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    eröffnet am 04.11.00 11:39:17 von
    neuester Beitrag 29.11.00 14:02:37 von
    Beiträge: 3
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      schrieb am 04.11.00 11:39:17
      Beitrag Nr. 1 ()
      Adcore übernimmt Schweizer e-Business-Beratungsunternehmen

      Stockholm/Düsseldorf (ots) - Adcore hat eine Vereinbarung über den Erwerb von

      Aseantic,

      einem führenden Schweizer e-Business-Beratungsunternehmen, unterzeichnet. Die 1995 gegründete Aseantic hat 60 Mitarbeiter und arbeitet mit Kunden wie Coca-Cola, SAP, Mc Donald`s und der Swatch-Gruppe zusammen.

      Aseantic ist seit drei Jahren ein gewinnbringender Betrieb.

      Adcore arbeitet bereits mit mehreren Schweizer Kunden zusammen, und da Adcore dort ein strategisches Geschäft eröffnet hat, rundet der Erwerb von Aseantic Adcores Angebot im Bereich des Digital Business in der Schweiz ab.
      "Wir setzen unseren Internationalisierungsprozeß in Europa fort. In gewisser Weise ist die Schweiz mit Schweden vergleichbar - trotz ihrer geringen Größe ist sie von hoher Bedeutung. Der Schweizer Markt ist eine Bewährungsprobe für viele internationale Firmen, und wir rücken so näher an die Zentralen von Großunternehmen heran", sagt Göran Wågström, CEO von Adcore.
      "Eine der Hauptstärken von Adcore ist derzeit das internationale Banking. Wir arbeiten bereits für große Banken in Ländern wie Schweden, Deutschland und Frankreich. Unsere gewachsene Schweizer Präsenz wird diese Marktfähigkeit weiter stärken."
      "In Adcore haben wir unseren idealen Partner gefunden", sagt Gian-Franco Salvato, CEO von Aseantic. "Unsere Kunden wachsen ebenso wie die Anforderungen, denen wir entsprechen. Adcores skandinavisches Erbe und der internationale Ruf der Firma ergänzen sich mit unserem Streben zur Betreuung eines nationalen Marktes mit internationalem Einfluß."
      Die heutige Übereinkunft bedeutet, daß Adcore 100 % der Aktien von Aseantic aufkauft. Das Geschäft umfaßt einen Wert von

      156 Mio. Schwedischen Kronen = ca. 18,50 Mio. Euro.

      (28 Mio. Schweizer Franken), wovon 50 % mit 1703280 neu ausgegebenen Adcore-Aktien und 50 % bar gezahlt werden. Ein wesentlicher Teil hiervon unterliegt der zukünftigen Ausführung.
      Aseantic wird mit sofortiger Wirkung in das Geschäft von Adcore integriert.
      Adcore ist ein führendes europäisches Beratungsunternehmen im Bereich des Digital Business. Wir arbeiten mit drei globalen Angeboten: Strategieberatung, Umwandlung von Geschäftsmodellen und Technologie-Implementierungen. Adcore wächst derzeit international rasch und beschäftigt 1700 Mitarbeiter an zehn Orten in Schweden sowie in Deutschland, Norwegen, Dänemark, Finnland, Großbritannien, den Niederlanden, Frankreich, Belgien und Japan. Die Aktie ist an den OM-Stockholmer Börse, Liste O, notiert (Attract 40, ticker ADCO). Göran Wågström ist CEO und President. Adcore arbeitet mit Kunden wie ABB, Ericsson, SEB, Telenor, Lufthansa (Frankfurt: 823212.F - Nachrichten), Codan und Deutsche Bank zusammen.
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      schrieb am 04.11.00 11:41:12
      Beitrag Nr. 2 ()
      Adcore übernimmt Schweizer eBusiness-Dienstleister Aseantic

      (iBusiness) Der schwedische Konzern Adcore, der auch schon

      die deutsche Berens/Partner übernommen hatte,

      kauft nun den schweizerischen Multimedia-Dienstleister Aseantic. Adcore lauft 100 Prozent der Aktien von Aseantic auf und zahlt dafür 28 Mio. Schweizer Franken, wovon 50 Prozent mit neuen Adcore-Aktien und 50 Prozent bar gezahlt werden.
      Aseantic soll mit sofortiger Wirkung in das Geschaeft von Adcore integriert werden.
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      schrieb am 29.11.00 14:02:37
      Beitrag Nr. 3 ()
      Ericsson + ADCORE

      Bluetooth "Adcore assisted the Bluetooth SIG in building a new standard for wireless communication and in establishing the Bluetooth brand within a time-frame of two years"


      Bluetooth
      "Adcore assisted the Bluetooth SIG in building a new standard for wireless communication and in establishing the Bluetooth brand within a time-frame of two years"
      Situation
      The Bluetooth SIG (Special Interest Group) had decided to develop a new standard for wireless short range connectivity. The challenges for the SIG were how to establish an excellent brand for a new communication standard and how to ensure first mover advantage for investment in wireless communication.
      Adcore`s role
      Adcore assisted the SIG in building a new standard for wireless communication and in establishing the Bluetooth brand. This included: brand development, marketing and branding strategy, project management, creative responsibility and concept development, communications platform, Internet strategy development, Web production and technical documentation.
      Success factors
      Adcore’s credibility in the digital economy and the comprehensive marketing competence made Adcore perfect for the assignment. The unique mix of business and marketing development as well as technical implementation skills, made it possible to deliver in accordance with hard commercial deadlines and create the standard within two years.
      Business value
      Today Bluetooth is a global de facto standard for wireless connectivity and Bluetooth is one of the fastest growing brands ever. More than 2 100 adopters have signed the agreement and approximately 20 new adopter companies join each week. The companies get the opportunity of developing a variety of products with the capacity to communicate with each other through the Bluetooth standard. An estimated 200 000 people around the world are working with Bluetooth-related applications and the Bluetooth.com Web site has between 8 000 and 13 000 unique visitors every day.
      About the Bluetooth SIG
      Ericsson, Nokia, IBM, Intel and Toshiba are the five founding members of the Bluetooth SIG (Special Interest Group).
      The SIG was established in 1998 with joint responsibility for leading the development of new communication technology. Bluetooth technology allows users to create direct links between various digital devices and communication tools such as mobile phones, desktop and notebook computers and, in the future, domestic appliances such as refrigerators and cars.








      A D C O R E
      ABB : Industrial WAP solution
      Development of an industrial WAP solution for supervision and control of industrial processes via mobile telephony or PDA.

      For most people WAP means surfing the web on your mobile phone – but the technology can be used for so much more. In cooperation with Adcore, ABB Automation Products has developed a WAP solution, which makes it possible to supervise and control industrial processes via mobile telephony or PDA.

      ”We chose to work with Adcore because of their competence both in industrial processes and WAP technology”, says Michael Rudin, head of strategic product development at ABB Automation Products in Västerås.

      Background

      How is it possible to supervise industrial processes with an ordinary mobile phone? For a few years it has been possible to do more than speak on a mobile phone, like, check stock market quotes, and send SMS. But there hasn’t been a considerable breakthrough. Part of the reason for this is because today’s mobile phones don’t have enough memory, and there hasn’t been a standard for how information should be sent and
      presented.

      But, in 1997, the leading producers of telecom products took the initiative and created a common standard for sending and presenting information over wireless networks, the so-called WAP (Wireless Application Protocol). WAP makes it possible to connect mobile phones, pagers, handheld computers etc. to the Internet for
      example.

      Adcore’s role

      This development has taken place under the auspices of the organisation WAP Forum, of which Adcore has been a member since 1999. Adcore has been one of the pioneers of WAP and it developed a WAP solution for SMHI (Sweden’s meteorological institute). As far as Adcore is concerned, WAP is one of many important electronic channels that it must be able to master to assist customers in the digital
      economy.

      “Of more importance perhaps in ABB’s case, was our understanding of industrial process systems. It gives us an advantage in helping not just ABB, but other industrial companies that want to ‘webify’ their systems”, says Kristian Holm, Managing Director of Adcore in Västerås, who has worked at ABB previously, and who knows the automations business. He strongly emphasises the collaboration with the customer:

      “ABB owns this solution, but we have created it together. It is enjoyable working with a company like ABB Automation Products. People there are open and full of foresight, and dare to tread uncharted territory in terms of technology and unconventional ways of using technological possibilities”, says Kristian Holm.

      Success Factors

      ABB’s new component-based architecture for industrial solutions combines the IT systems in the industrial structure for a homogenous user environment. It was the new architecture, in combination with Adcore’s know-how in both areas, which made the revolutionary solution
      possible.

      Customer Value

      The new WAP technology makes it possible for service engineers to download information from the process managing systems without having to be on site. The WAP telephone also becomes an extraordinary service and managing tool, as it is possible to maintain contact with the process managing system no matter where in the structure you are. The technician can simply go in and look at various parts of the process, navigate in the structure, check status, as well as control pumps, ventilation, etc. In this way, any problems, which may have arisen overnight, can be analysed and remedied. This solution increases reliability, shortens lead-times, and reduces the risk of stoppage and production loss in conjunction with process problems.

      ABB Automation Products

      ABB Automation Products is a part of ABB’s automation segment, the world’s leading producer of automation systems. The company focuses on helping customers achieve higher quality, save energy, solve environmental problems, increase profitability, and improve work environments by developing and producing products which manage, supervise, control and protect various processes in industry and power plants. The products are a platform for the automation solutions ABB offers their customers around the world. The common denominator of the products is that they are open, easy to use, and can easily be expanded to suit changing needs. ABB Automation Products has a turnover of SEK 2400 million, 1400 employees and invests 25% of its revenues in research and development.


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