt es erheblich viele die ein kaufangebot abgeben .

      verdammte abzockerei und die dummenger merken es nicht einmal . tschö


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