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    Sina + Sohu.com WER WIRD DIE NR. 1 in CHINA TEIL 2 !!! - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 11.12.01 21:10:05 von
    neuester Beitrag 22.10.02 06:34:01 von
    Beiträge: 33
    ID: 520.387
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      Avatar
      schrieb am 11.12.01 21:10:05
      Beitrag Nr. 1 ()
      Hi All !!

      Hi PCCWLER und der Rest vom Asien Board lange nix mehr von euch gehöhrt.Hoffe euch gehts alle gut und ihr habt den Crash überlebt.


      Ein bekannter von mir hat es nicht verkraftet ist aber ein anderes tehma.

      Muss auch ehrlich sagen das Asien Board ist schlecht geworden.

      Wird mal zeit das wir mehr zum schreiben anfangen.


      Es ist lange her und es hat sich sehr viel verändern in China, seit das der PCCW ler und ich im Mai 2000 das erste mal von Sina und Sohu berichtet haben.

      Die Markt- Lage hat sich verändert, die Unternehmen haben sich verändert.

      Die Aktien Kurse haben sich „sehr“ Verändert. Ganz gewaltig haben sich die
      Internet Nutzer in China verändert. Die gesetzte Lage ist auch nicht mehr so streng wie sie mal war.

      Aber gerade die User Zahlen schlagen sich im Moment bzw. in der Zukunft vermehrt in Bares um was ja die minderwertige Bewertung der Aktien mit sich führte.


      Denke auch das wir Aktionäre uns verändert haben, Ich kann zwar nur für mich reden und die wenigen Leute mit denen ich Kontakt habe vom Wallstreet Board.
      Aber um so mehr ich mit denen rede gerade die schon länger dabei sind, und die auch den Internet Crash im 1998 mitgemacht haben wo eine Verisign von 97 USD auf 3,6 USD runter ist um dann die nächsten 2 Jahr sich zu ver 100 fachen. Ist der Markt der Zukunft Asien.
      Und ganz Klar Internet und Biotechnologie.


      Wir bewegen uns aber in einer neuen Epoche des Aktienmarktes, bzw. Internet Marktes.

      Habe den neuen Bericht angefangen Weil ich denke das es eine gute Zeit ist, sich mal schlau zu machen über das Asiatische Internet. Ich meine nicht Japan oder so.
      Ich meine da in Asien wo die meisten Menschen Leben. Zwar in China und Indien.

      Der Grund warum die Portale in China einen Aufschwung bekommen werden ist die Einführung von Quallcoms CDMA Technik.( Jan 2001) was einen Guten Internet Zugang erst möglich macht ohne Kabel bzw. fest Netz Anschluss.

      Schau aber gern Zahlen an und deswegen stell ich euch mal ein paar rein gg.

      Bekomme aber keinen Orgasmus dabei ggg.

      Finde es einfach immer noch gewaltig was abgeht in China.

      Oben stehen die Zahlen vom 13.04.2000 und unten die von Heute


      Ab Nov 2000 waren dazumal hochgerechnete zahlen. ( Stimmen aber nicht mehr) War aber eine gute schätzung.

      Sina.com:

      1 April..1999.....1.0 Mil. Clicks am Tag 0.3 Mil User.
      1 Juni...1999.....2.8 Mil. Clicks am Tag 0.7 Mil User.
      1 Sept...1999.....6.0 Mil. Clicks am Tag 1.0 Mil User.
      1 Jan....2000....14.8 Mil. Clicks am Tag 2.5 Mil User.
      1 April..2000....24.0 Mil. Clicks am Tag 5.0 Mil User.
      1 Juni...2000...34.0 Mill. Clicks am Tag 7.0 Mil User.
      1 Sept...2000...48.0 Mill. Clicks am Tag 11.0 Mil User.
      1 Jan....2001...67.0 Mill. Clicks am Tag 14.0 Mil User.
      1 April..2001...90.0 Mill. Clicks am Tag 20.0 Mil User.
      1 Juni...2001..120.0 Mill. Clicks am Tag 28.0 Mil User.
      1 Sept...2001..165.0 Mill. Clicks am Tag 40.0 Mil User.
      1 Jan....2002..210.0 Mill. Clicks am Tag 53.0 Mil User.

      Sohu.com:

      30.04.1999... 1.0 Mil. Clicks am Tag 0.2 Mil User.
      30.07.1999....2.0 Mil. Clicks am Tag 0.5 Mil User.
      30.10.1999....5.0 Mil. Clicks am Tag 1.0 Mil User.
      30.01.2000....9.0 Mil. Clicks am Tag 2.0 Mil User.
      30.04.2000...16.0 Mil. Clicks am Tag 4.5 Mil User.
      Ab da mit Chinaren.com ( übernahme)
      30.07.2000...44.0 Mil. Clicks am Tag 7.8 Mil User.
      30.10.2000...60.0 Mil. Clicks am Tag 12.0 Mil User.
      30.01.2001...80.0 Mil. Clicks am Tag 15.0 Mil User.
      30.04.2001..100.0 Mil. Clicks am Tag 22.0 Mil User.
      30.07.2001..135.0 Mil. Clicks am Tag 30.0 Mil User.
      30.10.2001..180.0 Mil. Clicks am Tag 43.0 Mil User.
      30.01.2002..230.0 Mil. Clicks am Tag 55.0 Mil User.


      Firma......................Umsatz..................................Verlust..........User......Clicks..

      Sina...4.2000.............3,60 Mill........-0,18............-6,9 Mill........5 Mill...24 Mill
      Sina...7.2000.............5,80 Mill........-0,22............-5,3 Mill........7 Mill...34 Mill
      Sina.10.2000.............7,30 Mill........-0,27............-6,3 Mill......11 Mill...48 Mill
      Sina..01.2001............7,60 Mill.............................-5,4 Mill.....16 Mill...48 Mill
      Sina..05.2001............5,80 Mill.............................-5,6 Mill....
      Sina..08.2001............6,10 Mil...................................................29Mill...86 Mill


      Sohu..8.1999..............0,4 Mill.................-4,0 Mill........1 Mill.....3 Mill
      Sohu..4.2000..............0,9 Mill.................-5,0 Mill........4 Mill....16 Mill +125 %
      Sohu..7.2000..............1,3 Mill.................-6,5 Mill........7 Mill....44 Mill + 44 %
      Sohu.10.2000.............1,6 Mill.................-4.3 Mill......12 Mill....60 Mill + 23 %
      Sohu.02.2001.............2,2 Mill.................-4,7 Mill......13 Mil.....80 Mill. + 38 %
      Sohu.05.2001............ 2,5 Mill.................- 8,3 Mill ....19 Mill...107 Mill. +13 %
      Sohu.08.2001.............2.9 Mill.................-7,65Mill.....25 Mill...127 Mill. +16 %
      Sohu.10.2001.............3,6 Mill......................................33 Mill.. + 24 %

      Market

      China`s online population jumped from 1.5 million to 8.9 million during 1999. According to projections provided by Morgan Stanley (1999), Internet users in China are expected to reach 205 million by the year 2010, surpassing the U.S. in online population. As a result, total market capitalization of Asian-based Internet companies is also expected to surpass U.S. based companies by decade`s end. Current estimates list China`s Internet population at 26.5 million users (CNNIC, July 2001) and the U.S. at 130 million users (ACNielsen Corp. March 2000).

      Wer von euch ist noch Aktionär von Sina oder Sohu, Tom.com, China, Netease, usw.??
      Avatar
      schrieb am 13.12.01 15:08:59
      Beitrag Nr. 2 ()
      Hi Nix Wasa !
      Bin auch noch dabei - eigentlich von Anfang an - kann mich also auch noch an die besseren Zeiten erinnern (z.B. auch an Deinen Vergleich der MK yahoo - sina ;-)). Wäre auch zu schön gewesen, aber dann säße ich jetzt nicht mehr hier. Dachte auch, daß sich alle aus ihren Investments entnervt zurückgezogen haben. In der Zwischenzeit hat sich allerdings einiges bezüglich SINA getan. Info´s hole ich mir meistens von der Nasdaq (www.nasdaq.com -> sina -> quotes). Langsam sehe ich aber durch die Eigentumsverhältnisse nicht mehr durch ! Insgesamt ist SINA allerdings auf dem richtigen Weg und mit ein wenig Geduld (spätestens zu Olympia 2008) kann ich hoffentlich den deutschen Sportwagenhersteller unterstützen ;-). Mal sehen, einige Zeit und sicher auch Nerven wird´s noch kosten, SINA wird mir aber sicherlich im Depot die meiste Freude bereiten - und außerdem ist auch schon alles steuerfrei !!

      Chem_1
      Avatar
      schrieb am 13.12.01 15:27:28
      Beitrag Nr. 3 ()
      Hallo, ich habe seit 6-7 Monaten einige SOHU.com.Eingekauft zu ca. 1,80.
      Dahinter steckt der schlichte Glaube an das Internet in China.
      Ich kann sicher nicht allzuviel Fundamentalwissen in diesen Thread einbringen. Aber ich bin dankbar, Eure Gedanken hier zu lesen.
      Avatar
      schrieb am 28.12.01 11:46:36
      Beitrag Nr. 4 ()
      SINA.com heute in Fra +25%?????!! Gibt´s was neues ?
      Avatar
      schrieb am 28.12.01 16:45:28
      Beitrag Nr. 5 ()
      Hi All !!!


      WER HAT SICH DA EINGEKAUFT ??

      3 Block Orders gleich am Anfang um 15,30 bei allen 3 Werten sina sohu und china.

      Die Umsätze zu Weihnachten waren wohl gut:))


      Nix Wasa

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      Avatar
      schrieb am 28.12.01 17:21:47
      Beitrag Nr. 6 ()
      Hey

      ich glaube hier ist die Lösung nachzulesen

      http://www.f-tor.de/board/showthread.php?s=&threadid=15912

      auf das einfachste kommt man nicht

      Bis dann
      Avatar
      schrieb am 31.12.01 09:19:38
      Beitrag Nr. 7 ()
      Hey

      Die Gewinner waren die Asien Portals

      Nachdem Präsident Bush für China dauerhaften normalen Handelsstatus ab 2002 garantierte, konnten die China Plays deutlich zulegen. Unter den grossen Gewinnern befanden sich in einem äusserst News-armen Markt die Web-Portals. Chinadotcom konnten am Freitag 19% zulegen, Sina.com`s Aktie stieg um 13% an. PCCW konnte um 2,6% steigen, iAsiaWorks legte sogar um 38% zu.

      aus - http://www.boersego.de

      Bis dann
      Avatar
      schrieb am 31.12.01 14:47:04
      Beitrag Nr. 8 ()
      hi!!

      Sohu.com ( Suchfuchs) wandert zum endgültigen Martführer in China. **fg**



      Benützung der Portale in China, und Honkong.




      Nix Wasa
      Avatar
      schrieb am 08.01.02 22:18:21
      Beitrag Nr. 9 ()
      HI ALL !!!



      Die News werden immer Besser!!!


      Sohu News !!!

      http://www.sohu.com/about/English/newsreleases/SOHU%20webcast-010802.html" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">http://www.sohu.com/about/English/newsreleases/SOHU%20webcast-010802.html

      Sohu.com meldet sehr steigende zahlen bei Online Werbung und Neukunden.
      Gleich 7 Neue groß Kunden kamen hinzu. Sun Micro, Audi, Legend,Bristel- Myers Squibb, Kejian, Aucma and Capital.


      SOHU`s Webcast Services Enjoy Strong Growth
      Among Advertising Clients

      China`s premier online broadcasting provider achieves positive results for
      Sun Microsystems, Audi, Legend, Bristol-Myers Squibb, Kejian, Aucma and Capitel

      BEIJING, CHINA, January 8, 2002 - SOHU.COM (NASDAQ: SOHU), China`s leading online media, communications, commerce and technology company, today announced growing demand for its online broadcasting services with seven new major clients enjoying the benefits of this cost-effective communication platform - Sun Microsystems, Audi, Legend, Bristol-Myers Squibb, Kejian, Aucma and Capitel.

      "Our advertising clients are beginning to understand and unleash the communication power that has always existed on the Internet. Billboard-style advertising is no longer a viable option for results-driven companies. Corporations in China are increasingly using the interactivity of the Internet to their advantage, demonstrating a growing maturity and awareness of effective online marketing strategies," said Charles Zhang, CEO and President of SOHU.COM.

      With 39 million registered users at the end of November, SOHU.COM hosts one of the most popular web portals in China and is uniquely positioned to offer its corporate clients interactive marketing tools that deliver compelling campaigns to targeted audiences.

      The growth of online broadcasting services is part of a larger trend that corporations take a more sophisticated approach to the interactive components of online advertising. In the course of 2001 clients increasingly embraced SOHU`s portfolio of marketing tools to empower their branding/marketing campaigns, including advergames, online webcasting, online surveys, user club registrations, and user competitions.
      "Companies wanting to communicate quickly and cost-effectively in real-time with clients anywhere in this geographically disperse country are now realizing the benefits of SOHU`s online broadcasting solutions," said Sam Qian, Vice President of eTechnology Solutions at SOHU.COM. "Managers are asking themselves why their sales teams are wasting valuable working capital conducting expensive city-by-city roadshows, when they can easily arrange interactive online broadcasts that will help them accomplish the same marketing objectives at significantly reduced costs."

      Sun Microsystems recently used SOHU`s marketing webcast solutions to promote its new generation Sun Open Net Environment (Sun ONE). Patricia Sueltz, Executive Vice President and general manager of Sun`s Software Systems Group, convened an online seminar where she discussed the benefits of Sun`s new open web services strategy. During the 90 minutes webcast 12,498 unique users logged onto the presentation, asked 127 questions and generated 160,828 page views.

      In December, computer manufacturer Legend, mobile phone producers Kejian and Capitel, and household white goods producer Aucma Inc. took advantage of SOHU`s real-time webcast for to launch new product roadshows.

      Global pharmaceutical company Bristol-Myers Squibb conducted a live Q&A web cast on SOHU.COM accompanying a major health program that was simultaneously broadcast on domestic television. Audi also used this multimedia platform to promote national driving campaigns.
      For further information:

      Visit: http://www.sohu.com


      Nix Wasa
      Avatar
      schrieb am 04.02.02 21:17:55
      Beitrag Nr. 10 ()
      Hi All !!!


      Wer gibt ne Schätzung ab für die Zahlen heute Abend für Sohu.com ????

      Wirds über 5 Mill Umsatz ???


      Nix Wasa
      Avatar
      schrieb am 25.05.02 21:22:22
      Beitrag Nr. 11 ()
      Hi All !!!

      Die Neuen Zahlen hab ich mal wieder raus geschrieben, ist ja schon wieder eine Ewigkeit her.
      Da ich aber immer noch Überzeugt bin von der Branche und dem Land und vor allem von Dr. Charles Zhang
      Denke ich das Sohu, und Sina mehr Wert sind wie die 1-2 USD Kurs.




      Dr. Charles Zhang is the founder of SOHU.COM and has been Chairman of the Board, President and Chief Executive Officer since August 1996. Prior to founding SOHU, Dr. Zhang worked for Internet Securities Inc. (ISI) and helped establish its China operations. Prior to joining ISI, he worked as Massachusetts Institute of Technology`s liaison officer with China. Dr. Zhang has a Ph.D degree in experimental physics from Massachusetts Institute of Technology and a Bachelor of Science degree from Qinghua University in Beijing.

      In October 1998, Dr. Charles Zhang was named by Time Digital as one of the world`s top fifty digital elite. He participated in the Fortune Global 500 Forum Shanghai in September 1999 and Hong Kong in May 2001. In July 2001 Charles Zhang has co-lead an executive delegation to support Beijing`s successful 2008 Olympic bid at the112th International Olympic Committee in Moscow. In August 2001 he participated in the Fortune Magazine Brainstorming 2001 in Aspen, Colorado. In December 2001, he joined the International Advisory Board of the Pew Global Attitudes Survey as an inaugural member upon the invitation by former U.S. Secretary of State Madeleine K. Albright, who chairs the project.




      Die Neuen Zahlen hab ich mal wieder raus geschrieben, ist ja schon wieder eine Ewigkeit her.
      Da ich aber immer noch Überzeugt bin von der Branche und dem Land und vor allem von Dr. Charles Zhang
      Denke ich das Sohu, und Sina mehr Wert sind wie die 1-2 USD Kurs.

      Sohu

      Firma......................Umsatz..................................Verlust..........User......Clicks..

      Sina...4.2000.............3,60 Mill........-0,18............-6,9 Mill........5 Mill...24 Mill
      Sina...7.2000.............5,80 Mill........-0,22............-5,3 Mill........7 Mill...34 Mill
      Sina.10.2000.............7,30 Mill........-0,27............-6,3 Mill......11 Mill...48 Mill
      Sina..01.2001............7,60 Mill.............................-5,4 Mill.....16 Mill...48 Mill
      Sina..05.2001............5,80 Mill.............................-5,6 Mill....
      Sina..08.2001............6,10 Mil...................................................29Mill...86 Mill
      Sina..10.2001............6,10 Mil................................-5,3 Mill....35 Mill...96 Mill
      Sina..02.2002............6,80 Mil................................-2,3 Mill Ab hier keine zahlen mehr von der Firma Sina
      Sina..05.2002............7,10 Mil................................-1,8 Mill

      Sina bald vor dem Beak Evan?????


      Sohu..8.1999..............0,4 Mill.................-4,0 Mill........1 Mill.....3 Mill
      Sohu..4.2000..............0,9 Mill.................-5,0 Mill........4 Mill....16 Mill +125 %
      Sohu..7.2000..............1,3 Mill.................-6,5 Mill........7 Mill....44 Mill + 44 %
      Sohu.10.2000.............1,6 Mill.................-4.3 Mill......12 Mill....60 Mill + 23 %
      Sohu.02.2001.............2,2 Mill.................-4,7 Mill......13 Mil.....80 Mill. + 38 %
      Sohu.05.2001............ 2,5 Mill.................- 4,3 Mill ....19 Mill...107 Mill. +13 %
      Sohu.08.2001.............2.9 Mill.................-3,65Mill.....25 Mill...127 Mill. +16 %
      Sohu.10.2001.............3,6 Mill..................-3,3 Mill.....33 Mill...133 Mill..+ 24 %
      Sohu.02.2002.............4,1 Mill...................-2,7 Mill....42 Mill Ab hier auch keine zahlen mehr bei sohu.com
      Sohu.05.2002..............4,5 Mill.................- 2,2 Mill....52 Mil

      Sohu08.2002.....Schätzung von Sohu 5,2 Mil und vielleicht auch der Break Evan ?????




      Eins muss man sagen beide Firmen fahren die Ausgaben gewaltig runter!!!!!

      Beim Bar bestand schaut es auch noch gut aus, Sina ist mit 90 ,-- Mil vor Sohu mit 43,-- Mil wegs der Übernahme letzten Jahres.

      Eines ist auch Gewaltig das die Internet Nutzung vom Wachstum nur sehr langsam Abnimmt. Das User Wachstum ist im Mai 2002 mit 24 %, und im Feb. 2002 mit 27%, und im Okt.2001 mit 32% Sehr hoch.
      Wir bekommen Echt über 200 Mil. User in ein paar Jahren. Ich dachte vor einigen Jahren nicht das Sohu.com und Sina.com die Wachstums Zahlen halten kann.
      Aber wie es Aussieht bekommen wir jetzt die Masse von Menschen (Usern) die ein Portal Braucht um Profitabel Arbeiten zu können.

      Ok ich gestehe euch warum ich Sohu Aktien gekauft habe??

      Schaut euch mal die COMIC Foxs an, Die sind in China Kult!!!

      So eine Marketing Idee ist schon Gewaltig, ich glaub es weiss keiner so genau wieviele solche Füchse gibt.

      Und der Erste und der Zweite sind meine Lieblinge **fgggg***














































      Nix Wasa
      Avatar
      schrieb am 26.05.02 21:21:55
      Beitrag Nr. 12 ()
      Hi !!


      6 Millionen mehr Handy Nutzer in einen Monat ist auch nicht von Scchlechten Eltern.


      23.05. China - größter Mobilfunmarkt weltweit



      ZDNet berichtet, dass die Zahl der Mobilfunkkunden in China die Zahl von 167 Millionen erreicht hat, eine Steigerung von sechs Millionen Nutzern gegenüber März. Laut dem chinesischen Informationsminiserium liegt die Mobilfunkpenetrationsrate nun bei 13 Prozent, 1.1 Milliarden Chinesen würden noch kein Handy besitzen. China ist damit vor den USA mit 136 Millionen Nutzern die Nummer 1 im weltweiten Mobilfunmarkt.

      (©BörseGo - http://www.boerse-go.de)

      Nix Wasa
      Avatar
      schrieb am 01.06.02 22:15:46
      Beitrag Nr. 13 ()
      Hi All !!!

      Sina.com und Sohu.com werden bald die hochs vom Dezember Durchbrechen !!!!

      Sina.com



      Sohu.com



      Nix Wasa
      Avatar
      schrieb am 17.06.02 00:18:55
      Beitrag Nr. 14 ()
      Morgen Wo-Board !!!


      China`s Net portals bet big on wireless
      But analysts urge portals to stick close to what they know

      By Allen Wan, CBS.MarketWatch.com

      Last Update: 5:50 PM ET June 16, 2002




      BEIJING (CBS.MW) - China`s beleaguered Internet portals are betting big on the wireless Web, hoping that all the promises of the Internet in the world`s biggest nation may finally ring true as they deliver content to China`s masses through mobile messaging devices.


      NEWS FOR SOHU
      China`s Net portals roll the dice on wireless
      China Web portal NetEase finds life after near-death
      China plays rise as stronger U.S.-China trade ties seen
      More news for SOHU


      Even as their U.S. share prices hover at dangerously low levels, China`s top three Web portals - Sina.com (SINA: news, chart, profile), Sohu.com (SOHU: news, chart, profile) and NetEase.com (NTES: news, chart, profile) are taking an Alfred E. Neumann-type approach to their business prospects - What me worried?

      And there`s good reason to be feeling that way.

      All three portals have survived a vicious onslaught from a global advertising downturn and investor disgust with Internet stocks and have lived to tell about it. Moreover, they remain flushed with cash from their halcyon IPO days and are ready to pump money into new businesses once the coast become clear.

      And they are not just getting by. In the latest quarter, all three portals reported much higher revenues and narrower losses on a sequential basis - driven by a business that wasn`t even on their radar just a year ago: mobile messaging.

      "The online advertising market is no longer the only determining factor for success in the Internet industry," said Victor Koo, chief operating officer at Sohu. "With our Short Messaging Services (SMS), we are looking at a market potential of 160 million mobile phone users," he said in an online interview with CBS.MarketWatch.com.

      He said that mobile messaging will be an important component in the company`s plans to be EBITDA positive by the end of 2002 - an important milestone that investors have long seen as key to the industry`s long-term financial well-being.

      In the first quarter, Sohu`s revenues surged 10 percent from year-ago levels to $4.5 million, thanks mainly to growth in wireless services. Chief rival Sina enjoyed a 16-percent leap in revenues for the latest quarter to $7.1 million for the same reasons, while Netease saw quarterly revenues jump five-fold to $2.9 million, with 84 percent of that coming from non-ad sources such as wireless services.

      Analysts say that SMS is becoming a cash cow for the portals for several reasons. With fixed-line phones hard to come by, cell phones have become standard gear for your average Chinese caller. And that`s a huge market. According to industry estimates, the number of cell-phone users in China is three times larger than that of Internet users.

      The cost of being entertained is also pretty cheap. For pennies, users can get their latest news and jokes or download ring tones or screen designs. And even more importantly, China`s two mobile giants - China Mobile (CHL: news, chart, profile) and China Unicom (CHU: news, chart, profile) - have largely ceded the data-services market to the portals as they focus on building up their networks.



      Hurst Lin, General Manager of the U.S. office for rival Sina, expects revenues to make up one-third of the portal`s business in the future - not bad from zero at the start of 2001.

      "Right now, 70 percent of our revenues comes from advertising and 30 percent from non-advertising," he told CBS.MarketWatch.com. "Going forward, we`re looking at a one-third split among advertising, wireless services and corporate services."

      Lin said that while Sina hasn`t given up on online advertising, that sector alone won`t be enough to fuel the kind of growth the company expects.

      "China`s ad market totaled $50-60 million in 2001 and is projected to be $80-90 million in 2002," he said. "It`s healthy in comparison with China`s GDP growth of around 8 percent but it`s not the 100 percent growth that many people had come to expect. We`re growing at about 50 percent quarter on quarter."

      Lin thinks that the key to mobile messaging is that there already is a captive audience. "China`s wireless growth rate is the largest in the world and people get their content through the phone rather than the Net," he said. "There`s no problem collecting from end users compared to net users; people need their mobile phones and they don`t get service if they don`t pay up."

      Analysts: Not so fast tiger

      But industry experts warn that the portals may be getting ahead of themselves and are assuming that China`s mobile giants won`t stomp on the mobile-messaging party once they get their act together.

      "China Telecom and China Mobile who see messaging services as an outgrowth and as a potentially core source of revenues will guard that jealously. There`s no guarantee that mobile messaging will provide sufficient revenues to portals to sustain growth," said Matt Ocko, managing director of Calif.-based venture capital firm Archimedes Capital.

      "The number of people who have true Internet-capable devices, including messaging devices, is not that large," he added. "I don`t think it will change for the portals anytime soon."

      He believes the Chinese portals are giving up on their raison d`etre at a time when users are willing to pay a premium for reliability and good service.

      "The Chinese Internet market is like a fast-growing youngster. It`s experiencing tremendous growth but is also still relatively fragile," said Ocko. "Right now the issues are transparency, interoperability and reliability. If you can guarantee my mail from anywhere or any device, can get it 24 hours a day, there are a fair number of people in China as well as the U.S. who are willing to pay for it."

      He said the key for portals is to provide a reason for customers to come back to the portal, citing as a good example Yahoo (YHOO: news, chart, profile) and its Finance site. `It`s a good example of a deep vertical - as long as you are in Yahoo, it is the easiest and most consistent source of financial information with good partnerships."

      "I don`t think the difficulty of building and sustaining a revenue stream - U.S. or China - will get easier."

      There`s a reason why the portals are betting big on wireless - customers pay. Email account holders, on the other hand, won`t pay for something that is still widely available for free.

      Acknowledging the fact that charging for email hasn`t worked with the number of paying account holders "not very big," Sina is looking at alternative strategies. "Our biggest strategy is not just to sell email but also other programs as well such as subscription to wireless content, online games along with a 50 MB box," said Lin.

      Sohu COO Koo said the portal is also looking at other businesses that will benefit from the country`s liberalization such as online financial services. It recently inked a joint venture with Chinese broker Guolian Securities and hopes to tap the market through its 53-million registered users.

      Allen Wan is a news editor for CBS.MarketWatch.com in New York.


      Nix Wasa
      Avatar
      schrieb am 17.06.02 20:41:15
      Beitrag Nr. 15 ()
      Hi !!!


      06.06.2002 China Mobile: Gehversuche im Internet


      China Mobile hat erste Schritte in Richtung Internet Services gewagt und über ein Tochterunternehmen ein Data Center eröffnet und eine Kooperation mit Sina.com unterzeichnet.

      Sina Online bietet vorgefertigten Premium-Content und monatlichen Internetzugang als Paket an. Der Content ist nur über die Pakete von Sina Online verfügbar und ist in diesem Fall Content der China Mobile Tochter in der Region Chongqing.


      Nix Wasa
      Avatar
      schrieb am 28.06.02 16:20:36
      Beitrag Nr. 16 ()
      Hi All !!

      Sina und Sohu hat die hochs der November Rally hinter sich gelassen.

      Schaun ma mal wie es weiter geht.

      Nix Wasa freut sich mal ( Bin glaub eh schon Grossaktionär bei Sohu.com **fgggg*****




      Nix Wasa
      Avatar
      schrieb am 29.06.02 08:57:30
      Beitrag Nr. 17 ()
      Morgen WO-Board !!!

      Die Handelsvolumina nimmt ja wieder stark zu die letzten Tage !!!






      Wer ist dabei bei den Cinesen ???
      Avatar
      schrieb am 10.07.02 17:12:20
      Beitrag Nr. 18 ()
      Hi All !!!


      Tuesday July 9, 11:14 pm Eastern Time
      Press Release

      SOURCE: SOHU.COM


      SOHU.COM Announces Date For Second Quarter 2002 Earnings
      BEIJING, July 9 /PRNewswire-FirstCall/ -- SOHU.COM (Nasdaq: SOHU - News), China`s leading online media, communications and commerce company, will release its second quarter results on Wednesday morning, July 17, 2002, at 8:00 AM in the Hong Kong/China time zone, corresponding with Tuesday evening, July 16, 2002, at 8:00 PM in the U.S. EST time zone.

      SOHU`s management team will host a conference call at 9:00 AM on July 17, 2002 in the Hong Kong/China time zone (9:00 PM EST, July 16, 2002) following the quarterly results announcement.

      Conference call dial-in details: TELEPHONE: from Asia at (852) 2258-4002 or from within U.S.A.: (1-800) 365-8460, PASSCODE: 1528284, LEADER: Caroline Straathof.

      The conference call will be available on web cast live and replay at: http://www.sohu.com/about/English/conference.html" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">http://www.sohu.com/about/English/conference.html

      For more information about SOHU.COM, please visit the company`s Investor Relations website: http://www.sohu.com/about/English/

      About SOHU:

      SOHU.COM is one of mainland China`s most recognized and established Internet brands and indispensable to the daily life of millions of Chinese who use the portal for their e-mail, SMS messaging, news, search, browsing and shopping. Apart from continuous product development, SOHU.COM also concentrates its efforts on making the Internet ubiquitously available, whether in the office, at home or on the road. SOHU.COM, established by Dr. Charles Zhang, one of China`s Internet pioneers, is in its sixth year of operation.

      SOURCE: SOHU.COM


      Nix Wasa
      Avatar
      schrieb am 16.07.02 20:05:07
      Beitrag Nr. 19 ()
      News !!!

      Monday July 15, 8:21 pm Eastern Time
      Press Release


      SOURCE: SINA

      SINA.com to Report Fourth Quarter and Year End Financial Results of Fiscal Year 2002 Via Conference Call and Live Webcast at 6:00 p.m. PDT, Wednesday, August 7, 2002
      BEIJING & SAN MATEO, Calif.--(BUSINESS WIRE)--July 15,
      2002--

      SINA.com (Nasdaq:SINA - News), a leading Chinese media and Internet services company for Chinese communities worldwide, will announce its fourth quarter and year-end financial results of fiscal year 2002 results on Wednesday, August 7, 2002 after the close of market. Following the announcement, SINA`s management team will host a conference call at 6:00 p.m. PDT to present an overview and update on the Company`s financial and business operation performance.

      Webcast: The live Webcast will be available from 6 p.m. - 7:00 p.m. PDT on Wednesday, August 7, 2002 (or 9:00 a.m. - 10:00 a.m. Hong Kong Time on August 8, 2002). Details on the live Webcast and SINA`s financial materials can be found at http://www.sina.com/corp/" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">http://www.sina.com/corp/invest" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">http://www.sina.com/corp/" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">http://www.sina.com/corp/invest Replay of the conference call will be available for forty-eight hours after the conclusion of the conference call at http://www.sina.com/corp/" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">http://www.sina.com/corp/invest" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">http://www.sina.com/corp/" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">http://www.sina.com/corp/invest

      About SINA

      SINA, a leading Chinese media and Internet services company, offers Internet media and entertainment services, entrepreneurial technology services, and telecom access and subscription services through its three major business lines - SINA.com, SINA.net, and SINA Online.

      SINA global network delivers China-related information inclusive of economy, finance, business, sports, entertainment, technology, as well as Chinese success stories and Chinese dreams via multiple devices and SINA English Channel to the world`s largest population group. The network of four localized Web sites is produced and updated daily by local teams in China, Hong Kong, Taiwan and North America.

      To learn more about SINA, visit the company`s corporate site at http://www.sina.com/corp/" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">http://www.sina.com/corp/ , or regional sites at http://www.sina.com , http://www.sina.com.cn , http://sina.com.hk and http://www.sina.com.tw.

      Nix Wasa
      Avatar
      schrieb am 17.07.02 06:52:22
      Beitrag Nr. 20 ()
      Hi All !!!


      Die Zahlen !!!

      Mega Zahlen !!!!

      Tuesday July 16, 9:21 pm Eastern Time
      Reuters Company News
      China`s Sohu.com hits positive EBITDA

      (Recasts, adds details, background)

      BEIJING, July 17 (Reuters) - A World Cup advertising boost pushed Sohu.com (NasdaqNM:SOHU - News) into positive cash flow ahead of schedule, the Chinese Internet portal said on Wednesday.
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      Sohu said earnings before interest, tax, depreciation and amortisation (EBITDA) were positive in the six months ended June 30 -- a goal the firm had said earlier it would reach by the end of this year.

      "We are delighted that six months ahead of schedule, Sohu delivered its key financial milestone," it said in a statement.

      The Nasdaq-listed firm also posted a 35 percent jump in second quarter revenue from the first quarter, it said.

      Its second quarter net loss was $870,000, down from $2.2 million in the first quarter, the statement said.

      Sohu said second quarter revenues were $6.13 million, made up of mostly on-line advertising sales lifted by the World Cup soccer finals in Japan and South Korea, to which China qualified for the first time, and strong growth in fee-based downloads and services for cellphones.

      That easily beat the $5.1 million revenue forecast Sohu made in April, when it posted first quarter revenues of $4.53 million.

      "The World Cup was instrumental in strengthening the base of on-line advertising, allowing Sohu to reach all-time high advertising revenues," the company said in the statement.



      Sohu..8.1999..............0,4 Mill.................-4,0 Mill........1 Mill.....3 Mill
      Sohu..4.2000..............0,9 Mill.................-5,0 Mill........4 Mill....16 Mill +125 %
      Sohu..7.2000..............1,3 Mill.................-6,5 Mill........7 Mill....44 Mill + 44 %
      Sohu.10.2000.............1,6 Mill.................-4.3 Mill......12 Mill....60 Mill + 23 %
      Sohu.02.2001.............2,2 Mill.................-4,7 Mill......13 Mil.....80 Mill. + 38 %
      Sohu.05.2001............ 2,5 Mill.................- 4,3 Mill ....19 Mill...107 Mill. +13 %
      Sohu.08.2001.............2.9 Mill.................-3,65Mill.....25 Mill...127 Mill. +16 %
      Sohu.10.2001.............3,6 Mill..................-3,3 Mill.....33 Mill...133 Mill..+ 24 %
      Sohu.02.2002.............4,1 Mill...................-2,7 Mill....42 Mill Ab hier auch keine zahlen mehr bei sohu.com
      Sohu.05.2002..............4,5 Mill.................- 2,2 Mill....52 Mil
      Sohu.......................6,3 Mill..+40%


      Nix Wasa
      Avatar
      schrieb am 17.07.02 14:36:57
      Beitrag Nr. 21 ()
      Hi All !!!

      17.07. 09:08
      Sohu.com mit Quartalszahlen
      --------------------------------------------------------------------------------
      (©BörseGo - http://www.boerse-go.de)

      Sohu.com wies durch erhöhten Traffic während der Fußballweltmeisterschaft einen 35 Prozent höheren Umsatz bei einem stark geminderten Verlust aus.

      Der Umsatz im zweiten Quartal lag bei 6.13 Millionen US-Dollar, womit die Schätzung aus dem April in Höhe von 5.1 Millionen Dollar deutlich übertroffen werden konnte.

      Der Verlust lag bei 870,000 Dollar, nach 2.21 Millionen Dollar im ersten Quartal. Das EBITDA, eine Näherungsgröße an den Cash Flow, war im zweiten Quartal positiv. Ursprünglich erwartete man einen positiven Cash Flow erst zum Jahresende.


      Nix Wasa
      Avatar
      schrieb am 17.07.02 15:15:53
      Beitrag Nr. 22 ()
      Hi !!!

      SOHU.COM ACHIEVES POSITIVE EBITDA IN Q2, 2002
      Positive EBITDA reached two quarters ahead of schedule; positive cash flow from operations; record revenue growth of 35%; gross margins reach 49%


      BEIJING, CHINA, July 17, 2002 - SOHU.COM (Nasdaq: SOHU), China`s leading online media, communications and commerce company, today reported results for the second quarter ended June 30, 2002.

      Business Highlights

      ¡¤ Positive EBITDA (Earnings before interest, tax, depreciation and amortisation) achieved, two quarters ahead of guidance
      ¡¤ Positive cash flow from operations for the first six months of 2002
      ¡¤ Revenues soar by 35% quarter-to-quarter and 113% year-on-year to US$ 6.13 million beating company guidance of US$ 5.1 million
      ¡¤ Gross margins jump from 36% to 49% quarter-to-quarter
      ¡¤ US GAAP net loss narrowed to US$ 870,000 from the first quarter`s US$2.2 million, a record 61% sequential and 89% year-on-year improvement
      ¡¤ Advertising revenues, representing 55% of total revenues, jump by 34% quarter-to-quarter to US$3.36 million, a 51% increase year-on-year
      ¡¤ Non-advertising revenues grow quarter-to-quarter by 37% and 324% year-on-year to US$ 2.76 million through sustained conversion of SOHU`s user base into consumers

      "We are delighted that six months ahead of schedule, SOHU delivered its key financial milestone for 2002 with our first ever EBITDA positive quarter. We surpassed our goals with unprecedented business results. Alone among our peers, for the eighth consecutive reporting period, SOHU has attained double-digit quarterly sequential revenue growth, proving that our business model of diversified and balanced revenue from online advertising and consumer business is a sustainable growth strategy. This historic quarter underscores SOHU`s outstanding ability to translate the potential of the dynamic Chinese Internet market into positive returns," said Charles Zhang, CEO and President of SOHU.COM.

      SOHU reported record revenues of US$6.13 million for its second quarter ended June 30, 2002, a quarterly sequential increase of 35% over the US$4.5 million booked in Q1 2002 and 113% year-on-year. Gross margins improved to an unprecedented high of 49%, up from 36% in the previous quarter. US GAAP (Generally Accepted Accounting Principles) net loss totaled US$870,000 or US$0.02 per share for the second quarter of 2002, a narrowing of 61% from US$2.2 million in the first quarter and 89% year-on-year.

      Business Results

      With SOHU`s revenues from advertising and consumer business growing at a robust pace in the second quarter, the Company is quickly realizing its goal of building a sustainable and diversified business model on two strong pillars: a steadfast home-market corporate advertising base and a massive, paying user population.
      For the second quarter of 2002, SOHU`s advertising revenues at US$3.36 million were up 34% from US$ 2.51 million in Q1 2002, beating company guidance by US$0.56 million. Advertising revenue gross margins reached an unprecedented high of 56%, up from 42% in the first quarter.

      The World Cup was instrumental in strengthening the base of online advertising, allowing SOHU to reach all-time high advertising revenues. SOHU continues to reap the benefits of educating Chinese companies about the value of online advertising. Domestic advertising clients provided an 81% share of advertising revenue. For the first time, SOHU`s ten largest advertisers during the quarter consisted only of domestic companies. New categories such as financial services, automobiles, fashion and sporting goods were added to SOHU`s clientele, reflecting the widening appeal of online advertising on the SOHU website. Advertisers included leading companies such as IT company TCL, beverage company Ye Shu, financial institutions Fujian Development Bank and China Industry and Commerce Bank, and electronics manufacturer Amoisonic. International companies accounted for 19% of ad revenues, among them P&G, Volkswagen and Intel.

      Advertising revenues were further boosted by the success of SOHU.NET, a marketing platform for small and medium sized enterprises (SME) that represent a new segment of corporate advertisers. SOHU.NET provides its clients cost-effective and efficient ways to conduct business online, market their product and reach targeted audiences. "The tremendous support SOHU has received from our corporate advertisers combined with the strong implementation of SOHU.NET gives us confidence that the online advertising industry in China has been elevated to a higher level that can be maintained," explained Victor Koo, COO of SOHU.

      SOHU`s business strategy of monetizing its vast user base continued to pay off, with non-advertising revenues contributing 45% of total revenues in Q2 2002. Non-advertising revenues consisting mainly of e-subscriptions (short messaging and premium services) and e-commerce sales, have become a sustainable and recurring source of revenue, growing 37% from the prior quarter`s US$2.02 million to US$2.76 million in Q2 2002. Non-advertising revenue gross margins reached a record high of 42%, up from 28% in the first quarter.

      "Building a successful business in the Chinese Internet industry no longer relies exclusively on the online advertising market. Via both PC and wireless devices SOHU`s users have become customers for paid services. For our short messaging products we targeting an already huge and still expanding market of 160 million mobile phone users. For our SOHU E-Store we are targeting 60 million current Internet users in a developing market. In Q3 of this year we will further expand our consumer businesses with the official launch of SOHUStock.com, an online securities trading web site, and our latest venture SOHU Online, an all-in-one platform for Internet access and content," explained Charles Zhang.

      SOHU remains committed to profitability through revenue growth and controlled spending. Operating expenses excluding amortisation of intangibles in Q2 2002 were 10% lower than in Q2 2001, while revenues have soared 113% in the same period.

      The Q2 2002 US GAAP net loss was reduced 61% sequentially from Q1 2002 to US$870,000, which represented an 89% year-on-year improvement from a net loss of US$7.6 million in Q2 of 2001. EBITDA (Earnings before interest, tax, depreciation and amortisation) for Q2 2002 was positive US$77,000 as compared to negative US$1.3 million in Q1, 2002 and negative US$3.1 million in Q2 2001. In the first six months ending June 30, 2002 the cash flow from operations was US$35,000, as compared to negative US$ 6.3 million in the corresponding period of 2001.

      At June 30, 2002, SOHU`s cash and marketable debt securities balance was US$41.4 million.

      "Over the past 12 months through solid execution, SOHU has made tremendous financial progress resulting in us delivering positive EBITDA well ahead of plan. Our intelligent spending combined with strong revenue growth resulted in an impressive US$1.4 million improvement in EBITDA from the previous quarter and a US$ 3.1 million EBITDA improvement from a year ago, providing us visibility to achieve full year profitability in 2003," commented Derek Palaschuk, Chief Financial Officer of SOHU.COM.

      Strategic Initiatives

      SOHU`s strategic initiatives for 2002 aim to further expand the consumer business that the Company has developed successfully since early 2001.

      SOHUStock.com
      Online securities trading services will be available on the web site SOHUStock.com in the third quarter. In April 2002, SOHU teamed up with Guolian Securities Ltd. to provide online securities trading services and other value-added financial services, targeting the high growth financial sector in its early stage of development. By becoming the only portal in China to offer these financial services, SOHU has taken a logical next step in its consumer business strategy, further differentiating the SOHU brand from the competition.

      SOHU ONLINE
      SOHU launched its online Internet Service Provider services in early Q3 and offers bundled Internet access and content to its users in Beijing. This initiative, aimed at expanding SOHU`s paying subscriber base, will further deepen the customer relationship with online users. An all-in-one destination for Chinese Internet users, SOHU Online (SOL) offers a personalized browser free of advertising, with a faster and more secure connection, and comprehensive interactive information and communications.
      "The consumer business development is the central tenet of our corporate strategy for 2002. Our core assets are our more than 50 million registered users and their trust in the SOHU brand. SOHU`s proven ability in converting users into customers, as evidenced yet again this quarter by the strong performance of SOHU`s consumer business, adds to our compelling track record of success," said Charles Zhang.

      Management Promotions

      The Company also announced today the promotion of three members of its senior management team. Jianjun Wang, formerly Director of SOHU.NET, has been promoted to Vice President, SOHU.NET. Jinmei He, formerly Director of SOHU Online, has been promoted to Vice President, SOHU Online. Kevin Li, previously Director of Media Operations, has assumed the position of Vice President, Media Operations and Government Relations.

      Business Outlook

      SOHU is confident that it can sustain its revenue growth momentum and controlled spending to maintain positive EBITDA in the second half of 2002. The company maintains its guidance to achieve full year profitability in fiscal 2003.

      For the third quarter of 2002, SOHU provides guidance as follows. SOHU expects total revenues for Q3 2002 to be US$6.7 million, with advertising revenues of US$3.3 million and non-advertising revenues of US$3.4 million. Gross margins in Q3 2002 are estimated to be similar to Q2 2002. EBITDA for the third quarter is expected to be unchanged from Q2. Third quarter US GAAP net loss is estimated to be not more than US$900,000 ($0.03 per share). Third quarter capital expenditures are expected to be US$1.2 million.

      "We have shortened the path to profitability during the just concluded quarter. For SOHU, this achievement validates maintaining the commitment to our current strategic direction. Now more than ever, we believe that we have the edge over the competition not only in our brand and user base leadership, but also in our financial discipline and commitment to profitability," concluded Charles Zhang.

      Safe Harbor Statement

      This company`s announcement contains forward-looking statements. It is currently expected the Business Outlook will not be updated until the release of SOHU`s next quarterly earnings announcement; however, SOHU reserves the right to update its Business Outlook at any time for any reason. We may also make written or oral forward-looking statements in our periodic reports to the Securities and Exchange commission on forms 10-K, 10-Q, 8-K, etc., in our annual report to shareholders, in our proxy statements, in our offering circulars and prospectuses, in press releases and other written materials and in oral statements made by our officers, directors or employees to third parties. Statements that are not historical facts, including statements about our beliefs and expectations, are forward-looking statements. These statements are based on current plans, estimates and projections, and therefore you should not place undue reliance on them.

      Forward-looking statements involve inherent risks and uncertainties. We caution you that a number of important factors could cause actual results to differ materially from those contained in any forward-looking statement. Potential risks and uncertainties include, but are not limited to, SOHU`s historical and future losses, limited operating history, uncertain regulatory landscape in the People`s Republic of China, fluctuations in quarterly operating results, and the company`s reliance on online advertising sales, e-commerce and e-subscriptions (mainly short messaging) for a significant portion of its revenues. Further information regarding these and other risks is included in SOHU`s prospectus, 10K, 10Q and in its other filings with the Securities and Exchange Commission.

      Conference Call
      Live web cast of Q2 conference call on July 17, 2002, at 9:00 AM Hong Kong time (or 9:00 PM EST on July 16 in the United States) will be broadcast at
      http://www.sohu.com/about/English/conference.html" target="_blank" rel="nofollow ugc noopener">http://www.sohu.com/about/English/conference.html
      Conference call dial-in details: TELEPHONE: from Beijing: 10-800-852-0607; from Hong Kong: (852) 2258-4002 or from within U.S.A.: (1-800) 365-8460; PASSCODE: 1528284, LEADER: Caroline Straathof.

      About SOHU
      SOHU.COM is one of mainland China`s most recognized and established Internet brands and indispensable to the daily life of millions of Chinese who use the portal for e-mail, SMS messaging, news, search, shopping and browsing. Apart from continuous product and services development, SOHU also concentrates its efforts on making the Internet ubiquitously available, whether in the office, at home or on the road. Established by Dr. Charles Zhang, one of China`s Internet pioneers, SOHU is in its sixth year of operation.

      For further information:
      Caroline Straathof / Dahlia Wei
      SOHU Corporate Communications
      Tel: +86 10 6510 1379
      E-mail: straathof@sohu-inc.com
      E-mail: dahlia@sohu-inc.com
      http://www.sohu.com/about/English/

      Nix Wasa
      Avatar
      schrieb am 18.07.02 18:06:09
      Beitrag Nr. 23 ()
      Hi All !!!

      Die Amis versuchen schon wieder die Chinesischen Portale fertig zu machen. Das Yahoo der ganzen Braten bekommt, so ein ähnliches spiel war schon mal vor 2 jahren.


      Es geht um die Musik rechte im Internet, aber Sohu hat sich schon geäussert das es nur einen bruchteil von 0,3 % zum Umsatz beisteuerte .

      Die News !!!

      Thursday July 18, 11:21 am Eastern Time
      Reuters Company News

      China Web portals under fire from record labels
      By Jonah Greenberg

      BEIJING, July 18 (Reuters) - International record labels have demanded that three Chinese-language Web portals halt fledgling music-related services due to alleged copyright infringements of mostly Mandarin and Cantonese pop hits, sources said on Thursday.
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      The move to win back what major labels see as lost revenues in China -- where the industry says music piracy levels reach 90 percent -- is the most aggressive since a group of record companies sued local Web sites in 1999 for offering free music downloads.

      In response, one of the portals, Sohu.com (NasdaqNM:SOHU - News), shut down its music service on Thursday, a company spokeswoman said, suggesting that the portal may seek to resume the service.

      An executive at rival firm Sina.com (NasdaqNM:SINA - News) said it was considering ceasing its version of the so-called "song dedication" service. The service offered by the three sites allows people to pick songs from the Internet and send them to a friend, who receives a call on their cellphone playing the song.

      The London-based International Federation of the Phonographic Industry (IFPI), which represents major labels, asked the two portals and Hong Kong-based portal tom.com (HKSE:8001.HK - News) to stop playing songs to which its members owned the rights.

      Tom.com officials could not be reached for comment.

      In a letter seen by Reuters, the IFPI said last week the portals lacked certain copyrights and demanded that they stop selling one-time listens to the songs, as well as apologise to the owners of the rights and make up financial damages -- or else face legal action.

      The IFPI represents the music divisions of Sony Corp (Tokyo:6758.T - News), AOL Time Warner (NYSE:AOL - News), Vivendi Universal (Paris:EAUG.PA - News), EMI Group Plc (London:EMI.L - News) and Bertelsmann AG (Dusseldorf:BTGGga.D - News).

      PENDING NEGOTIATIONS

      An industry source in Beijing said he estimated the portals had earned a combined 52 million yuan ($6.3 million) during the last several months since they made available about 1,100 tracks, about 90 percent of which were owned by IFPI member companies.

      Popular songs found on the Web sites included the theme song to the film "Titanic" and music by Hong Kong pop diva Faye Wong and Taiwanese boy band F4, and could be bought for four yuan ($0.50) apiece, he said.

      "We have no idea how much profits they make. But we calculate that they have made 32 million yuan (in revenues), and they have not paid a cent," he said, referring to Sina.

      A Sohu spokeswoman said she doubted some figures cited by the source. She said song orders contributed a tiny portion of revenues to the portal -- about 0.3 percent of the portal`s $6.1 million in revenues from the second quarter, she said.

      The IFPI said in its letter that the portals had not received permission to use certain songs from their copyright holders.

      Sohu said in a statement the threat of legal action had come as a "complete surprise" and said it had a contract with a licensing agent, which in turn had a related contract with the China Music Copyright Association, a non-profit organisation.

      Nevertheless, Sohu pulled the plug on the service "pending the negotiations" with a law firm in Beijing hired by IFPI, the spokeswoman said, signalling the portal may plan to resume the service.

      Services relating to cellphones in China, the world`s biggest mobile market, have been a fast growing business for loss-making Web portals in China seeking to ease their reliance on a slower growing and relatively small on-line advertising market.


      Nix Wasa
      Avatar
      schrieb am 26.08.02 20:09:57
      Beitrag Nr. 24 ()
      Hi All !!!

      Neu !!!




      http://www.sohustock.com/stock


      Nix Wasa
      Avatar
      schrieb am 26.08.02 20:26:15
      Beitrag Nr. 25 ()
      Hi Nochmal !!!





      Die Verkaufsordes waren ja Mega und der Boden bei 1,2 USD.

      Denke Sohu wird bald auf 2,5 USD Laufen.


      Nix Wasa
      Avatar
      schrieb am 28.08.02 19:35:14
      Beitrag Nr. 26 ()
      Hi All !!!

      Bis wann wird SOHU so ausbrechen ?

      Die Letzten Netease zahlen waren ja ok.

      Monday August 5, 8:10 am Eastern Time
      Press Release
      SOURCE: NetEase.com, Inc.
      NetEase.com Announces Strong 2nd Quarter Results with an Increase in Gross Profit of 198% Over Previous Quarter and a Net Profit
      Revenue growth of 61% from the preceding quarter results in significant improvement in gross margins, which increased from 31% to 57%
      BEIJING--(BUSINESS WIRE)--Aug. 5, 2002-- NetEase.com, Inc. (Nasdaq: NTES - News), a leading Internet technology provider in China, today announced its financial results for its second quarter ended June 30, 2002.

      The company reported total revenues of RMB38.5 million (US$4.6 million) for the quarter ended June 30, 2002, a 601.8% increase over total revenues of RMB5.5 million (US$0.7 million) for the corresponding period in 2001 and a 60.7% increase over total revenues of RMB24.0 million (US$2.9 million) for the preceding quarter ended March 31, 2002.

      As of the end of the second quarter 2002, the NetEase Web sites had 65.17 million registered accounts, representing an increase of 170.1% over the 24.13 million accounts at the end of second quarter of 2001 and a 22.0% increase over the 53.4 million accounts at the end of the first quarter of 2002. In addition, average daily pageviews for the month of June 2002 were 335.0 million, representing an increase of 67.5% over the average daily pageviews of 200 million in March 2002.

      Advertising revenues increased to RMB8.0 million (US$1.0 million) for the quarter ended June 30, 2002, representing a 132.2% increase over the corresponding period a year ago of RMB3.5 million (US$0.4 million) and a 103.5% increase over the first quarter of 2002 of RMB3.9 million (US$0.5 million). The increase was due to growth in advertising sales activities resulting from the strengthening of the company`s management and additional recruitment of sales staff. The World Cup events also helped strengthen the base of online advertising during the quarter. Advertisers during the second quarter of 2002 included leading domestic companies, such as China Unicom, Legend, Bird and Tsinghua Tongfang Computer, and international companies, such as Intel, IBM, Motorola and President Food.






      Nix Wasa
      Avatar
      schrieb am 28.08.02 20:23:08
      Beitrag Nr. 27 ()
      Reuters Company News
      China portal stocks jump on Q2 growth
      Wednesday August 28, 5:39 am ET

      By Jonah Greenberg

      BEIJING, Aug 28 (Reuters) - Shares in China`s three Internet portals have hit their highest closing prices in more than a year in what analysts and company executives called on Wednesday a sudden, belated reaction to impressive second quarter results.

      ADVERTISEMENT


      But analysts predicted a less rosy second half, saying all three portals, Sina.com (NasdaqNM:SINA - News), Sohu.com (NasdaqNM:SOHU - News) and NetEase.com (NasdaqNM:NTES - News), were given a boost by sales related to the World Cup soccer finals in June.

      Shares in the battling firms jumped between 12 and 20 percent on the Nasdaq stock exchange on Tuesday, after all three had traded at fractions of their 2000 debut prices for over a year.

      Investors in the stocks, which had largely fallen off the radar screen of many fund managers, were reacting belatedly to impressive financial results the portals posted in July and August, analysts and company executives said.

      "There`s been a lot of good news. It may not be advertising growth, but it`s growth nonetheless", said Nathan Midler, an analyst with International Data Corp in Beijing.

      News, jokes, ring tones and graphics the portals are delivering to cellphones via Short Message Service (SMS) have been a key growth area for the Web rivals over the last year in China, the world`s biggest cellular market.

      "What`s happening is probably just a realisation that these portals are on their way to making a profit," he said.

      Two of the three portals lose money. The exception is NetEase, which posted a $4,600 profit in the second quarter due to one-time gains.

      Sohu posted a 35 percent jump in second quarter revenues from the previous quarter to $6.13 million, nearly half of which was non-advertising revenues and much of that was from SMS services.

      Sina`s second quarter revenues grew 20 percent from the first quarter to $8.6 million.

      But analysts said the third and fourth quarters of this year would be less brilliant, since advertising and cellular phone traffic during the second quarter had been pushed higher by the World Cup soccer finals in Korea and Japan.

      "The good second quarter results can be attributed to the World Cup, so it`s like a one-off gain," said Lance He, an analyst with Credit Lyonnais Securities Asia in Shanghai.

      "So I think the third quarter and fourth quarter will just come back to the normal level. It`s hard to say whether it`s a good time to enter the stocks," he said.

      Shares in Sina spiked 20 percent on Monday to close at $2.33. NetEase closed at $3.47 on Tuesday, up 17 percent, while Sohu rose 12 percent to $1.90.
      Avatar
      schrieb am 29.08.02 19:32:44
      Beitrag Nr. 28 ()
      Hi All !!!


      China hat im ersten Halbjahr 2002 einen rapiden Anstieg der Internet-Nutzer zu verzeichnen. Laut einer Zählung des China Internet Network Information Center (CNNIC) stieg die Zahl um 35 Prozent auf 45,8 Millionen.
      Mit dieser Steigerung liegt China auf Platz drei hinter dem unangefochtenen Spitzenreiter USA (166 Millionen) und Japan. China belegt den dritten Platz, obwohl laut der Studie nur 3,6 Prozent der Bevölkerung einen Internet-Anschluss besitzen. Verantwortlich für den bescheidenen Durchdringungsgrad ist auch das schlecht ausgebaute Telefonnetz, das nur etwa einem Drittel der Bevölkerung zur Verfügung steht.


      Nix Wasas Neue Internet Studie auf Basis der CNNIC China Internet Network Information Center.






      November 1997: Es Gibt 290.000 PC. 620.000 Internet Benützer.
      Juli 1998: ..........Es Gibt 540.000 PC. 1.175.000 Internet Benützer. + 89%
      Januar 1999:......Es Gibt 747.000 PC. 2.100.000 Internet Benützer. + 78%
      Juli 1999:...........Es Gibt 1.470.000 PC. 4.000.000 Internet Benützer. + 90 %
      Januar 2000:......Es Gibt 3.500.000 PC. 8,900.000 Internet Benutzer. + 122%
      Juli 2000:...........Es Gibt 6.500.000 PC. 11.760.000 Internet Benützer. + 32 %
      Januar 2001:..... Es Gibt 8.900.000 PC. 22.500.000 Internet Benützer. + 91 %
      Juli 2001:...........Es Gibt 10.020.000 PC. 26.500.000 Internet Benützer. + 17%
      Januar 2002:......Es Gibt 12.540.000 PC. 33.700.000 Internet Benützer. + 27%
      Juli 2002............Es Gibt 16.130.000 PC. 45.800.000 Internet Benützer. +35%







      Nix Wasa
      Avatar
      schrieb am 06.09.02 14:39:16
      Beitrag Nr. 29 ()
      Hi All !!!


      Hi All !!!

      06.09. 13:27
      BBC: China blockt AltaVista & Google
      --------------------------------------------------------------------------------
      (©BörseGo - http://www.boerse-go.de)

      Wie die BBC berichtet, hat die chinesische Regierung die Suchmaschine und das Portal AltaVista.com geblockt. In der vergangenen Woche wurde bereits die Suchmaschine Google für den Zugriff gesperrt.

      Zu dem sagt man wohl mehr Umsatz und Marktanteile für Sina und Sohu.


      Nix Wasa
      Avatar
      schrieb am 28.09.02 13:17:50
      Beitrag Nr. 30 ()
      China auf dem Weg zur Supermacht Part 2

      Allgemein NEWS !!!

      War gerade ein wenig am Lesen im www und bin auf ein paar interessante zahlen gestossen.
      Es ist schon wild wieviel Geld im Moment nach China fliesst.


      In ca. 2 Wochen kommen die Ertragszahlen von Sohu.com und in 4 Wochen die von Sina.com. Wenn Sohu.com Mitte Oktober Schwarze zahlen meldet sind wohl Kurse unter 2 ,-- $ Vergangenheit.

      Ich hoffe mal das sie 100% macht an den paar Tagen wenn die Zahlen kommen.




      27.09. 08:33 China: Ausführliche Prognosen für 2002


      Die Zentralbank von China rechnet im Jahr 2002 ein Wachstum über 7.5 Prozent. Die People´s Bank of China schätzt darüber hinaus den Anstieg der Industrieproduktion zwischen 11 und 12 Prozent in 2002. Der Einzelhandelsumsatz wird in 2002 zwischen 8.5 und 9 Prozent wachsen, während der Konsumentenpreisindex um ein Prozent fallen wird, schätzt man. Der Export wird um 10 Prozent und der Import um 12 Prozent wachsen. Dies würde in einem Handelsüberschuss von 20 Milliarden Dollar resultieren.
      Das Volumen der Investitionen aus dem Ausland wird die Marke von 50 Milliarden Dollar im Jahr 2002 erstmals überschreiten. Die Investitionen wuchsen in 2001 um 14.9 Prozent auf 46.9 Milliarden Dollar an. Die Geldmenge M2 wird zwischen 14 und 15 Prozent wachsen. Die Geldmenge M2 ist das Umlaufvermögen und alle Einlagen in Banken, Aktien eingeklammert.


      Zu Nielsen//NetRatings
      16.10.2001

      Nielsen//NetRatings, der weltweit am schnellsten wachsende Service zur Messung der Internetnutzung, hat von der chinesischen Regierung die Genehmigung erhalten, Internetmarktforschung in China zu betreiben. Damit ist Nielsen//NetRatings der erste und einzige Service, der die offizielle Erlaubnis erhält, das Internetverhalten der Konsumenten zu messen.


      Chinesen die zweitgrößte Bevölkerungsgruppe des Internet

      Mandarin ist die meist gesprochene Sprache der Welt und das meist genutzte Modell des menschlichen Körpers stammt aus chinesischer Produktion. Nur im Internet tummeln sich immer noch mehr Amerikaner. Doch wie Nielsen//Netratings in einer neuen Studie ermittelt hat, befindet sich die Volksrepublik China mittlerweile immerhin schon auf Platz zwei unter den Ländern mit den meisten Internet - Nutzern.
      Die Statistiken zählten 56,6 Millionen Chinesen, die eine Internet Verbindung zu Hause haben. Die USA liegen mit 166 Millionen Netzbürgern weit vorn. Doch im Vergleich zur Gesamtbevölkerung machen die Internet-Haushalte einen verschwindend geringen Anteil aus: Nielsen//Netratings hat gerade mal fünf Prozent ermittelt und schwelgt schon in den daraus resultierenden Steigerungschancen. Aber selbst dieser Prozentsatz muss angezweifelt werden, da die Umfrage über das Telefon durchgeführt wurde und so ein Gerät beileibe nicht in jeder Hütte zu finden ist. Darüber hinaus ließen die Zähler die Bevölkerung armen Provinzen der inneren Mongolei, Xinjiang, Ningxia, Qinghai, Gansu, Guizhou und Tibet aus. Letzteres sieht die chinesische Zentralregierung als eine weitere Provinz an.




      Einer Studie von Global Reach zufolge sind 40.2 Prozent oder 228 Millionen Menschen (2003 Prognose: 270 Millionen) aktuell auf englischsprachigen Webseiten unterwegs. 339 Millionen Menschen oder 59.8 Prozent der Nutzer besuchen nicht-englischsprachige Webseiten, im Jahr 2003 soll diese Zahl auf 510 Millionen Menschen geradezu explodieren. Zu den nicht-englischsprachigen Webseiten gehören 192.3 Millionen Menschen, die europäische Sprachen sprechen, dies sind 33.9 Prozent der Gesamtnutzer. Im Jahr 2003 soll die Nutzungsintensität von europa-sprachigen Webseiten auf 259.3 Millionen Besucher ansteigen.

      Asien trägt zu 26.1 Prozent zum weltweiten Traffic bei. Die stärksten Internetnutzer in Asien sind China (9.8 Prozent) und Japan (9.2 Prozent). Geringe Nutzung des Internet ist in den arabischen Staaten (0.8 Prozent) zu finden.

      Die größte Zuwachsrate an Internetnutzern hat China, bislang sind 55.5 Millionen Menschen online, bis in einem Jahr soll sich die Zahl auf 125 Millionen mehr als verdoppeln.

      Aber auch in Europa erwartet man hohes Wachstum, besonders im Osten Europas. So soll sich die Zahl der Internetnutzer in Slowenien von 0.7 auf 1.5 Millionen verdoppeln, in Norwegen von 2.5 auf 5 Millionen Menschen, in Griechenland von 1.6 auf 3 und in Ungarn von 1.3 auf 3 Millionen Menschen.

      Die Daten von Global Reach wurden von dutzenden lokalen Quellen wie internationalen Marktforschungsunternehmen wie Nielsen NetRatings, IDC Research, der französischen MédiaMétrie oder Jupiter MMXI zusammengetragen.






      Zuletzt starke Wachstumstendenz

      Einer Studie von Nielsen-Netratings Global Internet Trends zufolge ist die Anzahl der Internetnutzer weltweit vom vierten Quartal 2001 auf das erste Quartal 2002 um 7 Prozent angewachsen. Die Zahl der Personen, die auf das Internet von zu Hause aus zugreifen, wuchs um 33.1 Millionen Personen auf 531.3 Millionen. Rund 34 Prozent dieser Gesamtnutzerzahl sei laut dem Marktforschungsinstitut in Kanada und den USA zu finden. 27 Prozent der Nutzer stammen aus Europa und aus Nahost, während Asien-Pazifik und Lateinamerika zu 21 bzw. 2 Prozent zu dieser Zahl beitragen.

      Die verbleibenden 16 Prozent werden im Report "dem Rest der Welt" zugeordnet.

      Das Versenden von eMails ist weiterhin die beliebteste Beschäftigung im Internet. In manchen Ländern wie Großbritannien, Australien und den Niederlanden ist die Nutzung von eMail Medien bei 90 Prozent, hieß es.





      China die neue Internet-Macht?

      Dabei wird das gesamte Potential Chinas erst dann offensichtlich, wenn man bedenkt, das diese 56,6 Millionen Internetnutzer gerade einmal einer Nutzungsquote von 5 Prozent entsprechen. Dies verdeutlicht auch Hugh Bloch, Managing Director Nielsen/NetRatings North Asia, indem er auf Penetrations-Raten von über 50 Prozent in Südkorea, Singapur oder Hong Kong verweist. Auch wenn diese Länder wesentlich stärker entwickelt sind, hält Bloch für China eine Internet-Quote von 25 Prozent in den nächsten drei bis vier Jahren für durchaus möglich. Dann würde China mit geschätzten 257 Millionen Internetnutzern die unangefochtene Spitzenposition im internationalen Vergleich einnehmen.


      Nix Wasa
      Avatar
      schrieb am 14.10.02 15:48:45
      Beitrag Nr. 31 ()
      Hi All News!!!!


      Übersetzt mit Sprachsoftware deswegen nicht so gut !!!

      Internationale Anleger-Unterstützung SOHU.com
      Montag Oktober 14, 8:15 morgens

      BEIJING, China, Okt. 14/PRNewswire-FirstCall/-- SOHU.COM Inc. (Nasdaq: SOHU Chinas führende Portal , verkündet daß an Oktober 11, 2002, SOHU und eine Gruppe von den aus dritter Ivestoren einen Blockerwerb von 6,7 Million Anteilen. Die SOHU Stammaktien erwarb Hong Kong Beida Jade Vogel Wissenschaft und Technologie Ltd. durchführte (Jade Vogel).

      Von den Gesamt 6,7 Million Anteilen verkaufte durch Jade Bird, kaufte SOHU 1,2 Million Anteile und drei institutionelle Anleger kauften die Abgleichung von 5,5 Million Anteilen. Unter den drei waren die folgenden Anstalten.

      -- Hermes Pension-Management Ltd., eine unabhängige Fonds-Geschäftsführung, die ungefähr USS59 Milliarde im Namen über 100 Klienten einschließlich der Pensionkapital investieren, Versicherungsgesellschaften, Regierung Wesen und Geldinstitute, sowie Nächstenliebe und Ausstattungen. Mit der Beendigung seines Erwerbes von 3 Million Anteilen von SOHU Stammaktien, hält Hermes ungefähr 8,4% von SOHUs hervorragenden Stammaktien.

      -- Martin Currie Investition-Management Ltd., eine von Schottland privat besessene Investitionverwaltungsgesellschaften, mit ungefähr USS9 Milliarde unter Management führend. Mit der Beendigung seines Erwerbes von 1,5 Million Anteilen von SOHU Stammaktien, hält Martin Currie ungefähr 4,2% der hervorragenden Stammaktien.


      "SOHU stellte eine ausgezeichnete Gelegenheit dar, ein attraktiv bewertetes auf Lager, einer gut-gehandhabten Firma starke Grundlagen und eine führende Wettbewerbsposition in vielversprechendstes Internet der Welt zu investieren mit und drahtloser Absatzmarkt für Konsumgüter," kommentierter Robert Clements, Direktor der auftauchenden Märkte Hermes Investition-Managements Ltd..
      "Martin, den Currie früh auf hat, demonstrierte sein Interesse, an, in China zu investieren und unser Erwerb SOHU der Stammaktienunterstreichen unsere feste Verpflichtung gegenüber einer tieferen und langfristigen Verpflichtung in diesem Markt,", sagte Willie Watt, Generaldirektor Martin Currie des Investition-Managements.

      SOHU kaufte seine 1,2 Million Anteile zu einem Preis pro Anteil von $1,65 für Gesamtbetrachtung von USS1.98 Million und zahlte eine Maklertätigkeitkommission von USS0.02 pro Anteil. Die 1,2 Million Anteile, die von SOHU gekauft werden, hören auf, hervorragend zu sein und werden von der Firma als Fiskusanteile gehalten.

      "wir entschieden, daß dieser Anteilrückkauf eine attraktive Investition für die Firma ist und unseren Aktionären eine positive Anzeige schickt," sagten Charles Zhang, CEO und Präsidenten von SOHU.
      Sichere Hafen-Aussage
      Diese Ansage enthält das Vorwärts-Schauen von von Aussagen, einschließlich unter anderem eine Aussage über die Erwartungen SOHUs betreffend sind zukünftige Rentabilität. Schauende Vorwärtsaussagen beziehen zugehörige Gefahren und Ungewißheiten mit ein. Wir warnen Sie, daß eine Anzahl von wichtigen Faktoren tatsächliche Resultate veranlassen könnte, sich von denen materiell zu unterscheiden, die in jeder möglicher Vorwärts-schauenden Aussage enthalten wurden. Mögliche Gefahren und Ungewißheiten umfassen, aber werden nicht auf, SOHUs historische und zukünftige Verluste, begrenzte funktionierende Geschichte, unsichere regelnde Landschaft in der Volksrepublik China, Fluktuationen vierteljährliches Betriebsergebnis und das Vertrauen der Firma auf in annoncierenden on-line-Verkäufen, in den Esubskriptionen (hauptsächlich kurze Nachrichtenübermittlung Dienstleistungen) und im Ehandel für einen bedeutenden Teil seiner Einkommen begrenzt. Die weiteren Informationen betreffend sind diesen und anderen Gefahren werden SOHUs im jährlichen Bericht über Form 10K für das 2001 steuerliche Jahr umfaßt, sein vierteljährlicher Bericht über Form 10Q für das mit beendete Viertel Juni 30, 2002 und in seinen anderen Archivierungen die Aktien und Austausch-Kommission.
      Über SOHU
      SOHU.com ist eins von erkanntem China und hergestellte Internet Marken und Indispensable zum täglichen Leben von Millionen Chinesen, die das Portal für E-mail verwenden, Schüler schlagen, kurze Nachrichtenübermittlung Dienstleistungen, Nachrichten, die Suche mit einer Keule und grasen und Einkauf. Abgesehen von ununterbrochener Produkt- und Service-Entwicklung konzentriert SOHU.com auch seine Bemühungen auf das Zur Verfügung stellen des Internets überall vorhanden, ob im Büro, zu Hause oder auf die Straße. SOHU.com, hergestellt vom Dr. Charles Zhang, einer von Internet-Pionieren Chinas, ist in seinem 6. Jahr des Betriebes.

      Quelle: SOHU.com


      Nix Wasa
      Avatar
      schrieb am 22.10.02 06:26:14
      Beitrag Nr. 32 ()
      Morgen All !!!


      Die Zahlen denke ich sind OK.


      Gewinn !!!


      Gewinn:112.000,-- USD
      Umsatz:7,50 Mio USD


      2,-- Mio USD Aktienrückkaus Program.

      Schätzung für das 4 Q 8,20 Mio USD.


      Starke SMS Zuwächse und 3,7 Mio für Werbung waren die Haupteinnahme Quellen.


      Schaun wir mal wie es heute weiter geht.


      Ich geh nochmal Schlafen.

      Gute Nacht Nix Wasa.
      Avatar
      schrieb am 22.10.02 06:34:01
      Beitrag Nr. 33 ()
      Hi Noch mal !!!

      Statistisch schaut das so aus 

      Wachstums Zahlen Sohu.com

      Firma......................Umsatz..................................Verlust..........User......Clicks..

      Sohu..10.1999..............0,4 Mill.................-4,0 Mill........1 Mill.....3 Mill
      Sohu..4.2000..............0,9 Mill.................-5,0 Mill........4 Mill....16 Mill +125 %
      Sohu..7.2000..............1,3 Mill.................-6,5 Mill........7 Mill....44 Mill + 44 %
      Sohu.10.2000.............1,6 Mill.................-4.3 Mill......12 Mill....60 Mill + 23 %
      Sohu.01.2001.............2,2 Mill.................-4,7 Mill......13 Mil.....80 Mill. + 38 %
      Sohu.04.2001............ 2,5 Mill.................- 4,3 Mill ....19 Mill...107 Mill. +13 %
      Sohu.07.2001.............2.9 Mill.................-3,65Mill.....25 Mill...127 Mill. +16 %
      Sohu.10.2001.............3,6 Mill..................-3,3 Mill.....33 Mill...133 Mill..+ 24 %
      Sohu.01.2002.............4,1 Mill...................-2,7 Mill....42 Mill ..................+13%
      Sohu.04.2002..............4,5 Mill.................- 2,2 Mill....52 Mil....................+10%
      Sohu.07.2002..............6,3 Mill.................-0,80 Mill..................................+40%
      Sohu.10.2002..............7,5 Mill.................+0,11 Mill..................................+19%



      Nix Wasa


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      Sina + Sohu.com WER WIRD DIE NR. 1 in CHINA TEIL 2 !!!