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    Endorex Corp.- nie wieder Spritzen durch orale und nasale Einnahme z.B. von Insulin - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 20.03.01 11:23:46 von
    neuester Beitrag 21.01.02 23:39:00 von
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     Ja Nein
      Avatar
      schrieb am 20.03.01 11:23:46
      Beitrag Nr. 1 ()
      Ich habe mir seit 4 Monaten das Unternehmen Endorex (Ticker: DOR)aus den USA angeschaut und bin der Meinung, dass dort ein lukratives Langfristinvestment wartet.
      Man hat die Krebssparte aufgrund zuvieler Mitbewerber ausgegliedert und sich auf Drug Delivery Systeme spezialisiert. Die Firma wurde 1996 gegründet und hat mit Watson Pharmac., Elan Corp, NovoNordisk 3 große Partner an der Seite, für die verschiedene "Spritzmedikamente" in Tablettenform und zur nasalen Inhalierung umgewandelt werden sollen. Vorrangig werden vacchine und Insulin im Moment erforscht. Eigene präklinischen Phasen sollen in 2001/2002 durchgeführt werden. Produkte der oben angesprochenen Konzerne sind schon in solchen Phasen seit 1998. Wird dort Phase 1 abgeschlossen, winken erste milestonepayments.
      Freilich ist DOR nicht der einzige am Markt. Mitbewerber sind Aviron (Grippetabletten), Inhale (Inhalierung), Unigene.
      Kann es nicht phaszinierend sein ohne Spritzen auszukommen? Ich denke schon, zum einen wegen des Schmerzes und der "Nachwehen" zum anderen wegen der vermeidbaren Kosten für Spritzpersonal und Spritzbesteck sowie der Infektionen mit Spritzen.
      Des Weiteren hat Endorex ein hervorragendes Management. Alle Mitglieder waren bei den großen Pharmas angestellt (Pfizer,Bristol,Merck,Abbott) und versuchen nun ihre Vision gemeinsam zu verwirklichen.Irgendwie kommt mir die Zusammensetzung des Managements so vor, wie bei Vertex in den Anfängen. Dort haben sich die Spitzenleute auch aus verschiedenen Pharmas zusammengetan.

      Investiert sind mittlerweile Schweizer und Japanische Banken zu 31 %.
      Der Cashbestand beläuft sich auf reichlich 12 Mio Dollar, was 2 Jahre ausreicht, ohne weitere Mittelzuflüsse. Arbeitendes Capital besteht in Höhe von 10 Mio Dollar.
      Bei 12,74 mio ausstehenden Aktien hat DOR eine Marketcap von 14 Mio bei 1 $, also Cashwert.

      Was noch interessant ist, jedes umgewandelte schon am Markt befindliche Produkt erhält eine neue Zulassung, so dass das Patent nicht ausläuft. Die Zulassungszeiten dürften nur 50 % des üblichen betragen, weil die Medikamente ja schon zugelassen sind.

      DOR versteht es großmolekülige Stoffe so zu umwandeln, dass sie dennoch in die Blutbahn gelangen können und im Darm nicht zerstört werden durch Verwndung von Liposomen.

      Kürzlich hat man sich Salomon vorgestellt. Der Nächste wartet schon im April.

      Leider ist DOR nur an der AMEX handelbar. Sehr viele Stücke gehen nicht um. Das heisst aber auch, dass kaum einer bereit ist, etwas abzugeben. Vielleicht kommt man ja noch unter 1 $ zum Zug.



      http://www.endorex.com/press/press.htm

      Wer hat noch Anregungen? Aber bitte erst den obigen Link verfolgen zum Research.
      Avatar
      schrieb am 20.03.01 11:39:56
      Beitrag Nr. 2 ()
      klingt interessant

      kennst du den grund für den aussschlag vor einem Jahr`?

      Hagen
      Avatar
      schrieb am 20.03.01 12:03:39
      Beitrag Nr. 3 ()
      biotech-manie
      Avatar
      schrieb am 20.03.01 12:09:47
      Beitrag Nr. 4 ()
      zu beachten ist aber aufgrund der cashqutoe, dass dies ein äußerst spekulatives Invest ist.
      Avatar
      schrieb am 05.07.01 20:58:39
      Beitrag Nr. 5 ()
      @puhvogel, auch wenn Du keine drug deliveries sonderlich mögst, check mal deren webseite und sag mir, was Du davon hälst--irgendwie werd ich das gefühl nicht los, dass sich dort etwas Außergewöhnliches ereignen wird.

      Trading Spotlight

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      CEO lässt auf “X” die Bombe platzen!mehr zur Aktie »
      Avatar
      schrieb am 05.07.01 21:56:15
      Beitrag Nr. 6 ()
      Es ist eine interessante Geschichte mit nasalen Drug Delivery statt Spritzen. Schau aber der noch unentdeckte Nastech (NSTK) an. Weltführer bei nasale Drug Delivery und enormes potential wegen Formulation Science. Es gibt viel shr gute Threads . Der Anlegerbrief schätzt "Fair Value" zu 200 USD und NSTK notiert jetzt bei 10 USD. Eine Bombengeschichte mit Drug Delivery.
      Avatar
      schrieb am 02.08.01 21:44:29
      Beitrag Nr. 7 ()
      es geht voran:---------------------------------------------


      Wednesday August 1, 8:30 am Eastern Time
      Press Release
      Endorex to Acquire Privately Held Pharmaceutical Company
      CHICAGO & MIAMI--(BW HealthWire)--Aug. 1, 2001--


      Acquisition Will Significantly Expand Clinical Stage Product
      Portfolio with "Fast-Track" Phase III Program and Strengthen
      Management Team with the Addition of New Chairman and Chief
      Executive Officer, Colin Bier

      On July 31, 2001, Endorex Corporation (Amex: DOR - news) and Corporate Technology Development, Inc. (``CTD``), a privately held specialty pharmaceutical company based in Miami, Florida, have entered into a definitive agreement for Endorex to acquire all of the outstanding capital stock of CTD in a stock-for-stock merger.

      The boards of directors of Endorex and CTD have each approved the merger and the merger agreement and have agreed to recommend that their respective stockholders vote in favor of the Merger. Certain stockholders of CTD holding a majority of CTD`s outstanding preferred stock and a majority of CTD`s outstanding common stock have entered into a voting agreement pursuant to which they have agreed to vote for the merger.

      This acquisition will broaden Endorex`s product pipeline by the addition of two drug candidates currently in clinical development as well as other products in preclinical development. Additionally, as of June 30, 2001, CTD had no debt and approximately $5 million in cash, which CTD believes will be sufficient to fund development of these two products in the near term and to take orBec(TM), its lead drug candidate in phase III clinical trials, through the FDA approval process. Furthermore, CTD`s Chairman, Colin Bier, Ph.D., will join the Endorex management team as Chairman and CEO, and two other CTD board members, along with Mr. Bier, will join the Endorex board.

      Michael Rosen, Endorex`s President and Chief Executive Officer, stated, ``The addition of CTD`s clinical pipeline of drug candidates, one of which is in a phase III clinical trial, increases the depth of the Endorex product pipeline. This portfolio of novel and proprietary formulations of off-patent small molecule drugs complements our oral delivery programs of large molecule (peptide- and protein-based) drugs such as human growth hormone, insulin and vaccines. Furthermore, with this acquisition, Endorex strengthens its balance sheet with additional cash. CTD represented a unique opportunity to acquire late clinical stage oral and mucosally-delivered product candidates, cash resources that we believe is sufficient to develop those product candidates to market, an intellectual property portfolio and an opportunity to further diversify our shareholder base with additional investor groups.``

      Colin Bier, Ph.D., CTD`s Chairman, stated: ``We believe that the combined product portfolio of the two companies, together with the strength of our combined balance sheet and organizational network, will create an exciting company with products to enhance patient quality of life. I look forward to joining the Endorex team.``

      Drug Pipeline

      orBec(TM), which is currently in a multi-center phase III clinical trial, is under development for the treatment of intestinal graft-versus-host disease (``GVHD``), a life-threatening complication affecting the skin, liver, and the gastrointestinal tract (``GI``) following bone marrow transplantation. According to the International Bone Marrow Transplant Registry & Autologous Blood and Marrow Transplant Registry, there were 17,000 allogeneic bone marrow transplants (transplants of blood or bone marrow cells from another person) worldwide in 1998. It is estimated that intestinal GVHD affects approximately 15-30 percent or about 2500 to 5100 of these patients per year worldwide, and results in a high mortality rate. Allogeneic transplants remain a viable treatment strategy for a variety of cancers. CTD is also planning other phase II clinical trials for the treatment of other GI related disorders, which represent larger market segments.

      The FDA has granted orBec(TM) ``fast track`` status for the treatment of intestinal GVHD, allowing for an expedited review process. orBec(TM) has also been designated as an ``orphan drug`` by the FDA for the prevention of Intestinal GVHD.

      orBec(TM) is an oral dual-release formulation of beclomethasone dipropionate, or ``BDP,`` a potent site-active corticosteroid drug. BDP has already been approved by the FDA and is sold by GlaxoSmithKline, as Beconase®, in an inhaled and nasal formulation for the treatment of asthma, allergic rhinitis, and nasal polyposis. orBec(TM) allows for larger doses of BDP to be delivered to the afflicted GI area without systemic side effects associated with other steroids used to treat intestinal GVHD.

      CTD`s second clinical-stage compound is Oraprine(TM), a liquid formulation of a commonly prescribed immunosuppressant, azathioprine, the active pharmaceutical ingredient in Imuran®. Imuran® is currently marketed in tablet form for the treatment of transplant rejection by Faro Pharmaceuticals, Inc. in North America and GlaxoSmithKline worldwide. Oraprine(TM) has recently completed a phase I bioequivalency trial which demonstrated that Oraprine(TM) is equivalent to Imuran®. In addition, a pilot phase I/II has been completed for the treatment of chronic oral autoimmune diseases, such as oral GVHD. Oraprine(TM) has been designated an ``orphan drug`` for the treatment of oral GVHD.

      Management Team

      Upon closing, CTD`s Chairman, Colin Bier, Ph.D., will join Endorex as Chairman of the Board and Chief Executive Officer. The current Chairman, Kenneth Tempero, M.D., Ph.D., will continue to serve as a director of Endorex. Michael S. Rosen, the current Endorex President and Chief Executive Officer, will remain as President and assume the newly created position of Chief Operating Officer of Endorex. Steve H. Kanzer, currently CTD`s President and Chief Executive Officer and an Endorex director, will remain on the Endorex board. Three members of the CTD board, including Dr. Bier, will become members of the Endorex board.

      Colin Bier, Ph.D., has served as Chairman of the Board of Directors of CTD since 2000 and as a director since 1998. Since 1989, Dr. Bier has been Managing Director of ABA BioResearch, an independent bioregulatory consulting firm. Dr. Bier also serves as chief executive of the Centre for Translational Research in Cancer R&D Inc. of the Sir Mortimer B. Davis - Jewish General Hospital in Montreal, Canada. Dr. Bier is a director of two public biopharmaceutical companies. He is also a Senior Advisor to TVM TechnoVenture Management. Dr. Bier received his Ph.D. in Experimental Pathology from Colorado State University, and pursued a post-doctoral fellowship in pathology at McGill University.

      Merger Agreement

      Under the terms of the merger agreement, each share of CTD common stock will convert into the right to receive approximately .271443 of a share of Endorex common stock and each share of CTD Series A preferred stock will convert into the right to receive approximately 1.008466 shares of Endorex common stock. An independent financial advisor retained by Endorex rendered their opinion to Endorex`s Board that the merger is fair to the stockholders of Endorex from a financial point of view. Endorex will issue approximately 9.4 million shares of common stock, representing approximately 43% of the currently outstanding common stock of Endorex, at the closing of the merger and will reserve approximately 0.6 million shares of common stock for issuance upon exercise of CTD options and warrants assumed by Endorex in connection with the merger. The merger is subject to the approval of the stockholders of Endorex and CTD, other customary terms and the satisfaction of certain other conditions. The merger agreement contains potential $1 million break-up fees which would become payable by either Endorex or CTD, as applicable, in the event of certain specified occurrences. The merger agreement prohibits Endorex from directly or indirectly taking certain actions relating to the solicitation of alternative proposals or offers for Endorex to acquire other entities, except in limited circumstances, and CTD is prohibited from directly or indirectly taking certain actions relating to the solicitation of competing proposals or offers to acquire all or any part of CTD`s stock or assets. The merger is intended to constitute a reorganization under Section 368 of the Internal Revenue Code of 1986, as amended, and to be accounted for as a purchase transaction.

      Endorex

      Endorex is a drug delivery company developing oral and mucosal formulations of protein- and peptide-based drugs that are traditionally delivered in an injectable format. Endorex anticipates that this alternative delivery system will enhance patient quality of life and potentially reduce the overall healthcare cost related to needle-based delivery. The investment bank of S. G. Cowen & Co. estimates that sales of protein and peptide-based drugs will reach $18.5 billion during 2001, with most of the products being sold available only in an injectable formulation. Endorex`s strategy is to work with major pharmaceutical and biotech companies to convert their existing injectable products into an oral or mucosal formulation, which Endorex believes can enhance patient quality of life and compliance and extend the partner company`s product life cycle via access to Endorex`s patent portfolio of over 50 issued patents. For further information regarding Endorex, please visit the company`s website located at www.endorex.com.

      CTD

      Founded in 1998, CTD is a development stage specialty pharmaceutical company that develops oral and mucosal formulations of already FDA-approved drugs for new therapeutic indications. CTD has two products in clinical development. CTD has 8 issued patents in the U.S. and internationally and an additional 10 patent applications pending. CTD`s investors include TVM TechnoVenture Management, Nomura Bank and Paul Capital Partners. For further information regarding CTD, please visit the company`s website located at www.corpdevelop.com.

      This press release contains ``forward looking statements`` as defined in the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 regarding Endorex`s, CTD`s and the combined companies` plans, expectations, intentions and strategies regarding the future. These statements include ``forward looking statements`` about Endorex`s, CTD`s and the combined companies` products, product development and product pipeline. All forward-looking statements included in this release are based upon information available to Endorex and CTD as of the date of this release, and neither Endorex, CTD nor the combined companies assume any obligation to update any such forward-looking statements. These statements are not guarantees of future performance or results and actual results could differ materially from current expectations. Factors that could cause or contribute to such differences include, but are not limited to, product integration risk, the possibility that the operations and management of Endorex and CTD will not be successfully integrated, the possibility that the transactions described herein might not be consummated, the effects of the public announcement on Endorex`s stock price and the progress of certain drug development projects and that benefits sought to be achieved by the transaction will not be achieved. Furthermore, Endorex, CTD and the combined companies cannot assure you that they will be able to successfully develop or commercialize products based on their technology, particularly in light of the significant uncertainty inherent in developing drug and drug delivery products, conducting clinical trials and obtaining regulatory approvals, that their technologies will prove to be safe and effective, that their cash expenditures will be at projected levels, that product development and commercialization efforts will not be reduced or discontinued due to difficulties or delays in clinical trials or due to lack of progress or positive results from research and development efforts, that they will be able to successfully patent, register or protect their technology, trademarks and products, or that the business strategies of Endorex, CTD or the combined companies will be successful. In addition to the matters described in this press release, risk factors as described from time to time in Endorex`s filings with the Securities and Exchange Commission, including, but not limited to, Endorex`s most recent reports on Form 10-QSB, Form 10-KSB, as amended, and Endorex`s Registration Statement on Form S-3, as amended, may affect Endorex`s financial results.

      Additional Information and Where to Find It: It is expected that Endorex will file a Registration Statement on SEC Form S-4 and Endorex and CTD will file a Joint Proxy Statement/Prospectus with the SEC in connection with the transaction, and that Endorex and CTD will mail a Joint Proxy Statement/Prospectus to stockholders of Endorex and CTD containing information about the transaction. Investors and security holders are urged to read the Registration Statement and the Joint Proxy Statement/Prospectus carefully when they are available. The Registration Statement and the Joint Proxy Statement/Prospectus will contain important information about Endorex, CTD, the transaction, the persons soliciting proxies relating to the transaction, their interests in the transaction and related matters. Investors and security holders will be able to obtain free copies of these documents through the website maintained by the SEC at http://www.sec.gov. Free copies of the Joint Proxy Statement/Prospectus and these other documents may also be obtained from Endorex by directing a request by mail to Endorex at 28101 Ballard Drive, Suite F, Lake Forest, IL 60045-4544, telephone (847) 573-8990, or from CTD by directing a request by mail to CTD at 1680 Michigan Avenue, Suite 700, Miami, Florida 33139, telephone 305-777-2258.

      In addition to the Registration Statement and the Joint Proxy Statement/Prospectus, Endorex files annual, quarterly and special reports, proxy statements and other information with the SEC. You may read and copy any reports, statements or other information filed by Endorex at the SEC public reference rooms at 450 Fifth Street, N.W., Washington, D.C. 20549 or at any of the SEC`s other public reference rooms in New York, New York and Chicago, Illinois. Please call the SEC at 1-800-SEC-0330 for further information on the public reference rooms.

      Endorex`s filings with the SEC are also available to the public from commercial document-retrieval services and at the website maintained by the SEC at http://www.sec.gov.

      Endorex, CTD, directors and certain executive officers of Endorex and CTD, Paramount Capital, Inc. and certain affiliates and employees of Paramount Capital, Inc., may be considered participants in the solicitation of proxies in connection with the merger. Certain directors and executive officers may have direct or indirect interests in the merger due to securities holdings of Endorex and CTD and rights to bonus payments following the merger. Paramount Capital, Inc. and certain affiliates and employees of Paramount Capital, Inc. may be paid to solicit proxies in connection with the merger and may have direct or indirect interests in the merger due to their securities holdings of Endorex and CTD. In addition, certain directors and officers, after the merger, will be indemnified by Endorex and will benefit from insurance coverage for liabilities that may arise from their service as directors and officers of CTD prior to the merger. Additional information regarding the participants in the solicitation will be contained in the Joint Proxy Statement/Prospectus to be filed by Endorex and CTD with the SEC.
      Avatar
      schrieb am 02.08.01 21:45:17
      Beitrag Nr. 8 ()
      August 01, 2001

      ENDOREX CORP (DOR)
      form 8-K
      Item 5. Other Events
      -

      Endorex Corporation ("Endorex"), Roadrunner Acquisition, Inc., a wholly-owned subsidiary of Endorex ("Roadrunner"), and Corporate Technology Development, Inc. ("CTD") entered into a definitive Agreement and Plan of Merger and Reorganization (the "Merger Agreement") dated as of July 31, 2001, to combine Endorex and CTD in a stock-for-stock transaction. Under the Merger Agreement, Roadrunner will merge with and into CTD and in connection therewith, CTD stockholders will receive .271443 of a share of Endorex common stock for each CTD common share and 1.008466 shares of Endorex common stock for each CTD preferred share (the "Merger"). Immediately following the Merger, CTD`s stockholders will own approximately 43% of the outstanding common stock of Endorex. Merger is conditioned upon the approval of the stockholders of both companies, other customary terms and satisfaction of certain other conditions. The Merger Agreement contains potential $1 million break-up fees which would become payable by either Endorex or CTD, as applicable, in the event of certain specified occurrences. The Merger Agreement prohibits Endorex from directly or indirectly taking certain actions relating to the solicitation of alternative proposals or offers for Endorex to acquire other entities, except in limited circumstances, and CTD is prohibited from directly or indirectly taking certain actions relating to the solicitation of competing proposals or offers to acquire all or any part of CTD`s stock or assets.

      The Merger is intended to constitute a reorganization under Section 368 of the Internal Revenue Code of 1986, as amended, and to be accounted for as a purchase transaction.

      Stockholders of CTD holding approximately 60.5% of CTD`s outstanding preferred stock and approximately 63.1% of CTD`s outstanding common stock have entered into a voting agreement pursuant to which they have agreed to vote for the Merger (the "Voting Agreement").

      The boards of directors of Endorex and CTD have each approved the Merger and the Merger Agreement and have agreed to recommend that their respective stockholders vote in favor of the Merger. An independent financial advisor retained by Endorex rendered their opinion to the board of directors of Endorex that the Merger is fair to the stockholders of Endorex from a financial point of view.

      The foregoing description of the Merger Agreement, the Voting Agreement and the transactions contemplated thereby do not purport to be complete and are qualified in their entirety by reference to the Merger Agreement and the Voting Agreement, a copy of each of which will be filed with the Securities and Exchange Commission at a later date in an appropriate filing.

      A copy of Endorex`s and CTD`s joint press release regarding the Merger and the Merger Agreement is attached hereto as Exhibit 99.1 and is incorporated herein by reference in its entirety.

      All stockholders should read the joint proxy statement/prospectus concerning the Merger that will be filed with the SEC and mailed to stockholders. The joint proxy statement/prospectus will contain important information that stockholders should consider before making any decision regarding the Merger. You will be able to obtain the joint proxy statement/prospectus, as well as other filings containing information about Endorex, without charge, at the SEC`s Internet site (http://www.sec.gov). Copies of the joint proxy statement/prospectus and the SEC filings that will be incorporated by reference in the joint proxy statement/prospectus will also be available, without charge, by contacting the Secretary of the appropriate company.
      Avatar
      schrieb am 02.08.01 22:23:47
      Beitrag Nr. 9 ()
      @ von erkilein,

      die Plattformtechnolgie von Helix Biopharma ist weitaus
      interessanter. Die patentierte Technologieplattform Biphasix
      ist in der Lage großmolekulare Arznei durch die Haut dem Körper
      zuzuführen.Es spielt hier keine Rolle ob es Insulin oder
      Interneuron ist.Es gibt keine Konkurrenzfirma so wie bei Endorex.
      Avatar
      schrieb am 03.08.01 09:51:06
      Beitrag Nr. 10 ()
      ich will mich ja nicht streiten, aber diskutieren kann man das schon, endorex hat die patente für die orale einnahme, natürlich weiss ich nicht wie diese strukturiert sind, so dass meinetwegen für jedes medikament auf dem markt, welches umgewandelt werden soll, ein diesbezügliches patent benötigt wird oder ob das plattformpatent ausreichend ist.
      Jedenfalls ist mir für die tablettenform von insulien noch kein unternehemen bekannt. man muß fragen, was wird mehr akzeptiert, Pflaster (Helix)oder nasenspray (Nastech) oder inhaler (Inhale)oder tabletten (endorex) und was davon ist faktisch machbar. bei inhaler hab ich da schon probleme, weil die lunge nur für gase oder stoffe gedacht ist, die die bronchien vergrößern(Astmamittel) und nicht für feste stoffe, das könnte ebenso auch auf die nase zutreffen, weil Atmungsorgan. solange die diese stoffe nicht umwandeln in gase, haben sie mit der FDA Schlechtwetter.
      Nun stellt sich die Frage, lege ich mir ein pflaster auf? oder schlucke ich lieber tabletten? ich würde sagen 60:40 für die tabletten, weil pflaster eben doch etwas lästig sind (könnten abgehen im wasser, sind teilweise sichtbar und das abziehen tut etwas weh). Wie groß sind eigentlich solche pflaster?
      Avatar
      schrieb am 03.08.01 16:17:48
      Beitrag Nr. 11 ()
      @ erkilein,

      die Frage ist die Wirkungsdauer.Das Pflaster kann über mehrere
      Tage eine konstante Menge abgeben.Alle paar Tage ein Pflaster.
      Ich sehe hier einen weitaus größeren Vorteil zugunsten von
      Helix Biopharma.Für Helix ist kann es egal sein ob Insulin oder
      Interneuron benutzt wird.Es geht mit jedem großmolekularer Medizin
      und das sind 15% aller Medikamente.
      Avatar
      schrieb am 03.08.01 17:48:11
      Beitrag Nr. 12 ()
      Ich habe mir mal dies Plaster angeschaut und bin, sorry noch keineswegs überzeugt.
      Da wurden ca. 1000 Ratten fixiert, rasiert, das Insulin geht durch eine 1-2 Millimeter dicke Haut und nach eingen Tagen wurde das Experiment wieder abgebrochen.

      Das sind keine alltagstauglichen Bedingungen für einen 200-Pfund--Wohlstandsdiabetiker.
      Das wichtigeste bei der Insulingabe ist, dass die alltägliche Dosis stimmt, sonst bekommt man derbe Nebenwirkungen. Ein Vorteil des inhalierbaren Insulins ist ja, dass man kurz vor dem Essen mal Insulin inkooperieren könnte.
      Offene Fragen:
      Kann das Pflaster abreissen, ablösen?
      Was passiert bei Regen, Schwitzen?
      Wechselwirkungen mit Haut oder gar dem Nervensystem?
      Avatar
      schrieb am 03.08.01 18:11:35
      Beitrag Nr. 13 ()
      @ pushvogel,

      so ein Unsinn kannst du Dir sparen.Erzähl mal den Leuten vorher du diese Informationen hast.
      Zur Richtigstellung hier ein aktueller Stand.

      Spritze durch BIPHASIX ersetzbar. Die BIPHASIX-Technologie ermöglicht es,
      aus großen Molekülen bestehende Wirkstoffe wie etwa Insulin und Interferon-a
      durch die Haut zu transportieren, ohne dafür eine Spritze verwenden zu müssen.
      Gleiches ist auch mit Substanzen wie DNA, Peptiden und Proteinen möglich, die
      aufgrund der rasanten Entwicklung der Biotechnologie immer wichtiger werden.

      Medizinisch überlegene Verabreichungsform. Die BIPHASIX-Technologie ist
      aus medizinischer Sicht dem Spritzen von Medikamenten bei vielen Krankheiten
      überlegen. Hervorzuheben ist die Möglichkeit einer gleichmäßigen Lieferung von
      Insulin über Tage hinweg für die immer größer werdende Bevölkerungsgruppe
      der Diabetiker. Wir schätzen Helix als Technologieführer auf diesem Gebiet ein.
      Tierversuche und erste klinische Tests sind sehr erfolgreich verlaufen. Die
      BIPHASIX-Technologie ist durch Patente geschützt.

      Die BIPHASIX-Technologie
      Neuer Verabreichungsweg bringt
      erhebliche Vorteile – werden Spritzen schon bald ersetzbar?
      Je nach pharmazeutischem Wirkstoff, Krankheit und Erkrankungsort sind unterschiedliche
      Darreichungsformen erforderlich. So erzielen Tabletten beispielsweise
      eine breite Verteilung des Wirkstoffs im Körper, während Cremes zumeist die
      lokal begrenzte und zielgerichtete Wirkstofflieferung ermöglichen. Mehr als 15%
      aller Wirkstoffe werden per Spritze verabreicht.
      Von den verabreichten Medikamenten werden 30 Prozent zu einer falschen Zeit
      und in einer falschen Dosierung genommen. Die Erfordernis für eine einfachere
      Verabreichung sind somit offensichtlich.
      Für einige Erkrankungen bzw. Wirkstoffe gibt es noch gar keine optimale Verabreichungsmöglichkeit.
      Mit der BIPHASIX-Technologie steht eine alternative Form
      zur Verfügung, die teilweise das unangenehme Spritzen von Medikamenten ersetzen
      kann und zum anderen ganz neue Therapieformen ermöglicht.
      Problemfaktor Spritze kann umgangen werden
      Verabreichungen mit dem BIPHASIX-System bringen verschiedenste Vorteile,
      wie im Folgenden dargestellt:
      - keine Schmerzen
      - keine Verletzung der Haut
      - kein Risiko von Verhärtungen und Hämatomen
      - keine psychische Hemmschwelle (Angst vor der Nadel)
      - kein Infektionsrisiko
      - keine Entsorgungskosten
      Das Verschwinden der psychischen Hemmschwelle für das Verabreichen von
      Medikamenten mit Spritzen vereinfacht nicht nur die Anwendung und hat keine
      Schmerzen mehr zur Folge, es erleichtert auch dem Arzt die Therapie. Oftmals
      wird z.B. bei der Diabetes-Behandlung das medizinisch erforderliche Umstellen
      auf das Spritzen von Insulin aus Angst vor der Nadel hinausgezögert. Es bestehen
      zudem weitere bedeutende therapeutische Vorteile. Manche Behandlungen
      werden überhaupt erst mit BIPHASIX als Wirkstofftransportsystem möglich.
      Ein sehr wichtiger Aspekt ist auch das Verhindern von Infektionen durch unsterile
      Spritzen. Gerade in den Entwicklungsländern sind unreine Spritzen der Grund für
      vielfältige Krankheiten. Experten schätzen, dass sich jährlich mehr als acht Millionen
      Menschen mit Hepatitis B und mehr als eine Million mit Hepatitis C infizieren
      weil keine sterilen Spritzen zur Verfügung stehen. Das Risiko, sich mit HIV oder
      Hepatitis zu infizieren, entfällt bei der Wirkstofflieferung mit der BIPHASIX-Technologie.
      Diffundieren statt spritzen – ein Quantensprung für die Medizin
      Der revolutionäre Vorteil des BIPHASIX-Systems liegt in der Möglichkeit, auch
      große Wirkstoffmoleküle in (dermal) oder durch die Haut (transdermal) liefern zu
      können. Die Lieferung von Wirkstoffen durch die Haut ist auch bisher schon möglich,
      ohne Einsatz von Spritzen jedoch auf kleine Moleküle begrenzt. Man denke
      hier beispielsweise an Cremes oder Nikotin- und Hormonpflaster.
      Für große Wirkstoffmoleküle ist dies bisher jedoch nicht möglich, da diese von
      der Haut nicht durchgelassen werden. Wirkstoffe aus großen Molekülen, die nicht in Form von Tabletten eingenommen werden können, müssen deshalb per
      Spritze in den Körper gebracht werden. Dies geschieht zum einen durch die Haut
      z.B. direkt in die Blutbahn (schnelle Wirkung) oder beispielsweise in das Gewebe,
      um eine langsame oder örtlich begrenzte Wirkung zu erzielen.

      Die Zukunft: Insulinpflaster gegen Diabetes
      Die Helix BioPharma Corp. hat ein Insulinpflaster entwickelt, das ähnlich Nikotinpflastern
      auf die Haut geklebt wird und kontinuierlich Insulin in verkapselter Form
      abgibt. Mit der BIPHASIX Technologie gelangt dieses durch die Haut in den Blutkreislauf.
      Der Vorteil liegt neben der wesentlich komfortableren Anwendung in einer wesentlich
      längeren Wirkungsdauer dieser Verabreichungsform. Die Wirkung des
      Insulins ist 12mal länger als bei der Injektion per Spritze. Statt eines mehrmaligen
      Spritzens pro Tag ist nur noch der Austausch des Pflasters im Abstand einiger
      Tage erforderlich.
      Das Insulinpflaster wurde bereits Tests unterzogen. Tierversuche haben vergleichbare
      Mengen an Insulin im Blut mit BIPHASIX und konventionellen Spritzen
      nachgewiesen. Statt einer durchschnittlichen Wirkungsdauer von 4 Stunden
      war mit dem Patch eine Dauer von 48 Stunden zu erzielen.

      Die Planungen für das Zulassungsverfahren sehen vor, dass das Insulin-
      BIPHASIX in 2001 und 2002 die klinischen Phasen durchläuft und spätestens im
      Jahr 2004 marktreif ist.

      Lizenzen für die Kombination von BIPHASIX mit anderen Wirkstoffen
      Die beiden genannten Formen Insulin-Pflaster und Interferon-a-Creme sollen
      nach dem Geschäftsplan von Helix die einzigen selbst entwickelten Medikamente
      bleiben. Auch deren Vertrieb wird über große Pharmaunternehmen abgewickelt
      werden, da diese über entsprechende Vermarktungskapazitäten verfügen,
      um eine schnelle Marktdurchdringung zu erreichen.
      Mit Schering-Plough hat man einen namhaften Partner für die Interferon-a-
      Creme bereits zu einem frühen Zeitpunkt gefunden. Wir rechnen damit, dass
      Helix nach diesem Vertrag, der auch in der Fachwelt für verstärkte Aufmerksamkeit
      sorgen wird, im Laufe dieses Jahres weitere Partnerschaften vorstellen wird.
      Dabei wird Helix Nutzungsrechte an der patentierten Technologie gegen umsatzabhängige
      Vergütungen (royalties) vergeben. Wir rechnen in Übereinstimmung
      mit den Erwartungen von Helix mit Vergütungen von durchschnittlich 10%
      der Medikamentenumsätze. Schering-Plough dürfte als Erstlizenznehmer leicht
      günstigere Konditionen erhalten haben.

      Laufende Produktentwicklungen wesentlich durch Lizenznehmer bezahlt
      Die Kosten für die weitere Entwicklung der BIPHASIX-Technologie, für die Kombination
      von BIPHASIX mit Wirkstoffen und insbesondere auch für die Genehmigungsverfahren
      sind beträchtlich. Die Vereinbarungen, die Helix mit Lizenznehmern
      trifft, so auch mit Schering-Plough, sehen sog. „milestone payments“ vor.
      Der Lizenznehmer zahlt dabei in Abhängigkeit des Entwicklungsfortschritts „seines“
      Medikaments Raten der festen Lizenzvergütung. Allein für die Vereinbarung
      mit Schering-Plough rechen wir aus solchen milestone payments mit ansehnlichen
      zweistelligen Millionenbeträgen, der die Anpassungskosten des BIPHASIXSystems
      an den Wirkstoff mehr als decken dürfte.
      Auch bei weiteren Lizenzvergaben dürften solche milestone payments vereinbart
      werden, die die laufenden Entwicklungskosten decken. Insgesamt rechnen wir
      damit, dass bis zum Erreichen der Gewinnschwelle keine weiteren Kapitalbeschaffungen
      mehr erforderlich sind.
      Nach der Fertigstellung der Produkte erhält Helix sog. „royalties“, umsatzabhängige
      Vergütungen. Wir rechnen, dass diese nahezu dem zukünftig ausgewiesenen
      Gewinn entsprechen, da außer den Kosten zur Führung der Geschäfte (Verwaltung)
      keine weiteren Aufwendungen entstehen. Selbst für die Eigenentwicklungen
      werden Partner die Besorgung der operativen Geschäfte übernehmen
      und Helix umsatzabhängig beteiligt sein. Wir rechnen mit einer umsatzabhängigen
      Lizenzvergütung von durchschnittlich 10% der Medikamentenumsätze.

      So falls dir das nicht reicht können wir auch ins Detail.
      Avatar
      schrieb am 03.08.01 22:08:43
      Beitrag Nr. 14 ()
      Ach je.
      Woher ich meine Quelle habe?
      Teilweise von deren Homepage www.helixbiopharma.com
      teilweise sind das einfach offene Fragen, die auch durch Deinen schönen Artikel (quelle?) nicht beantwortet werden.
      Tasache ist, das es nicht beim Menschen ausprobiert ist und das die Epidermis beim Menschen dicker ist als bei der Maus (you disagree?).
      Ist das ein aktiver oder passiver Transport?
      Und lies das mal durch , speziell das Kapitel postprandialer Blutzuckerspiegel
      http://www.diabeticus.de/infos/hm001.html
      Avatar
      schrieb am 03.08.01 22:15:15
      Beitrag Nr. 15 ()
      Quelle: www.gsc-resaerch.de
      Avatar
      schrieb am 03.08.01 22:16:55
      Beitrag Nr. 16 ()
      da ist mir natürlich ein Schreibfehler unterlaufe.

      www.gsc-research.de
      Avatar
      schrieb am 06.08.01 13:22:53
      Beitrag Nr. 17 ()
      hmmm, die analyse ist vom Januar 2001, allerdings auch die einzige bisher Veröffentlichte. die hab ich mir auch selbst im februar gezogen.abgesehen von den sachen, die puhvogel angesprochen hat, würde ich persönlich das pflaster rein wegen des ziepens,sichtbarkeit,mögl.wasserproblem nicht gerade bevorzugen--muß jeder selbst wissen, was ich noch sagen will: versucht nich nur nach dieser einen analyse zu urteilen
      Avatar
      schrieb am 22.08.01 22:28:36
      Beitrag Nr. 18 ()
      Hi,

      Zurück zu Endorex,

      ..was meinst du mit "man hat die Krebssparte ausgegliedert", erkilein ?
      Geht es um POH, oder wie oder was, und was heisst ausgegliedert ?
      Die Aktie sieht auf den ersten Blick tatsächlich wie ein lukratives (Langfrist)invest aus, aber irgendwie scheint doch bei der `oral drug delivery` der Wurm drin zu sein, oder ?
      Mir fällt jedenfalls die Parallele zu Autoimmune,inc als erstes ein, die hatten das alles schon versucht -und versuchen es weiter- alle Versuche bisher sind aber in Phase 3 gescheitert (Myloral , Colloral, etc.)
      Ob das wohl der Grund für die vergleichsweise niedrige Berwertung von Endorex ist und was ist eigentlich das grundsätzliche Problem bei der oral formulation ?

      Vielleicht klärt uns Puhvogel mal darüber auf, was ist dran an Orasome ?
      Avatar
      schrieb am 23.08.01 11:51:43
      Beitrag Nr. 19 ()
      @von erkilein,

      also wenn ich sehe was was in den letzten Tagen beim Kurs
      von Helix Biopharma abgeht kann mann nur froh sein in
      Helix investiert zu sein.Im Gegensatz zu Endorex.
      Avatar
      schrieb am 23.08.01 15:11:47
      Beitrag Nr. 20 ()
      die krebssparte wird nicht weiter bearbeitet, man will die bisherigen forschungsergebnisse veräußern, weil sich im krebssektor zu viele mitbewerber tummeln.
      zu orasome, es scheint zu klappen,zumindest wenn man sich die partner ansieht, die dazu stehen, des weiteren ist der investitionsgrad ausländischer banken so hoch, dass es einem bald mulmig werden kann.
      welche partner hat Autoimmune? wenn es schon daran hapert (ich weiss es nicht, verrate es mir, ich hab grad viel zu tun), dann scheint es nicht erfolgversprechend zu sein.

      ich denke sowohl helix, nastech, inhale und DOR werden aud diesen jeweiligen gebieten die nase vorn haben, einer etwas schneller als der andere.
      Avatar
      schrieb am 23.08.01 17:25:12
      Beitrag Nr. 21 ()
      vielleicht ist der abbruch der entwicklung des pumpensytems durch watson pharma mit Newco dem kurs nicht ganz bekommen, ist aber auch nicht das Hauptaugenmerk, im moment ca 20 mio cash mit dem geld der übernommenen firma.

      August 14, 2001

      ENDOREX CORP (DOR)
      Quarterly Report (SEC form 10QSB)
      ITEM 2 - MANAGEMENT`S DISCUSSION AND ANALYSIS OR PLAN OF OPERATION
      The following discussion provides information to explain our results of operations and financial condition. You should also read our unaudited consolidated interim financial statements and their notes and our most recent Annual Report on Form 10-KSB, as amended. This report contains forward-looking statements within the meaning of Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934, as amended, and Section 27A of the Securities Act of 1933, as amended, and is subject to the safe-harbors created by those sections. These forward-looking statements are subject to significant risks and uncertainties, including those identified in Exhibit 99 "Risk Factors" of this Form 10-QSB, which may cause actual results to differ materially from those discussed in any forward-looking statements. The forward-looking statements within this Form 10-QSB are identified by words such as "believes," "anticipates," "expects," "intends," "may," "will" "plans" and other similar expressions. However, these words are not the exclusive means of identifying such statements. In addition, any statements that refer to expectations, projections, or other characterizations of future events or circumstances are forward-looking statements. We undertake no obligation to publicly release the results of any revisions to forward-looking statements that may be made to reflect events or circumstances occurring subsequent to the filing of this Form 10-QSB with the SEC. You should carefully review and consider the various disclosures we make in this report and our other reports filed with the SEC that attempt to advise interested parties of the risks and factors that may affect our business.

      Endorex is a development stage enterprise and expects no significant revenue from the sale of products in the near future.



      MATERIAL CHANGES IN RESULTS OF OPERATIONS


      For the second quarter ended June 30, 2001, the Company had a net loss available to common shareholders of $1,552,779, or a decrease of 5 percent, as compared to a loss of $1,637,253 for the second quarter ended June 30, 2000. Net loss included preferred stock dividends, which are paid-in-kind in shares of preferred stock.

      Research and development, or R&D expenditures for the second quarter ended June 30, 2001 were $585,642, a 170 percent increase when compared with $217,112 for the corresponding period ended June 30, 2000. This increase in R&D expenditures was due to the hiring of additional R&D personnel and expansion of proprietary pre-clinical R&D drug delivery activities.

      General and administrative expenses for the second quarter ended June 30, 2001 were $439,515 compared to $615,559 for the same period ended June 30, 2000, a 29 percent decrease. General and administrative expenses during the second quarter of 2001 were lower due to higher legal and accounting expenses as well as the payment of SEC filing fees related to the Company`s private placement during this period last year.

      Total Operating expenses of $1,025,157 for the second quarter of 2001 increased 23 percent compared to $832,671 for the same period last year, due to the increased spending in R&D pre-clinical drug delivery activities.


      Operating expense increases were offset by reductions in equity losses in joint ventures of $260,603 for the second quarter of 2001 compared with losses of $648,779 during the same period in 2000. These losses pertain to the two joint ventures with Elan. InnoVaccines, the oral/mucosal vaccine delivery joint venture, has been developing several delivery systems for oral and mucosal vaccines. Newco has been developing Elan`s Medipad(R), a small, disposable microinfusion pump, for the delivery of iron chelation drugs to treat a type of genetic blood disease known as iron overload disorders (e.g. Cooley`s anemia, and sickle cell anemia). Our share of the research, development and business expenditures through these joint ventures is recorded as equity losses in joint ventures. The decrease in expenses represents a reduction of activities in each joint venture. Although activities to evaluate the efficacy of selected oral vaccines is still underway in Innovaccines, both partners in the joint venture are in discussions regarding the future direction of this joint venture and its possible termination. The Newco joint venture has recently met with Watson Pharmaceuticals, or Watson, which acquired Schein Pharmaceutical Inc. or Schein, during 2000, as well as Schein`s licensing rights to the Medipad(R) device for iron chelation therapy. Watson has indicated to Newco its intention to discontinue its iron chelation program. Such action may require the modification, or termination of Watson`s agreement with Newco. Newco is also evaluating other commercialization alternatives.

      Interest income for the second quarter of 2001 of $120,317 decreased 39 percent compared to $198,165 for the same period last year reflecting the reduction in interest rates as well as a reduction in the available cash investment balance generated by the April 2000 equity financing.

      Net loss for the six months ended June 30, 2001 of $3,128,777 decreased 8% as compared to a loss of $3,418,002 for the same period in 2000.

      The decrease in net loss year to date versus the prior year reflects an overall decrease in joint venture R&D activities as we redirected our activities towards more proprietary drug delivery research and development. Additionally, the expenses related to our private placement incurred during the first and second quarter of 2000 which were not reflected in our 2001 activity.


      PLAN OF OPERATION AND FINANCIAL CONDITION


      On July 31, 2001, Endorex and Corporate Technology Development, Inc., or CTD, a privately held, development-stage specialty pharmaceutical company developing novel oral and mucosal formulations for therapeutic indications of small molecule drugs, based in Miami, Florida, entered into a definitive merger agreement, whereby we will acquire all of the outstanding capital stock of CTD in a stock-for-stock merger. This acquisition will broaden our product pipeline by the addition of two drug candidates currently in various stages of clinical development as well as other products in pre-clinical development.

      CTD`s lead product, orBec(TM), is currently in a multi-center phase III clinical trial, and is being developed for the treatment of intestinal graft-versus-host disease, or GVHD, a life-threatening complication affecting the skin, liver, and the gastrointestinal tract, or GI, following bone marrow transplantation. According to the International Bone Marrow Transplant Registry & Autologous Blood and Marrow Transplant Registry, there were 17,000 allogeneic bone marrow transplants (transplants of blood or bone marrow cells from another person) worldwide in 1998. It is estimated that intestinal GVHD affects approximately


      15-30 percent, or approximately 2500 to 5100, of these patients per year worldwide, resulting in a high mortality rate. Allogeneic transplants remain a viable treatment strategy for a variety of cancers. CTD is also planning other phase II clinical trials for the treatment of other GI related disorders, which represent larger market segments.

      The FDA has granted orBec(TM) "fast track" status for the treatment of intestinal GVHD, allowing for an expedited review process. orBec(TM) has also been designated as an "orphan drug" by the FDA for the prevention of Intestinal
      GVHD.


      orBec(TM) is an oral dual-release formulation of beclomethasone dipropionate, or "BDP," a potent site-active corticosteroid drug. BDP has already been approved by the FDA and is sold by GlaxoSmithKline, as Beconase(R), in an inhaled and nasal formulation for the treatment of asthma, allergic rhinitis, and nasal polyposis. orBec(TM) allows for larger doses of BDP to be delivered to the afflicted GI area without systemic side effects associated with other steroids used to treat intestinal GVHD.

      CTD`s second clinical-stage compound is Oraprine(TM), a liquid formulation of a commonly prescribed immunosuppressant, azathioprine, the active pharmaceutical ingredient in Imuran(R). Imuran(R) is currently marketed in tablet form for the treatment of transplant rejection by Faro Pharmaceuticals, Inc. in North America and GlaxoSmithKline worldwide. Oraprine(TM) has recently completed a phase I bioequivalency trial which demonstrated that Oraprine(TM) is equivalent to Imuran(R). In addition, a pilot phase I/II trial has been completed for the treatment of chronic oral autoimmune diseases, such as oral GVHD. Oraprine(TM) has been designated an "orphan drug" for the treatment of oral GVHD.

      Upon closing, CTD`s Chairman, Colin Bier, Ph.D., will join our organization as Chairman of the Board and Chief Executive Officer. The current Chairman, Kenneth Tempero, M.D., Ph.D., will continue to serve as a director on our board. Michael S. Rosen, our current President and Chief Executive Officer, will remain as President and assume the newly created position of Chief Operating Officer. Steve H. Kanzer, currently CTD`s President and Chief Executive Officer and an Endorex director, will remain on our board. Additionally, three members of the CTD board, including Dr. Bier, will become members of our board.

      As of June 30, 2001, CTD had approximately $5 million in cash and no debt. CTD believes this will be sufficient to fund development of their two primary products in the near term as well as to take orBec(TM), its lead drug candidate in phase III clinical trials, through the FDA approval process.

      Our proprietary drug delivery activities include preclinical testing (IN VITRO and IN VIVO) of the Orasome(TM) and other delivery systems for the oral and mucosal delivery of macromolecular drugs based on proteins and peptides. Endorex believes that the acquisition of CTD provides us with a product pipeline of both clinical and preclinical oral and mucosal drug candidates covering both small molecule and macromolecule drugs. We have expanded the number of macromolecular drugs under evaluation for delivery beyond insulin, human growth hormone and vaccines. We continue to collaborate with Novo Nordisk on the development of an oral human growth hormone. We believe that Novo Nordisk will determine whether to license our Orasome(TM) technology for its human growth hormone product, Norditropin(R), later in 2001.

      The recent announced merger between Endorex and CTD and the renewed focus on proprietary R&D activities have prompted a review of our existing joint ventures to determine the progress to date.


      The InnoVaccine development activities during the second quarter included further evaluation of development work of the Orasome(TM) delivery system for oral and mucosal delivery of the tetanus and influenza vaccines and the development of mucosal tissue targeting technology for this delivery system. Work in this area has been focused on the PLGA microparticle system licensed from the Southern Research Institute.

      Newco is in the process of assessing its relationship with Watson. Watson, the marketing and development partner to the joint venture, has recently verbally expressed its desire to discontinue its iron chelation therapy program with the Medipad(R) device. As a result, the joint venture partners are reviewing their commercialization agreements in light of this development with Watson. Newco is also evaluating other commercialization partners for its iron chelation delivery system, as well as the future direction of this joint venture.

      On June 30, 2001 and December 31, 2000, Endorex had cash, cash equivalents, and marketable securities of approximately $9.8 million and $12.8 million, respectively, and working capital of approximately $6.6 million and $10.1 million, respectively. We believe that our cash and cash equivalents are sufficient to satisfy our cash requirements for the next two years. We intend, from time to time in the future, to seek to expand our research and development activities into other drug delivery technologies and/or products that we either may license from other persons or develop. Any such activities may require the expenditure of funds not presently available and may deplete our cash resources sooner than anticipated. We also may seek to obtain funds from possible future public or private sales of our securities or other sources. See Exhibit 99"Risk Factors."
      Avatar
      schrieb am 24.08.01 10:07:21
      Beitrag Nr. 22 ()
      @ von Erkilein,

      also ich habe mir einmal angeschaut wie weit Endorex ist.Im Vergleich
      zu Helix Biopharma ist Endorex um längen hinterher.Da ist
      etwas maximal in Phase 1. Auch der Cashbestand ist schlechter als bei Helix.
      Das Managment bei Helix ist mindestens ebenbürtig.
      Der eigentliche Vorteil von Helix ist es aber das Teile von
      Helix schon profitabel arbeiten.Außerdem ist mit Sensium Technologies Inc.
      noch eine Firma bei Helix welche im Bereich Biochips ist.
      Diese Firma wird seperat an die Börse gebracht.
      Die Biphasix-Technologie wird 2004 auf den Markt kommen.
      Endorex wird Jahre länger brauchen.
      Eine Investition in Endorex halte ich zur Zeit für unnötig.
      Avatar
      schrieb am 24.08.01 10:22:41
      Beitrag Nr. 23 ()
      @Chalifman: Sorry, ich halte und beschäftige mich augenblicklich nicht mit Endorex. Ich finde nur die Idee interessant.

      @Bombenleger: Die kommen frühestens 2005 auf den Markt, wenn die jetzt in Phase 1 sind. 2 Jahre alleine für Analyse und Präparation der Daten, FDA Review-Prozess und Marketingvorbereitungen. Die waren jetzt doch in Phase 1 oder?
      Und für IPOs ist das jetzt nun wirklich nicht die richtige Zeit.
      Und noch etwas:
      Wenn der Autor hier recht hat,
      http://www.wallstreet-online.de/ws/community/board/threadpag…
      Das nadellose Injektionssystem der Firma Rösch läßt sich nur bedingt in der Diabetes-Therapie einsetzen. Gerade dort, wo größere Mengen Insulin injiziert werden, ist man sich nach dem heutigen Stand der Wissenschaft nicht sicher, ob eine ausreichende Penetration des Unterhautfettgewebes gewährleistet ist. Und das schränkt den Einsatz doch erheblich ein.

      dann hat Helix eindeutig dieselben Probleme. Für mich war das bisher nämlich ein Rätsel, warum sich Rösch bisher so schwer tut. Vielleicht ist das ja die Lösung.
      Meine Frage nochmal:
      Hat Helix nun einen ein aktiven oder ein passiven Insulintransport?
      Avatar
      schrieb am 21.01.02 23:39:00
      Beitrag Nr. 24 ()
      es wird langsam interessant, vor allem hat das im Zuge der Fusion/Übernahme ins Portfolio gekommene Ph III Produkt den orphan drug status bekommen.

      December 21, 2001
      DOR BioPharma Presents Advancements Of Its Oral Drug/Peptide Delivery Systems at the 6th U.S. – Japan Drug Delivery Symposium

      December 6, 2001
      DOR BioPharma Introduces New Board Members

      December 3, 2001
      ENDOREX CORPORATION ACQUIRES CORPORATE TECHNOLOGY DEVELOPMENT, INC.

      November 1, 2001 (Corporate Technology Development Release)
      ORBEC(TM) ENTERS PHASE II CLINICAL TRIAL FOR CROHN’S DISEASE TREATMENT

      October 9, 2001
      Endorex Files Registration Statement on Form S-4 With SEC

      September 25, 2001 (Corporate Technology Development Release)
      PHASE III DRUG CANDIDATE RECEIVES ORPHAN DRUG DESIGNATION

      September 4, 2001
      ENDOREX CORPORATION PRESENTS LIVE AND ONLINE AT THE WELLS FARGO VAN KASPER “CLASS OF 2001” CONFERENCE


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      Endorex Corp.- nie wieder Spritzen durch orale und nasale Einnahme z.B. von Insulin