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    Doubleclick - Analysen-Thread 01 - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 25.10.00 17:04:37 von
    neuester Beitrag 23.03.01 12:18:11 von
    Beiträge: 45
    ID: 281.139
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      Avatar
      schrieb am 25.10.00 17:04:37
      Beitrag Nr. 1 ()
      hallo,
      ich schlage vor hier alle analysen und ratings ab dem
      25.10.2000 zu posten! Bitte kein Müll oder andere Sachen
      ausser den o.g !
      Avatar
      schrieb am 25.10.00 17:06:56
      Beitrag Nr. 2 ()
      23.10.2000
      DoubleClick kaufen
      Hot Stocks Investor


      Den Kursrutsch bei DoubleClick (WKN 912287) halten die Analysten von Hot Stocks Investor für deutlich übertrieben.

      Zur Begründung heißt es, der Absturz des einstigen Internetstars sei durch die Vorlage der Zahlen für das 3. Quartal hervorgerufen worden, die auch zum Anlass genommen worden seien, die Zukunftsaussichten zurückzuschrauben. Dabei hätten die Umsatz- und Ertragszahlen gar nicht mal enttäuscht, sondern seien im Bereich der Analystenschätzungen gelegen. Allerdings müssten die ehrgeizigen Erwartungen für das kommende Geschäftjahr revidiert werden, da viele der DOT.COM`s – der Kernkundschaft von DoubleClick – aufgrund der schwierigen Geschäftslage ihre Werbeausgaben drastisch zurückfahren würden.

      Tatsächlich seien die Umsätze aus diesem Bereich um 7 % auf 64,3 Mio. US-Dollar gesunken. DoubleClick habe den Anteil der Umsätze die mit DOT.COM`s erzielt würden von 55 % auf 50 % reduzieren können. Es scheine dem Unternehmen also gelungen zu sein, beii den konventionellen NOT.COM`s einen Fuß in die Tür zu stellen.

      Trotz trüberer Zukunftsaussichten halten die Analysten von Hot Stocks Investor die derzeitigen Kurse bei DoubleClick für viel zu niedrig. Bei einem Cashbestand von derzeit 894 Mio. US-Dollar und einer Marktkapitalisierung von 1,7 Mrd. US-Dollar, werde DoubleClick - immerhin der Marktführer der Internet Werbebranche mit einem Jahresumsatz von 500 Mio. US-Dollar - gerade noch mit 800 Mio. US-Dollar bewertet. Die Aktie sei daher ein klarer Kauf.


      Quelle: Aktiencheck.de
      Avatar
      schrieb am 27.10.00 17:59:32
      Beitrag Nr. 3 ()
      Habe die Aktie zu 43 Euro gekauft und leider kein Stopp gesetzt.
      Sehen wir mittelfristig die 43 wieder.
      Avatar
      schrieb am 29.10.00 14:08:44
      Beitrag Nr. 4 ()
      ich habe mich schon lange mit Doubleclick befasst!

      ich komme nach diesem Kurssturz der charttechnisch vorherzusehen war zu dem Ergebnis:

      doubleclick bis Anfang November bei 24 Euro
      doubleclick bis Ende November bei 35 Euro
      Doubleclick bis Anfang Dezember bei 40 Euro und bis Weihnachten bei 55 DOLLAR Meine Freunde
      Wenn ich nicht recht haben sollte dann könnt ihr mich nieder spotten wie ihr wollt.

      mfg akionar
      Avatar
      schrieb am 29.10.00 15:02:25
      Beitrag Nr. 5 ()
      @akionar

      wo nimmst du deinen optimismus her?
      aus der charttechnik laesst sich das wohl kaum ableiten?
      siehe folgender link:

      http://quotes.barchart.com/texadv.htx?sym=DCLK

      also aus dem bauch?
      ist ja auch o.k.! aber dann argumentiere auch so. ich habe selbst
      dclk gekauft ( nach den quartalszahlen :))! wiel ich glaube, dass internet-werbung nicht am ende, sondern am anfang steht!

      gruss woernie

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      Avatar
      schrieb am 29.10.00 17:27:28
      Beitrag Nr. 6 ()
      Hi Leute !

      Unter Zuhilfenahme des von woernie angegebenen Links (http://quotes.barchart.com/texadv.htx?sym=DCLK) läßt sich leicht herausfinden, dass sich DCLK charttechnisch in ausgezeichneter (negativer) Gesellschaft befindet. Eine Analyse von u.a. Intel (INTL), Oracle (ORCL), RealNetworks (RNWK) und MP3.COM (MPPP) ergibt bei allen eine durch die Bank grottenschlechte Beurteilung mit einem nahezu immer 100%igen "Sell".

      Fazit: Wer nicht an die New Economy glaubt, läßt am besten die Finger von Internet-Aktien, es handelt sich aber um kein "Doubleclick"-spezifisches Problem.

      Es steht zu erwarten (oder auch zu befürchten), dass das Internet eine ähnliche Entwicklung nehmen wird wie das Fernsehen (oder dieses sogar ersetzen wird), wo in den Anfangsjahren Werbung ein Fremdwort war und inzwischen Sender (private) zu Bußgeldern verurteilt werden, weil die Werbepausen während der Spielfilme mehr Zeit beanspruchen als die Netto-Spielzeit des Films selbst.

      Warum sollte es aber im Internet anders sein als im TV ? Bei dem quantitativen Wachstum der Internet-sites und täglichen Eröffnung neuer "Marktplätze" sowie von Portalen wohl kaum zu erwarten.

      Gute Aussichten für Dienstleister und Anbieter im Bereich Internet-Advertising...

      Gruss customer24
      Avatar
      schrieb am 01.11.00 00:02:42
      Beitrag Nr. 7 ()
      DoubleClick Announces Deal With China`s Number One Web Site, Sina.com

      Tuesday, October 31, 2000 09:30 AM Mail this article to a friend

      NEW YORK--(BUSINESS WIRE)--Oct. 31, 2000--
      DoubleClick Launches China Data Center, Extends Industry

      Leadership in World`s Fastest Growing Market

      DoubleClick Inc. (Nasdaq:DCLK, news, msgs), the leading global Internet advertising solutions company, today announced a partnership agreement to provide ad management solutions to China`s number one ranking Web site, Sina.com (Nasdaq:SINA, news, msgs), a leading Internet media and services company for Chinese communities worldwide.

      Under the two-year exclusive agreement, Sina.com will use DoubleClick`s DART (Dynamic Advertising Reporting and Tracking) for Publishers ad management system. DART is a scalable, reliable and high-performance Internet advertising infrastructure which handles all targeting, delivering, reporting and billing. DART allows Web sites to increase revenues while cutting maintenance and management costs.

      "Asia Pacific and China are DoubleClick`s fastest growing markets. This announcement with China`s most popular Web site is the latest milestone for DoubleClick`s Asian operations, where, over the last 12 months, we have established a leadership position," said David Rosenbaltt, senior vice president, DoubleClick TechSolutions. "DoubleClick`s superior technology solutions delivers highly focused online advertising, which will be a key driver in achieving the rising advertising revenue targets industry analysts are forecasting for the region."

      Asia Pacific is DoubleClick`s fastest growing market, adding 50 new employees, five new offices (Beijing, Shanghai, Guangzhou, Seoul and KL), a China data center, and 70 new customers in the third quarter of 2000. Today, DoubleClick services 500 customers in Asia. Lehman Brothers projects that online advertising in Asia will increase to $5.4 billion in 2005 from $344 million being spent in 2000.

      Sina.com is a leading Internet media company for Chinese communities worldwide, offering a full array of Chinese-language news, entertainment, e-commerce platforms, financial information and lifestyle tips. With separate Web sites in China, Hong Kong, Taiwan and North America, Sina.com provides global content and services that speak directly to the audience of each region, enriching the online experience of its users. In July 1999 and January 2000, Sina.com was voted the number one Web site by China`s Internet users in the semi-annual surveys conducted by China`s Internet authority, China Internet Network Information Centre, or CNNIC. As of June 2000, Sina.com had over 34 million average daily pageviews and seven million registered users.

      "Globally there are more than 30 million Chinese speaking Internet users, and in China, the Internet population is doubling every six months. Sina.com has placed itself in a leadership position, allowing it to take advantage of these expanding markets," said Wang Zhidong, CEO, Sina.com. "DoubleClick`s DART technology will provide the sophisticated and effective ad management platform that we require in order to identify target audiences accurately, based on different needs of different clients, then send online advertisements that most accurately match the targeted audiences required by clients. This will significantly increase the reach ratio of our client`s advertising."

      DoubleClick, including its regional joint venture media network, is now fully operational across 9 markets in Asia Pacific -- Hong Kong, Singapore, Taiwan, Korea, China, Malaysia, Japan, Australia and India. DoubleClick is also attracting the region`s top advertising agencies with exclusive or preferred partner alliances with Beyond Interactive, Euro RSCG Interaction, impiricsm, MindShare Digital and Modem Media.

      In addition, DoubleClick also formally announced the operational opening of its China data center based in Beijing. The China data center has the capacity to deliver 150 million ads per day. The locally based data center provides increased speed and effectiveness in reporting and tracking of online advertising campaigns.

      About Sina.com

      www.Sina.com, a global Internet company offering comprehensive Internet information to Chinese people worldwide, operates the world`s largest Chinese language destination site -- http://www.sina.com -- and produces relevant Chinese Internet software. The company`s mission is to unite all people of Chinese heritage in on-line communities with the highest quality information and value-added services available.

      About DoubleClick in Asia Pacific

      In Asia Pacific, DoubleClick operates two businesses: Media and TechSolutions. DoubleClick Media enables advertisers and Web publishers to reach highly targeted and aggregated audiences on the 200 Web sites it represents in Asia Pacific. DoubleClick TechSolutions provides comprehensive service and ad management tools including DART for Publishers, DART for Advertisers and AdServer. With more than 250 staff across 11 offices in nine markets in Asia Pacific, DoubleClick serves over five billion ads per month from seven data centers across the region: Hong Kong, China, Japan, Korea, Taiwan, Singapore and Australia.

      About DoubleClick Inc.

      DoubleClick Inc. (www.doubleclick.net) is the leading global provider of ad delivery technology with the largest Network of top Web sites worldwide. The company provides nearly 5,000 Web advertisers and over 3,200 publishers with ad sales, technology, data, email, wireless and promotions solutions to meet online marketing needs. DoubleClick products help advertisers and publishers build customer relationships through brand awareness and customer retention. DoubleClick Inc. has global headquarters in New York City and maintains over 40 offices around the world.
      Avatar
      schrieb am 01.11.00 00:21:30
      Beitrag Nr. 8 ()
      700%-Chance pdf-Analyse unter internetaktien.de unter research
      Avatar
      schrieb am 05.11.00 14:41:19
      Beitrag Nr. 9 ()
      vielleicht bald an der zeit bei dclk mal gewinne mitzunehmen!!
      wer um die zeit des 17./18. oktober gekauft hat duerfte wie ich
      um die 60%-70% im plus liegen: wir naehern uns dem ersten wiederstand ( 38 tage gld), weitere folgen! zwischen 22 $ und 25 $ lauern die shortseller in usa. es duerfte nicht in einem rutsch durchrauschen.
      also, auch wenn ich bis ende dieses/ anfang naechstes jahr mit kursen um 40 $ rechne: ich meine jetzt raus und 20 % nach unten abschoepfen!;)

      was mein ihr?

      gruss woernie

      Salomon SB trims online media picks
      Analyst`s near-term enthusiasm for group cools


      By Susan Lerner, CBS.MarketWatch.com
      Last Update: 3:08 PM ET Nov 3, 2000 NewsWatch
      Latest headlines

      NEW YORK (CBS.MW) -- He`s been hot on the group for a while but on Friday Salomon Smith Barney analyst Lanny Baker tempered his near-term enthusiasm for online media stocks, narrowing his recommended list in the group.


      Today on CBS MarketWatch
      Big week ahead for ballots, bottom lines
      $8 billion tobacco settlement said to be near
      Nasdaq delisting big-screen maker Iwerks Entertainment
      Stocks to watch Monday
      Special Report: Counting down to election day
      More top stories...
      CBS MarketWatch Columns
      Updated:
      11/4/2000 4:49:58 PM ET



      In a move he said was designed to help emphasize and highlight favorite names more than point out critical weaknesses perceived in the companies being removed from the list, Baker sliced his recommendations on Avenue A (AVEA: news, msgs), MyPoints.com (MYPT: news, msgs), Mail.com (MAIL: news, msgs), Knot (KNOT: news, msgs), Women.com (WOMN: news, msgs), and MarketWatch.com (MKTW: news, msgs) (the publisher of this Web site) to "neutral" from "buy." Left on his list of recommended stocks "in order of current investment preference" were America Online (AOL: news, msgs), Cnet Networks (CNET: news, msgs), DoubleClick (DCLK: news, msgs), TMP Worldwide (TMPW: news, msgs), GoTo.com (GOTO: news, msgs), Yahoo (YHOO: news, msgs), Valueclick (VCLK: news, msgs), and America Online Latin America (AOLA: news, msgs).

      Forget about closing the door after the cow`s out of the barn, as Baker himself puts it: "The animals are already in the next county." So why is he making the move now?

      Stocks in the group have been hammered this year, he said, but since AOL reported, many online media stocks have risen about 25 percent with some gaining even more. But Baker called the bounce more of a correction in sentiment than an improvement in near-term business fundamentals.

      "The worst is probably behind us," he said, but we`ll be hard-pressed to find news on this industry that compels us to buy aggressively for the next six months."

      "It`s not a smooth handshake," he added, referring to the current transition period between the group`s capital creation period that ended earlier this year and the next phase of steady stage growth, which won`t take place until at least year-end.

      So, in the mean time, Baker recommends focusing on profitable companies that are able to gain market share in this environment without worrying about their cash positions.

      In no way, however, should the decision to narrow the "recommended list" be construed as doubt or wavering in his conviction about the future of online media, Baker stressed. And, he added, he expects to come back and rebroaden the list of picks when fundamentals and sentiment show tangible signs of improvement.

      "Looking ahead two years, we expect online media to still be in a strong growth mode: adding new households and users, gaining share within the average person`s media day, and continuing to claw away from traditional media a disproportionate share of the growth dollars in ad spending," he noted.

      Most of the stocks targeted for downgrade by Baker closed in the red. Avenue A lost 25 cents, or 5.3 percent, to $4.50; MyPoints fell 31 cents, or 13 percent, to $2.06; Mail.com dropped 17 cents, or 5.4 percent, to $2.98; Knot was off 63 cents, or 25 percent, to $1.88; and Women.com shed 6 cents, or 4.3 percent, to $1.38. MarketWatch shares edged up 19 cents, or 3.9 percent, to $5.
      Avatar
      schrieb am 06.11.00 12:24:51
      Beitrag Nr. 10 ()
      DoubleClick Serves Internet Ads to 75 Percent of Korea`s Online Audience

      DoubleClick Media Signs Simmani in Korea

      HONG KONG, Nov. 6 /PRNewswire/ -- DoubleClick Media, a joint venture company in Asia between Asiacontent.com (Nasdaq:
      IASIA), and DoubleClick Inc. (Nasdaq: DCLK), today announced an agreement to act as the exclusive online ad sales representative to
      Simmani -- one of Korea`s leading Internet search sites. With the addition of Simmani, DoubleClick serves advertising to approximately 12
      million Internet users in Korea or 75 percent of Korea`s online audience.

      Under the one-year agreement, DoubleClick Media will act as Simmani`s exclusive online ad sales representative. In addition, Simmani will
      use DoubleClick`s DART (Dynamic Advertising Reporting and Targeting) technology to serve its advertising inventory.

      In Korea, DoubleClick Media represents 25 Web site publishers, including Dreamwiz, Chollian, Damoim, MTV Korea, and now Simmani.
      According to a recent survey conducted by Korea`s National Computerization Agency, Simmani is one of the most popular local sites in
      Korea and is second only to Yahoo! Korea.

      "Through the alliance with Simmani, we have added one of Asia`s most favored and effective search sites to our network," said Kenny
      Chung, CEO of DoubleClick Media in Korea. "We have a team of seventeen sales staff working with Simmani to increase their market
      share, and they are helping us develop our standing in Korea as the dominant provider of online marketing and advertising solutions
      worldwide."

      "We chose to partner with DoubleClick due to their well-reputed technology and proven sales network, which will provide the best service
      to our users and the best targeting and returns to our advertisers," said Mr. Seung-Hyun Sohn, CEO of Simmani.

      According to a new study by the Korean Network Information Center, 16.4 million people, or 38.5 percent of the population, access the
      Internet at least once a month, a rise of 17.7 percent since March. About DoubleClick in Asia-Pacific

      DoubleClick is the global leader in online advertising solutions. In Asia-Pacific, DoubleClick`s benchstrength in the world`s fastest growing
      Internet market enables advertisers and Web publishers to maximise revenue from online advertising. In Asia-Pacific, DoubleClick
      operates two businesses: Media and TechSolutions. DoubleClick Media enables advertisers and Web publishers to reach highly targeted
      and aggregated audiences on the 300 Web sites it represents in Asia-Pacific. DoubleClick TechSolutions provides comprehensive service
      and ad management tools including DART for Publishers, DART for Advertisers, and Adserver. With more than 250 staff across 12
      offices in 8 markets in Asia-Pacific, DoubleClick serves over 5 billion ad impressions per month from 7 data centers across the region:
      Hong Kong, China, Japan, Korea, Taiwan, Singapore, and Australia. About Asiacontent.com

      Asiacontent.com. (www.corp.asiacontent.com ) is Asia`s leading producer of online content and media properties and operates the leading
      fully integrated online advertising network in Asia. By leveraging its unique pan-Asian online media publishing platform, Asiacontent.com
      creates world-class, multi-lingual content in partnership with international media and Internet companies including CNET, Viacom`s MTV
      Networks, SportsLine.com, E! Online and NBCi. Through a joint venture with DoubleClick, Inc., Asiacontent.com delivers targeted online
      advertising and sponsorships through its DoubleClick Media advertising network. Established in May 1999, Asiacontent.com operates 25
      Web sites in six languages and eight markets: Japan, South Korea, China, Taiwan, Hong Kong, Singapore, Malaysia and India. Key
      investors include AsiaTech Ventures, CNET Networks, Inc., GE Capital Equity Investments Ltd., H&Q Asia Pacific, Intel Asia Pacific
      Inc., MTV Networks, NBC Internet, Newbridge Capital, Venture TDF Management of Singapore, the Hambrecht Family, Trans Cosmos,
      Inc. and W.R. Hambrecht + Co. Asiacontent.com can be reached at press@asiacontent.com or telephone +852-2143-1731. About
      Simmani.com

      Simmani (www.simmani.com ) is the leading Internet search engine in Korea, with over 600,000 daily visits. Established in 1996, Simmani
      has become the leading Internet search engine, attracting some of the largest advertisers in Korea, including: Samsung Electronics,
      Hyundai, Intel, and Motorola. Recent business initiatives include launching a Chinese edition of the search engine (www.simmani.com.cn),
      which will offer Chinese-language search capabilities, content, and e-commerce. Simmani`s investors include Dacom International and
      Daou Internet. Asiacontent.com, Ltd. Safe Harbor

      This press release includes forward-looking statements relating to DoubleClick Media in Asia, a subsidiary of Asiacontent.com, such as
      statements relating to DoubleClick Media in Asia. Investors are cautioned that all forward-looking statements involve risks and
      uncertainties that could cause actual results to differ materially. Investors are referred to the risk factors associated with Asiacontent.com
      business listed from time to time in the reports and registration statements filed by Asiacontent.com with the SEC including but not limited
      to the Registration Statement on Form F-1 filed on March 28, 2000.

      /CONTACT: Cynthia Leung of DoubleClick, +852-9187-7276, or cleung@doubleclick.net; or Joanne Wong of Fleishman-Hillard HK for
      DoubleClick, +852-2530-0272, or wongj@fleishman.com; or Beth Ann Eliason of Asiacontent.com HK for DoubleClick, +852-2143-1731,
      or beth@asiacontent.com/
      Avatar
      schrieb am 06.11.00 20:33:26
      Beitrag Nr. 11 ()
      und hier nochmal in Kurzform:

      06.11. 16:43
      Doubleclick stärkt Position in Korea
      --------------------------------------------------------------------------------


      DoubleClick Media, ein Joint-Venture-Unternehmen in Asien von Asiacontent.com und Doubleclick, konnte der exklusive Adverstising-Verkaufs-Partner von Simmani, der größten Suchmaschine in Korea werden. Doubleclick erhöht durch dieses Abkommen seine Reichweite um weitere 12 Millionen Internet-Nutzer, welche 75% der Internet-Audienz Koreas darstellen. Verwenden wird Doubleclick die DART-Technologie in Korea.

      © BörseGo.de
      Avatar
      schrieb am 06.11.00 20:35:47
      Beitrag Nr. 12 ()
      06.11. 13:30
      Doubleclick und OmniSky kooperieren
      --------------------------------------------------------------------------------


      Der Internetwerbedienstleister Doubleclick und der Internetservice-Provider für Mobilgeräte OmniSky haben eine Kooperation abgeschlossen, um gemeinsam ein Werbegeschäftsmodell und Werbestandards für den drahtlosen Bereich zu entwickeln.

      Diese Vereinbarung zielt auf die Herausforderungen ab, die mit Werbung auf Handheldgeräten und ähnlichen Produkten verbunden sind. Nämlich kleine Bildschirme und geringe Datenübertragungsraten. Der Test verschiedener Möglichkeiten der mobilen Werbung wird ab Dezember über das OmniSky Mobilfunknetz gestartet. Die umfassende Einführung der Werbedienste ist für das Frühjahr 2001 geplant. Zudem ist in Planung die Initiative auf die Content Provider von OmniSky auszuweiten.

      © BörseGo.de
      Avatar
      schrieb am 06.11.00 20:46:33
      Beitrag Nr. 13 ()
      das mobile/wireless geschaeft wird wohl immens wichtig werden in naher zukunft. dclk scheint auf dem wege zu sein sich hier zu positionieren. dazu noch folgende meldung:

      DoubleClick and Vindigo Partner to Test Mobile Advertising On Handhelds
      NEW YORK--(BUSINESS WIRE)--Nov. 6, 2000--DoubleClick (Nasdaq: DCLK - news), the leading global Internet advertising solutions company and Vindigo, developer of the leading personal navigation platform for handheld devices, today announced that the two companies will begin market trials to test mobile advertising on Vindigo`s platform. These market trials, which are slated to begin in the first quarter of 2001, build on DoubleClick`s initiative to develop a mobile advertising model compelling to advertisers, users and content providers.

      As part of this mobile advertising initiative, DoubleClick also announced today that it is working with OmniSky, a leading provider of branded wireless Internet and email services for users of handheld devices, to test wireless advertising on the OmniSky wireless service.

      Market trials will be conducted in major metropolitan areas including: New York City, San Francisco, Chicago, and Boston. These markets will provide DoubleClick and Vindigo with the ability to develop and test innovative and compelling mobile advertising solutions that are relevant, valuable and protect the privacy of users. As part of the advertising initiative, Vindigo will leverage DoubleClick`s world-class sales force for mobile ad sales representation. Vindigo and DoubleClick plan to begin the mobile advertising trial on Vindigo in the first quarter of 2001 and expect results from these trials to be available in mid 2001.

      ``We are excited to be working with two of the clear leaders in the consumer mobile services market, Vindigo and OmniSky, to develop effective mobile advertising solutions,`` said Jamie Byrne, Strategic Director for Emerging Platforms, DoubleClick. ``These market trials will be an important step for the mobile ad industry by producing an empirical understanding of the mobile advertising model and consumer acceptance of mobile advertising.``

      Consumers in metropolitan cities nationwide currently use Vindigo to get the timely, local content they need to make fast, informed decisions about where to Eat, Shop and Play. Vindigo combines the ease and convenience of mobile devices with original content, in-depth information and expert reviews. It instantly adapts to a user`s location and interests to serve as a lifestyle resource for on-the-fly activities and decisions.

      ``A service built on Vindigo`s platform provides marketers with a powerful way to target consumers at time of purchase,`` said Jason Devitt, CEO of Vindigo. ``Every time consumers use a service built on Vindigo`s platform they are planning a purchase, and they tell us where they are and what they are looking for. That`s the perfect time for marketers to reach them anonymously with a message.``

      According to IDC, the worldwide handheld market is projected to grow from 7.1 million devices shipped by year-end to 19.1 million devices shipped by the end of 2004, a growth of 28 percent. An increasingly mobile workforce is driving this growth for handheld devices. People need to stay in contact with the office, and the PDA is lightweight, powerful and economical. With an estimated 30 percent of the U.S. workforce (or 35.7 million people) out of the office traveling today, and forecasts for 37 percent of the total workforce (or 47.1 million workers) out by 2003, this is clearly a large market opportunity.

      About Vindigo

      Vindigo creates resource-rich software for mobile devices that allows people to explore, enjoy, and connect to the world around them. The company`s core product, also called Vindigo, transforms Palm(tm) handhelds and compatibles into personal navigators. It delivers location-specific information about the limitless choices of places to go and things to do in popular cities. Combining mobility, insiders` insight, and in-depth content from the nation`s most trusted local sources - including the nytoday.com, washingtonpost.com, and sfgate.com - Vindigo instantly adapts to a user`s location and interests. Vindigo gives busy people the ability to make quick, savvy, lifestyle decisions about where to eat, shop and play anytime, wherever they are.

      About DoubleClick Inc.

      DoubleClick Inc. (www.doubleclick.net) is the leading global provider of ad delivery technology with the largest Network of top Web sites worldwide. The company provides nearly 5,000 Web advertisers and over 3,200 publishers with ad sales, technology, data, email, wireless and promotions solutions to meet online marketing needs. DoubleClick products help advertisers and publishers build customer relationships through brand awareness and customer retention. DoubleClick Inc. has global headquarters in New York City and maintains over 40 offices around the world.
      Avatar
      schrieb am 14.11.00 16:43:50
      Beitrag Nr. 14 ()
      Avatar
      schrieb am 15.11.00 18:17:04
      Beitrag Nr. 15 ()
      Hallo Freunde v. DCLK!

      Kann mir einer sagen, warum DCLK heute so abgeschmiert ist? (Analystenmeinung über On-Line-Adv. von Merrill L.??)

      Gruesse

      P.
      Avatar
      schrieb am 15.11.00 20:33:40
      Beitrag Nr. 16 ()
      kann nichts finden?
      :rolleyes:
      Avatar
      schrieb am 15.11.00 20:39:41
      Beitrag Nr. 17 ()
      Vielleicht weil der eine Fond 6,7 Millionen Aktien verkaufen will, siehe Boerse go keine Ahnung !!! Bin auch ratlos
      Gruß Frank
      Avatar
      schrieb am 16.11.00 08:00:52
      Beitrag Nr. 18 ()
      Verdammte Scheiße, die ganzen schönen 50% Gewinn sind wieder den Bach runter.
      Das war eine teure Woche für mein Depot.

      Gruß Axel
      Avatar
      schrieb am 17.11.00 07:46:54
      Beitrag Nr. 19 ()
      Hallo,
      in den US-Boards spukt im Augenblick das Gerücht, dass Yahoo DCLK kaufen wuerde - weiss jemand Näheres?
      P.
      Avatar
      schrieb am 24.11.00 15:42:39
      Beitrag Nr. 20 ()
      Hallo!
      Was ist los keiner mehr investiert in DCLK ???
      Also ich glaub noch dran.
      Avatar
      schrieb am 24.11.00 17:14:22
      Beitrag Nr. 21 ()
      ...ich auch. Bin mal mit 90E rein, habe dann vor 4 Wochen auf ca. 40 E verbilligt und bin ganz sicher, dass ich Ende 2001 die 150E sehen werde, dann aber noch lange nicht verkaufe.
      Gruss, P.
      Avatar
      schrieb am 24.11.00 20:43:49
      Beitrag Nr. 22 ()
      erfreulich zu hören das doch noch jemand in DCLK drin ist.
      Ich dachte schon der Thread ist Tot.
      Gruß Frank
      Avatar
      schrieb am 25.11.00 21:22:16
      Beitrag Nr. 23 ()
      wow 150 E dann kann ich mir ja einen 911er kaufen ;-)
      Avatar
      schrieb am 25.11.00 23:07:22
      Beitrag Nr. 24 ()
      hallo pacis

      dein optimismus in ehren, da musst du aber noch durch manches tal schreiten, das verspreche ich dir. ich habe selbst dclk und habe mich in dem thread ja auch schon ein paar mal zu wort gemeldet. ihr seid alles kinder der hausse und habt noch nicht so recht begriffen, dass jetzt ein anderer wind weht. kaufen,liegen lassen ein jahr spaeter 911 er fahren iss nich mehr!die zeiten grenzenlosen wachstums und ebensolchen vertrauens in die wachstumsaktien sind erstmal vorbei. jetzt geht es zaeh rauf und runter vorlaeufig mit der tendenz nach unten. ihr muesst den markt schon ein bisschen genauer beobachten jetzt. will nicht altklug sein: aber ich glaube zur zeit ist wichtig die schnellen 30-40% die uns der markt immer wieder anbietet mitzunehmen!!! tiefer wieder einsteigen, eine korrekturwelle nach oben ´mitnehmen` und wieder raus...
      jedenfalls solange bis sich ( vielleicht mitte naechsten jahres??) ein stabiler aufwaertstrend etabliert.

      glaubst du nicht?

      gruss woernie
      Avatar
      schrieb am 26.11.00 18:23:43
      Beitrag Nr. 25 ()
      Nur nicht den Kopf hängen lassen - Wir werden sicher noch gut belohnt für unsere Geduld im Internetbereich ...
      Avatar
      schrieb am 26.11.00 18:56:46
      Beitrag Nr. 26 ()
      Das meine ich aber auch.
      Wie sagte unser Freund Kosto:
      Die Aktien steigen, dann fallen sie wieder, dann steigen sie wieder, etwas mehr als vorher, dann fallen sie wieder, dann..
      Avatar
      schrieb am 27.11.00 15:36:44
      Beitrag Nr. 27 ()
      11/27 09:31 DoubleClick Commits to Run Over 250 Million
      Hier noch eine gute News von heute:

      Public Service
      DCLK.O>


      DoubleClick Commits to Run Over 250 Million Public Service Announcement Ads On Its Networks During Holiday Season
      NEW YORK--(BUSINESS WIRE)--Nov. 27, 2000--

      DoubleClick`s Reach Ensures Public Service Announcement

      Messages Will be Seen By Half of Online Users

      DoubleClick Inc. (Nasdaq: DCLK), the industry`s leading global Internet advertising solutions company, today announced that it will be running over 250 million Public Service Announcement ad impressions during the holiday season. In order to accomplish this, DoubleClick has teamed up with Save the Children, Make a Wish Foundation, The National Multiple Sclerosis Society, and New York Cares. All of these ads will have a red border around each banner that will identify this overall campaign.

      "We are delighted that DoubleClick has committed to running our PSA campaigns during this holiday season," said Dianne Sherman, Associate Vice President of Public Affairs and Communications, Save the Children. "Given the fact that there are over 77 million U.S. consumers online today, we have found that online marketing is a very effective way to get our message out while creating consumer awareness for our cause."

      The 250 million impressions will run on DoubleClick`s domestic Network, a collection of premium web sites, as well as its Sonar Network, the premier mass-reach value-oriented network of web sites.

      "DoubleClick is helping the Make-A-Wish Foundation make new friends online every day. Some come to our site just to read an inspiring wish story, while others want to help make wishes come true by making a donation or volunteering at their local chapter," said Paula Van Ness, President and CEO, Make-A-Wish Foundation of America. "These online friends are important to us, because we need their help with each and every wish we grant."

      "DoubleClick has always put an emphasis on education, and since we reach nearly 50 percent of the online population, we`re a perfect partner to help distribute messages for not-for-profit organizations," said Kevin Ryan, CEO, DoubleClick.

      About DoubleClick Inc.

      DoubleClick Inc. (www.doubleclick.net) is the leading global provider of ad delivery technology with the largest Network of top Web sites worldwide. The company provides nearly 5,000 Web advertisers and over 3,200 publishers with ad sales, technology, data, email, wireless and promotions solutions to meet online marketing needs. DoubleClick products help advertisers and publishers build customer relationships through brand awareness and customer retention. DoubleClick Inc. has global headquarters in New York City and maintains over 40 offices around the world.

      --30--ac/ny*

      CONTACT: Corporate Communications Jennifer Blum, 212/381-5705

      jblum@doubleclick.net Today`s News On The Net - Business Wire`s full file on the Internet

      Ich denke mal, daß die schlauen Analysten, wenn alle Ihre schlechte Bilanz für dieses Jahr realisiert haben, wieder positive Impulse für den Weg nach oben geben werden. Und diese News hilft ein bissel dabei.

      Gruß PeSie
      Avatar
      schrieb am 27.11.00 18:36:35
      Beitrag Nr. 28 ()
      Was soll ich machen ? Habe Doubleclick zu 55 gekauft. Eigentlich ist doch die Aktie völlig unterbewertet, oder ???
      Würde mich über ein Antwort freuen.CIAO
      Avatar
      schrieb am 27.11.00 20:08:29
      Beitrag Nr. 29 ()
      Hallo Aktienexperte
      55 Euro werden wir sicher nächstes Jahr nochmal sehen,aber im hinblick auf den Markt würde ich sie vielleicht nicht als unterbewertet ansehen.
      Gruß Frank
      Avatar
      schrieb am 28.11.00 08:55:55
      Beitrag Nr. 30 ()
      Ich glaube, was wir im Augenblick sehen ist noch eine Reaktion auf den Höhenflug der letzten Jahreswende. Die Anleger haben dann nach dem Abtauchen, ursprünglich ausgelöst durch den Mikrosoftprozess, das Vertrauen in die Internetwerte verloren. Dies ist genauso unrealistisch. Das Internet und die damit zusammenhängenden Techniken stehen immer noch am Anfang, und Werbung kann man überall hinschicken, wo ein Display zur Verfügung steht. Insofern wird DCLK wieder steil nach oben gehen, sobald eine Erholung der gesamtwirtschaftlichen Lage erfolgt und wieder Werbeaufträge reinkommen, ob über den Rechner, über das Handy oder sonstwie. Ich rechne damit nach der nächsten FED-Sitzung im Dezember. Und ich rechne mit 150E Ende 2001.
      Gruss, P.
      Avatar
      schrieb am 04.12.00 21:51:00
      Beitrag Nr. 31 ()
      Hallo DCLK Freunde!
      Habe gerade gelesen das DCLK fast 10 Prozent seiner Mitarbeiter entläßt.Das stimmt nicht gerade positiv.
      Habe immer noch viel Geld mit DCLK verbrannt,aber ich glaube trotzdem noch an eine Erholung bis 50 Euro.
      Quelle:Finance-online.de
      Gruß Frank
      Avatar
      schrieb am 08.01.01 10:36:47
      Beitrag Nr. 32 ()
      08.01. 09:28
      Barrons: günstige Top-Picks

      Lt. Fondmanagern gehören das Netzwerkunternehmen Cabletron und 3Com zu den Unternehmen
      mit solider finanzieller Ausstattung, die nach dem Kursrückgang wieder Potential nach oben haben.

      3Com besitzt z.B. $3 Mrd. oder $8,7 pro Aktie an Barmitteln oder Investments, womit ein Investor
      nahezu nichts für das Netzwerk Business bezahlen müsse, da der Aktienkurs momentan bei ca. $9
      liegt. Alex Cutler von Brandywine Asset Management sieht hier kein Abwärtspotential mehr, zumal
      die neuen Produkte vielversprechend seien. Bei Cabletron dürfte das Going Public der Riverstone
      Netzwerk Division in diesem Quartal unterstützend wirken.

      Bezüglich des Cashbestands werden von Peter Higgins vom Dreyfus Mid-Cap Value Fund des
      weiteren Apple Computer, der Hersteller von MP3 playern SONICblue und Maxtor Corp. als billig
      erwähnt. Ausserdem sehen lt. Barrons die Aktien der Unternehmen DoubleClick, Viant, Novell,
      National Semiconductor, BMC Software, Electronics for Imaging und Adaptec vielversprechend aus.

      Peter Higgins ist der Meinung, dass Investoren eine Menge Gewinn realisieren können, wenn sie
      einen Horizont von einem Jahr besitzen.

      © BörseGo.de
      Avatar
      schrieb am 12.01.01 19:20:20
      Beitrag Nr. 33 ()
      12.01. 16:34
      Neue Kaufempfehlung für Doubleclick
      --------------------------------------------------------------------------------


      Dain Rauscher Wessels stuft die Aktien von DoubleClick (DCLK) neu auf Buy mit einem Kursziel von 20 $.

      © BörseGo.de
      Avatar
      schrieb am 16.01.01 07:56:32
      Beitrag Nr. 34 ()
      15.01. 16:47
      Blodget: Bullish für Doubleclick

      Trotz der Warnung von Doubleclick, dass die Earnings im laufenden Jahr stark unter den
      Erwartungen liegen würden, ist Henry Blodget, Staranalyst bei Merill Lynch weiterhin bullish für das
      Unternehmen. So hatte der Analyst die EPS-Schätzungen einen Penny über die Schätzungen der
      Unternehmens-Führung korrigiert. Die gute Nachricht ist im Gegensatz zur Warnung für das Jahr
      2001, dass Doubleclick mit den Zahlen für das vergangenene Quartal überraschen konnte. So sieht
      Blodget eine attraktive Möglichkeit für Doubleclick, andere Dot.Com-Unternehmen, welche durch den
      kürzlichen Shakeout sehr günstig bewertet sind, zu akquirieren um das eigene Produkt-Angebot
      erweitern zu können. Der Gewinn je Aktie wird von 10 bis 20 cents auf 10 cents je Aktie für das
      Fiskaljahr 20001 gesenkt. Die Schätzungen des Unternehmens liegen bei 7 bis 9 cents je Aktie. Die
      Umsatzerwartung wurde von $517 Mio. auf $501 Mio. gesenkt.

      © BörseGo.de
      Avatar
      schrieb am 16.01.01 07:58:19
      Beitrag Nr. 35 ()
      16.01. 04:45
      Doubleclick - Outperformer

      Brad Eichler von Robertson Stephens Inc. wiederholt das Outperformer Rating für DoubleClick Inc.
      (DCLK). Der Analyst gibt ein 12 Monatskursziel von 19 $ an.

      © BörseGo.de
      Avatar
      schrieb am 01.02.01 12:02:44
      Beitrag Nr. 36 ()
      26.01.2001
      Doubleclick Kursziel 25 USD
      Financial Times Deutschland

      Die Analysten der Financial Times Deutschland würden bei den Aktien der Doubleclick Inc. (WKN
      912287) ein Kursziel von 25 USD sehen.

      Der Online-Werbespezialist erwarte eine Umsatzsteigerung von elf Prozent, was im Vergleich zu
      traditionellen Agenturen, die mit Rückgängen rechnen würden, erstaunlich gut sei. Das
      Werbevermittlungsgeschäft habe im letzten Jahr ohnehin nur 20 Prozent des Bruttogewinns
      gebracht, den wesentlichen Teil steuere Software und Dienstleistungen für
      Online-Werbeerfolgskontrolle bei.

      Die Zahlen für das vierte Quartal würden überaus positiv überraschen und operativ sei erstmals der
      Break-Even erreicht worden. Das Kurs-Gewinn-Verhältnis liege mit 157 für 2001 sehr hoch und
      limitiere die kurzfristigen Kurschancen.
      Avatar
      schrieb am 01.02.01 12:04:29
      Beitrag Nr. 37 ()
      26.01.2001
      Doubleclick von Verfahren befreit
      Robertson Stephens

      Der Analyst Lowell Singer von Robertson Stephens berichtet, dass das Verfahren welches die
      US-amerikanische Handelskommission wegen der Vorgehensweise beim Datensammeln gegen
      DoubleClick (WKN 912287) aufgenommen hatte, eingestellt worden sei.

      1999 habe das Unternehmen Abacus aufgekauft, seinerseits ein Unternehmen, das das
      Surfverhalten von Privatleuten registriere. Seit der Fall im Mai letzten Jahres vor Gericht gebracht
      worden sei, habe DoubleClick die Integration der so akquirierten Daten aufgeschoben.

      Das Gericht habe jetzt festgestellt, dass Doubleclick weder Namen noch Adressen festhalte und
      damit die Anonymität von Surfern gewahrt sei. Der Analyst glaubt, dass DoubleClick schon
      angefangen habe, die Daten für gezielte Werbung zu Nutzen.
      Avatar
      schrieb am 22.02.01 21:50:27
      Beitrag Nr. 38 ()
      Press Release
      Paltalk Announces Email Marketing Agreement With DoubleClick
      Internet`s Fastest Growing Provider of Live Voice, Video and Text Teams With Leading Digital Marketing Solutions Provider
      NEW YORK--(BUSINESS WIRE)--Feb. 22, 2001-- Paltalk.com, a leading provider of software for live voice, video and text communications over the Internet, today said it has signed a marketing agreement with DoubleClick Inc (Nasdaq: DCLK - news), the leading digital marketing solutions provider.

      Under the terms of the agreement, DoubleClick will exclusively represent Paltalk`s opt-in email lists for advertising sales.

      ``DoubleClick is the leading digital marketing solutions company. We are pleased to have the user base and resources that allow us to team with this market leader,`` said Jason Katz, CEO and founder of Paltalk.

      DoubleClick eMail List Services is an email marketing solution that meets the needs of both list renters and list owners. This agreement will allow DoubleClick to provide advertisers the opportunity to communicate permission based special offers to Paltalk`s 3 million members.

      ``DoubleClick is pleased to partner with Paltalk to be their email list services provider,`` said Andy Jacobson, Vice President, General Manager Email List Services, DoubleClick. ``Through this relationship we will be able to provide advertisers with the opportunity to communicate directly to Paltalk members.``

      Paltalk users have created 45,000 voice forums and currently host over 8.5 million group voice minutes each day in chat rooms, where subscribers discuss a vast range of subjects.

      About DoubleClick Inc.

      DoubleClick is building the infrastructure that makes marketing work in the digital world. Combining media, data and technological expertise, DoubleClick allows marketers to deliver the right message, to the right person, at the right time, while helping Web publishers maximize their revenue and build their business online. DoubleClick Inc. has global headquarters in New York City and maintains over 40 offices around the world.

      About Paltalk

      Paltalk is a New York-based privately held Internet software company that produces Voice over Internet Protocol Software, video conferencing, instant messaging and voice e-mail. Paltalk was founded in June of 1998 and was the first company to launch video and voice and an on-line contact list in one package. The company offers high quality video and voice communications with a 410KB download the smallest file size of any major chat software available. Paltalk currently handles over 275 million minutes of voice communication per month.
      Avatar
      schrieb am 23.02.01 22:14:07
      Beitrag Nr. 39 ()
      DoubleClick übernimmt FloNetwork
      --------------------------------------------------------------------------------
      (©BörseGo - http://www.boerse-go.de)

      Das Online Marketing Unternehmen DoubleClick übernimmt den Anbieter von E-Mail Marketing Technologie FloNetworks. Durch die Übernahme soll DoubleClick`s Kompetenz und kritische Grösse auch im Bereich E-Mail Marketing ausgebaut werden. So steigt die Reichweite z.B. um 200 weitere Direkt Vermarkter. FloNetworks wiederum wird von den weltweiten Beziehungen und Kundenkontakten DoubleClick`s profitieren.

      Eine Umfrage unter 50 E-Mail Marketing Managers von Forrester Research ergab, dass sie ihre Ausgaben in diesem Bereich bis 2004 verdreifachen wollen. Lt. Media Metrix werden die E-Mail Marketing Versendungen mit einer jährlichen Wachstumsrate von 111% - von 3 Milliarden in 1999 auf geschätzte 268 Milliarden im Jahr 2005 ansteigen.
      Avatar
      schrieb am 24.02.01 16:17:36
      Beitrag Nr. 40 ()
      ich denke, daß der boden langsam gefunden ist. für uns user
      ist werbung ja manchmal störend, wenn das laden einer seite
      wegen der verschiedenen banner länger dauert. aber ohne wer-
      bung wären manche web-seiten eben nicht zu finanzieren und
      immer noch besser werbung im netz als werbung im tv (nur so ein vergleich). da das internet zwar nicht mehr am anfang steht, die ausbreitung aber noch längst nicht das maß der sättigung erreicht hat, denke ich, daß doubleclick von der weiteren verbreitung des www nicht überdurchschnittlich aber dennoch gut profitieren und weiter wachsen wird.
      Avatar
      schrieb am 28.02.01 22:26:09
      Beitrag Nr. 41 ()
      Blodget: AOL, Yahoo & Doubleclick überleben
      --------------------------------------------------------------------------------
      (©BörseGo - http://www.boerse-go.de)

      Staranalyst Henry Blodget der Investmentbank Merrill Lynch bekräftigt die Umsatz- und Cash-Flow-Schätzungen für AOL Time Warner im aktuellen Quartal. Blodget sieht aber für den Rest des Jahres eine höhere Herausforderung durch das schwache Wirtschafts-Wachstum in den USA.

      Der Analyst erwartet vom zweiten bis zum vierten Quartal immer noch ein Wachstum des Umsatzes, doch seien die Herausforderungen für das Management durch ein sich weiter verlangsamerendes Wirtschaftswachstum groß.

      Blodget belässt aber die Schätzungen für das EBITDA im Jahr 2001 auf $11 Mrd., da AOL Time Warner eine Reihe von Projekten zur Einsparung von Kosten gestartet habe. Die Schätzung für das Wachstum der Advertising-Umsätze, welche das Unternehmen auf 20% festlegte, seien am meisten gefährdet, nicht erreicht zu werden.

      Die Aktien von AOL Time Warner fallen aktuell um $1.62 auf $42.08 an der New York Stock Exchange.

      Blodget, der 1998 dem Online-Retailer Amazon ein Kursziel von $400 verliehen hatte, erwartet im Laufe des restlichen Jahres eine Gebührenerhöhung bei AOL Time Warner, welche den Umsatz in diesem Gebiet auf die Sprünge helfen würde.



      Der Analyst wählt die Aktien von AOL Time Warner, Yahoo und Doubleclick als "Überlebende" des Shakeouts im Internet aus.

      Nach dem Shakeout sieht Blodget wieder Aufwärtspotential in den Kursen dieser Unternehmen. Nachdem der Shakeout beendet sei, würden laut Blodget diese Unternehmen weit konkurrenzfähiger als noch zuvor sein. Aktuell würden diese Unternehmen sich erholen, das Vertrauen der Advertising-Käufer in das neue Medium verbessern, neue Technologien und Produkte entwickeln und sich an ein stetiges, diszipliniertes Wachstum in einer ruhigeren Umgebung gewöhnen, so Blodget.
      Avatar
      schrieb am 21.03.01 20:33:50
      Beitrag Nr. 42 ()
      21.03. 17:08
      DoubleClick entlässt 10% der Mitarbeiter
      --------------------------------------------------------------------------------
      (©BörseGo - http://www.boerse-go.de)

      Der Onlinevermarktungsspezialist DoubleClick kündigte heute an, im Rahmen von geplanten Restrukturierungsmaßnahmen 10% seiner Belegschaft bis zum Jahresende entlassen zu wollen.

      Die Mehrzahl der zu streichenden Stellen solle dabei aus dem Bereich des globalen Medien-Geschäfts kommen. Bis Ende des Jahres 2001 solle die weltweite Belegschaft dann noch 1850 Mitarbeiter betragen, sagte ein Unternehmenssprecher.
      Avatar
      schrieb am 23.03.01 12:15:46
      Beitrag Nr. 43 ()
      13.03.2001
      DoubleClick einsteigen
      Global Net Investing


      Aufgrund der abzusehenden Schwäche im Internet-Werbemarkt, gehörte
      DoubleClick (WKN 912287) zu den ersten Titeln, die richtig abstürzten, berichten
      die Analysten von „Global Net Investing“.

      Der absolute Tiefpunkt sei Mitte Oktober bei Kursen um USD 10 erreicht worden.
      Seitdem sei die Aktie nicht weiter gefallen, trotz Negativ-Meldungen wie einer
      Gewinnwarnung im Januar habe sich der Wert auf dem niedrigen Niveau
      stabilisiert. Zu dieser Stabilisierung dürften nicht zuletzt die unverändert hohen
      Cash-Reserven von rund USD 8 pro Aktie beigetragen haben. Es werde in den
      nächsten beiden Quartalen auf dem online-advertising Markt noch düster
      aussehen, das sei jedoch schon in den Kursen drin. Danach würden Analysten
      wieder von anhaltenden ordentlichen Wachstumsraten ausgehen.

      Jetzt sei der richtige Zeitpunkt einzusteigen, da die Märkte solche Entwicklungen
      antizipieren würden. Der Kurs sei unten, Negativ-Meldungen würden sich nicht
      mehr auswirken und das zweite Halbjahr mit der Verbesserung der
      fundamentalen Lage werde verstärkt in das Blickfeld der Investoren rücken, so die
      Analysten. Diesen Effekt würde eine allgemeine Stimmungsverbesserung noch
      verstärken.

      Daher sei DoubleClick in der aktuellen Marktphase ganz klar erste Wahl. Die
      Analysten würden sehr positiv bewerten, dass das Unternehmen trotz der Krise
      im online-advertising Markt schwarze Zahlen geschrieben habe. Die Aktie sei
      eine der ersten gewesen, die nach unten gegangen sei und werde wahrscheinlich
      auch einer der ersten sein, die das Tal wieder verlassen würden
      Avatar
      schrieb am 23.03.01 12:16:32
      Beitrag Nr. 44 ()
      14.03.2001
      DoubleClick nicht kaufen
      Fuchs Hitech


      DoubleClick (WKN 912287) war vor zwei Jahren einer der Top-Werte aus dem
      Internetsektor, berichten die Börsenexperten von Fuchs Hitech.

      Von einem Kurs von 140 US-Dollar sei die Aktie nun unter 12 US-Dollar
      gesunken. Ein erneuter Bruch nach unten sei über das Wochenende erfolgt. Es
      stelle sich nun die Frage, ob der Kursrutsch an der psychologischen
      10-US-Dollar-Marke nun ein Ende gefunden habe. Das Unternehmen
      erwirtschafte zwar noch keine Gewinne, aber für das kommende Geschäftsjahr
      werde mit positiven Erträgen von 30 Cents pro Aktie gerechnet. Die Analysten
      würden DoubleClick somit zu ihren Favoriten dieses Sektors zählen. Die
      Chartsituation sei allerdings schwach und rechtfertige noch keine Käufe.
      Avatar
      schrieb am 23.03.01 12:18:11
      Beitrag Nr. 45 ()
      21.03.2001
      DoubleClick akkumulieren
      Merrill Lynch


      Die Analysten von Merrill Lynch empfehlen den Wert DoubleClick (WKN 912287)
      zu akkumulieren.

      Am 21. März 2001 habe das Unternehmen bekannt gegeben, dass man weitere
      10% seiner Arbeitskraft streichen wolle, dies vor allem im Media Business. Die
      Nachricht komme nicht besonders überraschend, da man in den letzten Wochen
      selektiv Entlassungen in Brasilien, Australien, Europa und nun auch in den USA
      vorgenommen habe. Das Management versuche vor allem die Kosten in Relation
      zum schrumpfenden Media Business zu bringen. Das Unternehmen werde für
      das 1. Quartal weitere Umstrukturierungskosten in Kauf nehmen.

      Die Analysten würden ihre Erwartungen vorerst nicht ändern, man müsse aber
      eine Veränderung in Betracht ziehen, falls sich die Schwäche am Markt länger
      fortsetze. Man schätze weiterhin, dass der Umsatz im Media Business im 1.
      Quartal um 28% zurückgehen werde. Für das Gesamtjahr 2001 erwarte man
      einen Rückgang um 29% im Jahresvergleich. Letztere Zahl liege im Rahmen der
      Erwartungen für den Rückgang des Online Werbemarktes von 25% im
      Jahresvergleich. Man erwarte genaueres vom Management zu hören, wenn man
      die Zahlen für das 1. Quartal veröffentliche, was vorläufig für den 12. April geplant
      sei.

      Die Investoren würden die heutige Nachricht vermutlich als weiteres Zeichen der
      Schwäche für den Online Werbemarkt sehen. Solange sich die Schwächephase
      fortsetze, sei man erfreut zu sehen, dass das Management auf der Kostenseite
      reagiere, dies besonders durch die Schließung von „unprofitablen“
      Geschäftsteilen besonders in Übersee.

      Die Analysten würden mittelfristig orientierten Anlegern empfehlen den Wert zu
      akkumulieren, während man langfristig orientierten Anlegern zum Kaufrate.


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      Doubleclick - Analysen-Thread 01