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    Die letzt Chance!!! Investment meines Lebens!!! - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 14.03.06 23:06:34 von
    neuester Beitrag 20.03.06 18:31:55 von
    Beiträge: 33
    ID: 1.047.374
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      Avatar
      schrieb am 14.03.06 23:06:34
      Beitrag Nr. 1 ()
      ich denke die letzte chance vor dem sturm!!!

      die geschichte:

      Vorstand ist einfach genial!!
      Der CEO von Neomedia war Ende der 80ziger Mitarbeiter bei IBM.
      Dann hat er sich mit einer genialen idee selbstständig gemacht.
      Er hat sich alle patente sichern lassen um die physical world ins internet zu bringen. d.h. über barcodes,heute rfid, voice uvm sich ins handy infos aus dem internet runterzuladen oder andere schöne dinge preisvergleiche , gewinnspiel, (coke fridge z.b.) und und und .
      er war einfachh genial da er bevor andere Leute darauf gekommen sind sich diese patente fürs handy gesichert hat.
      Also eine art suchmaschine aus der realen welt über das handy ins internet.
      einfach wahnsinn!!!
      wo andere nur die globigen große dicken handies sahen hat er schon das potential geahnt und arbeitet seit dem kräftig am turnaround.
      er war seiner zeit voraus. die handy techniken waren einfach noch nicht schnell genug entwickelt um die paperclick technologie neomedias nutzen zu können.
      Neomedia stand schon mal bei 15$. Dann platzte die dot.com Blase 2000 leider wurde neomedia unfreiwilliges Opfer diese Blase und viele sind aus panik auch aus Neomedia rausgegangen.
      Neomedias Mitarbeiterzahl sank auf Rekordtief von 14 Leuten Ende 2003 um die Kosten zu sparen mittlerweile haben wir laut CEO 165 Mitarbeiter wieder.
      Und die Zahl der offenen Plätze im moment liegt bei 10.
      Der CEO hat eine Vision und die wird er durchsetzen sonst hätte er schon längst aufgegeben und würde nicht seit 20 Jahren darum kämpfen.
      Er weiß er hat die Patente!!!
      Und jetzt beginnt erst die Zeit des Mobile Marketing und Neomedia bildet die super coompany des mobile marketing.
      12snap ist dabei mit mobot haben wir jetzt auch die patente und technik damit handy cameras sämtliche gegenstände visiuell erkennen und bei wunsch einem auf die seite bringen kann bei der die gegenstände zu kaufen sind die man fotografiert.
      Ich könnte soviel erzählen.
      Ich mach mir keinerlei sorgen wegen dem Kurs.
      Bei Neomedia brauchen wir noch ein wenig geduld dann aber..........boooooooooooooooooooooooooom
      Vielleicht hilft euch meine kleine ausarbeitung weiter und macht mich ein wenig glaubwürdiger wenn ich sage ich halte bis 100$

      die Patente:

      NeoMedia Technologies has a suite of eleven issued patents covering core concepts behind our techniques for linking the physical world to the electronic world. These patents cover various linkage methods including:
      Barcodes
      RF/ID
      Mag Stripe
      Voice
      Other machine readable and keyed entry identifiers
      The official NeoMedia patents can be viewed on the US Patent and Trademark Office Web site by using the following links: Number Title
      5,933,829 Automatic access of electronic information through secure machine-readable codes on printed documents
      5,978,773 System and method for using an ordinary article of commerce to access a remote computer
      6,108,656 Automatic access of electronic information through machine-readable codes on printed documents
      6,199,048 System and method for automatic access of a remote computer over a network
      6,430,554 Interactive system for investigating products on a network
      6,434,561 Method and system for accessing electronic resources via machine-readable data on intelligent documents
      6,542,933 System and method of using machine-readable or human-readable linkage codes for accessing networked data resources
      6,651,053 Interactive system for investigating products on a network
      6,675,165 Method for linking a billboard or signage to information on a global computer network through manual information input or a global positioning system
      6,766,363 System and method of linking items in audio, visual, and printed media to related information stored on an electronic network using a mobile device
      6,865,608 Method and system for simplified access to internet content on a wireless device
      6,993,573 Automatic access of internet content with a camera-enabled cell phone

      die wichtigkeit der patente:

      http://http://www.eff.org/patent/wanted/


      :cool::cool::cool::cool:
      mehr sag ich nicht es ist die storry meines Lebens.
      Bildet eure eigene Meinung hierzu.
      Avatar
      schrieb am 14.03.06 23:20:38
      Beitrag Nr. 2 ()
      Gute nacht :O
      Avatar
      schrieb am 14.03.06 23:21:21
      Beitrag Nr. 3 ()
      Gute Nacht :O
      Avatar
      schrieb am 15.03.06 01:02:22
      Beitrag Nr. 4 ()
      Aktienbraut,

      ich glaube nicht so ganz an die Geschichte. Welcher Handy-Nutzer akzeptiert schon gerne ausgiebige Werbung auf seinem Handy Display wenn er das www nutzen will. Abgesehen davon sind die Nutzungsraten des Internets immer noch bescheiden weil die Kosten einfach viel zu hoch sind. Irgendwas stimmt doch an der ganzen Story nicht. Wer hat gute Argumente?

      Gruss
      Avatar
      schrieb am 15.03.06 08:09:32
      Beitrag Nr. 5 ()
      ich sag mal soviel.
      Schau dir allein die Kampganen von Mc donald an mit 12 snap (gehört jetzt neomedia 4 facher goldener löwe gewinner in cannes für mobile marketing)
      so viele leute schicken die codes die auf den cola bechern sind um an gewinnspielen teilzuhaben.
      Stell dir vor du musst nicht erst eine sms eingeben und eine lange nummer eintragen sondern machst einen click auf einen code mit der camera deines handys und schon machst du am gewinnspiel mit oder bekommst ein klingelton gratis und und und.
      Das ist nur das einfachste beispiel .
      oder du clickst auf ein CD cover und schwups hast du das lied auf deinem mp3 player im handy.
      oder du klickst auf ein kinoplakat und schwups kannst du dir karten vorbestellen.
      Es gibt unendlich viele nöglichkeiten mit paperclick.
      Es wird die suchmaschine für handies.
      Das Gerücht ist ja das Microsoft mit neomedia zusammen google bekämpfen will.
      Neomedia hat alle patente als suchmaschine auf dem handy.
      (link the physical world to the internet)
      )dont surf the internet surf the real world!!!)
      Google kann dann einpacken.
      PC `s sind bald out!!!
      Handys , PDA, tablet PC`s laufen dem PC den Rang ab.
      Und Neomedia wird zur supercompany des mobile marketings.
      Viele Grüße AB
      :cool::cool::cool::cool:

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      Avatar
      schrieb am 15.03.06 08:10:49
      Beitrag Nr. 6 ()
      im moment werden die letzten rausgeschüttelt.
      Das ist das letzte mal billig reinzukommen.
      Avatar
      schrieb am 15.03.06 08:21:48
      Beitrag Nr. 7 ()
      [posting]20.687.700 von Aktienbraut am 15.03.06 08:10:49[/posting]Kann es sein, dass Dir der Arsch auf Grundeis geht? Heute könnten wichtige Widerstandlinien nach unten durchbrochen werden. Sollte das passieren, würde das "beste Invest Deines Lebens" wohl ganz schön abschmieren! Ist Dir natürlich alles selbst bekannt!
      Avatar
      schrieb am 15.03.06 08:28:16
      Beitrag Nr. 8 ()
      bei mir geht alles nur nicht der arsch auf grundeis und komm mir nicht mit so einem Müll .
      Ich bin seit 3 Jahren in der aktie drin, kannst in allen neomedia threads nachlesen.
      bin seit 0,07 euro an board dieser traumaktie.
      Denk was du willst .
      Ich weiß soviel über die aktie und das geschäft neomedias!!
      ich hab ein ruhiges Kissen.
      Es gab Zeiten da hab ich gezittert aber die sind vorbei.
      Wir haben innerhalb einer Woche 6 Firmen aufgekauft darunter 12 snap, Gavitec AG, mobot, Sponge mobile...
      Der Ceo hat gesagt dass er keinerlei geldprobleme hat und in nächster Zeit sein Unternehmen weiter erweitern wird.
      Er will die mobile marketing supercompany seit sehr langer Zeit und jetzt bildet sie sich gerade!!!
      Ich will nur anderen Leuten die Chance geben darauf aufmerksam zu werden.
      Jeder was das restrisiken bleiben.
      Für mich sind die durch dne kauf von 12 snap getilgt worden.
      Es ist meiner Meinung nach nur eine frage der Zeit bis wir explodieren werden.
      Grüße AB
      Avatar
      schrieb am 15.03.06 08:29:20
      Beitrag Nr. 9 ()
      und das mit dem abrutschen kannst du vergessen!!!
      0,34$ ist ein fetter suport und der kann nur mit sehr schlechten nachrichten durchbrochen werden.
      Aber es sind halt nur gute nachrichten auf dem Weg.
      :cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool:
      Avatar
      schrieb am 15.03.06 08:34:56
      Beitrag Nr. 10 ()
      nur so zum nachlesen dass ich keinen müll erzähle!!!

      :cool: :cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool:

      NeoMedia Closes ´Whirlwind Week of Acquisitions´ With Interview by Tobin Smith on National BizRadio 1320


      NeoMedia Technologies, Inc. (OTCBB:NEOM), an innovator in wireless services and patented technologies that provide automatic links to content on the Mobile Internet, finished its two-week acquisition spree in the U.S. and Europe late last week by having Charles W. Fritz, its chairman and founder, interviewed by Tobin Smith on an international broadcast on BizRadio1320.com.

      The interview (http://www.paperclick.com/audio/BizRadio.mp3) aired Thursday, February 23rd, on www.BizRadio1320.com, completing what Mr. Fritz called "a whirlwind week of acquisitions" in Europe, with NeoMedia announcing and/or closing acquisitions almost daily.

      NeoMedia´s acquisitions discussed on the radio interview were:

      -- 12snap AG, a Munich-based award-winning leader in marketing and entertainment applications and programs via cell phones, for $22 million in cash and shares;

      -- Gavitec AG - mobile digit, a German provider of mobile technology and marketing solutions, for $7.2 million in cash and NeoMedia shares;

      -- Sponge, a London-based leader in developing and implementing mobile applications and delivering content to U.K. and international customers, for $17.4 million, including $6 million in cash and the remainder in NeoMedia shares.

      Also discussed on-air were NeoMedia´s two moves of the previous week - completing the acquisition of Mobot(R), Inc., of Lexington, Mass., a pioneer in mobile visual recognition technology, and signing an LOI to acquire HipCricket, Inc. of Essex., Conn., a provider of custom mobile marketing solutions to broadcasters and brand marketers.

      ´The Start of a Worldwide Industry´

      "I´ve been an investor and a believer in NeoMedia for quite some time," Mr. Smith told listeners. "Their patented technology should be a driving force in mobile marketing. It´s not every day that you can get in on the start of a worldwide industry."

      Mr. Smith is a contributing market analyst for FOX(R) News Channel, and a regular panelist on Bulls & Bears, FNC´s weekly investment program. He is the author of ChangeWave Investing, a New York Times(R) best-seller, and is the founder and chief investment strategist for ChangeWave Research, a division of Phillips Investment Resources, the world´s largest consumer investment advisory publisher.

      Strongest-ever Presence and Capabilities

      "Today, NeoMedia has its strongest-ever global presence and the diverse capabilities that we believe are needed to attain leadership in the mobile marketing industry," said Charles T. Jensen, the company´s president and CEO.

      "With our PaperClick(R) technology platform, our portfolio of patents, and now with these four mobile marketing innovators under the NeoMedia umbrella - and another to be part of our family shortly - we are becoming a driving force in the global mobile marketing

      industry," he said.

      About NeoMedia Technologies, Inc.

      NeoMedia Technologies, Inc. (www.neom.com), is a developer and international marketer of software and patented technologies, including the PaperClick (www.PaperClick.com) platform, PaperClick for Camera Phones(TM) and the PaperClick Mobile GoWindow(TM) and CodeWindow(TM), which provide One Click to Content(TM) connectivity for products, print and physical objects to link directly to specific desired content on the Mobile Internet. Its recent acquisitions include 12snap AG (www.12snap.com), a Munich-based award-winning leader in marketing and entertainment applications, Gavitec AG - mobile digit (www.gavitec.com), a German provider of mobile technology and marketing solutions, Sponge (www.spongegroup.com), a London-based leader in developing and implementing mobile applications and content delivery, and Mobot(R), Inc. (www.Mobot.com), of Lexington, Mass., a pioneer in mobile visual recognition technology. NeoMedia also offers a variety of mobile enterprise solutions, including expertise in homeland security and e-authentication applications, and its Systems Integration Group specializes in providing expert-based IT consulting, hardware, and software solutions.

      This press release contains forward-looking statements within the meaning of section 27A of the Securities Act of 1933 and Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934. With the exception of historical information contained herein, the matters discussed in this press release involve risk and uncertainties. Actual results could differ materially from those expressed in any forward-looking statement.

      PaperClick is a registered trademark, and PaperClick For Camera Phones, PaperClick Mobile G-Window, CodeWindow and One Click to Content are trademarks of NeoMedia Technologies, Inc. Other trademarks are properties of their respective owners.



      Autor: © Business Wire , 14:00 27.02.06
      Avatar
      schrieb am 15.03.06 08:35:54
      Beitrag Nr. 11 ()
      [posting]20.687.843 von Aktienbraut am 15.03.06 08:28:16[/posting]Hörst sich alles sehr gut an! Frage ist nur, warum fällt der Kurs?
      Avatar
      schrieb am 15.03.06 08:40:45
      Beitrag Nr. 12 ()
      Meiner Meinung nach wollen die noch Leute rausdrücken vor dem nächsten Anstieg.
      Wie bisher vor jedem steilen Anstieg von Neomedia.
      Aber ein Verkaufsdruck ist nicht da!!!
      Es erwarten uns heiße Wochen!!!
      Neomedia war erst jetzt auf der Cebit von Gavitec vertreten.
      ein Merger wird bis nächste Woche geschlossen werden.
      viele Präsentation stehen an von 12 snap die neue Kampagne mit paperclick zur WM starten wollen.
      Die WM sehe ich als startschuß um eine neue TEchnologie weltweit zu verbreiten-!!!
      dann anfang april CTIA in USA (ähnlich Cebit).
      UND UND UND
      Es ist einfach eine Hammeraktie.
      Und ich bin mehr als überzeugt von ihr.
      leider kann ich auch hier nichts garantieren.
      Grüße AB
      Avatar
      schrieb am 15.03.06 08:44:49
      Beitrag Nr. 13 ()
      [posting]20.687.965 von Aktienbraut am 15.03.06 08:40:45[/posting]Zugegebenermaßen habe mich die Firmenkäufe sowie die Kooperatin mit DuPont aufhorchen lassen. Werde es mir bis morgen überlegen!
      Avatar
      schrieb am 15.03.06 08:52:43
      Beitrag Nr. 14 ()
      eins musst du noch wissen .
      Dupont hat nichts mit der Paperclick technologie zu tun.
      Sondern mit micro pair repair. (das geldbringende Pferd neomedias) bis Paperclick los geht!!!
      Avatar
      schrieb am 15.03.06 08:55:55
      Beitrag Nr. 15 ()
      [posting]20.688.130 von Aktienbraut am 15.03.06 08:52:43[/posting]Weiß ich Bescheid, danke!
      Avatar
      schrieb am 15.03.06 09:13:01
      Beitrag Nr. 16 ()
      [posting]20.688.130 von Aktienbraut am 15.03.06 08:52:43[/posting]Beobacht NEOM auch schon eine geraume Zeit und bin auch zu der Überzeugung gelangt, dass hier was Großes am entstehen ist.
      Frage: da du dich so gut mit neom auskennst, wie ist das mit dem Shelron Agreement?
      Avatar
      schrieb am 15.03.06 10:27:36
      Beitrag Nr. 17 ()
      NEOM

      NEOMEDIA TECHNOLOGY :look:

      Our system posted a WAIT today. The previous SELL recommendation was issued on 03.07.2006 (7) days ago, when the stock price was 0.4000. Since then NEOM has fallen -13.00% .



      Our WAIT tag says all that is to say. Stay at cash or check the other stocks while waiting the next signal. Do not bother with buying or short selling this stock as long as the WAIT tag stays
      Avatar
      schrieb am 15.03.06 18:03:53
      Beitrag Nr. 18 ()
      @micha.
      Sorry das ich jetzt erst maile, war den ganzen tag unterwegs.
      Shelron gehört zu Neomedia so viel ich weiß!!!
      kannst dir ja mal activeshopper anschauen.
      GRüße AB
      Avatar
      schrieb am 15.03.06 18:34:01
      Beitrag Nr. 19 ()
      Nein gehört nicht dazu hat lizensen erworben mehr nicht...
      Avatar
      schrieb am 15.03.06 22:23:03
      Beitrag Nr. 20 ()
      Die Frage und damit das Risiko hier ist: Setzt sich diese Technologie durch und wie will die Firma dann daran verdienen?? Mit Lizenzen pro Handy? Wie groß ist das Ertragspotential? Die Firma hat im letzten Jahr soweit ich mich erinnere gut 2 Mio Umsatz gemacht und ist heute abend mit einer Mcap von 157,5 Mio. bewertet. Durch die Zukäufe, also Ausagbe neuer Aktien, wird sie noch einmal teurer. Es wird hier schon einiges an Zukunft vorweggenommen. Aber welches Kuspotential bietet diese Aktie tatsächlich wenn sich die Technologie durchsetzt? Vielleicht kann einer mal eine fundierte Umsatzprognose hier reinstellen. Ich weiss es ist schwer.
      Avatar
      schrieb am 16.03.06 10:43:15
      Beitrag Nr. 21 ()
      das kurspotential ist unglaublich groß.
      Stell dir vor wenn paperclick zur suchmaschine auf dem handy wird.
      Jeder click wird dann Geld rein bringen.
      die Market Cap kannst du vergessen.
      Wenn sich paperclick durchsetzt haben wir so ein enormes potential das wir schnell bei einer market cap von 1 milliarde sind.
      Wenn sich paperclick durchsetzt will der Ceo von Neomedia so schnell es geht an die Nasdaq zurück und und und...
      :cool::cool::cool:
      Avatar
      schrieb am 16.03.06 12:32:02
      Beitrag Nr. 22 ()
      aktienbraut, marketcap. kannst du vergessen ?
      nanu.
      so einfach ist das nicht.
      NEOM hat firmen zugekauft. auf pump. pump der aktionaeren.
      bezahlt mit aktien also.
      wenn nicht schnell richtig fette umsaetze gemacht werden, hat man eine variante von convertible warrants mit sinkende kurs. da kann man grubelnd beispiele wie gzfx anschauen fuer aehnliche szenarien.
      das erfolg von paper click wird also, meine bescheidene meinung nach, schon als sehr hohe hypothek auf der zukunft bezahlt.

      andere frage...wie gross ist die verwaesserung eigentlich wegen die letzte 3 uebernahmen ? so pi mal daum

      danke und good luck
      Avatar
      schrieb am 16.03.06 13:33:02
      Beitrag Nr. 23 ()
      keiner weiß das so richtig.
      Der Ceo sagt Neomedia habe genügend geld und man bräuchte siche keine Sorgen machen.
      Cornell habe neomedia 100 Mio als finazierung zugesagt gehabt.
      Laut ceo von Neomedia hat er diese 100 Mio bisher nicht angerührt.
      Cornell verkauft seit 9 Februar seine 20 Mio shares.
      Im moment sind noch 1,6 Mio übrig.
      Dies ist im moment dwer größte pps drücker.
      Wenn wir cornell endlich los haben dann booooooom.
      Aber bitte komm mir nicht mit solchen vergleichen wie gzfx daher .
      das ist eine klitsche!!!
      2 Miliarden shares, zudem dvd verkaufen im internet (sehr aussichtsreich :-)))))) )
      Das kannst du mit Neomedia nicht im geringsten vergleichen.
      Außerdem würde sich ein so renomiertes Unternehmen wie 12 snap garantiert nicht so billig einkaufen lassen wenn die nicht wüßten dass die shares von neomedia bald regelrecht explodieren würden.
      Neomedia hat irgendwas ganz großes schon in der Hand was noch nicht öffentlich ist.
      Anders lassen sich die aussagen des CEO`s, nimmt man die letzten Zahlen, nicht erklären.
      Neomedia ist der Hammer glaubt es oder glaubt es nicht.
      Wie kostlany gesagt hat: was ist schlimmer? auf ein pferd setzen von dem man hunderprozentig überzeugt ist das es gewinnt und einen verlust in kauf nehmen oder sein Pferd gewinnen zu sehen und man wußte es!!!
      Avatar
      schrieb am 16.03.06 13:51:23
      Beitrag Nr. 24 ()
      und wenn du jetzt fragen solltest warum cornell ausstegien will hier gleich die antwort:

      Cornell ist ein reines Finanzierungsunternehmen ohne langfristige interessen.
      Die haben schnell über 100% Gewinn mit Neomedia gemacht und gehen jetzt wieder raus.
      Ich bin so froh das die ihre shares auf den Markt schmeißen.
      Grüße AB
      :cool::cool::cool::cool:
      Avatar
      schrieb am 16.03.06 17:59:57
      Beitrag Nr. 25 ()
      Aktienbraut,

      "Anders lassen sich die aussagen des CEO`s, nimmt man die letzten Zahlen, nicht erklären."

      Welche Aussagen hat der CEO gemacht in Bezug auf Zahlen??
      Avatar
      schrieb am 16.03.06 18:17:11
      Beitrag Nr. 26 ()
      les dirs meinen satz noch mal durch ;-)
      woher soll der soviel geld haben wie er sagt.
      Die letzten Zahlen bestätigen das nicht.
      Das meine ich mit dem Satz.
      Der hat bestimmt schon nen partner in der Hinterhand.
      :cool::cool::cool::cool::cool:
      Avatar
      schrieb am 16.03.06 18:47:24
      Beitrag Nr. 27 ()
      Hallo Fangemeinde von Neomedia!

      2 Miliionen Umsatz wie unten beschrieben sind nun wirklich nicht gerade viel?

      Ist dieses denn überhaupt so richtig?????

      Sehe zwar auch ein gewaltiges Potenzial,- aber etwas grübeln
      schadet vermutlich auch nicht.....

      Mit den Patenten und Paperclick etc. sollte doch eigentlich mehr Umsatz erzielt worden sein?

      ist die sache mit Paperclick in den USA noch nicht so richtig angenommen worden,- oder soll dieses noch an den Markt (Weltweit) gebracht werden,-

      Suchmaschiene fürs Handy? :D
      --------------------------------------------------------------
      Wieviel Umsatz wird denn mit dieser Lackgeschichte denn eingefahren?


      go NEOMEDIA
      Avatar
      schrieb am 16.03.06 19:11:58
      Beitrag Nr. 28 ()
      Aktienbraut,

      es ist oben nichts zu lesen von einer Aussage des CEO er habe viel Geld. Was genau meinst du?? Die Übernahmen können es nicht sein. Die hat er durch die weitere Ausgabe von Aktien finanziert, soweit bekannt. Wo und wann sagt er dass er auf Bargeld sitzt?
      Avatar
      schrieb am 16.03.06 19:57:11
      Beitrag Nr. 29 ()
      les dir das durch und du weißt einiges mehr über neomedia!!!
      unten steht auch das die 100 Mio von Cornell nicht angerührt worden sind.
      Die müssen kohle haben sonst können sie sich so eine einkaufstour nicht leisten.
      Grüße AB

      Sunday, March 12, 2006 | Updated 1:51 a.m.

      NeoMedia buys companies in plan to grow 5 deals made by the company based in Fort Myers have positioned it to lead in mobile communications, say executives with the company.

      By Riddhi Trivedi-St. Clair (Contact)

      http://www.naplesnews.com/news/2006/mar/08/neomedia_buys_com…

      Wednesday, March 8, 2006

      Top executives of locally based NeoMedia Technologies Inc. have been doing a lot of traveling. They also have been doing a lot of shopping.

      First to Boston, where they acquired Mobot, then to London to buy Sponge and then to Munich to close on 12snap.

      The spree didn’t end there. After 12snap, they bought Gavitec and signed an agreement to acquire HipCricket.

      With a total price tag of $51.1 million — in cash and shares — it was no everyday spree. But while most consumers may not have heard of most of these companies, the acquisitions have positioned Fort Myers-based NeoMedia to be an industry leader in the mobile communications industry.

      The acquisitions were the results of months of work, a decision to pursue an aggressive growth strategy and the company’s return from a downturn created by the dotcom bust, CEO Charles Jensen said.

      “This is an exploding industry. It is an industry that is beginning to grow and the time to consolidate is now,” Jensen said. “So we picked the best and the brightest, put their names on the board and went fishing.”

      The buyouts were anything but sudden. It took 10 months of careful planning and strategizing, said Martin Copus, chief operating officer and chief executive for NeoMedia in London.

      The idea was to position the company to launch its proprietary product, PaperClick, into the market.

      “The technology behind PaperClick is as simple as using a remote control, except it’s the remote control to the real world,” Copus said. “PaperClick does the same thing as the Internet on your home computer or your laptop, but with the advantage of mobility.”

      PaperClick has three primary applications. The first is to be able to access any Web site on the mobile Internet by keying in a “smart code” from any enabled machine or product. The second is a Go Window or GW — a search-engine type window. The consumer can put in a keyword that has been registered in a keyword registry and access any Web site, Copus explained.

      The third is CW, or Code Window, through which the digits from a bar code take the user to a specific Web site.

      “It has the power to ‘turn on’ every brand name or slogan, and even bar code, in the world,” Copus said. “The way the whole world of where mobile telephone is going is toward data. And data is media available through your mobile phone. PaperClick makes accessing this data — and utilizing it — that much easier.”

      What makes this the right time is the numbers, said Alex Meisl, chief executive of Sponge, one of the companies acquired by NeoMedia. Sponge develops mobile services for brands, media groups and carriers for mass market campaigns.

      It has developed a platform with a suite of tools that allows a wide range of mobile services, such as votes, sweepstakes, subscription services, games and auctions, for companies like Coca-Cola, Frito Lay, Audi, Hyundai and Vodafone.

      The European market is about 18 months ahead of the U.S. market in the use of mobile technology, Meisl said, and a recent survey in the United Kingdom shows that about 25 percent of the population there never switch off their cell phones.

      The uses of cell phones are getting more varied and prevalent. About 14 percent of the population in UK admitted to answering their phones while having sex. When it comes to breaking off a relationship, the survey said 34 percent of men under 21 and 23 percent of women under 21 chose to do it via text messaging.

      “The volumes of text being sent on cell phones today are really quite incredible,” Meisl said.

      About 53 percent of adults today use their cell phones for some kind of promotion, he said.

      The stream of acquisitions has allowed NeoMedia to gain a much better geographic reach and access to a much wider portfolio of products and technology, Meisl said.

      “This might sound arrogant, but what they have done is brought together the best players in the mobile marketing space,” he said. “And they have done it in a way that gives them a very wide audience with almost no overlap between the different markets.”

      It was time for the company to make a comeback from the drastic cutbacks following the dotcom boom and bust, Jensen said.

      In the mid-90s, NeoMedia went public in order to be able to grow. When the crash occurred, Jensen said, the company had been filing lots of patents, had just created PaperClick and wasn’t yet turning a profit.

      “We were still investing heavily in the market and in the software,” he said.

      They had to cut costs. The company went from a 150-strong staff of employees worldwide to 13 people. Revenues slumped from as high as $25 million at one point to $9.39 million in 2002 and continued sliding for the next two years. The company’s turnover in 2003 was $2.4 million and only $1.7 million in 2004.

      Last year’s earnings haven’t yet been released, but the company is firmly on the return path now, Jensen said.

      With the recent acquisitions, the work force is back up to 165 people in more than a dozen cities including London, Milan, Dusseldorf, Vienna, Stockholm, China and Munich, in addition to several U.S. locations.

      The company also has new lines of credit through Cornell Capital and is using equity financing to pay for the acquisition.

      “We are in great shape. We have a $100 million line of credit that we haven’t even tapped yet,” Jensen said.

      The PaperClick platform isn’t the only one where the company is making progress. The company’s other arm is the micro paint business. The company has developed and is marketing specialty paint for interior and exterior refinishing in automobiles.

      Late last week it announced a 10-year contract with Automart, a Beijing-based joint venture that specializes in automobile sales, financing, insurance and repair.

      In the last three months NeoMedia’s orders in China have grown to more than $1 million. And with the automotive market in China expected to be the largest in the world within two decades, according to a 2005 Tuck School of Business at Dartmouth survey, the company is positioning itself to be a leader in the automotive “after-market” segment.

      The exclusive 10-year agreement will give Automart sole distributorship of NeoMedia products in China, Hong Kong and Taiwan. NeoMedia will also supply 70 percent of non-specialty paint sales at all Automart facilities.

      With all the pieces of the puzzle in place, for the coming year the push is going to be on launching PaperClick into the marketplace on both sides of the Atlantic, Copus said.

      The company isn’t letting any details out yet, but the mood is one of barely suppressed excitement.

      “We are looking for partners that will help educate the market and adopt the technology themselves as part of their own marketing,” Copus said. “I have spent 15 years in the mobile marketing industry, and the launch of PaperClick is a challenge I haven’t encountered in my career.

      “What I hope happens is adoption across a range of different groups and demographics.”
      Avatar
      schrieb am 16.03.06 21:28:43
      Beitrag Nr. 30 ()
      Aktiebraut,

      im Text steht es. Die Übernahmen wurden fast ausschließlich mit Aktien finanziert. Über viel Geld verfügt die Company wahrscheinlich nicht da man immer noch hohe Verluste schreibt. Woher auch. Höchstens aus der Ausgabe von Aktien. Es ist hier alles eine Frage ob sich PaperClick durchsetzt. Aber selbst dann habe ich noch keine Info gefunden in welchem Rahmen man gedenkt an der Technologie zu verdienen. Es gibt für mich interessantere Aktien die mehr Potential haben bei geringerem Risiko als Neomedia. Die Aktie hat einfach schon zuviel (noch unsichere) Zukunft eingepreist. Wünsche trotzdem allen Investierten Glück mit dieser Company.

      Gruss
      Avatar
      schrieb am 16.03.06 21:39:29
      Beitrag Nr. 31 ()
      deine meinung.
      Schau mal wieder rein in 1 Jahr.
      Grüße AB
      :cool::cool::cool::cool:
      Avatar
      schrieb am 20.03.06 18:21:02
      Beitrag Nr. 32 ()

      hallochen,

      also ich glaube, dass die Aktienbraut richtig liegt.
      ich bewundere das, wenn jemandm gegen alle
      widerstände, zu seiner meinung steht und diese
      so verteidigt. gerade jetzt, wo viele wenig po-
      tenzial sehen, hat uns AB aufgezeigt, was uns
      hier bevorstehen könnte!!

      leider haben hier alle user bei der interessanten
      diskussion, einen entscheidenen punkt vergessen.



      ist euch nicht klar, was es bedeutet, wenn irgendeine
      andere firma, die patente/rechte von neomedia in an-
      spruch nimmt? die müssen bezahlen ohne ende und
      zwar für alle zukunft! die einahmen daraus sind noch
      gar nicht berücksichtigt. jede firma, die in diesem
      wachstumsbereich tätig werden will, muss an neomedia
      gebühren abdrücken und das nicht zu knapp. und wer
      jetzt weiter überlegt, dem sollte schnell klar werden,
      dass neomedia eine große chance bedeuten könnte.....
      ob ihr dabei seid oder nicht, ist mir wurscht, ich
      bin es in jedem falle.





      Grüssels
      Tippgeber1;)
      Avatar
      schrieb am 20.03.06 18:31:55
      Beitrag Nr. 33 ()
      [posting]20.873.324 von Tippgeber1 am 20.03.06 18:21:02[/posting]Schon mal daran gedacht, dass Neomedia auch Opfer einer Übernehme werden könnte? Bevor ich ohne Ende bezahle, kaufe ich einfach den Laden! Das Geld dafür, nehmen manche Firmen aus der Portokasse. So oder so, die Aktie ist interessant!


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