GEELY AUTOMOBILE - jetzt hat es einer bemerkt (Seite 1480)
eröffnet am 08.04.11 20:35:22 von
neuester Beitrag 16.04.24 11:32:12 von
neuester Beitrag 16.04.24 11:32:12 von
Beiträge: 24.756
ID: 1.165.416
ID: 1.165.416
Aufrufe heute: 1
Gesamt: 2.518.493
Gesamt: 2.518.493
Aktive User: 0
ISIN: KYG3777B1032 · WKN: A0CACX
1,1505
EUR
+2,82 %
+0,0315 EUR
Letzter Kurs 29.04.24 Lang & Schwarz
Neuigkeiten
Trotz schrumpfender Margen: BYD greift Ford, Toyota & Tesla mit erstem elektrischen Pickup-Truck an! 04.04.24 · wallstreetONLINE Redaktion |
27.03.24 · wallstreetONLINE Redaktion |
15.03.24 · dpa-AFX |
29.02.24 · wallstreetONLINE Redaktion |
Werte aus der Branche Fahrzeugindustrie
Wertpapier | Kurs | Perf. % |
---|---|---|
7,2600 | +129,75 | |
0,5161 | +18,51 | |
2,1800 | +17,84 | |
0,5790 | +16,81 | |
193,44 | +14,94 |
Wertpapier | Kurs | Perf. % |
---|---|---|
8,1500 | -10,04 | |
5,1500 | -12,27 | |
36,60 | -14,49 | |
188,10 | -22,91 | |
1,4000 | -30,00 |
Beitrag zu dieser Diskussion schreiben
Gute Werbung für die Geely Aktie in dem n-tv Bericht, habe mal den Screenshot reingegeben.
Absatz- und Gewinnplus
Volvo profitiert vom Heimatmarkt China
http://www.n-tv.de/wirtschaft/Volvo-wird-in-China-zerrieben-…
Absatz- und Gewinnplus
Volvo profitiert vom Heimatmarkt China
http://www.n-tv.de/wirtschaft/Volvo-wird-in-China-zerrieben-…
*GEELY AUTO (00175.HK) maintained at Neutral with target lifted to $3.13 by G Sachs
*GEELY AUTO (00175.HK) target lifted to $3.2, maintained at Neutral - HSBC
*GEELY AUTO (00175.HK) kept Buy, target cut to $3.7 - Citi
*GEELY AUTO (00175.HK) target lifted to $3.2, maintained at Neutral - HSBC
*GEELY AUTO (00175.HK) kept Buy, target cut to $3.7 - Citi
GEELY AUTO (00175.HK) expects sales to improve in 2H
GEELY AUTO 's sales volume dropped in the first half of the year, mainly on political swings in traditional export markets and the proposed release of target product EC7. The group's chief executive officer Gui Sheng Yue said at the results press conference that Geely expects improvements to sales volume in the second half of the year as a result of product mix adjustment together with the launch of new EC7 in late July, adding that the orders are currently in short supply.
http://www.aastocks.com/en/stocks/news/aafn-news/NOW.622721/…
GEELY AUTO 's sales volume dropped in the first half of the year, mainly on political swings in traditional export markets and the proposed release of target product EC7. The group's chief executive officer Gui Sheng Yue said at the results press conference that Geely expects improvements to sales volume in the second half of the year as a result of product mix adjustment together with the launch of new EC7 in late July, adding that the orders are currently in short supply.
http://www.aastocks.com/en/stocks/news/aafn-news/NOW.622721/…
Zitat von Fire72: Servus Geelianer ,
auch wenn dieses Jahr für Geely be******en läuft, so lassen diese Zahlen einen nicht allzu schwarz sehen...find ich zumindest ....
Hallo Fire72,
das scheien wohl auch die großen Mitspieler zu meinen.
Ansonsten wäre Geely nicht wieder ins Plus gedreht nachdem der Kurs senkrecht fiel.
Gruß joap
Ich glaube nicht das es 2 Jahre dauern wird bis wir hier bessere Zahlen sehen werden. In China gehen manche Dinge um einen ticken schneller und aggressiver vonstatten als wir es im Westen gewohnt sind. Außerdem wenn Volvo einen guten Job macht und das werden sie das wage ich jetzt vorauszusagen wird sich das auch positiv auf die Geely Fahrzeuge und deren Image bei den Kunden auswirken. Gutes Bsp. ist Brilliance, die profitieren ja auch vom BMW Image.
Ich finde den einzigen Fehler den man gemacht hat ist das man die Prognosen für die Verkäufe viel zu hoch angesetzt hat und dies auch über die Medien verbreitet hat. Wenn man mehr niedergestapelt hätte bez. Verkaufszahlen würden wir wahrscheinlich schon Kurse wie bei Kandi haben.
Wiederum hat und wird Geely weiter sehr viel in den Ausbau seiner Werke investieren. Spätestens bei der Einführung der neuen CMA Platform wird sich diese Voraussicht in die Produtkionskapazitäten zu investieren bezahlt machen und man wird dadurch auch einen Wettbewerbsvorteil gegenüber anderen chinesischen Herstellern haben.
Wenn ich mir denke wie zb. Hyundai/Kia in Europa angefangen hat, war es doch genau das selbe, die Fahrzeuge waren auch nicht das Gelbe vom Ei obwohl sie billig waren und jetzt ist man einer der größten Fahrzeughersteller der Welt. (meine Meinung)
Ich finde den einzigen Fehler den man gemacht hat ist das man die Prognosen für die Verkäufe viel zu hoch angesetzt hat und dies auch über die Medien verbreitet hat. Wenn man mehr niedergestapelt hätte bez. Verkaufszahlen würden wir wahrscheinlich schon Kurse wie bei Kandi haben.
Wiederum hat und wird Geely weiter sehr viel in den Ausbau seiner Werke investieren. Spätestens bei der Einführung der neuen CMA Platform wird sich diese Voraussicht in die Produtkionskapazitäten zu investieren bezahlt machen und man wird dadurch auch einen Wettbewerbsvorteil gegenüber anderen chinesischen Herstellern haben.
Wenn ich mir denke wie zb. Hyundai/Kia in Europa angefangen hat, war es doch genau das selbe, die Fahrzeuge waren auch nicht das Gelbe vom Ei obwohl sie billig waren und jetzt ist man einer der größten Fahrzeughersteller der Welt. (meine Meinung)
ergänzend zu Fire72 Bericht noch die Bilder vom SX7 Facelift
aktueller Version
Facelift
aktueller Version
Facelift
Bezüglich den Pickups von Dongfeng (DFSK) ein Bericht von der DFSK Südafrika Homepage. Die Fahrzeuge werden in Südafrika über das Geely Händler Netzwerk vertrieben.
....
Geely South Africa has entered into an agreement with Chongqing Sokon Motor Group Import and Export Company to import and distribute a range of value-for-money half-ton light commercial vehicles that will be sold in South Africa under the DFSK brand.
....
http://www.dfsksa.co.za/geely-sa-launches-dfsk-halfton-lcv-r…
....
Geely South Africa has entered into an agreement with Chongqing Sokon Motor Group Import and Export Company to import and distribute a range of value-for-money half-ton light commercial vehicles that will be sold in South Africa under the DFSK brand.
....
http://www.dfsksa.co.za/geely-sa-launches-dfsk-halfton-lcv-r…
Antwort auf Beitrag Nr.: 47.565.655 von Fire72 am 20.08.14 15:43:22Hallo Fire72,
die haben aber denke ich nichts mit Geely zu tun sondern mit Dongfeng.
Ansonsten wäre Geely schon in Deutschlang.
http://www.dfsk.eu/
Hier das Händlernetzte für den Norddeutschen Raum
http://www.dfsk.eu/vertriebspartner/postleitzahlen-bereich-2…
Und da sie bereits in BRD verkauft werden sind es sicherlich auch keine Nuckelpillen.
Da hat der Schreiberling mal wieder nicht recherchiert.
Gruß joap
die haben aber denke ich nichts mit Geely zu tun sondern mit Dongfeng.
Ansonsten wäre Geely schon in Deutschlang.
http://www.dfsk.eu/
Hier das Händlernetzte für den Norddeutschen Raum
http://www.dfsk.eu/vertriebspartner/postleitzahlen-bereich-2…
Und da sie bereits in BRD verkauft werden sind es sicherlich auch keine Nuckelpillen.
Da hat der Schreiberling mal wieder nicht recherchiert.
Gruß joap
Antwort auf Beitrag Nr.: 47.565.751 von Fire72 am 20.08.14 15:53:08Ich wiederhole mich da noch einmal ganz deutlich.....für mich steht und fällt Geely bis spätestens Anfang 2017. Die Restrukturierung war dringend notwendig und das Knowhow von Volvo fliesst immer mehr in die Fahrzeuge ein.
Ich bin mir sicher, dass Geely, mit der Inbetriebnahme seiner neuen Fabrik Ende diesen / Anfang nächsten Jahres Fahrzeuge auf den Markt bringt, mit denen Sie auch in der westlichen Welt konkurieren können.
Ich hoffe, dass Geely schnell sein Image als "altbacken" ablegen kann und mit Volvo endlich der erhoffte "neue Schwung" Einzug hält.....
Die Luft für Geely wird langsam dünner und wenn sie in den kommenden 2-2,5 Jahren nicht zu überzeugen wissen, glaube ich, dass Geely ein Übernahmekanditat bzw. vielleicht sogar verschwinden wird...aber hoffen wir das mal nicht bzw. das ich mit meiner persönlichen Meinung da völlig falsch liege ....
By the way, was will Geely eigentlich mit seinem ganzen Cash?!.....
Ich bin mir sicher, dass Geely, mit der Inbetriebnahme seiner neuen Fabrik Ende diesen / Anfang nächsten Jahres Fahrzeuge auf den Markt bringt, mit denen Sie auch in der westlichen Welt konkurieren können.
Ich hoffe, dass Geely schnell sein Image als "altbacken" ablegen kann und mit Volvo endlich der erhoffte "neue Schwung" Einzug hält.....
Die Luft für Geely wird langsam dünner und wenn sie in den kommenden 2-2,5 Jahren nicht zu überzeugen wissen, glaube ich, dass Geely ein Übernahmekanditat bzw. vielleicht sogar verschwinden wird...aber hoffen wir das mal nicht bzw. das ich mit meiner persönlichen Meinung da völlig falsch liege ....
By the way, was will Geely eigentlich mit seinem ganzen Cash?!.....
Nun ist es wohl offiziel ,
Geely revidiert seine Verkaufszahlen von 2014 nach unten...auf 430.000 Einheiten....wurde auch Zeit....
"Geely Automobile's First-Half Profit Falls 20%
Colum Murphy@Colum_Mcolum.murphy@wsj.comBiography Updated Aug. 20, 2014 8:57 a.m. ET
» GELYY in Your Value Your Change Short position illustrates a growing problem for Chinese auto makers: Domestic brands in the world's biggest car market are losing ground as Chinese buyers continue to drive foreign brands off the lot.
The Chinese auto maker on Wednesday said it posted a disappointing 20% drop in net profit for the six months ended June. Much of the fall was due to a 29% drop in sales in its home market. Geely also cut its full-year sales target to 430,000 vehicles from 580,000 vehicles, which would represent a 22% decline from 2013.
In a statement, Geely said "competitive pressure on indigenous brands in the China market should continue to intensify in the coming years."
But Geely's parent also owns a foreign brand, Sweden's Volvo, which it acquired from Ford Motor Co. Volvo on Wednesday said it swung to a profit from a year-earlier loss, as sales in China surged 34%. Volvo Car Corp. Chief Executive Håkan Samuelsson said on Wednesday that its overall sales volume is now likely to grow 10% this year, up from a previous forecast of 5%.
China's ambition of nurturing its own automotive champions looks increasingly distant. In the first half of this year, Chinese domestic brands' share of the sedan market fell to 22% from 28% a year earlier, according to the government-backed China Association of Automobile Manufacturers. Meanwhile foreign brands have seen their market share rise in part because they enjoy a reputation for quality among Chinese consumers.
Like other private Chinese auto makers, Geely is facing headwinds as foreign car makers produce more cars in China, avoiding costly tariffs, and expand distribution networks in China's interior, which was once considered the domain of domestic car makers.
On Wednesday Geely said its first-half results didn't meet management's expectations. It cited a revamp of its product lineup, a rebranding program and an overhaul of its distribution system as factors contributing to the profit decline.
In April, Geely said it would scrap its three separate brands—Emgrand, Gleagle and Englon—in favor of a single Geely brand. The three-brand approach meant Geely had to develop vehicles in three different categories.
» BARC.LN in Your Value Your Change Short position analyst Yang Song said a key factor for Geely will be whether it can come up with new models. She said that the company's current lineup was "a bit dated."
"Right now it's not clear what models they will have and at what price point they will sell," she said in an interview ahead of Wednesday's results.
Geely said it plans to continue to replace older models with more sophisticated ones.
Geely said its net profit for the first six months of 2014 totaled 1.1 billion yuan ($181 million).
In addition to slackening demand for domestic Chinese cars, Geely sales have been hurt by turmoil in some of its markets abroad. The company exports cars mainly to Russia, Ukraine, Saudi Arabia, Iran and Egypt.
Hong Kong-listed Geely is controlled by Zhejiang Geely Holding Group Co.
—Rose Yu in Shanghai and Christina Zander in Stockholm contributed to this article."
http://online.wsj.com/articles/geely-automobiles-first-half-…
Geely revidiert seine Verkaufszahlen von 2014 nach unten...auf 430.000 Einheiten....wurde auch Zeit....
"Geely Automobile's First-Half Profit Falls 20%
Colum Murphy@Colum_Mcolum.murphy@wsj.comBiography Updated Aug. 20, 2014 8:57 a.m. ET
» GELYY in Your Value Your Change Short position illustrates a growing problem for Chinese auto makers: Domestic brands in the world's biggest car market are losing ground as Chinese buyers continue to drive foreign brands off the lot.
The Chinese auto maker on Wednesday said it posted a disappointing 20% drop in net profit for the six months ended June. Much of the fall was due to a 29% drop in sales in its home market. Geely also cut its full-year sales target to 430,000 vehicles from 580,000 vehicles, which would represent a 22% decline from 2013.
In a statement, Geely said "competitive pressure on indigenous brands in the China market should continue to intensify in the coming years."
But Geely's parent also owns a foreign brand, Sweden's Volvo, which it acquired from Ford Motor Co. Volvo on Wednesday said it swung to a profit from a year-earlier loss, as sales in China surged 34%. Volvo Car Corp. Chief Executive Håkan Samuelsson said on Wednesday that its overall sales volume is now likely to grow 10% this year, up from a previous forecast of 5%.
China's ambition of nurturing its own automotive champions looks increasingly distant. In the first half of this year, Chinese domestic brands' share of the sedan market fell to 22% from 28% a year earlier, according to the government-backed China Association of Automobile Manufacturers. Meanwhile foreign brands have seen their market share rise in part because they enjoy a reputation for quality among Chinese consumers.
Like other private Chinese auto makers, Geely is facing headwinds as foreign car makers produce more cars in China, avoiding costly tariffs, and expand distribution networks in China's interior, which was once considered the domain of domestic car makers.
On Wednesday Geely said its first-half results didn't meet management's expectations. It cited a revamp of its product lineup, a rebranding program and an overhaul of its distribution system as factors contributing to the profit decline.
In April, Geely said it would scrap its three separate brands—Emgrand, Gleagle and Englon—in favor of a single Geely brand. The three-brand approach meant Geely had to develop vehicles in three different categories.
» BARC.LN in Your Value Your Change Short position analyst Yang Song said a key factor for Geely will be whether it can come up with new models. She said that the company's current lineup was "a bit dated."
"Right now it's not clear what models they will have and at what price point they will sell," she said in an interview ahead of Wednesday's results.
Geely said it plans to continue to replace older models with more sophisticated ones.
Geely said its net profit for the first six months of 2014 totaled 1.1 billion yuan ($181 million).
In addition to slackening demand for domestic Chinese cars, Geely sales have been hurt by turmoil in some of its markets abroad. The company exports cars mainly to Russia, Ukraine, Saudi Arabia, Iran and Egypt.
Hong Kong-listed Geely is controlled by Zhejiang Geely Holding Group Co.
—Rose Yu in Shanghai and Christina Zander in Stockholm contributed to this article."
http://online.wsj.com/articles/geely-automobiles-first-half-…
Trotz schrumpfender Margen: BYD greift Ford, Toyota & Tesla mit erstem elektrischen Pickup-Truck an! 04.04.24 · wallstreetONLINE Redaktion · Ford Motor |
27.03.24 · wallstreetONLINE Redaktion · Geely Automobile Holdings |
15.03.24 · dpa-AFX · ASM International |
29.02.24 · wallstreetONLINE Redaktion · Geely Automobile Holdings |
10.02.24 · wO Chartvergleich · American Express |
01.02.24 · dpa-AFX · Geely Automobile Holdings |
Polestar-Finanzierung vor Aus: Volvo Cars: Das beste operative Ergebnis aller Zeiten! Aktie geht steil(1) 01.02.24 · wallstreetONLINE Redaktion · Geely Automobile Holdings |
01.02.24 · dpa-AFX · Geely Automobile Holdings |
Gigafactory Berlin-Brandenburg: Tesla-Produktion in Brandenburg wegen Huthi-Angriffen gestoppt: Was das für die Autoindustrie bedeutet(2) 12.01.24 · wallstreetONLINE NewsUpdate · Geely Automobile Holdings |
12.01.24 · wallstreetONLINE Redaktion · Geely Automobile Holdings |