checkAd

    medcomsoft der geheimtip - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 13.06.00 23:56:05 von
    neuester Beitrag 23.06.01 14:00:13 von
    Beiträge: 59
    ID: 157.692
    Aufrufe heute: 0
    Gesamt: 1.531
    Aktive User: 0


     Durchsuchen

    Begriffe und/oder Benutzer

     

    Top-Postings

     Ja Nein
      Avatar
      schrieb am 13.06.00 23:56:05
      Beitrag Nr. 1 ()
      medcomsoft.com
      Fa. hat einen großen vertrag abgeschlossen. ist total unterbewertet. Starten roadshow und analystentreffen. Aktuell: 6.80 Kursziel bis Ende des jahres 80 - 100 und nächstes Jahr 200. Alles nachzulesen unter obiger webside/investorrelation. Viel Erfolg
      Avatar
      schrieb am 13.06.00 23:58:56
      Beitrag Nr. 2 ()
      Hör auf Deinen verdammten Dreck hier x-mal zu posten!!!!!
      Avatar
      schrieb am 14.06.00 00:04:05
      Beitrag Nr. 3 ()
      So eine schnelle antwort entbehrt jeden geist. informiere dich&denke bevor du den mund aufmachst
      Avatar
      schrieb am 21.06.00 22:01:54
      Beitrag Nr. 4 ()
      Heniola, Schandmaul
      als ich dir den tip gab C$ 6,50 ktuell 9,10.
      Analystenreport sagt strong buy. ziel 18

      alles nachlesbar, erst denken dann reden
      Avatar
      schrieb am 03.07.00 00:07:32
      Beitrag Nr. 5 ()
      Martin the Hun, wo hast Du diese Infos her? Die decken sich mit meinen. Vielleicht war der wirklich großartige Deal mit Mayne Nickless (hat sich Jemand mal die Mühe gemacht, den Vertrag in all seinen Einzelheiten zu betrachten)nur der Auftakt zu weiteren Abschlüssen?!?. Wer hätte z.B. bei Met@box gedacht, daß diese Milliardendeals abschließen!Kursziele von 40 C$ (da waren die Medc. schon) halte ich keinesfalls übertrieben; lasst erstmal die neuen Zahlen kommen.

      Trading Spotlight

      Anzeige
      InnoCan Pharma
      0,1775EUR -7,07 %
      CEO lässt auf “X” die Bombe platzen!mehr zur Aktie »
      Avatar
      schrieb am 24.08.00 23:18:40
      Beitrag Nr. 6 ()
      Ab Montag geht die Post ab! Leider gibt es wohl erst wenige deutsche Investoren, die auf den Qualitätswert Medcomsoft aufmerksam geworden sind.
      Für alle, die sich über die Situation von Medc. informieren wollen: Am Montag findet ein Conference-call mit Mr. Aita statt. Alles weitere findet Ihr unter www.medcomsoft.com. Leider habe ich bei durchs. 18 $ gekauft! Bin aber überzeugt, daß ich einen guten Gewinn machen werde. Gute Infos werden bald (wahrscheinlich schon am Montag) kommen. Zahlen werden bekanntgegeben und bald wird Medc. an der TSE gehandelt werden, dann kommen auch die Publikumsfonds (hoffe ich)!

      Noch ein Tipp: wenn jemand den Mut hat zu kaufen, sollte er sich www.cdnx.ca anschauen Mft-x eingeben; dann kann man jede einzelne Kauf-und Verkauforder sehen!

      Auf ein gutes Investment!!!
      Wenn Jemand mit mir Kontakt aufnehmen möchte: C.Klohk@t-online.de
      Avatar
      schrieb am 28.08.00 14:53:12
      Beitrag Nr. 7 ()
      Heute kommen die Zahlen!!!
      Ich rechne mit einem Gewinn pro Aktie von über 5 cent für 1999!
      Hoffentlich kapiert der Markt langsam, was für ein Wert bei 7 c-$ gehandelt wird.
      Avatar
      schrieb am 28.08.00 23:21:14
      Beitrag Nr. 8 ()
      Leider bin ich wohl der Einzige hier im board?
      Wie dem auch sei, die Seite wird jeden Tag 10-20 mal besucht, daher schreibe ich weiter. Trotzdem würde ich gerne mal ein Echo hören!
      Die Zahlen sind da: 13 cent Gewinn/Aktie nach 11 cent Verlust in 98/99.
      Soweit ich weiß, steht in 2-3 Wochen das TSE-Listing an. Dann können auch die Publikumsfonds reingehen und die neuen Abschlüsse können endlich bekannt gegeben werden!

      Laßt mal was von euch hören; sonst komme ich mir etwas blöd vor, wenn ich mir ständig selbst antworte!!!
      Avatar
      schrieb am 29.08.00 08:27:18
      Beitrag Nr. 9 ()
      Hallo,
      na ja ich habe damals alles angefangen und war dann sehr ruhig. Nach meinem Wissen wird DLJ diese Woche bei medcom mit USD 30 Mio. einsteigen. Damit wird die Übernahme einer US Firma finanziert. Medcom hat Aufträge aus USA aber es fehlt an manpower alles umzusetzen. Mit DLJ haben sie endlich auch ein Investmenthaus, das den Kurs vernünftig pflegt. Was da die letzten Wochen passiert ist, spottet jeder Beschreibung. In Techwert mit überragendem Produkt (quote: Mayne), dazu profitabel..etc....Gestern die Veröffentlichung der Zahlen und die zahlen sind doch überzeugend.... ordentlicher gewinn (nach verlust), genügend cash in der kasse, keine langfristigen schulden....
      bei 19 mio aktien und einem kurs von c$ 7 ist die Bude lächerlich
      bewertet... da MUSS jetzt mal was abgehen. Mein Ziel innerhalb der nächsten 4 Wochen ist C$ 22 und bis Ende des Jahres sehen wir wieder die C$ 40. Das wäre bei dem Umsatz die durchschnittliuche Bewertung in dieser Branche.
      Avatar
      schrieb am 29.08.00 10:17:53
      Beitrag Nr. 10 ()
      Hallo Martin the hun (wieso heißt Du so, bist Du über 2 Meter groß?)!
      Endlich mal wieder ein Lebenszeichen von Dir in diesem langweiligen Board dieser spannenden Aktie!
      Ich denke, daß die Pressemitteilung gestern und der Conference-Call heute eine Art Initialzündung sein werden. Bei welchem Kurs bist Du rein und wie bist Du auf Medcomsoft gestoßen?!?
      Avatar
      schrieb am 30.08.00 22:40:01
      Beitrag Nr. 11 ()
      Das ist mein US Name (hun=Hunne). Ich habe einige Jahre in USA gelebt und gearbeitet und meine Freunde gaben mir diesen Kosenamen. Sie sagen ich klinge wie Attila oder Conan.
      Zuück zu Medcomsoft. Ich bin seit 20 Jahren im Geschäft und habe ein internationales Netzwerk von Kontakte aufgebaut. Da kommen solche Perlen vor. Was ich am Markt zur Zeit hasse ist das mangelnde Know-how und Kurzfrist-Denken. Jeder guckt auf den Tageskurs und gackert aufgeregt wie die Hennen. So werden sie auch geschlachtet. Ich suche mir meine Investments aus, dafür betreibe ich einen aufwendigen Research. Wenn der Markt wie bei Medcom nicht vernünftig reagiert werde ich nicht nervös, sondern kaufe alles billiger auf und warte. Qualität setzt sich immer durch. Ich weiß dann auch immer was kommt bei meinen Investments, da ich engen Kontakt zur Firma, Investoren und Banken halte. Medcom steigt auf minimum C$ 15 - 20 im kommenden Monat (TSE listing! ohne Dilution of shares). Mit der Acquisition einer US Firma wird der US Markt geöffnet. Neue Verträge sind auch schon da. Ende Januar findet das Nasdaq-listing statt mit USD 20 - 25 und nach Bewertung eines namhaften Investmenthaus Kursziel USD 40.
      Schau die nur die Zahlen an (unter events bei medcomsoft.com)
      Also 10 faches Geld sollte innerhalb der nächsten 6 MOnate drin sein und dafür riskiere ich schon ein paar Dollars. risk-reward is the name of the game.
      Ich bin ein fauler Schreiber, keine Lust mehr
      BiBi
      Avatar
      schrieb am 31.08.00 09:37:01
      Beitrag Nr. 12 ()
      Um Verwechselungen vorzubeugen: Martin t.h. schreibt (aus Faulheit) ab und zu Medcom. Das ist aber eine andere Firma; nicht zu verwechseln mit der Perle Medcomsoft.
      Ja, Martin auch ich habe hier unten nochmal 10.000 Aktien abgefischt. Nun muß ich leider warten, bis ich frisches Geld habe. Aus welcher Ecke kommst Du? Ich bin aus dem Frankfurter Raum!
      Deine Prognosen halte ich für realistisch; auch wenn ich kaum wage, davon zu träumen.
      Avatar
      schrieb am 01.09.00 19:20:41
      Beitrag Nr. 13 ()
      Der Analyst von RBC hat bei EPS 8 cent Kurs C$ 18 gesehen. Bei 13 Cent umgerechnet ergibt das ca. 23- 24.
      Weiterhin kenne ich die Firma und ihre Strategie recht gut. Da kommen noch recht gute Dinge auf uns zu. Wenn der Rest der Gemeinde den Wert erkennt und hinter dem Kurs herläuft haben wir gut lachen. So ist das nun mal, nicht nur schneller auch besser informiert zu sein ist wichtig.
      Schönes Wochenende
      Avatar
      schrieb am 02.09.00 12:57:59
      Beitrag Nr. 14 ()
      Ehrlich gesagt rechne ich nicht mit extremen Kurssprüngen in der nächsten Woche. Richtig Power kommt wohl erst nach dem TSE-Listing rein. (Dürfte in 2 Wochen soweit sein). Dann allerdings wird man dem Kurs hinterherlaufen müssen, sofern man nicht ausreichend investiert ist. Denn eines ist klar: Wir Privatinvestoren haben den Vorteil gegenüber den Publikumsfonds, daß wir vor dem TSE-Listing investieren können.
      Schönes Wochenende!
      Avatar
      schrieb am 06.09.00 00:41:44
      Beitrag Nr. 15 ()
      Eine alte Börsenweisheit besagt: An der Börse wird nicht zum Einstieg geläutet. Dies trifft auf Medcomsoft momentan nicht zu!
      Endlich sind die großen Verkaufsorders rausgenommen; dagegen nehmen die Kauforders mit 10.000 - 20.000 Stück drastisch zu. Bei stetig steigenden Kursen läßt dies weitere Kurssprünge erwarten, zumal das TSE-Listing unmittelbar bevorsteht.
      Ich schreibe das Board ständig fort, da ich gute Infos habe, und immerhin einige Leser Interesse zeigen.
      Würde mich interessieren, wer aus Deutschland in diesem Wert investiert ist - also meldet Euch bitte mal! Sonst ist das Board so schrecklich langweilig!
      Avatar
      schrieb am 08.09.00 01:29:27
      Beitrag Nr. 16 ()
      Der Conference-Call ist jetzt abrufbar unter www.medcomsoft.com.
      Sehr interessant!
      Avatar
      schrieb am 09.09.00 13:48:22
      Beitrag Nr. 17 ()
      Nach den Zahlen qualifiziert sich medcomsoft für die TSE. Nach meiner Information sind sie auf der TSE innerhalb der nächsten 10 Tage. Dann müssen kanadische Institutionelle in das papier investieren. Zur Zeit ist Dr. Aita (CEO) auf einer roadshow in Europa um seine Firma vorzustellen. Diese ideale Kombination von Fakten und Chancen auf stellar ansteigende Kurse sind eine Ausgangsbasis, die sich sehr sehr selten ereignet. Allen Lesern kann ich nur raten: informiert euch, überlegt (risk/reward) und KAUFT.....
      Avatar
      schrieb am 10.09.00 00:48:54
      Beitrag Nr. 18 ()
      MARTIN THE HUN KANNST DU MIR BITTE SAGEN, WOHER DU DIE INFOS IM ZUSAMMENHANG EINES BEVORSTEHENDEN LISTINGS AN DER TORONTO EXCHANGE HER HAST?
      Avatar
      schrieb am 10.09.00 10:46:52
      Beitrag Nr. 19 ()
      Hört sich nach Push an:
      Also Vorsicht:

      ThreadanfangAktuell: 6.80 Kursziel bis Ende des jahres 80 - 100 und nächstes Jahr 200


      Das ist doch nicht seriös, solche Kursziele zu posten.
      Ich sag jetzt auch EMC Kursziel 1000 Euro (nach splitt) in 2 Jahren.
      Das hört sich genauso an.

      Martin the hun, poste mal ein paar Argumente nicht nur Kursziele und dergleichen, dann wirst du auch nicht als pusher angeprangert.
      Die Meinung eines Analysten schätze ich zwar idR aber blind kaufen ist wohl nie Richtig.

      mfg
      und bevor du aroganter weiße sagst
      erst denken dann reden

      dann denk erst selber und schreibe dann was das Boardniveau etwas erhöht, denn da fehlt es ja ein wenig......
      Avatar
      schrieb am 10.09.00 15:55:32
      Beitrag Nr. 20 ()
      Hi slayer
      Abgesehen von dem meines Erachtens übertriebenen Kursziels ist medcomsoft - gemäss meinen Recherchen - keine schlechte Unternehmung. Das Produkt, welches sie vermarkten, ist gut und hat sicher Chancen auf dem Markt. Doch - und da muss ich Dir zustimmen - sollte Martin the Hun seine Prognosen mit handfesten fundamentalen Daten untermauern. V.a. nimmt es mich Wunder, woher er die Infos von einem TSE Listing hat. Ich denke Martin the Hun sollte in gewissen Aussagen ein wenig vorsichtiger sein. Sonst werde ich wohl Martin the Hun in Zukunft Martin das Huhn nennen müssen, das viel gackert und sonst nichts.
      Ich selber habe auch eine Postion von Medcomsoft. Doch man darf einfach nicht blauäugig sein und denken, dass junge Unternehmen wie Medcomsoft eine ultimative Geldmaschine sind. Und da finde ich - um nochmals auf die KZ von the hun zurückzukommen - man sollte ein wenig vorsichtig mit solchen Aussagen sein. Wenn es so kommt, dann solls mir recht sein. Aber hier handelt es sich um ein Investment mit hohem Risiko.
      Also, wenn Prognosen und Aussagen bitte fundamental begründen oder Info-Quelle angeben.
      Avatar
      schrieb am 11.09.00 12:37:04
      Beitrag Nr. 21 ()
      Die Voraussetzungen für ein TSE listing könnt ihr euch auf der TSE webside nachlesen. Dann schaut mal auf den Jahresabschluß von medcomsoft. Die Firma erfüllt alle Kriterien mehrmals um als midcap gelistet zu werden. Das Listing wird zwischen dem 22.09. und 28.09. sein. fakten habe ich schon genug genannt, lest einfach mal alle Beiträge durch. Hat sich schon mal einer der Herren die Mühe gemacht den Jahresabschluß und die Besprechnung anzuhören/anzusehen?
      Innerhalb der nächsten 3 Wochen wird Medcomsoft 2 Übernahmen von US Firmen ankündigen. Diese Firmen besitzen Softwareteile, die für die internationale Strategie von medcomsoft wichtig sind. Mit diesen Produkten steht einer internationalen Implementation der medcomsoftware jedenfalls technisch nichts mehr im Wege.
      Gut meine Kursziele waren sehr optimistisch aufgund der guten Zahlen und Entwicklung der Firma. Vom pushen zu sprechen ehrt meine Unbedeutenheit. Wenn Martin the (Huhn) gackert schlage ich an Zuhörer selbst die n-tv`s und Bloombergs. Come on guys, bleibt auf dem Teppich. Wir kleinen Fuzzies können doch keinen Titel pushen, oder....
      Du hast medcomsoft gekauft und mahnst zur Vorsicht!? und sprichst von Risiko. Wie beurteilst Du das Risiko und wo die Chancen, warum hast Du überhaupt gekauft? und wenn wo siehst du das Kursziel und wann. rik/reward
      Übrigens:
      Meine Quellen nenne ich nie.
      Avatar
      schrieb am 12.09.00 00:10:23
      Beitrag Nr. 22 ()
      Hey, durch die etwas gewagten Kursziele von Martin the hun kommt wenigstens mal etwas Leben ins Board.
      Aber schlachtet bitte nicht Martin das Huhn. Denn die Info vom TSE-Listing noch im September liegt mir auch vor. Also ist er kein dummer Schwätzer, sondern ein Optimist, der etwas mehr weiß und uns an seinen Infos teilhaben lassen möchte - also bitte nicht schlachten!!!
      Meinen Infos zufolge ist in Kürze eine Roadshow in Europa geplant.
      Avatar
      schrieb am 12.09.00 19:32:47
      Beitrag Nr. 23 ()
      Du hast recht, die road show ist zur Zeit bis Anfang nächster Woche. Man sieht auch den Anstieg der liquidtät. Jetzt muss man rein. der Kurs steht zw 6.5 und 7.40. mit dem TSE listing geht alles nach oben.
      Danke für den support. Geschlachtet hat mich bisher nur der Markt.
      Avatar
      schrieb am 14.09.00 20:59:59
      Beitrag Nr. 24 ()
      Ich habe vor, einen Lesertipp bei einem auflagenstarken Magazin einzusenden. Was haltet Ihr von dem Text.
      Freue mich über jede (konstruktive) Anmerkung!!!



      Die kanadische Medcomsoft ist Spezialist im Bereich
      effizienzsteigernder Software ( Data-Entry; - Verarbeitung und - Verteilung)
      inkl. Abrechnungssoftware für Krankenhäuser, Ärzte und Krankenkassen.
      Mit Hilfe der Software ist es den Ärzten möglich Krankendaten schnell zu erfassen, zu verarbeiten und an die anderenTeilnehmern im gesamten
      Gesundheitswesen zu gänglich zu machen. Medikamente und Behandlungen werden exakt bis zu der von den Krankenkassen vorgegebenen Höchstgrenzen verschreiben.
      Ferner ermöglicht sie, daß Krankheitslegenden und Röntgen-Aufnahmen von Patienten via Internet an jedem Ort der Welt von authorisierten Ärzten abgerufen werden können.

      Die Auftragsbücher sind gut gefüllt. Die Umsätze sind im Geschäftjahr 99/00 förmlich explodiert. Statt eines Verlustes in 98/99 von 11 cents konnte Medcomsoft fürs abgelaufene Geschäftsjahr erstmals einen Gewinn von 13 kanadischen cents erwirtschaften.
      Vor kurzem konnte Medcomsoft einen Großauftrag vermelden: Der größte
      Krankenversicherer Australiens ( 7 größte dweltweit) - Mayne Nickless - hat sich nach genauer Analyse der Wettbewerbssoftware für Medcomsoft entschieden.
      Allein dieser Auftrag hat ein Volumen von 25 Mio. kan. Dollar. Die eigentliche Dimension des Auftrages wird erst richtig offenbar, wenn man bedenkt, daß ca. 17.000 Ärzte und Krankenhäuser in Verbindung mit M. Nickless stehen.
      Diese können gegen eine monatliche Gebühr von 500 - 1.000 kan. Dollar die Software von Medcomsoft nutzen. Bezeichnend ist ferner, daß Mayne Nickless ein Gemeinschaftsunternehmen mit Medcomsoft für den Vertrieb in Australien gegründet hat.
      Zur Zeit ist Mecomsoft dabei denVertrieb in Amerika und Kanada durch
      FIrmenzukäufe zu verstärken.
      Ich erwarte nach dem Listing an der Toronto Stock Exchange (TSE) im
      September die Bekanntgabe weiterer Abschlüsse.
      Da die Software bereits bezahlt ist, liegt die Brutto-Gewinnmarge bei weit über 80 %.
      Daher rechne ich in Zukunft mit einer Umsatz- und dementsprechend
      Gewinnexplosion.
      Bei einem Kurs von kanpp 7 kan. Dollar weist Medcomsoft eine
      Marktkapitalisierung von ca. 100 Mio. Euro auf, und ist meiner Meinung nach drastisch unterbewertet.
      Wenn die Pläne zum Nasdaq-Listing Anfang 2001 konkret werden, halte ich nicht zuletzt durch die Mittelzuflüsse der Publikumsfonds eine
      Überschreitung der alten Höchstkurse von 40 kan. Dollar für realistisch.
      Avatar
      schrieb am 19.09.00 15:15:40
      Beitrag Nr. 25 ()
      Medcomsoft ist zur Zeit zu 5,50 zu haben.
      Bei diesem Kurs kann ich nur raten,...

      In den nächsten Tagen wird das Listing als Mid-cap meines Wissenes erfolgen. Ein sehr positiver Bericht ist im kanadischen Gesundheitsmagazin für Ärzte erschienen.

      Medcomsoft nimmt ferner den 1.Rang bei einem Vergleich mit vielen wettbewerbern ein. Nachzulesen alles bei medcomsoft.com.

      Ich bin sicher, wir sehen heute wieder 6,50 -7,00 Dollar.
      Avatar
      schrieb am 20.09.00 20:43:45
      Beitrag Nr. 26 ()
      Überholt. jetzt wieder 6.25 und morgen Bekanntgabe des TSE listings. Dann geht die Post hoffentlich richtig ab.
      Grüße an C-laus
      Avatar
      schrieb am 22.09.00 12:00:30
      Beitrag Nr. 27 ()
      Hallo Martin, meinen Infos zufolge wird das TSE_listing als Midcap erst heute abend bekanntgegeben. Du bist Deiner Zeit immer voraus.
      Avatar
      schrieb am 22.09.00 19:02:28
      Beitrag Nr. 28 ()
      c-laus
      bekanntgabe erst Montag oder Dienstag. Bestätigung liegt vor mit Kürzel. Trading kann dann Montag in 8 tagen also 02.10. auf der TSE beginnen. Weiterhin werden nächste Woche neue acquisitions und Verträge bekanntgegeben. Ich weiss, dass die an einem ganz großen Ding verhandeln. Wenn das kommt..... Also wir haben mit medcomsoft ein richtig geiles investment.
      Avatar
      schrieb am 27.09.00 17:43:10
      Beitrag Nr. 29 ()
      News ist raus. Medcomsoft wird ab Freitag an der TSE gehandelt. Kürzel ist msf. Los wird es gehen. Wer jetzt noch nicht drin ist den bestraft das Leben.
      Avatar
      schrieb am 29.09.00 14:27:53
      Beitrag Nr. 30 ()
      Ab heute Handel auf der TSE!

      Kürzel: MSF

      unter: www.TSE.com

      Heute soll zur Einführung eine Veranstaltung in Toronto stattfinden.
      Ich glaube, daß der Kurs nun endlich anziehen wird.

      Weiterer Tip aus Kanada: Genomics One (gnx). Zur Zeit noch für 3,5 can-$ zu haben. Brauchen noch Venture-Capital; dann ist auch hier der Weg an die TSE frei!
      Avatar
      schrieb am 29.09.00 21:23:16
      Beitrag Nr. 31 ()
      Yeah,

      Medcomsoft steht bei 7 $!

      Genomics One ist heute plus 29,7%!


      Jetzt geht es wohl ab!

      Claus
      Avatar
      schrieb am 30.09.00 14:17:09
      Beitrag Nr. 32 ()
      @capture
      ...V.a. nimmt es mich Wunder, woher er die Infos von einem TSE Listing hat. Ich denke Martin the Hun sollte in gewissen Aussagen ein wenig vorsichtiger sein. Sonst werde ich wohl Martin the Hun in Zukunft Martin das Huhn nennen müssen, das viel gackert und sonst nichts...

      Wie Du siehst, hat Martin the hun doch recht gehabt! TSE-Listing ist erfolgt.
      Auch mit dem neuen möglichen Großauftrag liegt Martin t. h. nicht falsch!

      Capture, ich verstehe Dein Posting; ambitionierte Kursziele, und Gerüchte, die nicht verifiziert werden konnten. Aber mittlerweile - das mußt Du zugeben - sind alle Ankündigungen Wirklichkeit geworden!
      Nur bei den Kursen hapert es noch.
      Avatar
      schrieb am 30.09.00 21:36:27
      Beitrag Nr. 33 ()
      Danke C-laus,
      habe selten jemand gehört, der mal was positives sagt. Wie zum Beispiel, "Danke für den Tip" oder nur "hast recht gehabt ich war zu negativ eingestimmt". Aber so ist das immer und Du bist dir rühmlich Ausnahme. Ich weiß auch nicht warum ich hier überhaupt gechrieben habe. War wohl die Euphorie eine Perle entdeckt zu haben, die nur alle paar Jahre kommt. Nur für Dich, da ja hier das große Schweigerboard ist. Nächste Woche kommen einige Meldungen raus wg Acquisition. I denke, dass auch ein paar Institutionelle nächste Woche größere Mengen kaufen werden. Ich gebe keine Kursprognosen, aber die RICHTUNG stimmt, NACH OBEN. Mitte Oktober ist der CEO in Europa und am 13.10. hier in Frankfurt. Er präsentiert vor einer hochkarätigen Mannschaft aller bedeutenden Fondgesellschaften und Banken seine Firma. Das gleiche in Frankreich, Schweiz und England. Nach meinen Infos besteht sehr großes Interesse. Übrigens der JahrJahresbericht kann unter www.medcomsoft.com abgerufen werden. Ist klasse und empfiehlt sich jedem Investor zu lesen.
      Übrigens c-laus, deine genomicsone war eine Spitzenempfehlung. Woher hattest Du den Tip? Die Firma hatte ich schon lange auf meinem Kurszettel. Auch hier kann ich dir ein paar nette Infos geben. Auf jeden fall musst du drin bleiben. Nimm erst bei C$ 14 - 15 deinen Gewinn in der Höhe deines Einsatzes. Den Rest lass stehen, da die Jungs gerade einen großen Vertrag verhandeln. Sollte der durchgehen (gute Chance) haben die genug Geld für das TSE listing.

      Ich verabschiede mich mit diesen Zeilen und ziehe mich in meine Höhle zurück.
      Martin the Hun
      Avatar
      schrieb am 01.10.00 12:06:04
      Beitrag Nr. 34 ()
      @Martin
      Meine Info-Quelle werde ich kaum ins Board stellen; das mußt Du verstehen! Aber ich habe oben meine e-mail-Adresse gepostet. So kannst Du Kontakt zu mir aufnehmen. Welche Infos hast Du denn noch zu Gen. One?

      @Sebastian
      Hallo Sebastian!
      Erinnerst Du Dich noch? Wir haben uns vor 2 Monaten bei einer Konferenz in Frankfurt mit Daniel Bland kennengelernt. Leider ist Deine e-mail gelöscht worden. Wenn Du auch das Board verfolgst, melde Dich doch bitte mal!
      Avatar
      schrieb am 01.10.00 17:34:31
      Beitrag Nr. 35 ()
      wo kann man die aktie kaufen.wkn-nummer
      im voraus besten dank.
      Avatar
      schrieb am 01.10.00 18:49:55
      Beitrag Nr. 36 ()
      @J3142,
      bitte erkläre mir mal, was dieser Name für eine Bedeutung hat.

      Zu Deiner Frage:
      Medcomsoft ist seit Freitag an der Toronto Stock Exchange gehandelt.
      Die Geld- und Brieforders findest Du unter TSE.com; dann Kürzel msf eingeben. Bevor Du kaufst, schaue Dir die Taxen vorher genau an, damit Du nicht zuviel bezahlst.

      Genomics One wird an der Canadian stock exchange new market gehandelt. Hier findest Du die Taxen unter www.globeinvestor.com mit dem Kürzel gnx. Die Kennnummer lautet ca3724321045 laut Abrechnung meiner Bank. Vorsicht: es handelt sich hier um eine Art Over the counter market(Medcomsoft wurde bis Donnerstag auch hier gehandelt). Die Aktie ist extrem volatil. Chancen und Risiken sind immens.
      Bitte nur mit kleinen Beträgen rein!!!

      Ich hoffe Dir geholfen zu haben - Viel Glück!
      Avatar
      schrieb am 01.10.00 22:52:09
      Beitrag Nr. 37 ()
      von fgtrading 14.06.00 13:32:27
      Hier nochmal ein Boardbeitrag, der in einem anderen Medcomsoft-Board vor einigen Monaten auftauchte:

      betrifft Aktie: MEDCOMSOFT INC. 1096512
      Ist ja schön, daß es hier noch jemanden gibt, der Qualität kennt. Medcomsoft zu finden unter Kürzel MFT.V ist der burner schlecht hin. Die hatten in Canada einen Segmentwechsel durchgezogen. Darum durften in den 1. Monat danach keine Meldungen veröffentlich werden. Diese Frist ist abgelaufen. Medcomsoft stellt Software für Arztpraxen und Krankenhäuser her. Verträge laufen mit 17000 Praxen. Jeder Arzt zahlt monatlich 500 Dollar an Medcomsoft. Allein das wären 102 Mio. Dollar im Jahr. Dadurch ergibt sich allein schon eine bodenlose Unterbewertung. Mein Kursziel bis Ende des Jahres würde ich ebenfalls deutlich über der 50 Can-Dollar Marke ansetzen. Obige Angaben sind nicht an den Haaren herbeigezogen sondern stammen von einem bekannten Analysten einer deutschen Großbank. Beide kann ich hier aber leider nicht veröffentlichen.
      Avatar
      schrieb am 04.10.00 16:34:25
      Beitrag Nr. 38 ()
      Hört endlich auf mit Euren übertriebenen Kursprognosen. Schaut doch Euch mal die Entwicklung des Stocks an. Wahnsinnig berauschend!!! Ich denke auch, das Medcomsoft eine gute Unternehmumg ist; aber bitte bleibt auf dem Boden. Die Zeiten der Uebertreibungen an den Börsen in solchen Stocks sind vorerst mal vorbei.
      Regards
      Avatar
      schrieb am 08.10.00 15:12:23
      Beitrag Nr. 39 ()
      kommende Woche beginnt die europäische Roadshow. Frankfurt ist am 13.10.2000 im Hotel Steigenberger Hof. Die Frankfurter Banken und Fondszene wird da sein. Am 16.10.2000 auch in München Hotel bayerischer Hof. Ich versuche dabei zu sein.
      Avatar
      schrieb am 10.10.00 00:23:51
      Beitrag Nr. 40 ()
      @Martin,

      gerne würde ich mitkommen. Bin nämlich aus Frankfurt!

      Kontakt: C.Klohk@t-online.de
      Avatar
      schrieb am 12.10.00 10:18:47
      Beitrag Nr. 41 ()
      Ich werde morgen zu dem Analysten-/Investorentreffen in Frankfurt gehen!

      Über meine Eindrücke werde ich berichten!

      Claus
      Avatar
      schrieb am 13.10.00 16:43:30
      Beitrag Nr. 42 ()
      Bin soeben zurückgekommen.

      Die Präsentation ist sehr interessant gewesen.
      Wenn ich Zeit habe, werde ich ausführlicher berichten.

      Ich möchte nicht wieder als Pusher betitelt werden, aber folgendes wollte ich weitergeben:

      Ich fragte Mr. Aita etwas aus bezüglich des M.Nickless Deals.
      Es sei tatsächlich so, daß M.Nickless für jeden angeschlossenen Arzt 500 $ pro Monat án Medcomsoft bezahlt!
      Multiplizirt mit 12 Monaten und 17.000 Ärzten kommt man auf einen Umsatz von mind. 102.000.000 $. Bewertet man Aussi-§ und Can-$ etwa gleich, ergibt dies bei einer market cap von ca. 130.000.000 $ ein KUV von ca. 1,3. Da die Ausgaben der Firma von den sonstigen Zahlungen (die ominösen 25 Mio.) mehr als gedeckt werden können, sei die Brutto-Gewinnmarge von Medc. ca. 97%!
      Also ist das KGV für 2001 bei diesem Kurs nur mit diesem Deal bei ca. 1,4!!!
      Weitere große Aufträge werden bald folgen (auch die Verhandlungen in Canada sind sehr weit).
      In Kürze wird wohl bekanntgegeben, daß ein größerer Fonds Option auf einen Kaufkurs von 18 $ erworben hat.

      Leider habe ich kein Geld mehr, um zu verbilligen!

      @Martin, vielen Dank!
      Avatar
      schrieb am 24.10.00 10:08:04
      Beitrag Nr. 43 ()
      Hallo c-laus,
      schön, daß Du mit Deinem Investment in medcomsoft zufrieden bist. Trotz der Kurskapriolen am Markt. Im Laufe dieser Woche erwarten wir weitere gute Meldungen von medcomsoft. Ob sie den Kurs positiv beeinflussen werden bleibt abzuwarten. Aber sie festigen bestimmt die ausgezeichnete Stellung des Unternehmens im e-health sektor. Der Problemfall ist healtheon oder nach der Umbenennung webmd. Diese von Jim Clark (ex Netscape) gegründete Firma hat die gesteckte Ziele und die hohen Erwartungen der Investoren total verfehlt (spitze US$ 180 ; aktuell US$ 7 ) Nachlesbar Der Spiegel Ausgabe 42 oder UBS Warburg "Analysis e-health" Ausgabe vom 15. August. So ein Flagship reist natürlich den gesamten Markt mit. Der UBS e-health Index ist von Mäerz/April bis heute um mehr als 82% gefallen. Das traf auch medcomsoft. Doch liegt in diesem shake out von untauglichen Produkten und Geschäftsplänen der Erfolg der Qualität. Medcomsoft verfolgt eine Strategie der unauffälligen Positionierung ohne das großspurige ad-hoc Geläute von aufgeblasenen Nichtigkeiten. Bisher hat die Firma alle Ankündigungen konsequent eingehalten und durchgeführt. Ende Oktober/Anfang November beginnen die Installationen für Mayne Nickless in Australien ( 6 Monate vor dem vereinbarten Termin!) Wenn du alle Meldungen und Ankündigungen genau verfolgst und das mit der erläüterten Strategie vergleichst erkennst du die stringente Umsetzung. Ich halte dich auf dem laufenden
      Avatar
      schrieb am 24.10.00 10:09:36
      Beitrag Nr. 44 ()
      Hallo c-laus,
      schön, daß Du mit Deinem Investment in medcomsoft zufrieden bist. Trotz der Kurskapriolen am Markt. Im Laufe dieser Woche erwarten wir weitere gute Meldungen von medcomsoft. Ob sie den Kurs positiv beeinflussen werden bleibt abzuwarten. Aber sie festigen bestimmt die ausgezeichnete Stellung des Unternehmens im e-health sektor. Der Problemfall ist healtheon oder nach der Umbenennung webmd. Diese von Jim Clark (ex Netscape) gegründete Firma hat die gesteckte Ziele und die hohen Erwartungen der Investoren total verfehlt (spitze US$ 180 ; aktuell US$ 7 ) Nachlesbar Der Spiegel Ausgabe 42 oder UBS Warburg "Analysis e-health" Ausgabe vom 15. August. So ein Flagship reist natürlich den gesamten Markt mit. Der UBS e-health Index ist von Mäerz/April bis heute um mehr als 82% gefallen. Das traf auch medcomsoft. Doch liegt in diesem shake out von untauglichen Produkten und Geschäftsplänen der Erfolg der Qualität. Medcomsoft verfolgt eine Strategie der unauffälligen Positionierung ohne das großspurige ad-hoc Geläute von aufgeblasenen Nichtigkeiten. Bisher hat die Firma alle Ankündigungen konsequent eingehalten und durchgeführt. Ende Oktober/Anfang November beginnen die Installationen für Mayne Nickless in Australien ( 6 Monate vor dem vereinbarten Termin!) Wenn du alle Meldungen und Ankündigungen genau verfolgst und das mit der erläüterten Strategie vergleichst erkennst du die stringente Umsetzung. Ich halte dich auf dem laufenden
      Avatar
      schrieb am 25.10.00 16:25:06
      Beitrag Nr. 45 ()
      kaum geschrieben schon passiert. 20% plus. Anlass positive analyse von RBC DS mit Kursziel 14. Aber da kommen noch mehr infos. also rein in die puschen. ich e-mail dir den report gleich zu c-laus
      Avatar
      schrieb am 27.10.00 17:34:12
      Beitrag Nr. 46 ()
      The information contained in this report has been compiled by RBC Dominion Securities Inc. (“RBCDS-Canada”) from sources believed by it to be
      reliable, but no representations or warranty, express or implied, is made by RBCDS-Canada or any other person as to its accuracy, completeness or
      correctness. All opinions and estimates contained in this report constitute RBCDS-Canada’s judgement as of the date of this report, are subject to change
      without notice and are provided in good faith but without legal responsibility. This report is not an offer to sell or a solicitation of an offer to buy any
      securities. RBCDS-Canada and its affiliates may have an investment banking or other relationship with some or all of the issuers mentioned herein and
      may trade in any of the securities mentioned herein either for their own account or the accounts of their customers. RBCDS-Canada and its affiliates also
      may issue options on securities mentioned herein and may trade in options issued by others. Accordingly, RBCDS-Canada or its affiliates may at any time
      have a long or short position in any such security or option thereon. The securities discussed in this report may not be eligible for sale in some states or in
      some countries. Neither RBCDS-Canada or any of its affiliates, nor any other person, accepts any liability whatsoever for any direct or consequential loss
      arising from any use of this report or the information contained herein. Any U.S. recipient of this report that is not a regist ered broker-dealer or a bank
      acting in a broker or dealer capacity and that wishes further information regarding, or to effect any transaction in, any of the securities discussed in this
      report, should contact and place orders with RBC Dominion Securities Corporation, a U.S. registered broker-dealer affiliate of RBCDS-Canada, at (212)
      858-7019, which, without in any way limiting the foregoing, accepts responsibility (within the meaning, and for the purposes, of Rule 15a-6 under the U.S.
      Securities Exchange Act of 1934), for this report and its dissemination in the United States. This report may not be reproduced, distributed or published by
      any recipient hereof for any purpose. Additional information available on request.
      October 24, 2000
      Morning Comment
      Steve Arthur (416) 842-7844
      Jonathan Wong, Associate (416) 842-5338
      MEDCOMSOFT INC. TSE - MSF – C$5.10
      Initiating Coverage on Emerging Healthcare Solutions Provider
      Stock Rating (Recommendation) 2 (OUTPERFORM) 1 Yr. Target $14.00
      Industry Rating 2 (MARKET PERFORM) Annual Return 174.5%
      No. of Shares Outstanding - Basic (MM) 22.6
      - Fully Diluted (MM) 24.1
      Float (MM) 12.1
      Market Capitalization ($MM) $122.70
      Value of Float ($MM) $61.50
      Major Shareholders Dr. Sami Aita
      Year End 30-Jun
      52-Week Price Range $0.65-$41.00
      1999 2000 2001E 2002E
      EPS FD ($) -0.11 0.12 0.25 0.68
      P/E (X) nmf 42.5 20.4 7.5
      Sales($mm) 0.2 5.7 20.0 53.0
      P/S (X) 494.8 21.4 6.1 2.3
      Note: EPS are pre-one time Items. (All values in C$ unless otherwise noted.)
      INVESTMENT SUMMARY
      MedcomSoft is an early stage, high growth company that delivers software to healthcare providers. Based
      on an Electronic Patient Medical Record (EPMR), the technology aims to improve the provider’s
      efficiency, lower their costs, provide greater access to patient information, and enhance communications
      between patients, providers, payers and suppliers.
      A major technology endorsement was received earlier this year when Mayne Nickless of Australia, the
      world’s 7
      th
      largest healthcare provider, signed a multi-year, $25 million contract with MedcomSoft.
      Sales efforts in North America are now beginning in earnest, and we anticipate contract announcements
      with HMOs, hospitals, distributors and partners in the coming months. Several U.S. practices are now
      using the technology on a relatively small scale.
      With the Mayne Nickless contract, MedcomSoft is sufficiently capitalized to execute its growth plan.
      Roughly $9 million is in the bank, and the expense rate is approximately $600K per month.
      While we note that the execution risks are high with early stage companies, we see strong upside potential
      as MedcomSoft expands its presence in the massive healthcare software market. We rate the shares a
      2 (OUTPERFORM) with a target price of $14.00.
      Morning Comment October 24, 2000
      2
      COMPANY OVERVIEW
      MedcomSoft has been developing and marketing healthcare software since 1994, and became a public
      company in 1998. At the time, it was an OTC-listed stock, and has since graduated to the CDNX (May,
      2000) and then the TSE (September, 2000).
      Over the past 3 years, the company has been investing extensively in R&D for its new product offering,
      MedWorks. MedWorks targets the massive healthcare software market, aiming to increase the efficiency
      of doctors, clinics and hospitals. Key elements of the technology include:
      · Management of patient histories in an Electronic Patient Medical Record (EPMR).
      · The EPMR is based on a medical nomenclature known as Medcin, which is licensed from
      Medicomp. The nomenclature was established and is maintained by a group of U.S.-based
      researchers and is endorsed by top hospitals. It captures precise information on medical
      symptoms, diseases, treatments, etc. in a precise numerical format. The data may then be
      analyzed, aggregated, reported on and stored for future use.
      · An Artificial Intelligence engine to guide diagnosis and improve administrative efficiency.
      · The Medcin database contains over 250,000 data elements and 68 million links between these
      elements. To make this data accessible to physicians and healthcare providers, an AI-based
      engine categorizes the data and guides the user through it in a ‘point & click’ manner. Based on
      the data gathered to date (e.g. the patient has an earache, sore throat and fever), the system will
      prompt for additional relevant information and at any stage suggest alternative diagnosis and
      treatments to the physician for review. When a diagnosis is confirmed by the doctor, medical
      records are updated, prescriptions/lab tests are ordered, government and insurance billing
      documentation is prepared, etc.
      Morning Comment October 24, 2000
      3
      · MedcomSoft’s MedWorks product is the only software implementation of this medical
      nomenclature. For more detail on the technology (and a demonstration), visit
      www.medcomsoft.com.
      · Based on the patient record and physician input, MedWorks will facilitate e-Commerce activity
      between healthcare providers, suppliers, patients and payors. This will leverage the Internet to
      provide easy and secure communication of clinical and financial data among the different healthcare
      participants
      MedcomSoft is emerging from its R&D efforts and is now focused on sales and marketing, focusing in
      particular on the U.S. market. Support for the initial project with Mayne Nickless also requires substantial
      resources. In this high-growth period, MedcomSoft has grown from 25 employees at the beginning of
      2000 to roughly 85 now, and 130 planned by the end of the year.
      MAYNE NICKLESS CONTRACT
      Earlier this year, Mayne Nickless, a leading Australian healthcare organization with 47 hospitals and over
      17,000 practitioners, signed a $25 million dollar licensing contract with MedcomSoft. While the financial
      impact of this deal is enormous to an early-stage company, the technical validation and endorsement is
      also extremely important.
      Mayne Nickless conducted extensive medical and technical due diligence prior to signing the agreement.
      Their endorsement should increase the confidence level of other prospects and accelerate evaluation and
      sales cycles going forward.
      Through the summer, MedcomSoft employees worked with Mayne Nickless on localization and
      implementation issues, and the first 3 clinical deployments are scheduled for late October.
      On the financial side, roughly half of the $25 million has been paid, with the balance due over the next 2
      years. Approximately $5 million was recognized as revenue in F2000, and we expect roughly $9.5 million
      to be recognized this fiscal year. We understand that there is no recourse for the payments made, and
      Deloitte & Touche has approved the revenue recognition policy.
      The $25 million entitles Mayne Nickless to unlimited use of the software for 3 years, and they are
      encouraged to have as many physicians as possible use the software. After this, a recurring monthly fee
      per physician (we estimate $400-500) will be charged. This is very significant – at penetration levels of
      less than 30% (5,000 providers), annual revenue from this deal could be in the $30 million range. Further,
      this would be very high-margin business.
      DISTRIBUTION STRATEGY
      A key emphasis for MedcomSoft is penetration of the U.S. market. A U.S. sales force of approximately
      20 people has been built to focus on:
      1. Direct sales to larger HMOs and hospitals
      2. Signing 3
      rd
      party distributors to focus on smaller opportunities (clinics, standalone offices).
      3. Strategic partners to leverage their channels for the introduction of MedcomSoft solutions.
      Direct sales will be based on a recurring monthly fee, estimated to be on the order of US$800-$1,200 per
      month per physician. As this builds, it should create a reliable, profitable revenue stream for the company.
      Indirect sales through distributors will be license sales of US$30,000-$40,000, plus annual maintenance
      fees of 18%. Management anticipates a 50/50 split in the early years, but it is difficult to forecast at this
      stage.Morning Comment October 24, 2000
      4
      FINANCIAL HISTORY AND OUTLOOK
      While MedcomSoft has been in business for several years, we consider it to be effectively a startup with
      the launch of this generation of the MedWorks product. A small amount of revenue was earned from
      previous generation products, but a much greater investment in R&D resulted in losses through F1999.
      Initial revenue recognized from the Mayne Nickless contract in F2000 led to substantial profitability for
      that year – Net Income of $2.4 million on sales of $5.7 million. Subsequent payments should ensure
      profitability for the current year as well.
      The revenue model is attractive, blending a recurring revenue model of subscription sales with some
      traditional license deals. A typical subscription model begins with very low revenue in the early
      quarters/years, and grows reliably over time. MedcomSoft’s top line should have many of these
      characteristics, but is supplemented in the early years by the large deals such as Mayne Nickless. The net
      effect should be high growth with early profitability.
      Through its core R&D efforts, MedcomSoft was run very lean –essentially out of necessity as capital was
      limited. Recent contracts have substantially increased the company’s ability to grow its staff, but a core
      culture on generating profitable growth seems instilled in management.
      Even accounting for considerable growth in staff and marketing efforts, we look for continued
      profitability in the coming years.
      Model Summary
      C$ F1999A F2000A F2001 F2002
      Revenue ($mln) 0.2 5.7 20.3 52.1
      EPS (f.d.) (0.11) 0.12 0.25 0.68
      VALUATION AND CONCLUSION
      Shares in healthcare software stocks saw a huge spike early in 2000, and have sold off 75% plus in many
      cases.
      WebMD (Q:HLTH) MedicaLogic/Medscape (Q:MDLI)
      MedcomSoft (TSE:MSF)
      MedcomSoft ‘fully participated’ in this ride, but at current levels we think it offers substantial potential
      and an attractive risk/reward proposition.
      Morning Comment October 24, 2000
      5
      Recognizing the early stage and anticipated growth of the company, we use F2002 (June) projections in
      establishing our target price. Our target of $14.00 reflects a multiple of 25x estimated EPS blended with
      5x estimated revenue. Our forecast and multiples will be reviewed as further results or contracts are
      reported.
      We are initiating coverage of MedcomSoft with a 2 (OUTPERFORM) recommendation and a target price
      of $14.00. Again we note the volatility of the sector and the company’s limited history, but see strong
      upside to warrant the risk for aggressive investors.
      Avatar
      schrieb am 03.11.00 11:22:06
      Beitrag Nr. 47 ()
      Ruhe vor dem Sturm. Beobachtet den Kurs und etwas mehr action ins Board.
      Avatar
      schrieb am 10.11.00 14:41:48
      Beitrag Nr. 48 ()
      FOR IMMEDIATE RELEASE

      Dr. Martin Barkin joins MedcomSoft Board of Directors

      November 9, 2000 TORONTO ON. MedcomSoft inc., a Canadian leader in healthcare information technology, today announced that Dr. Martin Barkin, one of Canada’s foremost authorities on healthcare management, has been elected to its Board of Directors.

      Dr. Barkin is President and Chief Executive Officer of DRAXIS Health Inc., a public Canadian pharmaceutical and Radiopharmaceutical Company. (TSE:DAX, NASDAQ:DRAX) Dr. Barkin also serves as the Chairman of the Board of Sunnybrook & Women’s College Health Sciences Center, and as a director on the Boards of Viventia Biotech Inc (TSE:VBI)., and Bone Care International Inc.(NASDAQ:BCII), both publicly traded biotech companies.
      Dr. Barkin has extensive experience and an impressive track record in the public and private healthcare sector as well in corporate management. In 1983, Dr. Barkin was appointed President and CEO of Sunnybrook Health Sciences Centre. While holding this position he also was Chairman of the Ontario Council of Teaching Hospitals, and Vice-Chair of the Ontario Hospital Association.

      In 1987, the Premier of Ontario appointed him to be Deputy Minister of Health for Ontario. During his service as Deputy Minister he was also Secretary of the Premier’s Council on Health Strategy, a member of the Federal-Provincial Committee of Deputy Ministers and Chair of the Deputy’s Committee on Social Policy which in addition to Health, included the portfolios of Social Services, Education, Colleges and Universities, The Disabled and Elderly.
      In 1991, he left government services to become the Head of Health Care Consulting for KPMG Canada. In 1993 he became the Chief Executive Officer of DRAXIS Health Inc. and in 1995 commenced its transformation from a small Canadian pharmaceutical marketing company to a diversified publicly traded specialty pharmaceutical company whose products have approvals around the globe.

      “Dr. Barkin is a well respected and accomplished professional in most aspects of the Healthcare sector. He brings with him a wealth of information and experience that will help MedcomSoft achieve its potential,” explained Dr. Sami Aita, MedcomSoft’s Chairman and chief executive officer. ”This appointment represents another step MedcomSoft has taken to insure that its prosperous future will be guided by an exceptional board as well as a strong proactive management”.
      Dr. Barkin graduated from the University of Toronto in 1960, He obtained his FRCS in 1966. In 1968 he studied in the UK at Great Ormond Street Children’s Hospital and subsequently at the Karolinska in Sweden as a McLaughlin Fellow. His Fellowship concluded at the Harvard Medical School and Massachusetts General Hospital.
      Dr Barkin will be replacing Dr. Nabil Harfoush who tendered his resignation from the Board but will continue to serve as MedcomSoft Senior Vice President for Information Systems and Implementation.

      MedcomSoft Inc. is a healthcare efficiency company pioneering the use of Intelligent Data Entry Systems, the Internet and wireless technology to improve the collection and dissemination of healthcare information, simplify workflow, improve the delivery and quality of patient care, and decrease costs throughout the healthcare industry. The MedcomSoft® platform was developed to facilitate business transactions and the exchange of clinical information between the different players in the healthcare industry, which include: providers, patients, suppliers, insurers and payors. By leveraging the Internet and wireless infrastructure, MedcomSoft® is capable of rapidly deploying unique Virtual Healthcare Information Networks (VHINs) that will support the capture, the aggregation and the secure communication of Multimedia Electronic Patient Records.

      MedcomSoft Inc. is a public company listed on the Toronto Stock Exchange under the symbol “MSF”. MedcomSoft Inc. is headquartered in Toronto, Canada with offices in Saratoga Springs, New York, USA. MedcomSoft’s web address is: http://www.medcomsoft.com .

      - 30 -

      For additional information, please contact:


      MedcomSoft Inc.
      1200 Eglinton Avenue East, Suite 900
      Toronto, Ontario M3C 1H9
      Phone: (416) 443-8788)
      Fax: (416) 443-9693


      S. Aita, MD
      Chairman & CEO
      saita@medcomsoft.com

      S. Chebib, P.Eng
      President & COO
      schebib@medcomsoft.com

      This news release may contain projections and other forward-looking statements regarding future events. Such statements are predictions which involve known and unknown risks, uncertainties and other factors which may cause the actual events or results to differ materially. The reader is referred to the documents that the company files from time to time with applicable Canadian securities and regulatory authorities.
      Avatar
      schrieb am 10.11.00 14:46:32
      Beitrag Nr. 49 ()
      Billiger kann man doch gar nicht mehr einsteigen. Der Markt hat große Probleme mit der US Wahl und diese Unsicherheiten sollte man nützen um in gute Titel zu investieren.
      Avatar
      schrieb am 10.11.00 20:27:25
      Beitrag Nr. 50 ()
      Nach meinen Infos kommt nächste Woche eine Hammernews. Dazu werden die Zahlen des ersten Quatals bekanntgegeben. Ich schätze, dass es zu einer knappen Verdoppelung des EPS kommen wird. Ich kann mir dann gut vorstellen, dass viele Institutionelle in den Titel reingehen werden. Wer also jetzt nicht kauft, Blick natürlich auf lange Sicht wird der Verlierer sein. Das produkt und technologie ist Spitze, wird schon angewendet. Die Firma ist hochprofitabel, hat keine nennenswerte Schulden. Eine Perle.
      Avatar
      schrieb am 14.11.00 10:36:41
      Beitrag Nr. 51 ()
      Richtig Martin!
      Nächsten Montag kommen die wohl sehr guten Quartalszahlen!

      Aber es wird noch mehr kommen, vielleicht schon am Freitag...

      Ich habe jedenfalls meinen Bestand weiter ausgebaut (bisher war das ja ein Fehler, da immer zu früh!)
      Avatar
      schrieb am 14.11.00 14:31:36
      Beitrag Nr. 52 ()
      Ich denke, daß es heute schon losgehen wird mit dem Kursanstieg.
      Meine Schätzung: 5,50 $ (10%).
      Avatar
      schrieb am 21.11.00 08:34:08
      Beitrag Nr. 53 ()
      News powered by



      MedcomSoft Inc. Reports Record First Quarter Financial Results; Net Income For 1st Quarter Grows To $2.5 Million Or $0.11 Per Share
      13:04 GMT-05:00 Monday, November 20, 2000

      TORONTO, ONTARIO--MedcomSoft Inc. (TSE / MSF) today announced financial and operating results for its first fiscal quarter ending September 30, 2000. Revenues increased to $6.2 million, compared to $92 thousand for the first quarter of last year. For the first quarter, gross margin was 94%, while the comparable figure for the first quarter of last year was 91%. The revenues from our contract in Australia continue to contribute materially to our financial performance. The contract calls for revenues of $6 million in the first quarter and $3.25 million for the fourth quarter.

      Income from operations grew to $4.3 million compared to a loss of ($463) thousand for the same period last year. Net income after tax grew to $2.5 million or $0.11 per common share, on a fully diluted basis, compared to a loss of ($0.03) per share For the first quarter last year.

      At September 30, 2000 cash and short-term investments stood at $8.9 million. For the three months ended on September 30, 2000 the increase in cash position from operations was $3.3 million. MedcomSoft has no long-term debt, & capital lease obligations stood at $222 thousand. For the financial period, Shareholders` equity grew to $9.1 million, compared to a deficit of ($162) thousand for the same period last year.



      3 Months Ended 3 Months Ended September 30th, September 30th, 2000 1999 Revenues $6,208,389 $91,712 Gross Profit $5,823,666 $83,643 Expenses $1,500,886 $547,061 Income (Loss) from operations $4,322,780 ($463,418) Interest Income $157,913 -- Provision for Income Taxes $1,936,000 -- Net Income (Loss) for the period $2,544,693 ($463,418) Basic Earning per share $0.11 ($0.03) Average Shares Outstanding 22,574,167 17,592,804

      "We continue to enjoy the benefits of revenues generated from a major international contract that was awarded last year." said Dr. Sami Aita, Chairman and CEO. "We have a strong balance sheet which is allowing us to execute our plans for enhancing product functionality and positioning in the US market. We are very satisfied with our progress to date on all fronts:

      1. Higher than expected gross margins.

      2. Managed growth in staff and infrastructure.

      3. Product enhancements are ahead of plans.

      4. Market penetration in the United States and other international jurisdictions are progressing according to our business plans."

      Dr. Aita added, "In the first quarter we continued to expand our infrastructure, our product development capability, our sales and marketing presence, while building on customer relationships and brand equity."

      Outlook

      "We are ahead of schedule in our product deliveries, which is allowing us to redirect our focus on the US market requirements," said Mr. Samer Chebib, President and COO of MedcomSoft. "We are making important progress in the United States with large accounts, strategic partners and distribution channels. The future financial benefit from the US market to MedcomSoft will outweigh all other national and international markets combined. We are now enjoying an enviable position, we have an advanced product, the financial resources and the skill set both at management and staff level to execute our business plan in the United States."

      Spending directed at improving the efficiency of healthcare delivery continues to grow. Mr. Chebib added, "The steps we have taken in the past nine months are directed at enhancing our strength and position of leadership in the healthcare informatics industry as we prepare for commercialization in the United States. We have taken a number of concrete steps to ensure an accelerated penetration in the US market:

      1. We initiated a focused campaign to enlist major value-added resellers that will sell, deploy and support our products directly to smaller clients, therefore providing an accelerator to market penetration.

      2. We are well underway in our discussions and negotiations with established firms that have complimentary products and services for the healthcare providers and healthcare institutions, leveraging their customer base to deploy our products. Similarly, we will integrate their complementary products and services to enhance our offering to our customer base.

      3. We are well underway in our discussions and negotiations with large strategic accounts who are considered leaders in their respective specialties, to deploy our products in their facilities, providing us with a top down approach to market penetration."


      Attached are the First Quarter Unaudited Financial Statements.

      MedcomSoft Inc. is a public company listed on the Toronto Stock Exchange under the symbol "MSF". MedcomSoft Inc. is headquartered in Toronto, Canada with offices in Saratoga Springs, New York, USA and Sydney, Australia.

      MedcomSoft`s web address is: http://www.medcomsoft.com.

      This news release contains projections and other forward-looking statements regarding future events. Such statements are predictions, which involve known and unknown risks, uncertainties and other factors which may cause the actual events or results to differ materially. The reader is referred to the documents that the company files from time to time with applicable Canadian securities and regulatory authorities.



      MEDCOMSOFT INC. Consolidated Balance Sheets September 30, 2000 and 1999 (Unaudited) -------------------------------------------------------------------Assets 1st Quarter 1st Quarter 2001 2000 ------------ ------------Current Cash and short term investments $ 8,901,957 $ 45,673 Accounts receivable 120,390 - Inventory 34,254 2,364 Unbilled work in process 390,000 - Investment tax credit recoverable 59,104 - Prepaid expenses and other assets 96,465 75,714 ------------------------------------------------------------------- 9,602,170 123,751 Capital Assets 517,096 244,679 Goodwill 358,694 - Future Income Tax Asset 307,000 - ------------------------------------------------------------------- $ 10,784,960 $ 368,430 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Liabilities Current Accounts payable and accrued liabilities $ 577,540 $ 410,955 Current portion of capital lease obligations 118,490 48,544 Deferred income 866,666 - ------------------------------------------------------------------- 1,562,696 459,499 Capital Lease Obligations 103,900 70,573 ------------------------------------------------------------------- 1,666,596 530,072 ------------------------------------------------------------------- SHAREHOLDERS` EQUITY Share capital Issued and outstanding common shares are 22,697,299 and 17,882,834 respectively 8,145,342 3,764,909 Special warrants - 505,516 Retained earnings (Deficit) 973,022 (4,432,067)------------------------------------------------------------------- 9,118,364 (161,642)------------------------------------------------------------------- $ 10,784,960 $ 368,430 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Approved by the Board "Samer Chebib" "Sami Aita" Samer Chebib, P.Eng. Sami Aita, M.D. President and C.O.O. Chairman and C.E.O. Director Director MEDCOMSOFT INC. Consolidated Statements of Operations and Deficit For the Three Months Ended September 30, 2000 and 1999 (Unaudited) ------------------------------------------------------------------- 1st Quarter 1st Quarter 2001 2000 ------------ ------------Revenue $ 6,208,389 $ 91,712Cost of sales 384,723 8,069 -------------------------------------------------------------------Gross Profit 5,823,666 83,643 ------------------------------------------------------------------- Expenses Sales and marketing 440,210 37,382 Research and development - 34,895 General and administrative 973,266 443,162 Depreciation and amortization 76,804 27,391 Interest expense 10,606 4,231 ------------------------------------------------------------------- 1,500,886 547,061 ------------------------------------------------------------------- Income (Loss) from Operations 4,322,780 (463,418) Interest Income 157,913 - ------------------------------------------------------------------- Income (Loss) for the Period Before Income Taxes 4,480,693 (463,418) Provision for Income Taxes 1,936,000 ------------------------------------------------------------------- Net Income (Loss) for the Period 2,544,693 (463,418) Deficit, Beginning of Period (1,571,671) (3,968,649)-------------------------------------------------------------------Retained Earnings (Deficit), End of Period $ 973,022 $ (4,432,067)-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Net Income (Loss) per share Basic $ 0.11 $ (0.03) Fully diluted $ 0.11 $ (0.03)-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- MEDCOMSOFT INC. Consolidated Statements of Cash Flows For the Three Months Ended September 30, 2000 and 1999 (Unaudited) ------------------------------------------------------------------- 1st Quarter 1st Quarter 2001 2000 Net Inflow (Outflow) of Cash Related ------------ ----------- to the Following Activities Operating Net income (loss) for the period $ 2,544,693 $ (463,418)Items not involving cash Depreciation and amortization 76,804 27,391 Future income tax asset 1,336,000 - ------------------------------------------------------------------- 3,957,497 (436,027)Net change in other working capital items (below) (636,834) 27,835 ------------------------------------------------------------------- 3,320,663 (408,192)------------------------------------------------------------------- Investing Acquisition of capital assets (164,495) (22,574)------------------------------------------------------------------- Financing Common shares issued net of financing costs 169,305 - Special warrants issued net of financing costs - 293,366 Deferred financing costs - - Capital lease obligation (5,560) 8,527 ------------------------------------------------------------------- 163,745 301,893 ------------------------------------------------------------------- Increase (Decrease) in Cash Position 3,319,913 (128,873) Cash and Short Term Investments, Beginning of Period 5,582,044 174,546 -------------------------------------------------------------------Cash and Short Term Investments, End of Period $ 8,901,957 $ 45,673 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Supplementary Information Interest paid 10,606 4,097 Income tax paid - - ------------------------------------------------------------------- Net change in other working capital items represented by : Accounts receivable $ 35,985 $ - Inventory (16,022) 24 Unbilled work in process (390,000) Investment tax credit recoverable 240,896 - Prepaid expenses and other assets (59,862) 23,195 Accounts payable and accrued liabilities (347,830) 4,616 Deferred income (100,001) ------------------------------------------------------------------- $ (636,834) $ 27,835 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





      Find Out More
      MedcomSoft



      --------------------------------------------------------------------------------
      Legend:
      Chart
      Company Snapshot
      Related News





      --------------------------------------------------------------------------------

      Copyright © 2000 Globe Interactive | Back to the top of this page
      Avatar
      schrieb am 23.11.00 18:37:39
      Beitrag Nr. 54 ()
      November 21, 2000
      Morning Comment
      Steve Arthur (416) 842-7844
      Jonathan Wong, Associate (416) 842-5338
      MEDCOMSOFT INC. TSE - MSF – C$5.35
      Q1 Results In Line With Expectations; Australian Contract Is Primary Contribution
      Stock Rating (Recommendation) 2 (OUTPERFORM) 1 Yr. Target $14.00
      Industry Rating 2 (MARKET PERFORM) Annual Return 161.7%
      No. of Shares Outstanding - Basic (MM) 22.7
      - Fully Diluted (MM) 24.2
      Float (MM) 12.2
      Market Capitalization ($MM) $129.47
      Value of Float ($MM) $65.27
      Major Shareholders Dr. Sami Aita (20%)
      Year End 30-Jun
      52-Week Price Range $0.70-$41.00
      1999 2000 2001E 2002E
      EPS FD ($) -0.11 0.12 0.25 0.68
      P/E (X) nmf 44.6 21.4 7.9
      Sales($mm) 0.2 5.7 20.0 53.0
      P/S (X) 522.1 22.6 6.5 2.4
      Note: EPS are pre-one time Items. (All values in C$ unless otherwise noted.)
      * Within the past 12 months, RBC Dominion Securities has undertaken an underwriting liability or had provided advice for a fee with respect to
      the securities of this company.
      CONCLUSION
      MedcomSoft’s Q1/F2001 results were in line with our expectations with revenue of $6.2 million and EPS
      (FD) of $0.11. Mayne Nickless, the Australian healthcare provider which signed a $25 million contract
      earlier this year, contributed the dominant part of this business (~$6 million), and is beginning to roll out
      its solutions. The focus is now on executing the distribution strategy in the U.S., and we expect to hear
      announcements of progress in the coming weeks. We maintain our revenue and earnings outlook for the
      balance of F2001 and F2002, and our 2 (OUTPERFORM) recommendation with a target price of $14.00.
      Q1 Highlights
      Medcomsoft is an early stage company, effectively in its second quarter of actively marketing its
      solutions. Results for the quarter were strong, as expected, based on progress with Mayne Nickless, its
      lead customer. Revenue for the quarter was $6.2 million, with roughly $6 million coming from Australia.
      While the workforce grew to roughly 80 people from 30 early this year, operating expenses were
      contained at $1.5 million, leaving solid EBIT of 4.5 million. Net Income was $2.5 million, or $0.11 per
      FD share.
      Operational Progress
      Apart from the financials, the two key activities, in our view, in Q1 were the implementation of the
      Mayne Nickless project and the establishment of the U.S. sales organization.
      Morning Comment November 21, 2000
      2
      After signing the deal with Mayne Nickless, substantial resources were dedicated to ensure its success.
      Implementation issues (database integration, existing applications, training) were the focus of many
      development and professional services staff, and we understand that the field testing is now beginning in
      Australia. We believe that additional revenue will be derived from these services – $390K was on the
      Balance Sheet in `Unbilled work in process’.
      Moving forward, successful contracts and deployments in the U.S. will be key. A U.S. sales force of
      approximately 20 people has been built to focus on:
      1. Direct sales to larger HMOs and hospitals
      2. Signing 3
      rd
      party distributors to focus on smaller opportunities (clinics, standalone offices).
      3. Strategic partners to leverage their channels for the introduction of MedcomSoft solutions.
      An additional 5 professionals are expected to be added by the end of 2000, with 5-7 more in the first 6
      months of next year.
      At the AGM, management indicated that negotiations are underway with up to a dozen healthcare
      organizations which have ‘agreed in principle’ with Medcomsoft’s technology. U.S. contact
      developments over the next several quarters will be key to broaden the revenue base.
      Future Mayne Nickless Payments and Revenue Opportunities
      Clearly the Mayne Nickless agreement has been a major milestone in Medcomsoft’s development. It has
      essentially funded the company’s operations over the past 6 months and has offered a strong technical and
      medical endorsement of the product.
      The licensing deal with Mayne Nickless was valued at $25 million, of which roughly $11-12 million has
      been received. Future payments include:
      Q4/F2001: $3.25 million
      F2002: $6.5 million
      F2003: $3.25 million
      F2003 and beyond: recurring revenue stream, based on payments of roughly $400 per physician per
      month. This is very significant – at penetration levels of less than 30% (5,000 providers), annual revenue
      from this deal could be in the $30 million range. Further, this would be very high-margin business.
      Additionally, further development and services efforts may contribute incremental revenue opportunities.
      OUTLOOK
      Q1 represented solid progress for Medcomsoft, and we maintain our revenue and earnings forecasts for
      the balance of F2001 and F2002. It is important to note, however, that revenue should not be expected to
      grow sequentially through the quarters of F2001. Q1 included $6 million that was recognized from
      Mayne Nickless, and this will not be repeated in Q2 and Q3. Significant contributions from the U.S are
      expected to begin in Q3, so Q2 will be down significantly Qtr/Qtr (though up sharply from last year).
      With roughly $9 million in the bank, Medcomsoft is sufficiently capitalized to execute its business plan.
      CONCLUSION
      While the market has been very tough on small-cap technology companies over the past several months
      (and overly kind prior to that), Medcomsoft has executed well, delivering their Australian milestones,
      growing a U.S. sales organization, building staff and products and, almost uniquely, maintaining
      profitability. We maintain our 2 (OUTPERFORM) rating on the stock with a target price of $14.00.
      Avatar
      schrieb am 01.12.00 08:31:03
      Beitrag Nr. 55 ()
      "Ich selber habe auch eine Postion von Medcomsoft. Doch man darf einfach nicht blauäugig sein und denken, dass junge Unternehmen wie Medcomsoft eine ultimative Geldmaschine sind. Und da finde ich - um nochmals auf die KZ von the hun zurückzukommen - man sollte ein wenig vorsichtig mit solchen Aussagen sein. Wenn es so kommt, dann solls mir recht sein. Aber hier handelt es sich um ein Investment mit hohem Risiko."
      Martin the hu(h)n & c-laus (Nikolaus?)
      Könnt Ihr Euch noch erinnern an dieses Posting? Wenn Ihr wirklich Erfahrungen im den Finanzmärkten mitbringen würdet, dann hättet ihr nicht dauernd das blaue vom Himmel gepostet. Nun seht Ihr ja, wo der Stock steht. Ich hoffe Ihr werdet in Zukunft von diesem Board fernbleiben.
      Avatar
      schrieb am 12.12.00 01:26:48
      Beitrag Nr. 56 ()
      @capture, ich würde genauso reagieren wie Du!
      Der Kurs ist wirklich enttäuschend. Aber wer zuletzt lacht, lacht bekanntlich am besten. Gib der Aktie bis Februar 2001 Zeit. Gute Meldungen werden kommen. Auch ich bin für den Kurs mitverantwortlich (habe zu 3,65 5.000 verkauft). Dies ist allerdings rein steuermotiviert gewesen.
      In diesem Sinne: Hoffentlich lachen wir zuletzt Beide zusammen über die 3 $ vom Dezember 2000.

      @capture, wie bist Du auf Medcomsoft gestoßen, würde mich echt interessieren bei einem solchen Exot?
      Avatar
      schrieb am 22.12.00 00:01:02
      Beitrag Nr. 57 ()
      Sobald die ersten Sonnenstrahlen kommen trauen sich die Ratten (damit meine ich mich) wieder aus ihren Löchern!

      Tiefstkurs bisher: 2,30 $
      aktuell: 3,50 $.
      Ein Auftrag wurde bekanntgegeben; der erste Auftrag aus Amerika. Werden bald weitere folgen?!?
      Ich bin jedenfalls so wahnsinnig gewesen, heute 20.000 Aktien unter 3 $ abzuziehen.
      Ich drücke uns allen die Daumen!

      Frohe Weihnachten und einen guten Rutsch ins neue Jahr!

      :-)
      Avatar
      schrieb am 14.01.01 11:35:40
      Beitrag Nr. 58 ()
      Kurs bei 4,95! Nicht die Welt, aber schon mal ein Anfang.

      Die nächsten 2 Meldungen sind veröffentlicht:TORONTO, ONTARIO--MedcomSoft Inc. (TSE:MSF) announced today that it has signed an agreement with SecureMed Corporation in Arizona, US to distribute its advanced electronic medical record system, EPMR2000(TM).

      SecureMed provides fully integrated Microsoft Windows(TM) healthcare information system solutions for physicians and healthcare providers. Securemed.com

      Christopher Sedor, President of SecureMed stated "SecureMed intends to become the dominant provider of integrated information systems and services to office-based physician groups. We plan to achieve this by utilizing state-of-the-art technology and participating in cutting edge product development. MedcomSoft(TM) and their solutions allow us to achieve this goal."

      "This is a step in the execution of the US marketing plan for MedcomSoft(TM)," said William Cornelius, MedcomSoft`s US Vice President for Sales and Marketing, "it is one of several opportunities that MedcomSoft Corporation has been working on to achieve market distribution and penetration in the United States. Building upon their strengths in the Managed Application Service Provider (M-ASP) environment, MedcomSoft(TM) is proud to have joined forces with SecureMed.

      Commercial terms for this contract have not been released for competitive reasons due to the sensitivity to other on-going negotiations.

      SecureMed, founded in 1996, is based in Tucson, Arizona.





      TORONTO, ONTARIO--MedcomSoft Inc. (TSE:MSF) announced today that it has signed an agreement with Western Office Systems in New Mexico, US to distribute its advanced electronic medical record system, EPMR2000(TM).

      Western Office Systems (WOS) is a regional reseller of document and information management solutions for business and healthcare markets.

      Marvin Procter, President of Western Office Systems stated " This new partnership between Western and MedcomSoft(R) is very exciting because many of our clients have been asking for this kind of technology to make their practices run more smoothly. This agreement will provide new sources of revenue for both of our companies while providing first class solutions to medical providers in the Southwest.

      "This is another step in the implementation of the US marketing plan for MedcomSoft(R)," said William Cornelius, MedcomSoft`s US Vice President for Sales and Marketing, "it is one of several opportunities that MedcomSoft Corporation has been working on to achieve market distribution in the United States and US physicians validation of MedcomSoft(R) advanced technology and leading electronic medical record system. Building upon their strengths in the Western United States, MedcomSoft is proud to have joined forces with Western Office Systems.

      Commercial terms for this contract have not been released for competitive reasons due to the sensitivity to other on-going negotiations.

      Western Office Systems, founded in 1976, is based in Albuquerque, New Mexico and provides consultative and business management services for physician and hospital organizations.

      Ich habe jedenfalls in diesem Jahr noch keine Aktie aus der Hand gegeben.

      Die nächsten Deals werde ich in Zukunft zeitnaher posten!
      Avatar
      schrieb am 23.06.01 14:00:13
      Beitrag Nr. 59 ()
      Da bin ich mal wieder! Seit Monaten hat sich keiner mehr zu Wort gemeldet! In der Zwischenzeit hat sich Medcomsoft von 2,30 auf fast 8 $ hochgeschraubt - gegen den Trend!

      Zur Zeite erobern sie den großen Markt USA! Die letzt meldung war wohl der absolute Hammer!

      Wenn nur 10% der angschlossenen Ärzte die Software von Medcomsoft nutzen, wäre die ein Umsatz von ca. 500.000.000 DM pro jahr bei 500 $ monatlicher Fee!

      Bei einem KGV von 20 wäre die Market-cap bei 10.000.000.000 DM. Zur Zeit brtägt diese 200 Mio DM.


      Auf gute Zeiten,
      C-laus


      Beitrag zu dieser Diskussion schreiben


      Zu dieser Diskussion können keine Beiträge mehr verfasst werden, da der letzte Beitrag vor mehr als zwei Jahren verfasst wurde und die Diskussion daraufhin archiviert wurde.
      Bitte wenden Sie sich an feedback@wallstreet-online.de und erfragen Sie die Reaktivierung der Diskussion oder starten Sie
      hier
      eine neue Diskussion.
      medcomsoft der geheimtip