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    eröffnet am 17.01.01 17:52:33 von
    neuester Beitrag 18.01.01 23:58:39 von
    Beiträge: 2
    ID: 329.808
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      schrieb am 17.01.01 17:52:33
      Beitrag Nr. 1 ()
      PLEASANTON, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Jan. 15, 2001--Commerce One, Inc. (Nasdaq:CMRC) will hold a Webcast to address its fourth quarter financial results on Thursday, January 18th at 1:30 p.m. (Pacific Standard Time).

      Interested parties can connect to the audio conference at http://investor.commerceone.com

      Mark Hoffman, chairman and CEO and Peter Pervere, senior vice president and CFO, will host the call.


      -----------------------------------------------------------
      Und noch eine kleine Empfehlung:
      Die Analysten von Aktienservice Research empfehlen derzeit die Aktien von
      Commerce One (WKN 924107) überzugewichten.
      Einer der von Aktienservice Research favorisierten Werte in Erwartung
      einer bevorstehenden Erholung des Gesamtmarktes sei Commerce One. So habe
      Commerce One Ende September noch bei 80 US-Dollar notiert und somit binnen
      rund 3,5 Monaten bis auf 21 US-Dollar verloren, wobei die Tiefs bei 19
      US-Dollar bereits überwunden worden seien. Dieser Kursverlust sei in
      keiner Weise auf fundamentale Ursachen zurückzuführen, sondern
      ausschließlich auf markttechnische. Solche Titel würden von einer
      Erholungsphase des Gesamtmarktes erfahrungsgemäss besonders stark
      profitieren.

      Neben Ariba sei Commerce One der führende B2B-Anbieter. Die
      Geschäftsmodelle der beiden Marktführer würden sich jedoch grundsätzlich
      unterscheiden. Denn während Ariba durch Verkauf ihrer B2B-Software bis auf
      Service & Wartung vornehmlich auf schnelle Umsätze aus sei, verfolge
      Commerce One die langfristige Strategie, durch Beteiligung an den Umsätzen
      der über die Commerce-One-Software abgewickelten Transaktionen den sog.
      Rasierklingen-Effekt zu nutzen.

      In strategischer Hinsicht sehe Aktienservice Research dabei leichte
      Vorteile für Commerce One. So dürfte Commerce One mittelfristig bei der
      Neukundengewinnung erfolgreicher sein, da die Einmal- und Anlaufkosten der
      Kunden geringer seien. Darüber hinaus stelle die Umsatzbeteiligung bei
      reifendem Wettbewerb eine relativ sichere Umsatz- und Ertragsquelle dar.
      Das Einnahme-Modell von Commerce One sei somit nach Einschätzung von
      Aktienservice Research langfristig zukunftsfähiger, wobei sich die
      Unterschiede erst in einigen Jahren manifestieren würden.

      Im letzten Quartal
      habe das Unternehmen geringere Verluste als erwartet sowie eine
      Umsatzsteigerung von 1.000% gegenüber dem Vorjahr ausweisen können. Eine
      positive Überraschung könne Aktienservice Research sich auch für das
      abgelaufene Quartal vorstellen, da auch Ariba erfreuliche Zahlen
      präsentiert habe. Dies könnte für Commerce One zunächst sozusagen die
      Initialzündung für die erwartete Erholungsphase bedeuten. Im Hinblick auf
      die Rentabilität liege das Unternehmen gut im Zeitplan und sei Ariba dicht
      auf den Fersen. Habe man den Breakeven bisher für das 4. Quartal 2001
      erwartet, habe der Commerce-One-CEO verkündet, dass er mittlerweile davon
      ausgehe, den Breakeven bereits zum Ende des 2. Quartals 2001 zu erreichen.
      Das Kurz-Rating von Aktienservice Research lautet auf "übergewichten".

      Greetings,
      http://www.buenas.de
      Avatar
      schrieb am 18.01.01 23:58:39
      Beitrag Nr. 2 ()
      PLEASANTON, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Jan. 18, 2001--

      Revenues Increase 1,033% to $191.4 million; Net Operating Loss Per

      Share of $.05 Beats Estimates; Company Accelerates Progress to

      Profitability

      Commerce One Continues Decisive Worldwide E-Marketplace Leadership;

      Cites Long-Term Growth Opportunities

      Commerce One, Inc. (Nasdaq:CMRC), the leader in global e-commerce solutions for business, today announced financial results for the quarter and fiscal year ended December 31, 2000.

      Revenues for the current quarter totaled $191.4 million as compared with $16.9 million for the corresponding quarter in 1999 and $112.7 million for the quarter ended September 30, 2000. This represents an increase of 1,033% over revenues for the quarter ended December 31, 1999 and 70% over revenues for the quarter ended September 30, 2000. Revenues for the full year 2000 were $401.8 million as compared to 1999 full year revenues of $33.6 million -- an increase of 1,097%.

      Net loss for the current quarter, excluding acquisition related costs, interest, taxes and other non-cash charges, was $10.8 million, or $0.05 per share, as compared to $11.7 million, or $0.08 per share, for the corresponding quarter in 1999 and $14.7 million, or $0.09 per share, for the quarter ended September 30, 2000.

      Including all charges, the net loss for the current quarter was $197.5 million, or $0.99 per share, as compared with a net loss of $28.8 million, or $0.20 per share, for the corresponding quarter ended December 31, 1999, and $60.6 million, or $0.37 per share, for the quarter ended September 30, 2000.

      "We believe Commerce One`s results for the quarter and the year reflect the significant and continuing demand for e-marketplace solutions," said Mark Hoffman, chairman and chief executive officer of Commerce One. "We also believe corporations, industries and regions worldwide continue to look for and leverage Commerce One e-marketplace solutions to realize both cost savings and revenue opportunities."

      Quarterly Highlights

      The following milestones were completed or announced during the fourth quarter of 2000:

      Commerce One added 89 new customers for the quarter bringing the total customer count to 504 (excluding SAP customers who have received shipments of Enterprise Buyer, the joint procurement solution, and the more than 120 business service providers whose services are now available through Commerce One.net).

      Commerce One reached definitive agreements with Covisint and Trade-Ranger. Commerce One now has definitive agreements with e-marketplace customers Covisint, Exostar, ForestExpress, Pantellos, Quadrem and Trade-Ranger. In addition, Enporion has completed agreements with SAP for the joint Commerce One/SAPMarkets solution. All seven of these e-marketplaces are now live.

      Commerce One`s Global Trading Web of e-marketplaces continued its rapid expansion to include 141 e-marketplaces, 67 of which are currently operational.

      Commerce One continued to expand its leadership position in the Asia Pacific region bringing the total number of e-marketplaces in Asia Pacific powered by Commerce One to 16, including Asia Freewill in Thailand, GTWeb Korea and SESAMi.com in Singapore. Commerce One also opened its Japanese Headquarters in Tokyo.

      Commerce One is powering a total of 54 e-marketplaces in Europe, the Middle East, India and Africa (EMEA) and continues to drive business commerce across these key regions. New EMEA e-marketplaces include, Seat Pagine Gialle in Italy, Asite and Constructeo for the construction industry, and IBX (Integrated Business Exchange), a joint Commerce One and SAPMarkets e-marketplace, in the Nordic region.

      Commerce One announced new and expanded strategic alliances with Microsoft, Intel, Sun Microsystems, Hubstorm, Vastera and NetVendor. These alliances have the potential to significantly increase the potential number of companies accessing the Commerce One Global Trading Web and demonstrate the company`s ongoing strategy to provide an open platform and broad choices for customers.

      Commerce One announced xCBL 3.0, the pre-eminent XML component library for business-to-business e-commerce. xCBL builds on recognized industry standards to enable seamless global trade and is supported by industry leaders including SAP, Microsoft, Compaq and Sun.


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