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    OTI zur Abwechselung mit good news. - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 16.11.01 18:30:13 von
    neuester Beitrag 16.11.01 18:49:28 von
    Beiträge: 4
    ID: 506.893
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      schrieb am 16.11.01 18:30:13
      Beitrag Nr. 1 ()
      Student Union to Employ OTI Technology
      11/12/2001




      For Immediate Release





      Student Union to Employ OTI Technology





      FRANKFURT – November 12, 2001 –OTI (Neuer Markt: OT5) has annonced today that its wholly owned subsidiary InterCard has equipped the Hanover university and Hanover technical college with OTI’s CampusOne, contactless smart card program for the higher education market. The first application is a new cash register system for the Campus Catering Services of Hanover`s student union with contactless OTI Products. The whole system covers 13 cafeterias and canteens. The first part of the the project has an overall volume of 20,000 contactless smart cards.. The system also includes 24 checkouts and 12 loading terminals at which cash can be credited to cards. In this first stage, sales revenue from the project totals roughly US$ 230,000.



      The student union provides facilities for approximately 60,000 students and staff at Hanover university, as well as the technical college and the college of veterinary medicine. Between them they register about 6,000 students each semester. The new campus solution based on OTI smart cards is focusing initially on the card’s payment function. Future applications on the microprocessor card can be extended to access control, time and attendance recording, as well as payment at slot machines and copiers, etc. Users receive their smart cards in return for a cash deposit. The student union is using advertisements on the reverse side of the card to finance the investment into the new payment system.



      “One main reason why Hanover’s student union awarded us is the extensive experience our company has gained over many years in the campus solutions sector, which has remained our core business for many years”, said Gerson Riesle, Managing Director of InterCard. “The OTI Campus solution easily allows us to extend the system into additional applications at any time. In the coming year InterCard is expecting further orders from student facilities all over Germany, based upon the official recommendation made by the Standing Conference of German University Principals, which has expressly endorsed the smart card solution.”



      “This project is a persuasive demonstration for the successful integration of the OTI Campus solution, which generates benefits for the entire OTI group”, emphasized Oded Bashan, President and CEO of OTI.









      – MORE –



      About InterCard
      InterCard is a wholly owned subsidiary of OTI and is a worldwide supplier of innovative and multi-usage card solutions.

      About OTI

      Established in 1990, OTI (On Track Innovations) designs and develops contactless microprocessor-based smart card technology to address the needs of a wide variety of markets. Applications developed by OTI include product solutions for mass transit, parking, gas management systems, loyalty schemes, ID and secure campuses. OTI has regional offices in the US, Europe, Asia Pacific, and Africa to market and support its products. The company was awarded the prestigious ESCAT Award for smart card innovation in both 1998 and 2000.
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      schrieb am 16.11.01 18:39:03
      Beitrag Nr. 2 ()
      push push push...

      Deine "News" sind 4 Tage alt!
      Avatar
      schrieb am 16.11.01 18:48:45
      Beitrag Nr. 3 ()
      aber noch nicht durch ad hoc veröffentlicht, das ist das schöne dran, kommt direkt von der homepage.
      Avatar
      schrieb am 16.11.01 18:49:28
      Beitrag Nr. 4 ()
      billiger pushversuch. ein paar tage vorher kam eine fette gewinnwarnung raus.


      Kunde kündigt Vertrag mit OTI





      ROSH PINA, ISRAEL, 6. November 2001 – OTI (Neuer Markt: OT5) wurde von einem Kunden darüber informiert, dass dieser seinen Vertrag mit OTI über die Lieferung von Smart Cards kündigt. Die Vereinbarungen mit diesem Kunden sind für OTI von bedeutendem Umfang. Daher hat die Kündigung dieses Vertrages erhebliche negative Auswirkungen auf das Jahresergebnis von OTI.



      Angesichts der weltweiten Finanzkrise sowie aufgrund der genannten Umstände erwartet OTI für das laufende Geschäftjahr einen Umsatzanstieg von etwa 40 Prozent gegenüber dem Vorjahr (15 Millionen US-Dollar). Da die Umsätze damit geringer als erwartet ausfallen, wird das Unternehmen das Ziel, den Break Even im 4. Quartal 2001 zu erreichen, verfehlen.



      OTI ist der Meinung, dass es seine vertraglichen Verpflichtungen gegenüber dem Kunden erfüllt hat. Darüber hinaus sieht OTI keine juristische Grundlage für eine Kündigung des Vertrages durch den Kunden. Das Management von OTI überprüft deshalb, welche Schritte gegen die Kündigung des Vertrages unternommen werden können und inwieweit diese das wirtschaftliche Ergebnis von OTI verbessern können.



      "Wir gehen davon aus, dass unser Kunde den Vertrag gekündigt hat, weil er seine kommerziellen Ziele nicht erreichen konnte. Die Gründe hierfür können vielschichtig sein und liegen sicher nicht zuletzt in der weltweit schlechten gesamtwirtschaftlichen Lage", kommentierte Oded Bashan, President und CEO von OTI diesen Schritt. "OTI ist seinen Verpflichtungen nachgekommen und wäre dazu auch künftig in der Lage."



      OTI hat die notwendigen Maßnahmen getroffen, um die finanziellen Auswirkungen der Vertragskündigung zu minimieren. Dieser Schritt ermöglicht OTI, die bereits hergestellten Produkte in anderen Projekten zu verwenden. Der finanzielle Schaden beschränkt sich somit nach bisherigen Einschätzungen auf den entgangenen Umsatz- und Ergebnisbeitrag des betroffenen Projekts.



      "OTI wird in Anbetracht der schwierigen gesamtwirtschaftlichen Lage seine Maßnahmen zur Reduzierung der operativen Kosten verstärkt fortführen, um im Geschäftsjahr 2002 ein positives Ergebnis zu erreichen", so Oded Bashan.


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