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    q.beyond ehemals QSC-Infos am Rande (Seite 2741)

    eröffnet am 08.03.05 16:48:47 von
    neuester Beitrag 10.06.24 09:01:29 von
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      Avatar
      schrieb am 21.09.16 13:44:16
      Beitrag Nr. 85.161 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 53.318.205 von stoni114 am 21.09.16 12:40:22
      Zitat von stoni114: Gewinnmitnahmen gehen los.
      Solange wir über 2 sind, bin ich zufrieden. Bleibe dabei.


      Gewinnmitnahmen sind Nachkaufchancen:lick:

      SERVUS:cool:
      Avatar
      schrieb am 21.09.16 13:04:28
      Beitrag Nr. 85.160 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 53.317.548 von ORACLEBMW am 21.09.16 11:16:02http://wbci.de/partner_wbci.html

      auch aktuell steht da nichts von 1&1 Versatel...
      wie gesagt...dreiste Verarschung in meinen Augen



      hier nochmal die Hochstapelirreführungslitanei, die uns Aktionäre Jahre mit falschem Investment gekostet hat. Fett: Open Access

      und nicht zu vergessen Hermann:

      Tele2 20 Mio wuppen wir... gibt dann 20 Mio mehr FCF! so stehts im GB 2012... unsägliche Frechheiten!!!

      Klar .. wir schauen nach vorne - aber es gibt noch jede Menge Wiedergutmachungsbedarf für die ich bei "Eintreffen" auf der nächsten HV sicher nicht als "Kniefall vom Gürzenich" in die QSC Geschichte eingehen werde!
      was haben wir uns schon schwarz geärgert über den Laden!

      2,2 September 2016 ----> SCHANDE, sch...egal ob 100 % Plus zu Anfang JULI

      2,2 ist NICHTS, deswegen geht die Billignachkaufpartei womöglich leer aus

      1 QSC AG Analyst Day Hamburg, October 6, 2011

      2 AGENDA Growth Strategy 2011 2016 Dr. Bernd Schlobohm, Founder & CEO Direct Sales Strategy 2011 2016 Thomas Stoek, Board Member Indirect Sales Strategy 2011 2016 Arnold Stender, Board Member Q&A Break Tour to our Hamburg Data Center Profitability Strategy 2011 2016 Jürgen Hermann, CFO Q&A

      3 GROWTH STRATEGY 2011 2016 Dr. Bernd Schlobohm, Founder & CEO

      4 QSC 2011: A FULL-SERVICE ICT PROVIDER Founded 1997 / IPO 2000 1,250 employees Clear focus on German SMEs ( Mittelstand ) Nationwide NGN Data centers in Cologne, Hamburg, Munich, Nuremberg Pioneer in the DSL market Pioneer in the VoIP market Pioneer in the ICT market with IP Partner (Housing / Hosting) INFO AG (Outsourcing / Consulting) Broad costumer base and strong costumer relationships

      5 QSC 2016: THE GERMAN CLOUD PROVIDER Clear focus on the German Mittelstand Nationwide NGN Several data centers in Germany Broad costumer base and strong costumer relationships Best-in-class ICT security Open Access Integrator Pioneer in the Cloud market German Cloud platform Pioneer in the machine-tomachine market ( Internet of Things ) ICT end-to-end services

      6 GROWTH VISION: QSC WILL DOUBLE ITS REVENUES WITHIN 5 YEARS In 2011, QSC is a company with Revenues of 478 million* An EBITDA margin of 17%* Free cash flow of 35 45 million In 2016, QSC will be a company with Revenues of 0.8 1.0 billion An EBITDA margin of 25% Free cash flow of 120 150 million * Consensus

      7 QSC 2016: OUR STRATEGY FOR DOUBLING REVENUES

      8 AGENDA: QSC WILL LEVERAGE ITS EXISTING CUSTOMER BASE

      9 THE QSC GROUP IS ROOTED IN THE GERMAN MITTELSTAND

      10 QSC + INFO AG + IP PARTNER = THREE COMPANIES WITH REMARKABLE STRENGTHS

      11 QSC GROUP: BROAD ICT PORTFOLIO SERVES AS A PERFECT BASE FOR UP- AND CROSS-SELLING

      12 IT OUTSOURCING: A MAIN TRIGGER FOR UP- AND CROSS-SELLING

      13 THREEFOLD SALES STRATEGY FOR TARGETING EXISTING AND NEW CUSTOMERS Segmentation will be adopted according to levers of the sales organization

      14 AGENDA: QSC WILL OFFER CLOUD SERVICES

      15 CLOUD COMPUTING: A PARADIGM SHIFT IN THE ENTIRE ICT SECTOR

      16 CLOUD COMPUTING WILL OPEN UP A TREMENDOUS MARKET OPPORTUNITY

      17 BECAUSE OF MULTIPLE CUSTOMER BENEFITS

      18 QSC MEETS ALL THE PREREQUISITES FOR TARGETING THE MARKET FOR CLOUD SERVICES

      19 AND WILL LEVERAGE ITS PORTFOLIO IN THE CLOUD

      20 THE 1 st KEY ADVANTAGE OF QSC: END-TO-END SERVICES OF HIGHEST QUALITY QSC offers end-to-end services from desktop to data center Highest service quality is proofed by various customer surveys

      21 THE 2 nd KEY ADVANTAGE OF QSC: BEST-IN-CLASS SECURITY Based in Germany, QSC complies with the country s strict data protection laws QSC has a long tradition of highest security levels Many certificates (e.g. TÜV, ISO) prove high quality standards Strong company-wide IT security policy Dedicated IT security manager with a direct reporting line to the CEO

      22 THE 3 rd KEY ADVANTAGE OF QSC: TRUSTED PARTNER OF THE GERMAN MITTELSTAND Since 2000, QSC has established itself as a partner of choice for the German Mittelstand QSC focuses on the German market All Data centres and offices are based in Germany These data centers + NGN are a perfect base for Cloud Services => QSC has all the assets to provide the German Cloud

      23 AGENDA: QSC WILL OFFER SCALABLE PRODUCTS

      24 QSC HAS A LONG TRADITION OF DEVELOPING AND MARKETING SCALABLE PRODUCTS QSC knows how to scale products QSC knows how to industrialize processes QSC knows how to manage a partner channel

      25 QSC WILL DEVELOP FURTHER SCALABLE PRODUCTS

      26 QSC IS WORKING ON CLOUD APPLICATIONS FOR HIGHLY ATTRACTIVE MARKETS SensorCloud O(SC) 2 AR Open Service Cloud for the Smart Car Öko Energy management

      27 SENSORCLOUD: READY FOR MARKET IN 2013 SensorCloud: A highly scalable platform for interconnected sensors and steering applications First products for the retail market available from early 2013 Consortium under the lead of QSC partner RWTH Aachen University, Cologne University of Applied Sciences ("Fachhochschule Köln"), symmedia GmbH, and the Dillenburger group, supported by the BMWi with a multi-million euro grant

      28 O(SC) 2 AR OPEN SERVICE CLOUD FOR THE SMART CAR (CERTIFICATION OF E-CAR EXPECTED IN 2014) Objective: Smart Car drives into the Cloud! A Communication and Cloud system for integrating electric cars in a SmartGrid and SmartTraffic Consortium under the lead of StreetScooter; a cluster to build e-cars at RWTH Aachen University. QSC responsible for Communication and Cloud Services integration. Consortium supported by the BMWi with a multi-million euro grant.

      29 A THIRD VERY INTERESTING MARKET: ENERGY MANAGEMENT Energy management for decentralized regenerative power production Aim is to cluster different types of regenerative power production for more equalization of production and consumption Makes use of QSC real-time Cloud technology Based on the technology of the publicly funded SensorCloud and O(SC) 2 AR projects First negotiations with large utilities under way

      30 OUR STRATEGY: QSC WILL BECOME THE GERMAN CLOUD PROVIDER

      31 KEY TAKEAWAYS: QSC IS IN A PERFECT POSITION Realizing opportunities in cross- and up-selling Fast sales integration of INFO AG and IP Partner Joint customer base of more than 30,000 customers in the German Mittelstand Seizing opportunities in Cloud computing QSC is in the pole position for targeting the fast-growing market as we have all necessary competencies on board Profiting from long experience in scaling products and services QSC is rooted in the TC sector, a sector with a proven track record of automation and industrialization QSC will grow its business and focus on profitability and financial strength to generate returns for shareholders

      32 TO DOUBLE ITS REVENUES WITHIN 5 YEARS QSC will strengthen its position as a medium-sized ICT provider, and will become the operator of the German Cloud In 2016, QSC will be a company Revenues of 0.8 1.0 billion An EBITDA margin of 25% Free cash flow of 120 150 million

      33 Direct Sales Strategy 2011 2016 Thomas Stoek, Board Member

      34 QSC AIMS TO DOUBLE ITS REVENUES FROM DIRECT SALES Growth in Direct Sales will be triggered by: Leveraging the existing customer base Private Cloud Services * Pro forma (incl. FY INFO AG)

      35 QSC: A LONG TRADITION OF MANAGED SERVICES

      36 INFO AG: WELL POSITIONED IN THE CONSULTING AND OUTSOURCING BUSINESS

      37 IP PARTNER: A FAST GROWING HOUSING AND HOSTING PROVIDER WITH ITS OWN DATA CENTERS

      38 QSC-GROUP: A FULL-SERVICE ICT PROVIDER WITH HUGE POTENTIAL FOR PROFITABLE GROWTH

      39 QSC EXPECTS TO GROW FASTER THAN THE MARKET

      40 QSC IS WELL POSITIONED IN AN ATTRACTIVE MARKET

      41 TWO MAIN GROWTH DRIVERS IN DIRECT SALES

      42 FULL-RANGE ICT PORTFOLIO WILL LEAD TO A HIGHER SHARE OF WALLET

      43 INFO AG AND QSC ARE A PERFECT COMBINATION FOR UP- AND CROSS-SELLING Crossselling Upselling New customers (+20%) >130 customers >1,000 customers Deal size ~ 540k Deal size ~ 65k Increase of average revenue and customer base!

      44 MORE REVENUES ON THE SAME SPACE: A HUGE TRIGGER FOR ADDITIONAL REVENUES m3 m2

      45 GROWTH DRIVER NEW BUSINESS: QSC HAS WON CONTRACTS WORTH 17.4 MILLION WITHIN 6 WEEKS

      46 KEY TAKEAWAYS: DIRECT SALES EXPECTS STEADY GROWTH Direct Sales aims to double its revenues in the next five years Two main triggers for growth Upselling of existing and new services New customers A great start for up-selling 15 joint projects Total contract value > 1 million

      47 INDIRECT SALES STRATEGY 2011 2016 Arnold Stender, Board Member

      48 QSC AIMS TO DOUBLE ITS REVENUES FROM INDIRECT SALES CHANNELS Growth in Indirect Sales will be triggered by: Leveraging the existing customer base Cloud Services Growth in Wholesale will be triggered by: Cloud Services Scaling the Cloud

      49 STRATEGY FOR INDIRECT SALES BUSINESS

      50 INDIRECT SALES: RISING RELEVANCE OF PARTNER AND WHITE LABEL CHANNELS Three main channels: Partners: QSC with customer relations e.g. NouvelleCom, Bluestring White Label: Resellers / ISPs / Carriers with customer relations e.g. Avaya, DeTeWe, AT&T Voice Business: German and foreign carriers with customer relations e.g. Colt, KPN

      51 THREE WAYS TO INCREASE REVENUES FROM INDIRECT SALES

      52 CLOUD SERVICES AND MORE: NEW QSC PRODUCTS IN H2 2011 AND 2012 2011 2012 2013

      53 NEW PRODUCTS WILL ACCELERATE UP- AND CROSS-SELLING

      54 TREMENDOUS UPSELLING POTENTIAL FROM CLOUD SERVICES

      55 QSC WILL BROADEN ITS SALES CHANNEL AND WIN MORE SALES PARTNERS WITH AN IT BACKGROUND

      56 THE THREE WAYS TO INCREASE REVENUES WILL ENABLE QSC TO MORE THAN DOUBLE ITS REVENUES

      57 STRATEGY FOR WHOLESALE BUSINESS

      58 WHOLESALE: OPEN ACCESS AND CLOUD SERVICES WILL DRIVE GROWTH

      59 FIRST GROWTH OPPORTUNITY: OPEN ACCESS

      60 QSC HAS LAUNCHED THE FIRST NATIONWIDE OPEN ACCESS PLATFORM IN GERMANY Customer NGA carrier QSC Wholesale partner Voice Internet Fiber Cable NGA carrier Network link Automated interfaces QSC NGN Automated interfaces Wholesale partner Mobile

      61 THE EARLY LAUNCH IS PAYING OFF In 2010, QSC started Open Access business with two partners Leipzig-based HL komm as the first infrastructure provider 1&1 Internet AG as the first provider In 2011, QSC has became a partner in a unique pilot project for Next Generation Access in Berlin Partners: Vattenfall, Ericsson and degewo (residential property company) As QSC acts as a neutral integrator of networks and services, the company is in a pole position to participate in the growth of FTTx business

      62 QSC WILL COMMERCIALIZE ITS POLE POSITION Assumption: In five years time, about 500,000 households will have been equipped with fiber via QSC Internal processes are the same as ADSL processes, and therefore well-established QSC has broad experience in automated systems The systems are up and running Many years of loyal partnerships with several service providers No competition from NGA providers and residential customer brands QSC is fast & flexible

      63 SECOND GROWTH OPPORTUNITY: CLOUD SERVICES Trusted Cloud (SensorCloud) is a perfect toolbox for further services: Home automation Smart metering Smart grids QSC is well positioned to offer Cloud Services Close contact with utility companies (e.g. Vattenfall, RWE) Close contact with residential customer providers (freenet, 1&1) QSC will offer a German Cloud platform (hosted in Germany under German law) QSC has broad experience in designing and marketing innovative products & solutions

      64 HOME AUTOMATION IS OF GREAT INTEREST

      65 HOME AUTOMATION: QSC IS WELL POSITIONED Trusted Cloud platform & German high-end data centers will serve as a perfect base Home automation is closely associated with the use of sensors and actuators here QSC currently collects experiences QSC is a network specialist and (thanks to close co-operation with e.g. RWTH Aachen) able to develop intelligent interfaces QSC is perceived as a reliable vendor QSC is an innovative company & experienced in occupying market niches

      66 SMART METERING IS A HUGE OPPORTUNITY

      67 DAWN OF THE GERMAN SMART METERING MARKET

      68 SMART METERING: QSC IS WELL POSITIONED QSC has broad experience in integrating different (data) networks (e.g. German Open Access platform) QSC owns a NGN and employs many highly qualified data networks specialists QSC is able to store huge amount of data in its own high-end data centers (and can guarantee highest data security) QSC will be able to develop interfaces thanks to its own growing team of IT developers and the co-operation with different universities (e.g. RWTH Aachen)

      69 A CLEAR STRATEGY TO INCREASE REVENUES IN INDIRECT SALES AND WHOLESALE BUSINESS Indirect Sales Define new products Increase ARPU Find new partners Wholesale Open Access Portfolio for fiber companies Cloud Services Develop products for home automation Develop products for Smart metering

      70 PROFITABILITY STRATEGY 2011 2016 Jürgen Hermann, CFO

      71 STEERING LOGIC AND MANAGEMENT REPORTING NECESSIATE NEW SEGMENTATION

      72 CURRENT SEGMENTATION

      73 NEW SEGMENTATION FIRST-TIME ADOPTION FOR 2011

      74 NEW SEGMENTATION WILL STRENGTHEN THE INDIRECT SALES BUSINESS Managed Services / Direct Sales not affected by new segmentation Products / Indirect Sales will benefit because of the inclusion of the B2B2B business

      75 THREE LEVERS TO IMPROVE EBITDA MARGIN TO 25%

      76 FIRST LEVER: QSC IS CHARACTERIZED BY STRICT COST DISCLIPLINE

      77 COST OF REVENUES INCLUDE DIRECT AND INDIRECT COST OF REVENUES

      78 SECOND LEVER: ONGOING REDUCTION OF STRUCTURAL NETWORK COSTS

      79 SECOND LEVER: FURTHER ROOM FOR IMPROVING STRUCTURAL NETWORK COSTS

      80 SECOND AND THIRD LEVER: QSC IS ABLE TO INCREASE ITS GROSS PROFIT STEP BY STEP

      81 WEIGHT OF STRUCTURAL NETWORK COSTS WILL DECREASE DUE TO PROFITABLE GROWTH

      82 PROFITABLE GROWTH AND ALSO LOW CAPEX STRONGLY BACK RISING FREE CASH FLOW QSC targets to invest 8% of revenues per year Percentage can vary between 6-10%, mainly due to investments in new data centers

      83 CAPEX STRUCTURE WILL CHANGE BUT OVERALL QSC WILL CONTINUE TO INVEST 8% OF REVENUES Bulk of infrastructure investments will be made in Housing and Outsourcing Lower relevance of TC business will lead to declining customerrelated CAPEX

      84 HIGHER EBITDA AND LOW CAPEX WILL LEAD TO HIGHER FREE CASH FLOW IN THE YEARS TO COME

      85 AT A GLANCE: QSC IN 2016

      86 QSC HAS SET ITSELF VERY AMBITIOUS BUT REALISTIC GOALS In 2016, QSC will be a company with Revenues of 0.8 1.0 billion An EBITDA margin of 25% Free cash flow of 120 150 million * Consensus

      87 QUESTIONS & ANSWERS

      88 CONTACT QSC AG Arne Thull Head of Investor Relations Mathias-Brüggen-Strasse 55 50829 Cologne Phone +49-221-6698-724 Fax +49-221-6698-009 E-mail invest@qsc.de Web www.qsc.de twitter.com/qscirde twitter.com/qsciren blog.qsc.de xing.com/companies/qscag slideshare.net/qscag paulrobertloyd.com/2009/06/social_media_icons

      89 SAFE HARBOR STATEMENT This presentation includes forward-looking statements as such term is defined in the U.S. Private Securities Litigation Act of 1995. These forward-looking statements are based on management s current expectations and projections of future events and are subject to risks and uncertainties. Many factors could cause actual results to vary materially from future results expressed or implied by such forward-looking statements, including, but not limited to, changes in the competitive environment, changes in the rate of development and expansion of the technical capabilities of DSL technology, changes in prices of DSL technology and market share of our competitors, changes in the rate of development and expansion of alternative broadband technologies and changes in prices of such alternative broadband technologies, changes in government regulation, legal precedents or court decisions relating, among other things, to line sharing, rent for co-location and unbundled local loops, the pricing and timely availability of leased lines, and other matters that might have an effect on our business, the timely development of value-added services, our ability to maintain and expand current marketing and distribution agreements and enter into new marketing and distribution agreements, our ability to receive additional financing if management planning targets are not met, the timely and complete payment of outstanding receivables from our distribution partners and resellers of QSC services and products, as well as the availability of sufficiently qualified employees. A complete list of the risks, uncertainties and other factors facing us can be found in our public reports and filings with the U.S. Securities and Exchange Commission.

      90 DISCLAIMER This document has been produced by QSC AG (the Company ) and is furnished to you solely for your information and may not be reproduced or redistributed, in whole or in part, to any other person No representation or warranty (express or implied) is made as to, and no reliance should be placed on, the fairness, accuracy or completeness of the information contained herein and, accordingly, none of the Company or any of its parent or subsidiary undertakings or any of such person s officers or employees accepts any liability whatsoever arising directly or indirectly from the use of this document The information contained in this document does not constitute or form a part of, and should not be construed as, an offer of securities for sale or invitation to subscribe for or purchase any securities and neither this document nor any information contained herein shall form the basis of, or be relied on in connection with, any offer of securities for sale or commitment whatsoever
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      Avatar
      schrieb am 21.09.16 12:40:22
      Beitrag Nr. 85.159 ()
      Gewinnmitnahmen gehen los.
      Solange wir über 2 sind, bin ich zufrieden. Bleibe dabei.
      1 Antwort?Die Baumansicht ist in diesem Thread nicht möglich.
      Avatar
      schrieb am 21.09.16 11:40:57
      Beitrag Nr. 85.158 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 53.316.372 von Goldfly am 21.09.16 09:07:22
      Zitat von Goldfly: So

      bei 1,10 noch gepostet

      nach Ansage der 1,50 und 1,80

      kleines Ziel 2,25 wie angekündigt erreicht.

      Nach überwinden der 2,30 sollten wir an die 3,80 und danach an die 5,20 laufen.

      Gute Zahlen im November und das teil fliegt uns um die Ohren.

      Passt auf eure Stücke auf.

      Verkaufsorder bleibt bei 15 €



      Die Vormittagskonso geht auch bald vorbei !
      Es gibt hier einfach noch keinen Grund für Gewinnmitnahme :lick:
      Avatar
      schrieb am 21.09.16 11:16:02
      Beitrag Nr. 85.157 ()
      Auf open access haben wir alle gewartet, jetzt bietet es 1&1 an?!

      Wo bleibt die qsc ad-hoc????

      Allein wegen dem Potential aus open acces muesste qsc um 2 Euro hoeher stehen.

      Qsc hat doch alle Stadtwerke im Boot!!!

      Wenn qsc auch hier leer ausgeht, kann man sich nur fragen was fuer eine verarschung das ist.

      Wer ist der strategische Netzpartner von plusnet!!!???
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      Avatar
      schrieb am 21.09.16 10:50:24
      Beitrag Nr. 85.156 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 53.316.141 von Jomtien am 21.09.16 08:43:09
      vision
      Ein wesentlicher Bestandteil der Vision war Open Access!!!

      QSC hat es entwickelt - Versatel/1&1 bietet es an...
      Versatel war meines Wissens gar nicht in den Arbeitzskreisen für die Schnittstellenerstellung - aber QSC!!

      Entweder werden wir verarscht oder QSC wurde verarscht oder Beides!?

      QSC hat Privatkundengeschäft eingestellt
      QSC baut sein Netz nicht zurück für 1&1
      die Umsätze gehen immer weiter zurück
      1&1 geht mit Versatel voll auf Geschäftskunden
      nun auch Open Access!
      Und Babsie hat man auch noch abgeworben!!!:D

      volles Mauschelprogramm... so bescheuert kann man sich als Schlobohm nicht anstellen...
      und die Telefonica Festnetzkunden gehen an Vodafone :-)

      Hausaufgaben gemacht - gesagt getan: Ende zu Ende Bitching

      ziemlich dreist!!!

      http://www.pressebox.de/pressemitteilung/verband-der-anbiete…



      "Open Access ist marktreif!" - Bundesweite Anbieter versorgen ihre Kunden mit Glasfaser-Anschlüssen von regionalen Carriern

      BUGLAS und VATM informierten Branche gemeinsam mit Arbeitskreis Schnittstellen & Prozesse über Erfolgsfaktoren und Potenziale von Wholesale und Wholebuy - Auch Telekom will bei Wettbewerbern Vorleistungsprodukte einkaufen



      (PresseBox) (Köln, 14.09.2016) Die Anmietung von „echten“ Glasfaseranschlüssen (FttB/H, Fiber to the Building/Home), die von lokal oder regional tätigen Carriern ausgerollt und betrieben werden, durch bundesweite Telekommunikationsanbieter, deren Stärken insbesondere in der Vermarktung liegen, birgt erhebliche ökonomische Potenziale für beide Seiten und erhöht zudem den Kundennutzen. Warum und auf welcher technischen Grundlage 1&1 und Telefónica Vorleistungsprodukte bei wilhelm.tel einkaufen, somit Wholebuy betreiben, und welchen Nutzen regionale FttB/H-Anbieter aus diesem Wholesale ziehen können, stand im Fokus der gemeinsamen Veranstaltung von BUGLAS, VATM und dem Arbeitskreis Schnittstellen & Prozesse am 8. September 2016 in Berlin. Ebenfalls von besonderem Interesse für die über 60 Teilnehmer aus der Branche war die Vorstellung des gemeinsamen Wholebuy-Projektes von Telekom, Congstar und NetCologne.

      Sowohl 1&1 wie auch Telefónica stellen im Endkundengeschäft eine signifikante Nachfrage nach hohen Bandbreiten fest. Um ihre Kunden damit versorgen zu können, kaufen beide Unternehmen bereits bei wilhelm.tel Glasfaseranschlüsse ein. Dabei kommen intern jeweils eigene Netz-Aggregations-Plattformen zum Einsatz. 1&1 nutzt dafür das deutschlandweite Glasfasernetz von 1&1 Versatel, das als Basis für eine Open Access-Plattform dient, die gemeinsam aufgebaut wurde, und an die beliebig viele Carrier angeschlossen werden können. Für die automatisierte Abwicklung aller mit Wholebuy verbundenen Prozesse wie Bestellung, Anbieterwechsel oder Entstörung setzen 1&1 wie Telefónica auf die standardisierte Wholesale-Orderschnittstelle S/PRI (Supplier/Partner Requisition Interface), die seit Beginn diesen Jahres allen Marktteilnehmern in der Version 4.0 zur Verfügung steht. Neben den technischen Voraussetzungen sei es, so betonten beide Unternehmen, ebenfalls elementar wichtig, für beide Seiten auskömmliche Preise auszuhandeln. „Das Geschäftsmodell Open Access ist bundesweit marktreif“, sagte Carsten Gottschalk, Head of Carrier Management bei 1&1. Beide Unternehmen, 1&1 wie auch Telefónica, sind in der Gesamtbewertung einer Meinung und riefen weitere Stadtnetzbetreiber auf, sich mit ihnen dazu in Verbindung zu setzen.

      Unternehmen, die FttB/H-Netze ausrollen und betreiben, können mit Wholesale die Auslastung auf ihren Netzen erhöhen und höhere Deckungsbeiträge erzielen. Daraus ergibt sich die Möglichkeit, sich ein Stück weit unabhängig vom Erfolg des eigenen Marketings zu machen und gleichzeitig zusätzliche, für weitere Investitionen einsetzbare Finanzmittel zu generieren. Wilhelm.tel hat das Potenzial von Wholesale frühzeitig erkannt: Mit Telefónica, beziehungsweise der damaligen HanseNet, arbeitet das Norderstedter Unternehmen bereits seit 2010 zusammen, seit Sommer diesen Jahres auch mit 1&1. Bei wilhelm.tel kommt für die Abwicklung aller Wholesale-Prozesse ebenfalls die S/PRI 4.0 zum Einsatz.

      Bereits seit etwa vier Jahren betreiben Telekom und NetCologne wechselseitig Wholesale und Wholebuy in Köln und im rheinischen Umland. Dabei hat die Telekom mit dem Zukauf von Vorleistungen Neuland betreten und kauft bei NetCologne FttCAnschlüsse ein. Als technischer Umsetzer für Wholebuy fungiert für die Telekom erfolgreich ihr Tochterunternehmen Congstar. Für beide Unternehmen steht fest, dass Wholesale und Wholebuy auf Glasfasernetzen eine win-win-Situation schaffen: Das ausbauende Unternehmen erhöht seine Netzauslastung, die Telekom als Nachfrager kann ihre Kunden mit höherer Bandbreite versorgen und der Endkunde erhält nicht nur eine bessere Leistung, sondern hat auch eine größere Anbieterauswahl. Telekom und NetCologne sehen S/PRI einhellig als zentrale Basis für reibungslose Bestellabläufe und die unabdingbare Prozessautomatisierung. Mit einer Zertifizierung der eigenen Schnittstelle erleichterten die Partner ihre Zusammenschaltung.

      Welche Schnittstellen für welche Prozesse im Umfeld von Wholesale und Wholebuy bereitstehen, verdeutlichte das Unternehmen XConnect als zentraler Technologiepartner des Arbeitskreises Schnittstellen & Prozesse. Während die WBCI-Schnittstelle grundsätzlich für die Vorabstimmung zwischen den Partnern zum Einsatz kommt, erfolgt die Bestellung der Teilnehmeranschlussleitung im Telekom-Netz über die WITA, die in anderen Netzen über die S/PRI-Schnittstelle. Letztere bildet damit das „Glasfaser-Pendant“ zur WITA inklusive Beauskunftung und Entstörung. Für Portierung und Rufnummernvergabe steht der PDA (Portierungsdatenaustausch) zur Verfügung, für Abfragen der Sicherheitsbehörden das SBV-System (ehemals SARV). XConnect bietet den Marktteilnehmern das jeweils benötigte Schnittstellen-Paket als Eigen-Implementierung wie auch als gehostete Lösung an. Die Optimierung der unternehmensinternen Prozesse kann über den selbstentwickelten XConnector erfolgen.

      BUGLAS und VATM haben das Potenzial von Wholesale und Wholebuy nicht nur für die Mitgliedsunternehmen ihrer Verbände, sondern für die gesamte Branche frühzeitig erkannt. Sie unterstützen daher bereits seit Ende 2011 den Arbeitskreis Schnittstellen & Prozesse wirkungsvoll bei der (Weiter-) Entwicklung der standardisierten Wholesale-Orderschnittstelle S/PRI (Supplier/Partner Requisition Interface), die aktuell in der Version 4.0 zur Verfügung steht.

      Weitere Informationen zu den Schnittstellen S/PRI und WBCI (auch zum Thema Zertifizierung und zu den verschiedenen Lizenzmodellen) finden Sie auf der Webseite www.ak-spri.de.
      Avatar
      schrieb am 21.09.16 09:39:00
      Beitrag Nr. 85.155 ()
      Das Ist Ja Klar

      Rücksetzer wird es immer geben
      Ziel bleibt dennoch
      Avatar
      schrieb am 21.09.16 09:20:14
      Beitrag Nr. 85.154 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 53.316.372 von Goldfly am 21.09.16 09:07:22natürlich passen wir auf unsere Stücke auf:look::lick:


      aber einiges ist Wunschdenken dabei.....nicht zuviel von dem Guten:lick:

      wie ich immer gesagt habe :eine Aktie kann steigen aber auch fallen...

      da wir die Zukunft handeln glaube ich auch an Kurse um 3,50 bis 5,00 Euro aber dann muss erstmal tief tief Luft geholt werden....
      Avatar
      schrieb am 21.09.16 09:07:22
      Beitrag Nr. 85.153 ()
      So

      bei 1,10 noch gepostet

      nach Ansage der 1,50 und 1,80

      kleines Ziel 2,25 wie angekündigt erreicht.

      Nach überwinden der 2,30 sollten wir an die 3,80 und danach an die 5,20 laufen.

      Gute Zahlen im November und das teil fliegt uns um die Ohren.

      Passt auf eure Stücke auf.

      Verkaufsorder bleibt bei 15 €
      2 Antworten?Die Baumansicht ist in diesem Thread nicht möglich.
      Avatar
      schrieb am 21.09.16 09:01:01
      Beitrag Nr. 85.152 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 52.477.165 von Goldfly am 25.05.16 19:55:45
      Zitat von Goldfly:
      Zitat von Jomtien: Was wurde doch vor der HV gedroht und geschimpft...nun alles friedlich und zufrieden...und schunkelnd

      durch die Altstadt..


      das sind qsc jünger:kiss::kiss::kiss:


      Mein Gefühl sagt mir

      Die Trendwende ist geschafft

      Jetzt heißt es Taschen vollmachen


      Das war am 15.06.2016

      :keks:
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