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    Razorfish - Only the hard facts - 500 Beiträge pro Seite

    eröffnet am 08.11.00 00:23:24 von
    neuester Beitrag 23.12.00 21:55:28 von
    Beiträge: 32
    ID: 293.589
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      Avatar
      schrieb am 08.11.00 00:23:24
      Beitrag Nr. 1 ()
      Das ehemalige Lieblingskind von Axel Mühlhaus meldet eine gute Kooperation nach
      der anderen. Und was passiert mit dem Kurs? Nix! (10% sind da vernachlässigendswert).
      Jedenfalls eine 100% Chance und 100% Risiko. Wer`s spannend mag, darf
      investieren. :)

      06.11.2000 Razorfish (Nasdaq: RAZF)

      Das Unternehmen wird gemeinsam mit
      der Deutschen Bank eine B2B-Plattform für Online-Marktplätze entwickeln. In
      diesem Zusammenhang sollen insbesondere Finanzdienste über die Online-Plattform zusätzlich
      angeboten werden. Razorfish klettern um 11,8 Prozent auf 6-7/32
      Dollar.

      06.10.2000 Razorfish
      (Nasdaq: RAZF)

      Auch der bekannte Anbieter von digitalen Marketinglösungen
      Razorfish musste Anleger und Investoren vor schwachen Umsatzzahlen warnen.
      Das Unternehmen rechnet nunmehr mit Umsätzen von etwa 78
      Mio. Dollar, nur ein geringer Zuwachs gegenüber dem zweiten
      Quartal. Der Gewinn soll mit 4 Cents je Aktie
      4 Cents niedriger ausfallen, als von Experten zunächst erwartet
      wurde. Razorfish stürzen um über 42 Prozent auf 5
      Dollar.

      06.10.2000 Gewinnwarnung: Kurskatastrophe bei Razorfish

      Der Aktienkurs der Internet-Beratungsfirma Razorfish (Nasdaq: RAZF) hat nach
      einer äußerst schlechten Performance seit Anfang des Jahres heute
      einen weiteren schweren Schock erlitten. Die Razorfish-Aktie notiert derzeit
      rund 44 Prozent unter dem gestrigen Schlusskurs. Ursache für
      die Talfahrt ist eine vom Unternehmen herausgegebene Gewinnwarnung für
      das laufende Quartal. Demnach wird der Profit im 3.Quartal
      lediglich 1 bis 4 Cent pro Aktie betragen. Die
      durchschnittliche Prognose der Analysten hingegen kommt auf 8 Cent.



      Infolge
      dessen senken verschiedene Analystenhäuser und Investmentbanken ihre Ratings und
      Kursziele. Lehman Brothers stuft Razorfish von "buy" auf "outperform"
      und senkt sein Kursziel von 40 auf 12 US-Dollar.
      Credit Suisse First Boston senkt seine Gewinnerwartungen für das
      Geschäftsjahr 2000 von 31 Cent pro Aktie auf 17
      Cent und für das nächste Jahr von 47 auf
      30 Cent. Razorfish reiht sich mit der Gewinnwarnung in
      die Liste enttäuschender Zahlen bei Internet-Beratern ein. iXL Enterprises
      (Nasdaq: IXL), Viant (Nasdaq: VIAN), Xpedior (Nasdaq: XPDR) und
      Organic (Nasdaq: OGNC) haben bereits vor enttäuschenden Ergebnissen gewarnt.



      Das
      Unternehmen selber sieht die dürftigen Ergebnisse in einem unerwartet
      schlechten Geschäft in Europa, sowie einem zu starken Dollar.
      Seit ihrem Höchststand Ende Februar hat die Aktie von
      Razorfish über 90 Prozent an Wert verloren. Der Wert
      verbilligte sich von damals 56 15/16 Punkten auf heute
      4 31/32 Zähler.



      Razorfish ist ein Beratungsunternehmen zur Internetstrategie und
      zum Design von Webseiten. Das Unternehmen hat Büros in
      Amsterdam, Boston, Hamburg, Helsinki, Los Angeles, London, Mannheim, New
      York, San Francisco, Stockholm und Oslo.

      25.09.2000 Razorfish: Hoffen auf eine Bodenbildung

      Um die Aktien des Internet-Beratungsunternehmens Razorfish (Nasdaq: RAZF) ist
      es aktuell schlecht bestellt. Von einem Hoch bei 57
      US-Dollar kommend haben sich die Anteilsscheine bis auf einen
      Wert von 11 Dollar reduziert. Somit befindet sich die
      Aktie im Moment in Bereichen zuvor nicht gesehener Tiefs.



      Ein
      kurzfristiger (gelb) und ein längerfristiger (lila) Abwärtstrend umschreiben die
      schwache Verfassung von Razorfish. Die Aktie muss nun wohl
      erst einmal testen, wo sich ein Boden befindet. Danach
      kann wieder ein Bruch der oben genannten Abwärtsgeraden angegangen
      werden. Bei steigenden Kursen stellt sich zudem ein Widerstand
      bei 12,5 US-Dollar (rot) in den Weg.



      Bild: http://www.wallstreet-online.de/news/images/5596.gif



      Eine Seitwärtstendenz
      will der Aroon ausmachen. Der MACD signalisiert erneut "Verkaufen".
      Der ProjectionOscillator sieht die Aktie als überverkauft, indiziert also
      für die kurzfristige Sichtweise steigende Kurse. Das Volumen hat
      in der Seitwärtsbewegung der letzten drei Wochen stetig abgenommen.



      Fazit:
      Hoffen auf eine Bodenbildung ist die aktuelle Devise. Sobald
      der kurzfristige Abwärtstrend gebrochen wird, können weitere Engagements überlegt
      werden.



      Die Analyse basiert auf den Kursen des Wertes an
      der Heimatbörse. Bei ausländischen Werten ist die Analyse auf
      die in Deutschland gehandelten Wertpapiere übertragbar, da sich die
      Wertentwicklung an dem Basiswert orientiert. Durch Währungsschwankungen sowie eine
      geringere Liquidität kann es jedoch zu Abweichungen kommen. Die
      Analyse wurde nach bestem Wissen und Gewissen erstellt, mögliche
      Fehler können aber nicht ausgeschlossen werden. Zudem wollen wir
      damit keine Kauf- oder Verkaufempfehlungen geben und äußern nur
      unsere subjektive Meinung zu der momentanen charttechnischen Situation einer
      Aktie. Auf keinen Fall sollte diese Beurteilung alleine für
      eine zu treffende Kauf- oder Verkaufentscheidung maßgeblich herangezogen werden.

      14.09.2000 Razorfish übernimmt Internetstrategie für HypoVereinsbank

      Die Hypo Vereinsbank hat den weltweit operierenden Internet-Berater Razorfish
      (Nasdaq: RAZF) mit dem Neustart ihrer Web-Site beauftragt. Razorfish
      wird dabei die Informationsarchitektur entwickeln sowie für Inhalt, Design
      und Technologie verantwortlich sein, zudem das Online-Branding entwerfen. Der
      Startschuss für www.hypovereinsbank.de soll im nächsten Jahr fallen. Der
      Aktienkurs von Razorfish notiert heute bei 13 5/8 US-Dollar,
      das sind 11,2 Prozent mehr als gestern.



      Razorfish ist ein
      Beratungsunternehmen zur Internetstrategie und zum Design von Webseiten. Das
      Unternehmen hat Büros in Amsterdam, Boston, Hamburg, Helsinki, Los
      Angeles, London, Mannheim, New York, San Francisco, Stockholm und
      Oslo.

      14.09.2000 Analystenschaetzung Razorfish - Kaufen

      Die Analysten von Southwest Securities raten zum Kauf der
      Razorfish-Aktien.e-Business Services Consolidation is Looming,Sweet Spot for Services Demand
      is ShiftingHighlights* Following the considerable decline in equity markets
      for e-business services companies and the slow down in
      demand for general strategy consulting and front-end Web design
      services, we expect the industry to undergo substantial consolidation
      during the next few months.* Importantly, we believe the
      expected shortfall in 3Q:00 top-line results versus previous street
      forecasts for many of the public Internet professional services
      (IPS) firms is not driven by a decline in
      overall demand but by a lack of investment in
      operating infrastructure by these firms, coupled with a shift
      in demand.* We believe that vertical and domain strategy
      consulting, and legacy architecture re design services will experience
      the greatest demand within e-business services over the next
      6- to- 12- months. In this environment, we conclude
      that the best-positioned firms are Proxicom (PXCM-$ 21-BUY), Sapient
      (SAPE-$47 7/8-ACCUMULATE), Nervewire (private), and Netnumina (private). Other firms
      that should benefit from this environment are Diamond Technology
      Partners (DTPI-NR), answerthink (ANSR-$15 7/16-BUY), the Big Five, and
      the large systems integrators (e.g., IBM-NR and Keane-NR).* Looking
      ahead of the demand curve, the next source of
      revenue shortfalls could be limited pricing power, if not
      pricing pressure on application-development-billing rates over the next few
      quarters.* Our forecast for industry consolidation includes the following
      three points:1. We expect the full-service providers (e.g., Proxicom-BUY
      and Sapient-ACCUMULATE) to attempt to acquire market-niche firms to
      strengthen the breadth and depth of their offerings.2. We
      expect the Big Five and EDS (EDS-NR) to be
      opportunistic in acquiring market-niche, and fragile single-service firms, thereby
      enabling them to become full-service firms.3. Lastly, we expect
      the fragile full-service firms, which covers a large number
      of the public IPS firms, to merge among themselves
      as they attempt to become full-service firms. However, we
      think that this strategy will likely fail due to
      the flight to quality of the service professionals.* Given
      the current environment we reiterate our BUY ratings for
      Proxicom, answerthink, and Razorfish (RAZF-11 5/8).Industry consolidation is looming.Following
      the considerable decline in equity markets for e-business services
      companies and the slow down in demand for general
      strategy consulting and front-end Web design services, we expect
      the industry to undergo substantial consolidation during the next
      few months. Given the opportunity for some stronger organizations
      to improve their business models (e.g., Big Five) and
      the relatively low stock prices for the weaker companies,
      we expect to see opportunistic acquisitions. Furthermore, with the
      narrowing in the IPO window for private companies, we
      expect them to be more inclined to sell to
      the well-positioned public companies.3Q:00 shortfalls related to weak infrastructure.We
      believe the shortfall in top-line results versus previous street
      estimates (and in some cases sequential decline) for many
      of the public IPS firms is not driven by
      a decline in overall demand but by a lack
      of investment in operating infrastructure (e.g, substantial well-trained sales
      force, internal management systems, and seasoned professional services management)
      by these firms, coupled with a shift in demand.
      As demonstrated in the client-server consulting market, which was
      jolted by ERP and-Y2K-related shifts in demand, lack of
      a strong operating infrastructure is a recipe for disaster.Vertical
      and domain strategy & legacy re-design - new sweet
      spot.We believe that vertical and domain strategy consulting, and
      legacy architecture re-design services will experience the greatest demand
      within e-business services over the next 6- to- 12-months.
      As current e-business buildouts emphasizesupply-chain optimization, procurement, and eCRM
      solutions, clients should have need for IPS firms with
      superior vertical knowledge and deep domain expertise. Furthermore, as
      e-business becomes mission-critical, re-designing of legacy architectures should achieve
      top priority status for many clients. In this environment,
      we conclude that the best-positioned firms are Proxicom (PXCM-BUY),
      Sapient (SAPE-ACCUMULATE), Nervewire (private), and Netnumina (private). While the
      first three firms mentioned above have strong vertical and
      domain strategy consulting expertise, and legacy architecture re-design skills,
      the latter firm is heavily focused on legacy architecture
      re-design. Other firms that should benefit from this environment
      are answerthink (ANSR-BUY), the Big Five, and the large
      systems integrators (e.g., IBM-NR and Keane-NR).Next source of market
      turmoil?Looking ahead of the demand curve, the next source
      of revenue shortfalls could be limited pricing power, if
      not pricing pressure on application-development-billing rates over the next
      few quarters. As more functionality is built into the
      application packages, client projects should require less custom development
      and more configuration. Importantly, configuration is less complex than
      custom development, hence more susceptible to pricing pressure.SWS projects
      consolidation scenario.Our forecast for industry consolidation includes the following
      three points:1. We expect the full-service providers (e.g., Proxicom-BUY
      and Sapient-ACCUMULATE) to attempt to acquire market-niche firms to
      strengthen the breadth and depth of their offerings.2. We
      expect the Big Five and EDS (EDS-NR) to be
      opportunistic in acquiring market-niche, and fragile single-service firms, thereby
      enabling them to become full-service firms.3. Lastly, we expect
      the fragile full-service firms, which covers a large number
      of the public IPS firms, to merge among themselves
      as they attempt to become full-service firms. However, we
      think that this strategy will likely fail due to
      the flight to quality of the service professionals.Reiterate BUY
      ratings.Given the current environment we reiterate our BUY ratings
      for Proxicom, answerthink, and Razorfish. Appendix A: e-Business Services
      Firm CategoriesWe have identified four unique company groupings within
      the e-business services landscape, which include the following:A. Full-service
      firms. These companies deliver broad and deep e-business strategy
      consulting, creative design services, and technology development/integration skills. Examples
      include: Proxicom (PXCM-BUY), Sapient (SAPE-ACCUMULATE), and Scient (SCNT-NR). Hybrid
      players that are largely full-service, with some elements of
      market-niche positioning include answerthink (ANSR BUY) and Razorfish (RAZF-BUY).B.
      Market-niche firms. These companies have focused skills that concentrate
      on the unique needs of a large cross-section of
      customers. Examples include: Diamond Technology Partners (DTPI-NR), NetNumina (private),
      Sierra Atlantic (private), and Nervewire (private).C. Fragile full-service firms.
      These companies are trying to deliver a full-service offering,
      but are falling short due to the difficulty of
      accumulating the appropriate resources and/or scale. Examples include: IXL
      Enterprises (IIXL-NR), Luminant (LUMT-NR), Xceed (XCED-NR), and Circle.com (CIRC-NR).D.
      Fragile single-service firms. These companies are solely focused on
      providing breadth and depth in a single service category
      (strategy consulting, creative design services or technology development/integration skills).
      Many of these firms are currently experiencing a commoditization
      of their services. Examples include: Modem Media/Poppe Tyson (MMPT-NR),
      and Red Sky Interactive (private).

      Quelle: Southwest Securities Inc.

      13.09.2000 Razorfish
      (Nasdaq: RAZF)

      CS First Boston stuft die Aktien der
      digitalen Marketinggesellschaft mit "Strong Buy" ein. Die Analysten sind
      der Meinung, dass die kommenden Quartalszahlen des Unternehmens mindestens
      den Erwartungen entsprechen werden. Razorfish gewinnen über 5,3 Prozent
      auf 12-1/4 Dollar.

      25.08.2000 Razorfish fällt vorbörslich

      Das Internet-Beratungsunternehmen Razorfish Inc. (Nasdaq: RAZF) fällt heute
      im vorbörslichen Handel. Gestern hat der Vorsitzende Mike Pehl
      verlauten lassen, er werde das Unternehmen verlassen, um mehr
      Zeit mit seiner Familie zu verbringen. Daraufhin hat Brokerhaus
      DB Alex Brown seine Empfehlung für das Unternehmen zurückgenommen
      und den Wert von "strong buy" auf "buy" herabgesetzt.



      Razorfish
      ist ein Beratungsunternehmen zur Internetstrategie und zum Design von
      Webseiten. Das Unternehmen hat Büros in Amsterdam, Boston, Hamburg,
      Helsinki, Los Angeles, London, Mannheim, New York, San Francisco,
      Stockholm und Oslo.

      09.08.2000 Rating: ING Baring sieht Razorfish als strong buy

      Die ING Barings Bank hat heute ein neues
      Rating für Razorfish Inc. (Nasdaq: RAZF) aufgelegt. Darin sehen
      die Analysten die Aktie des Unternehmens als "strong buy".
      Die Aktie kann daraufhin um 1,9 Prozent zulegen und
      notiert aktuell bei 16-7/8 US-Dollar.



      Razorfish ist ein Beratungsunternehmen zur
      Internetstrategie und zum Design von Webseiten. Das Unternehmen hat
      Büros in Amsterdam, Boston, Hamburg, Helsinki, Los Angeles, London,
      Mannheim, New York, San Francisco, Stockholm und Oslo.

      12.07.2000 Armani beauftragt Razorfish mit Entwicklung von giorgioarmani.com

      Razorfish Inc. (Nasdaq: RAZF) und das Modehaus Giorgio
      Armani wollen bei der Entwicklung der Internetseite "giorgioarmani.com" zusammenarbeiten.
      Damit soll die Möglichkeit geschaffen werden, die Reichweite des
      Markennamens auf ein digitales Medium auszudehnen.



      Razorfish ist ein Beratungsunternehmen
      zur Internetstrategie und zum Design von Webseiten. Das Unternehmen
      hat Büros in Amsterdam, Boston, Hamburg, Helsinki, Los Angeles,
      London, Mannheim, New York, San Francisco, Stockholm und Oslo.




      Razorfish kann heute um 4 Prozent auf 17-11/16 US-Dollar
      zulegen.

      06.07.2000 Razorfish
      (Nasdaq:RAZF)

      Lehman Brothers stuft die Aktien des digitalen Marketingspezialisten mit
      "Buy" ein und nennt dabei ein Kursziel von 40
      Dollar auf Sicht der nächsten 12 Monate. Razorfish gewinnen
      knapp 7,5 Prozent auf 17-1/16 Dollar.

      05.07.2000 Southwest Securities sieht Razorfishz als buy

      Southwest Securities hat ein Rating für Razorfish Inc. (Nasdaq:
      RAZF) aufgelegt. Razorfish wird dabei als "buy" eingestuft. Unbeeindruckt
      davon fällt die Aktie um 3,13 Prozent auf 15-1/2
      US-Dollar.

      Razorfish stellt Beratungsdienste zur Internetstrategie und zum Design von
      Webseiten bereit. Das Unternehmen hat Büros in Amsterdam, Boston,
      Hamburg, Helsinki, Los Angeles, London, Mannheim, New York, San
      Francisco, Stockholm und Oslo.

      23.06.2000 Razorfish (Nasdaq:RAZF)

      Prudential Securities stuft die Aktien von
      Razorfish erstmals mit "Accumulate" ein. Die Analysten nennen dabei
      ein Kursziel von 30 Dollar auf Sicht der nächsten
      12 Monate. Razorfish klettern um knapp 17 Prozent auf
      17-1/4 Dollar.

      23.06.2000 Rating: Razorfish auf accumulate

      Prudential stufte heute die Aktie von Razorfish Inc. (Nasdaq:
      RAZF) auf "accumulate" ein. Der Kurs gab daraufhin um
      9/16 Punkte oder 3,54 Prozent nach und notiert derzeit
      bei 15-5/16 US-Dollar.



      Razorfish stellt Beratungsdienste zur Internetstrategie und zum
      Design von Webseiten bereit. Das Unternehmen hat Büros in
      Amsterdam, Boston, Hamburg, Helsinki, Los Angeles, London, Mannheim, New
      York, San Francisco, Stockholm und Oslo.

      02.06.2000 Razorfish (Nasdaq:RAZF)



      Der
      Anbieter von digitalen Marketingsystemen geht eine Kooperation mit IBM
      ein. Dabei wird Razorfish unter anderem die Technologie für
      drahtlose Internet-Infrastrukturen liefern. Razorfish können um über 34 Prozent
      auf 21 3/8 Dollar zulegen.

      17.05.2000 Sonys Werbeagentur Intervision plant Jointventure mit Razorfish

      Intervision Inc., die zu 99% zum japanischen Elektronikriesen
      Sony Corp. gehört, hat ein Jointventure mit der amerikanischen
      Razorfish Inc.(Nasdaq:RAZF) bekannt gegeben, die Beratungsdienste zur Internetstrategie und
      zum Design von Webseiten bereitstellt.

      Die beiden Unternehmen beabsichtigen
      im Juli ein 50-50 Jointventure mit einer Marktkapitalisierung von
      300 Millionen Yen zu gründen. Name des neuen Unternehmens:
      Intervision-Razorfish Inc. Das Unternehmen wird an gemeinsame Klienten Beratungsdienste
      zur Internetstrategie, dem Design von Webseiten und im Bereich
      Netzwerktechnologie anbieten.

      Razorfish hat Büros in Amsterdam, Boston, Hamburg,
      Helsinki, Los Angeles, London, Mannheim, New York, San Francisco,
      Stockholm und Oslo. Durch das Jointventure mit Intervision will
      das Unternehmen auch auf den asiatischen Märkten Fuß fassen

      15.05.2000 Razorfish kündigt Übernahme von Limage Dangereuse an

      Razorfish Inc.(Nasdaq:RAZF) hat heute die Übernahme der Rotterdamer
      Kommunikationsagentur Limage Dangereuse bekannt gegeben. Die Übernahme ist gedacht,
      um die eigene Position in den Benelux-Ländern zu festigen
      und um die strategischen, technologischen und kreativen Voraussetzungen zu
      erhalten, digitale Lösungen für Unternehmen anzubieten, wie sie derzeit
      gefragt sind. Letztes Jahr hatte Razorfish ein Büro in
      Amsterdam eröffnet und bereits partiell mit Limage Dangereuse zusammengearbeitet.
      Das gemeinsame Unternehmen dürfte etwa 70 Mitarbeiter haben.

      Razorfish
      ist eine Agentur, die mit digitaler Technologie Kommunikation und
      Handel zwischen Unternehmen und Kunden, Zulieferern, Angestellten und anderen
      Partnern zu verbessern sucht.

      Am heutigen Handelstag verloren
      Aktien von Razorfish 5,49% des Wertes. Sie fielen damit
      um 7/8 Punkte auf 15 1/16 Dollar.

      26.04.2000 Razorfish
      (RAZF)

      Das Unternehmen konnte den Umsatz deutlich steigern und einen
      Gewinn von sieben Cents je Aktie bekannt geben und
      damit einen Cent mehr, als Experten erwartet hatten. Razorfish
      verlieren 1,6% auf 18 13/16 Dollar.
      Avatar
      schrieb am 08.11.00 07:38:44
      Beitrag Nr. 2 ()
      Hi Yesup

      vielen Dank für Deine "Bestandsaufnahme" über Razor,
      wird mir weiterhelfen.

      Grüße HP
      Avatar
      schrieb am 08.11.00 08:39:09
      Beitrag Nr. 3 ()
      wer jetzt nicht bei razorfish einsteigt ist selber schuld.
      bin seit 5,77 euro investiert
      ich denke bald sehen wir die 10 und dann die 20
      liebe grüße
      www.hardy.at
      Avatar
      schrieb am 08.11.00 15:29:20
      Beitrag Nr. 4 ()
      Kann das sein, dass Razorfish im Xetra bei 13,88 steht? Wollte bei Fimatex verkaufen, aber Order abgelehnt. Wer weiß Näheres?
      Avatar
      schrieb am 08.11.00 17:13:36
      Beitrag Nr. 5 ()
      steht bei 13,88

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      Avatar
      schrieb am 10.11.00 14:22:19
      Beitrag Nr. 6 ()
      Problematik für deutsche Agenturen

      Bzw. für US-Companys und Schwedische Agenturen mit ihren Niederlassungen imn Deutschland.

      siehe dazu untenstehend allgemeine Artikelangabe.



      Artikel aus Wirtschaftswoche vom 09. 11. 2000

      ENGLISCH 238
      Wer in der Wirtschaft Erfolg haben will, muss Englisch können
      Umfrage 240
      Wie gut Deutschlands Top-Manager Englisch sprechen
      Frankreich 242
      Der Eifer der Franzosen gegen die Dominanz von Englisch erlahmt




      zusätzlich Ausschnitt aus folgendem Artikel :

      Wie fit ist unser Bildungssystem für die New Economy? Die WirtschaftsWoche untersucht, wie Schulen mit dem immer schnelleren Tempo zurecht kommen.

      An die amüsierten Blicke hat sich Verena Bauer längst gewöhnt. Wenn die Landshuter Lehrerin zum Elternabend lädt, und Väter und Mütter den betagten Computer im Klassenzimmer sehen, dann gibt es meist Gelächter.
      Weil der Rechner so langsam ist, verzichtet die Pädagogin auf viele Programme. Wenn die Kiste wieder einmal ganz ihren Geist aufgibt, dann muss ihr Mann, ein EDV-Experte, am Wochenende ran. „Funktioniert der Kopierer nicht, kommt ein Techniker“, sagt die Pädagogin, „nur für den PC ist offiziell keiner zuständig.“
      Computerfrust an deutschen Schulen. „Lernen mit dem PC muß zum Unterrichtsalltag gehören, ob Deutsch, Englisch, Mathematik und naturwissenschaftliche Fächer“, fordert Willi Lemke, Bildungssenator von Bremen und Präsident der Kultusministerkonferenz. Doch von diesem Anspruch sind deutsche Schulen weit entfernt. An der Ausstattung deutscher Schulen hat sich in den letzten hundert Jahren wenig verändert: Tafel und Kreide gehören nach wie vor zum Standardrepertoire, ergänzt um einzelne moderne Accessoires wie Overhead-Projektoren oder Videogeräte.


      „Die Globalisierung lässt sich in Erdkunde und Geschichte behandeln“, sagt Egon Hörbst, Professor der Technischen Universität-München, der für seinen früheren Arbeitgeber Siemens im Rahmen von ZuWAS Schulen besucht. „Im Matheunterricht könnten die Schüler den aktuellen Wert einer Firma berechnen.“


      Doch mit Hardware alleine lassen sich deutsche Schulen nicht fit für die New Economy machen. Im Gegenteil: Die Computer-Euphorie schafft falsche Hoffnungen und verschleppt wichtige Reformen. Die hohen Ansprüche, die die New Economy stellt, können Schulen nur erfüllen, wenn sie sich grundlegend wandeln. Das Lernen muss sich verändern, nicht nur an Schulen, sondern an Hochschulen und im Betrieb. Der Rolle des Lehrers wird dabei immer wichtiger.
      Gelingt es dem deutschen Bildungssystem und vor allem den Schulen nicht, die starke Orientierung an den Bedürfnissen der Industriegesellschaft abzulegen, ist der Standort Deutschland versetzungsgefährdet. Schon jetzt fehlen in Schlüsselbranchen wie der Bio- und der Informationstechnologie gut ausgebildete Fachkräfte.


      GFT ( als Beispiel) :

      In einer vernetzten Welt, in der physische Nähe zum Kunden an Bedeutung verliert, heißt für die Unternehmen die Alternative Abwanderung. „Die Firmen expandieren da, wo sie können“, sagt Ulrich Dietz, Vorstandsvorsitzender der
      GFT Technologies
      im Schwarzwaldstädtchen St. Georgen. Der Internetdienstleister wächst derzeit personell vor allem im Ausland. „Wir holen uns gute Leute in den Niederlassungen.“
      Passt sich das deutsche Bildungssystem nicht den Anforderungen der New Economy an, droht außerdem die soziale Spaltung. Wer in der Wissensgesellschaft über kein Wissen verfügt, landet schnell im Abseits. Mit dem Trend weg von industrieller Massenproduktion hin zu individuellen Dienstleistungen fallen immer mehr Jobs für Ungelernte weg. Der Anteil der einfachen Tätigkeiten, der 1995 bei 19 Prozent lag, wird bis zum Jahr 2010 auf 16 Prozent zurückgehen, prognostizieren Experten des Instituts für Arbeitsmarkt und Berufsforschung gemeinsam mit dem Basler Forschungsinstitut Prognos. Der Anteil der anspruchsvollen Tätigkeiten steigt dagegen im selben Zeitraum von 35 auf 40 Prozent.
      „Wir können keine einzige Begabung in Deutschland unausgenutzt lassen“, hat Kanzler Schröder erkannt, „nicht nur aus sozialen Erwägungen, sondern schlicht aus wirtschaftlichen Gründen“. Doch statt grundlegende Reformen in Angriff zu nehmen, will er Modernität allein durch Computer in die Schulen bringen.

      GFT-Vorstandsvorsitzender Dietz
      vergleicht den Einsatz von Informationstechnologie an den Schulen mit einem Schlankheitsdrink zum Abnehmen. „Der Drink ist eine einfachere Lösung als Jogging“, sagt der Chef von 750 Mitarbeitern, „aber langfristig hilft nur Umdenken.“
      Avatar
      schrieb am 12.11.00 15:14:06
      Beitrag Nr. 7 ()
      Leute,

      wer dei den Fundamentaldaten sie Augen zumacht, der ist blind!
      Also ÖFFNET doch entlich eure Augen, für ein Unternehmen, was mit 100%-iger Sicherheit noch in DIESEM Jahr seinen derzeitigen Kurs verdoppeln wird!

      Wenn dies nicht eintrffen sollte, werde ich am 01.01.2001 meine totale Unfähigkeit eingestehen, aber wenn ich recht haben sollte (und das werde ich!) möchte ich von dann an (und das werde ich!) nur noch als der angehende Kostolany bezeichnet werden!

      PS.: Meine 3 letzten Prognosen stimmten auch fast zu 100% !!!!!!!

      Also, sichert euch noch paar Anteile und springt mit auf einen Zug, welcher gerade dabei ist, sich in Bewegung zu setzen!!!

      Gruß an alle...
      Avatar
      schrieb am 12.11.00 15:40:27
      Beitrag Nr. 8 ()
      Hallo zusammen,

      der Euro am Sonntag stellt heute unter der Überschrift "Web-Aktien - Wann geht die Talfahrt zu Ende"
      und Höllenschritt der Internet-Werte neben Yahoo, AOL, Doubleclick auch RAZORFISH positiv
      heraus. U.a. wird auf Karl Keirstead von Lehman Brothers verwiesen, der Razorfish einen Kurs
      von rund 14 Euro zugesteht.

      Gruß Agio
      Avatar
      schrieb am 12.11.00 19:37:16
      Beitrag Nr. 9 ()
      Ich denke hier sind am Montag mindestens 10% in Richtung Norden drin.

      Ich bin seit Freitag investiert.....
      Avatar
      schrieb am 12.11.00 20:34:06
      Beitrag Nr. 10 ()
      Werde auch ein paar stuecke ins depot legen,bin seit dem 08,11,2000 auch in E-Net drin,seitdem +180% .
      Gruß spekulativ
      Avatar
      schrieb am 12.11.00 23:04:34
      Beitrag Nr. 11 ()
      Hallo,
      ich werde mir einiges davon ins Depot legen. Kauft Ihr bitte erst wenn ich gekauft habe. (Spaß)
      Ich sehe auch ein großes Potential in dieser Aktie, ohne Puschen zu wollen.
      Schaut Euch Euro am Sonnta an Seite 12 Kursziel 14 Euro.
      Würde mich freuen Eure Meinungen dazu zu hören.
      Danke
      Avatar
      schrieb am 13.11.00 00:25:11
      Beitrag Nr. 12 ()
      Razf hat ohne weiteres das Potential innerhalb 1 - 1,5 Jahren auf 25 Euro.
      Trotzdem würde ich noch eher Marchfirst empfehlen. Und auch keine Adera umtauschen, sondern kaufen.

      3 Stück Adera = 2 Stück Razorfish nach meinem dafürhalten.

      Razorfish selbst am Mittwoch verkauft mit 17 % gewinn nach Pullback in 4 börsen-Tagen.
      Avatar
      schrieb am 14.11.00 12:57:03
      Beitrag Nr. 13 ()
      Razorfish
      von Dirk Kunde

      Michael Moore, 34, European Vice President Razorfish

      Multimediaagentur - Dienstleister - Berater? Als was bezeichnen Sie sich? Und: Warum?

      Wir sind ein Digital Solutions Provider. Im Deutschen trifft wohl "Dienstleiter für digitale Lösungen" am besten, was wir machen. Es geht nicht darum, wie bei einem Beratungsunternehmen lediglich ein Papier zu erstellen und dann wieder zu gehen. Wir helfen auch bei der kreativen und technischen Umsetzung der Strategie. Unsere Philosophie ist ja, "alles was digital sein kann, wird digital". Auf diesem Weg unterstützen wir hauptsächlich große Kunden aus der Old Economy, aber auch kreative Start-ups. Warum wir uns nicht Multimediaagentur nennen? Weil Razorfish nicht Marketing macht, sondern Transformationen in der Geschäftswelt. Und weil Razorfish ausser web-basierten Services auch Dienstleistungen anbietet in den Bereichen mobile Lösungen, Breitband, interaktives Fernsehen, System-Integration und Produktdesign.

      Wie hat sich die Multimedia-Branche in den vergangenen Jahren verändert? Wie hat sich das auf Ihre Arbeit ausgewirkt?

      Die Themen IT und Beratung haben an Bedeutung gewonnen. Die Kunden sind anspruchsvoller und der Wettbewerb härter geworden. Razorfish kommt das nicht ungelegen, da bei unseren hochkomplexen integrierten Lösungen der Kunde genau wissen bzw. lernen soll, welche Lösung möglich ist und wie das sein Business beeinflussen wird, damit er eine optimale Lösung nach Fertigstellung selbstständig weiter betreiben und aus bauen kann.

      Wohin geht es zukünftig - für die Branche und für Ihr Unternehmen?

      Nur Unternehmen, die ihren Kunden End-to-End Lösungen anbieten können, werden die zunehmend komplex werdenden Herausforderungen des Marktes bewältigen. Ausserdem wird unsere Branche daran gemessen werden, wer wirklich funktionierende Geschäftsmodelle umsetzt und nicht nur bunte Bilder ins Web stellt. Das Internet ist – mittelfristig betrachtet – nur der Wegbereiter für das digitale Business der Zukunft. Die Veränderungen in den nächsten fünf bis zehn Jahren z.B. in den Bereichen m-Commerce und Breitband-Technologie erfordern ein Denken über den Web-Tellerrand hinaus – schon heute.
      Avatar
      schrieb am 14.11.00 14:27:15
      Beitrag Nr. 14 ()
      Heute starke Umsätze. Etwa noch Auswirkungen der EamS-Empfehlung vom Sonntag oder mehr?

      RAZORFISH INC. D / (FSE)
      Kurs Umsatz Zeit
      6,02 1.000 14:05
      6,04 200 14:01
      6,04 380 14:00
      6,04 1.030 13:58
      6,04 1.600 13:51
      6,04 50 13:47
      6,04 851 13:43
      6,08 140 13:35
      6,08 300 13:35
      6,08 300 13:25
      6,08 150 13:24
      6,09 100 13:22
      6,09 400 13:19
      6,09 5.000 13:17
      6,08 1.100 13:14
      6,08 350 13:10
      6,08 1.179 13:03
      6,08 1.811 12:51
      6,05 800 12:34
      6,05 400 12:33
      6,05 3.000 12:27
      6,04 450 12:23
      6,07 85 12:18
      6,07 100 12:16
      6,07 100 12:11
      6,07 345 12:10
      6,07 1.640 11:57
      6,07 2.850 11:54
      6,00 2.050 11:46
      6,05 2.500 11:43
      6,05 80 11:43
      6,04 500 11:38
      6,04 500 11:38
      6,04 200 11:33
      6,04 700 11:31
      6,08 950 11:26
      6,05 1.000 11:20
      6,00 10.000 11:16
      6,00 2.360 11:15
      5,99 400 11:03
      5,99 18 11:02
      5,99 6.046 11:02
      5,95 150 10:48
      5,95 100 10:46
      5,90 1.000 10:45
      5,99 200 10:43
      5,99 2.980 10:41
      5,99 180 10:38
      5,99 80 10:37
      5,99 1.332 10:35
      6,00 5.050 10:27
      5,95 500 10:25
      5,90 5.126 10:24
      5,90 1.950 10:20
      5,99 3.165 10:17
      5,99 4.565 10:11
      5,99 6.500 10:06
      5,94 45 10:03
      5,94 500 10:02
      5,90 572 10:00
      5,95 800 10:00
      5,99 6.140 9:58
      5,95 450 9:56
      5,98 400 9:53
      5,98 6.760 9:52
      5,94 500 9:46
      5,99 800 9:45
      6,00 10.480 9:41
      6,10 2.520 9:31
      6,20 13.557 9:28
      Avatar
      schrieb am 14.11.00 14:37:52
      Beitrag Nr. 15 ()
      @ montezuma

      lese Euro am So nicht , da Börsenbildzeitung

      In USA gibt es auch keine Euro am Sonntagleser
      Avatar
      schrieb am 14.11.00 15:20:04
      Beitrag Nr. 16 ()
      @ bareda

      Was haben die grossen Käufe mit den USA zu tun? Ich kann mir nicht vorstellen, dass die Amis RAZF in Germany kaufen? Oder meinst du, dass RAZF aufgrund Empfehlungen in Amiland hier vor Öffnung der Wallstreet abgegriffen wird? Kann ich mir nicht vorstellen...
      Avatar
      schrieb am 14.11.00 17:28:43
      Beitrag Nr. 17 ()
      @ Montezuma

      Das sind keine so großen Orders

      News:

      Razorfish Enhances MOCA`s Web Site

      Razorfish, Los Angeles and The Museum of Contemporary Art, Los Angeles Form
      Strategic Creative Alliance
      LOS ANGELES, Nov. 14 /PRNewswire/ -- Razorfish, Inc. (Nasdaq: RAZF), the global digital solutions provider, today announced it has entered into a strategic creative alliance to expand the role of digital expression within The Museum of Contemporary Art (MOCA). Razorfish will help MOCA create a multi-year "digital development plan" that will infuse digital tools into the Museum operations, from exhibitions and collections to education, marketing, and membership.
      To initiate this alliance, Razorfish will redesign and expand the museum`s Web site at www.moca.org. This redesign will significantly expand the capabilities of the museum`s present website, providing greater access to information about MOCA`s exhibitions and programs, as well as information about contemporary art in general. Working with MOCA curators, Razorfish will develop a compelling new venue on the website for the exhibition of digital works of art. As a part of this initial engagement, Razorfish will also expand the MOCA Store online.
      "Digital means of expression, from the web to wireless and beyond, will transform the very nature of cultural institutions in ways we are only now beginning to imagine," said Rick Bolton, director of broadband, Razorfish, Los Angeles and client partner for the MOCA engagement. By teaming with MOCA, we will explore the creative possibilities of the digital age, while helping the Museum prepare for the future."
      "MOCA`s expanded commitment to technology and new media, specifically through programs designed to enhance visitor and public understanding of contemporary art, is only augmented by Razorfish`s collaboration," said Jeremy Strick, director, MOCA. "We are excited about this joint effort and its first manifestation, which will be the launch of our new website in February 2001."
      The Museum of Contemporary Art in Los Angeles is one of the leading contemporary art museums in the United States and the world. For more than 20 years, MOCA has distinguished itself by the range and depth of its collections and its groundbreaking exhibitions and original research. Throughout its history, MOCA has pushed at the frontiers of contemporary art, and MOCA now aims to embrace the online frontier as well.
      Razorfish helps its clients reinvent themselves for the digital age. Throughout the company`s five year history, Razorfish has served as an agent of change for a variety of businesses and organizations around the world, working in all areas of digital expression -- Web, wireless, broadband, broadcast, future TV, and physical design. As such, Razorfish is uniquely suited to help MOCA plan for the Museum`s future.
      In developing their alliance, MOCA and Razorfish have been guided by the conviction that digital technology provides new avenues for artistic exploration as well as new ways to enhance experience within the Museum, while also enabling artists to reach a much larger audience throughout the broader culture. About Razorfish
      Founded in 1995, Razorfish, Inc. leverages digital technologies to help companies invent and reinvent the way they do business. The company delivers a complete set of end-to-end solutions including strategy, design, and technology services across platforms, devices, and networks. With offices in Amsterdam, Boston, Frankfurt, Hamburg, Helsinki, Los Angeles, London, Milan, Munich, New York, Oslo, San Francisco, Silicon Valley, Stockholm, and Tokyo, Razorfish employs more than 2000 people and is headquartered in New York. Recent Razorfish clients include Nissan, Excite, Vodafone Airtouch, TOMORROW Internet AG, and Charles Schwab. For further information visit: www.razorfish.com. About MOCA
      MOCA engages artists and audiences through an ambitious program of exhibitions and education. By identifying and supporting the most significant and challenging art of its time, MOCA links the range of the visual arts to contemporary culture. A leader in its field, MOCA actively fosters and presents new work, emerging media, and original scholarship while preserving art for future generations through its internationally renowned permanent collection.
      MOCA attracts several hundred thousand visitors annually to its two downtown Los Angeles buildings -- MOCA at California Plaza, designed by Arata Isozaki and MOCA at The Geffen Contemporary, designed by internationally renowned architect Frank Gehry. A new auxiliary facility, The MOCA Gallery at the Pacific Design Center will open January 14, 2001. For 24-hour information on current exhibitions, education programs, and special events, call 213/626-6222 or access MOCA online at www.moca.org. Forward-Looking Statement Disclaimer
      Certain statements made in this press release are not statements of historical fact and may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Readers are cautioned that a number of risks and factors could cause actual events to differ materially from those indicated in the "forward-looking statements." Such risk factors include, without limitation, Razorfish`s ability to successfully integrate acquisitions, manage our growth and international operations effectively, compete in a highly competitive market, retain our professionals and other risk factors identified from time-to-time in our filings with the Securities and Exchange Commiss


      Razorfish Erhöht MOCA`s-Web site

      Razorfish, Los Angeles und das Museum der zeitgenössischen kunst, strategisches kreatives Bündnis LOS ANGELES, November 14 / PRNewswire des Los Angelesformulars / -- Razorfish, Inc. (Nasdaq: RAZF), der globale digitale Lösungen Versorger, heute verkündet ihm hat an einem strategischen kreativen Bündnis teilgenommen, um die Rolle des digitalen Ausdruckes innerhalb des Museums der zeitgenössischen kunst (MOCA) zu erweitern. Wille Razorfish helfen MOCA, ein Multijahr " digitalen Entwicklung Plan " zu erstellen, das digitale Hilfsmittel in die Museum Operationen, von Ausstellungen und Ansammlungen zu Ausbildung, Marketing und Mitgliedschaft hineingießt. um dieses Bündnis zu initialisieren, entwirft Razorfish neu und erweitert Web site des Museums an www.moca.org. Diese Neukonstruktion erweitert erheblich die Fähigkeiten des anwesenden website des Museums und stellt grösseren Zugriff zu den Informationen über MOCA`s-Ausstellungen und -programme, sowie Informationen über zeitgenössische kunst im allgemeinen bereit. Arbeitend mit MOCA-curators, entwickelt Razorfish einen unwiderstehlichen neuen Schauplatz auf dem website für die Ausstellung der digitalen Kunstwerke. Als Teil dieser Ausgangsverpflichtung, erweitert Razorfish auch den MOCA-Speicher online. " Digitalmittel des Ausdruckes, vom Web zum Radioapparat und jenseits, wandelt die Natur der kulturellen Anstalten in den Weisen, die wir nur jetzt anfangen uns vorzustellen, " um, sagte Rick Bolton, Direktor des Breitband-, Razorfish, Los Angeles und des Klienten Partners für die MOCA-Verpflichtung. Indem wir mit MOCA teaming, erforschen wir die kreativen Möglichkeiten des digitalen Alters, beim Helfen des Museums uns vorbereiten während der Zukunft.", " MOCA`s erweiterte Verpflichtung zur Technologie und zu den neuen Media, spezifisch durch Programme entwarf, Besucher zu erhöhen und allgemeines Verständnis der zeitgenössischen kunst, wird nur durch Zusammenarbeit Razorfishs, " vergrößert, sagte Jeremy Strick, Direktor, MOCA. " wir werden über diese gemeinsame Bemühung und seine erste Äusserung aufgeregt, die sind die Produkteinführung unseres neuen website im Februar 2001.", Das Museum der zeitgenössischen kunst in Los Angeles ist eins der führenden zeitgenössischen kunstmuseen in den Vereinigten Staaten und in der Welt. Für mehr als 20 Jahre hat MOCA sich durch die Strecke und die Tiefe seiner Ansammlungen und seiner groundbreaking Ausstellung- und ursprünglichenforschung unterschieden. Während seiner Geschichte hat MOCA an den Grenzen der zeitgenössischen kunst gedrückt, und MOCA zielt jetzt darauf ab, die Onlinegrenze außerdem zu umfassen. Razorfish hilft seinen Klienten reinvent während des digitalen Alters. Während der Fünfjahresgeschichte der Firma hat Razorfish als Mittel der Änderung für eine Vielzahl von Geschäften und von Organisationen um die Welt gedient und gearbeitet in allen Bereichen des digitalen Ausdruckes -- Web, Radioapparat, Breitband, Sendung, Zukunftfernsehapparat und körperliches Design. Als solcher, wird Razorfish eindeutig entsprochen, um MOCA-Plan während der Zukunft des Museums zu helfen. Wenn man ihr Bündnis entwickelte, sind MOCA und Razorfish durch die Überzeugung geführt worden, daß Digitaltechnik neue Alleen für künstlerische Erforschung sowie neue Weisen, Erfahrung innerhalb des Museums zu erhöhen zur Verfügung stellt, beim Künstler auch aktivieren, ein viel größeres Publikum während der ausgedehnteren Kultur zu erreichen. Über Razorfish, das 1995, Digitaltechniken der Hebelkraft Razorfish, Inc. gegründet wird, um Firmen die, Weise zu erfinden und reinvent zu helfen tun sie, Geschäft. Die Firma liefert ein komplettes Set aufeinanderfolgende Lösungen einschließlich der Strategie, des Designs und der Technologieservices über Plattformen, Einheiten und Netzen. Mit Büros in Amsterdam, in Boston, in Frankfurt, in Hamburg, in Helsinki, in Los Angeles, in London, in Mailand, in München, in neuem York, in Oslo, in San Francisco, in der Silikonsenke, in Stockholm und in Tokyo, beschäftigt Razorfish mehr als 2000 Leute und wird in neuem York Hauptsitz gehabt. Neue Klienten Razorfish schließen Nissans mit ein, regen, Vodafone Airtouch, MORGEN Internet AG und Charles Schwab auf. Für weitere Informationen Besuch: www.razorfish.com. Über MOCA engagiert sich MOCA Künstler und Publikum durch ein ehrgeiziges Programm von Ausstellungen und von Ausbildung. Indem es die bedeutendste und schwierigste kunst seiner Zeit kennzeichnet und unterstützt, bindet MOCA die Strecke der Sichtkünste mit zeitgenössischer Kultur. Ein Führer auf seinem Gebiet, MOCA aktiv fördert und stellt neue Arbeit, auftauchende Media und ursprüngliche Gelehrsamkeit beim Konservieren der kunst für zukünftige Erzeugungen durch seine international renowned permanente Ansammlung dar. MOCA zieht mehrerees hundert tausend Besucher jährlich zu seinen zwei im Stadtzentrum gelegenen Los Angelesgebäuden -- MOCA an der Kalifornienplaza an, entworfen von Arata Isozaki und MOCA am Zeitgenossen Geffen, entworfen durch international renowned Architekt Freivermerk Gehry. Ein neuer zusätzlicher Teildienst, die MOCA-Galerie in der pazifischen Designmitte öffnet Januar 14, 2001. Zu 24stündiger Information über aktuelle Ausstellungen, Ausbildung Programme und spezielle Fälle, Aufruf 213/626-6222 oder Zugriff MOCA online an www.moca.org. Bestimmte Anweisungen des Forward-Lookinganweisungverzichts, die in diesem Pressekommuniqué abgegeben werden, sind nicht Anweisungen über historische Tatsache und können " Vorwärts-forward-looking Anweisungen " innerhalb der Bedeutung der privaten Sicherheiten Rechtsstreit-Verbesserungtat von 1995 festsetzen. Leser werden gewarnt, daß eine Anzahl von Gefahren und Faktoren tatsächliche Fälle veranlassen könnte, sich von denen materiell zu unterscheiden, die angezeigt wurden in den " Vorwärts-forward-looking Anweisungen.", Solche Gefahr Faktoren umfassen, ohne Beschränkung, Fähigkeit Razorfishs, Datenerfassungen erfolgreich zu integrieren, handhaben unser Wachstum und internationale Operationen effektiv, konkurrieren in einem in hohem Grade freien Markt, behalten unsere Fachleute und andere Gefahr Faktoren bei, die gekennzeichnet werden von der Zeit-zu-Zeit in unseren Archivierungen mit den Aktien und dem Austausch Commiss
      Avatar
      schrieb am 14.11.00 17:37:38
      Beitrag Nr. 18 ()
      @ Sorry Montezuma

      hab noch mal nachgeschaut , knapp 200000 Shares gehandelt. Ist mir tatsächlich unerklärlich.
      vielleicht aber nur Euro am Sonntag- zocker. Denke nicht, daß Fond in so kleinen Stückzahlen damit zu tun hat.
      So viele Aktien dürften meiner Ansicht nach nicht in deutschland sein.

      Schau jetzt gleich Stockholm. Könnten Bestände von Spray Ventures sein.
      Avatar
      schrieb am 14.11.00 17:49:10
      Beitrag Nr. 19 ()
      @ Montezuma

      keine Ahnung was los ist. An der Nasdaq jetzt 503 000 Shares normal bis 17 Uhr 30.

      Interview:

      JOHN ROBERTS - RAZORFISH - (RAZF)
      CEO Interview - published lad304

      DOCUMENT # LAD304

      JOHN ROBERTS, Chief Financial Officer, is responsible for overseeing Razorfish’s global financial operations. He comes to Razorfish through the Boston office of PricewaterhouseCoopers (PWC), where he was a partner in the PwC technology practice and the engagement partner for the Razorfish account. Mr. Roberts has spent the last 12 years with PwC (formerly Coopers& Lybrand) working with companies in the technology practice. In addition to Razorfish, major clients he has worked with include i-Cube, prior to its acquisition by Razorfish, Tyco International, Waters Corporation and Dynatech Corporation. He is a CPA and earned a Bachelor’s degree in Accounting from Boston College.

      Sector: Application Software

      TWST: Would you mind providing our readers with a brief overview of Razorfish?

      Mr. Roberts: Razorfish leverages digital technologies to help companies invent and reinvent the way they do business. Over five years ago, Jeff Dachis and Craig Kanarick, childhood friends, got together to start Razorfish with a shared vision and passion for the digital revolution. They have successfully and profitably grown the company to over 2,000 employees in 15 offices and in nine countries around the world. We provide services to a broad range of Global 2000 companies, across a variety of vertical markets. The primary vertical markets we serve are financial services, telecommunications, information and communications, along with a handful of others.

      TWST: What significant trends or developments do you see taking place in your sector of the market? Would that be diversified services, or would that be just digital solutions?

      Mr. Roberts: For Razorfish, it’s the delivery of diversified services in the digital medium. Some of the biggest trends that you are going to see in our marketplace over the next couple of years are around a few areas. I think you’re going to see tremendous growth in wireless and broadband areas. You are going to see convergence of wireless and broadband with the Internet. Everybody is talking now about the mobile Internet, and the wireless Internet, this convergence and the convergence of wireless and broadband are going to become a reality in the near future. Another trend that you’ll see within the several companies in our specific space, the interactive integrators, is consolidation. I think you are going to see a lot of M&A activity over the next couple of years.

      TWST: Do you expect to make any acquisitions and partnerships?

      Mr. Roberts: Yes, absolutely. Razorfish has done, over the last couple of years, about 20 strategic acquisitions strengthening our service offering through a wide range of selected companies. I think what you are going to see is more consolidation for the number of public companies that are in this space right now.

      TWST: Do you provide services to both brick-and-mortar and click-and-mortar companies?

      Mr. Roberts: We do, but click-and-mortar, or dot-coms, or VC-backed start-ups, have been 5%-10% of our business. Historically, it has been and is a relatively small portion of our business.

      TWST: What do you see as the greatest opportunity for Razorfish over the next couple of years?

      Mr. Roberts: Razorfish’s greatest opportunity is in the wireless and broadband areas where we are extremely well positioned. If you look at the competitive landscape of actual delivered wireless projects over the last two years, Razorfish is in front. Our experience gives us the tangible advantage of experience that our clients are looking for. Mobility and broadband are an exploding part of the market expanding on multiple platforms, network and devices. Mobility and broadband complement the internet increasing depth, breadth and efficencies for the user. Given our mobility and wireless experience, along with our strong international presence, particularly in the Nordic countries that have an accelerated wireless acceptance, Sweden, Norway, Finland, Denmark, we are well positioned to capture a lot of potential growth.

      TWST: How would you differentiate Razorfish from the competition?

      Mr. Roberts: One, the scale of our business is a differentiator. Now 2,000 people, and a quarterly revenue rate of $76-$77 million, we have more scale than most of the others. Two, our international footprint with 15 offices in nine countries is larger than many of our competitors. Three, our early presence in the wireless and broadband areas gives us the advantage of the experience of delivered projects. This experience is one reason why our existing and new clients choose us. These factors combined, we believe, positions Razorfish well and with an advantage for what the future growth opportunities are going to be out in 2001-2002 and beyond.

      TWST: Do you consider yourselves to be the leader in your market? What are your plans for further growth, in addition to acquisitions?

      Mr. Roberts: I’d certainly say we’re one of the leaders. There are a handful of companies in this space that folks regard as being the leaders, Razorfish is absolutely in there. When you combine our services, our wireless and broadband expertise, the strength of our international presence, with our long-term approach to client relationships, we are a leader. The caliber of our clients makes us a leader. We approach our client base of Fortune 500 or Global 2000 clients with a philosophy of building long-term relationships. We are not in this to do projects for clients: we’re in this to build relationships with clients and really become their partner in helping them transform their business. Razorfish wants to be our client’s business partner, not just their consultant, in moving them into the new economy. Understanding their business, what is important to their business, getting involved in their business, and being a critical part of helping them transform their business.

      TWST: Is your market in Europe growing right now?

      Mr. Roberts: Longer-term it is growing. If you look back at the last couple of quarters, we’ve had growth in Europe. We have had some short term challenges related to the seasonality in Europe and the weakness of the Euro. We are taking the appropriate steps — implementing initiatives and taking actions to deal with short term and long term challenges. If you look at our growth rates in Europe over the last year to two years, and where we think the market’s going forward out into 2001 in Europe, absolutely the market is growing there for us.

      TWST: Which country, would you say, accounts for the highest revenue growth overall?

      Mr. Roberts: The US is certainly very strong for us. Within Europe, we think there’s tremendous market opportunity in the UK and in Germany. Yet Germany is a relatively small market for us now in terms of the number of people, or the amount of work we have there, but we believe there is tremendous opportunity and demand.

      TWST: Did you mention that you have a presence in Asia?

      Mr. Roberts: We just opened our office in Tokyo in July of this year. We knew we wanted to get into the Asian market, and we seized this excellent opportunity by entering a 50-50 joint venture with Sony. We are very excited about the opportunity that this venture is going to provide over the next couple of years. It’s relatively new for us: we’ve only been in business there for a quarter and a half or so.

      TWST: What are the analysts’ projections with regard to the rate of gain in sales and earnings over the next few quarters?

      Mr. Roberts: If you look out to 2001, most of the analysts have us growing at anywhere from 35%-45%, top line and bottom line.

      TWST: What would you say are the most significant challenges or risks that Razorfish faces in the next couple of years?

      Mr. Roberts: I’d say the most significant challenges are around project delivery and execution. As we grow in scale, as we grow in terms of international presence and so forth, we have to make sure that our number one objective is always client satisfaction, which comes from both project delivery, and project execution. That’s the key for us. We must get these items done right, and continue to focus on them as our top priorities.

      TWST: Would you say that you hang onto a lot of your customers as well?

      Mr. Roberts: Yes, we have a high client retention rate, with 70% of recurring work for existing clients. We are interested in maintaining these long-term relationships with our clients.

      TWST: You seem to have a relatively young management team. Are they experienced?

      Mr. Roberts: Yes, we are. If you look at some of the depth of our management team, and where we came from. Craig and Jeff founded the company five years ago. Jean-Philippe Maheu, our COO, has been with the company for about three years now, but has management consulting experience with A.T. Kearney and Gunn Partners. I come from PricewaterhouseCoopers, where I was an Audit Partner. If you go to the level below that, you go to Managing Directors of offices, you go to folks who are running key operating units for us. These people have come from places like Andersen Consulting, McKinsey, the Big 5, who have a lot of deep management consulting experience and background to help grow Razorfish’s business. I think we do have a deep team in place.

      TWST: Are there any opportunities for improvement?

      Mr. Roberts: We want to improve some of our operating metrics. If you look at the utilization percentage for us, that’s an area we want to improve some of our metrics there. We want to improve our metrics around revenue per employee, and revenue per billable employee. That’s just kind of on the metrics side. We’re always looking to improve our client relationships. One of the things that we’ve spent a lot of time on internally over the last several quarters is in the training of our people. We’ve spent a lot of time really focusing on making sure that we’ve got the right management training for people, and giving them the exposure to different and new technologies, techniques, processes, so that they can grow individually as this business grows as well. This is a continual challenge in a business that grows at the rate that Razorfish’s business has grown. So, is it something where we can improve? Definitely, it’s something we can improve. We’re spending a lot of time focusing on it.

      TWST: As CFO, where would you say that you spend most of your time with this company?

      Mr. Roberts: There are a few areas. I spend a lot of my time with our external security analysts and investor community. And then I spend the rest of my time managing our financial organization around the world — being in 15 offices and making sure that we have the right finance infrastructure, controls and processes, and support systems to help drive the business forward.

      TWST: Do you have any thoughts or comments on your stock price?

      Mr. Roberts: I believe our stock is undervalued right now. If you look at the pricing of our stock at around $5 or so, based on the growth rates that we think are going to continue in this business, I think that the market will recognize the value on our stock over a period of time. I think we’re in a short-term period here where there’s a lot of uncertainty around the industry, a lot of uncertainty around the companies in the industry, but over a period of time, I’m sure that the market will reward the winners in this space. And we believe we’re well positioned to be a winner in this space and capture the market demand and opportunity that is there. Am I satisfied with the current market valuation? No. Do I think it’s fairly valued? No. Do I believe, over a period of time, the market recognize those items? Yes, I do.

      TWST: Why? Any particular reason?

      Mr. Roberts: The sector is relatively new, first of all. You’ve had a lot of companies go public in this sector in the last couple of years. There has been a lot of uncertainty around how to value the companies in this space. Those couple of factors together lead to some volatile markets.

      TWST: It’s still relatively new territory for a lot of people.

      Mr. Roberts: Yes, it is. The volatility in the stock prices right now has not tracked the volatility and the operations of the companies. So there’s something else going on in there.

      TWST: Would you want to give potential long-term investors, two or three reasons for investing in Razorfish?

      Mr. Roberts: Yes. The key reasons to invest in Razorfish, are one, the strength in our ability to scale, number two the strength of the Razorfish brand — which is a powerful asset. Number three, our well positioned, global structure and presence. Currently, 15 offices, in nine countries, which we will expand over time. Number four, our positioning in the wireless and broadband areas, which again, I think, are areas that you are going to see tremendous growth over the next couple of years. We have the experience, we have the delivered projects, we have the depth of the skill sets in the employees here within Razorfish to be able to capture that market opportunity.

      TWST: Thank you. (JF)
      Avatar
      schrieb am 15.11.00 20:43:28
      Beitrag Nr. 20 ()
      Mein Rat nachkaufen und etwas Geduld. Substanz ist i.O.
      Avatar
      schrieb am 16.11.00 13:56:40
      Beitrag Nr. 21 ()
      hi all,


      http://finance.yahoo.com/q?s=razf&d=v1

      [video] Razorfish COO: Growth Will Slow [8.7 min]

      anschauen, weiterärgern oder konsequenz ziehen

      mfg
      gewgaw
      Avatar
      schrieb am 16.11.00 15:48:20
      Beitrag Nr. 22 ()
      UND NUN???????



      Press Release

      Razorfish Named Fourth Fastest Growing Technology
      Company in North America by Deloitte & Touche

      Deloitte & Touche Technology Fast 500 recognizes Razorfish for its revenue
      growth of 54,445 percent during 5-year period

      NEW YORK--(BUSINESS WIRE)--Nov. 16, 2000-- Razorfish, Inc. (Nasdaq: RAZF - news), the global digital solutions
      provider, today announced that it ranked number four on the sixth annual Deloitte & Touche Technology Fast 500, a ranking of
      the 500 fastest growing technology companies in North America. Rankings are based on five-year percentage revenue growth
      from 1995-1999. During this period, Razorfish grew 54,445 percent, from revenues of $312,000 in 1995 to $170,179,000 in
      1999.

      In addition to ranking on the Deloitte & Touche Technology Fast 500, Razorfish recently ranked the second fastest growing
      technology company on Deloitte & Touche`s ``New York Technology Fast 50,`` a regional award program that ranks technology
      companies by revenue growth in New York City and Westchester and Rockland counties.

      ``Razorfish has been committed to technological innovation since its inception, and we are honored that Deloitte & Touche
      recognizes our expansive growth over the past five years,`` said Jeff Dachis, chief executive officer of Razorfish. ``We attribute
      the success of our company to our highly talented and passionate 2,000 employees and to our ability to adjust to changing
      industry demands. Together, we are transforming leading companies for the digital future.``

      ``With its ranking on the prestigious Deloitte & Touche Technology Fast 500, Razorfish`s leaders have proven that they have the
      vision and the fortitude to excel in the highly competitive technology industry,`` said Mark A. Evans, managing director of
      Deloitte & Touche`s Technology & Communications Group. ``We congratulate them on becoming one of the 500 fastest
      growing technology companies in the U.S. and Canada.``

      Overall, companies that ranked on the 2000 Technology Fast 500 had five-year growth rates ranging from 71,257 to 593
      percent, with an average growth rate of 3,960 percent. The majority of Fast 500 winners, or 46 percent, are in the software
      industry. Seventeen percent are Internet related, and nine percent are in the biotechnology industry. The remaining companies
      are in medical, technical, and scientific manufacturing at nine percent, communications at nine percent, computers and
      peripherals at five percent, and semiconductors, components, and electronics at two percent, with the remaining three percent in
      other types of technology.

      Fast 500 Selection and Qualifications

      In its selection of the 2000 Fast 500, Deloitte & Touche`s team reviewed financial records for more than 5,000 public and
      privately held technology companies. To qualify, companies must:

      - Have been in business a minimum of five years
      Have had 1995 revenues of at least $50,000 for U.S. companies and $75,000 CD for Canadian companies

      - Be headquartered in the United States or Canada

      - Be a ``technology`` company

      ``Technology company`` is defined as one that develops proprietary technology which contributes to a significant portion of the
      company`s operating revenues, manufactures a technology product, or devotes a high percentage of effort to the research and
      development of technology.

      Technology Fast 500 winners are invited to an exclusive CEO Summit that will be held from May 30-June 1, 2001 at the Four
      Seasons Resort Aviara in Carlsbad, CA. The CEO Summit, now in its third year, is designed to address the unique business
      challenges facing these super-charged technology companies.

      A complete list of Technology Fast 500 winners can be found at www.fast500.com and in the November 27, 2000 issue of
      Forbes ASAP.

      Opportunities with Razorfish:

      Razorfish is aggressively recruiting talented leaders. To inquire about a job with Razorfish, please submit a resume to
      jobs@razorfish.com.

      About Razorfish:

      Founded in 1995, Razorfish, Inc. leverages digital technologies to help companies invent and reinvent the way they do business.
      The company delivers a complete set of end-to-end solutions including strategy, design, and technology services across
      platforms, devices, and networks. With offices in Amsterdam, Boston, Frankfurt, Hamburg, Helsinki, Los Angeles, London,
      Milan, Munich, New York, Oslo, San Francisco, Silicon Valley, Stockholm, and Tokyo, Razorfish employs more than 2,000
      people and is headquartered in New York. Recent Razorfish clients include NatWest, thomascook.com, Nissan-Europe, RTL
      NEWMEDIA, Vodafone Airtouch, and Charles Schwab. For further information visit: www.razorfish.com.

      Forward-Looking Statement Disclaimer:

      Certain statements made in this press release, are not statements of historical fact and may constitute ``forward-looking
      statements`` within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Readers are cautioned that a number
      of risks and factors could cause actual events to differ materially from those indicated in the ``forward-looking statements.``
      Such risk factors include, without limitation, Razorfish`s ability to successfully integrate acquisitions, manage our growth and
      international operations effectively, compete in a highly competitive market, retain our professionals and other risk factors
      identified from time-to-time in our filings with the Securities and Exchange Commission.
      Avatar
      schrieb am 16.11.00 22:27:27
      Beitrag Nr. 23 ()
      @ gewgaw

      du hast anscheinend nicht richtig zugehört. Sonst gäbe es nichts zu ärgern.
      Razorfish COO: Growth Will Slow
      Thursday November 16, 12:22 am Eastern Time

      http://biz.yahoo.com/oo/001116/44769.html


      and


      http://biz.yahoo.com/oo/001115/44765.html

      Analyst: E-Services Tech Co`s in Transition
      Wednesday November 15, 11:39 pm Eastern Time
      Brought to you by ON24



      http://biz.yahoo.com/oo/001116/44768.html

      marchFIRST CDO: Company Unfairly Treated by Market
      Thursday November 16, 12:15 am Eastern Time
      Avatar
      schrieb am 07.12.00 20:51:22
      Beitrag Nr. 24 ()
      auf die schlechten Meldungen von marchFirst, Viant, IXL und in geringem Umfang RAZF nun auch noch SCIENT. Durch diese scheibchenweise erfolgten bad News hat es die ganze Peergroup nicht nur ein mal erwischt, sondern stoßweise wegen der miesen Stimmung jedesmal, das heißt insgesamt 5 x.
      heutige Meldung von SCIENT:

      Scient plunges on lower forecast
      Net firm to cut 460 jobs, close some offices

      By Chris Kraeuter & Carl Corry, CBS.MarketWatch.com
      SAN FRANCISCO (CBS.MW) -- Shares of Scient plunged more than 43 percent Thursday after the Internet consultant announced a restructuring that would throw hundreds of employees out of work, citing weakening business performance, more competition and a broad economic slowdown.

      After the market closed Wednesday, Scient (SCNT: news, msgs) cut its forecast for third-quarter revenue to $80 million, which would translate into a per-share loss of 16 cents, before charges. Analysts surveyed by First Call currently expect earnings of 8 cents a share.
      Scient`s stock dropped $1.97 to $2.53 and is off about 98 percent from it March high of $133.75.
      The San Francisco-based firm will cut 460 jobs, or a quarter of its 1,850 employees, and close its offices in Silicon Valley and Austin, Texas.
      For the restructuring, the company will take a charge of $40 million to $45 million in the third quarter.
      Scient said it expects to save $60 million in 2001 from the restructuring.
      Scient`s moves come amid a sector-wide slowdown among Internet consultants and are similar to what competitors such as MarchFirst (MRCH: news, msgs) have announced in recent weeks.
      Credit Suisse First Boston analyst David Sturtz, maintaining a "hold" rating on the company`s stock, said in a note to clients that he believes Scient "has a monumental task ahead in weaning itself from a steady diet of dot-com clients to winning significant contracts within Global 2000. Layoffs and revenue shortfall tarnish the patina on this premier name, and may damage unique company culture."
      First Union Securities analyst Edward Caso downgraded Scient to "market perform" from "buy." "While we note the low stock price, we see no upside potential for the foreseeable future," he said in a research note. 






      Consulting crunch
      Scient is among the first I-consultant to announce that it will miss the lowered-December quarterly numbers.
      Scient and Viant led the sell-off in shares of I-consultants. Sapient (SAPE: news, msgs) fell 7 percent; Razorfish (RAZF: news, msgs) gave up 8 percent. In early October, Razorfish warned that it would fall short of analyst estimates. Luminant (LUMT: news, msgs) dropped 23 percent; Proxicom (PXCM: news, msgs) gave up 14 percent.
      The group is down a ton from mid-March. According to Robertson Stephen`s Birer, on a market cap basis, Scient`s consultants were valued at $15 million at the height of the market euphoria in mid-March. Yet each Scient consultant generated about $300,000 per year, Birer calculated. Translation: Each consultant would need to work 50 years to generate the revenues to justify that market cap.

      dolmatch:

      Consulting crunch
      Scient gehört zu dem ersten I-Berater zum Verkünden, daß es die vierteljährlichen Zahlen lowered-December vermißt. Scient und Viant führten verkaufen-weg in den Anteilen der Ich-Berater. Sapient (Sape: Nachrichten, msgs) fielen 7 Prozent; Razorfish (Razf: Nachrichten, msgs) gaben oben 8 Prozent. Anfang Oktober warnte Razorfish, daß es von den Analytikerschätzungen unterschreiten würde. Luminant (Lumt: Nachrichten, msgs) fallengelassen 23 Prozent; Proxicom (Pxcm: Nachrichten, msgs) gaben oben 14 Prozent. Die Gruppe ist hinunter eine Tonne von einem Mid-March. Entsprechend Birer Robertson Stephens auf einer Marktschutzkappe Grundlage, wurden Berater Scients bei $15 Million auf der Höhe des Markteuphoria im Mid-March bewertet. Dennoch legte jeder Berater Scient ungefähr $300.000 pro Jahr fest, errechnetes Birer. Übersetzung: Jeder Berater würde 50 Jahre bearbeiten müssen, um die Einkommen festzulegen, um diese Marktschutzkappe auszuschließen.
      Avatar
      schrieb am 07.12.00 20:52:13
      Beitrag Nr. 25 ()
      Thursday December 7, 9:02 am Eastern - TimePress Release
      Razorfish Strengthens Leadership Team: Appoints EVP`s of North America and Infrastructure

      NEW YORK--(BUSINESS WIRE)--Dec. 7, 2000--
      Razorfish, Inc. (NASDAQ:RAZF - news),
      the global digital solutions provider, today announced the appointments of Bob Lord as executive vice president of North America and Clayton Hubner as executive vice president of Infrastructure.
      The appointments provide the company with two strong additions to its senior management team and underscore its focus in providing high-level client satisfaction.
      ``I am thrilled to have such experienced and capable individuals as Bob and Clayton join our executive team,`` said Jean-Philippe Maheu, chief operating officer at Razorfish. ``Both executives offer deep knowledge and expertise in client service and operational excellence. Bringing them on board enables Razorfish to further strengthen its service offerings and ability to provide highly effective solutions to its clients.``
      In his new role, Bob Lord will spearhead the overall growth, profitability and development of Razorfish`s North American region. He will oversee Razorfish`s day-to-day operations in the Boston, New York, Los Angeles, Silicon Valley and San Francisco offices.
      Most recently, Mr. Lord served as vice president of corporate alliances at Pretzel Logic Software, where he was responsible for building and managing the company`s top tier relationships. Prior to that, Mr. Lord served as the chief operating officer and executive vice president of a 12,000-person professional services company in the healthcare industry, Prism Rehab Systems. He was responsible for transforming the $48 million privately held company into a $480 million customer-focused and profitable organization within a four-year period.
      Prior to Prism, Mr. Lord spent three years as a consultant with Symmetrix, Inc., a strategic systems reengineering consulting firm, and grew the company to a $20 million practice focused on manufacturing, financial services and healthcare at a global level. Mr. Lord holds a B.S. in Engineering from Syracuse University and an MBA from the Harvard Business School.
      Clayton Hubner joins Razorfish with a global perspective drawn from a wide range of international experience. As the executive vice president of infrastructure, Mr. Hubner will oversee the development and maintenance of the company`s global infrastructure for its 15 offices. In this new role, Mr. Hubner will be responsible for redefining business processes surrounding the deployment of all global applications in an effort to leverage Razorfish`s global scale and resources to support the company`s client-facing teams. He will also be responsible for leading the global knowledge management and global resource management teams.
      Prior to joining Razorfish, Mr. Hubner held the position of performance and business systems integration leader for Applied Power Inc., a $1.9 billion industrial products / electromechanical contract manufacturer and the world`s largest supplier of electronic enclosures. Acting as chief information officer, he successfully introduced the vision of creating an information enabled enterprise and spearheaded numerous global initiatives to leverage the power of digital technology in supporting the company`s operations and customer-focused value delivery systems.
      Prior to that, Mr. Hubner was an operations and information technology professor on the faculty of the School of Business Administration at The College of William and Mary and a consultant at McKinsey & Company. Clayton holds a B.S. in Finance and an MBA from Brigham Young University as well as a master`s degree in Industrial and Operations Engineering and a Ph.D. in Operations Management from the University of Michigan.
      Avatar
      schrieb am 20.12.00 14:28:18
      Beitrag Nr. 26 ()
      20.12. 13:53
      Razorfish kooperiert mit Ford

      Der Anbieter von digitalen Lösungen Razorfish und der Autohersteller Ford gaben heute bekannt, dass sie den ersten Teil einer Projektserie, die die digitale Strategie von Ford betrifft, beendet haben. Dies ist der Relaunch der völlig transformierten und integrierten Seite www.ford.com. Dabei versorgte Razorfish das Unternehmen mit einer in die Tiefe gehenden Strategie für den Webauftritt, sowie mit einem intuitiven Webdesign, um den Ford-Interessierten nun nicht nur Zugang zu Informationen über Ford, sondern auch Zugriff auf Produktinfos und Dienstleistungen des Autobauers zu ermöglichen.
      Avatar
      schrieb am 20.12.00 23:01:26
      Beitrag Nr. 27 ()
      Hi Bareda,

      nach den ganzen Gewinnwarnungen hier und den zuletzt bekanntgegebenen Kooperationen mit Coca-Cola und Ford glaube ich, daß einen Bodenbildung im Bereich des Möglichen ist. Habe mir daher ein paar Shares zugelegt. Wie siehst Du es? Ich halte es persönlich noch für evtl. etwas verfrüht. Habe mir daher auch noch etwas zurückgehalten.

      Gruß Socke.
      Avatar
      schrieb am 21.12.00 10:11:29
      Beitrag Nr. 28 ()
      check this out und lasst uns hoffen!

      Finance Home - YahooRelated Quotes

      F
      RAZF
      22 1/8
      1 5/32
      -1 7/16
      -1/8

      delayed 20 mins - disclaimer


      Wednesday December 20, 7:03 am Eastern Time
      Press Release
      Razorfish Teams With Ford Motor Company to Strengthen Ford`s Online Identity
      FORD.COM now links the online components of all Ford Motor Company brands, offering a comprehensive and accessible online experience
      NEW YORK--(BUSINESS WIRE)--Dec. 20, 2000-- Razorfish, Inc. (NASDAQ: RAZF - news), the global digital solutions provider, and Ford Motor Company, (NYSE: F - news) a global leader in the automotive industry, today announced the completion of the first in a series of projects concerning Ford`s digital strategy - the relaunch of a fully transformed and integrated website, www.ford.com.

      ``The completion of this project marks the first milestone in a long-term relationship between Razorfish and Ford,`` said Brian Kelley, vice president, Ford Motor Company and president ConsumerConnect. ``Together, we were able to reach our goal - to link the online components of all Ford Motor Company`s product and service brands. The collaborative effort enables Ford Motor Company to take a leap forward in the digital medium and strengthen our online identity.``

      Razorfish provided in-depth strategy and intuitive design, while the Ford-Trilogy joint venture implemented transformational technology to Ford`s existing corporate website. In an effort to produce a more user-friendly and consumer-focused experience, the existing site has been completely transformed and a more comprehensive navigation system has been developed. These joint efforts have extended the reach and relevance of Ford`s global communications.

      ``We are extremely excited to have the opportunity to help Ford leverage its brand equity and transform its business to win in today`s economy,`` said Jean-Philippe Maheu, chief operating officer for Razorfish. ``The relationship between Ford, the Ford-Trilogy venture and Razorfish has been a very strong fit as we are able to complement and leverage one another in the area of strategy, technology and creativity.``

      The new site not only offers Ford Motor Company corporate information, but also provides access to product and service information. Ford.com provides easy access to informative and useful features including locating a dealer, searching for a specific vehicle, and the ability to shop across the different Ford Motor Company brands.

      ``By providing the technology and resources for Ford.com, the Ford-Trilogy joint venture, together with Razorfish, has created the most robust and complete experience available for Ford Motor Company customers, stakeholders and visitors on the Web,`` said Chris Porch, chief executive officer of the Ford-Trilogy joint venture

      The site offers the user multiple methods of accessing information - making for a more intuitive and consistent experience. These features include a Shopping Guide providing pertinent information on all of the different brands, a Vehicle Selector, showcasing all Ford vehicles by brand, and an Online Store, providing access to Ford branded items and accessories. These services will allow Ford`s employees, customers and partners the ability to access critical information instantly, thereby increasing overall satisfaction and efficiencies. The new site is powered by Trilogy`MultiChannel Commerce suite and takes advantage of Trilogy`MCC Content Manager(TM)and MCC Needs Analysis(TM)

      Opportunities with Razorfish

      Razorfish is aggressively recruiting talented leaders. To inquire about a career with Razorfish, please submit a resume to jobs@razorfish.com.

      About Razorfish

      Founded in 1995, Razorfish is a global digital solutions provider. Razorfish helps clients discover, create, and implement business solutions by leveraging digital technologies across platforms, networks, and devices. From business and brand strategy to system integration, Razorfish provides clients with opportunities to increase revenues, enhance productivity, and maximize competitive advantage. With offices in Amsterdam, Boston, Frankfurt, Hamburg, Helsinki, Los Angeles, London, Milan, Munich, New York, Oslo, San Francisco, Silicon Valley, Stockholm, and Tokyo, Razorfish employs more than 1,900 people and is headquartered in New York. Recent Razorfish clients include NatWest, Nissan-Europe, RTL NEWMEDIA, Vodafone Airtouch, and Charles Schwab. For more information visit: www.razorfish.com.

      About the Ford-Trilogy Joint Venture

      Drive, the Ford-Trilogy Joint Venture, founded in February 2000, is the e-commerce partner for Ford Motor Co., transforming the consumer auto experience by creating effective e-business platforms for Ford brands and enabling their presence on the Web. The new company`s mission is to accelerate the evolution of Ford Motor into the automotive industry`s premier Web destinations for Ford consumers. The new company is based in Austin, TX, with offices in Dearborn, MI, Irvine, CA, and Europe.

      About Ford

      Ford Motor Company is the world`s leading truck manufacturer and the second largest manufacturer of cars and trucks combined. Worldwide revenues in 1999 exceeded $162 billion with net income at a record $7.2 billion. More than 20,000 dealers serve customers in more than 200 markets. Ford`s automotive brands include Aston Martin, Ford, Jaguar, Land Rover, Lincoln, Mazda, Mercury, Th!nk, and Volvo. Other major businesses include Ford Credit and Hertz. Worldwide car and truck sales in 1999 exceeded 7.2 million units.

      Forward-Looking Statement Disclaimer

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      Avatar
      schrieb am 21.12.00 10:16:58
      Beitrag Nr. 29 ()
      übrigens,
      bin damals (noch gar nicht so lange her) bei 3,90 eingestiegen und hab dummerweise kein stop loss eingesetzt (ja,ja ich weiss!!). bin aber noch wie vor von raizorfish ueberzeugt. wer ford und coca-cola als partner gewinnen kann, der muss doch auch wieder richtung norden gehen, oder? was meint Ihr? werde aussitzen und wahrscheinlich nachkaufen... frohe weihnachten !
      kimchi
      Avatar
      schrieb am 22.12.00 19:23:27
      Beitrag Nr. 30 ()
      es geht wieder aufwärts!!! auf ein besseres 2001!!
      Avatar
      schrieb am 22.12.00 21:29:40
      Beitrag Nr. 31 ()
      socke
      hast dich 1-2 Tage zulan zurückgehalten
      19 - 41 % plus
      von Cell über RAZF bis Adera(in Schweden heute 22%), Icon
      frohe Weihnachten
      bareda
      Avatar
      schrieb am 23.12.00 21:55:28
      Beitrag Nr. 32 ()
      @bareda

      Du meinst ich hätte noch 1-2 Tage warten sollen. Freut mich auf alle Fälle für Adera und all die anderen stark (zu stark) gebeutelten Werten. Vielleicht hilft das ja der Branche auch etwas auf die Beine.

      Also Frohe Festtage, Sockenstopfer


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