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    GEELY AUTOMOBILE - jetzt hat es einer bemerkt (Seite 1764)

    eröffnet am 08.04.11 20:35:22 von
    neuester Beitrag 08.05.24 16:54:22 von
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      schrieb am 07.03.13 08:09:02
      Beitrag Nr. 7.127 ()
      Ein interessanter Bericht der zeigt das wir den richtigen Weg gehen ;)

      China's Auto Industry Eyes Subsidies For Electric, Hybrid Cars

      Beijing’s noxious smog is a reminder of why China needs to step up investments in clean energy. This includes promoting electric and hybrid cars as an alternative to gas-guzzling cars idling on clogged city roads. Yet for all the subsidies lavished on automakers in this carbon-free niche, none have made any serious headway. The much-praised Toyota Prius is supposedly sold in China, but I’ve never spotted one on the road in Beijing. As for BYD, the domestic battery maker turned automaker, its electric cars have yet to find a market outside of public procurement in its home base of Shenzhen. It suffered a bout of terrible publicity last year when a battery-powered e6 taxi caught fire in a collision. Relatives of the dead driver later sued the company, which claimed that the car wasn’t at fault.

      China’s government set a target last year of producing 500,000 alternative-energy cars by 2015. Bloomberg New Energy Finance reports that 12,791 electric and hybrids shipped in 2012. That’s a fraction of the 14.6 million passenger cars sold last year in the world’s largest auto market. If at first you don’t succeed, try try again. Automobile industry officials are currently seeking to expand the subsidy program for electric cars to 25 cities, up from five cities in a three-year program that expired last year and kicked in nearly $10,000 per car sold. And Li Shufu, chairman of Zhejiang Geely told reporters Wednesday at a legislative session that electric-car subsidies should be expanded to fuel-efficient cars, including hybrids. Li, whose net wealth we estimate at $2.2 billion, runs a car company that is addicted to subsidies from local governments: some 65% of net profits can be traced to cheap land and guaranteed government sales. So it’s not surprising that his solution to China’s idling electric car dream is more handouts to companies like his.

      To be fair, Li raises a valid point about promoting cars that use less fuel, even if they don’t run exclusively on battery charges. China – and other car-loving countries – would love to jump ahead to that stage, but hybrids are better than nothing. Even better would be higher fuel standards for conventional cars. Beijing and other cities have raised standards, but the vast majority of cars aren’t covered. The chairman of China’s National Development and Reform Commission, which regulates fuel prices, hinted this week that it may adjust prices so that refiners can pass on the cost of upgrades, a key sticking point. Right now, market prices may be higher than retail prices, providing a subsidy to consumer that passes on losses to refiners.

      http://www.forbes.com/sites/simonmontlake/2013/03/06/chinas-…
      Avatar
      schrieb am 07.03.13 07:40:20
      Beitrag Nr. 7.126 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 44.223.295 von Fire72 am 06.03.13 23:23:43Allerdings könnte auch Qoros damit ein Marktöffner für chinesische Autos sein.
      D.h. die Vorurteile und Ablehnungen gegen chinesische Autos aufweichen.
      Sollte qualitativ noch ein großer Unterschied sein, wird Li nichts anderes übrig bleiben, sich ein grosses Stück des fetten Kuchens schnellstens mit Volvos Hilfe zu reservieren.
      Erfahrungsgemäß zieht eine erfolgreiche Firma rasch Konkurrenten an, die auch einen Teil des Gewinns haben wollen. Li hat ja alle Werkzeuge, die dafür nötig sind. Er muß nur aufs Gas drücken.
      Avatar
      schrieb am 06.03.13 23:23:43
      Beitrag Nr. 7.125 ()
      Ich mag es nur schwer eingestehen, aber ich befürchte, dass der QOROS 3 mit seinem Markteintritt bei Geely & Co. im EC7/EC8-Segment ganz schön wildern wird, da der bolkottierte Preis zwischen 90.000 - 110.000 Yuan ein ziemlicher Kampfpreis ist. Gefühlt glaube ich, dass der QOROS 3 dem EC7 und EC8 zudem qualitativ z. Z. weit überlegen ist...ansonsten hätten sie ihn auch nicht in Genf ausgestellt ;) ....

      "Qoros 3 Sedan debuts on the Geneva Motor Show

      Published on March 6, 2013 by W.E. Ning

      The Qoros 3 Sedan has been launched on the Geneva Motor Show, alongside the the Qoros 3 Estate Concept and the Qoros 3 Cross Hybrid Concept. The Qoros 3 sedan will be launched on the Chinese car market in the second half of this year, priced from 90.000 to 110.000 yuan.

      Launch in Europe is planned for late 2013 but Qoros didn’t say for which countries, they did however say the price will range from 12.000 to 14.000 euro. Qoros is a brand of Chery-Quantum, a joint venture between Chery Auto of China and Quantum LLC of Israel.

      Two engines: a 1.6 with 126hp and 155nm, and a 1.6 turbo with 156hp and 220nm, both mated to a six-speed manual or a 6-speed DCT. Qoros is also working on a three-cylinder 1.2 turbo with 130hp but that engine will be launched later. All three engines are based on existing Chery power plants. Size: 4615/1839/1445mm, wheelbase is 2690mm.

      Infotainment system based around a large touch screen, with connectivity for iPod and other fancy phones. Flat-bottomed steering wheel is very sporty. Hand brake close to driver’s leg for hardcore rallying in town.

      By far the best design from any Chinese automaker so far, and a brand that can seriously threaten the Europeans on their own land. May there be battle! More on the other Qoros cars soon
      .

      http://www.carnewschina.com/2013/03/06/qoros-3-sedan-debuts-…

      Via: Sohu, various."
      1 Antwort?Die Baumansicht ist in diesem Thread nicht möglich.
      Avatar
      schrieb am 06.03.13 19:11:17
      Beitrag Nr. 7.124 ()
      Volvo baut keine reinen Elektroautos sondern setzt voll auf Hybrid ;) BYD sucks!

      Volvo ausschließt "schrulligen" Elektroautos

      . Keine eigenständige elektrische Volvos
      . Bestehende Modelle werden elektrifiziert werden
      . Drei-Zylinder-Benzine und Diesel durch

      Latest News

      Hyundai und Kia zu stoppen konkurrierenden
      GM Europe zu profitieren, indem 2016 machen
      Vierzylinder-Hybrid für Lexus GS aufgeworfen
      Audi A3 Sortiment erweitert
      Volvo wird nie stand-alone Elektroautos wie der Nissan Leaf , hat Forschungs-und Entwicklungschef Peter Mertens enthüllt.

      "Kunden wollen nicht schrulligen Elektrofahrzeugen, sagte er zu What Car?. "Unsere Elektrofahrzeugen in bestehende Modelle sein."

      Volvo Elektrifizierung hat vor kurzem mit dem V60 begonnen Plug-in-Hybrid-Modell und diese Technologie wird in Zukunft Modelle erscheinen, darunter die nächste Generation XC90 SUV, die zum Verkauf im Jahr 2014 gehen wird.

      Mertens gab auch, dass die Arbeit nun auf drei-Zylinder-Diesel-und Benzinmotoren für zukünftige Volvo Modelle begonnen. Wahrscheinlich Empfänger der neuen, kleineren Hubraumklassen, wird der Ersatz für die sein, V40 und einer neuen kleinen SUV, genannt XC40. Beide werden gemeinsam entwickelt mit neuen Architektur mit der Muttergesellschaft Geely.

      http://www.whatcar.com/car-news/volvo-rules-out-quirky-elect…
      Avatar
      schrieb am 06.03.13 16:00:42
      Beitrag Nr. 7.123 ()
      "Auto News

      Conti Tech eröffnet Forschungs- und Entwicklungszentrum in China
      Von Dennis Gauert

      Continental Conti Tech hat heute ein neues Forschungs- und Entwicklungszentrum in China eröffnet. In Changshu sollen künftig Produkte der Lagerungs- und Schwingungstechnik entstehen - in enger Zusammenarbeit mit Kunden wie Geely, Great Wall Motor Company, General Motors, Shanghai Volkswagen und Qoros. Rund acht Millionen Euro hat das Unternehmen in das RandD-Center investiert, in dem bis Ende des Jahres 30 Ingenieure arbeiten werden.

      Den Ausschlag für den Aufbau weiterer Forschungs- und Entwicklungskompetenzen in Asien gab ein Auftrag vom Automobilhersteller Qoros, der sich in diesen Tagen erstmals offiziell auf dem Genfer Automobilsalon präsentiert. Der Geschäftsbereich Vibration Control hatte im Jahr 2010 den Zuschlag erhalten, mit Motorlagern an der Entwicklung der zentralen Plattform für den Bau des ersten Serienfahrzeugs der Automarke mitzuarbeiten.

      Das neue Forschungs- und Entwicklungszentrum liegt 100 Kilometer entfernt von Shanghai in der Provinz Jiangsu, dem Standort mehrerer Automobilhersteller. Von Changshu aus können neben China auch die asiatischen Märkte in Korea, Japan und Indien gut bedient werden. (ampnet/jri)

      Der Artikel "Conti Tech eröffnet Forschungs- und Entwicklungszentrum in China" wurde am 06.03.2013 in der Kategorie Nachrichten von Dennis Gauert mit den Stichwörtern Unternehmen, Continental, Conti Tech, China, Changsu, Nachrichten, veröffentlicht."


      http://auto-presse.de/autonews.php?newsid=162044

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      Avatar
      schrieb am 06.03.13 11:01:58
      Beitrag Nr. 7.122 ()
      Hier noch einmal ein "abschliessender" Bericht über die Übernahme von MBH ;) ....

      "Geely looks to IP boost in London cab maker deal

      Updated: 2013-03-06 07:52
      By Hao Nan ( China Daily) Comments Print Mail Large Medium Small 分享按钮 0

      Geely's exhibition stand at the Shanghai auto show stressed its improving quality. The company now has over 8,000 patents. Shao Chang / For China Daily

      Following its acquisition of Swedish luxury vehicle brand Volvo two years ago, Geely Group has made another strategic transaction that analysts say will bring benefits from intellectual property rights.

      Zhejiang-based Geely recently announced it bought Manganese Bronze Holdings, manufacturer of the iconic London black cab, for 11.04 million pounds ($16.7 million), China Intellectual Property News reported.

      The acquisition covers all business and core assets of MBH including patents and trademarks as well as a manufacturing plant and equipment.

      It also includes MBH's stock of unsold vehicles, according to the announcement.

      Geely said it will rebuild the globally known brand while gaining a more robust foundation for technological innovation and brand promotion through MBH's patented technologies.

      "I am delighted that Geely has successfully secured the future of the London Taxi Company, ensuring the continuing manufacture of a world famous, fully accessible and instantly recognizable vehicle synonymous with London," Boris Johnson, the city's mayor, told Xinhua News Agency.

      After the acquisition, Geely said innovations will focus on research and development of "green" and mid-size cars.

      Geely is now a patent giant in China's auto industry with about 14,000 Chinese and international applications, more than 8,000 of which have been granted.

      Geely's takeover of Volvo also enlarged the company's patent inventory for safety and environmental protection technologies.

      The wide range of intellectual property rings is fueling the company's rapid growth, said Geely.

      But it is not the first Chinese carmaker to value IP in an overseas acquisition.

      In 2009, Beijing Automotive Industry Holdings Co bought the IP assets of Saab Automobile for $200 million, including whole-vehicle and parts design standards, turbocharged engine designs, gearbox technologies, and test measures and standards.

      BAIC brought the assets back to China on two 1,000-gigabyte hard disks and paper documents weighing 3.5 tons.

      Overseas mergers and acquisitions in China's auto industry have increased in recent years, and all have a common core value - continuously rising attention to IP, said industry insiders.

      Merger and acquisition experts said it illustrates improvements in the capacity of local automakers as well as the quickening pace of the nation's "going-out" policy of international acquisitions.

      "To learn, digest and absorb the world's advanced technologies is an urgent need for Chinese vehicle producers," said Huang Yonghe, an expert at the China Association of Automobile Manufacturers

      "China's automakers lag behind their foreign competitors in technological accumulation, so transactions of IP assets is a very good way of narrowing the gap," he added.

      haonan@chinadaily.com.cn"


      http://www.chinadaily.com.cn/cndy/2013-03/06/content_1628124…
      Avatar
      schrieb am 06.03.13 10:57:07
      Beitrag Nr. 7.121 ()
      Interessant, das gerade Herr Shufu folgende Aussagen tätigt, denn dann wird Geely schon etwas in Petto haben, da Herr Shufu mit Sicherheit nicht die Konkurrenz stark reden will ;) ....

      "China Should Expand Subsidies to Add Hybrids, Geely’s Li Says

      By Bloomberg News - Mar 6, 2013 6:30 AM GMT+0100 ..Facebook Share LinkedIn Google +1 0 Comments
      Print QUEUEQ..

      China, lagging behind its target to put electric vehicles on roads, should expand its subsidy program to include other types of fuel-efficient cars such as hybrids, according to Zhejiang Geely Holding Group Co.

      “The criteria to qualify for subsidies should be based on the fuel consumption and emissions of the vehicle, instead of what kind of technology they use,” Li Shufu, chairman of Zhejiang Geely, which owns Volvo Car Corp., told reporters at the Chinese People’s Political Consultative Conference in Beijing today. “The government should expand subsidies to include more types of vehicles, including all sorts of hybrids.”

      Li’s comments come as automakers await for the new central government under incoming Premier Li Keqiang to introduce a plan to promote alternative-energy vehicles and alleviate pollution. Including gasoline-electric vehicles under a subsidy program would be a boon for companies such as Toyota Motor Corp. (7203), maker of the Prius hybrid.

      “There’s a lot of uncertainty around the political transition,” Max Warburton, a Singapore-based auto analyst at Sanford C. Bernstein & Co., said in a phone interview. “You’ve had a bit of a battle of personality at the top of the Chinese government, between pro-electric vehicle and electric-vehicle skeptics. It’s not quite clear who’s going to be in charge in a few months’ time.”

      A three-year trial program that ended last year provided subsidies of as much as 60,000 yuan ($9,650) for electric vehicles and 50,000 yuan for plug-in hybrids. Automakers sold a combined 12,791 such vehicles in 2012, according to Bloomberg New Energy Finance, lagging behind the central government’s target for 500,000 units in cumulative sales by 2015 and 5 million by 2020.

      The China Association of Automobile Manufacturers has suggested to the central government to increase the number of trial cities to help promote the development of alternative- energy vehicles, according to Ye Shengji, a deputy secretary general of the auto group.

      To contact Bloomberg News staff for this story: Tian Ying in Beijing at ytian@bloomberg.net; Alexandra Ho in Shanghai at aho113@bloomberg.net"


      http://www.bloomberg.com/news/2013-03-06/china-should-expand…
      Avatar
      schrieb am 06.03.13 09:57:11
      Beitrag Nr. 7.120 ()
      Avatar
      schrieb am 06.03.13 09:56:25
      Beitrag Nr. 7.119 ()
      Wenn ich Green Taxis bauen will lässt es sich leicht spucken ...;)

      Geely Chairman Li Shufu calls for stricter air quality standards in China

      As the Chinese People's Political Consultative Conference and National People's Congress prepare to meet later this month, Geely Automobile Chairman and CPPCC Member Li Shufu has announced new proposals for boosting environmental standards. According to a report appearing in the Beijing Youth Daily today, Mr. Li has one proposal advocating the introduction of stricter standards governing air quality, and another regarding the establishment of a unified system for the taxi industry.
      Mr. Li (pictured) has been a key figure in the debate for more stringent environmental standards in China for the last seven to eight years. He has already proposed a set of air quality standards for automobile interiors last year. This year, he will be focusing his efforts on general air pollution. He believes that poor air quality is the chief culprit behind a lot of problems in China, and it can't be solved by the efforts of a few municipal governments. Mr. Li recommends that the country's current Environmental Protection Law be reevaluated to ensure there are no loopholes or other areas of concern. Mr. Li is also a proponent of emissions trading as a method to reduce the total amount of carbon emissions in the country.
      Meanwhile, Mr. Li also has concerns about the country's taxi industry. He advocates the establishment of strict, universal standards for the industry based on observations of taxi markets both inside and outside of China. The standards should aim to promote the development and sales of environmentally friendly taxis, as well as encourage more diversity in the taxi industry.
      Mr. Li also has a proposal for tax reform that he plans to submit.
      Avatar
      schrieb am 06.03.13 09:30:01
      Beitrag Nr. 7.118 ()
      Servus Geelianer :),

      bis jetzt hatte Herr Shufu mit seinem Ausblick zu Beginn eines jeden Geschäftsjahres weitestgehend rechtbehalten...wollen wir mal hoffen, dass es auch für das Jahr 2013 gilt ;)...

      @nanomarc: Geely kommt....

      "Jia Xinguang: Geely Autos auf einer geradlinigen Beschleunigungsstrecke
      Im Jahr 2007 begann Geely-Gruppe ihre strategische Neuausrichtung, die Transformation von "made Menschen können ein gutes Auto leisten" zu "schaffen die sicherste, umweltfreundlichste und energieeffizienteste gutes Auto.

      Wenn die inländische Pkw-Markt sehr heiß ist, wird seine eigene Marke in der geschäftigen auf der Geely Group, auf das Urteil, die wahrscheinlich die nationalen Makro-Steuerung Bemühungen, sowie die Analyse der Welt und das Gesetz der Entwicklung der chinesischen Automobilindustrie zu erhöhen, kombiniert mit ihrer eigenen Entwicklung beruht gehen einige Einschränkungen im Voraus zu machen das Layout der strategischen Wandel.

      Nach mehreren Jahren harter Einstellung, Geely Automobile Marke Gebäude, Forschung und Entwicklung fortschrittlicher Technologien haben die Entwicklung neuer Modelle, Pkw-Exporte erhebliche Fortschritte gemacht.
      Dieser Übergang Effekt im Jahr 2012 voll sichtbar.
      Im Jahr 2012, in dem Fall der Pkw-Inlandsmarkt Wachstumsrate von 7%, Geely Automobile Umsatz von 491.000 zu erreichen, ein Jahr zu Jahr Wachstum von 13,6% in 15 inländischen Automotive Group, lag die Wachstumsrate dritte Umsatz-Ranking zum ersten Mal in die die Top Ten. Übersee-Umsatz von mehr als 100.000, ein Jahr zu Jahr Wachstum von 165 Prozent, Ultra-High-Speed-Wachstum.

      Geely die internationale Geschäftstätigkeit mode Export von einem frühen Typs integrierte Marketing-Transformation, begann ein flexibles Geschäftsmodell ins Ausland ein Joint Venture oder kooperative Fabriken in Übersee Produktion und Exporte in andere Länder zu nehmen, und stark gefördert Übersee Die rasante Entwicklung des Unternehmens.
      Geely Holding einen Umsatz von $ 23356000000 im Juli 2012 Insgesamt war die Fortune 500, in der 475 Platz gewählt. Fahrzeug-und Zulieferindustrie Rang 31 kam zwischen Mazda und Mitsubishi Motors. Die Volvo Group wird 208 auf dem Boden Platz.
      Chinas Auto gewählt Fortune 500, nur drei Gruppen.
      Im Dezember gewann die Geely Auto Sicherheitstechnik R & D und Industrialisierung Projekt den ersten Preis für Wissenschaft und Technik Chinas Autoindustrie, diese Auszeichnung vor einem Jahrzehnt noch freie Plätze über drei Jahre, Ningquewulan, hohe sichtbare angefordert. Dies ist die Auszeichnung zum ersten Mal gewährt eine Klasse für technische Kompetenz eher als spezifische Modelle Produkte. In 2012 ist Geely erste SUV Global Hawk GX7 eigene Marke nur ein super star Modelle in der Charge von C-NCAP-Test.

      Im Jahr 2012, Geely-Marketing-System, umfangreiche Anpassung, die ursprünglichen drei Marken der Division Global Hawk, England, Imperial die drei Regionen des Nord-, Mittel-und Süd einzustellen, die drei Marken des Marktes über den Verkauf des Unternehmens konzentriert Headquarters, 3 Marke General Manager der Division ist nun verantwortlich für den Betrieb einer großen Fläche der drei Sub-Marken.
      Einige beschrieb es als "Säulen unterschiedlicher Cross Team der Praxis.
      Geely tiefe Bedeutung dieses Ansatzes ist es, Waschbecken, Integration von Ressourcen zu kanalisieren, was eine Verschärfung Markenführung. Geänderte drei kombinierte Waffen-Gruppe Armeen von Land, See und Luft drei Arme, kann Segment Marketing Dorsett, Global Hawk und England drei Marken für verschiedene Zielgruppen Verbrauchergruppen zu machen, und kann seine Ressourcen in einem Bereich zu konzentrieren, die sich auf Durchbruch .

      Li Shufu, erklärte: "Im Jahr 2013, Geely wird das goldene Zeitalter der Geely Automobile plant einen Umsatz von 560.000 geben, was einer Steigerung von 16%." Er sagte: "Der Vorsitzende der Neujahrsansprache" im Jahr 2013, Geely wird energisch fördern das Automatikgetriebe-Technologie, startete Turbine Kompressormotor macht uns effizienter und umweltfreundlicher Antrieb; Wir werden das MPV und SUV Produkte zu lancieren, und bereichern unser Sortiment, werden wir weiter verbessern Produktqualität, Charme und Service-Funktionen für die Verbraucher eine erstellen mehr Wertschöpfung. Weiterhin die treibende Kraft hinter dem Projekt zu fördern, schulen mehr Talente, um die Qualität von Talenten zu verbessern, engagiert sich die globale Unternehmenskultur Bau.

      Daraus innen gesehen werden kann, Geely in 2013 Fokus auf Power Systems Engineering, vor allem die Entwicklung der Jahre des aufgeladenen Motor und Automatikgetriebe in einen marktorientierten Phase helfen, das Produkt "Charme" zu verbessern.

      Die GX7 Geely das erste SUV-Produkte, wenn auch in anderen unabhängigen Marken verglichen spät kommen, aber das Netz, Sicherheit, intelligenter Konfiguration hoch ist, und die SUV-Markt boomt, und haben immer noch eine große Chance.
      Geely Übernahme von Volvo im Jahr 2013 beginnen, die ersten Früchte ernten.
      Ende letzten Jahres unterzeichnete Volvo und Geely Holding Group ein drei technische Kooperationen beinhalten gemeinsame Entwicklung von Zwischen-Fahrzeug-Plattform, gemeinsame Innenraumluft Qualitätskontrolle sowie die Verbesserung der GX7 Fahrzeug-Sicherheitstechnik.

      Gemäß der Vereinbarung unterzeichnet, die beiden Seiten noch aktiv für die gemeinsame Entwicklung von kleinen Hubraum, hohe Leistung, grüne Serie Motor, umweltfreundlichen Kleinwagen-Plattform, und Elektroautos, Hybrid-Autos und Plug-in-Hybrid-und anderen neuen Energie Fahrzeuge Montagesystem Technologie.

      Geely erklärt: Dies ist der Beginn erhebliche Zusammenarbeit zwischen den beiden Seiten.
      Geely neuen Mittelklasse-Auto-Plattform Plattform mit Volvo, der Anteil der gemeinsam genutzten Komponenten aus dem aktuellen 25% -30% auf 60% -70%, nicht nur kompatibel mit einer Vielzahl von Modellen, teilte können Sie auch kollinear Produktion, die wird deutlich erhöhen Effizienz in der Produktion, die Entwicklungskosten zu reduzieren, ist auch äußerst positiv auf die Lokalisierung von Volvo.
      Gemeinsame Entwicklung des neuen modularen Aufbau und Komponenten der C-Klasse Limousine
      , Halten Volvo und Geely beiden Unternehmen gemeinsame F & E-Zentrum in Göteborg gegründet.

      2013 wird ein wichtiges Jahr für die Marke Volvo Entwicklung sein, die Chengdu Fabrik in Betrieb wird im Juni 2013 gestellt werden, ausgewählt erste inländische Modelle S60L."


      http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&e…
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