Commerce One - Ich hab mich in dich verliebt - 500 Beiträge pro Seite
eröffnet am 05.09.00 19:57:31 von
neuester Beitrag 14.09.00 21:21:34 von
neuester Beitrag 14.09.00 21:21:34 von
Beiträge: 34
ID: 234.332
ID: 234.332
Aufrufe heute: 0
Gesamt: 2.999
Gesamt: 2.999
Aktive User: 0
Top-Diskussionen
Titel | letzter Beitrag | Aufrufe |
---|---|---|
gestern 22:39 | 280 | |
gestern 23:30 | 170 | |
gestern 23:06 | 148 | |
08.05.24, 11:56 | 139 | |
gestern 23:38 | 135 | |
heute 02:17 | 130 | |
31.10.09, 12:59 | 120 | |
gestern 23:07 | 96 |
Meistdiskutierte Wertpapiere
Platz | vorher | Wertpapier | Kurs | Perf. % | Anzahl | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1. | 18.735,00 | +1,25 | 209 | |||
2. | 3. | 0,2100 | +8,53 | 102 | |||
3. | 2. | 0,3100 | -67,71 | 100 | |||
4. | 4. | 171,97 | -1,57 | 63 | |||
5. | 5. | 2,7700 | +9,92 | 54 | |||
6. | 7. | 6,6570 | +0,14 | 39 | |||
7. | 6. | 0,1645 | -5,46 | 38 | |||
8. | 9. | 10,400 | +1,66 | 33 |
Hallo Board,
ihr hab schon richtig gelesen. Ich hab mich in Commerce One verliebt Ich kanns noch gar nicht so richtig begreifen, aber es ist nun mal so. Jedesmal wenn ich Commerce One kaufe, dann zischt der Kurs ab. 2mal ist es mir nun schon so passiert und beide Male habe ich Gewinne mitgenommen. Nun bin ich schon zum dritten Male bei CMRC dabei und wieder geht der Kurs sofort (nach einer Woche durchhalten ) nach oben. Diesesmal werde ich aber kein Stück mehr aus der Hand geben (Ich habe mich schließlich in CMRC verliebt ). Als ich in NYC im Urlaub war, fragte ich einen guten Aktienkenner, was er denn von CMRC halte, schätzt mal, welche Antwort ich erhalten habe??
Antwort: Commerce One? Ist was mit B2B?
Ich: Ja genau..
Er: uninteressant...
So, da habt ihrs! Jetzt sind sie noch viel interessanter und vielleicht erinnert sich dieser Aktienkenner bald an mich
Gruß,
Gino
PS: Habt ihr euch auch schon mal in eine Aktie verliebt? Was wurde draus?
ihr hab schon richtig gelesen. Ich hab mich in Commerce One verliebt Ich kanns noch gar nicht so richtig begreifen, aber es ist nun mal so. Jedesmal wenn ich Commerce One kaufe, dann zischt der Kurs ab. 2mal ist es mir nun schon so passiert und beide Male habe ich Gewinne mitgenommen. Nun bin ich schon zum dritten Male bei CMRC dabei und wieder geht der Kurs sofort (nach einer Woche durchhalten ) nach oben. Diesesmal werde ich aber kein Stück mehr aus der Hand geben (Ich habe mich schließlich in CMRC verliebt ). Als ich in NYC im Urlaub war, fragte ich einen guten Aktienkenner, was er denn von CMRC halte, schätzt mal, welche Antwort ich erhalten habe??
Antwort: Commerce One? Ist was mit B2B?
Ich: Ja genau..
Er: uninteressant...
So, da habt ihrs! Jetzt sind sie noch viel interessanter und vielleicht erinnert sich dieser Aktienkenner bald an mich
Gruß,
Gino
PS: Habt ihr euch auch schon mal in eine Aktie verliebt? Was wurde draus?
Na, dann paß mal auf! Spätestens bei rund 74$ dürfte nämlich fürs Erste Schluß sein mit Lustig. Zumindest kurzfristig...
Schau dir lieber Broadvision an.
Schau dir lieber Broadvision an.
falsch fivecats...
völlig falsch!!!!!!!
macht aber nix jeder kann sich mal irren
völlig falsch!!!!!!!
macht aber nix jeder kann sich mal irren
Naja Fivecats, in jeder Beziehung gibt`s Höhen und Tiefen Solange die Höhen überwiegen machen mir die Tiefs nix aus
BVSN ist natürlich auch gut....jeder hat so seinen Geschmack, gelle??
BVSN ist natürlich auch gut....jeder hat so seinen Geschmack, gelle??
@ gino2000
Bleibe mal diesmal CMRC treu und lass sie nicht fallen.
Lass CMRC anschaffen gehen und Du als Zuhälter wirst daran noch viel Spass haben.
CMRC hat noch einen kleinen Brustumfang, bald wird CMRC mindestens DD Kurs-BHs tragen, dafür sorgen die Börsenchirurgen.
all time high
HSM
Bleibe mal diesmal CMRC treu und lass sie nicht fallen.
Lass CMRC anschaffen gehen und Du als Zuhälter wirst daran noch viel Spass haben.
CMRC hat noch einen kleinen Brustumfang, bald wird CMRC mindestens DD Kurs-BHs tragen, dafür sorgen die Börsenchirurgen.
all time high
HSM
@HSM:
und noch was aktuelles:
06.09.2000
Commerce One kaufen
Salomon Smith Barney
Die Analysten des Investmenthauses Salomon Smith Barney empfehlen die Aktie von Commerce One (WKN 924107) zum Kauf.
Nach Ansicht der Wertpapierexperten weise das B2B-Unternehmen eine gute Marktstellung auf. Außerdem verzeichne der Markt für Handelsplattformen im Internet ein explosives Wachstum.
Dem Anleger verspreche der NASDAQ-Titel daraufhin aussichtsreiche Kurschancen.
dem kann ich nur zustimmen
Gruß,
Gino
und noch was aktuelles:
06.09.2000
Commerce One kaufen
Salomon Smith Barney
Die Analysten des Investmenthauses Salomon Smith Barney empfehlen die Aktie von Commerce One (WKN 924107) zum Kauf.
Nach Ansicht der Wertpapierexperten weise das B2B-Unternehmen eine gute Marktstellung auf. Außerdem verzeichne der Markt für Handelsplattformen im Internet ein explosives Wachstum.
Dem Anleger verspreche der NASDAQ-Titel daraufhin aussichtsreiche Kurschancen.
dem kann ich nur zustimmen
Gruß,
Gino
06.09. 08:34
CMRC : Trade Alliance erfolgreich gestartet
--------------------------------------------------------------------------------
Trade Alliance ist der Partner von Marketsite.net in Singapore. Trade Alliance ist ein $30 Mio. Joint-Venture zwischen Sinar Mas, einem regional führenden Anbieter von Nahrungsmitteln und Papier, und Nissho Iwai Corporation, einer der weltgrößten Handelsorganisationen. Der erste Tag, an dem Trade Alliance geöffnet war, wurden bereits $500 Mio. umgesetzt.
Trade Alliance bietet zwei Handelsplattformen an: e-FoodAlliance und e-PaperAlliance. e-FoodAlliance bringt die Nahrungsmittel-Industrie, welche $500 Mrd. wert ist, zusammen. ePaperAlliance ist der erste Papier-Handelsplatz in Asien und bedient ein internationales Publikum. Trade Alliance plant, weitere vertikale Handelsplätze in den nächsten Monaten zu eröffnen. Das Unternehmen wird in den nächsten 18 Monaten profitabel sein.
Die Handelsplattform wird von den zwei sehr starken Partnern des Joint-Venture profitieren.
© BörseGo.de http://www.boerse-go.de
Hallo Gino
Genau,das ist es was ich unter einem gesunden Aufwaertstrend verstehe.
Das der Preis der Aktie im Laufe der Zeit immer wieder ueber sein altes ATH steigt und neue Hoechsstaende markiert.
Gruss
eboerse
Genau,das ist es was ich unter einem gesunden Aufwaertstrend verstehe.
Das der Preis der Aktie im Laufe der Zeit immer wieder ueber sein altes ATH steigt und neue Hoechsstaende markiert.
Gruss
eboerse
Hallo Jörg
Regnet es in Griechenland?
Jörg F. ist jetzt auch in C1 investiert
Was sagst Du denn zu den 500Mill.$ Umsatz? Wenn das mal kein Anfang ist
Gruß
Marcus
Regnet es in Griechenland?
Jörg F. ist jetzt auch in C1 investiert
Was sagst Du denn zu den 500Mill.$ Umsatz? Wenn das mal kein Anfang ist
Gruß
Marcus
@ebörse
was läuft hier falsch ??? Leider kann ich die QUelle nicht nennen, hatte den Artikel als Wordfile abgespeichert, ohne die Quelle mitzukopeiren, schrott...
"Trade Alliance e-mart sets up global HQ here
INTERNET marketplace Trade Alliance was launched yesterday by TDB chief executive Barry Desker, marking the establishment of the company`s global headquarters in Singapore.
The e-commerce exchange is a US$30 million (S$52 million) joint venture between US e-commerce giant Commerce One, international trading company Nissho Iwai Corp and the Indonesia-based Sinar Mas group.
Since it began operations, Trade Alliance has handled more than US$500 million in online transactions from over 400 customers in just 30 days. US$299 million came from transactions with Asia Pulp & Paper (APP), a Sinar Mas group company, alone..."
was läuft hier falsch ??? Leider kann ich die QUelle nicht nennen, hatte den Artikel als Wordfile abgespeichert, ohne die Quelle mitzukopeiren, schrott...
"Trade Alliance e-mart sets up global HQ here
INTERNET marketplace Trade Alliance was launched yesterday by TDB chief executive Barry Desker, marking the establishment of the company`s global headquarters in Singapore.
The e-commerce exchange is a US$30 million (S$52 million) joint venture between US e-commerce giant Commerce One, international trading company Nissho Iwai Corp and the Indonesia-based Sinar Mas group.
Since it began operations, Trade Alliance has handled more than US$500 million in online transactions from over 400 customers in just 30 days. US$299 million came from transactions with Asia Pulp & Paper (APP), a Sinar Mas group company, alone..."
Guten Abend,
hier noch ein sehr interessanter Artikel zur neuesten B2B-Studie:
September 6, 2000 11:13am
Study: B2B to quadruple by 2004
By Margaret Kane ZDII
Business to business e-commerce should quadruple by 2004, according to a new report from the Boston Consulting Group.
The BCG study predicted that B2B e-commerce, which it pegged at $1.2 trillion this year, will hit $4.8 trillion by 2004. That figure includes dollars generated from proprietary Electronic Data Interchange networks as well as Internet-related revenue.
Companies such as Commerce One (Nasdaq: CMRC), Ariba (Nasdaq: ARBA) and VerticalNet (Nasdaq: VERT) have been racing to build exchanges and B2B storefronts.
"B2B e-commerce is advancing quickly is advancing quickly in terms of penetrating the total procurement market, but at the same time, remains fairly immature in its development," BCG vice president Andy Blackburn said in a release.
And while electronic marketplaces have been all the rage lately, traditional selling methods will linger for some time, the study found.
Blackburn said that online purchasing will account for 40 percent of total purchasing, although only 11 percent of all purchases will involve online price negotiations.
"In the near term, B2B e-commerce may not be as disruptive to many traditional buyer-supplier relationships as originally thought," BCG vice president Jim Andrew said, pointing out that almost half of those surveyed said standard sales methods are used almost all the time. "One emerging message is, don`t sell your golf clubs."
But an increasing reliance on online selling will eventually put pressure on prices. Half of those surveyed said they expect to experience incremental price pressures in the near future.
That doesn`t mean the marketplaces will go away. But BCG definitely sees a shakeout coming.
"A limited number of broadline marketplaces will exist in any given category," Blackburn said, adding that between half and three-quarters of the companies surveyed said they will work with one or a few marketplaces, not many.
Gruß,
Gino
hier noch ein sehr interessanter Artikel zur neuesten B2B-Studie:
September 6, 2000 11:13am
Study: B2B to quadruple by 2004
By Margaret Kane ZDII
Business to business e-commerce should quadruple by 2004, according to a new report from the Boston Consulting Group.
The BCG study predicted that B2B e-commerce, which it pegged at $1.2 trillion this year, will hit $4.8 trillion by 2004. That figure includes dollars generated from proprietary Electronic Data Interchange networks as well as Internet-related revenue.
Companies such as Commerce One (Nasdaq: CMRC), Ariba (Nasdaq: ARBA) and VerticalNet (Nasdaq: VERT) have been racing to build exchanges and B2B storefronts.
"B2B e-commerce is advancing quickly is advancing quickly in terms of penetrating the total procurement market, but at the same time, remains fairly immature in its development," BCG vice president Andy Blackburn said in a release.
And while electronic marketplaces have been all the rage lately, traditional selling methods will linger for some time, the study found.
Blackburn said that online purchasing will account for 40 percent of total purchasing, although only 11 percent of all purchases will involve online price negotiations.
"In the near term, B2B e-commerce may not be as disruptive to many traditional buyer-supplier relationships as originally thought," BCG vice president Jim Andrew said, pointing out that almost half of those surveyed said standard sales methods are used almost all the time. "One emerging message is, don`t sell your golf clubs."
But an increasing reliance on online selling will eventually put pressure on prices. Half of those surveyed said they expect to experience incremental price pressures in the near future.
That doesn`t mean the marketplaces will go away. But BCG definitely sees a shakeout coming.
"A limited number of broadline marketplaces will exist in any given category," Blackburn said, adding that between half and three-quarters of the companies surveyed said they will work with one or a few marketplaces, not many.
Gruß,
Gino
Du armer, armer Mensch! Kennst Du denn kein Mädchen, in das Du Dich verlieben könntest?
ich? meinste mich?
ich geh doch nur fremd mit CMRC
ich geh doch nur fremd mit CMRC
Zum Fremdgehen gibt`s schönere Sachen. Viel Spaß trotzdem.
4 neue (NEUE!) Deals von SAP/CMRC wurden heute bestätigt! Größenordnung: "very large". Der Newsflow dürfte der Charttechnik und den Shorties einen Strich durch die Rechnung machen.
Die News findet Ihr in voller länge in meinem entspr. CMRC-Thread
Grüsse, Oliht
Die News findet Ihr in voller länge in meinem entspr. CMRC-Thread
Grüsse, Oliht
Irgendwo habe ich gelesen, das Sap denAnteil an C1 verdoppeln will
Könnte das mal jemand bestätigen?
Könnte das mal jemand bestätigen?
@Green-Ninja: .....? Sieh hin, C1 befindet sich in einer Tradingrange, und zwar seit 6 Monaten, ein Ausbruch ist reines Wunschdenken! Solange nicht erfolgt sollte man nicht mal dran denken.
@Gino 2000: Broadvision ist nicht meine Lieblingsaktie, ich hab sie nicht mal, ich finde nur, daß hier innerhalb des B2B-Sektors oder E-Commerce-Software allgemein das beste Chance-Risiko-Verhältnis vorliegt, denn das ist bei C1 charttechnisch schlecht. Die Fundamentaldaten unterliegen der subjektiven Beurteilung jedes Einzelnen. Ich kann gar nicht mehr zählen, bei wieviel Aktien ich irgendwann aufgrund fundamentaler Daten schon auf einen Ausbruch gewartet habe, hab ich mir abgeschminkt.
@Gino 2000: Broadvision ist nicht meine Lieblingsaktie, ich hab sie nicht mal, ich finde nur, daß hier innerhalb des B2B-Sektors oder E-Commerce-Software allgemein das beste Chance-Risiko-Verhältnis vorliegt, denn das ist bei C1 charttechnisch schlecht. Die Fundamentaldaten unterliegen der subjektiven Beurteilung jedes Einzelnen. Ich kann gar nicht mehr zählen, bei wieviel Aktien ich irgendwann aufgrund fundamentaler Daten schon auf einen Ausbruch gewartet habe, hab ich mir abgeschminkt.
schon gehört???
Intershop kooperiert mit CommerceOne.
Wie das Handelsblatt heute berichtet, werden die deutsche Intershop und die amerikanische CommerceOne in Zukunft eng zusammenarbeiten.
Inhalt der Zusammenarbeit: Das Shopsystem Infinity soll an die Plattform von CommerceOne angeschlossen werden. Das bedeutet, daß alle Kunden von Intershop Infinity über den Marktplatz von CommerceOne handeln können.
"Für uns bedeutet diese Kooperation einen Reisensprung", freut sich der General Manager Europe von CommerceOne. Er würde auf einen Schlag sehr viele neue Kunden seiner Marktplätze gewinnen.
---------------------------
Commerce One: "Wir fangen erst an"
Der B2B-Bereich boomt. Unternehmen, die die weltumspannenden Handelsplätze der global players im Internet aufbauen und verwalten, haben an der Börse zurzeit gute Karten. Zu den ganz großen in diesem Bereich gehören I2 Technologies (Nasdaq: ITWO), Ariba (Nasdaq: ARBA) und Commerce One (Nasdaq: CMRC). Doch während sich I2 seit April verdoppelt und Ariba seit Juni fast verdreifacht hat, hing der Kurs von Commerce One bislang hinterher. Die Spitze erreichte der Wert im März mit 135 Dollar, danach kam, wie generell im Technologiesektor, der Absturz, und zwar bis auf fast 30 Dollar. In den letzten Tagen allerdings konnte die Aktie allerdings von 50 auf kurzzeitig über 70 Dollar aufholen. Grund genug, um zu prüfen, ob das Unternehmen das Zeug hat, die Rallye bis in alte Höchstwerte fortzusetzen.
Den großen Coup will Commerce One mit der Handelsplattform Covisint landen. Covisint ist eine Handelsplattform, auf der die größten Automobilhersteller der Welt sich treffen und die günstigsten Zulieferer ausfindig machen sollen. Doch gut Ding will Weile haben. Wurde Covisint erst zum Frühjahr angekündigt, verschob man den Starttermin nun in den Herbst. Und auch von den angekündigten Autofirmen DaimlerChrysler, Ford und General Motors haben zumindest die Stuttgarter noch nicht ihr endgültiges Jawort gegeben.
Doch nun ist Bewegung in die Sache gekommen. Die Anbindung von General Motors „geht zeitgemäß genau nach Plan online“, bestätigt der Europamanager von Commerce One, Klaus Blaschke, gegenüber wallstreet:online. „Wir haben uns jetzt acht Monate mit ein paar hundert Leuten damit auseinandergesetzt, wie wir die Plattform hochfahren. Die Termine sind festgelegt.“
Bei den Größenordnungen hält Blaschke es für vernachlässigbar, ob DaimerChrysler mitzieht oder nicht. Gerade bei einem derart komplexen Konstrukt ist es unter Umständen sogar von Vorteil, eine Nummer kleiner zu beginnen. Nach Angaben von Blaschke formieren sich bei den global playern mittlerweile kleinere Gruppen, die die großen Plattformen voranbringen und dadurch für die Lieferanten der Softwarearchitektur wie Commerce One besser zu handeln sind.
Das Geschäftsmodell von Commerce One unterscheidet sich grundlegend von dem von Ariba. Während Ariba in erster Linie durch die Lizenzgebühren für die Plattformsoftware Umsätze erzielt, ist Commerce One längerfristig an den Geschäften der Autofirmen auf der Plattform beteiligt. Dadurch ist es nach Meinung von Experten eher gewährleistet, dass auf lange Sicht Geld in die Kassen gespült wird.
Analysten sind sich jedenfalls weitgehend einig darüber, dass den B2B-Modellen (Business-to-Business) im elektronischen Handel die Zukunft gehört. Während beim Onlinegeschäft von der Firma zu Privatkunden (B2C) der Aufwand in ungleich schlechterem Verhältnis zum Ertrag steht, wird bei B2B in Zukunft wohl das große Geld gemacht. Laut einer Studie des Marktforschungsinstitutes International Data Corporation (IDC) werden schon im laufenden Jahr die B2B-Transaktionen 77 Prozent des weltweiten E-Commerce-Marktes ausmachen.
Blaschke sieht die Umsätze bei Covisint in nächster Zukunft explodieren: „Die Auslastung liegt zur Zeit noch bei unter 1 Prozent. Ich erwarte rund 40 Prozent Auslastung der projizierten Größenordnung im Jahr 2002“. Dann werde man auch gegenüber dem Erzkonkurrenten Ariba wieder aufholen. Das Geschäft mit Softwarelizenzen könne Ariba „für eine bestimmte Zeit durchhalten. Aber irgendwann gibt es eine Abflachung. Und dann fangen wir erst an.“
Gruß und weiterhin viel Erfolg beim Traden,
Gino
Intershop kooperiert mit CommerceOne.
Wie das Handelsblatt heute berichtet, werden die deutsche Intershop und die amerikanische CommerceOne in Zukunft eng zusammenarbeiten.
Inhalt der Zusammenarbeit: Das Shopsystem Infinity soll an die Plattform von CommerceOne angeschlossen werden. Das bedeutet, daß alle Kunden von Intershop Infinity über den Marktplatz von CommerceOne handeln können.
"Für uns bedeutet diese Kooperation einen Reisensprung", freut sich der General Manager Europe von CommerceOne. Er würde auf einen Schlag sehr viele neue Kunden seiner Marktplätze gewinnen.
---------------------------
Commerce One: "Wir fangen erst an"
Der B2B-Bereich boomt. Unternehmen, die die weltumspannenden Handelsplätze der global players im Internet aufbauen und verwalten, haben an der Börse zurzeit gute Karten. Zu den ganz großen in diesem Bereich gehören I2 Technologies (Nasdaq: ITWO), Ariba (Nasdaq: ARBA) und Commerce One (Nasdaq: CMRC). Doch während sich I2 seit April verdoppelt und Ariba seit Juni fast verdreifacht hat, hing der Kurs von Commerce One bislang hinterher. Die Spitze erreichte der Wert im März mit 135 Dollar, danach kam, wie generell im Technologiesektor, der Absturz, und zwar bis auf fast 30 Dollar. In den letzten Tagen allerdings konnte die Aktie allerdings von 50 auf kurzzeitig über 70 Dollar aufholen. Grund genug, um zu prüfen, ob das Unternehmen das Zeug hat, die Rallye bis in alte Höchstwerte fortzusetzen.
Den großen Coup will Commerce One mit der Handelsplattform Covisint landen. Covisint ist eine Handelsplattform, auf der die größten Automobilhersteller der Welt sich treffen und die günstigsten Zulieferer ausfindig machen sollen. Doch gut Ding will Weile haben. Wurde Covisint erst zum Frühjahr angekündigt, verschob man den Starttermin nun in den Herbst. Und auch von den angekündigten Autofirmen DaimlerChrysler, Ford und General Motors haben zumindest die Stuttgarter noch nicht ihr endgültiges Jawort gegeben.
Doch nun ist Bewegung in die Sache gekommen. Die Anbindung von General Motors „geht zeitgemäß genau nach Plan online“, bestätigt der Europamanager von Commerce One, Klaus Blaschke, gegenüber wallstreet:online. „Wir haben uns jetzt acht Monate mit ein paar hundert Leuten damit auseinandergesetzt, wie wir die Plattform hochfahren. Die Termine sind festgelegt.“
Bei den Größenordnungen hält Blaschke es für vernachlässigbar, ob DaimerChrysler mitzieht oder nicht. Gerade bei einem derart komplexen Konstrukt ist es unter Umständen sogar von Vorteil, eine Nummer kleiner zu beginnen. Nach Angaben von Blaschke formieren sich bei den global playern mittlerweile kleinere Gruppen, die die großen Plattformen voranbringen und dadurch für die Lieferanten der Softwarearchitektur wie Commerce One besser zu handeln sind.
Das Geschäftsmodell von Commerce One unterscheidet sich grundlegend von dem von Ariba. Während Ariba in erster Linie durch die Lizenzgebühren für die Plattformsoftware Umsätze erzielt, ist Commerce One längerfristig an den Geschäften der Autofirmen auf der Plattform beteiligt. Dadurch ist es nach Meinung von Experten eher gewährleistet, dass auf lange Sicht Geld in die Kassen gespült wird.
Analysten sind sich jedenfalls weitgehend einig darüber, dass den B2B-Modellen (Business-to-Business) im elektronischen Handel die Zukunft gehört. Während beim Onlinegeschäft von der Firma zu Privatkunden (B2C) der Aufwand in ungleich schlechterem Verhältnis zum Ertrag steht, wird bei B2B in Zukunft wohl das große Geld gemacht. Laut einer Studie des Marktforschungsinstitutes International Data Corporation (IDC) werden schon im laufenden Jahr die B2B-Transaktionen 77 Prozent des weltweiten E-Commerce-Marktes ausmachen.
Blaschke sieht die Umsätze bei Covisint in nächster Zukunft explodieren: „Die Auslastung liegt zur Zeit noch bei unter 1 Prozent. Ich erwarte rund 40 Prozent Auslastung der projizierten Größenordnung im Jahr 2002“. Dann werde man auch gegenüber dem Erzkonkurrenten Ariba wieder aufholen. Das Geschäft mit Softwarelizenzen könne Ariba „für eine bestimmte Zeit durchhalten. Aber irgendwann gibt es eine Abflachung. Und dann fangen wir erst an.“
Gruß und weiterhin viel Erfolg beim Traden,
Gino
ich weiß nicht, ob man die Sache so locker nehemn sollte, wie es i.d. Artikel dargestellt wird, stellt euch vor Dailmer zieht nicht mit und Ford steigt den Gerüchten zufolge aus was dann?????? Ich sags euch gerne: wir werden im Minimum die 50$ wiedersehen
Dann bringt auch eine Zulassung durch die FTC nicht mehr und CMRC sollte schleunigst andere, aber verdammt gute Meldungen bringen !!!
AS..
Dann bringt auch eine Zulassung durch die FTC nicht mehr und CMRC sollte schleunigst andere, aber verdammt gute Meldungen bringen !!!
AS..
ja, was ist eigentlich aus dem "Ford-Gerücht" geworden???
Oder war das wieder Manipulation?
-Rolf-
Oder war das wieder Manipulation?
-Rolf-
@Schwede
Regel Nr.1-positiv denken
und verbreite bitte keine Panik, sonst lesen wir Blutbad bei C1
Warum sollte Ford aussteigen? Ich kann mir vorstellen, das schon eine Menge Kohle investiert worden ist
Manipulation? Durchaus denkbar.Kurz vor der Entscheidung aussteigen, halte ich für ein Gerücht!
Regel Nr.1-positiv denken
und verbreite bitte keine Panik, sonst lesen wir Blutbad bei C1
Warum sollte Ford aussteigen? Ich kann mir vorstellen, das schon eine Menge Kohle investiert worden ist
Manipulation? Durchaus denkbar.Kurz vor der Entscheidung aussteigen, halte ich für ein Gerücht!
Hallo Zusammen
Die Kooperation mit Intershop ist doch schon alt.
Die mit Exodus auch.
Schaut doch mal auf die Website vom GTW.
eboerse
Die Kooperation mit Intershop ist doch schon alt.
Die mit Exodus auch.
Schaut doch mal auf die Website vom GTW.
eboerse
@Eboerse
die Kooperation mit Intershop ist sooo alt das sie :
--------------------------------------
News September 07, 05:31 Eastern Time
--------------------------------------
also ---> GMT +6 Stunden = 13,05:31 Greenwich Time in us-boards erscheint ... oder verstehe ich das falsch ????
---------------------------------------------------------------
Germany`s Intershop, Commerce One plan cooperation
FRANKFURT, Sept 7 (Reuters) - German software company
Intershop and U.S. e-commerce specialist Commerce One
will announce details of a planned cooperation in New
York on Thursday, an Intershop spokesman said.
The spokesman said the two companies planned a news
conference in New York at 1400 GMT.
He gave no further details but did not deny a report in
German business daily Handelsblatt that the cooperation would
focus on integrating Intershop`s enfinity ebusiness software
with joint sales and marketing activities in future.
Intershop`s chief financial officer, Wilfried Beeck, told
the Frankfurter Allgemeine Zeitung the company was planning
major acquisitions, with investments likely in the three digit
millions.
He said the recent fall in tech stocks had meant that a
number of attractive companies could be bought for a quarter of
their top valuations.
((Frankfurt Newsroom +49 69 756525,
frankfurt.newsroom@reuters.com))
die Kooperation mit Intershop ist sooo alt das sie :
--------------------------------------
News September 07, 05:31 Eastern Time
--------------------------------------
also ---> GMT +6 Stunden = 13,05:31 Greenwich Time in us-boards erscheint ... oder verstehe ich das falsch ????
---------------------------------------------------------------
Germany`s Intershop, Commerce One plan cooperation
FRANKFURT, Sept 7 (Reuters) - German software company
Intershop and U.S. e-commerce specialist Commerce One
will announce details of a planned cooperation in New
York on Thursday, an Intershop spokesman said.
The spokesman said the two companies planned a news
conference in New York at 1400 GMT.
He gave no further details but did not deny a report in
German business daily Handelsblatt that the cooperation would
focus on integrating Intershop`s enfinity ebusiness software
with joint sales and marketing activities in future.
Intershop`s chief financial officer, Wilfried Beeck, told
the Frankfurter Allgemeine Zeitung the company was planning
major acquisitions, with investments likely in the three digit
millions.
He said the recent fall in tech stocks had meant that a
number of attractive companies could be bought for a quarter of
their top valuations.
((Frankfurt Newsroom +49 69 756525,
frankfurt.newsroom@reuters.com))
Hallo Elmacho
Es ist so,das die Kooperation erweitert wurde.
Intershop ist schon lange Technologie Partner von Commerce One.
Schaue dir mal die Website vom Global Trading Web an und du wirst dich wundern,welche Partnerschaften bestehen und vor allem wer am GTW
Handel alles Teilnimmt.
Und welche Plattformen existieren.
Gruss
eboerse
Es ist so,das die Kooperation erweitert wurde.
Intershop ist schon lange Technologie Partner von Commerce One.
Schaue dir mal die Website vom Global Trading Web an und du wirst dich wundern,welche Partnerschaften bestehen und vor allem wer am GTW
Handel alles Teilnimmt.
Und welche Plattformen existieren.
Gruss
eboerse
Hallo Elmacho
Du findest die in Buckweisers Thread.
eboerse
Du findest die in Buckweisers Thread.
eboerse
C1 im spekulativen Musterdepot von BO
Arba zur Hälfte raus-C1 rein
Dann kann es ja nur noch aufwärts gehen
Arba zur Hälfte raus-C1 rein
Dann kann es ja nur noch aufwärts gehen
Ich glaube heute wird doch nicht so schlimm
65$
CMRC-mein Weihnachtsgeschenk
65$
CMRC-mein Weihnachtsgeschenk
wieder etwas neueres...
Commerce One/SAP Pipeline Overflowing
By Joe Bousquin
Staff Reporter
9/6/00 8:37 PM ET
SAN FRANCISCO -- The Commerce One (CMRC:Nasdaq - news) and SAP (SAP:NYSE ADR - news) pipeline has more in it than anyone expected.
There`s been plenty of talk in the B2B sector recently that the partners were about to come out with two new industry exchanges, places where companies buy and sell goods on the Internet. In fact, they have four others in the works that will use their jointly developed software, according to Chuck Donchess, Commerce One`s chief strategic officer.
"We`ve got four more that are done that [haven`t been] announced [and] are very large across very major verticals," Donchess said in an interview after giving a presentation at the Robertson Stephens Internet Conference here Wednesday. (For a conference calendar, click here.)
He declined to say what industries the exchanges will focus on or when they`d be announced. But he said they were on scale with past Commerce One deals and would run on MarketSet, the new software the company has developed with German software maker SAP. Since announcing an alliance in June, Commerce One and SAP have announced two exchanges they`re setting up with that joint software, one in the mining and metals industry and the other in the energy sector.
"We`ve already won six together, but only two have been announced," Donchess said.
During his presentation, Donchess highlighted his company`s business model, which emphasizes recurring revenue by providing services and network access to its customers. That`s different from the upfront licensing fees that software companies have traditionally charged.
At the conference Tuesday, Commerce One competitors Ariba (ARBA:Nasdaq - news) and i2 Technologies (ITWO:Nasdaq - news) also stressed the recurring revenue aspects of their business models . Both companies, though, have built their businesses largely around upfront licensing fees.
Concerning that discrepancy, Donchess wasn`t one to hold his tongue during his presentation.
"Any company that has built itself up on upfront licensing fees, which is something our competitors are doing but calling it something else -- any company that has done that, at some point or another, [hits] the wall when they [reach] a certain point," Donchess said. "We personally believe that ours is the business model for online marketplaces in the future."
----------------
tja, und noch eine aktuelle konferenz, die vorhin schon angesprochen wurde:
Germany`s Intershop, Commerce One plan cooperation
FRANKFURT, Sept 7 (Reuters) - German software company Intershop and U.S. e-commerce specialist Commerce One (NasdaqNM:CMRC - news) will announce details of a planned cooperation in New York on Thursday, an Intershop spokesman said.
The spokesman said the two companies planned a news conference in New York at 1400 GMT.
He gave no further details but did not deny a report in German business daily Handelsblatt that the cooperation would focus on integrating Intershop`s enfinity ebusiness software with joint sales and marketing activities in future.
Intershop`s chief financial officer, Wilfried Beeck, told the Frankfurter Allgemeine Zeitung the company was planning major acquisitions, with investments likely in the three digit millions.
He said the recent fall in tech stocks had meant that a number of attractive companies could be bought for a quarter of their top valuations.
Gruß,
Gino
Commerce One/SAP Pipeline Overflowing
By Joe Bousquin
Staff Reporter
9/6/00 8:37 PM ET
SAN FRANCISCO -- The Commerce One (CMRC:Nasdaq - news) and SAP (SAP:NYSE ADR - news) pipeline has more in it than anyone expected.
There`s been plenty of talk in the B2B sector recently that the partners were about to come out with two new industry exchanges, places where companies buy and sell goods on the Internet. In fact, they have four others in the works that will use their jointly developed software, according to Chuck Donchess, Commerce One`s chief strategic officer.
"We`ve got four more that are done that [haven`t been] announced [and] are very large across very major verticals," Donchess said in an interview after giving a presentation at the Robertson Stephens Internet Conference here Wednesday. (For a conference calendar, click here.)
He declined to say what industries the exchanges will focus on or when they`d be announced. But he said they were on scale with past Commerce One deals and would run on MarketSet, the new software the company has developed with German software maker SAP. Since announcing an alliance in June, Commerce One and SAP have announced two exchanges they`re setting up with that joint software, one in the mining and metals industry and the other in the energy sector.
"We`ve already won six together, but only two have been announced," Donchess said.
During his presentation, Donchess highlighted his company`s business model, which emphasizes recurring revenue by providing services and network access to its customers. That`s different from the upfront licensing fees that software companies have traditionally charged.
At the conference Tuesday, Commerce One competitors Ariba (ARBA:Nasdaq - news) and i2 Technologies (ITWO:Nasdaq - news) also stressed the recurring revenue aspects of their business models . Both companies, though, have built their businesses largely around upfront licensing fees.
Concerning that discrepancy, Donchess wasn`t one to hold his tongue during his presentation.
"Any company that has built itself up on upfront licensing fees, which is something our competitors are doing but calling it something else -- any company that has done that, at some point or another, [hits] the wall when they [reach] a certain point," Donchess said. "We personally believe that ours is the business model for online marketplaces in the future."
----------------
tja, und noch eine aktuelle konferenz, die vorhin schon angesprochen wurde:
Germany`s Intershop, Commerce One plan cooperation
FRANKFURT, Sept 7 (Reuters) - German software company Intershop and U.S. e-commerce specialist Commerce One (NasdaqNM:CMRC - news) will announce details of a planned cooperation in New York on Thursday, an Intershop spokesman said.
The spokesman said the two companies planned a news conference in New York at 1400 GMT.
He gave no further details but did not deny a report in German business daily Handelsblatt that the cooperation would focus on integrating Intershop`s enfinity ebusiness software with joint sales and marketing activities in future.
Intershop`s chief financial officer, Wilfried Beeck, told the Frankfurter Allgemeine Zeitung the company was planning major acquisitions, with investments likely in the three digit millions.
He said the recent fall in tech stocks had meant that a number of attractive companies could be bought for a quarter of their top valuations.
Gruß,
Gino
man o man, so macht investiert sein wirklich spass
Commerce One Selects Progress SonicMQ to Power Commerce One MarketSite Portal Solution
BEDFORD, Mass. and PLEASANTON, Calif.--(BUSINESS WIRE)--September 11, 2000--
Leading B2B E-Commerce Firm Chooses Best-Of-Breed E-Business Messaging
Infrastructure to Ensure Reliable Internet Transactions
Progress Software Corporation (NASDAQ:PRGS - news), a leading supplier of technology for building E-Business solutions, and Commerce One, Inc. (NASDAQ:CMRC - news), the leader in global e-commerce solutions for business, announced today that Commerce One has selected Progress® SonicMQ(TM) E-Business Messaging server for Commerce One`s MarketSite Portal Solution.
SonicMQ provides a massively scalable and highly reliable transport for the exchange of business-critical information over the Internet, which helps companies move global trade to the Web. Messages, which can range from simple purchase orders to complex CAD documents, may be instantly and securely delivered over the Internet by using sophisticated routing algorithms to determine the fastest delivery path and ensure high system availability. As new trading partners or communities are added to the Commerce One Global Trading Web, an extensive worldwide B2B trading community, the SonicMQ-based infrastructure provides access to all new destinations without requiring any local configuration or application changes.
``Global e-commerce depends on a reliable messaging infrastructure that can scale to support tens of thousands of trading partners and handle millions of transactions per day,`` said Charles J. Donchess, executive vice president and chief strategy officer, Commerce One. ``We selected Progress SonicMQ as part of Commerce One`s strategy to incorporate best-of-breed technology into the MarketSite platform, enabling us to offer, what we believe, is the most robust e-commerce solutions to our customers.``
MarketSite Portal Solution allows corporations and Internet market makers to build open electronic marketplaces and link them to the Commerce One Global Trading Web(TM). This comprehensive set of products and services enables real-time, interactive transactions between trading partners, suppliers, service providers and market makers. Through the use of SonicMQ and an XML-based transaction infrastructure, value-added business services such as auctions, content management, payment services and logistics can be rapidly deployed and leveraged on e-marketplaces.
``Today`s emerging B2B e-marketplaces demand ubiquitous connectivity, seamless integration, massive scalability and performance, and the flexibility to process and add new trading partners and trading groups quickly without sacrificing security,`` said Steve Garone, program vice president at International Data Corporation. ``Commerce One already boasts a significant number of users and is projecting trading communities that could approach many tens of thousands of users. Selecting SonicMQ to address their rigorous demands is a significant proof point for the scalability of Progress Software`s JMS product.``
``Through Commerce One`s MarketSite Portal Solution, SonicMQ will be used to power the largest global B2B exchanges and will be deployed at tens of thousands of customer sites worldwide,`` said Progress Software Co-Founder and President Joseph Alsop. ``SonicMQ is the only messaging solution that can deliver the scalability, performance and reliability required for E-Business.``
Progress SonicMQ is a leading provider of E-Business Messaging, the infrastructure required for the reliable transport and exchange of business-critical data over the Internet. SonicMQ natively supports Internet standards and is based on the Java(TM) Message Service (JMS) specification, which provides a common set of interfaces, messaging concepts and programming strategies. SonicMQ has been chosen by many leading e-commerce companies and has won numerous awards, including Java Pro Magazine`s Readers Choice Award for Best Java Messaging Tool, Best Java Middleware from attendees at the SIGS Conference for Java Development, and a World Class Award from Java Developer`s Journal.
About Commerce One
Commerce One (NASDAQ:CMRC - news) is the leader in global e-commerce solutions for business. Through its products, portals, and services, Commerce One creates access to worldwide markets, allowing anyone to buy from anyone, anytime, anywhere. The Commerce One Global Trading Web(TM) is the world`s largest business-to-business trading community. Comprised of many open e-marketplaces, the Global Trading Web provides unprecedented economies of scale for buying organizations, suppliers, and service providers worldwide. Commerce One is located in Pleasanton, Calif., and can be reached by phone at (800) 308-3838 or (925) 520-6000 or via the Internet at www.commerceone.com.
About Progress Software Corporation
Progress Software Corporation (NASDAQ:PRGS - news) is a global supplier of software products and services for developing, deploying and managing business applications moving to the Internet. Progress Software Corporation offers messaging servers, application servers, databases, and application development and management products.
Progress Software Corporation`s partners include more than 2,000 application service providers (ASPs) and independent software vendors (ISVs) who supply annually over $5 billion in Progress®-based applications and related services. Progress Software Corporation`s products are used by over 10,000 organizations across 100 countries worldwide, including 60% of Fortune 100 companies. For more information, visit www.progress.com or call +1-781-280-4000.
Progress is a registered trademark and SonicMQ is a trademark of Progress Software Corporation. Commerce One, Global Trading Web, GTW, BuySite and MarketSite.net are either trademarks or registered trademarks of Commerce One, Inc. All other trademarks and / or servicemarks contained herein are the property of their respective owners. Java and all Java-based marks are trademarks or registered trademarks of Sun Microsystems, Inc. in the U.S. and other countries.
Statements contained in this release may constitute ``forward-looking statements`` within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These statements involve a number of risks, uncertainties and other factors that could cause actual results to differ materially, as discussed in Progress Software`s and Commerce One`s respective filings with the Securities and Exchange Commission.
--------------------------------------------------------------------------------
Contact
Gruß,
Gino
Commerce One Selects Progress SonicMQ to Power Commerce One MarketSite Portal Solution
BEDFORD, Mass. and PLEASANTON, Calif.--(BUSINESS WIRE)--September 11, 2000--
Leading B2B E-Commerce Firm Chooses Best-Of-Breed E-Business Messaging
Infrastructure to Ensure Reliable Internet Transactions
Progress Software Corporation (NASDAQ:PRGS - news), a leading supplier of technology for building E-Business solutions, and Commerce One, Inc. (NASDAQ:CMRC - news), the leader in global e-commerce solutions for business, announced today that Commerce One has selected Progress® SonicMQ(TM) E-Business Messaging server for Commerce One`s MarketSite Portal Solution.
SonicMQ provides a massively scalable and highly reliable transport for the exchange of business-critical information over the Internet, which helps companies move global trade to the Web. Messages, which can range from simple purchase orders to complex CAD documents, may be instantly and securely delivered over the Internet by using sophisticated routing algorithms to determine the fastest delivery path and ensure high system availability. As new trading partners or communities are added to the Commerce One Global Trading Web, an extensive worldwide B2B trading community, the SonicMQ-based infrastructure provides access to all new destinations without requiring any local configuration or application changes.
``Global e-commerce depends on a reliable messaging infrastructure that can scale to support tens of thousands of trading partners and handle millions of transactions per day,`` said Charles J. Donchess, executive vice president and chief strategy officer, Commerce One. ``We selected Progress SonicMQ as part of Commerce One`s strategy to incorporate best-of-breed technology into the MarketSite platform, enabling us to offer, what we believe, is the most robust e-commerce solutions to our customers.``
MarketSite Portal Solution allows corporations and Internet market makers to build open electronic marketplaces and link them to the Commerce One Global Trading Web(TM). This comprehensive set of products and services enables real-time, interactive transactions between trading partners, suppliers, service providers and market makers. Through the use of SonicMQ and an XML-based transaction infrastructure, value-added business services such as auctions, content management, payment services and logistics can be rapidly deployed and leveraged on e-marketplaces.
``Today`s emerging B2B e-marketplaces demand ubiquitous connectivity, seamless integration, massive scalability and performance, and the flexibility to process and add new trading partners and trading groups quickly without sacrificing security,`` said Steve Garone, program vice president at International Data Corporation. ``Commerce One already boasts a significant number of users and is projecting trading communities that could approach many tens of thousands of users. Selecting SonicMQ to address their rigorous demands is a significant proof point for the scalability of Progress Software`s JMS product.``
``Through Commerce One`s MarketSite Portal Solution, SonicMQ will be used to power the largest global B2B exchanges and will be deployed at tens of thousands of customer sites worldwide,`` said Progress Software Co-Founder and President Joseph Alsop. ``SonicMQ is the only messaging solution that can deliver the scalability, performance and reliability required for E-Business.``
Progress SonicMQ is a leading provider of E-Business Messaging, the infrastructure required for the reliable transport and exchange of business-critical data over the Internet. SonicMQ natively supports Internet standards and is based on the Java(TM) Message Service (JMS) specification, which provides a common set of interfaces, messaging concepts and programming strategies. SonicMQ has been chosen by many leading e-commerce companies and has won numerous awards, including Java Pro Magazine`s Readers Choice Award for Best Java Messaging Tool, Best Java Middleware from attendees at the SIGS Conference for Java Development, and a World Class Award from Java Developer`s Journal.
About Commerce One
Commerce One (NASDAQ:CMRC - news) is the leader in global e-commerce solutions for business. Through its products, portals, and services, Commerce One creates access to worldwide markets, allowing anyone to buy from anyone, anytime, anywhere. The Commerce One Global Trading Web(TM) is the world`s largest business-to-business trading community. Comprised of many open e-marketplaces, the Global Trading Web provides unprecedented economies of scale for buying organizations, suppliers, and service providers worldwide. Commerce One is located in Pleasanton, Calif., and can be reached by phone at (800) 308-3838 or (925) 520-6000 or via the Internet at www.commerceone.com.
About Progress Software Corporation
Progress Software Corporation (NASDAQ:PRGS - news) is a global supplier of software products and services for developing, deploying and managing business applications moving to the Internet. Progress Software Corporation offers messaging servers, application servers, databases, and application development and management products.
Progress Software Corporation`s partners include more than 2,000 application service providers (ASPs) and independent software vendors (ISVs) who supply annually over $5 billion in Progress®-based applications and related services. Progress Software Corporation`s products are used by over 10,000 organizations across 100 countries worldwide, including 60% of Fortune 100 companies. For more information, visit www.progress.com or call +1-781-280-4000.
Progress is a registered trademark and SonicMQ is a trademark of Progress Software Corporation. Commerce One, Global Trading Web, GTW, BuySite and MarketSite.net are either trademarks or registered trademarks of Commerce One, Inc. All other trademarks and / or servicemarks contained herein are the property of their respective owners. Java and all Java-based marks are trademarks or registered trademarks of Sun Microsystems, Inc. in the U.S. and other countries.
Statements contained in this release may constitute ``forward-looking statements`` within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These statements involve a number of risks, uncertainties and other factors that could cause actual results to differ materially, as discussed in Progress Software`s and Commerce One`s respective filings with the Securities and Exchange Commission.
--------------------------------------------------------------------------------
Contact
Gruß,
Gino
Nicht verkaufen gino!!! Nicht vor MArktkap. 50 Mrd.
Da geht,s hin!
Zwischenstation?
@Bucki:
ähm, das heißt also, dass ich vor dem 1.1.2001 nicht verkaufen darf??
ähm, das heißt also, dass ich vor dem 1.1.2001 nicht verkaufen darf??
Hallo Jungs & Mädels,
hab gerade diesen Text aufgeschnappt:
Did Commerce One-SAP land another customer?
September 13, 2000 04:56 PM PT
by Adam Feuerstein
Commerce One (CMRC) and SAP (SAP) have landed another customer for their joint Internet marketplace platform. Or maybe they haven`t?
Late today, global telecommunications provider Cable & Wireless said it would build a private Net marketplace to link with eight of its U.S. and United Kingdom suppliers, trading four different commodities. The marketplace will be built as a test program and will use the technology from the recently announced Commerce One-SAP marketplace alliance. If the test works, the marketplace could be rolled out worldwide next year.
But the announcement seemed to take Commerce One executives by surprise, all of whom are gearing up for a big user conference next week in Las Vegas. Last week, Commerce One chief strategy officer Chuck Donchess crowed that the alliance had four big customers in the pipeline, but wouldn`t disclose any more information.
So, is Cable & Wireless -- a company with $14 billion in annual revenue -- one of these mysterious four customers? Commerce One executives won`t answer the question directly.
"This is one of a stream of regular announcements that we plan on making with SAP," says a Commerce One spokeswoman. "We are excited to be working with Cable & Wireless."
Huh? Is Cable & Wireless one of the four big customer wins investors and analysts have been waiting to hear about from Commerce One and SAP? Yes? Or no?
No comment, says the Commerce One spokeswoman.
Ordinarily, such silly semantic exercises wouldn`t register on anyone`s radar screen, but the competition to power large Net marketplaces, or exchanges, is intense. The Commerce One-SAP partnership is under heavy pressure to throttle chief rival IBM (IBM), Ariba (ARBA) and i2 Technologies (ITWO), which formed an alliance of their own in March. Then there`s Oracle (ORCL), which is going after exchange customers on its own.
So far, the numerical edge goes to the IBM-led alliance, with six "official" wins. Today, UpsideToday reported the troika had landed a seventh customer -- Transora, the large consumer products exchange.(See "IBM-Ariba-i2 alliance to build Transora Net marketplace")
So far, Commerce One and SAP have only officially announced two exchange customers for their joint product offering, despite Donchess` boasts. Maybe Cable & Wireless was prodded to announce its allegiance to Commerce One-SAP to even the score with its rivals a bit? Or maybe Cable & Wireless is just an existing customer gussied up to look like a new exchange win? Cable & Wireless` Australian subsidiary is already a Commerce One customer.
No comment, says the Commerce One spokeswoman.
Gruß und weiterhin viel Freude an CMRC,
Gino
hab gerade diesen Text aufgeschnappt:
Did Commerce One-SAP land another customer?
September 13, 2000 04:56 PM PT
by Adam Feuerstein
Commerce One (CMRC) and SAP (SAP) have landed another customer for their joint Internet marketplace platform. Or maybe they haven`t?
Late today, global telecommunications provider Cable & Wireless said it would build a private Net marketplace to link with eight of its U.S. and United Kingdom suppliers, trading four different commodities. The marketplace will be built as a test program and will use the technology from the recently announced Commerce One-SAP marketplace alliance. If the test works, the marketplace could be rolled out worldwide next year.
But the announcement seemed to take Commerce One executives by surprise, all of whom are gearing up for a big user conference next week in Las Vegas. Last week, Commerce One chief strategy officer Chuck Donchess crowed that the alliance had four big customers in the pipeline, but wouldn`t disclose any more information.
So, is Cable & Wireless -- a company with $14 billion in annual revenue -- one of these mysterious four customers? Commerce One executives won`t answer the question directly.
"This is one of a stream of regular announcements that we plan on making with SAP," says a Commerce One spokeswoman. "We are excited to be working with Cable & Wireless."
Huh? Is Cable & Wireless one of the four big customer wins investors and analysts have been waiting to hear about from Commerce One and SAP? Yes? Or no?
No comment, says the Commerce One spokeswoman.
Ordinarily, such silly semantic exercises wouldn`t register on anyone`s radar screen, but the competition to power large Net marketplaces, or exchanges, is intense. The Commerce One-SAP partnership is under heavy pressure to throttle chief rival IBM (IBM), Ariba (ARBA) and i2 Technologies (ITWO), which formed an alliance of their own in March. Then there`s Oracle (ORCL), which is going after exchange customers on its own.
So far, the numerical edge goes to the IBM-led alliance, with six "official" wins. Today, UpsideToday reported the troika had landed a seventh customer -- Transora, the large consumer products exchange.(See "IBM-Ariba-i2 alliance to build Transora Net marketplace")
So far, Commerce One and SAP have only officially announced two exchange customers for their joint product offering, despite Donchess` boasts. Maybe Cable & Wireless was prodded to announce its allegiance to Commerce One-SAP to even the score with its rivals a bit? Or maybe Cable & Wireless is just an existing customer gussied up to look like a new exchange win? Cable & Wireless` Australian subsidiary is already a Commerce One customer.
No comment, says the Commerce One spokeswoman.
Gruß und weiterhin viel Freude an CMRC,
Gino
Beitrag zu dieser Diskussion schreiben
Zu dieser Diskussion können keine Beiträge mehr verfasst werden, da der letzte Beitrag vor mehr als zwei Jahren verfasst wurde und die Diskussion daraufhin archiviert wurde.
Bitte wenden Sie sich an feedback@wallstreet-online.de und erfragen Sie die Reaktivierung der Diskussion oder starten Sie eine neue Diskussion.
Meistdiskutiert
Wertpapier | Beiträge | |
---|---|---|
209 | ||
102 | ||
100 | ||
63 | ||
54 | ||
39 | ||
38 | ||
33 | ||
33 | ||
28 |