ANTI VIRUS FIRMEN GESUCHT !!! ****ZUKUNFT PUR**** - 500 Beiträge pro Seite
eröffnet am 07.07.00 18:33:52 von
neuester Beitrag 04.09.00 10:50:11 von
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Bitte macht mit ANTI VIRUS FIRMEN zu suchen
DANKE
Ich fange mit Mail.com 923 381an.(Kurs 7 Euro)
NEWS vom 06.07.00
Mail.com Anti-Virus Service Interceptions Increase 580 Percent in Second Quarter
LINK: http://corp.mail.com/midsourcing_frames_m.html
Weiterhin:
FORTEL 882 004*FRTL (Kurs 2,5 Euro)
http://www.Fortel.com/fortel.html
ENTRUST 915 989*FRTL(Kurs 37 Euro)
http://www.Entrust.com/
Danke für`s Mitmachen.
M.f.G.
firsty
P.S.
Mein scheiß T-Online ist entweder besetzt oder stürzt ab.
Welchen Zugang nutzt IHR.
DANKE
Ich fange mit Mail.com 923 381an.(Kurs 7 Euro)
NEWS vom 06.07.00
Mail.com Anti-Virus Service Interceptions Increase 580 Percent in Second Quarter
LINK: http://corp.mail.com/midsourcing_frames_m.html
Weiterhin:
FORTEL 882 004*FRTL (Kurs 2,5 Euro)
http://www.Fortel.com/fortel.html
ENTRUST 915 989*FRTL(Kurs 37 Euro)
http://www.Entrust.com/
Danke für`s Mitmachen.
M.f.G.
firsty
P.S.
Mein scheiß T-Online ist entweder besetzt oder stürzt ab.
Welchen Zugang nutzt IHR.
Norcom WKN: 525030
Gruss Minolta
Gruss Minolta
Hi, wenn Dein T-online abkackt solltest Du Dir mal gedanken ueber Dein
Betriebssystem machen.
Bei mir 24 h T-Online mit flat saubere Uebertragungsraten um
4-7k
und AUTOMATISCHE Wiedereinwahl auf dem Boden eines
ordentlichen Betriebssystems.
Wer blaue Bildschirme liebt kann die sich die dann ja als Hintergrund
z.B. fuer KDE auf SuSE ODER Red Hat Linux einstellen. Und einen
Vierenscanner kannst Du Dir dann auch sparen. :-)
Will heissen, maul nicht ueber T-Online sonder mit Deinem BS-Hersteller.
Nach Marktlage duerfte die Adresse:
http://www.microsoft.de
die Richtige sein.
http://www.microschrot.de
koennte Dir weiterhelfen.
Have fun.
Betriebssystem machen.
Bei mir 24 h T-Online mit flat saubere Uebertragungsraten um
4-7k
und AUTOMATISCHE Wiedereinwahl auf dem Boden eines
ordentlichen Betriebssystems.
Wer blaue Bildschirme liebt kann die sich die dann ja als Hintergrund
z.B. fuer KDE auf SuSE ODER Red Hat Linux einstellen. Und einen
Vierenscanner kannst Du Dir dann auch sparen. :-)
Will heissen, maul nicht ueber T-Online sonder mit Deinem BS-Hersteller.
Nach Marktlage duerfte die Adresse:
http://www.microsoft.de
die Richtige sein.
http://www.microschrot.de
koennte Dir weiterhelfen.
Have fun.
DANKE
SuSE-Linux
was hälts DU von SuSe (IPO)?
Zeichnen ?
bye
firsty
SuSE-Linux
was hälts DU von SuSe (IPO)?
Zeichnen ?
bye
firsty
hier ein bericht aus der börse online
Firewalls gegen das
"Trojanische Pferd"
NTERNET
90
AKTIEN
Mein Freund Gunnar arbeitet weder
im Pentagon noch für den ame-
rikanischen Geheimdienst. Er ist
ein ganz harmloser selbständiger Computer-
spezialist ohne brisante Insiderinformatio-
nen. Trotzdem wurde sein N etzwerk immer
wieder von Hackern aufgesucht.
Gunnars Internetanschluss ist durch
ein Digital-Subscriber-Line (DSL)-Modem
pausenlos aktiviert. Und eben dieser Kom-
fort macht Computer zur leichten Beute
von lästigen Eindringlingen, die nach
Schlupflöchern in Netzwerken suchen. Wie
ein Leuchtturm im World Wide Web sig-
nalisiert sein Computer "Hier ist Action!" -
und lockt damit Störenfriede an.
Als Experte wusste er sich jedoch zu
wehren: mit Firewalls. Er installierte die
kleine Box zwischen die Internetverbindung
und seinen Computer. Dadurch werden die
Hacker ausgesperrt, die sonst heimlich ein
" Trojanisches Pferd" am Netzwerkeingang
platzieren. Dieses kleine eingeschmuggelte
Programm verschafft Zugang zum System
und zu Passwörtern.
Firewalls existieren, seitdem Unterneh-
men E-Mail- oder Webserver
installiert haben und ihren
Mitarbeitern das Surfen im
Internet erlauben. Mittler-
weile werden sie auch in
Privathaushalten ein-
gesetzt, da Intemet-
anschlüsse mit DSL-
Modem oderTV-
Kabelohne Unter-
brechung am Netz
aktiviert sind-
Persönliche
Firewalls kosten
zwischen knapp
40 und 400 Dollar.
Sie werden als reine
Softwarelösung, die
nur einen PC schützt,
oder als zusätzliche
Box zur Sicherheit für ein ganzes Netz-
werk installiert.
Die israelische Firma Check Point
Saftware Technalogies (CHKP, WPKN
901638), Nummer eins bei Firewalls für
GroßfIrmen, demonstriert eindrucksvoll,
wie mit Sicherungssystemen Geld zu ver-
dienen ist: Das Unternehmen weist eine
Marktkapitalisierung von 16 Milliarden
Dollar auf. Es erzielt einen Jahresumsatz
von 219 Millionen Dollar und eine Umsatz-
rendite von 44 Prozent. Stellen Sie sich
Folgendes vor: In etWa drei bis fünf Jahren
werden 40 bis 60 Prozent der amerikani-
schen Haushalte, die jetzt per Telefon-
modem ins Internet gehen, ununterbrochen
mit DSL-Anschluss am Netz hängen.
Heute finden Anbieter das Haupt-
geschäft bei kleinen und mittelständischen
Unternehmen. Doch später werden auch
die zahlreichen Privathaushalte Firewalls
benötigen.
...
WatchGuard (WGRD, WPKN 924871) ~
...
und SonicWall (SNWL, WPKN 929262) ~
haben gute Chancen, diesen viel verspre- :::
chenden Markt zu erschließen. Die Kon- ,~
zerne vermarkten Firewalls in der Größe ~
tragbarer CD-Player. WatchGuard bietet ~
I im Abonnement zusätzlich noch ver- ~
, schiedene Leistungen an wie beispiels- ~
weise das Ermitteln der Hacker. Das .i
Unternehmen wird deshalb von der -5
~BÖrse höher bewertet: Ähnlich ~
wie der Check- Point-SoftWare- ~
Titel hat auch diese Aktie eine ~
.;"h..r.. 71Jk1lnft- ~
CTMAR WEBER
ist intimer Kenner der
High- und Biotech-Aktien.
Er veröffentlicht im Inter-
net täglich den "Silicon
Volley Daily" (www.boerse-
online.de) zu Titeln aus der
US-Hightechbranche. E-Mail:
otmar. weber@boerse-online .de
BÖRSE ONLINE 28/200"
bye
firsty
Firewalls gegen das
"Trojanische Pferd"
NTERNET
90
AKTIEN
Mein Freund Gunnar arbeitet weder
im Pentagon noch für den ame-
rikanischen Geheimdienst. Er ist
ein ganz harmloser selbständiger Computer-
spezialist ohne brisante Insiderinformatio-
nen. Trotzdem wurde sein N etzwerk immer
wieder von Hackern aufgesucht.
Gunnars Internetanschluss ist durch
ein Digital-Subscriber-Line (DSL)-Modem
pausenlos aktiviert. Und eben dieser Kom-
fort macht Computer zur leichten Beute
von lästigen Eindringlingen, die nach
Schlupflöchern in Netzwerken suchen. Wie
ein Leuchtturm im World Wide Web sig-
nalisiert sein Computer "Hier ist Action!" -
und lockt damit Störenfriede an.
Als Experte wusste er sich jedoch zu
wehren: mit Firewalls. Er installierte die
kleine Box zwischen die Internetverbindung
und seinen Computer. Dadurch werden die
Hacker ausgesperrt, die sonst heimlich ein
" Trojanisches Pferd" am Netzwerkeingang
platzieren. Dieses kleine eingeschmuggelte
Programm verschafft Zugang zum System
und zu Passwörtern.
Firewalls existieren, seitdem Unterneh-
men E-Mail- oder Webserver
installiert haben und ihren
Mitarbeitern das Surfen im
Internet erlauben. Mittler-
weile werden sie auch in
Privathaushalten ein-
gesetzt, da Intemet-
anschlüsse mit DSL-
Modem oderTV-
Kabelohne Unter-
brechung am Netz
aktiviert sind-
Persönliche
Firewalls kosten
zwischen knapp
40 und 400 Dollar.
Sie werden als reine
Softwarelösung, die
nur einen PC schützt,
oder als zusätzliche
Box zur Sicherheit für ein ganzes Netz-
werk installiert.
Die israelische Firma Check Point
Saftware Technalogies (CHKP, WPKN
901638), Nummer eins bei Firewalls für
GroßfIrmen, demonstriert eindrucksvoll,
wie mit Sicherungssystemen Geld zu ver-
dienen ist: Das Unternehmen weist eine
Marktkapitalisierung von 16 Milliarden
Dollar auf. Es erzielt einen Jahresumsatz
von 219 Millionen Dollar und eine Umsatz-
rendite von 44 Prozent. Stellen Sie sich
Folgendes vor: In etWa drei bis fünf Jahren
werden 40 bis 60 Prozent der amerikani-
schen Haushalte, die jetzt per Telefon-
modem ins Internet gehen, ununterbrochen
mit DSL-Anschluss am Netz hängen.
Heute finden Anbieter das Haupt-
geschäft bei kleinen und mittelständischen
Unternehmen. Doch später werden auch
die zahlreichen Privathaushalte Firewalls
benötigen.
...
WatchGuard (WGRD, WPKN 924871) ~
...
und SonicWall (SNWL, WPKN 929262) ~
haben gute Chancen, diesen viel verspre- :::
chenden Markt zu erschließen. Die Kon- ,~
zerne vermarkten Firewalls in der Größe ~
tragbarer CD-Player. WatchGuard bietet ~
I im Abonnement zusätzlich noch ver- ~
, schiedene Leistungen an wie beispiels- ~
weise das Ermitteln der Hacker. Das .i
Unternehmen wird deshalb von der -5
~BÖrse höher bewertet: Ähnlich ~
wie der Check- Point-SoftWare- ~
Titel hat auch diese Aktie eine ~
.;"h..r.. 71Jk1lnft- ~
CTMAR WEBER
ist intimer Kenner der
High- und Biotech-Aktien.
Er veröffentlicht im Inter-
net täglich den "Silicon
Volley Daily" (www.boerse-
online.de) zu Titeln aus der
US-Hightechbranche. E-Mail:
otmar. weber@boerse-online .de
BÖRSE ONLINE 28/200"
bye
firsty
NEWS
MAIL und VODAFON
Mail.com Partners With BulletIN.net to Deliver Wireless E-mail Access to United Kingdom
Customers
WEDNESDAY, JULY 12, 2000 7:47 AM
- BusinessWire
NEW YORK, Jul 12, 2000 (BUSINESS WIRE) --
Partnership Allows Mail.com Users in the UK to Send and
Receive Filtered E-mail Messages Using Mobile Handsets
Mail.com, Inc., (NASDAQ:MAIL) a leading global provider of Internet messaging services for businesses and
consumers, today announced it has partnered with BulletIN.net, a leading provider of two-way wireless Internet
messaging products and services for wireless carriers. The partnership will allow Mail.com users in the United
Kingdom to send and receive filtered e-mail messages using wireless handsets. Bulletinmail customers will also
benefit from having a fully functional Web-based e-mailbox powered by Mail.com. Under the terms of the agreement,
Mail.com will generate revenue through per message usage fees.
"We believe that the traditionally separate worlds of wireless and Internet are rapidly merging," noted Sam Kline,
Mail.com Chief Operating Officer. "Because Mail.com understands the wireless landscape and the variety of protocols
in place worldwide, we are developing a technology-independent solution, in partnership with BulletIN.net. Our
combined solution is compatible with a wide variety of protocols including WAP (wireless application protocol) and
SMS (short message service). iMODE, which is widely used in Japan will be available shortly. Mail.com is committed
to extending the reach of our customers desktop e-mail to any wireless device."
Mail.com`s new wireless service will enable UK users to decide how they would like to receive their e-mail messages
on their wireless device. Users will be able to choose their own e-mail filtering options such as by sender, urgency and
time of day. Through BulletIN.net`s relationship with Vodafone (NYSE:VOD), the UK`s most popular mobile phone
network, Mail.com GSM Vodafone mobile subscribers will have access to additional features like single button reply,
the ability to access full e-mail messages and the option to forward an e-mail to fax.
"Mail.com`s enhanced wireless product offering combines BulletIN.net`s cutting-edge wireless technology with
Mail.com`s ubiquitous WebMail to provide our UK users with the most reliable e-mail service anytime, anywhere from
their wireless device or from their PC. This initiative is consistent with Mail.com`s continuing mission to provide a
wireless solution as part of its one-stop messaging services to all of its users," added Kline.
Mail.com and BulletIN.net are poised to take advantage of the growing wireless market because of the widespread use
of SMS technology in the UK and throughout Europe. The UK represents one of the highest mobile phone market
penetrations in the world, approaching 50%. The number of e-mails sent and received in the UK has doubled in the
last year. The UK also continues to represent one of the largest sources of new customers for Mail.com.
"Because e-mail is the preferred form of communication in today`s marketplace, this is a truly valuable service. Both
Mail.com and BulletIN clearly understand people and are dedicated to helping to change their lives in a positive way,"
said Mike Holland, BulletIN.net Managing Director. "Today you don`t have to be connected to a computer to read your
e-mail. Our combined service essentially frees you from your PC."
Marlin Nelson, President, BulletIN.net Inc., said, "The convergence of the Internet and wireless is the most exciting
opportunity in telecommunications this decade. The capability to provide customers with their e-mail and information
content on a mobile device will dramatically change the efficiency of the work place and the individual`s life.
BulletIN.net and Mail.com are among the first to provide a customer with access to their e-mail while away from the
desk. This will be a life-changing event for the industry and these customers. We are extremely proud that Mail.com
has chosen BulletIN.net to be its wireless strategic partner."
About BulletIN.net Ltd.
BulletIN.net Ltd. is a leading provider of two-way wireless Internet messaging products and services for wireless
carriers. Currently working with wireless partners including Bell South, DCS, Vodafone UK and Vodafone NZ, BulletIN
has over 100,000 provisioned subscribers. With eleven office locations worldwide, BulletIN is able to provide service
and support for a global market. For further information, visit www.bulletin.net
About Vodafone
Vodafone (NYSE:VOD) is the UK`s most popular mobile phone network with over 9.3 million customers. Part of
Vodafone AirTouch, the world`s largest mobile telecommunications company, Vodafone continually strives to provide
its customers with services that will make their lives easier.
MAIL PLUS 22 % auf 8,6 $
ein glücklicher andy
MAIL und VODAFON
Mail.com Partners With BulletIN.net to Deliver Wireless E-mail Access to United Kingdom
Customers
WEDNESDAY, JULY 12, 2000 7:47 AM
- BusinessWire
NEW YORK, Jul 12, 2000 (BUSINESS WIRE) --
Partnership Allows Mail.com Users in the UK to Send and
Receive Filtered E-mail Messages Using Mobile Handsets
Mail.com, Inc., (NASDAQ:MAIL) a leading global provider of Internet messaging services for businesses and
consumers, today announced it has partnered with BulletIN.net, a leading provider of two-way wireless Internet
messaging products and services for wireless carriers. The partnership will allow Mail.com users in the United
Kingdom to send and receive filtered e-mail messages using wireless handsets. Bulletinmail customers will also
benefit from having a fully functional Web-based e-mailbox powered by Mail.com. Under the terms of the agreement,
Mail.com will generate revenue through per message usage fees.
"We believe that the traditionally separate worlds of wireless and Internet are rapidly merging," noted Sam Kline,
Mail.com Chief Operating Officer. "Because Mail.com understands the wireless landscape and the variety of protocols
in place worldwide, we are developing a technology-independent solution, in partnership with BulletIN.net. Our
combined solution is compatible with a wide variety of protocols including WAP (wireless application protocol) and
SMS (short message service). iMODE, which is widely used in Japan will be available shortly. Mail.com is committed
to extending the reach of our customers desktop e-mail to any wireless device."
Mail.com`s new wireless service will enable UK users to decide how they would like to receive their e-mail messages
on their wireless device. Users will be able to choose their own e-mail filtering options such as by sender, urgency and
time of day. Through BulletIN.net`s relationship with Vodafone (NYSE:VOD), the UK`s most popular mobile phone
network, Mail.com GSM Vodafone mobile subscribers will have access to additional features like single button reply,
the ability to access full e-mail messages and the option to forward an e-mail to fax.
"Mail.com`s enhanced wireless product offering combines BulletIN.net`s cutting-edge wireless technology with
Mail.com`s ubiquitous WebMail to provide our UK users with the most reliable e-mail service anytime, anywhere from
their wireless device or from their PC. This initiative is consistent with Mail.com`s continuing mission to provide a
wireless solution as part of its one-stop messaging services to all of its users," added Kline.
Mail.com and BulletIN.net are poised to take advantage of the growing wireless market because of the widespread use
of SMS technology in the UK and throughout Europe. The UK represents one of the highest mobile phone market
penetrations in the world, approaching 50%. The number of e-mails sent and received in the UK has doubled in the
last year. The UK also continues to represent one of the largest sources of new customers for Mail.com.
"Because e-mail is the preferred form of communication in today`s marketplace, this is a truly valuable service. Both
Mail.com and BulletIN clearly understand people and are dedicated to helping to change their lives in a positive way,"
said Mike Holland, BulletIN.net Managing Director. "Today you don`t have to be connected to a computer to read your
e-mail. Our combined service essentially frees you from your PC."
Marlin Nelson, President, BulletIN.net Inc., said, "The convergence of the Internet and wireless is the most exciting
opportunity in telecommunications this decade. The capability to provide customers with their e-mail and information
content on a mobile device will dramatically change the efficiency of the work place and the individual`s life.
BulletIN.net and Mail.com are among the first to provide a customer with access to their e-mail while away from the
desk. This will be a life-changing event for the industry and these customers. We are extremely proud that Mail.com
has chosen BulletIN.net to be its wireless strategic partner."
About BulletIN.net Ltd.
BulletIN.net Ltd. is a leading provider of two-way wireless Internet messaging products and services for wireless
carriers. Currently working with wireless partners including Bell South, DCS, Vodafone UK and Vodafone NZ, BulletIN
has over 100,000 provisioned subscribers. With eleven office locations worldwide, BulletIN is able to provide service
and support for a global market. For further information, visit www.bulletin.net
About Vodafone
Vodafone (NYSE:VOD) is the UK`s most popular mobile phone network with over 9.3 million customers. Part of
Vodafone AirTouch, the world`s largest mobile telecommunications company, Vodafone continually strives to provide
its customers with services that will make their lives easier.
MAIL PLUS 22 % auf 8,6 $
ein glücklicher andy
schön
meil.com ist bei den toppicks der analysten
seht selbst
http://orca.zacks.com/ZAdvisor/plsql/za_list.info_print?p_za…
und
SonicWall (SNWL) meldet im 2Q ein Ergebnis von 0,19 Dollar (i.Vj. 0,02 Dollar) pro
Aktie. 6 Cents besser als erwartet. Umsätze stiegen um 354,3 Prozent auf 16,47
Millionen Dollar.
bald kommen die zahlen zu Fortel
erwartet werden 0,06 GEWINN statt im Vorjahres Q von - 0,56
Geiler TURN AROUND
bye
andy
meil.com ist bei den toppicks der analysten
seht selbst
http://orca.zacks.com/ZAdvisor/plsql/za_list.info_print?p_za…
und
SonicWall (SNWL) meldet im 2Q ein Ergebnis von 0,19 Dollar (i.Vj. 0,02 Dollar) pro
Aktie. 6 Cents besser als erwartet. Umsätze stiegen um 354,3 Prozent auf 16,47
Millionen Dollar.
bald kommen die zahlen zu Fortel
erwartet werden 0,06 GEWINN statt im Vorjahres Q von - 0,56
Geiler TURN AROUND
bye
andy
DER HAMMER
Ford Motor Company Expands Relationship With Mail.com; Entire Ford Corporation Can Now
Take Advantage Of MailWatch Virus Protection
TUESDAY, AUGUST 01, 2000 7:45 AM
- BusinessWire
NEW YORK, Aug 1, 2000 (BUSINESS WIRE) -- Mail.com, Inc. (NASDAQ:MAIL), a leading global provider of Internet
messaging services for businesses, today announced that Ford Motor Company, the world`s second largest auto
maker, has expanded its relationship with Mail.com. The expansion allows all of Ford`s controlled affiliates, including
Hertz and Mazda, to take advantage of Mail.com`s MailWatch service, formerly MailZone, which guards Ford`s
corporate e-mailboxes against viruses and spam.
MailWatch is an Internet-based, platform-independent e-mail firewall solution that screens inbound and outgoing
messages while they are still on the Internet. MailWatch acts as a first line of defense ensuring infected e-mails do
not reach their intended destinations, without the need for client-side software or hardware. Completely transparent to
the user, the MailWatch service effectively monitors and screens all e-mail, and eliminates the threat of rogue viruses
from ever reaching the corporate network, providing an extra layer of protection and taking the burden off individual
users. A low-cost, high value-added service, MailWatch not only saves companies money, but can save their e-mail
infrastructure as well. In addition to protecting companies from viruses and spam, MailWatch guards against offensive
and threatening content, and inappropriate attachments.
"Ford has been ahead of the game in recognizing the importance of a secure e-mail infrastructure," said Tom
Murawski, chief executive officer of Mail.com Business Messaging Services. "Affording all of its affiliates with the
opportunity to enjoy the same high level of protection that Ford`s 170,000 worldwide corporate e-mailboxes have,
highlights that competitive edge."
Concerns about the limitations of traditional anti-virus software were reinforced in early May with the virulent outbreak
of the "ILOVEYOU" virus, also known as the "Love Bug." MailWatch was configured to block the virus in less than 20
minutes after the Company discovered it, instantly protecting all of MailWatch`s clients against the onslaught of a virus
that was being intercepted at an extremely rapid rate.
About Ford Motor Company
Ford Motor Company is the world`s second largest auto maker, with more than 370,000 employees in 200 markets on
six continents. Its automotive brands include Aston Martin, Ford, Jaguar, Lincoln, Mazda, Mercury, Volvo and Th!nk.
Its automotive-related services include Ford Credit, Quality Care, Hertz and Visteon Automotive Systems.
About Mail.com Business Messaging Services
Mail.com Business Messaging Services is a leading global provider of outsourced messaging solutions for
businesses. Our solution set includes hosted Microsoft Exchange, Novell GroupWise and Web/POP3-based e-mail
and collaboration services; hosted e-mail firewall services such as virus scanning, spam blocking and content filtering;
and a full range of Web-based, desktop and production Internet Fax solutions. Used by 9,000 corporations worldwide,
Mail.com is the Company more enterprises turn to for outsourced messaging solutions. Information about Mail.com is
available at http://www.mail.com.
About Mail.com
Mail.com Inc. is a one-stop resource for Internet messaging services, providing reliable feature-rich e-mail and Internet
fax services to businesses, ISPs, Web sites and direct to consumers through its flagship Web site:
http://www.mail.com. Mail.com has a technology infrastructure of IP network facilities in 20 key countries and
currently serves more than 17.7 million seats and 9,000 corporate customers worldwide.
This news release may contain statements of a forward-looking nature relating to the future events or the future
financial results of Mail.com. Investors are cautioned that such statements are only predictions and that actual events
or results may differ materially. In evaluating such statements, investors should specifically consider the various
factors which could cause actual events or results to differ materially from those indicated from such forward-looking
statements, including the matters set forth in Mail.com`s reports and documents filed from time to time with the
Securities and Exchange Commission.
CONTACT: Mail.com, Inc., New York
Investor contact:
Kathleen Holmes Robb, 212/425-4200 x376
kholmesrobb@staff.mail.com
or Media contact:
Holly Lehr, 212/425-4200 x422
hlehr@staff.mail.com
Ford Motor Company Expands Relationship With Mail.com; Entire Ford Corporation Can Now
Take Advantage Of MailWatch Virus Protection
TUESDAY, AUGUST 01, 2000 7:45 AM
- BusinessWire
NEW YORK, Aug 1, 2000 (BUSINESS WIRE) -- Mail.com, Inc. (NASDAQ:MAIL), a leading global provider of Internet
messaging services for businesses, today announced that Ford Motor Company, the world`s second largest auto
maker, has expanded its relationship with Mail.com. The expansion allows all of Ford`s controlled affiliates, including
Hertz and Mazda, to take advantage of Mail.com`s MailWatch service, formerly MailZone, which guards Ford`s
corporate e-mailboxes against viruses and spam.
MailWatch is an Internet-based, platform-independent e-mail firewall solution that screens inbound and outgoing
messages while they are still on the Internet. MailWatch acts as a first line of defense ensuring infected e-mails do
not reach their intended destinations, without the need for client-side software or hardware. Completely transparent to
the user, the MailWatch service effectively monitors and screens all e-mail, and eliminates the threat of rogue viruses
from ever reaching the corporate network, providing an extra layer of protection and taking the burden off individual
users. A low-cost, high value-added service, MailWatch not only saves companies money, but can save their e-mail
infrastructure as well. In addition to protecting companies from viruses and spam, MailWatch guards against offensive
and threatening content, and inappropriate attachments.
"Ford has been ahead of the game in recognizing the importance of a secure e-mail infrastructure," said Tom
Murawski, chief executive officer of Mail.com Business Messaging Services. "Affording all of its affiliates with the
opportunity to enjoy the same high level of protection that Ford`s 170,000 worldwide corporate e-mailboxes have,
highlights that competitive edge."
Concerns about the limitations of traditional anti-virus software were reinforced in early May with the virulent outbreak
of the "ILOVEYOU" virus, also known as the "Love Bug." MailWatch was configured to block the virus in less than 20
minutes after the Company discovered it, instantly protecting all of MailWatch`s clients against the onslaught of a virus
that was being intercepted at an extremely rapid rate.
About Ford Motor Company
Ford Motor Company is the world`s second largest auto maker, with more than 370,000 employees in 200 markets on
six continents. Its automotive brands include Aston Martin, Ford, Jaguar, Lincoln, Mazda, Mercury, Volvo and Th!nk.
Its automotive-related services include Ford Credit, Quality Care, Hertz and Visteon Automotive Systems.
About Mail.com Business Messaging Services
Mail.com Business Messaging Services is a leading global provider of outsourced messaging solutions for
businesses. Our solution set includes hosted Microsoft Exchange, Novell GroupWise and Web/POP3-based e-mail
and collaboration services; hosted e-mail firewall services such as virus scanning, spam blocking and content filtering;
and a full range of Web-based, desktop and production Internet Fax solutions. Used by 9,000 corporations worldwide,
Mail.com is the Company more enterprises turn to for outsourced messaging solutions. Information about Mail.com is
available at http://www.mail.com.
About Mail.com
Mail.com Inc. is a one-stop resource for Internet messaging services, providing reliable feature-rich e-mail and Internet
fax services to businesses, ISPs, Web sites and direct to consumers through its flagship Web site:
http://www.mail.com. Mail.com has a technology infrastructure of IP network facilities in 20 key countries and
currently serves more than 17.7 million seats and 9,000 corporate customers worldwide.
This news release may contain statements of a forward-looking nature relating to the future events or the future
financial results of Mail.com. Investors are cautioned that such statements are only predictions and that actual events
or results may differ materially. In evaluating such statements, investors should specifically consider the various
factors which could cause actual events or results to differ materially from those indicated from such forward-looking
statements, including the matters set forth in Mail.com`s reports and documents filed from time to time with the
Securities and Exchange Commission.
CONTACT: Mail.com, Inc., New York
Investor contact:
Kathleen Holmes Robb, 212/425-4200 x376
kholmesrobb@staff.mail.com
or Media contact:
Holly Lehr, 212/425-4200 x422
hlehr@staff.mail.com
gibt es nicht antivirenfirmen die speziell auf die mobilfunksicherheit hinarbeiten?
CU
CU
Meiner Meinung nach die Interessanteste:
23.08.2000
Trend Micro interessant
NewTec-Investor
Bei Schlusskursen über 200 € die Aktie der Trend Micro Incorporation (WKN
915793) kaufen, so die Empfehlung der Wertpapierspezialisten.
Der Spezialist für Antivirus-Software für Computer-Netzwerke wolle einen neuen
Geschäftszweig aufbauen und künftig auch ISP und IAP mit Antiviren-Programmen versorgen.
Bislang habe Trend Micro mit 13 japanischen Providern Verträge geschlossen,
der Trend gehe aber hin ins mobile Web. Für die spanische Telefonica werde eine
Antiviren-Software für die neue UMTS-Technolige entwickelt.
Nach einem Umsatz in Höhe von 249 Millionen € in 200 sollen nächstes Jahr
bereits 450 Millionen € erwirtschaftet werden. Der Gewinn je Aktie solle von 5,62
€ in 2000 auf 8,35 im nächsten Jahr ansteigen.
Die Aktie sei mit einem KGV von 21 im Bereich Spezialsoftware günstig
bewertet. Aktuell befinde sich der Kurs in einem stabilen Aufwärtstrend. Werde
der Widerstand bei 200 € geknackt, bestehe aus charttechnischer Sicht sofort
Luft bis 270 bis 280 €, so die Experten.
Die letzten Tage war der Kurs allerdigs rückläufig. Chance zum Einstig ????
Gruss
Lanze
23.08.2000
Trend Micro interessant
NewTec-Investor
Bei Schlusskursen über 200 € die Aktie der Trend Micro Incorporation (WKN
915793) kaufen, so die Empfehlung der Wertpapierspezialisten.
Der Spezialist für Antivirus-Software für Computer-Netzwerke wolle einen neuen
Geschäftszweig aufbauen und künftig auch ISP und IAP mit Antiviren-Programmen versorgen.
Bislang habe Trend Micro mit 13 japanischen Providern Verträge geschlossen,
der Trend gehe aber hin ins mobile Web. Für die spanische Telefonica werde eine
Antiviren-Software für die neue UMTS-Technolige entwickelt.
Nach einem Umsatz in Höhe von 249 Millionen € in 200 sollen nächstes Jahr
bereits 450 Millionen € erwirtschaftet werden. Der Gewinn je Aktie solle von 5,62
€ in 2000 auf 8,35 im nächsten Jahr ansteigen.
Die Aktie sei mit einem KGV von 21 im Bereich Spezialsoftware günstig
bewertet. Aktuell befinde sich der Kurs in einem stabilen Aufwärtstrend. Werde
der Widerstand bei 200 € geknackt, bestehe aus charttechnischer Sicht sofort
Luft bis 270 bis 280 €, so die Experten.
Die letzten Tage war der Kurs allerdigs rückläufig. Chance zum Einstig ????
Gruss
Lanze
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